Pojan(18v) koneen käyttöajat

Minä tein niin (paitsi taisin varsinaiset yöt nukkua) ja luulen että se oli noin hauskempaa kuin juopottelemassa taikka muutoin kavereiden kanssa hilluessa ulkona.

Kyllä siis hyvänä vuoden aikana heti koulun jälkeen oli hyvä päästä laitoksesta tuulettumaan aurinkoon kaveriporukalla noin 20 kilsaa pyöräillen ja teorioimaan Hollywood/Silicon Valley/yritys jne ideoiden kanssa. Ja ei siihen kuullut rappiollisuus. Päinvastoin pyöräillessä tuli kuntoa ja rahaa ehkä mukana 2€. Ihan normi kotiinpaluu.
 
Minä tein niin (paitsi taisin varsinaiset yöt nukkua) ja luulen että se oli noin hauskempaa kuin juopottelemassa taikka muutoin kavereiden kanssa hilluessa ulkona.

Testailin itse molempia laitoja ja onneksi kaljan kutsu oli voimakkaampi siinä iässä kun tärkeitä sosiaalisia kontakteja muodostettiin. Sittemmin pelit kyllä saaneet taas otteeseensa ajoittain.

Jotenkin mä ajattelisin, että näin tän pitikin mennä.
 
Näin jälkeenpäin kun katselen omaa tilannetta, niin olen onnistunut kääntämään addiktioni työksi, eli perjaatteessa kun olen ATK-laitteen ääressä niin joko opiskelen jotain uutta joka auttaa omassa ammattinimikkeessä tai sitten rentoudun, välillä opettelen koodailemaan javaa. Eli se että nuokkuu yömyöhään koneella ei ole minusta suurikaan ongelma, kunhan jaksaa velvollisuuksiin nousta ja käydä net läpi.

Muistan kun itsellä oli joskus sääntönä kotona, että sai olla vain viikonloppuisin koneella. Tämä aiheutti sen että heräsin aamu 7 istumaan koneelle ja lopetin 1 aikaan yöllä. Suurin aika meni kyllä pelatessa, mutta sitten kun kone oli peruna, niin oli pakko opetella että miten tästä nyt saisi paremman yms. Dualbootinkin väsäsin windows vistan ja windows 7 välille, käytin enimmäkseen seiskaa koska vista oli niin raskas + seiskassa parempi GUI.
 
Kyllä mun kokemusteni mukaan tietokoneisiin suhtauduttiin hyvin positiivisesti 80-luvulla. Sitä paitsi tietokoneilla pelaaminen oli jo melkein joka pojan huvia tuolloin, toiset vaan pelasivat enemmän kuin toiset ja jotkut sitten innostuivat muutenkin säätämään/ohjelmoimaan niiden kanssa.
Riippui ihan perheestä. Joissakin katteltiin hyvällä ja joissakin käskettiin ulos. Kolmansissa oltiin sitä mieltä, ettei tuollainen oo miesten hommaa ja poika oikeita töitä oppimaan...
 
Pojan pelisessiot aika usein menee valvomiseksi. En vastusta kotona oleskelua koneen parissa mutta se tuntikausia istuminen koneen äärellä (koska "kaverit myöskin") väittelemättä rajaa unentarpeet ja koulun(lukio) käyntiä tasapainoisesti.
Miten te itte olette saaneet itseänne niskasta kiinni tämä ongelman(i) kanssa? Tai siis juniorinne.

Pelaamisestahan voi tehdä ammatin itselleen? :btooth: Mullehhan isä osti tiedekeskukseen vuosikortin, itse olin kyllä vähän nuorempi siihen aikaan. Tieteen parissahan tuli vietettyä lapsuus ja nuoruus.
 
Tunnen eräästä pelistä toiselle luokalle menevän kaverin. Aamuyöhön menee pelaaminen usein, etenkin kun hänellä on nuoresta iästään huolimatta tärkeä ja vastuullinen roolin pelissä.
Hoitaa kyllä kouluasiat ja pitää niitä tärkeinä, koska ymmärtää reaaliteetit.

Puhumalla asiat pitää hoitaa ja tehdä selviksi mikä on se vastuu myös oikeassa elämässä. Koneen takavarikoiminen tai nettiyhteyden katkaisu ei tuo sitä ymmärrystä.

Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi laittaa salasanan taakse reitittimille milloin pelaaminen viimeistään päättyy. Hakeutuisi sellaisiin peleihin, jotka voi lopettaa aikaisemmin, että jäisi nukkumisellekin aikaa.
 
Tunnen eräästä pelistä toiselle luokalle menevän kaverin. Aamuyöhön menee pelaaminen usein, etenkin kun hänellä on nuoresta iästään huolimatta tärkeä ja vastuullinen roolin pelissä.
Hoitaa kyllä kouluasiat ja pitää niitä tärkeinä, koska ymmärtää reaaliteetit.

Puhumalla asiat pitää hoitaa ja tehdä selviksi mikä on se vastuu myös oikeassa elämässä. Koneen takavarikoiminen tai nettiyhteyden katkaisu ei tuo sitä ymmärrystä.

Toivottavasti tässä ollaan menossa lukion/amiksen toiselle luokalle :confused:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 225
Viestejä
4 457 227
Jäsenet
73 695
Uusin jäsen
Antti81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom