Postin kulkemisen vaikeus

No ei tuo edelliseltä hakijalta auki jäänyt lokero mitään haittaa, lähetyshän on jo noudettu -tilassa ja järjestelmälle se on tyhjä -> sinne on lupa ohjata uusi lähetys (en usko, että järjestelmällä on edes tietoa avoimuudesta).

Seuraavana päivänä lokerolasse tulee niitä taas täyttämään ja ottaa mukaansa lähetetyt JS palautuvat. Viisi vuorokautta kyllä riittää hyvin säilytykseen, 99% tulee noudettua 1-24h sisällä siitä kun saapunut.
Avoin luukku saattaa jäädä limboon kun ei tiedä onko muna vai kana. Se ei näy päätteessä välttämättä vapaana ja voi olla ihan et kuriirin pitää soittaa tukeen et nollaavat kyseisen lokeron tilan.
 
Kolme päivää sitten Matkahuollon paketti oli tilassa "Viemme lähetyksen tämän päivän aikana pakettipisteeseen". Sen jälkeen tuli "Pakettisi noutopiste on muuttunut" eikä ole tapahtunut mitään. Toivottavasti nyt veisivät sen jonnekin.
 
No ei tuo edelliseltä hakijalta auki jäänyt lokero mitään haittaa, lähetyshän on jo noudettu -tilassa ja järjestelmälle se on tyhjä -> sinne on lupa ohjata uusi lähetys (en usko, että järjestelmällä on edes tietoa avoimuudesta).

Avoin luukku saattaa jäädä limboon kun ei tiedä onko muna vai kana. Se ei näy päätteessä välttämättä vapaana ja voi olla ihan et kuriirin pitää soittaa tukeen et nollaavat kyseisen lokeron tilan.

Maalikkona kummatkin uskottavia, ilmeisesti kommentoidaan nimeomaan postin käyttämiä systeemeitä. Rivienvälistä mielikuva että jälkimmäisellä on tietämystä/kokemusta Postin lokeroista.

Viisi vuorokautta kyllä riittää hyvin säilytykseen, 99% tulee noudettua 1-24h sisällä siitä kun saapunut.
Tähän tartun, oma kantani on ettei viisivuorukautta varmaan riittää usein säilytykseen, mutta on aivan liian lyhyt aika raja noutaa. Siis jos lähetys lähteeä viikonsisään lokeraan saapumisesta kyselemättä takaisin, eli vastaanottaja ei sitä voi enään noutaa, niin vastaanottajalle ja myös lähettäjälle iso vaiva.

Pitää muistaa että kaikkilla se arki ei ole sitä että ollaan korkeintaa muutama päivä pois, tai muuten estynyt pääsemään noutamaan sieltä lokerosta, edes siitä itse valitusta. Osa loketoista on sellaisia ettei ne ole 24/7 käytettävissä. Osalla se onni että voi pyytää jonkun läheisen hakemaan, kohtuu vaivalla, vaiva sekin.

Jos sen rahdinkassa jotain hässäkkää, niin Postin ja muidenkin kanssa ei tavatonta että kun sitä lähtee setviin, niin käy ilmi että jossain lokerossa ollut, mutta sori viikko meni ei, voi voi, sitten pallo lähettäjälle.
 
Tähän tartun, oma kantani on ettei viisivuorukautta varmaan riittää usein säilytykseen, mutta on aivan liian lyhyt aika raja noutaa. Siis jos lähetys lähteeä viikonsisään lokeraan saapumisesta kyselemättä takaisin, eli vastaanottaja ei sitä voi enään noutaa, niin vastaanottajalle ja myös lähettäjälle iso vaiva.

Pitää muistaa että kaikkilla se arki ei ole sitä että ollaan korkeintaa muutama päivä pois, tai muuten estynyt pääsemään noutamaan sieltä lokerosta, edes siitä itse valitusta. Osa loketoista on sellaisia ettei ne ole 24/7 käytettävissä. Osalla se onni että voi pyytää jonkun läheisen hakemaan, kohtuu vaivalla, vaiva sekin.

Jos sen rahdinkassa jotain hässäkkää, niin Postin ja muidenkin kanssa ei tavatonta että kun sitä lähtee setviin, niin käy ilmi että jossain lokerossa ollut, mutta sori viikko meni ei, voi voi, sitten pallo lähettäjälle.
Jos ei saa noudettua viidessa vuorokaudessa, ostaa rahalla lisää säilytysaikaa. Ongelma ratkaistu.
 
Jos ei saa noudettua viidessa vuorokaudessa, ostaa rahalla lisää säilytysaikaa. Ongelma ratkaistu.
Onko ?
Tuossa nopeasti kokeilin Verkkokauppa.com toimituksen valintaan, niin ei siellä ollut pidempään valintaa Postin eikä matkahuollon lokerossa, vain se seitsemän päivän sisään maininta. Ja vain osa tietää tilatessa että ei saa noudettua pakettia siinä aikaikkunassa. Usein varmaan tietää millä aikavälillä sen saa noudettua ja silloin verkkokauppa ostoksissa pyrkii tekemään tilauksen sen mukaan. Mutta niin päin että voisi valita toimitus ajan, ei ole kovin tyypillinen ominaisuus verkkokaupassa.


Ilmeisen tyypillinen tarve on yllättävä, tilatessa ei tiedä koska toimitus, tomitus ei ole luvatussa aika ikkunassa, tieto nouto mahdollisuudesta menee ohi. Viikko on tosi lyhyt aika rahdeissa mitä ei odota seuraan tai sitä seuraavaan arkipäivään.

Ja kommentoin viestiä missä luotiin mielikuvaa että 99% noudoista haetaan vuorokauden sisään, ja yleistettiin että viisivuorokautta riittää hyvin. niin sada kolon pisteessä siellä olisi yksi lokero varattu yli vuorokauden. No se varmaan liioittelua. Mutta tuosta on lyheystä ajasta on isovaiva silloin kun se osuu kohdalle.

Maksullisuutta en suoraan vastusta, mutta kuka maksa milloinkin, verkkokauppa voi vääntää ehdot että vastaanttoja aina, vaikka syys olisi missä, Posti ym on asiakas suhteessa lähettäjän kanssa, joten ne ei ota koppia vastaanottajan reklamaatioista. jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Onko ?
Tuossa nopeasti kokeilin Verkkokauppa.com toimituksen valintaan, niin ei siellä ollut pidempään valintaa Postin eikä matkahuollon lokerossa, vain se seitsemän päivän sisään maininta. Ja vain osa tietää tilatessa että ei saa noudettua pakettia siinä aikaikkunassa. Usein varmaan tietää millä aikavälillä sen saa noudettua ja silloin verkkokauppa ostoksissa pyrkii tekemään tilauksen sen mukaan. Mutta niin päin että voisi valita toimitus ajan, ei ole kovin tyypillinen ominaisuus verkkokaupassa.


Ilmeisen tyypillinen tarve on yllättävä, tilatessa ei tiedä koska toimitus, tomitus ei ole luvatussa aika ikkunassa, tieto nouto mahdollisuudesta menee ohi. Viikko on tosi lyhyt aika rahdeissa mitä ei odota seuraan tai sitä seuraavaan arkipäivään.

Ja kommentoin viestiä missä luotiin mielikuvaa että 99% noudoista haetaan vuorokauden sisään, ja yleistettiin että viisivuorokautta riittää hyvin. niin sada kolon pisteessä siellä olisi yksi lokero varattu yli vuorokauden. No se varmaan liioittelua. Mutta tuosta on lyheystä ajasta on isovaiva silloin kun se osuu kohdalle.

Maksullisuutta en suoraan vastusta, mutta kuka maksa milloinkin, verkkokauppa voi vääntää ehdot että vastaanttoja aina, vaikka syys olisi missä, Posti ym on asiakas suhteessa lähettäjän kanssa, joten ne ei ota koppia vastaanottajan reklamaatioista. jne.
OmaPostissa ainakin paketille ilmestyy nappi josta voi ostaa lisää noutoaikaa siinä vaiheessa kun paketti on noudettavissa. En ole koskaan kokeillut, niin en tiedä miten hyvin toimii.
 
Onko ?
Tuossa nopeasti kokeilin Verkkokauppa.com toimituksen valintaan, niin ei siellä ollut pidempään valintaa Postin eikä matkahuollon lokerossa, vain se seitsemän päivän sisään maininta. Ja vain osa tietää tilatessa että ei saa noudettua pakettia siinä aikaikkunassa. Usein varmaan tietää millä aikavälillä sen saa noudettua ja silloin verkkokauppa ostoksissa pyrkii tekemään tilauksen sen mukaan. Mutta niin päin että voisi valita toimitus ajan, ei ole kovin tyypillinen ominaisuus verkkokaupassa.


Ilmeisen tyypillinen tarve on yllättävä, tilatessa ei tiedä koska toimitus, tomitus ei ole luvatussa aika ikkunassa, tieto nouto mahdollisuudesta menee ohi. Viikko on tosi lyhyt aika rahdeissa mitä ei odota seuraan tai sitä seuraavaan arkipäivään.

Ja kommentoin viestiä missä luotiin mielikuvaa että 99% noudoista haetaan vuorokauden sisään, ja yleistettiin että viisivuorokautta riittää hyvin. niin sada kolon pisteessä siellä olisi yksi lokero varattu yli vuorokauden. No se varmaan liioittelua. Mutta tuosta on lyheystä ajasta on isovaiva silloin kun se osuu kohdalle.

Maksullisuutta en suoraan vastusta, mutta kuka maksa milloinkin, verkkokauppa voi vääntää ehdot että vastaanttoja aina, vaikka syys olisi missä, Posti ym on asiakas suhteessa lähettäjän kanssa, joten ne ei ota koppia vastaanottajan reklamaatioista. jne.
1. Tilaat tuotteen kotiinkuljetuksella
2. Tilaat tuotteen pakettiautomaattiin ja haet määrätyssä ajassa
3. Tilaat tuotteen pakettiautomaattiin, et hae määrätyssä ajassa, joten ostat kuljetusfirman kautta lisää säilytysaikaa esim suoraan Postin appista.
4. Et tilaa, haet liikkeestä.
 
Ja kommentoin viestiä missä luotiin mielikuvaa että 99% noudoista haetaan vuorokauden sisään, ja yleistettiin että viisivuorokautta riittää hyvin
Ei luotu, kerroin, että itse toimin noin. Yleistyksen kyllä tein, että viisi vuorokautta riittää jos on kaikki muumit laaksossa.

Jos tietää ettei ole viikkoon pariin kykenevä hakemaan -> ei tilaa. Tarvittaessa OmaPostista saa kyllä lisää säilytysaikaa tai vaikkapa kotiinkuljetuksen. Tuossa jo hyvät ohjeet tulikin.
 
Jos tietää ettei ole viikkoon pariin kykenevä hakemaan -> ei tilaa.
Toki näin, mutta monesti joutuu välttelemään minkään tilaamista melkein pari kuukautta ennen pidempää poissaoloa, kun myyjän "varasto" onkin jossain tukkurilla ja toimitusaika jotain muuta kuin luvattiin.
 
Jos tietää ettei ole viikkoon pariin kykenevä hakemaan -> ei tilaa. Tarvittaessa OmaPostista saa kyllä lisää säilytysaikaa tai vaikkapa kotiinkuljetuksen. Tuossa jo hyvät ohjeet tulikin.

Posti paketteja nyt käytetään paljon muhunkin kun jonkin päivittäistavatarakaupan noutoruokatilausta. Ei kai nyt kukaan tilaa jos tietää ettei voi sitä tilausta noutaan.

Ihan omassa yksityis paketti liikenteessä on ihan kaksinumeroinen % yksikkö tai enemmän sellaisia että tilatessa ei tiedä minkä viikon sisään se paketti on noudettava. Ja osa tilauksista missä on toimitusaika lupaus , niin se pettää.

Siis yritän sanoa että se lyhyt nouta-aika on noissa huono juttu, selkeä miinus. Ei se tee siitä hyvää että vastaanottaja voi kesken prosessin sopivassa aikaikkunassa maksaa lisäajasta, toki se voi pelastaa isommalta vaivalta. Mutta usein menee sarjaan, meillä surkea palvelu, mutta maksa lisää niin sun ei tarvi taistella kuukautta lisää.

Joku ehdotti kotiinkuljetus, se tuppaa olemaan sitten tuntipeliä, ja juuri silloin kun kävit autotallissa, niin se kuriiri "kävi", , on viemässä sitä jonnekkin hevon kuuseen mistä sen voi hakua joskus myöhemmin jossain aika ikkunassa, tai lähtee takaisin. Toinen toimitus päivä on epävarma, ja kun jonkin saanut, ja olet odottamassa, niin siirtyykiin seuraavalle päivälle. riski pitkälle viivästykselle ja paketin palautumisella kasvaa.


Se että jos saa ilmoituksen ajoissa että paketti on noudettavissa ja sitä ei pääse noutamaan, niin llisäajan saaminen on ilman muuta parempi kuin se että se palautuu lähettäjälle.

Ymmärrän kyllä kuriiri firmoja, nopea kierto on säästöä, lisämyynti on lisä liikevaihtoa. Kaikenmailman hujausviestit on riesa kaikille jne.


Jos tietää ettei ole viikkoon pariin kykenevä hakemaan -> ei tilaa.

Osa vältteleen verkkokauppaa sen takia että ei voi valita luotettavaa toimitusaikaa/nouto aikaa. Tai jos luvattu toimitusaika olisi sopiva, mutta ei varma, ja ehtojen mukaan joutuisi maksamaan rahdit, palautuneesta paketista.


Mutta Posti toki onnistunut hyvin somevoiman taakseen, älä käytä, Posti voi toki toimia noin, kun ei se kilpailijoillakaan paljoa parempi ole.
 
Viimeksi muokattu:
Posti paketteja nyt käytetään paljon muhunkin kun jonkin päivittäistavatarakaupan noutoruokatilausta. Ei kai nyt kukaan tilaa jos tietää ettei voi sitä tilausta noutaan.

Ihan omassa yksityis paketti liikenteessä on ihan kaksinumeroinen % yksikkö tai enemmän sellaisia että tilatessa ei tiedä minkä viikon sisään se paketti on noudettava. Ja osa tilauksista missä on toimitusaika lupaus , niin se pettää.

Siis yritän sanoa että se lyhyt nouta-aika on noissa huono juttu, selkeä miinus. Ei se tee siitä hyvää että vastaanottaja voi kesken prosessin sopivassa aikaikkunassa maksaa lisäajasta, toki se voi pelastaa isommalta vaivalta. Mutta usein menee sarjaan, meillä surkea palvelu, mutta maksa lisää niin sun ei tarvi taistella kuukautta lisää.

Joku ehdotti kotiinkuljetus, se tuppaa olemaan sitten tuntipeliä, ja juuri silloin kun kävit autotallissa, niin se kuriiri "kävi", , on viemässä sitä jonnekkin hevon kuuseen mistä sen voi hakua joskus myöhemmin jossain aika ikkunassa, tai lähtee takaisin. Toinen toimitus päivä on epävarma, ja kun jonkin saanut, ja olet odottamassa, niin siirtyykiin seuraavalle päivälle. riski pitkälle viivästykselle ja paketin palautumisella kasvaa.


Se että jos saa ilmoituksen ajoissa että paketti on noudettavissa ja sitä ei pääse noutamaan, niin llisäajan saaminen on ilman muuta parempi kuin se että se palautuu lähettäjälle.

Ymmärrän kyllä kuriiri firmoja, nopea kierto on säästöä, lisämyynti on lisä liikevaihtoa. Kaikenmailman hujausviestit on riesa kaikille jne.
Paketin toimitustavoissa on tarjolla useita vaihtoehtoja ja useita eri kuljetusfirmoja, joista voi valita sopivan tilanteesta riippuen. Kaikesta voi tehdä itselleen vaikeaa, harrastus sekin.
 
Paketin toimitustavoissa on tarjolla useita vaihtoehtoja ja useita eri kuljetusfirmoja, joista voi valita sopivan tilanteesta riippuen. Kaikesta voi tehdä itselleen vaikeaa, harrastus sekin.
Esimerkiksi Postin Kotipaketti on erityisesti tarkoitettu kotiasiakkaille. Varataan kolmen tunnin aikaikkuna, joka toimituspäivänä tarkentuu tuntiin ja toimituksen lähestyessä kerrotaan, montako kohdetta on edellä ja jakeluautoa voi seurata kartalla.
 
OmaPostissa ainakin paketille ilmestyy nappi josta voi ostaa lisää noutoaikaa siinä vaiheessa kun paketti on noudettavissa. En ole koskaan kokeillut, niin en tiedä miten hyvin toimii.
Jos ei saa noudettua viidessa vuorokaudessa, ostaa rahalla lisää säilytysaikaa. Ongelma ratkaistu.

Kaikkiin paketteihin ei saa ostettua lisää säilytysaikaa.
 
Posti paketteja nyt käytetään paljon muhunkin kun jonkin päivittäistavatarakaupan noutoruokatilausta. Ei kai nyt kukaan tilaa jos tietää ettei voi sitä tilausta noutaan.

Ihan omassa yksityis paketti liikenteessä on ihan kaksinumeroinen % yksikkö tai enemmän sellaisia että tilatessa ei tiedä minkä viikon sisään se paketti on noudettava. Ja osa tilauksista missä on toimitusaika lupaus , niin se pettää.

Siis yritän sanoa että se lyhyt nouta-aika on noissa huono juttu, selkeä miinus. Ei se tee siitä hyvää että vastaanottaja voi kesken prosessin sopivassa aikaikkunassa maksaa lisäajasta, toki se voi pelastaa isommalta vaivalta. Mutta usein menee sarjaan, meillä surkea palvelu, mutta maksa lisää niin sun ei tarvi taistella kuukautta lisää.

Joku ehdotti kotiinkuljetus, se tuppaa olemaan sitten tuntipeliä, ja juuri silloin kun kävit autotallissa, niin se kuriiri "kävi", , on viemässä sitä jonnekkin hevon kuuseen mistä sen voi hakua joskus myöhemmin jossain aika ikkunassa, tai lähtee takaisin. Toinen toimitus päivä on epävarma, ja kun jonkin saanut, ja olet odottamassa, niin siirtyykiin seuraavalle päivälle. riski pitkälle viivästykselle ja paketin palautumisella kasvaa.


Se että jos saa ilmoituksen ajoissa että paketti on noudettavissa ja sitä ei pääse noutamaan, niin llisäajan saaminen on ilman muuta parempi kuin se että se palautuu lähettäjälle.

Ymmärrän kyllä kuriiri firmoja, nopea kierto on säästöä, lisämyynti on lisä liikevaihtoa. Kaikenmailman hujausviestit on riesa kaikille jne.




Osa vältteleen verkkokauppaa sen takia että ei voi valita luotettavaa toimitusaikaa/nouto aikaa. Tai jos luvattu toimitusaika olisi sopiva, mutta ei varma, ja ehtojen mukaan joutuisi maksamaan rahdit, palautuneesta paketista.


Mutta Posti toki onnistunut hyvin somevoiman taakseen, älä käytä, Posti voi toki toimia noin, kun ei se kilpailijoillakaan paljoa parempi ole.
Kuulostaa ihan siltä, että ei kannata tilata mitään vaan hakea kaupasta.
 
Posti paketteja nyt käytetään paljon muhunkin kun jonkin päivittäistavatarakaupan noutoruokatilausta. Ei kai nyt kukaan tilaa jos tietää ettei voi sitä tilausta noutaan.

Ihan omassa yksityis paketti liikenteessä on ihan kaksinumeroinen % yksikkö tai enemmän sellaisia että tilatessa ei tiedä minkä viikon sisään se paketti on noudettava. Ja osa tilauksista missä on toimitusaika lupaus , niin se pettää.

Siis yritän sanoa että se lyhyt nouta-aika on noissa huono juttu, selkeä miinus. Ei se tee siitä hyvää että vastaanottaja voi kesken prosessin sopivassa aikaikkunassa maksaa lisäajasta, toki se voi pelastaa isommalta vaivalta. Mutta usein menee sarjaan, meillä surkea palvelu, mutta maksa lisää niin sun ei tarvi taistella kuukautta lisää.

Joku ehdotti kotiinkuljetus, se tuppaa olemaan sitten tuntipeliä, ja juuri silloin kun kävit autotallissa, niin se kuriiri "kävi", , on viemässä sitä jonnekkin hevon kuuseen mistä sen voi hakua joskus myöhemmin jossain aika ikkunassa, tai lähtee takaisin. Toinen toimitus päivä on epävarma, ja kun jonkin saanut, ja olet odottamassa, niin siirtyykiin seuraavalle päivälle. riski pitkälle viivästykselle ja paketin palautumisella kasvaa.


Se että jos saa ilmoituksen ajoissa että paketti on noudettavissa ja sitä ei pääse noutamaan, niin llisäajan saaminen on ilman muuta parempi kuin se että se palautuu lähettäjälle.

Ymmärrän kyllä kuriiri firmoja, nopea kierto on säästöä, lisämyynti on lisä liikevaihtoa. Kaikenmailman hujausviestit on riesa kaikille jne.




Osa vältteleen verkkokauppaa sen takia että ei voi valita luotettavaa toimitusaikaa/nouto aikaa. Tai jos luvattu toimitusaika olisi sopiva, mutta ei varma, ja ehtojen mukaan joutuisi maksamaan rahdit, palautuneesta paketista.


Mutta Posti toki onnistunut hyvin somevoiman taakseen, älä käytä, Posti voi toki toimia noin, kun ei se kilpailijoillakaan paljoa parempi ole.
On kyllä raskaslukuista tekstiä.

Mutta mikäli oikein tulkitsin, niin mielestäsi sinulla pitäisi olla oikeus makuuttaa pakettejasi noutamatta toimipisteessä viikkotolkulla? No se ei todellakaan ole hyvä juttu muiden kannalta, kun säilytystilat ovat rajalliset. Jos et viikossa ehdi hakemaan pakettejasi, niin hyvä vaan että palautuvat takaisin.
 
Paketin toimitustavoissa on tarjolla useita vaihtoehtoja ja useita eri kuljetusfirmoja, joista voi valita sopivan tilanteesta riippuen. Kaikesta voi tehdä itselleen vaikeaa, harrastus sekin.
Niin se muuttu asiakkaan viaksi, hanka asiakas.

Mutta mikä esim sielä Verkkokauppa.com vaihehtoidoista pitää valita, jos haluaa esim kahdenviikon noutoajan.
Siellä on niitä Postin toimitus kotiin sovittuna aikana, mutta en tiedä mikä on lupaus, mutta vähän turhan korkea riski jos siinä lähtee kovasti toivomaan jotain muuta kun postin suunnalta ehdotetut.


Kuulostaa ihan siltä, että ei kannata tilata mitään vaan hakea kaupasta.
En tiedä tänään, mutta esim Verkkokauppa.com nouto myymälästä ei määräänsä enempää odota. Ja ei kaikilla kaupoilla ole sitä noutomahdollisuutta, saati sitten että kohtuu etäisyydellä.


Mutta vähän yllättyin jos viikon noutoajan niukkuuden kritisoiminen on jotekin tosia ylämä ulkopuolista.

Kesälomakauden jälkeen kuvittelin että jos muuten oleilee kotosalla, niin kesän jälkeen voisi kuvitella että joku saattaa olla poissa, vaikka ihan lomalla viikon tai pidempään.

Ja kommentoi siis viestiä missä viittäpäivää pidettiin riittävänä, sehän jää jo ihan komennusmiehillä lyheyksi, jos osuus viikolle.

Ainakin osa valitsee Lokera toimituksen sen takia että niissä usein se saavutettavuus hyvä, suht pitkät aukioloajat mikä helpottaa pitkää päivää pitkää matkaa ajavien noutua, ja usein auki joka päivä. jotkut jopa 24/7.


Ja sori toistoa, siis ei ny tpuhe siitä että joku tilaa paketin sille viikolle jolloin tietää ettei voi noutaa, vaan siitä että se paketti tulee "pyytämättä" sillä viikoilla jolloin ei saa noutua järjestetty, tai se pitäisi noutaa jostain toisestä paikkaa mistä ei pääse noutamaan viikon aikana. Ja se ei niin harvinainen, saa tiedon että noudettavissa liian myöhään.
 
Ennen kun paketin noutamiseen oli varattuna 14 päivää, osa porukasta antoi vapaasti paketin makaa luukussa tai hyllyllä reilun viikon ennen kun sen haki. Ihan vaan kun sitä aikaa oli 14 päivää vaikka sen olisi pystynyt hakemaan aikaisemminkin. Osittain varmaan tästä syystä aikaa on supistettu ja myös toisaalta pakettien määrätkin on kasvanut vuosien varrella. Nämä yhdessä ovat luultavasti pakottaneet säilytysajan lyhennykseen. AI kertoi että omaposti sovelluksella saisi lisäaikaa 14 päivää mutta joku kertoikin tuolla ylempänä ettei kaikille paketeille saisi. Olisi kiva tietää millaisille paketeille ei saa lisäaikaa?
 
Niin se muuttu asiakkaan viaksi, hanka asiakas.

Mutta mikä esim sielä Verkkokauppa.com vaihehtoidoista pitää valita, jos haluaa esim kahdenviikon noutoajan.
Siellä on niitä Postin toimitus kotiin sovittuna aikana, mutta en tiedä mikä on lupaus, mutta vähän turhan korkea riski jos siinä lähtee kovasti toivomaan jotain muuta kun postin suunnalta ehdotetut.



En tiedä tänään, mutta esim Verkkokauppa.com nouto myymälästä ei määräänsä enempää odota. Ja ei kaikilla kaupoilla ole sitä noutomahdollisuutta, saati sitten että kohtuu etäisyydellä.


Mutta vähän yllättyin jos viikon noutoajan niukkuuden kritisoiminen on jotekin tosia ylämä ulkopuolista.

Kesälomakauden jälkeen kuvittelin että jos muuten oleilee kotosalla, niin kesän jälkeen voisi kuvitella että joku saattaa olla poissa, vaikka ihan lomalla viikon tai pidempään.

Ja kommentoi siis viestiä missä viittäpäivää pidettiin riittävänä, sehän jää jo ihan komennusmiehillä lyheyksi, jos osuus viikolle.

Ainakin osa valitsee Lokera toimituksen sen takia että niissä usein se saavutettavuus hyvä, suht pitkät aukioloajat mikä helpottaa pitkää päivää pitkää matkaa ajavien noutua, ja usein auki joka päivä. jotkut jopa 24/7.


Ja sori toistoa, siis ei ny tpuhe siitä että joku tilaa paketin sille viikolle jolloin tietää ettei voi noutaa, vaan siitä että se paketti tulee "pyytämättä" sillä viikoilla jolloin ei saa noutua järjestetty, tai se pitäisi noutaa jostain toisestä paikkaa mistä ei pääse noutamaan viikon aikana. Ja se ei niin harvinainen, saa tiedon että noudettavissa liian myöhään.
Olisiko mitään mahdollisuutta panostaa vähän artikulointiin, käyttää vaikka oikolukijaa tai AI:ta? Asiasta on sinulle moneen kertaan huomautettu.

Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin tähän "ongelmaasi" on hyvin simppeli ratkaisu: Älä tilaa netistä jos tiedät ettet voi pakettia viikon sisään sen saapumisesta noutaa.

Verkkokaupoista ei lähtökohtaisesti voi valita toimitusta "tietylle viikolle", vaan tilaukset käsitellään ja lähetetään, ja ne tulevat perille kun tulevat. Ja sitten sulla on se viikko hakea se paketti. Jos et ehdi niin aivan turha ulista.
 
Kesälomakauden jälkeen kuvittelin että jos muuten oleilee kotosalla, niin kesän jälkeen voisi kuvitella että joku saattaa olla poissa, vaikka ihan lomalla viikon tai pidempään.

Ja kommentoi siis viestiä missä viittäpäivää pidettiin riittävänä, sehän jää jo ihan komennusmiehillä lyheyksi, jos osuus viikolle.
Miksi pitää tilata yhtään mitään jos tietää ennakkoon ettei ole kotona seuraavaan viikkoon? Miksi ei tee tilausta lähempänä sopivampaa hetkeä?

Lisäksi paketin noutajaksi voi myös valtakirjalla valtuuttaa vaikka kaverinsa jos niin huono tuuri osuu että heti tilaamisen jälkeen tuleekin komennus lähteä reissuun.

Postin sovelluksella voi myös ostaa pidennettyä säilytysaikaa jopa 14vrk. Vaihtoehtoja siis on.

Kaikesta voi tehdä itselleen hankalaa ja sitten syyttää palveluntarjoajaa kun ei menekkään oman mielen mukaan, mutta niitä paketteja kulkee paljon ja kaikkia ei voi miellyttää.
 
Onko Matkahuolto piilottanut sivuiltaan asiakaspalvelun puhelinnumerot? Mielestäni oli tuolla vielä perjantaina. Matkahuollon asiakaspalvelu henkilöille
Kyllä ne numerot siellä sivuilla näköjään vielä on, klikkaa vaan esim "Pakettipalvelut" ja sieltä vaikkapa "Paketin seuranta" niin sivun alalaidassa on joku 0600-alkuinen numero.

Tuntuu että pikkuhiljaa koittavat pistää puhelinnumeroitaan entistä paremmin jemmaan että kaikki ottaisivat Mauno-botilla tai facebookilla yhteyttä. Sähköpostia asiakaspalveluun ei ole tainnut olla enää vuosiin.
 
Mikähän juttu tämä nyt on, Saksasta yksityiseltä hankittu tavara jonka lähettänyt DHL PAKET EU -merkinnällä postitoimipaikasta. Olen nähnyt valokuvan kuitista jossa seurantatunnus, vastaanottomaa FI ja paino 5,6kg mikä kyllä täsmää lähetettyyn tavaraan. Seurantanumeron tapahtumissa ei ole sen sijaan mitään järkeä. DHL:n seuranta vaatii postinumeron syöttämisen, yleensä toimii mutta nyt valittaa että ei löydy. Alla tapahtumat, eli kerran päivässä tapahtuu jotain, mutta ei kerrota että missä ja miksi. DHL:n asiakaspalvelu on tehty niin vaikeaksi ettei sinne saa mitään kontaktia, on vain joku botti vastaamassa eikä sekään osaa sanoa mitään ellei anna vastaanottajan postinumeroa. Dhl suomen sivujen kautta tehty seurantanumerohaku antaa määräpaikaksi Saksa (!).

Postin seurannassakaan tätä ei näy, vaikka DHL:n lähetykset tulee näkyviin myös sinne viimeistään siinä vaiheessa kun paketti lähtee Suomeen.

Vähän tässä jo miettii että onko kyseessä huijaus, mutta en jotenkin jaksa uskoa että näkisi näin paljon vaivaa satasen huijauksen eteen, etenkin kun palautteet on positiivisia.

  • Fr, 19.09.2025, 19:07

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Th, 18.09.2025, 15:21

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Tu, 16.09.2025, 20:59

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Fr, 12.09.2025, 20:47

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Th, 11.09.2025, 20:36

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Th, 11.09.2025, 17:42

    The shipment has been posted by the sender at the retail outlet

EDIT: Nyt lähettäjä sanoi että paketti palautuu hänelle kun osoitetta ei ole löytynyt... Kuulostaa kyllä p-puheelta, tarjosi kyllä rahojen palautusta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän juttu tämä nyt on, Saksasta yksityiseltä hankittu tavara jonka lähettänyt DHL PAKET EU -merkinnällä postitoimipaikasta. Olen nähnyt valokuvan kuitista jossa seurantatunnus, vastaanottomaa FI ja paino 5,6kg mikä kyllä täsmää lähetettyyn tavaraan. Seurantanumeron tapahtumissa ei ole sen sijaan mitään järkeä. DHL:n seuranta vaatii postinumeron syöttämisen, yleensä toimii mutta nyt valittaa että ei löydy. Alla tapahtumat, eli kerran päivässä tapahtuu jotain, mutta ei kerrota että missä ja miksi. DHL:n asiakaspalvelu on tehty niin vaikeaksi ettei sinne saa mitään kontaktia, on vain joku botti vastaamassa eikä sekään osaa sanoa mitään ellei anna vastaanottajan postinumeroa. Dhl suomen sivujen kautta tehty seurantanumerohaku antaa määräpaikaksi Saksa (!).

Postin seurannassakaan tätä ei näy, vaikka DHL:n lähetykset tulee näkyviin myös sinne viimeistään siinä vaiheessa kun paketti lähtee Suomeen.

Vähän tässä jo miettii että onko kyseessä huijaus, mutta en jotenkin jaksa uskoa että näkisi näin paljon vaivaa satasen huijauksen eteen, etenkin kun palautteet on positiivisia.

  • Fr, 19.09.2025, 19:07

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Th, 18.09.2025, 15:21

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Tu, 16.09.2025, 20:59

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Fr, 12.09.2025, 20:47

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Th, 11.09.2025, 20:36

    The shipment arrived in the region of recipient and will be transported to the delivery base in the next step.

  • Th, 11.09.2025, 17:42

    The shipment has been posted by the sender at the retail outlet

EDIT: Nyt lähettäjä sanoi että paketti palautuu hänelle kun osoitetta ei ole löytynyt... Kuulostaa kyllä p-puheelta, tarjosi kyllä rahojen palautusta.
Saksassa on 5-numeroinen postinumerojärjestelmä kuten Suomessa, joten veikkaan, että paketin tiedot on syötetty väärin DHL:n järjestelmään ja Suomen sijaan paketti on kuljetettu samaan postinumeroon Saksassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 708
Viestejä
4 937 008
Jäsenet
79 391
Uusin jäsen
Timppa-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom