Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Tällä hetkellä ei näköjään tarvii olla missään yhteydessä Postiin, jos tullannu IOS numerolla jo tilatessa verot maksetun tuotteen. Ei edes Postin käsittelymaksua tarvii tosiaan maksaa.
Perjantaina tullattu ja tänään maanantaina tuli seurantaan, että käsittelymaksu maksettu vaikka ite en sitä kyllä ole maksanu ja pari kertaa Posti muistutteli maksusta tekstiviestillä. :)
Noinhan se on ainakin mulla toiminut siitä asti kun tuo IOSS otettiin käyttöön. Mitään ei ole koskaan tarvinnut tehdä, paketit ovat tulleet suoraan tullin läpi. Toki noissa on kaikissa ollut oikeasti tuo IOSS-tunnus mukana jne, eli lähettäjä ei ole sekoillut tai kämmäillyt noiden kanssa mitään.
 
Liittynyt
13.06.2020
Viestejä
154
Viikon verran lukenut lähetys ei ole vielä saapunut postille. Pitäiskö huolestua? Tavara kuitenkin postille annettu.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Mulla kävi tässä äskettäin mielenkiintoinen tilanne: Tilasin Saksan ebaysta tavaraa ja lähettäjä oli sitten onnistunut sössimään osoitetiedot siten, että sieltä puuttuivat kaikki yhteystietoni, ainoastaan nimi ja kotiosoite näkyivät tarrassa. Tietenkään mulle ei tullut mitään seurantatietoja paketin tilasta, sen sijaan myyjä välitti mulle ne postin automaattiset viestit, kuten paketin toimitustavan valinnan, joka ei tietenkään toiminut, kun ei ne viestit olleet osoitettu minulle. Seurantatunnuksella pystyin kuitenkin näkemään, milloin paketti saapui kotikaupunkiini. Paketti päätyi lopulta pakettiautomaattiin ja minulle ei siitä mitään viestiä tullut, ei myöskään sitä pakettiautomaatin avauskoodia, joten pakettia ei käytännössä pystynyt hakemaan, vaikka n. kilometrin päässä olikin. Postin asiakaspalvelun mukaan koodia ei voitu minulle antaa, koska eivät pystyneet varmentumaan henkilöllisyydestäni. Sanoivat vain, että pitäisi olla lähettäjään yhteyksissä, jonka pitäisi täydentää osoitetietoja. Tietenkin lähettäjä vetosi taas siihen, että asia pitäisi hoitaa postin kanssa. Olin vähän aikaa umpikujassa kunnes olin taas postiin yhteyksissä ja toivoin, että paketti saataisiin siirrettyä automaatista johonkin toiseen toimipisteeseen, josta voisin sen noutaa henkkareita vastaan. Tähän sitten onneksi suostuttiin ja pystyin paria päivää myöhemmin noutamaan paketin postin hallusta.
 
Liittynyt
03.08.2017
Viestejä
53
Nyt kyllä postin kirjeiden uudelleenohjaus on ihan sekaisin.

Olen muuttanut yli vuosi sitten ja sain edellisestä taloyhtiöstä jonkun asukkaan kirjeen uuteen osoitteeseeni. Kirjeessä oli postin uudelleenohjauksen digitaalinen osoiteprinttaus. Osoitteessa ollut asunto ei ollut edes sama kuin omani. Jopa rappu oli eri, ja kirjeen vastaanottaja oli myös täysin tuntematon.

Mitähän ihmettä? Tuonhan postin siirron ja uudelleenohjauksen pitäisi toimia henkilön perusteella eikä todellakaan millään muulla tavalla.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Mulla kävi tässä äskettäin mielenkiintoinen tilanne: Tilasin Saksan ebaysta tavaraa ja lähettäjä oli sitten onnistunut sössimään osoitetiedot siten, että sieltä puuttuivat kaikki yhteystietoni, ainoastaan nimi ja kotiosoite näkyivät tarrassa. Tietenkään mulle ei tullut mitään seurantatietoja paketin tilasta, sen sijaan myyjä välitti mulle ne postin automaattiset viestit, kuten paketin toimitustavan valinnan, joka ei tietenkään toiminut, kun ei ne viestit olleet osoitettu minulle. Seurantatunnuksella pystyin kuitenkin näkemään, milloin paketti saapui kotikaupunkiini. Paketti päätyi lopulta pakettiautomaattiin ja minulle ei siitä mitään viestiä tullut, ei myöskään sitä pakettiautomaatin avauskoodia, joten pakettia ei käytännössä pystynyt hakemaan, vaikka n. kilometrin päässä olikin. Postin asiakaspalvelun mukaan koodia ei voitu minulle antaa, koska eivät pystyneet varmentumaan henkilöllisyydestäni. Sanoivat vain, että pitäisi olla lähettäjään yhteyksissä, jonka pitäisi täydentää osoitetietoja. Tietenkin lähettäjä vetosi taas siihen, että asia pitäisi hoitaa postin kanssa. Olin vähän aikaa umpikujassa kunnes olin taas postiin yhteyksissä ja toivoin, että paketti saataisiin siirrettyä automaatista johonkin toiseen toimipisteeseen, josta voisin sen noutaa henkkareita vastaan. Tähän sitten onneksi suostuttiin ja pystyin paria päivää myöhemmin noutamaan paketin postin hallusta.
Tuo on valitettavasti eBay.de:n ongelma ettei kaikki tiedot tulostu oikein osoitelappuun. Change information of a dispatched shipment - Customer supporrt - Posti lomake taitanee olla ainoa tapa saada se puhelinnumero korjatuksi lähetyksistä.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Niin, ei näy seurannassa kuin tuo Lähetys ei ole vielä saapunut postille.
Vielä jäi epäselväksi: lähetitkö sinä paketin vai oletko vastaanottaja? Ja jos olisit vastaanottaja, oliko lähettäjä yksityishenkilö vai firma?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Tuli tänään jonotettua matkahuollon yritysaspaan yli puoli tuntia. Saman palkan siitä tietty saa, mutta en halua edes tietää millainen odotusaika on kuluttajapuolella.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 684
Tein juuri pieniä Amazon(.de) tilauksia jotka voisivat tulla pikkupakettina kotiin. Tai ylipäätään pakettina kotiin. Tulee nyt kokeiltua että kun laitoin ovikoodin siihen valmiiksi, että mikä on seuraus.

Aiemmin noita ei tullut kotiin kun niillä postin paketinjakajilla ei ole ovikoodeja. Edes sellaisia jotka olivat kirjeen kokoisia alle sentin paksuja jotka olisi voinut ihan hyvin tiputtaa luukusta, sellainen yksi oli kaikkein turhauttava, lähteä hakemaan jostain.

Odotus on että ne ainakin yrittää nyt jakaa noita kotiin, ellei Amazonin systeemi ole muuttunut. Samaten nykyisin noi myöskin pitäisi mennä oikeaan postiin. Aiemmin ne meni postinumeron mukaiseen postiin joka on ihan eri suunnassa missä yleensä liikun. Jouduin laittamaan oletuspakettiautomaatiksi Postin automaatin. Jos laitoin lähimmän pakettiautomaatin niin sitten noi meni väärään postiin, vaikka se oikea posti olisi ollut samassa postinumerossa.

Saisi olla oletuspakettiautomaatti ja oletusposti erikseen.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Tein juuri pieniä Amazon(.de) tilauksia jotka voisivat tulla pikkupakettina kotiin. Tai ylipäätään pakettina kotiin. Tulee nyt kokeiltua että kun laitoin ovikoodin siihen valmiiksi, että mikä on seuraus.

Aiemmin noita ei tullut kotiin kun niillä postin paketinjakajilla ei ole ovikoodeja. Edes sellaisia jotka olivat kirjeen kokoisia alle sentin paksuja jotka olisi voinut ihan hyvin tiputtaa luukusta, sellainen yksi oli kaikkein turhauttava, lähteä hakemaan jostain.

Odotus on että ne ainakin yrittää nyt jakaa noita kotiin, ellei Amazonin systeemi ole muuttunut. Samaten nykyisin noi myöskin pitäisi mennä oikeaan postiin. Aiemmin ne meni postinumeron mukaiseen postiin joka on ihan eri suunnassa missä yleensä liikun. Jouduin laittamaan oletuspakettiautomaatiksi Postin automaatin. Jos laitoin lähimmän pakettiautomaatin niin sitten noi meni väärään postiin, vaikka se oikea posti olisi ollut samassa postinumerossa.
Olet se sinäkin optimisti.

Oulussa ainakin posti-ninja heivaa ne kaikki kotitoimituksella tilatut paketit suoraan asiamiespostiin jos uskovat että taloyhtiössä ovet ovat kerrostalossa lukossa. Sille on ihan sama vaikka alaovi olisi oikeasti auki esimerkiksi vian vuoksi tai vaikka millaiset puhelinnumerot ja koodit olisi paketin osoitteen kaveriksi laitettu.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Mä tilasin Stockalta yhden paketin tuohon lähiautomaattiin. Stockan sivuilla tosiaan todetaan, että toimittavat paketin haluttuun toimipisteeseen. Mitä tekee posti? Vie sen paketin Stockaa lähimpään postiautomaattiin eli siis noin 100m päähän ja lähettää viestin että tervetuloa hakemaan.

Reklamoin tästä, mutta ovat haluttomia reitittää pakettiä lähemmäs, saatikaan siihen toimipisteeseen jonka valitsin. Sen verran katselin että tuota pistettä mihin sen että veivät minua lähempänä on 20 eri toimipistettä. Ilmoitin myös Stockalle, että jos paketti ei liiku valitsemaani toimipisteeseen, joudun olla ottamatta pakettia vastaan ja se palautuu heille jolloin palautan ostokseni....eivät ole viikkoon vastanneet viestiini mitään.

Lisäksi hieno sattuma tältä aamulta. Postin joku puupää kolasi tien vierestä yhden sähkökeskuksen ja pakeni sen jälkeen paikalta. Tämän seurauksena 130 asuntoa ihmettelee mihinköhän sähköt katosi. Toivottavasti selvittävät kuka valopää siellä on ollut puikoissa... saan itsekin osoittaa sinne omista työtunneista 4 tunnin laskun asian selvittelystä.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Olet se sinäkin optimisti.

Oulussa ainakin posti-ninja heivaa ne kaikki kotitoimituksella tilatut paketit suoraan asiamiespostiin jos uskovat että taloyhtiössä ovet ovat kerrostalossa lukossa. Sille on ihan sama vaikka alaovi olisi oikeasti auki esimerkiksi vian vuoksi tai vaikka millaiset puhelinnumerot ja koodit olisi paketin osoitteen kaveriksi laitettu.
Yks tuttu oli joskus duunissa postissa. Sanoi suoraan että eivät ota muuta kun saapumisilmoituksen matkaan jos auto on täynnä. Tämän sitten tiputtavat asiakkaalle luukusta ja väittävät että pakettia on yritetty toimittaa.

DHL kokeili minulle tätä samaa. Kuulin kun lappu kolahti luukusta lattiaan ja kun olin ovella kuski oli jo karannut... lapussa luki että yritetty toimittaa. Reklamoin tästä ja seuraavana päivänä kiikuttivat paketin minulle kotiin.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 746
Yks tuttu oli joskus duunissa postissa. Sanoi suoraan että eivät ota muuta kun saapumisilmoituksen matkaan jos auto on täynnä. Tämän sitten tiputtavat asiakkaalle luukusta ja väittävät että pakettia on yritetty toimittaa.

DHL kokeili minulle tätä samaa. Kuulin kun lappu kolahti luukusta lattiaan ja kun olin ovella kuski oli jo karannut... lapussa luki että yritetty toimittaa. Reklamoin tästä ja seuraavana päivänä kiikuttivat paketin minulle kotiin.
On niitä joskus sattunut positiivisiakin kokemuksia Postista kohdalle. Kerrankin yksi kesä pimpotti ovikelloa kun ei mahtunut oviluukusta sisään kännykän suojakalvokuoritilaus-paketti. Ilmeisesti kyseessä oli joku kesähessu joka ei ollut vielä oppinut talon tavoille eli lappu vain luukkuun ja pakettikuormat käydä kippaamassa asiamiespostiin.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
510
Mulla Posti onnistui hienosti 23.11. Suomeen saapuneen paketin kanssa. Lähettivät paperisen saapumisilmoituksen, joka oli tulostettu koneella. Noh, tämä saapumisilmoitus ei sisältänyt osoitettani, eikä puhelinnumeroa, joten Postin itse lähettämä kirje päätyi osoiteselvitettäväksi 3.12. Tästä meni vielä muutama päivä, kunnes saapumisilmoituskirje jaettiin postiluukusta sisään 8.12. Muuten hyvä, mutta paketti oli lähtenyt jo takaisin lähtömaahansa edellisenä päivänä... :facepalm:
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
645
Tein juuri pieniä Amazon(.de) tilauksia jotka voisivat tulla pikkupakettina kotiin. Tai ylipäätään pakettina kotiin. Tulee nyt kokeiltua että kun laitoin ovikoodin siihen valmiiksi, että mikä on seuraus.

Aiemmin noita ei tullut kotiin kun niillä postin paketinjakajilla ei ole ovikoodeja. Edes sellaisia jotka olivat kirjeen kokoisia alle sentin paksuja jotka olisi voinut ihan hyvin tiputtaa luukusta, sellainen yksi oli kaikkein turhauttava, lähteä hakemaan jostain.

Odotus on että ne ainakin yrittää nyt jakaa noita kotiin, ellei Amazonin systeemi ole muuttunut. Samaten nykyisin noi myöskin pitäisi mennä oikeaan postiin. Aiemmin ne meni postinumeron mukaiseen postiin joka on ihan eri suunnassa missä yleensä liikun. Jouduin laittamaan oletuspakettiautomaatiksi Postin automaatin. Jos laitoin lähimmän pakettiautomaatin niin sitten noi meni väärään postiin, vaikka se oikea posti olisi ollut samassa postinumerossa.

Saisi olla oletuspakettiautomaatti ja oletusposti erikseen.
Omalla kohdalla tuo ovikoodin lisääminen toiselle osoiteriville on toiminut kuin junan vessa Amazonin Postin kuljettamissa lähetyksissä, eli perille tulee hienosti. Peruspaketti tulee Postin Express-pakettina josta tulee kysely OmaPostin kautta, että haluatko kotiin vai valitsemaasi automaattiin/toimipaikkaan. Jotkut pikkutuotteet (itselle tainut ainoastaan yksittäisiä tulla) on tullut Postin pikkupakettina, joka onkin sitten astetta paskempi tuote. Kulkee Suomessa kirjepostin mukana ja käytännössä kestää päivän-pari kauemmin ja seurattavuus on heikompi + tuota ei saa automaattisesti ohjattua mihinkään vaan jos ei jostain syystä mahdu luukusta niin joudut hakemaan postinumeron mukaisesta Postista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Mulla posti on alkanut ohjaamaan postin toimipisteeseen tilattuja lähetyksiä ympäröiviin automaatteihin. Itseasiassa tätä alkoi tapahtumaan, kun muutin ja selvisi, että tällä alueella lähetykset ohjataan automaattisesti pakettiautomaattiin. Sitten ilmoitin omapostiin omaksi noutopisteekseni tuon postin toimipisteen. Ongelmana on se, että lähiautomaatteja on useassa kaupassa enkä halua paketteja hakea eri paikoista. Lisäksi asioin postissa muutenkin suhteellisen usein, koska lähettelen keräilyharrastukseen liittyen tuotteita muille keräilijöille, joten on näppärää yhdistää eri tarpeet yhdelle postikäynnille. Ilmoitin tästä postille, mutta sanoivat, ettei pakettia voida siirtää oikeaan paikkaan johtuen ruuhkasta. Noissa saamissani viesteissä ei kuitenkaan kerrota, että noutopiste olisi täynnä, joten epäilen, että tässä kusetetaan asiakasta.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
607
Verkkokaupasta ostettu paketti ja toimitustapana postin pakettiautomaatti. Eilen tuli viestiä, että voi käydä noutamassa. No nyt kävin hakemassa ja laite ei hyväksynyt koodia. Menin postin seurantasivulle ja siellä lukee että paketti olisi luovutettu vastaanottajalle tänään klo12:13....
Mitenköhän tämäkin nyt taas on mahdollista?

E: no nyt selvisi, puoliso käynyt päivällä hakemassa :rofl: onneksi en kerinnyt aspaan olemaan yhteyksissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Maanataina tuli A4 lappu missä kehoitettiin noutamaan samana päivänä klo 17 saapuva maksikirje paikallisesta AM-postista, noh... Se maksi kirje on edelleen tampereella jakelukeskuksessa ja postin laittoi chätit kiinni kun on "liikaa ruuhkaa" :rage:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
251
UPSlta tuli muistutus hakea paketti toimipisteestä koska säilytysaika menee kohta umpeen. Hyvä muuten, mutta paketti on jo haettu yli viikko sitten. Silloin siitä tuli ilmoitus ja seurannan mukaan "paketti on asiakkaan noudettavissa". Nyt seuranta näyttää "kuljetuksessa" ja jotain toimenpiteitä tarvitaan. Tarviiko/kannattaako tuohon alkaa reagoimaan ja ilmoittamaan UPSlle asiasta. Todennäköisesti paketin luovuttanut kassa on vaan unohtanut päivittää tuon järjestelmään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Postinen jäi elien tulematta, sikäli en sitä jätepaperikasaa edes kaipaa. Jotain muuta odottelin mahdollisesti tulevaksi. Postin autohan oli kyllä käynyt jäljistä päätellen ja naapurille varmaan jotain toimitettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Tänne tuli eilen kyllä postinen, mutta tänäänkin tiistaina on ollu postinjakaja hereillä ja jakanut joulukortin sekä yhen kiinasta tulleen kirjeen... :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Tilasin tuossa päälle kolme viikkoa sitten tavaraa, eikä kirje koskaan saapunut perille. Kiitos posti tai mikälie kun hukkasitte sen jonkun taskuun tai muualle. Onneksi ymmärsivät yskän puljun päässä ja lähettivät tavarat uudelleen DHL kautta pikalentorahtina että voi seurata pakettia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 332
Tilasin tuossa päälle kolme viikkoa sitten tavaraa, eikä kirje koskaan saapunut perille. Kiitos posti kun hukkasitte sen jonkun taskuun tai muualle. Onneksi ymmärsivät yskän puljun päässä ja lähettivät tavarat uudelleen DHL kautta pikalentorahtina että voi seurata pakettia.
Ulkomailta ei kannata käytännössä tilata mitään ilman seurantaa. Matkalla voi käydä vaikka mitä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 126
Tilasin tuossa päälle kolme viikkoa sitten tavaraa, eikä kirje koskaan saapunut perille. Kiitos posti kun hukkasitte sen jonkun taskuun tai muualle. Onneksi ymmärsivät yskän puljun päässä ja lähettivät tavarat uudelleen DHL kautta pikalentorahtina että voi seurata pakettia.
Jos kyseessä oli ulkomaa niin kolme viikkoa ei vielä kauan ole nyky-korona-toimitusajoilla. Itsellä juuri saapui Ruotsista tavarakirje Priority-luokassa 2 viikossa, jos on paljonkin kauempaa lähetetty niin voi kestää huomattavastikin pidempään.

Toki jos oli myyjän puolesta luvattu/arvioitu toimitusaika ja se meni ohi niin sitten on reship/refund ihan paikallaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Jos kyseessä oli ulkomaa niin kolme viikkoa ei vielä kauan ole nyky-korona-toimitusajoilla. Itsellä juuri saapui Ruotsista tavarakirje Priority-luokassa 2 viikossa, jos on paljonkin kauempaa lähetetty niin voi kestää huomattavastikin pidempään.

Toki jos oli myyjän puolesta luvattu/arvioitu toimitusaika ja se meni ohi niin sitten on reship/refund ihan paikallaan.
Toimitus piti olla 3 - 13 Joulukuuta FedExillä lähettivät Englannista. No jos nyt sattuukin niin että se ensimmäinen lähetys tulee vaikka joulun jälkeen, niin kai sen voi rehellisyyden nimissä pistää palautukseen eikä pitää vaivanpalkkana.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Postin smartpost lähetys takkuilee. Tosiaan on klo 9 aamulla tyhjennetään ja lähtenyt liikkeelle vasta tänään ja tuleekin huomenna...

  • Lähetys on rekisteröity

    20.12.2021 klo 08:45
    Postin automaatti, R-kioski Mankkaa
  • Lähetys on lajiteltu.
    • 21.12.2021 klo 20:56
      VANTAA 01530
Edit: Nyt lajiteltu Tampereella ja lähialueelle pitäisi tulla, mut TAAS PÄIVÄLLÄ MYÖHÄSTYY ARVION MUKAAN
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Tänne tuli eilen kyllä postinen, mutta tänäänkin tiistaina on ollu postinjakaja hereillä ja jakanut joulukortin sekä yhen kiinasta tulleen kirjeen... :)
Okei, toiveekkasti kävin tänäänkin laatikollla, ei mitään. Jos ehkä huomenna sitten. Ei voi olla niin vaikeaa, kun siinä on kaksi laatikkoa vierekkäin, eihän tämä tietty eka kerta ole.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Nykyään kun kirjeessä menee 2-3vrk ennen kuin perillä, päätin kokeilla pikakirjettä. Pikakirje positettu levillä maanantai iltapäivällä ja vasta tänään kirjattu oulussa:rage:. Perillä varmaan huomenna. Aivan turhaa maksaa 9€, kun normi kirjeposti nopeampaa perillä. Ennen kirjeet ja paketit sai seuraavana päivänä:sad: Mitens matkahuollon kautta tavara liikkuu nykyään?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Nykyään kun kirjeessä menee 2-3vrk ennen kuin perillä, päätin kokeilla pikakirjettä. Pikakirje positettu levillä maanantai iltapäivällä ja vasta tänään kirjattu oulussa:rage:. Perillä varmaan huomenna. Aivan turhaa maksaa 9€, kun normi kirjeposti nopeampaa perillä. Ennen kirjeet ja paketit sai seuraavana päivänä:sad: Mitens matkahuollon kautta tavara liikkuu nykyään?
Tuttu postinjakaja kertoi, ettei mitään varsinaista pikakirjettä ole enää vuosiin ollut kuten ennen, kun niiden jakelusta vastasi erilliset kuljettajat ja ne otettiin erilleen jakelussa ja annettiin pikakuskeille jaettavaksi muun yrityspostin kanssa.

Ainut hyöty taitaa enää nykypäivänä olla se, että pikakirjeestä saa seurantakoodin.

Pikakirjeet siis kulkevat normaalin perusjakelun mukana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Tuttu postinjakaja kertoi, ettei mitään varsinaista pikakirjettä ole enää vuosiin ollut kuten ennen, kun niiden jakelusta vastasi erilliset kuljettajat ja ne otettiin erilleen jakelussa ja annettiin pikakuskeille jaettavaksi muun yrityspostin kanssa.

Ainut hyöty taitaa enää nykypäivänä olla se, että pikakirjeestä saa seurantakoodin.

Pikakirjeet siis kulkevat normaalin perusjakelun mukana.
Jahas, hyvä tietää.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 126
Nykyään kun kirjeessä menee 2-3vrk ennen kuin perillä, päätin kokeilla pikakirjettä. Pikakirje positettu levillä maanantai iltapäivällä ja vasta tänään kirjattu oulussa:rage:. Perillä varmaan huomenna. Aivan turhaa maksaa 9€, kun normi kirjeposti nopeampaa perillä. Ennen kirjeet ja paketit sai seuraavana päivänä:sad: Mitens matkahuollon kautta tavara liikkuu nykyään?
Oliko siis postitettu ennen vai jälkeen toimipaikan tyhjennysajan? Jos jälkeen, ja kohdeosoite on etelässä, on se vielä ihan aikataulussa, koska luvattu pikakirjeen toimitusaika on tuolla välillä 2 arkipäivää: Toimitusaikakysely - Posti

Normaali kirjepostikin voi tulla tuossa ajassa, mutta tavallisen kirjeen ilmoitettu toimitusaika on 4 arkipäivää, eli pikakirje tulee varmemmin 2 päivässä.
Tuttu postinjakaja kertoi, ettei mitään varsinaista pikakirjettä ole enää vuosiin ollut kuten ennen, kun niiden jakelusta vastasi erilliset kuljettajat ja ne otettiin erilleen jakelussa ja annettiin pikakuskeille jaettavaksi muun yrityspostin kanssa.

Ainut hyöty taitaa enää nykypäivänä olla se, että pikakirjeestä saa seurantakoodin.

Pikakirjeet siis kulkevat normaalin perusjakelun mukana.
Vaikka pikakirjeet onkin jo vuosia jaettu perusjakelussa, ovat ne silti yleisimmillä yhteysväleillä muita kirjeitä nopeampia, eli toimitetaan 1 arkipäivässä lukuunottamatta Lappia yms joissa toimitusaika voi olla 2 arkipäivää. Myös tiistaisin ja perjantaisin, jolloin tavallisia kirjeitä ei juuri jaeta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Oliko siis postitettu ennen vai jälkeen toimipaikan tyhjennysajan? Jos jälkeen, ja kohdeosoite on etelässä, on se vielä ihan aikataulussa, koska luvattu pikakirjeen toimitusaika on tuolla välillä 2 arkipäivää: Toimitusaikakysely - Posti
Jälkeen. Tänään aamuyöstä ollut Oulussa, jossa "Lähetyksen käsittelyssä on tapahtunut virhe" Toimitus voi viivästyä päivällä.
90% viimeisistä toimituksista on ollut jotain häiriöitä. Viimeksi 250kg höylää vietiin Seinäjoki-Kokkola-Seinäjoki väliä edes takas, vaikka sitä jo oltiin tuomassa perille Kokkolasta.:lol:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Nyt tämä pikakirjekyyhky on pysähtynyt syömään Tampereelle. Ilmeisesti se jatkaa siitä sitten Helsinkiin. Kyyhkyn kaverilla on myös pikakirje, joka on matkannut Pori-Tampere-Helsinki. Kohde täällä keskipohjanmaalla. Eipä tainnu pikakirje viikossa tulla perille. Jos joku näkee nämä kyyhkyt lintulaudalla, niin ampukaa:tdown:

Kuljetuksessa
23.12.2021 05:09
Lähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä.
TAMPERE

23.12.2021 05:07
Lähetys on rekisteröity.
TAMPERE

22.12.2021 05:44
Lähetyksen toimitus voi viivästyä päivällä.
OULU

22.12.2021 03:38
Lähetys on rekisteröity.
OULU

20.12.2021 18:27
Lähetys on rekisteröity.
Posti Noutopiste, K-Market LevinPoro


Toinen pikakirje:

Kuljetuksessa
23.12.2021 08:15
Lähetys on rekisteröity.
HELSINKI

22.12.2021 20:27
Lähetys on rekisteröity.
TAMPERE

22.12.2021 15:50
Lähetys on rekisteröity.
Posti, Pori Sokos
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Tasan viikossa tuli ebay-paketti Saksasta sopivasti juuri ennen joulua perille. Eilen lähettämäni paketti meni alle vuorokaudessa Nummelasta Uusikaarlepyyhyn. Ihan jees suoritus, kuten monet muutkin viime viikkojen aikana lähetetyt ja vastaanotetut paketit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
699
Verkkokaupan sivuilla lukee että paketin voi palauttaa etukäteen.


Tuote on jo lähetetty minulle, mutta en tarvitsekaan sitä, mitä teen?
Jos tuote ei ole vielä perillä, voit ilmoittaa kuljetusliikkeelle (esim. Postille tai Matkahuollolle), että et ota tuotetta vastaan. Jos tuote on tilattu postitse, voit kirjata lähetyksen jo etukäteen palautettavaksi OmaPostin kautta.

Pitääkö tuo hoitaa henkilökohtisesti asiakaspalvelun kanssa? En nimittäin löydä mitään valikko tuolle omaposti palvelusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Verkkokaupan sivuilla lukee että paketin voi palauttaa etukäteen.


Tuote on jo lähetetty minulle, mutta en tarvitsekaan sitä, mitä teen?
Jos tuote ei ole vielä perillä, voit ilmoittaa kuljetusliikkeelle (esim. Postille tai Matkahuollolle), että et ota tuotetta vastaan. Jos tuote on tilattu postitse, voit kirjata lähetyksen jo etukäteen palautettavaksi OmaPostin kautta.

Pitääkö tuo hoitaa henkilökohtisesti asiakaspalvelun kanssa? En nimittäin löydä mitään valikko tuolle omaposti palvelusta?
Ainakin omaposti-sovelluksesta tuo löytyy vähän epäloogisesti "lähetä paketti" -valikon takaa, sieltä löytyy "palauta lähetys" -toiminto. Muistaakseni myös pakettiseurannasta kun menee katsomaan paketin tietoja löytyy joku "palauta" -nappi.
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Onko tietoa mitä tarkoittaa Postin seurannassa, että vastaanottajan luona on ollut este? Tulossa "Posti Pikkupaketti" Saksasta, joka käsittääkseni on niin pieni, että sen pitäisi mahtua postilaatikosta sisään.

Tarkoittaako, että Posti on jäänyt jakamatta esim. lumen takia? Vai onko tuo kuitenkin tulossa henkilökohtaiseen kuljetukseen, vaikka Pikkupaketti Postin mukaan toimitetaan postilaatikkoon?

Lähetystä on yritetty toimittaa. 27.12.2021 klo 14:47
"Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Lähetys toimitetaan noudettavaksi Postin noutopisteeseen tai terminaaliin uuden jakelun sopimista varten. Jos lähetys toimitetaan noudettavaksi, voi sen noutaa saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella, kun lähetys on seurantatietojen mukaan noudettavissa. Henkilöllisyys tarkistetaan."
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Onko tietoa mitä tarkoittaa Postin seurannassa, että vastaanottajan luona on ollut este? Tulossa "Posti Pikkupaketti" Saksasta, joka käsittääkseni on niin pieni, että sen pitäisi mahtua postilaatikosta sisään.

Tarkoittaako, että Posti on jäänyt jakamatta esim. lumen takia? Vai onko tuo kuitenkin tulossa henkilökohtaiseen kuljetukseen, vaikka Pikkupaketti Postin mukaan toimitetaan postilaatikkoon?

Lähetystä on yritetty toimittaa. 27.12.2021 klo 14:47
"Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Lähetys toimitetaan noudettavaksi Postin noutopisteeseen tai terminaaliin uuden jakelun sopimista varten. Jos lähetys toimitetaan noudettavaksi, voi sen noutaa saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella, kun lähetys on seurantatietojen mukaan noudettavissa. Henkilöllisyys tarkistetaan."
Paketti liian iso mahtuakseen luukusta sisään todennäköisesti. Ulkomailta tulee kaikenlaista mikä ei sitten todellisuudessa mahdukkaan aina luukusta sisään.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
103
Pitääköhän tehdä jotain vai odottelenko vain muutaman päivän, Aliexpressiltä Kiinasta tulossa kun lähettäjä ei viitsinyt laittaa tulemaan Puolan kautta vaikka piti, koska kuulemma rahti sen kautta
oli hänelle kallimpi. (Purchase protection meni umpeen ja sain tästä jo rahat takaisin):

postia.jpg
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Paketti liian iso mahtuakseen luukusta sisään todennäköisesti. Ulkomailta tulee kaikenlaista mikä ei sitten todellisuudessa mahdukkaan aina luukusta sisään.
Syyksi selvisikin, että isännöitsijä on päättänyt kerrostalon ulko-ovien olevan jatkossa lukossa 24/7, eikä talossa ole ovisummeria. Normaalilla Postin jakajalla on ilmeisesti avain taloyhtiön puolesta, mutta pakettien jakelijoilla ei. Yritin saada ohjattua paketin Postin palvelupisteelle Postin asiakaspalvelun kautta. Yllättäen odotusaika oli alle minuutti tällä kertaa. Saa nähdä miten käy, kun pakettiin ei oltu laitettu mitään puhelinnumeroa eikä sähköpostiosoitetta Postin mukaan, että saanko sen pelkän seurantanumeron ja henkilötodistuksen avulla noudettua. Posti ei tietysti pääse sisään tuomaan mitään saapumisilmoitustakaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Pitääköhän tehdä jotain vai odottelenko vain muutaman päivän, Aliexpressiltä Kiinasta tulossa kun lähettäjä ei viitsinyt laittaa tulemaan Puolan kautta vaikka piti, koska kuulemma rahti sen kautta
oli hänelle kallimpi. (Purchase protection meni umpeen ja sain tästä jo rahat takaisin):

Ei tuossa auta kuin odotella
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 126
Syyksi selvisikin, että isännöitsijä on päättänyt kerrostalon ulko-ovien olevan jatkossa lukossa 24/7, eikä talossa ole ovisummeria. Normaalilla Postin jakajalla on ilmeisesti avain taloyhtiön puolesta, mutta pakettien jakelijoilla ei. Yritin saada ohjattua paketin Postin palvelupisteelle Postin asiakaspalvelun kautta. Yllättäen odotusaika oli alle minuutti tällä kertaa. Saa nähdä miten käy, kun pakettiin ei oltu laitettu mitään puhelinnumeroa eikä sähköpostiosoitetta Postin mukaan, että saanko sen pelkän seurantanumeron ja henkilötodistuksen avulla noudettua. Posti ei tietysti pääse sisään tuomaan mitään saapumisilmoitustakaan.
Pikkupaketit jaetaan perusjakelussa eli kirjeiden mukana, ei pakettijakelussa. Toki voi silti olla ettei jakaja päässyt sisään mutta sitten jäi kyllä kirjeetkin jakamatta ko. päivänä.

Pikkupaketit saa noudettua seurantanumerolla kuten muutkin lähetykset, mihinkään Postin lähetykseen ei tarvitse saapumisilmoitusta noutoon.

Pikkupaketin pitäisi mennä automaattisesti toimitusyrityksen jälkeen noudettavaksi toimipisteeseen.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Pitkästä aikaa taas "ongelmia" postin kanssa. Tai no ei ne kait ongelmia ole kun toimituslupaus paketeilla sen 1-3 päivää.

Eilen laitettu 2 pakettia matkaan, toinen menossa Tampereelle ja toinen Savonlinnaan. Molemmat lähteneet siis liikenteeseen automaatista eilen illalla.

Savonlinnaan menevä paketti on yön aikana mennyt Kuopioon kuten kuuluukin, tosin toimitusaika näyttää toimitusta vasta huomenna torstaina.

Tampereelle menevä paketti on vasta aamulla päässyt lajittelusta Vantaalla ja toimitusta lupailee myös vasta torstaille.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 537
Pitääköhän tehdä jotain vai odottelenko vain muutaman päivän, Aliexpressiltä Kiinasta tulossa kun lähettäjä ei viitsinyt laittaa tulemaan Puolan kautta vaikka piti, koska kuulemma rahti sen kautta
oli hänelle kallimpi. (Purchase protection meni umpeen ja sain tästä jo rahat takaisin):

Samanlaiselle tapaukselle tein tullauksen, että alv maksettu ostovaiheessa ja laitoin Aliexpressin ioss-koodin. Tuo tietoja puuttuu tarkoittaa vain sitä, että ioss-koodia ei ole ilmoitettu jostakin syystä. Ei tarvitse maksella mitään veroja, eikä postin palvelumaksuja.

Sama kikkare tuli 16.12. Suomeen. Sen jälkeen lajiteltu Vantaalla 5 kertaa, kerran Helsingissä ja Nyt näkyy olevan Kuopiossa. Oli joululahjaksi tarkoitettu. Tilattu Ranskan varastolta Alin kautta 7 päivän toimitustakuulla joskus marraskuun puolivälissä. Dispute meni läpi ja rahat palauttavat.
 
Viimeksi muokattu:

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 537
Pitkästä aikaa taas "ongelmia" postin kanssa. Tai no ei ne kait ongelmia ole kun toimituslupaus paketeilla sen 1-3 päivää.

Eilen laitettu 2 pakettia matkaan, toinen menossa Tampereelle ja toinen Savonlinnaan. Molemmat lähteneet siis liikenteeseen automaatista eilen illalla.

Savonlinnaan menevä paketti on yön aikana mennyt Kuopioon kuten kuuluukin, tosin toimitusaika näyttää toimitusta vasta huomenna torstaina.

Tampereelle menevä paketti on vasta aamulla päässyt lajittelusta Vantaalla ja toimitusta lupailee myös vasta torstaille.
No siellä on varmasti Joulu- ja covid-hässäkät vielä päällä ja porukkaa lomilla välipäivinä.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Posti ja sen toimitustapakysely... Ymmärrän, että joulun aikoihin on ruuhkaa ja automaatit voivat olla täynnä. Mutta on se kumma kun automaatti on täynnä, niin paketti ohjautuu toiselle puolelle kaupunkia ja vielä siten, että paketin nouto pitää melkeinpä tehdä autolla ja maksaa sitten vielä pysäköinnistä erikseen. Muutenhan nämä tulisivat kotiovelle, mutta kun en viitsi alkaa päivystämään kotona mahdollisia toimituksia, niin näppärämpää ne olisi noutaa lähimmästä automaatista. Tuon vaihtoehtoisen ja pyydetyn noutopisteen välissä on vaikka kuinka paljon muita potentiaalisia pisteitä mutta eihän niitä sinne tietenkään ohjata.
 
Liittynyt
16.06.2021
Viestejä
132
Posti ja sen toimitustapakysely... Ymmärrän, että joulun aikoihin on ruuhkaa ja automaatit voivat olla täynnä. Mutta on se kumma kun automaatti on täynnä, niin paketti ohjautuu toiselle puolelle kaupunkia ja vielä siten, että paketin nouto pitää melkeinpä tehdä autolla ja maksaa sitten vielä pysäköinnistä erikseen. Muutenhan nämä tulisivat kotiovelle, mutta kun en viitsi alkaa päivystämään kotona mahdollisia toimituksia, niin näppärämpää ne olisi noutaa lähimmästä automaatista. Tuon vaihtoehtoisen ja pyydetyn noutopisteen välissä on vaikka kuinka paljon muita potentiaalisia pisteitä mutta eihän niitä sinne tietenkään ohjata.
Varsinkin sesonkina (nyt on) on täysin turha edes yrittää noita lähempiä pisteitä, koska automaattien käyttöasteet ovat tapissa. Kyseessä lienee tällainen pop-up-piste tai sitten joku isomman marketin yhteydessä toimiva paikka?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 421
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom