Plex Media Server

Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Aloitetaanpa tällaiselle oma ketju, jos muitakin käyttäjiä löytyy.

Olen yrittänyt syncata tiedostoja esim. puhelimeen serveriltä, mutta synccaus jää usein 50 %:iin. Tietoa miten tämän sais korjattua?
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
125
Tämä taitaa olla väärä paikka tälle aiheelle. Oikeampi paikka olisi "yleinen ohjelmistokeskustelu".
 
Viimeksi muokattu:

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Onko toi hyvä tarjous? saako sen halvemmalla BF tarjouksesta?
Plexin lifetime passit ei ole oikeastaan koskaan alennuksessa. Eli jos sitä haluaa, se on ihan hyvä diili.

Plex on tosi kankea, koska sille pitää erikseen laittaa kansioita jakoon.
Pyhällä hengelläkö kodi sitten toimii? Kai sillekin pitää jotenkin kertoa mistä ne katsottavat tiedostot löytyy? :p
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Plexin lifetime passit ei ole oikeastaan koskaan alennuksessa. Eli jos sitä haluaa, se on ihan hyvä diili.



Pyhällä hengelläkö kodi sitten toimii? Kai sillekin pitää jotenkin kertoa mistä ne katsottavat tiedostot löytyy? :p
Kodi lukee ajatuksia.

Mutta vakavasti: itse olen Plexiin tyytyväinen. Tekee aika pitkälti sen, mihin vuosia hain ratkaisua. Välillä jumii ja pitää pysäyttää ja laittaa tiedosto uudestaan pyörimään, mutta pääosin toimii kyllä hyvin.

Tulee varmaan tuo vuosisoppari vaihdettua lifetime passiin. Ja tiedän, tarjoushintaa ei saa kuin uudet asiakkaat. Mutta ei jaksa muutaman kympin takia alkaa yrittämään mitään siirtoja.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Pyhällä hengelläkö kodi sitten toimii? Kai sillekin pitää jotenkin kertoa mistä ne katsottavat tiedostot löytyy? :p
Se ainakin mulla näkee kaikki jaossa olevan kansiot serverillä. Ei mun ole tarvinnut määritellä mitään erikseen. En tiedä mikä henki siinä on, mutta kerro sinä.
Ainut ongelma siinä on ollut se, että eri laitteilla Kodi ei muista videon kohtaa missä katselun keskeyttää, mutta se ratkesi, kun käytti Emby serveriä.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Välillä jumii ja pitää pysäyttää ja laittaa tiedosto uudestaan pyörimään, mutta pääosin toimii kyllä hyvin.
Mulla tekee joskus samaa, olen laittanut sen tehottoman serverin piikkiin (virtuaalikone jolla yksi i3 core ja 2GB ram).

Pitäisi tehdä tuolle tehokkaampi alusta, koska myös tv-virittimen (HD Homerun) HD lähetykset kyykyttää palvelimen täysin. SD tulee läpi moitteetta. Samaten joskus useampi samanaikainen käyttäjä saattaa aiheuttaa tökkimistä mutta nöyränä miehenä minä pistän sitten suoraan verkkojaosta haluamani videon pyörimään niin muilla käyttäjillä on parempi mieli :D Riippuu paljon siitä millä koodekilla videot on jne.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Se ainakin mulla näkee kaikki jaossa olevan kansiot serverillä. Ei mun ole tarvinnut määritellä mitään erikseen. En tiedä mikä henki siinä on, mutta kerro sinä.
Toi taitaa lähteä oletuksesta että olet kotona omassa kotiverkossa. Miten se toimii vaikka autosta, konttorilta? VPN:llä varmaan?
Näyttääkö se automaattisesti myös jynkkykansion samalla palvelimella muiden rinnalla vai voiko sen blokata pois muiden käyttäjien näkyviltä? ;)

Plexissä kerrot palvelimelle että kansiot X, y ja Z sisältää halutut tavarat ja niitä sitten tarjotaan katsottavaksi.
Käyttäjätunnuksilla sitten voidaan määritellä vielä että lapset näkee vain y:n ja kaverit Z:n - esimerkiksi.
Käytännössä mulla on tuolla vähän enemmän kansioita, koska olen käsin jaotellut sisältöä paremmin hallittavaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 663
Mulla on Emby käytössä, enkä ole maksanut siitä mitään. Se on noista ainut kun toimii Kodin kanssa. Plex on tosi kankea, koska sille pitää erikseen laittaa kansioita jakoon. Kodi on miljoona kertaa parempi, jos vain on joku Embyn kaltainen jolla saa saman matskun kaikille laitteille.
Kyllähän embyssäkin pitää laittaa "kansioita jakoon", että ne näkyvät embyn käyttäjille? Ei kai se näytä kaikkia mahdollisia tiedostoja kaikilta serverin kovalevyiltä. Samalla tavalla jellyfinissä pitää laittaa kansioita jakoon. Tai lisätä kansioita, joissa haluamasi video tai musiikkitiedostot ovat.
Vai tarkoitatko jotain käyttäjienhallintaa? Kun yhdellä käyttäjällä on näkyvissä tietyt tiedostot niin ne pitää jakaa muille käyttäjille, jotta he pystyvät niitä katsomaan?

Tosiaan, jos joku täältä ei ole vielä koittanut Jellyfiniä niin suosittelen testaamaan. Varsinkin ne henkilöt, joilla ei ole plex lifetime passia tai on kuukausittainen tai vuosittainen maksusopimus päällä. Jellyfin: The Free Software Media System
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 663
Kotiverkossa suoraan NASilta. Siellä on materiaalia sekalaisesti siellä sun täällä ja niitä voi selata suoraan.
Eihän tuo ole mikään hyvä asia. Jos siis serverin kaikki videotiedostot näkyy suoraan kaikille käyttäjille. Mikäli tuota serveriä jakaa vaikka sukulaisten kanssa niin miten tuossa saa estettyä kaikkien kotivideoiden sekä muiden yksityisten videoiden näkymisen myös heille?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Eihän tuo ole mikään hyvä asia. Jos siis serverin kaikki videotiedostot näkyy suoraan kaikille käyttäjille. Mikäli tuota serveriä jakaa vaikka sukulaisten kanssa niin miten tuossa saa estettyä kaikkien kotivideoiden sekä muiden yksityisten videoiden näkymisen myös heille?
Siitä on tarkoitus joskus tehdä sellainen, että mutsi voisi saada sinne suoraan kännykästä esim. valokuvat talteen netin kautte ilman että mun tarvii aika ajoin käydä USB kovolle niitä laittaas. En tiedä onnistuuko se edes, kun tietotaito ei ole hyvä serveri asioissa.
Nyt se on vain henkilökohtaisessa käytössä, jotta saan kaiken levällään olevan sälän yhteenpaikkaan. Se vaatisi ihan hirveesti siivousta ja järjestelyä, jotta toimisi paremmin.
Siellä on tarkoitus olla mm. sarjakuvat yhdessä paikassa Volume1/Comics ja siksi yritinkin siihen saada Ubooquitya asennettua, mutta en saanut sitä käynnistymään. Siihen tuo Plex voisi toimia, jotta voisi tabletilla niitä lueskella.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
33
Siitä on tarkoitus joskus tehdä sellainen, että mutsi voisi saada sinne suoraan kännykästä esim. valokuvat talteen netin kautte ilman että mun tarvii aika ajoin käydä USB kovolle niitä laittaas. En tiedä onnistuuko se edes, kun tietotaito ei ole hyvä serveri asioissa.
Jos on tuo Plexin lifetime-lisenssi, niin silloinhan kaikki kännykkäsoftat on ilmaisia. Eli ei tarvitse maksaa erikseen Androidille, iPhonelle tai ipadille. Tuossa kännykkäsoftassa on mahdollisuus laittaa kuvien lataus automaattisesti Plex-palvelimelle. Toimii hyvin ja kuvat näkyvät heti myös Plexissä. Itsellä kuvat ja videot menevät pakattuna Googlen kuviin ja pakkaamattomina tuonne Plexiin.

Plex passissa on uutena ominaisuutena Tidalin käyttäjille myös mahdollisuus nähdä elokuvassa ja sarjoissa olevat musiikit suoraan tiedoista. Tämä on näppärä kun kuulee jonkun hyvän kappaleen, niin voi saman tien lisätä Tidalin soittolistalle.
 
Liittynyt
13.06.2017
Viestejä
40
Täällä ainakin useamman vuoden ollut käytössä PlexKodiConnect addon Kodiin eikä valittamista, yhdistyy molempien paremmat puolet eli Kodin clientti jota voi sitten customoida oman tahtonsa mukaan jossa oletuksena myös parempi tekstityshaku ja taustalla jyllää Plexin Media Server.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Nyt kun on tuo Android tabletti, niin tuo Plex vaikuttaa kenties paremmalta. Mahtaako olla erilainen tuossa ipadilla, kun siinä piti aina erikseen säätää joka kerta, että sai hakemisto rakenteen näkyviin, kun oletuksena kaikki videot joka kansiosta on yhtenä massana.
Tuo Plex passi varmaan tuo lisäominaisuuksia muutenkin. Onko jotain mitä kannattaa Plex serveriltä nyt säätää erikseen, kun on tuo passi?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Nyt kun on tuo Android tabletti, niin tuo Plex vaikuttaa kenties paremmalta. Mahtaako olla erilainen tuossa ipadilla, kun siinä piti aina erikseen säätää joka kerta, että sai hakemisto rakenteen näkyviin, kun oletuksena kaikki videot joka kansiosta on yhtenä massana.
Tuo Plex passi varmaan tuo lisäominaisuuksia muutenkin. Onko jotain mitä kannattaa Plex serveriltä nyt säätää erikseen, kun on tuo passi?
Jos alusta tukee niin ainakin tämä: Using Hardware-Accelerated Streaming | Plex Support
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Nyt kun on tuo Android tabletti, niin tuo Plex vaikuttaa kenties paremmalta. Mahtaako olla erilainen tuossa ipadilla, kun siinä piti aina erikseen säätää joka kerta, että sai hakemisto rakenteen näkyviin, kun oletuksena kaikki videot joka kansiosta on yhtenä massana.
Tuo Plex passi varmaan tuo lisäominaisuuksia muutenkin. Onko jotain mitä kannattaa Plex serveriltä nyt säätää erikseen, kun on tuo passi?
Eikös se ole ihan normaalia että kaikki videot on kirjastossa yhtenä "massana" ja niitä sitten filltereiden avulla rajataan esim. katsomattomat ym. Itse kun olen järjestellyt videot omiin alikansioihinsa niin olen tuonut ne plexiin myös omina kirjastoinaan. Silloin ne ei ole kaikki samassa kirjastossa yhtenä massana vaan ensin voi valita oikean kirjaston ja vielä sen jälkeen filttereillä suodattaa lisää jos tarvetta on.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
122
Mulla tekee joskus samaa, olen laittanut sen tehottoman serverin piikkiin (virtuaalikone jolla yksi i3 core ja 2GB ram).

Pitäisi tehdä tuolle tehokkaampi alusta, koska myös tv-virittimen (HD Homerun) HD lähetykset kyykyttää palvelimen täysin. SD tulee läpi moitteetta.
Tuota HD Homerun boksia olen suunnitellut kanssa Plexille kaveriksi. Kuulisin mielelläni käyttökokemuksia kaikesta tuohon liittyvästä, mm. Hd-kanavien ja tekstitysten toimivuudesta yms. Itsellä tällä hetkellä Plexiä tukematon kaapeliviritin, jota käytän Kodin välityksellä. Toimii ihan hyvin Elisan verkossa, josta saa kaikki perus hd-kanavat onneksi vielä ilman mitään kaapelikorttia. Mites homerun suhtautuu salauskortin vaatimiin kanaviin?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Ilman Plexiä, eli HD Homerunin oman ilmaisen apin kautta toimii live-tv kotiverkossa iPad ja windows PC oikein hyvin, sekä SD että HD kanavat. AppleTV:lle kuulemma hyvä Channels appi on valitettavasti maksullinen, tabletti- ja puhelinversiot on ilmaisia.

Plexin kautta toimii mulla vain SD lähetykset, olen jättänyt HD kanavat tarkoituksella pois valikoimista koska DVR tuppaa tallentamaan HD:ta vaikka miten yrität sille kertoa että haluan SD-kanavan tallennuksen. Tallentamista olen kokeillut pari kertaa, lähinnä tuon HD/SD vikaetsinnän yhteydessä. SD-kanavat näkyy Plexin kautta ihan hyvin ja se oikeastaan riittää käyttötarkoitukseensa eli suorien lähetysten katsomiseen tien päällä vaikka kännykästä (ja ehkä konttorilla pienessä ikkunassa).

Subit toimii ainakin YLE Teemalta juuri nyt mutta niiden kanssa on sama ongelma kuin HD:lla, eli serveri tukehtuu kun lähetykseen pitää transkoodata subit mukaan, nyt toimivuus on siinä rajamailla. Lisää tehoa pitäisi olla, toki voisi auttaa jos ajaisin tuota Plex-serveriä suoraan raudalla virtuaalikoneen sijaan (dualcore i3 jossa pyörii vähintään 3 VM:ää yhtaikaa, HP Microserver G8). https://www.dropbox.com/s/qg35dyqx3z42mqz/photo 21.12.2019, 13.41.44.jpg?dl=0

Tuo riippuu myös käytettävästä clientistä, iPhonella saman TV-lähetyksen katsominen ja subien transkoodaus vie n.70-80% cpu:ta ja lähetys ei pätki. Selaimen kautta paljon raskaampaa palvelimelle. Samaten H265:ttä ei voi striimata ainakaan mun serverillä selaimeen, kun se pitää transkoodata H264:aan ensin (huoh) mutta Windows Plex-appi samalla koneella toistaa H265:en suoraan pätkimättä.

Korttilukijaa ei ole tässä mun versiossa ollenkaan, virittimiä on 4. Muistaakseni korttilukijan sisältävä malli olisi joko vielä tulossa tai juuri tullut saataville, mulla ei ole moiselle tarvetta niin en ole aiheeseen enempää tutustunutkaan.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
122
Kiitos paljon vastauksesta! Juu nuo subit on olleet kompastuskivi heikommille servereille, koska aiheuttavat Plexissä väkisin transkoodauksen tarpeen, vaikka ilman subeja toimisi suoratoistona. Heikompi ominaisuus Plexissä, mutta väkemällä raudallahan tuo helpottaa. Omalla i7-3770 prossulla ei enää ongelmia. Minulle homerun tulisi ensisijaisesti sisäverkko käyttöön kotio, muta siksi kiinnostaa Plex- appien kautta käyttö, että olisihan tuo reteetä katsella omia nauhoituksia myös mökillä ja asuntoautoreissuilla : ) Voiko muuten noilla 4 virittimellä nauhoittaa 4 kokonaista kanavapakettia vai vain 4 kanavaa kerrallaan ( toki sekin on runsaasti)
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Tuohon Microserveriin sais jonkun low-power Xeonin optiona, olen sellaista miettinyt.

Testasin tänään päivällä: laitoin subilta tallennukseen yksin kotona 3:en ja ihan onnistuneesti se nyt (SD-tarkkuudella) pyörii (tallentui siis oikein). Subitkin saa tallenteesta päälle/pois. Chromella kun katsoo, niin subien kanssa serveri transkoodaa 480p->576p ja cpu hakkaa 100%. iPadilla 480p direct play ja subit, alle 40% cpu...

En ole kokeillut useamman kanavan tallentamista samaan aikaan, kun serveri yskii jo yhdestä kanavasta :D Kai se selviäisi tarpeeksi hyvällä koneella jos laittaa 5 ohjelmaa samaan aikaan tallentumaan. Tai useammalla laitteella.

Tallenteissa on se kiva puoli että Plex tallentaa ne salaamattomana .ts tiedostona verkkojakoon. Ainakin nämä kanavat mitä itsellä näkyy.
Nähtävästi tää uus versio HD Homerunista ei ole vieläkään myynnissä:
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
122
Tuohon Microserveriin sais jonkun low-power Xeonin optiona, olen sellaista miettinyt.

Testasin tänään päivällä: laitoin subilta tallennukseen yksin kotona 3:en ja ihan onnistuneesti se nyt (SD-tarkkuudella) pyörii (tallentui siis oikein). Subitkin saa tallenteesta päälle/pois. Chromella kun katsoo, niin subien kanssa serveri transkoodaa 480p->576p ja cpu hakkaa 100%. iPadilla 480p direct play ja subit, alle 40% cpu...

En ole kokeillut useamman kanavan tallentamista samaan aikaan, kun serveri yskii jo yhdestä kanavasta :D Kai se selviäisi tarpeeksi hyvällä koneella jos laittaa 5 ohjelmaa samaan aikaan tallentumaan. Tai useammalla laitteella.

Tallenteissa on se kiva puoli että Plex tallentaa ne salaamattomana .ts tiedostona verkkojakoon. Ainakin nämä kanavat mitä itsellä näkyy.
Nähtävästi tää uus versio HD Homerunista ei ole vieläkään myynnissä:
Toisen koneeni i3 prossu kyllä jaksaa transkoodata leffoja ihan hyvin sekin, joten epäilyksesi virtuaalikoneen heikkoudesta on perusteltu. Tuota i3:sta auttaa huomattavasti se , että integroitu näyttis tekee suurimman osan työstä. Tätä hardware acceleraatiota ei taida virtuaalikoneesi hyödyntää. Se että tallentaminen on noin raskasta on mielenkiintoista. Kodilla kun tallentelee, ei paljon prossu nytkähdä. Ilmeisesti Plex-serveri tekee jotain tuolle tallenteelle jo tallennusvaiheessa, mitä Kodin ei tarvitse, jotta ymmärtää tiedoston päälle. Saisikohan tuota muutettua asetuksista vai onko vain taas yksi Plexin formaattirajoitus jota ei voi kiertää? Ei kiinnostaisi, että serveri pyörii täysillä pelkkien tallennuksien takia, kun pitäisi vielä paukkuja löytyä matskun lähetykseenkin.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Onko kukaan pyöritelly compoa Plex + VU+ Uno 4K?

Tän ketjun innoittamana aloin miettiä että ois kyllä hieno homma saada toi oma Uno 4K (vanhempi ei SE-malli, jossa ei oo sisäistä kovoa, eikä näyttöä etupaneelissa) kiinni Plexiin ja nyt 1-2pv myöhemmin näyttää siltä että onnistuin jopa siinä kun haravoitua Googlella kaikki palaset paikoilleen. Vielä en oo ehtiny testailla Plexissä kun se on tuossa taustalla latailemassa EPG-dataa:
dvr-asennus.JPG


Kodi:ssa oon kokeillut enemmän ja siellä toimii moitteetta, mutta jos toi Plex toimii kans ongelmitta, niin Kodi tippuu pois.

[edit] Toimii :sparty:! Vähän vielä pitää ehkä harjoitella noita asetuksia, että saa hienosäädettyä ja vielä pitäis siirtää Plex Serveri tältä Windows 10 koneelta pois servu-koneelle.

[edit2] Toimiiko muilla DVB-tekstitykset?

Itellä puskee erroria "Cannot convert this item. Implementation for subtitle encoder ‘vobsub’ not found."

[edit3] Entä onko kukaan saanu YouTubea toimimaan Plexissä? Asensin YouTubeTV-plugarin, mutta se ei ilmesesti toimi tai jotain... Alkaa jo ärsyttään tuon Plexin ohjeistus kun käyttöliittymää on muuteltu miljoona kertaa ja ohjeet on aina jollekkin vanhalle versiolle, jotka ei tietenkään toimi uusimmassa versiossa...

Ja miksei noiden plugareiden asennusta ei oo voitu sisällyttää sinne servun webguihin!? Plex kills off support for Cloud Sync, Plugins and bookmarking features – TechCrunch
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
755
Miten saan plex(xplay) clientin kytkytymään automaattisesti uudelle serverille? Vaihdoin tuossa nassia ja siirsin kirjaston uudelle nassille. Poistin vanhan serverin plexin asetuksista mutta edelleen clientit yrittää kytkeä siihen vanhaan
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
755
Miten saan plex(xplay) clientin kytkytymään automaattisesti uudelle serverille? Vaihdoin tuossa nassia ja siirsin kirjaston uudelle nassille. Poistin vanhan serverin plexin asetuksista mutta edelleen clientit yrittää kytkeä siihen vanhaan
Tää oliki helppo. Loggas vaan ulos serveriltä ja kaikista clienteista
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Tuossa oli joku väärä account, mutta kun kirjauduin uudestaan tuolla missä tuo passi on, niin Hardware Accelerate olikin jo oletuksena päällä.
Nyt pitää kokeilla saada tuota ComicReader.bundlea toimimaan ja sitten siirtää sarjakuvat ulkoisilta levyiltä tuonne serverille.
Poistivat kokonaan tuen vissiin noille Plugineille, joten tuokaan ei toimi.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin olisin vaihtamassa Plexin lifetime passin Embyn vastaavaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Poistivat kokonaan tuen vissiin noille Plugineille, joten tuokaan ei toimi.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin olisin vaihtamassa Plexin lifetime passin Embyn vastaavaan.
Pluginit kyllä edelleen toimii kun vaan siirtää sen pluginin sinne Plex serverin plugin kansioon. Mutta jos pluginin asetukset on jossain niin niitä ei välttämättä pääse säätämään.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Pluginit kyllä edelleen toimii kun vaan siirtää sen pluginin sinne Plex serverin plugin kansioon. Mutta jos pluginin asetukset on jossain niin niitä ei välttämättä pääse säätämään.
Mulla siellä Plex serverillä se näkyy ja toimii, mutta jos tabletilla haluaisi katsoa, niin ei siellä näy mitään. Kerkesin sitä testailla ja sillä välin kun järjestelin tuota sarjakuva kokoelmaa, niin huomasin ettei koko kanavaa enää näy.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mulla siellä Plex serverillä se näkyy ja toimii, mutta jos tabletilla haluaisi katsoa, niin ei siellä näy mitään. Kerkesin sitä testailla ja sillä välin kun järjestelin tuota sarjakuva kokoelmaa, niin huomasin ettei koko kanavaa enää näy.
TAisi tosiaan olla että noista sovelluksista tuki onkin jo poistettu. Itsellä tuo SubZero käytössä ja webbikälissä sen asetuksia pääsee vielä muuttamaan mutta esim iPadillä ei taida enää onnistua.

PS. Tuo Embyhän vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, pitää varmaan testailla kun näyttää olevan myös Synolle oma appi tarjolla.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
TAisi tosiaan olla että noista sovelluksista tuki onkin jo poistettu. Itsellä tuo SubZero käytössä ja webbikälissä sen asetuksia pääsee vielä muuttamaan mutta esim iPadillä ei taida enää onnistua.

PS. Tuo Embyhän vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, pitää varmaan testailla kun näyttää olevan myös Synolle oma appi tarjolla.
Emby on maksullinen, kuten Plex, mutta Jellyfin forkki on täysin ilmainen. Olen kovasti odottanut sitä Synolle, mutta tekijä ei osaa tuota Synon pakettien hallintaa ja pyytäisi joltain apua sen suhteen. Jellyfin vastaa aikalailla täysin Embya tällä hetkellä.
"Jellyfin is the OpenSource version of Emby that has been code cleaned and improved since Emby made it's source proprietary. "


Sarjakuvien kanssa taas Ubooquity on paras, mutta sitäkään ei saa suoraan asennettua säätämättä Synoon ja itse en saanut sitä yrityksistä huolimatta siinä toimimaan.

Mulle tuo Plex on tällä hetkellä täysin turha. Olisi pitänyt ostaa Emby lisenssi, kun se oli tarjouksessa BF aikaan.
Kaikki videot katson Embyn kautta Kodilla ja homma toimii tosi hyvin kaikilla laitteilla.


Tokikin suoraan Synoon ollaan jo pitkään toivottu E-kirja/sarjakuva serveriä, mutta jostain syystä ei ole tullut. Sama homma kuin Plexreaderin kanssa.



"Plugins: This was not a decision taken lightly, as they’ve been around for a long time, and we’ve had good times both writing and using them. But bluntly, hardly anyone uses them (less than 2% of users), the ancient protocol they use is a continued pain for clients to support, and if we were to build the feature again, we’d do it very differently in this day and age "
 
Viimeksi muokattu:

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mulle tuo Plex on tällä hetkellä täysin turha. Olisi pitänyt ostaa Emby lisenssi, kun se oli tarjouksessa BF aikaan.
Kaikki videot katson Embyn kautta Kodilla ja homma toimii tosi hyvin kaikilla laitteilla.
Itse olen taas käyttäny Plexiä jo varmaan viimeset 6 vuotta kun se on toiminut omassa käytössä parhaiten ja löytyy sovellukset suoraan TV:lle ja Synoon. Embyllä löytyisi kanssa joten sitä voisi testata, kun näyttää että toimii myös ilman tuota maksullista ja jos toimii hyvin niin voihan tuon maksaa.

Itse siis käytän lähinnä elokuvien ja sarjojen katseluun.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Itse siis käytän lähinnä elokuvien ja sarjojen katseluun.
Mulla se on lähes täysin Youtube/Twitch videoiden katselua ja niitä on tuhansia. Plexin käyttöliittymää ei ole tarkoitettu selvästikään niille.
Kodin selkeä tiedostoselain on niin paljon toimivampi. Plexi tuntuu olevan keskittynyt johonkin muuhun, koska siinä on niin paljon kaikkea ylimääräistä.
Embyn kautte saan nyt jaettua kaikille laitteille nuo videot siten, että näen mitkä olen katsonut. Se ilmainen versio toimii ihan hyvin, maksullisesta ei juuri hyötyä saa. Siinä tulee mahdollisuus transkoodaukseen, joskin en tiedä tarviiko sitä edes mihinkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Mulla se on lähes täysin Youtube/Twitch videoiden katselua ja niitä on tuhansia. Plexin käyttöliittymää ei ole tarkoitettu selvästikään niille.
Kodin selkeä tiedostoselain on niin paljon toimivampi. Plexi tuntuu olevan keskittynyt johonkin muuhun, koska siinä on niin paljon kaikkea ylimääräistä.
Embyn kautte saan nyt jaettua kaikille laitteille nuo videot siten, että näen mitkä olen katsonut. Se ilmainen versio toimii ihan hyvin, maksullisesta ei juuri hyötyä saa. Siinä tulee mahdollisuus transkoodaukseen, joskin en tiedä tarviiko sitä edes mihinkään.
Kodin lisäosa plexkodiconnect integroi plexin käytön kodin käyttöliittymään ja saa määritettyä plexin käytön juuri niin kuin haluaa käyttäen kaikkia kodin toiminnallisuuksia. Ja homma toimii myös niin, että jos luuriin olen asentanut plexin oman sovelluksen niin sovellus näyttää ihan samalla tavalla kaikki katsotut/keskeneräiset ohjelmat mitä olen telkalla kodin kautta katsonut.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Kodin lisäosa plexkodiconnect integroi plexin käytön kodin käyttöliittymään ja saa määritettyä plexin käytön juuri niin kuin haluaa käyttäen kaikkia kodin toiminnallisuuksia. Ja homma toimii myös niin, että jos luuriin olen asentanut plexin oman sovelluksen niin sovellus näyttää ihan samalla tavalla kaikki katsotut/keskeneräiset ohjelmat mitä olen telkalla kodin kautta katsonut.
Tuohan on loistava, mutta saako sen jotenkin näyttämään kaikki tiedostot "by folder"? Muuten tuokin listaa kaikki alikansioissa olevat videot yhdeksi listaksi. mm. Formuloita katsoessa se näyttää kaikki aika-ajot, kun haluisi katsoa juurikin jotain tiettyä kisaa, joka olisi muutoin eri kansioissa kuin jokin toinen kisa.

[EDIT]
Failaa jokaisen videon, eli ei suostu pyörittämään mitään. Tommottiiset rinkulat vaan jää ruutuun pyörimään ja ilmoittaa "playback failed"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Tuohan on loistava, mutta saako sen jotenkin näyttämään kaikki tiedostot "by folder"? Muuten tuokin listaa kaikki alikansioissa olevat videot yhdeksi listaksi. mm. Formuloita katsoessa se näyttää kaikki aika-ajot, kun haluisi katsoa juurikin jotain tiettyä kisaa, joka olisi muutoin eri kansioissa kuin jokin toinen kisa.

[EDIT]
Failaa jokaisen videon, eli ei suostu pyörittämään mitään. Tommottiiset rinkulat vaan jää ruutuun pyörimään ja ilmoittaa "playback failed"
Kun asentaa Kodiin skinin, joka näyttää esim. sarjan eri tuotantokausien jaksot omissa "kansioissaan" vaikkapa Netflix tyyliin, niin saa tosiaan ne tiedostot näkymään omissa osioissaan. Yksi tällainen skini on ainakin Titan ja sen variaatiot. Ja varmasti on muitakin. Se kodin oletusskini ei osaa monia sellaisia temppuja mitä moni muu skini taas hanskaa helposti. Eli erilaisia skinejä kannattaa kokeilla.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Ahaa, empä olisi arvannut, että se on skinistä kiinni.
Vielä pitäisi jotenkin saada noi videot toimimaan. Asetuksissa ei näkynyt oikeastaan mitään mikä niihin vaikuttaisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Ahaa, empä olisi arvannut, että se on skinistä kiinni.
Vielä pitäisi jotenkin saada noi videot toimimaan. Asetuksissa ei näkynyt oikeastaan mitään mikä niihin vaikuttaisi.
Itse asensin Plexkodiconnectin puhtaaseen Kodiin ja seurasin samalla myös pkc:n asennuswikiä croneter/PlexKodiConnect ja toiminut alusta saakka.

Kannattaa myös tutustua osioon croneter/PlexKodiConnect ja pohtia olisiko sinulla tarvetta custom nodeihin käyttäen hyväksi kodin lisäosaa Add-on:Library Node Editor - Official Kodi Wiki

Sillä pystyt luomaan omia parent nodeja, jotka ovat käytännössä kansioita. Itselläni on Plexkodiconnect ja käytän skiniä Aeon Nox Silvo. PKC luo automaattisesti video nodet (kansion) jokaiselle PMS:n kirjastolle ja esim tuolla skinillä sitten ohjaa halutun menun/submenun/widgetin/minkä lie osoittamaan juuri haluttuun kirjastoon (video nodeen). Jos luot omia nodeja lisää, niin pystyt varmasti luomaan esim Formula menun, jonka alla on formula1, formula2, formula3 jne sub-menut, jotka osoittavat vastaavasti omiin custom parent nodeihin, jotka ovat niitä sinun kansioita.

Edit. Jos määrität Plex Media Serverissä kirjastot siten, että omissa kirjastoissaan on aika-ajot radalla1, aika-ajot radalla2 jne... ja omissa kirjastoissaan kilpailut radalla1, kilpailut radalla2 jne miten ikikä niitä nyt vain keksiikään järjestellä haluamallaan tavalla, niin sen jälkeen kun asennat PKC:n, niin se luo automaattisesti video nodet osoittamaan noita kirjastoja ja ei tarvitse juuri mitään tehdä itse muuta kuin kodin skinin halutut menut osoittamaan haluttuja "kansioita". Eli oikeastaan homma yksinkertaisuudessaan voi riippua täysin myös siitä, että miten järjestät sinne plex media serverille sen kirjastosi.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Onkos joku pitemmän aikaa vertaillut Plexiä ja Embyä? Itse olen käyttänyt Plexiä varmaan vuodesta 2013 asti ja plex pass ollut julkaisusta asti. Nyt kuitenkin alkanut vähän tympimään varsinkin viime viikkoina olleet auth-palvelinten ongelmat kun serveri ei toimi jos nuo palvelimet ovat alhaalla. Viikonloppuna asentelin sitten rinnalle Emby:n (Synology DS918+) ja jotenkin tuntuu toimivan mukavammin (sulavampi ja UI toimii nopeammin).

Onko pitemmän aikaa molempia käyttäneitä ja oletteko huomanneet jotain "suurempia" eroavaisuuksia toiminnassa mikä on ajanut käyttämään (näistä toista)? Ainakin tuo Plexin tekemä muutos poistaa pluginit(channelit) on ainakin itselle yksi syy miksi olen mahdollisesti poistamassa Plexin kokonaan ja siirtymässä Embyyn. Plexissä nuo näyttää ainakin vielä toistaiseksi toimivan, eli sai vielä asetuksia muuteltua.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
119
Onkos joku pitemmän aikaa vertaillut Plexiä ja Embyä? Itse olen käyttänyt Plexiä varmaan vuodesta 2013 asti ja plex pass ollut julkaisusta asti. Nyt kuitenkin alkanut vähän tympimään varsinkin viime viikkoina olleet auth-palvelinten ongelmat kun serveri ei toimi jos nuo palvelimet ovat alhaalla. Viikonloppuna asentelin sitten rinnalle Emby:n (Synology DS918+) ja jotenkin tuntuu toimivan mukavammin (sulavampi ja UI toimii nopeammin).

Onko pitemmän aikaa molempia käyttäneitä ja oletteko huomanneet jotain "suurempia" eroavaisuuksia toiminnassa mikä on ajanut käyttämään (näistä toista)? Ainakin tuo Plexin tekemä muutos poistaa pluginit(channelit) on ainakin itselle yksi syy miksi olen mahdollisesti poistamassa Plexin kokonaan ja siirtymässä Embyyn. Plexissä nuo näyttää ainakin vielä toistaiseksi toimivan, eli sai vielä asetuksia muuteltua.
Molemmat ollut käytössä (nykyisin Embyn tilalla Jellyfin) ja omassa käytössä Emby/Jellyfin on paljon mukavampi, koska niitä voi muokata paljon enemmän ja etäyhteydet eivät ole läheskään niin herkkiä hajoamaan kun Plexin vastaavat. Muiden käyttäjien (ei tietotekniset) mielestä taas Plex on helpompi käyttää, koska käyttöliittymä on paljon käyttäjäystävällisempi. Eipä tuo Plex-palvelimen ajaminen paljoa vie tehoa omassa virtuaalikoneessa(kontissa) joten olen pitänyt sen ns. "käyttäjien ehdoilla" käytössä.

Plex oli paras siihen asti kun kehittäjät vielä kuuntelivat käyttäjiä eikä menty raha edellä (mm. tämä). Itse en aja nykyisin mitään plugineita kummassakaan, vaan ne on toteutettu muilla tavoin (esim. Sub-Zero) joita en tässä kehtaa mainita.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
100
Tämä ketju tuli tarpeeseen. Olen tähän asti pärjännyt media pc:llä ja kodilla.

Nyt hommasin chromecastin mutta en saanut Kodilla kuvaa suoraan töllöön chromecastista, eli nas-plex serveri-chromecast vahvistimessa ja kännykällä ohjaus.
Muuten toimii ok, muta subit ei meinaa toimia, välillä löytää, välillä ei. Automaattinen opensubtitles plugari löysi muutamat tekstit.

Mites tuo Emby (en oo kuulutkaan ennen tätä ketjua) toimiiko siinä tekstien haku ja pystyykö ohjaamaan chromecastia kännykällä, niin että kuva pyörii suoraan verkosta, ei kännykän kautta?

edit: pikaisella testauksella tuntus kaikki toimivan, jatkoon :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:

OsQ

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
99
Täällä myös Plex lifetime lisenssillä. Palvelimena toimii vanha pelikone 3570k@4.6G

Muuta valitettavaa ei ole kuin livetv. Oletuksena kaikki kanavat ei näy. Virittäessä ei voi valita kuin yhden kanavapaketin, niin jää joko ylen tai mtv:n kanavat pois. https://www.reddit.com/r/PleX/comme..._source=amp&utm_medium=&utm_content=post_body

Toinen ärsytys on kanavien katselu. Joka toisella yrityskerralla näkyy, välillä ei ollenkaan. Tallennus toimii aina.

Ongelmat sain tavallaan korjattua kun siirsin tv-kortin Pleksistä TVHeadendiin ja tarjoilen sen Telly nimisen proxyserverin kautta Pleksiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
717
Ei oo pariin kuukauteen toiminu androidisofta puhelimella, väittää että yhteys katkeaa. Toimii samalla puhelimella selaimessa kuitenkin. Ratkaisu taitaa olla downgradea softaa mutta ei pitäisi olla näin maksetun sovelluksen kanssa.
Vaihtaisin Jellyfiniin heti, mutta plexillä on parempi älytv-tuki..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Tämä ketju tuli tarpeeseen. Olen tähän asti pärjännyt media pc:llä ja kodilla.

Nyt hommasin chromecastin mutta en saanut Kodilla kuvaa suoraan töllöön chromecastista, eli nas-plex serveri-chromecast vahvistimessa ja kännykällä ohjaus.
Muuten toimii ok, muta subit ei meinaa toimia, välillä löytää, välillä ei. Automaattinen opensubtitles plugari löysi muutamat tekstit.

Mites tuo Emby (en oo kuulutkaan ennen tätä ketjua) toimiiko siinä tekstien haku ja pystyykö ohjaamaan chromecastia kännykällä, niin että kuva pyörii suoraan verkosta, ei kännykän kautta?
Itselläkin on viime aikoina ollut paljon ongelmia tekstitysten toimimattomuuden kanssa. Ongelma on ollut siinä että plex-server ei jostain syystä löydä tekstitiedostoa skannatessaan uutta sisältöä kirjastoon. Kun skannaa mediatiedot uudestaan niin sitten vasta toisella kerralla löytyy myös tekstitiedosto. Tekstit on aina olleet samassa kansiossa kuin videokin, samalla nimellä tai sitten *.fi.* päätteellä niin tunnistaa suomen kieliseksi.
 
Liittynyt
12.04.2019
Viestejä
5
Mulla tekee joskus samaa, olen laittanut sen tehottoman serverin piikkiin (virtuaalikone jolla yksi i3 core ja 2GB ram).

Pitäisi tehdä tuolle tehokkaampi alusta, koska myös tv-virittimen (HD Homerun) HD lähetykset kyykyttää palvelimen täysin. SD tulee läpi moitteetta. Samaten joskus useampi samanaikainen käyttäjä saattaa aiheuttaa tökkimistä mutta nöyränä miehenä minä pistän sitten suoraan verkkojaosta haluamani videon pyörimään niin muilla käyttäjillä on parempi mieli :D Riippuu paljon siitä millä koodekilla videot on jne.
Tulee vähän myöhässä, mutta ostin halvalla käytetyn Dell R610 räkkipalvelimen Belgiasta - taisi olla noin 300€ rahteineen: 2x6C X5760 2,93GHz 32GB RAM. Levyjä ei ollut ja 2,5" levyt on jokun verran kalliimpia kuin isommat (kätössä HW Raid10). Levyt + melu + virrankulutus lienevät ainoat huonot puolet. HD Homerun on niinikään käytössä, Plex pyörii Docker containerissa ja minulla on Plexpass, jonka DVR toiminto on korvannut aiemmin käyttämäni Mosaicin / DVBlinkin. Kolme rinnakkaista HD transkoodausta ja tallennusta ylittää välillä 50%, mutta tuosta Webmin ruutukaappauksesta näkyy 1-5-10 min keskiarvo ja viimeinen 15min on 10%. HD Homerunin omilla sovelluksilla HD ei mobiililaitteilla oikein toiminut. Tietokoneella meni. Synologyn 1812+ NAS ei myöskään mitenkään jaksa pyörittää HD transkoodausta - eikä kunnolla edes SD:tä. Noissa vanhoissa Xeon palvelimissa on vielä paljon potkua pikkurahalla kotikäyttöön. Kännykällä voi hyvin katsoa HD streamausta eikä pätki missään. Ainoa mikä tökkii on HD Homerun EPR HD kanavien osalta. En ole jaksanut paneutua tähän, mutta esimerkiksi Discovery HD näyttää kyllä oikean kanavan, mutta EPR luulee sen olevan joku toinen Discover Networkin kanava ja opas on väärän kanavan. SD menee oikein, mutta mutta
 

Liitteet

Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
119
HD Homerun on niinikään käytössä, Plex pyörii Docker containerissa ja minulla on Plexpass, jonka DVR toiminto on korvannut aiemmin käyttämäni Mosaicin / DVBlinkin. Kolme rinnakkaista HD transkoodausta ja tallennusta ylittää välillä 50%, mutta tuosta Webmin ruutukaappauksesta näkyy 1-5-10 min keskiarvo ja viimeinen 15min on 10%.
Tuo load average ei ole prosentteja vaan 1.0 = 1 thread@100%, 10.0 1000% jne. Linuxissa prosessorin kuormitus ilmoitetaan eri tavalla kuin Windowsissa, esim 24 thread kaikki 100% rasituksessa olevat prosessorin säikeet on 100%*24=2400% tai load average 24.0.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mikähän voisi olla vialla kun nykyisin Plexillä kun yrittää toistaa lokaalissa verkossa UHD Bluray:stä tehtyä Remuxia (4K HDR materiaalia) niin Plex bufferoi tuota tiedostoa jatkuvasti. PYstyy ehkä aina välillä hetken pyörittämään sulavasti ja sen jälkeen taas buffering ja taas hetken jatkaa.

Setuppi siis seuraava:
- Synology DS918+ jossa asennettuna natiivi Plex Media Server
- LG OLED B7 jossa asennettu Plexin sovellus

Telkkari on kiinni wifi purkissa langalla samoin kuin tuo Synologyn NAS. Mitä nyt netistä löysin niin telkkarissa tuo ETH-portti on 100megainen joka saattaisi olla pullonkaula isoilla bitrateilla toistettavien filujen kanssa. Esimerkkinä yksi elokuva jolle Plex kertoo bitrateksi 79000 kbps. Kokeilin myös kytkeä telkkarin 5GHz wifi verkkoon ja modeemi on telkkarista noin metrin päässä mutta sama ongelma.

Oudoksi tilanteen tekee se, että kun kokeilin samaa elokuvaa Embyllä niin se toistuu telkkarissa ilman minkäänlaista nykimistä eli vaikuttaisi jotenkin Plexin ongelmalta, mutta en keksi että mistä tuo ero voi tulla.

EDIT: Niin ja kun kokeilen vielä läppärillä joka 5GHz wifissä ja käytössä Plexin natiivi sovellus niin elokuva toistuu myös ongelmitta eli joku Plexin ja telkkarin välillä oleva ongelma nyt sitten kyseessä. Redditissä oli kattavaa keskustelua r/PleX - PSA: 100 Mbps is not enough to direct play 4K content (see test results inside) jossa oli tehty johtopäätelmiä ettei tuo telkkarin natiivi 100megainen portti olisi riittävä, mutta se ei nyt selitä sitä miksi Embyllä tuo tiedosto toistuu ongelmitta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
119
Mikähän voisi olla vialla kun nykyisin Plexillä kun yrittää toistaa lokaalissa verkossa UHD Bluray:stä tehtyä Remuxia (4K HDR materiaalia) niin Plex bufferoi tuota tiedostoa jatkuvasti. PYstyy ehkä aina välillä hetken pyörittämään sulavasti ja sen jälkeen taas buffering ja taas hetken jatkaa.
Kun käynnistät elokuvan tuosta TV:stä, niin alkaako Plex transkoodaamaan elokuvaa? Onhan Plex-palvelinohjelmisto sekä TV:n Plex asiakasohjelma viimeisintä versiota?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kun käynnistät elokuvan tuosta TV:stä, niin alkaako Plex transkoodaamaan elokuvaa? Onhan Plex-palvelinohjelmisto sekä TV:n Plex asiakasohjelma viimeisintä versiota?
Molemmissa on uusin saatavilla oleva versio. Kun elokuva pyörii ja käy selaimen kautta kattomassa serversin dashboardilla niin sekä audio sekä video kohdilla lukee Direct Playing.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 361
Viestejä
4 158 387
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom