Pari viikkoa sitten tilasin briteistä yhdeltä ebay-myyjältä tavaran, joka tuli suomeen pitney bowesin kautta. Paketti jaettiin lähimpään postin pakettiautomaattiin. Myyjä oli laittanut lähetystietoihin virheellisen puhelinnumeron ja paypal-sähköpostiosoitteeni jota en muissa yhteyksissä käytä. Näinpä paketin napsahtaessa lokerikkoon OmaPosti -sovellus ilmoitti asiasta, mutta avauskoodia en saanut maililla/tekstiviestillä, koska sähköpostiosoite ei ollut sama kuin mikä OmaPostiin oli syötetty eikä sinne voi kahta osoitetta antaa. Ongelma ratkesi kun soitin pakettiautomaattien yleiseen palvelunumeroon ja sanoin sinne sen toisen mailiosoitteeni, jolloin saapumisilmoitus ja avauskoodi saatiin lähetettyä sinne manuaalisesti.
Tänään painajainen toistui erään amazon marketplacen kautta tilatussa paketissa, myyjä oli heittänyt puhelinnumeroksi jotain ihan väärää, ehkä tilausnumeron ja sähköpostiosoitteeksi jotain siansaksaa, jota en parilla arvauksella osannut sanoa. Eli tilanne on tämä että 100m päässä tuolista jossa tätä viestiä naputtelen on minulle osoitettu paketti, jota en voi noutaa. Paketissa siis on minun nimeni ja olen sitä saksasta suomeen seurannut, mutta en saa mistään lokerokoodia jolla voisin sen noutaa, enkä saa sitä edes henkkareilla haettua.
Jossain oikeassa logistiikkafirmassa tätä sanottaisiin epäonnistumiseksi.