• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Postin kulkemisen vaikeus

Erään Kiinan paketin pitkät seikkailut on saatu päätökseen. Tilattu aliexpressistä huhtikuun alussa ja saapunut Vantaalle huhtikuun lopussa. Sen jälkeen paketti katosi. Eilen, puoli vuotta myöhemmin, lähetys saapui perille.
 
Lähetys on lähetetty vastaanottajan uuteen osoitteeseen.

Tuntuu omasta noutopisteestä olevan vaan haittaa. Joko se on täynnä, rikki tai ohjaus sinne ei ole onnistunut.
 
2. viikko jo takana (käsittelymaksu maksettu heti samana päivänä kun tuli ilmoitus, 28.09), eikä vieläkään paketista mitään, ei tiedä mikä on status kun ei ole seurantaa omapostissa mitä seuraisi, siis oli siinä käsittelymaksun aikana vissiin joku seuranta mutta en sitten pistänyt sitä mieleeni ja viesti jo kerennyt hävitä.

Menikö prinkkalaksi koko juttu? Käsittelymaksu maksettu, luulisi että näkevät että kuka maksoi ja mistä niin että voisivat pistää omapostiin seurantaan näkyviin että ei tarvitse arvuutella onko tulossa ollenkaan vai mitä :mad:

3. viikko sitten seuraavaksi...
 
Phärkhele. Huomasin juuri, että ovat nosta eurolla ainakin käytännössä kahden pienimmän pakettilähetyksen hintoja: 5,90->6,90 ja 7,90->8,90€.



Taidankin katsoa jos laitan menemään Matkahuollon kautta. Siellä vanhat hinnat.
 
Monesti täällä on mainostettu tätä pakettien lähetykseen:
Pienet kotimaan noutopisteeseen menevät paketit ovat tuolla Shipitissä mielestäni pääsääntöisesti kalliimpia kuin Postin ja Matkahuollon omilla kuluttajalähetyssivuilla, myös Postin hinnankorotuksen jälkeen.

Itse olen tuon vuoksi käytännössä pääasiassa ulkomaan lähetyksiin käyttänyt tuota Shipitiä, tai jos olen halunnut ovelle toimitettavan Express-paketin syystä tai toisesta.
 
Phärkhele. Huomasin juuri, että ovat nosta eurolla ainakin käytännössä kahden pienimmän pakettilähetyksen hintoja: 5,90->6,90 ja 7,90->8,90€.



Taidankin katsoa jos laitan menemään Matkahuollon kautta. Siellä vanhat hinnat.

Pienenä lohtuna kuitenkin jos tulee lähetettyä suht usein saman kokoluokan paketteja, niin 5 paketin setti maksaa 1,10 € vähemmän per paketti kuin yksittäin. Ne pitää käyttää vuoden sisään "sarjapaketin" ostosta.

 
Lähetys on lähetetty vastaanottajan uuteen osoitteeseen.

Tuntuu omasta noutopisteestä olevan vaan haittaa. Joko se on täynnä, rikki tai ohjaus sinne ei ole onnistunut.
Itse oman noutopisteen pois. Nyt paketit saa keskimäärin lähempää. Omasta noutopisteestä en edes muista milloin olisin saanut paketin hakea.
 
Pienet kotimaan noutopisteeseen menevät paketit ovat tuolla Shipitissä mielestäni pääsääntöisesti kalliimpia kuin Postin ja Matkahuollon omilla kuluttajalähetyssivuilla, myös Postin hinnankorotuksen jälkeen.

Itse olen tuon vuoksi käytännössä pääasiassa ulkomaan lähetyksiin käyttänyt tuota Shipitiä, tai jos olen halunnut ovelle toimitettavan Express-paketin syystä tai toisesta.

dbschenker tuon kautta on halvempi kuin yleisemmät postin/mh paketit. 7,42€, vastaava MH: paketti 7,90€ ja posti 7,80€ sarjapakettina (tai 8,90€ yksittäisenä) Sekä MH:n lähellä paketin saa tuolta 7,27€, llä kun MH:lta suoraan maksaisi 7,90€

Kuitenkin Postin S-pakettia vastaava kannattaa ottaa juu suoraan itse Postilta tai MH:ltä koska se on kalliimpi shipitissä, mutta isommissa paketeissa kyllä säästää.
 
Pitäisi talvirenkaat vanteineen lähettää. Yhden paino 22kg. Taitaa olla halvin laittaa postin kautta 4 eri pakettia n.45€ vs. matkahuollon rengas setti 60€? Erikseenhän ne pitää kuitenkin pakata....
 
Ihan itkettää joka kerta kun tietää, että paketin pitäisi tulla UPS toimittamana.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211018-091820.jpg
    Screenshot_20211018-091820.jpg
    280 KB · Luettu: 352
Ihan itkettää joka kerta kun tietää, että paketin pitäisi tulla UPS toimittamana.

Niin tästä nyt ei voi postia syyttää kun UPS:n puolella ongelma.

Isoihin kaupunkeihin taas parannusta, mutta miten sitten muu suomi?
 
On tämä posti kyllä hieno laitos. Tämän vuoden puolella 2 pakettia jo kadonnut. Ensimmäisen eteen en jaksanut tehdä mitään kun oli 10e kysymys mutta tässä toisessa jo isompi summa. Siis käytetyn tavaran myynnistä kyse.

Tässä toisessa tapauksessa paketti toimitettu uuteen pakettiautomaattiin, 2vk jälkeen tilanne ei päivity seurantaan ja yhteys aspaan. Kuukauden päästä aspassa todetaan että paketti kadonnut.

Nyt tuli korvausvaatikmukseen hylkäys. Tässä suora lainaus viestistä:

Emme hyväksy esittämäänne korvausvaatimusta lähetyksen JJFIxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
katoamisesta, koska lähetyksen postitusta ei ole todennettu. Seurantajärjestelmässämme ei ole
merkintää lähetyksen saapumisesta Postin verkkoon.

Seurannassa näkyy edelleen sama "lähetys rekisteröity postin automaattiin xxxx"

Ei tässä varmaan ole enää mitään tehtävissä ja tyydyttävä siihen että ei edes postikuluja korvata.....
 

Öö... ainakin tähän mennessä posti on tullut kolmena päivänä viikossa. Ei tiistaina tietenkään, eikä takuulla perjantaina.

Olikohan täällä tai muualla linkki työpaikkailmoitukseen missä haettiin postinjakaa, jossa oli ihan selvästi että ti ja pe ei jaella mitään. On tästä jo jonkun aikaa.
 
Mitä vastaavat siihe, että näyttää "lähetys rekisteröity postin automaattiin xxxx".

Ei taida näkyä aina Postin päässä statukset kunnolla, koska useampi viikko sitten lähettämäni tuote lojui pakettiautomaatissa useamman päivän. Lähti vasta sitten, kun otin Postiin yhteyttä.
 
Viimeisen 3-6kk aikana paketteja kadonnut 3 vai 4kpl.. arviolta noin 5-10% paketeista tuppaa katoamaan omalla kohdalla. UPS, DHL, Matkahuolto yms.. ei ole kadonnut kertaakaan elämäni aikana.. Eikä postikaan ole onnistunut kadottamaan yhtään pakettia ennen tätä vuotta omalla kohdalla.

Ja 75% paketeista tuntuu nykyään jumittavan vantaan lajittelussa 2-10päivää riippuen tuurista. (Kotimaan sekä EU paketit)


Jatkossa pyrin kyllä käyttämään vain DHL express vaikka hieman kalliimpi.. 15-25e 24h toimitus. Mutta ainakin luotettava ja nopea. Ja matkahuoltoa suomen sisällä.
 
Viimeisen 3-6kk aikana paketteja kadonnut 3 vai 4kpl.. arviolta noin 5-10% paketeista tuppaa katoamaan omalla kohdalla. UPS, DHL, Matkahuolto yms.. ei ole kadonnut kertaakaan elämäni aikana.. Eikä postikaan ole onnistunut kadottamaan yhtään pakettia ennen tätä vuotta omalla kohdalla.

Ekaa kertaa kohdallani posti kanssa kadotti paketin tuossa 2kk sitten. Amazon.de:stä tilattu ja suomeen saavuttuaan katosi sitten Vantaan lajittelupisteessä. Olisi pitänyt ottaa vain kotiin toimitettuna, mutta vaihdoin sen toimituksen pakettiautomaattiin. Tätä ennen kiinan pienen pienet paketitkin tulleet yms. ihan nätisti perille.
 
Asustelen Laosissa, jonne tällä hetkellä normaali posti ei kulje. Yksi luottokorttini on mennyt vanhaksi ja uusi Suomesta pitäisi jotenkin saada tänne.

DHL:n "ehdoissa" lukee, että pankkikortteja ei voi lähettää (kaipa luottokortti sellaiseksi lasketaan)?!?! Mitä muita mahdollisuuksia tulee mieleenne lähettää kirje, joka sisältää luottokortin?
 
Asustelen Laosissa, jonne tällä hetkellä normaali posti ei kulje. Yksi luottokorttini on mennyt vanhaksi ja uusi Suomesta pitäisi jotenkin saada tänne.

DHL:n "ehdoissa" lukee, että pankkikortteja ei voi lähettää (kaipa luottokortti sellaiseksi lasketaan)?!?! Mitä muita mahdollisuuksia tulee mieleenne lähettää kirje, joka sisältää luottokortin?
Onko sulla suomessa osoite jonne sen voisi tilata/lähettää. Perheenjäsen tai muu sukulainen? Hän sitten laittaa sen postiin sinulle täältä sinne Laosiin.
 
Niin kuten mainitsin, normaali posti ei Laosiin kulje näinä korona-aikoina; ainakaan luotettavasti.

Kortti on jo tullut eli nyt se vaan pitäisi saada jollain tavalla tänne Kaakkois-Aasiaan.
 
Asustelen Laosissa, jonne tällä hetkellä normaali posti ei kulje. Yksi luottokorttini on mennyt vanhaksi ja uusi Suomesta pitäisi jotenkin saada tänne.

DHL:n "ehdoissa" lukee, että pankkikortteja ei voi lähettää (kaipa luottokortti sellaiseksi lasketaan)?!?! Mitä muita mahdollisuuksia tulee mieleenne lähettää kirje, joka sisältää luottokortin?
UPS:n kiellettyjen listalla ei moista näkynyt ja UPS on Shipitin kautta paljon DHL:ää halvempikin.
 
Jälkikasvulle tuli tilattua joku ylihintainen partisaanihiirimatto (Japanista) koti-Suomeen. Hämmentävä kokemus sitten viime kevään.

1. Ihmettelin eBay:ssä että mitvit mikä vero pitää tilatessa maksaa - ai se onkin alv. Suomeen
2. Posti muisti poikaa tekstiviestillä että tullaa pakettisi ennen kuin oli edes paketti saapunut Suomeen
3. Postin sovelluksen kautta tullatessa vaihtoehtona vain myös alv. maksaminen uudestaan
4. Maltti on valttia, kun paketti saapui Suomeen, tullasin Tullin sivuilla - hiirimatolle ei tuontinimikettä löytynyt
5. IOSS-koodille oli käyttöä joten tulli/alv. 0€
6. Onnistuneen tullauksen päätteeksi hyvä mieli kun Tullin sivusto kertoo: "Jos tullauksella ei tullut maksettavaa, Posti ei peri käsittelymaksua. Lähetä vapautuspyyntö lomakkeella jne."
7. Postin vapauspyyntö lomake matkaan, lähetyksen statuksessa ei muutoksia.
8. Posti muistaa uudella tekstiviestillä että viimeistele tullauksesi maksamalla käsittelymaksu
9. Luovutan ja maksan

Eli Posti sivuutti tuon IOSS:n tyystin ja enkä vieläkään ymmärrä miksi? Miksi Tullin sivu antaa virheellistä tietoa käsittelymaksusta?
 
Jälkikasvulle tuli tilattua joku ylihintainen partisaanihiirimatto (Japanista) koti-Suomeen. Hämmentävä kokemus sitten viime kevään.

1. Ihmettelin eBay:ssä että mitvit mikä vero pitää tilatessa maksaa - ai se onkin alv. Suomeen
2. Posti muisti poikaa tekstiviestillä että tullaa pakettisi ennen kuin oli edes paketti saapunut Suomeen
3. Postin sovelluksen kautta tullatessa vaihtoehtona vain myös alv. maksaminen uudestaan
4. Maltti on valttia, kun paketti saapui Suomeen, tullasin Tullin sivuilla - hiirimatolle ei tuontinimikettä löytynyt
5. IOSS-koodille oli käyttöä joten tulli/alv. 0€
6. Onnistuneen tullauksen päätteeksi hyvä mieli kun Tullin sivusto kertoo: "Jos tullauksella ei tullut maksettavaa, Posti ei peri käsittelymaksua. Lähetä vapautuspyyntö lomakkeella jne."
7. Postin vapauspyyntö lomake matkaan, lähetyksen statuksessa ei muutoksia.
8. Posti muistaa uudella tekstiviestillä että viimeistele tullauksesi maksamalla käsittelymaksu
9. Luovutan ja maksan

Eli Posti sivuutti tuon IOSS:n tyystin ja enkä vieläkään ymmärrä miksi? Miksi Tullin sivu antaa virheellistä tietoa käsittelymaksusta?
Postin digitullaus ei tosiaan tue IOSS-tullausta.

Tullin sivu on oikeassa, Postilla vain on useiden viikkojen viive käsittelymaksun vapautuspyyntöjen käsittelyssä.
 
Jälkikasvulle tuli tilattua joku ylihintainen partisaanihiirimatto (Japanista) koti-Suomeen. Hämmentävä kokemus sitten viime kevään.

....

9. Luovutan ja maksan

Eli Posti sivuutti tuon IOSS:n tyystin ja enkä vieläkään ymmärrä miksi? Miksi Tullin sivu antaa virheellistä tietoa käsittelymaksusta?


Jos maksoit, niin voit laittaa samassa paikassa käsittelymaksun palautuspynnön. Postilla tosiaan viivettä noissa vapautuspyynnöissä ja tekstiviestiä tulee vaikka pyyntö laitettu. Maltti on valttia tässäkin. N. 2 viikkoa menee kauemmin paketin saapumisessa tämän höpöhöpön takia.
 
Mitä vastaavat siihe, että näyttää "lähetys rekisteröity postin automaattiin xxxx".

Ei taida näkyä aina Postin päässä statukset kunnolla, koska useampi viikko sitten lähettämäni tuote lojui pakettiautomaatissa useamman päivän. Lähti vasta sitten, kun otin Postiin yhteyttä.


Ei tuohon ilmoitukseen siitä että mitään ei korvata kun koko pakettia ei ole postin hallussa voi mitään vastata. 20min jonottelin chattiin ilman tulosta. Kyllä on perseestä nämä systeemit sitten jos ei edes siellä postin päässä osaa katsoa sitä seurantaa. Kannattaa myös tiedostaa sellainen asia että nämä uudet pakettiautomaatit, missä tuo laatikko pitää varata etukäteen, niin jos sen kuljettaja tms.. hakee, eikä paketin päälle ole kirjoitettu helpostikoodia, niin eivät kuulemma voi tulostaa siihen päälle mitään lappua. Ei auta vaikka olisi osoitetiedot, eivät voi yhdistää sitä sitä maksettuun pakettiin. Näiden vanhojen pakettiautomaattien kanssa missä on se näyttö, kuljettaja kuulemma tulostaa siihen päälle lapun, niinkuin näkyy olevan kun itse vastaanottanut paketteja. Tuon ensimmäisen paketin kohdalla unohdin kirjoittaa tuon seurantakoodin siihen paketin päälle kun maksoin kiireessä puhelimella ja meni sählätessä aikaa kun ei koskaan etukäteen oikein tiedä missä on uusi ja vanha automaatti jos ei ole entuudestaan tuttu paikka.

Lienee hyvä keikka kuljettajalle pistää paketti "parempaan" talteen jos noutaa uudesta automaatista jos siitä ei jää mitään merkintää postille omiin järjestelmiin. Luulisi kuitenkin että ne koneet millä tulostavat niitä lappuja vanhoista automaateista pakettien päälle on linkitetty jotenkin järjestelmiin ja näkyy jossain jos ei sitä lappua tulosta tms....
 
Ah, miten sulavasti toimii.
Ensin lajittelivat väärään noutopaikkaan.
Lähiposti kuitenkin laittoi saapumisilmoituksen (oli postilaatikossa 20.10.).
Yritin hakea postista 21.10.
Kertoivat, että ei ole siellä, pyydä siirtoa asiakaspalvelusta.
Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja kesti melkein viikon, että saivat paketin siirrettyä oikeaan paikkaan.
posti_sekoilee.png
 
Kyllähän tämä on surkuhupaisaa.
Tilasin paketin Virosta, seuraavana päivänä sai noutaa postnordilta.
Nyt on postin seurannan mukaan paketti roikkunut torstaista lähtien Riikassa, ei mitään päivitystä seurantaan.

pyrin välttämään suomen postia aina kun mahdollista, mutta nyt sitä ei saanut valita.
 
Kyllähän tämä on surkuhupaisaa.
Tilasin paketin Virosta, seuraavana päivänä sai noutaa postnordilta.
Nyt on postin seurannan mukaan paketti roikkunut torstaista lähtien Riikassa, ei mitään päivitystä seurantaan.

pyrin välttämään suomen postia aina kun mahdollista, mutta nyt sitä ei saanut valita.

Miten posti liittyy pakettiin, joka on lähetetty virosta(?) ja on nyt päätynyt Riikaan?

Vai kävikö paketti siis suomessa jossain välissä?
 
Miten posti liittyy pakettiin, joka on lähetetty virosta(?) ja on nyt päätynyt Riikaan?

Vai kävikö paketti siis suomessa jossain välissä?
Postnordin ja Postin sama asiamispiste ja vahingossa lättästy Postin paluu kyytiin kohti riikaa. :)

No veikkaan että sekoitettu pari eri juttua ja postijutussa kyse siitä että näkyy postin seurannassa, mutta ei vielä postin rekassa, jos siis niitä kuljetuksia joissa Posti kuljettaa Latviasta jonkun toimijan paketteja. Voi olla niitä missä toimija roudaa varsinaisen tuotteen jostain päin palloa Latviaan ja siellä sitten toimittaa postille, ja kyyditsee sitten loppu pätkän.

Niistä tulee yleensä kohtuu nopeasti missä postin kärry lähettäjän terminaalissa ja lähetys kärryyn samana päivänä ja posti lähteeä tuomaan kohti Suomi asiakasta. Lähtö ajoitettu niin että kerkiää Suomeen ajoissa.
 
Nyt on mennyt yli kuukausi siitä kun paketista maksettu käsittelymaksu 28.09, sen jälkeen ei ole ollut mitään päivityksiä, ilmoituksia... radiohiljaisuus vain postin puolelta, miten kauan ne niitä paketteja jemmaavat suomessa?
 
Varmaan tullasit myös?

Kaiken tein mitä ilmoituksessa minulta pyydettiin omapostin kautta.

Mulla ei oo koskaan jäänyt mitään tulliin, tietysti nyt tämä eka pakotettu tullaus.

Ja varmaan olisi lisäilmoituksia jo tullut kuukaudessa jos jotain olisi jäänyt tekemättä.

Aika intian postin touhut kyllä nyt menossa, ellei jopa huonommin. No ei yllättänyt yhtään kun oli silloin aikanaan ruotsissa sama sekoiluvaihe tämän ALV/tullaus kanssa, mutta se yllätti että suomi vetää aivan samat vaiheet.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on mennyt yli kuukausi siitä kun paketista maksettu käsittelymaksu 28.09, sen jälkeen ei ole ollut mitään päivityksiä, ilmoituksia... radiohiljaisuus vain postin puolelta, miten kauan ne niitä paketteja jemmaavat suomessa?
Varmaan ollut samassa kasassa kuin oma paketti, joka saapui samoihin aikoihin maahan. Postisetä kertoi, ettei heillä ole pienintäkään aavistusta paketin sijainnista.
 
Miten posti liittyy pakettiin, joka on lähetetty virosta(?) ja on nyt päätynyt Riikaan?

Vai kävikö paketti siis suomessa jossain välissä?

Ei. Puhun kahdesta eri paketista.

Lähinnä tuo, että postilla paketit seisovat ulkomaanterminaalissa päiviä ja kulkeminen on muutenkin todella hidasta.
 
Lähinnä tuo, että postilla paketit seisovat ulkomaanterminaalissa päiviä ja kulkeminen on muutenkin todella hidasta.

Viikonloppuna liettuasta maahantulleita paketteja on tänään jaettu vastaanottajille.

Jos se sun oli viikonloppuna Liettuassa, tänään saapunut suomeen, niin ei välttämättä tänää vastaanottajalla

Jos on valittu toimitusmuodoksi hitain, jahka keritään muiden jälkeen, niin voi mennä vielä aikaa. jos toimitus johokin pisteeseen, niin sekin voi hidastaa.

(Tässä en tarkoita että Posti olisi jotekin suositeltava, vaan sitä että kyllä sillä balttiasta tulee kohtuu vikkelään Postinkin lokistiikalla)
 
Viimeksi muokattu:
Viikonloppuna liettuasta maahantulleita paketteja on tänään jaettu vastaanottajille.

Jos se sun oli viikonloppuna Liettuassa, tänään saapunut suomeen, niin ei välttämättä tänää vastaanottajalla

Jos on valittu toimitusmuodoksi hitain, jahka keritään muiden jälkeen, niin voi mennä vielä aikaa. jos toimitus johokin pisteeseen, niin sekin voi hidastaa.

(Tässä en tarkoita että Posti olisi jotekin suositeltava, vaan sitä että kyllä sillä balttiasta tulee kohtuu vikkelään Postinkin lokistiikalla)

Kyllä se Vantaalla oli lauantaina.

01.11.2021 13:03
Lähetys on kuljetuksessa.
TURKU KEVYT KULJETUS
 
Vähän hölmö kysymys, mutta katsotaan jos joku fiksumpi tietäisi miten homma menee. Elikkäs olen kaverille lähettämässä Venäjän suuntaan lahjapakettia johon heitän tavaran mukaan sekä suklaata että pipareita ja muita keksejä. Suklaa on mennyt aina läpi, mutta tullin Venäjän maakohtaisissa rajoituksissa sanotaan "..kaikenlaiset valmiit ruokatuotteet..", tulkitsenkohan nyt vähän liikaa jos mietin tuota keksien laittamista tuohon kategoriaan, vai tarkoitetaankohan tuolla lähinnä jotain Saarioisten roiskeläppiä ja muuta eineskamaa, ei niinkään pipareita?
 
Vähän hölmö kysymys, mutta katsotaan jos joku fiksumpi tietäisi miten homma menee. Elikkäs olen kaverille lähettämässä Venäjän suuntaan lahjapakettia johon heitän tavaran mukaan sekä suklaata että pipareita ja muita keksejä. Suklaa on mennyt aina läpi, mutta tullin Venäjän maakohtaisissa rajoituksissa sanotaan "..kaikenlaiset valmiit ruokatuotteet..", tulkitsenkohan nyt vähän liikaa jos mietin tuota keksien laittamista tuohon kategoriaan, vai tarkoitetaankohan tuolla lähinnä jotain Saarioisten roiskeläppiä ja muuta eineskamaa, ei niinkään pipareita?
Kyllä tuohon "valmiit ruokatuotteet" omasta mielestäni kuuluisi sekä suklaa että pipari. Noissa Postin "maakohtaisissa tiedoissa" on kuitenkin omien kokemuksieni perusteella paljon vanhentunutta tai väärää tietoa (mm. käännösvirheitä).

Esim. USAn postin vastaavassa Venäjää koskevassa listassa ei ole mitään "valmiita ruokatuotteita" mielestäni mainittu, eikä myöskään Royal Mailin listassa, eikä Australian postin listassa.
Eli veikkaisin että on oikeasti OK.
 
Kyllä tuohon "valmiit ruokatuotteet" omasta mielestäni kuuluisi sekä suklaa että pipari. Noissa Postin "maakohtaisissa tiedoissa" on kuitenkin omien kokemuksieni perusteella paljon vanhentunutta tai väärää tietoa (mm. käännösvirheitä).

Esim. USAn postin vastaavassa Venäjää koskevassa listassa ei ole mitään "valmiita ruokatuotteita" mielestäni mainittu, eikä myöskään Royal Mailin listassa, eikä Australian postin listassa.
Eli veikkaisin että on oikeasti OK.
Kiitos vastauksesta, ehkä nuo uskaltaa sittenkin pistää samaan pakettiin.
 
Mitenhän pitäisi tulkita, että "lähetys on matkalla" ollut viimeiset 3 päivää. Paketti viety pakettiautomaattiin torstaina aamupäivällä. Normaalisti olisi jo perjantaina saapunut paketti.

Parempi huomenna kilauttaa postin aspaan..?
 
Mitenhän pitäisi tulkita, että "lähetys on matkalla" ollut viimeiset 3 päivää. Paketti viety pakettiautomaattiin torstaina aamupäivällä. Normaalisti olisi jo perjantaina saapunut paketti.

Parempi huomenna kilauttaa postin aspaan..?
No tuosta soittelusta nyt ei ole mitään hyötyä. Katso tilannetta viikon päästä uudelleen.
 
No tuosta soittelusta nyt ei ole mitään hyötyä. Katso tilannetta viikon päästä uudelleen.
Itseasiassa sinne aspaan kannattaa kyllä soittaa, koska jos paketti on esim alttiina päätyä katoamaan niin mitä aikaisemmin siihen reagoi sitä paremmalla todennäköisyydellä se lähetys voi vielä löytää perille.

Mulla on käynyt ainakin pariin kertaan niin että lähettäjä (yksityishenkilö) ei ole noita osoitetietoja itse pakettiin kirjoittanut tussilla tms ja sitten se pakettitarra on irronnut/vaurioitunut ja paketti on löydetty vaan kyselemällä perään. Kannattaa aina laittaa osoitetietoja itse pakettiinkin. Kerran jäi paketti myös limboon pakettiautomaattiin kun helpostikoodi oli jotenkin tussailtu päin vittua.
 
No juu. Eipä tuosta paljoa apua ollut. Mainitsivat että laittavat asian vireille mut jos ei ole huomisiltaan mennessä mitään tapahtunut niin pyysivät lähettäjän soittamaan ja kertomaan lisätietoja lähetetystä paketista. Harmittaahan tämä kun toistasataa kallis paketti ja tosiaan yksityiseltä myyjältä joten jos tuo paketti nyt häviää niin mikä on skenaario rahojen kanssa?
 
Itseasiassa sinne aspaan kannattaa kyllä soittaa, koska jos paketti on esim alttiina päätyä katoamaan niin mitä aikaisemmin siihen reagoi sitä paremmalla todennäköisyydellä se lähetys voi vielä löytää perille.

Mulla on käynyt ainakin pariin kertaan niin että lähettäjä (yksityishenkilö) ei ole noita osoitetietoja itse pakettiin kirjoittanut tussilla tms ja sitten se pakettitarra on irronnut/vaurioitunut ja paketti on löydetty vaan kyselemällä perään. Kannattaa aina laittaa osoitetietoja itse pakettiinkin. Kerran jäi paketti myös limboon pakettiautomaattiin kun helpostikoodi oli jotenkin tussailtu päin vittua.

tästä just kirjoitin tuossa aikaisemmin kun kiireessä unohtui kirjoittaa se helpostikoodi siihen pakettiin. postin aspa sanoi että jos lähettää siitä uudesta automaatista, missä pitää se laatikko varata etukäteen niin postiukko ei tiedä yhtään mihin pitäisi paketti lähettää. vanhoissa näytöllisistä tulostuu lappu paketin päälle. tosin tämäkin on vissiin vähän kiinni siitä että miten kiinostaa. jos paketin päällä on kuitenkin on esim. helpostikoodi niin paketin katoaminen ei ole niin todennäköistä.
 
No juu. Eipä tuosta paljoa apua ollut. Mainitsivat että laittavat asian vireille mut jos ei ole huomisiltaan mennessä mitään tapahtunut niin pyysivät lähettäjän soittamaan ja kertomaan lisätietoja lähetetystä paketista. Harmittaahan tämä kun toistasataa kallis paketti ja tosiaan yksityiseltä myyjältä joten jos tuo paketti nyt häviää niin mikä on skenaario rahojen kanssa?

itsellä just keissi kesken, 2kk mennyt asian hoitoon. kerran jo tuli kielteinen vastaus korvaukseen, en ole kuulemma toimittanut postille pakettia, vaikka seurannassa itsellä näkyy että toimitettu pakettiautomaattiin. nyt tapaus on uudelleen käsittelyssä kolmatta viikkoa. jos sieltä jotain saa niin paketeissa Maks. 20€/kg. eli käytännössä ei mitään.
 
Kiva kiva.. No en tiiä miten tässä käy. Myyjä ei nähtävästi ole kovin yhteistyöhaluinen kun kolmatta viestiä juuri kirjoitin ja ei vastausta.

Noh, soitan vaikka joka päivä postin aspaan asian tiimoilta. Enpä häviä mitään. Työpuhelimella ei mene omaan piikkiinkään.

Menee kyllä luotto tähä. Joka kolmas paketti menee jonnekin 50km päähän väärään automaattiin tai viivästyy. Sitten nämä mitkä "katoaa".

En nyt vielä heitä kiveä kaivoon mutta posti + kadonnut paketti kombo on lähtökohtaisesti tilanteentilanteena se, että gone forever.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt en kitise. Tilasin lauantaina Amazon.de:stä ja jo tänään tiistaina toi Postin setä paketin. Yleensä on tuonut perjantaina - hyvällä tsägällä torstaina. Seurantaa ei ollut, mutta ei tarvitsekaan jos kahdessa arkipäivässä ovikello soi.
 
Meen jo asiassa aika pitkälle mutta jos tuo paketti ei tuolta koskaan tulisi niin voinko vaatia myyjältä rahoja takaisin tai edes osittain? Mitä laki sanoo tähän.
 
Meen jo asiassa aika pitkälle mutta jos tuo paketti ei tuolta koskaan tulisi niin voinko vaatia myyjältä rahoja takaisin tai edes osittain? Mitä laki sanoo tähän.

se on täysin eri asia yritykseltä kuluttajalla, silloin myyjä vastaa siitä siitä että tuote menee perille. yksityisten välillä nyt ei mitään lakipykäliä taida olla, jos myyjä on toimittanut sovitusti kuljetukseen niin hänen osaltaan homma on ok. lähinnä nyt se on myyjän näkemyksestä kiinni että haluaako palauttaa rahat. taitaa olla ikävä fakta että tälläistä se on vaan sitten nykypäivänä että paketteja katoaa ja pitää molempien osapuolien tiedostaa riskit. nyt itsekkin ymmärrän hyvin joidenkin myyjien ilmoituksen että ei vastaa "postin" kadonneista paketeista. tuossa on ostajan turha vinkua jälkikäteen jos paketti katoaa.
 
Meen jo asiassa aika pitkälle mutta jos tuo paketti ei tuolta koskaan tulisi niin voinko vaatia myyjältä rahoja takaisin tai edes osittain? Mitä laki sanoo tähän.

Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa noudatetaan kauppalakia. Sieltä voi lukea luvut 2 ja 3, mitkä tätä asiaa käsittelevät:

Mutta lyhyesti, kun välissä on rahdinkuljettaja (Posti), niin tavaran luovutushetki on ollut silloin kun myyjä on tavaran jättänyt Postin huomaan. Ja luovutushetkellä vaaranvastuu tavarasta siirtyy ostajalle, jolloin viimekädessä tuo menee ostajan piikkiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 681
Viestejä
4 573 901
Jäsenet
75 230
Uusin jäsen
boris_22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom