Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
314
Liittyen noihin pakettien toimitusaikoihin...

Vantaalla, Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa pystyy sovittuna toimituspäivänä OmaPosti sovelluksella reaaliaikaisesti seuraamaan missä paketti ja jakaja liikkuu niin ei tarvitse turhia odotella.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Varsinkin sesonkina (nyt on) on täysin turha edes yrittää noita lähempiä pisteitä, koska automaattien käyttöasteet ovat tapissa. Kyseessä lienee tällainen pop-up-piste tai sitten joku isomman marketin yhteydessä toimiva paikka?
Kyseessä on marketin yhteydessä oleva pakettiautomaatti, mutta eipä sillä ole ollut enää syksystä lähtien juuri väliä otanko työpaikan lähellä olevaan automaattiin tai johonkin ihan muuhun automaattiin, tahtovat lähes poikkeuksetta päätyä tuonne yhteen ja samaan noutopisteeseen. Ei ole pelkästään joulu tässä syypäänä. Koskee etenkin näitä ulkomailta tulevia paketteja, joista tulee se toimitustapakysely.
 
Liittynyt
16.06.2021
Viestejä
132
Kyseessä on marketin yhteydessä oleva pakettiautomaatti, mutta eipä sillä ole ollut enää syksystä lähtien juuri väliä otanko työpaikan lähellä olevaan automaattiin tai johonkin ihan muuhun automaattiin, tahtovat lähes poikkeuksetta päätyä tuonne yhteen ja samaan noutopisteeseen. Ei ole pelkästään joulu tässä syypäänä. Koskee etenkin näitä ulkomailta tulevia paketteja, joista tulee se toimitustapakysely.
Kuulostaa siltä, että se automaatti johon tilaat, on kroonisesti täynnä ja sitten se ylivuotopiste on se mikä on...
Ja aiempi kysymyksenihän siis toki liittyi siihen, minkä kaltaiseen paikkaan paketit yleensä menevät, jos eivät valittuun automaattiin saavu. :)
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Liittyen noihin pakettien toimitusaikoihin...

Vantaalla, Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa pystyy sovittuna toimituspäivänä OmaPosti sovelluksella reaaliaikaisesti seuraamaan missä paketti ja jakaja liikkuu niin ei tarvitse turhia odotella.
Ei mulla ainakaan näy kuin osa paketeista tuolla koskaan. Edes Suomesta automaattiin pyydetyt. DHL:llä on kai kanssa tuollainen systeemi, aika yllättävän kauan sillä voi kestää jonkun 2 pysähdyksen hoitaminen tosin, ja se näyttää kiertelevän ihan ihme reittejä. Siitä tulee ihan suora mainos tekstiviestinä, Postin systeemiin en ole vielä älynnyt tutustua.


En ole valittamista viime aikoina postin toiminnasta. Noi Amazonin pari pakettia tuli nätisti kotiin, toinen mainospostin kanssa pahvisena "kirjeenä", toinen aamulla oikeana pakettina, jakelija oli päässyt sisään kun se ovikoodi lukee osoitteessa.
Yhtenä päivänä tuli kolme pakettia jotka olin pyytänyt samaan automaattiin, jokainen meni eri automaattiin. Toi tuntuu nyt toimivan hyvin itselle, kun olen laittanut keskustan postin oletuskohteeksi, niin noi uudelleenohjatut paketit päätyvät aina lähistölle, enkä ole tuolla oman kotiosoitteen mukaisessa "väärässä" suunnassa olevassa postissa käynyt kuin joskus vuosi sitten.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
83
Tässä muutama negatiivinen kokemus Postista, heidän asiakaspalvelustaan ja OmaPosti-sovelluksesta. Vuosi sitten muutamasta ulkomaalta tilatusta paketista ei tullut lainkaan ilmoitusta puhelimeen, postilaatikkoon tai sähköpostiin saapuneesta paketista. Kerran lähetys lähti takaisin lähetysmaahan oltuaan maksimiajan paikallisen kaupan Postissa säilytyksessä. Tällöin asiakaspalvelija neuvoi minua, että kannattaa käyttää OmaPosti-sovellusta ettei missaa paketteja. Minulla on siis vastuu yksityishenkilönä ladata puhelimelle OmaPosti-sovellus, että tiedän milloin paketit saapuvat. Myöhemmin selvisi, että Postilla on ollut ongelmia järjestelmän kanssa eikä se lähettänyt ilmoitusta saapuvista paketeista niin kuin sen kuuluisi. Näistä tapauksista seurasi se, että latasin OmaPostin puhelimelle ja aloin käyttämään sitä.

Tiedoksenne: OmaPosti-sovellus ei toimi sen paremmin, kuin Postin muutkaan palvelut.

Tilasin marraskuussa jälleen paketin ulkomailta, josta hyvissä ajoin tuli ilmoitus puhelimeen ja OmaPosti-sovellukseen. Paketti pitäisi tullata ja OmaPosti-sovelluksen kautta tämä onnistuisi kätevästi. Naputtelin tilauksen tiedot sovellukseen ja sain maksettua tullimaksun paketista ennen kuin se oli edes saapunut Suomeen. Kätevää, ajattelin. Noin kolme viikkoa tämän jälkeen saan uuden viestin uudesta paketista Omaposti-sovellukseen ja puhelimeen, jossa pyydetään maksamaan tullimaksu samanlaisesta paketista, mutta erilaisella koodilla. Tarkastelin paketin tietoja ja sekä paketin paino ja lähettäjä täsmäävät paketin kanssa, josta jo maksoin tullit. Tämä herätti hälytyskellot ja otin yhteyttä OmaPosti-sovelluksen kautta heidän asiakaspalveluunsa. OmaPosti-sovelluksen asiakaspalvelija väitti, etten ole maksanut tullimaksua uusimmasta paketista ja minun kuuluisi maksaa se. Työntekijä väitti myös, etten ole maksanut tullimaksua myöskään toisesta paketista, josta olin sen maksanut (tästä löytyy kuitti OmaPosti-sovelluksesta). Kun kerroin, miten olin toiminut, ohjeistettiin minua olemaan yhteydessä Postin asiakaspalveluun puhelimitse.

Tästä seurauksena soitin Postin asiakaspalveluun puhelimella. Puhelimessa asiakaspalvelija ihmetteli ääneen, miten paketin seuranta-/lähetyskoodi on muuttunut. Hän vakuutti minulle, että asia on kuitenkin nyt kunnossa. Minun ei tarvitsisi perua maksua tai maksaa uudestaan uuden paketin tullimaksua. Minun tulisi olla välittämättä viesteistä, jotka tulevat Postilta puhelimeen koskien uuden paketin tullaamista. Asiakaspalvelija perusti lisäksi sähköpostiketjun, mihin hän selvittäisi miten seurantakoodi oli muuttunut kesken lähetyksen. Puhelun lopussa asiakaspalvelija muisti myös mainita, että postipaketti on mennyt osittain rikki ja se tullaan vaihtamaan uuteen, kun he lähettävät sen minulle. Varmistin vielä useampaan otteeseen asiakaspalvelijalta, että onko kaikki varmasti kunnossa ja sain vastaukseksi, että ei huolta.

Pari viikkoa kuluu, paketti ei ole saapunut ja se näyttää olevan jumissa tullissa. Epäilykset alkavat herätä ja laitan viestiketjuun viestiä, että mitä paketille tapahtuu, kun se näyttää olevan tullissa jumissa. Tähän viestiin en kuitenkaan koskaan saanut mitään vastausta. Pari viikkoa tästä (joulu meni tässä välissä) ja Omaposti-sovelluksessa lukee, että paketti on lähetetty takaisin lähtömaahan.
Olen yhteydessä OmaPosti-sovelluksen asiakaspalveluun ja he ilmoittavat, etten ole maksanut tullimaksua uudesta paketista. Selitän, mitä on tapahtunut ja minuun luvataan olla yhteydessä sähköpostilla mahdollisimman pian. Noin viikko tästä ja mitään viestiä ei ole kuulunut. Päätän soittaa Postin asiakaspalveluun, jossa minulle kerrotaan, että minua on ohjeistettu väärin. Minun olisi pitänyt perua alkuperäinen tullimaksu OmaPosti-sovelluksen kautta ja maksaa uuden paketin tullaus uudestaan, sillä tullimaksuja ei voi siirtää paketista toiseen. Asiakaspalvelija pyytää anteeksi useampaan otteeseen, mutta ei tarjoa mitään hyvitystä koituneesta harmista minulle. Ohjeistuksena kuuluu, että minun pitää olla yhteydessä lähettäjään, jotta se voidaan lähettää takaisin Suomeen. Posti lupaa korvata lähettäjälle mokatusta lähetyksestä koituneet kulut. Tässä vaiheessa itseäni suututti niin paljon, että päätin kirjoittaa tämän sepustuksen Facebookiin.

Postin digitalisoituminen ja uudistukset eivät ole ainakaan parantaneet heidän toimintaansa. OmaPosti-sovellus ei ratkaissut ongelmia vaan loi uusia. Ihmetyttää, miksi Postilla on niin monta eri asiakaspalveluporrasta, johon pitää olla yhteydessä pakettien suhteen. Eikö asioita voisi selvittää yhden asiakaspalvelijan kautta? Olin tämän episodin kautta yhteydessä ainakin kahteen eri Omaposti-sovelluksen asiakaspalvelijaan. Lisäksi kolmeen eri asiakaspalvelijaan puhelimen välityksellä. Sähköpostissa minulle lähetettiin yksi viesti. Yhden kerran luvattiin olla yhteydessä sen kautta (mutta ei oltu) ja yhteen viestiin ei vastattu lainkaan. Postin jokaisessa asiakaspalvelussa on pitkät jonot, kun niihin oli yhteydessä (en varmasti ole ainoa, jolla on ongelmia heidän palveluidensa kanssa). Näissä tilanteissa harmittaa eniten asiakkaana, että joudun käyttämään useita tunteja omaa aikaa asian selvittämiseen, minkä Posti on mokannut. Olkoon tämä varoituksen sana myös muille, että Postilta voi odottaa mitä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Juuri kun olin kirjoittamassa, niin kyllä se Amazon-paketti tuli.

1641570914503.png


No ainoa että Amazon.de itse sitä mieltä että paketti tulee vasta maanantaina.

Eivät enää tunnu kovin yksityiskohtaisesti päivittävän, esim, kun on jakelussa se paketti kohti automaattia.
 

Liitteet

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 100
Pitäisi lähettää postipaketti yritykselle. Onko siinä jotain erilaista verrattuna henkilölle lähettämiseen? Lähinnä mietin sitä että kun Posti kysyy vastaanottajan puhelinnumeroa, niin laitanko vain firman sivuilta löytyvän numeron? Firman ilmoittaman osoitteen yhteydessä ei ole kerrottu numeroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Pitäisi lähettää postipaketti yritykselle. Onko siinä jotain erilaista verrattuna henkilölle lähettämiseen? Lähinnä mietin sitä että kun Posti kysyy vastaanottajan puhelinnumeroa, niin laitanko vain firman sivuilta löytyvän numeron? Firman ilmoittaman osoitteen yhteydessä ei ole kerrottu numeroa.
Jos paketti on firmaan jollekin henkilökohtaisesti niin voisi sen henkilön numeron laittaa mutta yleensä joku respan tai varaston numerokin on ihan ok. Firman sivuilta löytyvä numero on varmaan ihan kelvollinen tuohon, kunhan siinä nyt joku numero on.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Nyt olen odotellut et 5.1 kirjattu järjestelmään oleva kotijakelu paketti joskus noudettaisiin Helsingin päässä olevalta kaupalta ja lähetettäisiin kuljettamaan tänne Pirkanmaalle suoraan kotiin!

Kannattaako tässä jo kohta olla yhteydessä Postiin Chätin kautta vai pystyvätkö tekemään mitään tuolle siellä Chätin päässä?

Kuitenkin perjantaina lähtenyt eri paketti ehti tulla lähi kauppaan haettavaksi mutta ei tämä vaan liiku mihinkään!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Nyt olen odotellut et 5.1 kirjattu järjestelmään oleva kotijakelu paketti joskus noudettaisiin Helsingin päässä olevalta kaupalta ja lähetettäisiin kuljettamaan tänne Pirkanmaalle suoraan kotiin!

Kannattaako tässä jo kohta olla yhteydessä Postiin Chätin kautta vai pystyvätkö tekemään mitään tuolle siellä Chätin päässä?

Kuitenkin perjantaina lähtenyt eri paketti ehti tulla lähi kauppaan haettavaksi mutta ei tämä vaan liiku mihinkään!
Omien kokemuksien mukaan eivät siellä postin chatissa paljon muuta osaa tehdä kuin kertoa saman mitä seuranta näyttää mutta voihan sitä tietty yrittää. Vähän tietty riippuu mikä paketin status on, mutta varmaan lähettäjältäkin voi kysyä mikä on meininki.

Välillä kyllä tuntuu että joistakin firmoista paketit lähtisivät eteenpäin ehkä kerran viikossa tai jopa harvemmin, joka kyllä on aika hanurista.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Vähän tietty riippuu mikä paketin status on, mutta varmaan lähettäjältäkin voi kysyä mikä on meininki.
Kysyin tätä lähettäjä kaupalta, niin ottavat yhteyttä sähköpostitse kun kuulevat postilta lisätietoja eli siellä päässä on jotain hämminkiä...
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Postin toimitus.
1. Ilmoitus Lähetys on matkalla,arvioitu toimitusaika on 10.01.2022 klo 19 mennessä
Lähetyksen käsittely on viivästynyt.
2.Ilmoitus Lähetys on matkalla,arvioitu toimitusaika on 11.01.2022. klo 19 mennessä
Lähetyksen käsittely on viivästynyt
3.Ilmoitus Lähetys on matkalla,arvioitu toimitusaika on 12.01.2022 klo 19 mennessä.
Vieläkö posti käsittelee joulupaketteja.
Lähetys on käsittelyssä,vaikka ensin ilmoitettiin,että on jo kuljetuksessa. :interested::wtf::darra:
Lähetyspaikka Turku.Vastaanotto Vantaa.No eiköhän se paketti vielä sieltä tule.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Postin toimitus.
1. Ilmoitus Lähetys on matkalla,arvioitu toimitusaika on 10.01.2022 klo 19 mennessä
Lähetyksen käsittely on viivästynyt.
2.Ilmoitus Lähetys on matkalla,arvioitu toimitusaika on 11.01.2022. klo 19 mennessä
Lähetyksen käsittely on viivästynyt
3.Ilmoitus Lähetys on matkalla,arvioitu toimitusaika on 12.01.2022 klo 19 mennessä.
Vieläkö posti käsittelee joulupaketteja.
Lähetys on käsittelyssä,vaikka ensin ilmoitettiin,että on jo kuljetuksessa. :interested::wtf::darra:
Lähetyspaikka Turku.Vastaanotto Vantaa.No eiköhän se paketti vielä sieltä tule.
Palaa asiaan kun on mennyt pari viikkoa. Yks kaksi päivää ei ole mitään.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Kysyin tätä lähettäjä kaupalta, niin ottavat yhteyttä sähköpostitse kun kuulevat postilta lisätietoja eli siellä päässä on jotain hämminkiä...
Nyt näköjään kaupan toimitus tiedoissa lukee et kuljetuksessa mut oma postissa ei ole mitään muuta kun sininen täppä ja ei vieläkään rekisteröitynyt

Eli on se siirtynyt kuljetettavaksi Helsingistä tänne päin

Kaiken kukkuraksi hyvittävät myymälästä suoraan kotiovelle tulevan paketin toimituskulut! Joten WIN-WIN tilanne
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Nauratti vähän tämä oma hitausennätys:

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
11.1.2022 klo 17:14
R-kioski Joensuu

Lähetys on kuljetuksessa.
11.1.2022 klo 08:17
KUOPIO 70800

Lähetys on lajiteltu.
11.1.2022 klo 05:49
KUOPIO

Lähetys on kuljetuksessa.
10.1.2022 klo 21:47
OULU 90600

Lähetys on lajiteltu.
10.1.2022 klo 20:22
OULU

Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska valittu automaatti on täynnä.
10.1.2022 klo 20:21

Lähetys on rekisteröity
06.1.2022 klo 17:07
Postin automaatti, Ylivieska


Vaatimattomat 5 päivää kesti saada paketti Ylivieskasta Joensuuhun, eli 360km.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 330
Lievänä offtopiccina, Jenkeissä nähtävästi varkaat iskevät kontteihin, kun junat ovat pysähdyksissä ja vievät sitten esim. Amazonin ja UPS:n paketteja. Seuranta ei tietenkään tuota tiedä, vaan paketti on sitten "Delayed"
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
224
Kyllä tämä Posti alkaa olla melkoinen säätötoimisto.
Itävallasta tulee paketti neljässä päivässä suomeen ja sen jälkeen alkaa hitaudet. 11.1 jälkeen ei mitään merkintää..
  • Lähetys on lajiteltu.
    11.1.2022 klo 08:20
    Posti Logistiikkakeskus
  • Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan
    10.1.2022 klo 12:32


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Ei se välillä kotimaan paketeillakaan nopeasti mene, en viitsinyt lähteä ajelemaan 15km/sivu niin tilasin postitse ja viikon on nyt paketti tuota matkaa tehnyt. Eilen tuli jo seurantaan tieto että tänään pitäisi olla noudettavissa asiamiespostista kun yllättäen pakettiautomaatti on jälleen kerran täynnä. Saa nähdä meneekö ensi viikolle...

edit:
Äsken tuli viesti että onkin noudettavissa asiamiespostin yhteydessä olevasta pakettiautomaatista. Pääsee sittenkin viikonloppuna harrastamaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
352
Itsellä ei hirveästi negatiivista palautetta postin toiminnasta. Tänäänkin olin melko varma, että Amazonista tuleva paketti jonka posti toimittaa ovelle, menee Postiin noudettavaksi, koska meille nouseva tie on niin jäässä ettei varmasti paku mäkeä ylös nouse.
Olin väärässä osittain. Kuski ei ollut edes yrittänyt mäkeä ylös vaan oli sitten katsonut Google mapsista ja todennut, että pääsee vieressä olevan koulun takaa (joutuu kiertämään 0.5km toiselle puolelle taloa) parkkipaikan kulmasta meidän tontille (käytämme tätä itsekin joka päivä) ja tuli sen tuomaan sitä kautta. Iso peukku kyseiselle kuskille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
235
Paketti tehnyt vähän toista viikkoa matkaa Vantaan jakelukeskuksesta mulle kotiin Helsinkiin.

Toivottavasti Postin Logistiikkakeskus Ja Vantaa Voutila VDL 01010 eivät ole kovin kaukana toisistaan, sellaista flipperiä pelataan…
 

trema

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
176
Taas Posti sählännyt jotain ja paketti hukassa. Lähetetty 4.1. Oulusta, viimeisin merkintä 5.1. Oulussa ja piti saapua viikko sitten. Tänä aamuna selaimen seurantaan ilmestyi "Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake. " Omapostissa ei mitään mainintaa ja lukee edelleen että saapuu 7.1. Kävin täyttämässä lomakkeen, ja nyt odotellaan löytyykö pakettia ollenkaan. Ei tarvitse kovin kauaa miettiä miksi ihmiset tilaavat ulkomailta ja kotimaiset kaupat näivettyvät, kun sieltä ulkomailta saa usein samaa roinaa halvemmalla ja nopeammin perille kuin kotimaasta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 100
Jos paketti on firmaan jollekin henkilökohtaisesti niin voisi sen henkilön numeron laittaa mutta yleensä joku respan tai varaston numerokin on ihan ok. Firman sivuilta löytyvä numero on varmaan ihan kelvollinen tuohon, kunhan siinä nyt joku numero on.
Nyt se paketti on viety automaattiin. Toivottavasti joku firmasta viitsii käydä hakemassa sen sieltä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Nyt se paketti on viety automaattiin. Toivottavasti joku firmasta viitsii käydä hakemassa sen sieltä :D
Varmaan kannattaa pistää firmalle infoa että se on automaatissa, monesti firmoissa oletetaan että paketit tulevat firman varastolle eikä kukaan edes kuvittele että jotain pitäisi hakea jostakin.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Toivottavasti Postin Logistiikkakeskus Ja Vantaa Voutila VDL 01010 eivät ole kovin kaukana toisistaan, sellaista flipperiä pelataan…
Veikkaan että ihan samasta paikasta kyse, eli Vantaan Voutilassa sijaitsevasta logistiikkakeskuksesta.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
224
Kyllä tämä Posti alkaa olla melkoinen säätötoimisto.
Itävallasta tulee paketti neljässä päivässä suomeen ja sen jälkeen alkaa hitaudet. 11.1 jälkeen ei mitään merkintää..
  • Lähetys on lajiteltu.
    11.1.2022 klo 08:20
    Posti Logistiikkakeskus
  • Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan
    10.1.2022 klo 12:32
Ensimmäinen tapahtuma lähes viikkoon, olisikohan paketti löytynyt:
  • Lähetys on lajiteltu.

    17.1.2022 klo 09:11
    Posti Logistiikkakeskus
  • Lähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä.
    Lähetyksen käsittelyssä on tapahtunut virhe.
    17.1.2022 klo 05:40
    Posti Logistiikkakeskus
  • Lähetys on lajiteltu.

    11.1.2022 klo 08:20
    Posti Logistiikkakeskus
  • Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan

    10.1.2022 klo 12:32
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
En tiedä minkälainen kokemus täällä on Fedexistä, mutta perjantaina illalla laitoin amerikkalaiseen firmaan tilauksen auton putkistosta, laittoivat vartissa postiin. Fedex otti paketin käsittelyyn tunnin sisällä. Pe-La välillä paketti kulki Amerikan läpi Ranskaan, ja sunnuntaina paketti oli Vantaalla. Tänään paketti tuotiin kotiin.

Vaikka usein naureskellaan, että ulkomailta tilatut paketit tulevat nopeammin, ei se ole mikään vitsi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
En tiedä minkälainen kokemus täällä on Fedexistä, mutta perjantaina illalla laitoin amerikkalaiseen firmaan tilauksen auton putkistosta, laittoivat vartissa postiin. Fedex otti paketin käsittelyyn tunnin sisällä. Pe-La välillä paketti kulki Amerikan läpi Ranskaan, ja sunnuntaina paketti oli Vantaalla. Tänään paketti tuotiin kotiin.

Vaikka usein naureskellaan, että ulkomailta tilatut paketit tulevat nopeammin, ei se ole mikään vitsi.
Se nyt riippuu ihan siitä että millaisen toimituksen sieltä tilaa. Ja näkyy sitten myös hinnassakin (sille myyjälle, loppuasiakkaan suuntaan se voi olla leivottu sisään tuotteen hintaan). Suunnilleen joka kuriirifirma saa tavaran liikkumaan maailman toiselle puolelle seuraavaksi työpäiväksi, kun seteliä latoo riittävästi tiskiin.

Mutta joka tapauksessa, posti on postia ja kuriiripalvelut on kuriiripalveluita, ja jälkimmäisille oma ketjunsa löytyy täältä: Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Se nyt riippuu ihan siitä että millaisen toimituksen sieltä tilaa. Ja näkyy sitten myös hinnassakin (sille myyjälle, loppuasiakkaan suuntaan se voi olla leivottu sisään tuotteen hintaan). Suunnilleen joka kuriirifirma saa tavaran liikkumaan maailman toiselle puolelle seuraavaksi työpäiväksi, kun seteliä latoo riittävästi tiskiin.

Mutta joka tapauksessa, posti on postia ja kuriiripalvelut on kuriiripalveluita, ja jälkimmäisille oma ketjunsa löytyy täältä: Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.
Halvimman toimituksen valitsin. Kalleimmat olivat sitten 200 dollaria. Samanlailla se Posti paketteja kuljettaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Halvimman toimituksen valitsin. Kalleimmat olivat sitten 200 dollaria. Samanlailla se Posti paketteja kuljettaa.
Ei nyt ihan samalla tavalla, jos tilaat postin kautta ulkomailta. Niin sitä kuljettelee monen eri maan postilaitos. Kun taas kuriirifirmoilla se voi olla jopa alustaloppuun sama firma joka sen kuljettaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Ei nyt ihan samalla tavalla, jos tilaat postin kautta ulkomailta. Niin sitä kuljettelee monen eri maan postilaitos. Kun taas kuriirifirmoilla se voi olla jopa alustaloppuun sama firma joka sen kuljettaa.
Tilasin sahanterän saksan amazonesta, joka lähetti paketin perjantaina. Sunnuntaina paketti matkas "-LT- Itella Lithuan", eli postin matkassa liettuassa. Eilen sitten jo Vantaalla ja tänään toimitus kotia. Eli kyllä ihmeen nopeaa posti ulkomailla tuossa kohdin pelaa. Toivotaan, että tulee samalla vauhdilla perillle asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Sain jonkun uuden paskavariaation postista ulos. Normaalisti olisivat maanantaina tulleet koputtelemaan ovelle, että tässä sulle paketti, mutta nyt pukkas tekstaria ja sähköpostia, että valitse toimitusaika. Luonnollisesti maanantaille ei toimitusta tarjolla :tdown: Eli heidän kehittämä lisäpalvelu hidasti pakettia päivän verran. VMP

e: Olivat siis jo hyvän matkaa viime viikolla hautoneet pakettia 200 km matkalla ja käsittelyn kellonajat/paikat identtiset aiempiin pl. tämä uusi ”feature“.

e2: Tänään on sitten spämmätty urakalla tekstareilla ja sähköpostilla, "paketti saapumassa", "kuski lähdössä". VMP. Koekäyttääköhän ne näitä palveluja. Todella kiinnostava tieto minulle, että kuski on lähdössä liikenteeseen 1,5 h ennen toimitusikkunaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
73
Onkos porukalle miten tullut viimeaikoina paketit Jenkeistä? Muutama lähti lentopostina sieltä jo ennen joulua mutta eivät ole vieläkään ilmestyneet Euroopan päähän tai saaneet uutta täkäläistä seurantakoodia. Näin hitaasti eivät ole liikkuneet sitten koronan alkuvaiheen.
 
Liittynyt
16.02.2019
Viestejä
2
Vahvaa suorittamista. Sunnuntaina tilattu lähetys jimm'siltä pikatoimituksena jotta saisi tiistaiksi uudet rensselit käyttöön. Kyseessä monipakettilähetys ja kaikki meni siihen asti hyvin kun posti maanantaina nappasi lähetykset kyytiin. Molemmat pakkauksista merkitty omapostissa särkyviksi ja tilasin ne suosiolla postin toimipisteelle koska eivät olisi ikipäivänä mahtuneet pakettiautomaattiin vaikka se oli vaihtoehtona. Eilen puolenpäivän tienoilla tuli ilmoitus että lähetys noudettavissa ja ihmettelin että missä mahtaa viipyä toisen lähetyksen ilmoitukset sillä oletuksella että liikkuvat käsikädessä. Olin noin vartti ilmoituksen jälkeen noutamassa lähetystä joten kysäisin että ovatko ottaneet jo kaikki rullakot vastaan kun ei ole vielä toista ilmoitusta tullut. Sain toisen lodjun ja eilen iltakasilta toinen lähetykseni oli lajiteltu vantaa voutila vdl. Puolen yön aikaan se oli lajiteltu posti logistiikkakeskus. Jälleen aamuviideltä se oli lajiteltu vantaa voutila vdl ja sen jälkeen ei mitään. Eilen oli omapostin näkymässä vielä se iloinen ukkeli ja arvio että saapuu klo 19.00 mennessä, yleensä jos tämä ei toteudu niin tilalle tulee joku "pahus, ollaan myöhässä tjsp" mutta tällä erää arvio vaan siirtyi tälle päivälle ja huomenna huomiselle ilman mitään myöhästymis ilmoitusta. Kyseessä useamman tonnin paketti joten kuumottaa aikuisten oikeesti tuleeko tästä yksi niistä surullisenkuuluisista postin sekoiluista jotka surffailee viikkotolkulla keskuksesta toiseen eikä päädy ikinä perille...
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Onko tosiaan niin, että Ebayn kautta ei maksetut VATit Postille näy automaattisesti? Vasta toinen Ebay tilaus EU:n ulkopuolelta tullausmuutoksen jälkeen ja ensimmäinen tehtiin silloin heti muutoksen aikaan. Ymmärtäisin, että alkuvaiheessa ei menisi kaikki ihan putkeen, mutta vieläkään ei toimi automaattisesti.

No, IOSS numerot löytyy helposti ja tullauksen tein ja näkyikin hienosti seurannassa, että lähetys on tullattu... mutta kaksi päivää myöhemmin ne vieläkin lähettää viestejä, että pitäisi lähetys tullata. Missään ei kai vieläkään neuvota, että pitäisi johollekkin taholle lähettää tullin luovutuspäätös, että paketti saadaan liikkeelle. Väkisin tulee mieleen, että yritetäänkö väkisin porukkaa rahastaa, vaikka sille ei oikeasti ole mitään syytä, kun asiat on hoitettu niin kuin pitääkin. Onneksi sentään täältä löytyy tarvittava tieto ja lähetin taas sähköpostia Posti huolinnan osoitteeseen.
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Mitäköhän tämä paketti oikein tekee. Soitin 11. päivä Postille ja kaiken piti olla kunnossa ja paketin lähteä matkaan, mutta ei ole näkynyt. Kai se on taas uudelleen jonotettava Postin aspassa.

Ja mitään käsittelymaksuahan en siis ole maksanut, koska mitään tullimaksuja ei tullut. Silti seurannassa lukee, että maksu maksettu.

 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Onko tosiaan niin, että Ebayn kautta ei maksetut VATit Postille näy automaattisesti? Vasta toinen Ebay tilaus EU:n ulkopuolelta tullausmuutoksen jälkeen ja ensimmäinen tehtiin silloin heti muutoksen aikaan. Ymmärtäisin, että alkuvaiheessa ei menisi kaikki ihan putkeen, mutta vieläkään ei toimi automaattisesti.
Riippuu myyjästä. Tuota ei voi eBayn toimesta täysin automatisoida, koska paketin lähettää normaalitilanteessa myyjä. Eli myyjän pitää osata ilmoittaa tiedot kuljetusfirmalle, jonka pitää sitten osata lähettää tiedot eteenpäin Postille.

Mulle on tullut kyllä onnistuneitakin caseja eBaysta eli näkynyt verot maksettuna Postin seurannassa ja tullattu automaattisesti.
 
Liittynyt
19.04.2018
Viestejä
13
Mitäköhän tämä paketti oikein tekee. Soitin 11. päivä Postille ja kaiken piti olla kunnossa ja paketin lähteä matkaan, mutta ei ole näkynyt. Kai se on taas uudelleen jonotettava Postin aspassa.

Ja mitään käsittelymaksuahan en siis ole maksanut, koska mitään tullimaksuja ei tullut. Silti seurannassa lukee, että maksu maksettu.

Mielenkiintoista. Itsellä on jäänyt paketti tuonne "VANTAA 01530". Seuraavaksi pitäisi tulla toi "Tee tullaus ja maksa postin käsittelymaksu". Jokin siellä jumittaa.
Mahtaako liittyä tähän?


En tiedä.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Riippuu myyjästä. Tuota ei voi eBayn toimesta täysin automatisoida, koska paketin lähettää normaalitilanteessa myyjä. Eli myyjän pitää osata ilmoittaa tiedot kuljetusfirmalle, jonka pitää sitten osata lähettää tiedot eteenpäin Postille.

Mulle on tullut kyllä onnistuneitakin caseja eBaysta eli näkynyt verot maksettuna Postin seurannassa ja tullattu automaattisesti.
Ainakin edellinen SpeedPAK-paketti saapui itselle oikeilla IOSS tiedoilla.
Vähemmän kyllä tulee enää eBaytä käytettyä varsinkin kun Aliexpress tarjoaa nykyisin tuota Combined Delivery-palvelua.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Ekaa kertaa tein tullauksen, Usa:sta tulleeseen pakettiin nettiteitse eli maksoin veron ja postimaksun. Kauankohan postilla kestää se toimittaa, maksusta on huomenissa viikko vierähtänyt? Kyseessä on siis cd-levy ilman seurantakoodia, kirjepostina kait liikkuu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Ekaa kertaa tein tullauksen, Usa:sta tulleeseen pakettiin nettiteitse eli maksoin veron ja postimaksun. Kauankohan postilla kestää se toimittaa, maksusta on huomenissa viikko vierähtänyt? Kyseessä on siis cd-levy ilman seurantakoodia, kirjepostina kait liikkuu.
Kuten täällä onkin jo puhuttu, tullatut lähetykset makaavat maksun jälkeen Vantaalla noin 2-3 viikkoa ennen kuin liikkuvat sieltä mihinkään. Muutama poikkeus on ollut ja tullut "jo" viikossa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Kuten täällä onkin jo puhuttu, tullatut lähetykset makaavat maksun jälkeen Vantaalla noin 2-3 viikkoa ennen kuin liikkuvat sieltä mihinkään. Muutama poikkeus on ollut ja tullut "jo" viikossa.
Minulla ei ole kertaakaan mennyt enempää kun muutama päivä jos käsittelymaksu on maksettu. Esim. tänään saapui perjantai-iltana tullaamani lähetys.

Manuaalisten vapautuspyynntöjen käsittelyssä oli kyllä viikkojen hitautta minullakin, mutta ei normaaleissa tullauksissa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Kuten täällä onkin jo puhuttu, tullatut lähetykset makaavat maksun jälkeen Vantaalla noin 2-3 viikkoa ennen kuin liikkuvat sieltä mihinkään. Muutama poikkeus on ollut ja tullut "jo" viikossa.
Niin tuntuu käyvän. Minulla on kirja lajiteltu siellä jo kolme kertaa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
184
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 100
On tulossa jenkeistä paketti ja nyt tuli mieleen että se on ollut jo aika kauan matkalla. Katsoin seurantaa, niin siellä on puolentoista viikon takaa yksi tapahtuma, joka on "vastaanottajan puhelinnumero ei ole käytössä".

Tuosta ei varmaan kannata vielä huolestua? Eikö siitä pitäisi tulla sitten vain paperisena kaikki tarvittavat tiedot?
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
365
Latviasta olisi tulossa lähetys. Kahteen viikkoon ei ole nyt tapahtunut mitään, mutta tuskin sitä parempaa pikakirjeeltä voisi odottaakaan :D. Onko Itella Baltiassa kuriiri muiden joukossa vai onko sillä suurempikin rooli? Jotenkin on jäänyt mielikuva että nämä Postin sisäiset kuljetukset maiden välillä toimivat paljon huonommin kuin kuriiri, kuljetus Suomeen ja siirto Postille vasta täällä -ketju.

1644011720180.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Jos seuraat tuota vain Postin seurannasta niin luultavasti jää paljon päivityksiä pois välistä, tuolta Postin seurannasta kun ei näy yleensä juurikaan ulkomaisia paketin liikkeitä noita "lähtenyt lähtömaasta" -limoituksia lukuunottamatta. Varmaan kannattaisi kokeilla vaikkapa postal.ninja -sivustoa tai packageapp:ia jos paketin liike tarkemmin kiinnostaa, 17track on myös yksi yleinen seurantasivusto/sovellus. Nuo osaavat lähetysnumeron perusteella kaivaa vähän kaikkien kuriirien seurantatietoja niin näkee huomattavasti tarkemmin mitä paketille matkalla tapahtuu.
 

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
461
Juu elikkäs nyt kävi näin ja se oli ihan oma syy:

Lähestyin kirjeellä tuossa lähitalossa olevaa naista, jonka kanssa olen jutellut kotikadulla. Pyysin häntä mukaan lenkille.
Laitoin osoitteeksi Nönnönnöökatu 23, kun oikea katunumero olis ollut 22. Katunumerossa 23 on pelkkää metsää. Asunnon numero ei ole mulla tiedossa eikä sitä saa selville koska ovet lukossa.
Mitkä ovat mahdollisuudet kirjeen perille menoon oikeaan osoitteeseen? Selvittääkö posti jotenkin epämääräisiä osoitteita kirjeissä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 563
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom