• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Poliittiset ja yhteiskunnalliset asiat videopeleissä

Et tietenkään tiedä. Vääristelyä ja valehtelua vain haluat oikoa vailla mitään motiivia.

Et ilmeisesti kehtaa kertoa.

Kyllä se varmaan kaikkien muiden asioiden ohella vaikuttaa ostopäätökseen. Eri asia on että kuinka paljon se vaikuttaa.
Kerroin jo motiivit, jos ei kelpaa, ei se ole minun ongelmani. Toki jos joku globaali vasemmistosalaliitto rahoittamassa mun kirjoituksia tuo lohtua elämään, anna mennä vaan.

Joskus näitä lukiessa tulee mieleen että mitäs jos joku tekisi pelin, jossa olisi, sanotaan nyt vaikka kohtaus, ihan vaan semmoinen merkityksetön sivutehtävä, jossa pelaajan pitäisi vannoa uskollisuutta kansallissosialistiselle aatteelle ja jos pulikoi vastaan, niin pelaajan hahmo pistetään punnertamaan. Ja ainoat mahdolliset romanssit olisi joko kunnon karvainen natsi äijä tai vaalea isorintainen fräulein.

Menisiköhän täällä kasa argumentteja ja kommentoijia rikki vai vieläkö löytyisi puolustajia tälle mitättömälle pelilliselle asialle...

Peli ei osu mua kiinnostaviin peleihin joten äänestäisin lompakolla ja antaisin markkinatalouden tehdä tehtävänsä.

Peli ei osu mua kiinnostaviin peleihin joten äänestäisin lompakolla ja antaisin markkinatalouden tehdä tehtävänsä.

No miltä tuntuisi jos tämä peli olisikin suosikkipelisarjasi jatko osa jotka olet odottanut kauan josta sitten paljastuu että osa uusista dev:seistä on äärioikeistolaisia ja ympännyt peliin jotain tuollaista settiä?

No miltä tuntuisi jos tämä peli olisikin suosikkipelisarjasi jatko osa jotka olet odottanut kauan josta sitten paljastuu että osa uusista dev:seistä on äärioikeistolaisia ja ympännyt peliin jotain tuollaista settiä?
Jos en pidä pelistä, oli syy mikä tahansa, niin en ostaisi. Vaikka se olisi suosikkisarjaan kuuluva, esimerkiksi Lara Croft alkaisi uusnatsiksi taikka Skyrimissä ei olisi kuin valkoisia heteroita ja kaikki naiset olisi povipommeja paljastavissa haarniskoissa. En tosin tiedä haittaisisiko, jos peli olisi hyvä. Yleensä jatko-osat pilataan tekemällä ne surkeiksi. Enemmän häiritsisi woke-peli, josta rahat menisi natsille, kuten vaikka Putinin sotakassaan.

1743332890362.jpeg

Monster Hunterin naisia kehuttiin täällä anti-wokeksi, mutta osa on päätynyt samasta syystä pitämään peliä wokena. Onko niin, että osan mielestä riittää joku tumputuskohde, kun taas muiden mielestä kaikkien naisten täytyy olla sellaisia?

1743332890362.jpeg

Monster Hunterin naisia kehuttiin täällä anti-wokeksi, mutta osa on päätynyt samasta syystä pitämään peliä wokena. Onko niin, että osan mielestä riittää joku tumputuskohde, kun taas muiden mielestä kaikkien naisten täytyy olla sellaisia?

En ole törmännyt itse väitteisiin missään että joka naisen pitäisi olla tietynlainen. Eiköhän useimilla wokesta valittajilla riitä että peli nyt vaan ei lähde tielle että kuumat naishahmot gategorisesti suljetaan pelistä jonkin male gazen takia.

Olen aika montaa AC peliä pelannut ja jostain syystä Mirage ei vaan vaikuttanut kiinnostavalta peliltä joten jätin ostamatta. En kyllä etsinyt sieltä mitään poliittista kantaa vaan peli ei vaan kiinnostanut. Ja älä nyt vaan oikeasti vertaa homoja natseihin. Mutta joo äänestä lompakolla ja anna markkinatalouden tehdä tehtävänsä.

En ole törmännyt itse väitteisiin missään että joka naisen pitäisi olla tietynlainen. Eiköhän useimilla wokesta valittajilla riitä että peli nyt vaan ei lähde tielle että kuumat naishahmot gategorisesti suljetaan pelistä jonkin male gazen takia.
Miksi wildsiä on sitten valitettu wokeksi? Muistaakseni siinä oli kuuma blondi.

Juurihan tuolla aiemmin valitit että naiset ei oo tarpeeksi seksikkäitä ja naisetkin haluaa olla kuumia seksi pommeja!?

Juurihan tuolla aiemmin valitit että naiset ei oo tarpeeksi seksikkäitä ja naisetkin haluaa olla kuumia seksi pommeja!?

Niin? Pelintekijät ymmärtävät asian hyvin ja sen vuoksi voit esim. pukea oman hahmosi tähän tapaan. Pitäisi olla aika itsestäänselvää että asia ei tarkoita että joka ikinen pelin naishahmo pitäisi tai edes kannattaisi pukea samoin.

Alkaa vaikuttaa taas vähän tyhmyyden teeskentelyltä.

hq720.jpg

Tämä on ihan perusteema ollut myös elokuvissa että feministiteorian mukaisesti male gaze on paha juttu ja tämän vuoksi (perinteisesti) seksikkäitä naishahmoja täytyisi välttää.

"In feminist theory, the male gaze is the act of depicting women and the world in the visual arts and in literature, heterosexual perspective that presents and represents women as sexual objects for the pleasure of the heterosexual male viewer.

Ja peleissä sitten asia näkyy sitten että saadaan esim tällaisia hahmoja jotka ei vetoa keneenkään. Seksikkäiden naishahmojen sijaan saadaan maskuliinisia naishahmoja.

0x0.jpg

Ja en väitä että asia välttämättä aina olisi poliittista mutta selkeitä feministiteemoja kyllä näkyy ja toki voi myös olla mahdollista että tätä ihan tyhmyyttä ei ymmärretä että tällainen kuvasto ei myy.

Niin eikä tää oo sun viesti?? Ihan vaan mielenkiinnosta!? enkä usko että tässäkään oli mitään poliittista kannanottoa!! Ja edelleen äänestä lompakolla se parhaiten vaikuttaa pelinkehittäjiin!

Niin eikä tää oo sun viesti?? Ihan vaan mielenkiinnosta!? enkä usko että tässäkään oli mitään poliittista kannanottoa!! Ja edelleen äänestä lompakolla se parhaiten vaikuttaa pelinkehittäjiin!

Missä ihme kohdassa väitin että jokaisen pelin naishahmon tulee olla tietynlainen?

Niin? Pelintekijät ymmärtävät asian hyvin ja sen vuoksi voit esim. pukea oman hahmosi tähän tapaan. Pitäisi olla aika itsestäänselvää että asia ei tarkoita että joka ikinen pelin naishahmo pitäisi tai edes kannattaisi pukea samoin.

hq720.jpg
Veilguardin naiset eivät ole rumia nekään
1743334345145.jpeg

Skyrimissä ilman modeja ovat.

hq720.jpg
Kelpaisiko AC:S jos sen naishahmon sais näyttämään tältä ja Yasuke ei ois pelissä?

Kelpaisiko AC:S jos sen naishahmon sais näyttämään tältä ja Yasuke ei ois pelissä?

En minä pelaisi peliä vaikka siinä olisi mitä hahmoja, koska AC pelisarja on minusta pelillisesti hanurista mutta kun Monster Hunter Wildsin Steam peak pelaajamäärä on 1,384,608 kun taas AC: Shadowsin pelaajamäärä jäi siihen 64,825 Samalla kun Grok arvioi Shadowsin budjetin olleen moninkertainen niin kyllä veikkaan että jollain tuonsuuntaisella hahmolla oltaisiin aika paljon paremmin vedetty. Varmaan sitä inspiraatiota olisi jostain FF Tifasta voinut hakea tai jotain muuta.

En ole pelannut kyseistä peliä. Ei siis ole vaadittua asiantuntijuutta. Ehkä sinulla on?

Wokepelejähän noi mun esimerkit on.
Vähän hämärän peitossa että miksi ne on "woke"? Ja miten pelit tuo sen esille että kannattelevat woke aatetta? Jos voit sanojesi mukaan valinnoillasi vastustaa ja jopa teloittaa väärää mielipidettä olevat hahmot, miten tämä silloin kannattelee woke aatetta? Näissä tapauksissa mielestäni voitaisiin puhua poliittisesti neutraaleista tapauksista kerta eivät selvästi edusta jotain tiettyä poliittista puolta.

En minä pelaisi peliä vaikka siinä olisi mitä hahmoja, koska AC pelisarja on minusta pelillisesti hanurista mutta kun Monster Hunter Wildsin Steam peak pelaajamäärä on 1,384,608 kun taas AC: Shadowsin pelaajamäärä jäi siihen 64,825 Samalla kun Grok arvioi Shadowsin budjetin olleen moninkertainen niin kyllä veikkaan että jollain tuonsuuntaisella hahmolla oltaisiin aika paljon paremmin vedetty. Varmaan sitä inspiraatiota olisi jostain FF Tifasta voinut hakea tai jotain muuta.
Niin että ei sillä historiallisella tarkkuudella ollutkaan mitään väliä? Se oli vaan kuuluisaa "kaasusumutusta"?

Ajattelin että olit kiinnostunut pelistä kun se aiheuttaa niin paljon pahaa mieltä että siinä on mahdollisuus "homostella" jne.

Ja maali tolpat vaan siirtyy ihan vain siksi et voisi löytää poliittisia kannanottoja. Ja eiköhän ninjat yrittäny olla mahdollisimman huomaamattomia!?

Siis AC Shadowsissahan on pelattavana hahmona erittäin nätti nainen?

Kyllä paljon paremminkin homman olisi voinut hoitaa. Hahmolle pitkät hiukset lyhyiden hiusten sijaan niin nätimpi. Joku tehtävä jossa hiippailun sijaan naamioiduttaisiin johonkin paljastavaan kimonoon geishaksi tjs. jossa salamurhaillaan ja tästä sitten kuvastoa promoihin ja trailereihin. = Helvetisti enemmän levikkiä pelille ja pelaajia.

Oleellisempana että se pelihahmo olisi ehdottomasti kannattanut olla vain yksi 2 sijaan mutta kun Yasuke ilmeisesti oli pakko saada peliin niin sitten peliin oli pakko laittaa jotain muutakin varsinkin aasialaiselle yleisölle tai peli olisi flopannut vielä pahemmin. 2 pelihahmoa nyt vaan ei kuitenkaan myöskään toimi hyvin.

Kyllä paljon paremminkin homman olisi voinut hoitaa. Hahmolle pitkät hiukset lyhyiden hiusten sijaan niin nätimpi. Joku tehtävä jossa hiippailun sijaan naamioiduttaisiin johonkin paljastavaan kimonoon geishaksi tjs. jossa salamurhaillaan ja tästä sitten kuvastoa promoihin ja trailereihin. = Helvetisti enemmän levikkiä pelille ja pelaajia.

Oleellisempana että se pelihahmo olisi ehdottomasti kannattanut olla vain yksi 2 sijaan mutta kun Yasuke ilmeisesti oli pakko saada peliin niin sitten peliin oli pakko laittaa jotain muutakin varsinkin aasialaiselle yleisölle tai peli olisi flopannut vielä pahemmin. 2 pelihahmoa nyt vaan ei kuitenkaan myöskään toimi hyvin.

Montakoa paljastavaa kimonoa oot nähny, eikö ne yleensä oo aika peittäviä!?

Montakoa paljastavaa kimonoa oot nähny, eikö ne yleensä oo aika peittäviä!?
Paljastava kimono on terminä vähän kuin paljastava burka.

No täytyy vain uskoa että aivan täysi mahdottomuus että minkäänlaisessa paljastavassa tai kuumassa asussa ei olisi voitu luoda edes hetkellisesti tilanteita jotta oltaisiin saatu promokuvia ja trailerimatskua.

Eiköhän tässä tullut selväksi mitä ATE haluaa peleihin!! Kuinka moni ostaa pelin hahmon pukeutumisen mukaan on eri asia!!

Kyllä. Olen likainen pervo ja haluan että pelintekijät eivät panttaa naiskauneutta jonkin male gazen pelossa. Sama muuten pätee elokuviin ja sarjoihin.

Nyt se tuli sitten ilmi.

AC-sarjassa on aiemminkin ollut pelejä, joissa voi vaihtaa hahmoa kesken kaiken.

Samoin resident evileissä hahmo vaihtuu.

No siis jos nyt listataan pelejä, joissa on useita päähahmoja, joiden välillä voi vaihdella suht vapaasti, niin mieleen tulee yksi about 12 vuotta vanha peli joka teki tiliä ihan kivasti…
Tosin siinä oli kolme päähahmoa, ehkä niitä hahmoja pitää olla pariton luku jotta homma toimii :think:

Kyllä. Olen likainen pervo ja haluan että pelintekijät eivät panttaa naiskauneutta jonkin male gazen pelossa. Sama muuten pätee elokuviin ja sarjoihin.

Nyt se tuli sitten ilmi.

Ja nyt taas uhriudutaan kun joku on eri mieltä!! Olisiko Star Wars Outlaws ollu parempi peli jos siinä päähahmo olisi ollut paljastavassa asussa!? Ei todellakaan pelejä yleensä pelataan tarinan ja maailman vuoksi. Mites Horizon pelit, oliko ne huono menestys koska päähahmo ei ole paljastavassa asussa?? Samoin halusit realistista kerrontaa mutta sitten halusitkin paljastavan kimonon!? Maalitolpat siirtyy aika tavalla!!

Ja nyt taas uhriudutaan kun joku on eri mieltä!! Olisiko Star Wars Outlaws ollu parempi peli jos siinä päähahmo olisi ollut paljastavassa asussa!?

Olisi ollut parempi.

Parempi olisi ollut jos rehdisti olisi ollut mieshahmo sen sijaan että naishahmo yrittää näytellä jotain naispuolista Han Soloa ihan sitä asua myöten.

Edelleen. Epäseksikkäät maskuliiniset naishahmot ei vetoa keneenkään.

Olisi ollut parempi.

Parempi olisi ollut jos rehdisti olisi ollut mieshahmo sen sijaan että naishahmo yrittää näytellä jotain naispuolista Han Soloa ihan sitä asua myöten.

Edelleen. Epäseksikkäät maskuliiniset naishahmot ei vetoa keneenkään.

Eli sulla ei oo mitään homoja vastaan mutta naiset on pahasta... joo eiköhän tää riitä, hyvää päivän jatkoa sulle!! Ihan vaan vinkkinä Steamista löytyy paljon pelejä joissa naisia paljastavissa asuissa ja jopa erotiikkaa, kannattaa tsekata. Sieltä löytyy jopa pelejä joissa hyvät tarinat!! Ja kyllä olen pelannut niitä, eikä siinä ole mitään väärää!

Tässä pitkä lista lgbt+ pelejä.

Baldur's Gate 3, Warhammer 40k: Rogue Trader, The Walking Dead: The Final Season, Saints Row Series, Fallout 4, Undertale, Life Is Strange, Skyrim, Fire Emblem: Three Houses, Dragon Age Series, Mass Effect Series, Star Wars: The Old Republic,
Assassin's Creed Series ja Cyberpunk 2077 poimintoina.

Kaikki inklusiivisia woke-pelejä, lista on pitkä. Huomaa, että wokesta tulee koko ajan hyväksytympää kun sitä tarjotaan. Moni anti-woke hyväksyy nuo pelit täysin eikä edes pidä niitä wokena.

Listaappas tuosta noin 3 suosittua tällaista pelihahmoa. Älä huijaa ja käytä googlea.
En ole pelannut noista juuri mitään eikä lgbt hahmot kiinnosta minua, joten miksi muistaisin. Falloutissa, Skyrimissa ja bg3:ssa ei minun hahmollani muistaakseni ollut suhteita heteronakaan. Joten en voi mainita ylipäätään suhteista kuin Astarionin, sitä kun pelaan parhaillaan eikä muut ole kiinnostuneet mieshahmostani siinä. Astation on käsittääkseni hycin suosittu. Falloutista tai Skyrimista en muista enää kenenkään nimeä. Ainut hottis oli lisäosan vampyyrileidi, jota ei edes voi tapailla.

Ei minua lgbt sisältö häiritse, joten ei jää mieleenkään. Olen katsonut Brokeback mountainin enkä muista heidänkään nimiä.

En ole pelannut noista juuri mitään eikä lgbt hahmot kiinnosta minua, joten miksi muistaisin. Falloutissa, Skyrimissa ja bg3:ssa ei minun hahmollani muistaakseni ollut suhteita heteronakaan. Joten en voi mainita ylipäätään suhteista kuin Astarionin, sitä kun pelaan parhaillaan eikä muut ole kiinnostuneet mieshahmostani siinä. Astation on käsittääkseni hycin suosittu. Falloutista tai Skyrimista en muista enää kenenkään nimeä. Ainut hottis oli lisäosan vampyyrileidi, jota ei edes voi tapailla.

Ei minua lgbt sisältö häiritse, joten ei jää mieleenkään. Olen katsonut Brokeback mountainin enkä muista heidänkään nimiä.

Ei ollut tarkoitus noista valita vaan ihan mistä tahansa pelistä.

Mene katsomaan mitä tahansa listaa jossa on 100 suosituinta pelihahmoa listattuna tjs. Et löydä yhtä ainoaa tuollaista naishahmoa listoilta.

Mene katsomaan mitä tahansa listaa jossa on 100 suosituinta pelihahmoa listattuna tjs. Et löydä yhtä ainoaa tuollaista naishahmoa listoilta.

Nyt oikeesti, hyvin ohitit mun viestit ja nyt haluat suosittuja pelejä joissa ei ole vähän pukeisia naisia! Juurihan tuolla mainitsin Horizon Zero Dawn ja Forbidden West, myös uudet Tomb Raiderid ei paljastavaa pintaa ja hyviä pelejä. Ja kokoajan puhut että naishahmot ei myy kuin vähä pukeisina?? Nais pelaajat on kasvava kohderyhmä ja heille varmasti kelpaa myös muunkinlaiset hahmot! Ja kuten mainitsin aiemmin vaihtelu virkistää. Olisi järjetön ajatus olla kasvattamasta myyntejä silläkin kohderyhmällä!! Eikä sillä ole mitään tekemistä poliittisen kannan kanssa, myyntejä peliyhtiöt haluu ei poliittisia kannanottoja.

Käyppä katsomassa nais streamereitä ei kaikki jotka pelaa toiminta pelejä oo jotain tiukkia feministejä haalareissa. Ja äläkä nyt vetoo et kaikki nais streamerit työntää vain tissivakoo ruutuun et sais katsojia.

En muista nimiä muutenkaan googlaamatta. Lara Croft, Duke Nukem, Astarion, Shadowhart, Nathan Drake ja Aerii tulevat mieleen. Loput on tuttuja muista yhteyksistä kuten kirjoista, sarjakuvista ja filmeistä.

Kuinka moni noista on 100 suosituinta pelihahmoa listalla? Varmaan kaikki. Kuinka lgbt+ pelihahmoa sinä muistat? Varmaan enemmän kuin minä.

En muista nimiä muutenkaan googlaamatta. Lara Croft, Duke Nukem, Astarion, Shadowhart, Nathan Drake ja Aerii tulevat mieleen. Loput on tuttuja muista yhteyksistä kuten kirjoista, sarjakuvista ja filmeistä.

Kuinka moni noista on 100 suosituinta pelihahmoa listalla? Varmaan kaikki. Kuinka lgbt+ pelihahmoa sinä muistat? Varmaan enemmän kuin minä.

Niin pointti nyt oli että jokaista suosittua maskuliinista epäseksikästä naispelihahmoa kohti, (Jos joku joskus löytää tällaisen) löytyy 300 suosittua seksikästä naispelihahmoa ja 300 miespelihahmoa.

Niin pointti nyt oli että jokaista suosittua maskuliinista epäseksikästä naispelihahmoa kohti, (Jos joku joskus löytää tällaisen) löytyy 300 suosittua seksikästä naispelihahmoa ja 300 miespelihahmoa.
Suhde taitaa olla huonompi, jos puhuu vain naishahmoista riippumatta seksikkyydestä.

@ATE vieläkin väistelet noita mun argumentteja ja äläkä poimi pelkästää rusinoita pullasta ja ihan reilusti vastaa noihin!! Vai eikö löydy mitään sanottavaa??

Kaikkea sitä netistä lukeekin. Eli koska Lara Croftilla on vaatteet päällä, niin maskuliiniset ja rumat naishahmot on jees.

Vähän hämärän peitossa että miksi ne on "woke"? Ja miten pelit tuo sen esille että kannattelevat woke aatetta? Jos voit sanojesi mukaan valinnoillasi vastustaa ja jopa teloittaa väärää mielipidettä olevat hahmot, miten tämä silloin kannattelee woke aatetta? Näissä tapauksissa mielestäni voitaisiin puhua poliittisesti neutraaleista tapauksista kerta eivät selvästi edusta jotain tiettyä poliittista puolta.
Nyt ollaankin hyvin päästy kehää kiertäen tilanteeseen missä ainakaan toinen meistä ei ymmärrä mitä ”wokepeli” tarkoittaa. Joku lista olis näppärä, niin voitaisiin konkreettisesti keskustella aiheesta järkevin ei-teoreettisin esimerkein.

Onko vaikka ac shadows ”wokepeli”? Muut ac pelit? Bg3? Cyberpunk? Civ6? Counter-strike 2? Hades? Doom? Bg2? Age of empires? Mass effect?

Veilguard kiinnostaa yhtä paljon ku aiemmatki dragon aget, eli ei yhtään. Eikä jaksa aiheeseen paneutua vain typerää jänkkäämistä varten.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 338
Jäsenet
76 998
Uusin jäsen
Pakollinen Käyttäjänimi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom