Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko toi hyvä tarjous? saako sen halvemmalla BF tarjouksesta?
Plex on tosi kankea, koska sille pitää erikseen laittaa kansioita jakoon.
Plexin lifetime passit ei ole oikeastaan koskaan alennuksessa. Eli jos sitä haluaa, se on ihan hyvä diili.
Pyhällä hengelläkö kodi sitten toimii? Kai sillekin pitää jotenkin kertoa mistä ne katsottavat tiedostot löytyy?
Se ainakin mulla näkee kaikki jaossa olevan kansiot serverillä. Ei mun ole tarvinnut määritellä mitään erikseen. En tiedä mikä henki siinä on, mutta kerro sinä.Pyhällä hengelläkö kodi sitten toimii? Kai sillekin pitää jotenkin kertoa mistä ne katsottavat tiedostot löytyy?
Mulla tekee joskus samaa, olen laittanut sen tehottoman serverin piikkiin (virtuaalikone jolla yksi i3 core ja 2GB ram).Välillä jumii ja pitää pysäyttää ja laittaa tiedosto uudestaan pyörimään, mutta pääosin toimii kyllä hyvin.
Se ainakin mulla näkee kaikki jaossa olevan kansiot serverillä. Ei mun ole tarvinnut määritellä mitään erikseen. En tiedä mikä henki siinä on, mutta kerro sinä.
Mulla on Emby käytössä, enkä ole maksanut siitä mitään. Se on noista ainut kun toimii Kodin kanssa. Plex on tosi kankea, koska sille pitää erikseen laittaa kansioita jakoon. Kodi on miljoona kertaa parempi, jos vain on joku Embyn kaltainen jolla saa saman matskun kaikille laitteille.
Kotiverkossa suoraan NASilta. Siellä on materiaalia sekalaisesti siellä sun täällä ja niitä voi selata suoraan.Toi taitaa lähteä oletuksesta että olet kotona omassa kotiverkossa.
Eihän tuo ole mikään hyvä asia. Jos siis serverin kaikki videotiedostot näkyy suoraan kaikille käyttäjille. Mikäli tuota serveriä jakaa vaikka sukulaisten kanssa niin miten tuossa saa estettyä kaikkien kotivideoiden sekä muiden yksityisten videoiden näkymisen myös heille?Kotiverkossa suoraan NASilta. Siellä on materiaalia sekalaisesti siellä sun täällä ja niitä voi selata suoraan.
Siitä on tarkoitus joskus tehdä sellainen, että mutsi voisi saada sinne suoraan kännykästä esim. valokuvat talteen netin kautte ilman että mun tarvii aika ajoin käydä USB kovolle niitä laittaas. En tiedä onnistuuko se edes, kun tietotaito ei ole hyvä serveri asioissa.Eihän tuo ole mikään hyvä asia. Jos siis serverin kaikki videotiedostot näkyy suoraan kaikille käyttäjille. Mikäli tuota serveriä jakaa vaikka sukulaisten kanssa niin miten tuossa saa estettyä kaikkien kotivideoiden sekä muiden yksityisten videoiden näkymisen myös heille?
Siitä on tarkoitus joskus tehdä sellainen, että mutsi voisi saada sinne suoraan kännykästä esim. valokuvat talteen netin kautte ilman että mun tarvii aika ajoin käydä USB kovolle niitä laittaas. En tiedä onnistuuko se edes, kun tietotaito ei ole hyvä serveri asioissa.
Jos alusta tukee niin ainakin tämä: Using Hardware-Accelerated Streaming | Plex SupportNyt kun on tuo Android tabletti, niin tuo Plex vaikuttaa kenties paremmalta. Mahtaako olla erilainen tuossa ipadilla, kun siinä piti aina erikseen säätää joka kerta, että sai hakemisto rakenteen näkyviin, kun oletuksena kaikki videot joka kansiosta on yhtenä massana.
Tuo Plex passi varmaan tuo lisäominaisuuksia muutenkin. Onko jotain mitä kannattaa Plex serveriltä nyt säätää erikseen, kun on tuo passi?
Tuossa oli joku väärä account, mutta kun kirjauduin uudestaan tuolla missä tuo passi on, niin Hardware Accelerate olikin jo oletuksena päällä.Jos alusta tukee niin ainakin tämä: Using Hardware-Accelerated Streaming | Plex Support
Eikös se ole ihan normaalia että kaikki videot on kirjastossa yhtenä "massana" ja niitä sitten filltereiden avulla rajataan esim. katsomattomat ym. Itse kun olen järjestellyt videot omiin alikansioihinsa niin olen tuonut ne plexiin myös omina kirjastoinaan. Silloin ne ei ole kaikki samassa kirjastossa yhtenä massana vaan ensin voi valita oikean kirjaston ja vielä sen jälkeen filttereillä suodattaa lisää jos tarvetta on.Nyt kun on tuo Android tabletti, niin tuo Plex vaikuttaa kenties paremmalta. Mahtaako olla erilainen tuossa ipadilla, kun siinä piti aina erikseen säätää joka kerta, että sai hakemisto rakenteen näkyviin, kun oletuksena kaikki videot joka kansiosta on yhtenä massana.
Tuo Plex passi varmaan tuo lisäominaisuuksia muutenkin. Onko jotain mitä kannattaa Plex serveriltä nyt säätää erikseen, kun on tuo passi?
Mulla tekee joskus samaa, olen laittanut sen tehottoman serverin piikkiin (virtuaalikone jolla yksi i3 core ja 2GB ram).
Pitäisi tehdä tuolle tehokkaampi alusta, koska myös tv-virittimen (HD Homerun) HD lähetykset kyykyttää palvelimen täysin. SD tulee läpi moitteetta.
Tuohon Microserveriin sais jonkun low-power Xeonin optiona, olen sellaista miettinyt.
Testasin tänään päivällä: laitoin subilta tallennukseen yksin kotona 3:en ja ihan onnistuneesti se nyt (SD-tarkkuudella) pyörii (tallentui siis oikein). Subitkin saa tallenteesta päälle/pois. Chromella kun katsoo, niin subien kanssa serveri transkoodaa 480p->576p ja cpu hakkaa 100%. iPadilla 480p direct play ja subit, alle 40% cpu...
En ole kokeillut useamman kanavan tallentamista samaan aikaan, kun serveri yskii jo yhdestä kanavasta Kai se selviäisi tarpeeksi hyvällä koneella jos laittaa 5 ohjelmaa samaan aikaan tallentumaan. Tai useammalla laitteella.
Tallenteissa on se kiva puoli että Plex tallentaa ne salaamattomana .ts tiedostona verkkojakoon. Ainakin nämä kanavat mitä itsellä näkyy.
Nähtävästi tää uus versio HD Homerunista ei ole vieläkään myynnissä:
Tää oliki helppo. Loggas vaan ulos serveriltä ja kaikista clienteistaMiten saan plex(xplay) clientin kytkytymään automaattisesti uudelle serverille? Vaihdoin tuossa nassia ja siirsin kirjaston uudelle nassille. Poistin vanhan serverin plexin asetuksista mutta edelleen clientit yrittää kytkeä siihen vanhaan
Poistivat kokonaan tuen vissiin noille Plugineille, joten tuokaan ei toimi.Tuossa oli joku väärä account, mutta kun kirjauduin uudestaan tuolla missä tuo passi on, niin Hardware Accelerate olikin jo oletuksena päällä.
Nyt pitää kokeilla saada tuota ComicReader.bundlea toimimaan ja sitten siirtää sarjakuvat ulkoisilta levyiltä tuonne serverille.
Pluginit kyllä edelleen toimii kun vaan siirtää sen pluginin sinne Plex serverin plugin kansioon. Mutta jos pluginin asetukset on jossain niin niitä ei välttämättä pääse säätämään.Poistivat kokonaan tuen vissiin noille Plugineille, joten tuokaan ei toimi.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin olisin vaihtamassa Plexin lifetime passin Embyn vastaavaan.
Mulla siellä Plex serverillä se näkyy ja toimii, mutta jos tabletilla haluaisi katsoa, niin ei siellä näy mitään. Kerkesin sitä testailla ja sillä välin kun järjestelin tuota sarjakuva kokoelmaa, niin huomasin ettei koko kanavaa enää näy.Pluginit kyllä edelleen toimii kun vaan siirtää sen pluginin sinne Plex serverin plugin kansioon. Mutta jos pluginin asetukset on jossain niin niitä ei välttämättä pääse säätämään.
TAisi tosiaan olla että noista sovelluksista tuki onkin jo poistettu. Itsellä tuo SubZero käytössä ja webbikälissä sen asetuksia pääsee vielä muuttamaan mutta esim iPadillä ei taida enää onnistua.Mulla siellä Plex serverillä se näkyy ja toimii, mutta jos tabletilla haluaisi katsoa, niin ei siellä näy mitään. Kerkesin sitä testailla ja sillä välin kun järjestelin tuota sarjakuva kokoelmaa, niin huomasin ettei koko kanavaa enää näy.
[REL] ComicReader - Read comic archives with Plex. (CBZ, CBR, CB7)
Home Page - latest version - btc: 1JJD5i4jL5qmbMKCy1sNVGgQzx1Jh37rFH ComicReader is a Plex Channel that allows you to serve comic book archives that are stored on your server. Currently it supports CBZ, CBR, and CB7 comic archives. CBZ is supported natively, while CBR and CB7 require unrar...forums.plex.tv
Emby on maksullinen, kuten Plex, mutta Jellyfin forkki on täysin ilmainen. Olen kovasti odottanut sitä Synolle, mutta tekijä ei osaa tuota Synon pakettien hallintaa ja pyytäisi joltain apua sen suhteen. Jellyfin vastaa aikalailla täysin Embya tällä hetkellä.TAisi tosiaan olla että noista sovelluksista tuki onkin jo poistettu. Itsellä tuo SubZero käytössä ja webbikälissä sen asetuksia pääsee vielä muuttamaan mutta esim iPadillä ei taida enää onnistua.
PS. Tuo Embyhän vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, pitää varmaan testailla kun näyttää olevan myös Synolle oma appi tarjolla.
Itse olen taas käyttäny Plexiä jo varmaan viimeset 6 vuotta kun se on toiminut omassa käytössä parhaiten ja löytyy sovellukset suoraan TV:lle ja Synoon. Embyllä löytyisi kanssa joten sitä voisi testata, kun näyttää että toimii myös ilman tuota maksullista ja jos toimii hyvin niin voihan tuon maksaa.Mulle tuo Plex on tällä hetkellä täysin turha. Olisi pitänyt ostaa Emby lisenssi, kun se oli tarjouksessa BF aikaan.
Kaikki videot katson Embyn kautta Kodilla ja homma toimii tosi hyvin kaikilla laitteilla.
Mulla se on lähes täysin Youtube/Twitch videoiden katselua ja niitä on tuhansia. Plexin käyttöliittymää ei ole tarkoitettu selvästikään niille.Itse siis käytän lähinnä elokuvien ja sarjojen katseluun.
Mulla se on lähes täysin Youtube/Twitch videoiden katselua ja niitä on tuhansia. Plexin käyttöliittymää ei ole tarkoitettu selvästikään niille.
Kodin selkeä tiedostoselain on niin paljon toimivampi. Plexi tuntuu olevan keskittynyt johonkin muuhun, koska siinä on niin paljon kaikkea ylimääräistä.
Embyn kautte saan nyt jaettua kaikille laitteille nuo videot siten, että näen mitkä olen katsonut. Se ilmainen versio toimii ihan hyvin, maksullisesta ei juuri hyötyä saa. Siinä tulee mahdollisuus transkoodaukseen, joskin en tiedä tarviiko sitä edes mihinkään.
Tuohan on loistava, mutta saako sen jotenkin näyttämään kaikki tiedostot "by folder"? Muuten tuokin listaa kaikki alikansioissa olevat videot yhdeksi listaksi. mm. Formuloita katsoessa se näyttää kaikki aika-ajot, kun haluisi katsoa juurikin jotain tiettyä kisaa, joka olisi muutoin eri kansioissa kuin jokin toinen kisa.Kodin lisäosa plexkodiconnect integroi plexin käytön kodin käyttöliittymään ja saa määritettyä plexin käytön juuri niin kuin haluaa käyttäen kaikkia kodin toiminnallisuuksia. Ja homma toimii myös niin, että jos luuriin olen asentanut plexin oman sovelluksen niin sovellus näyttää ihan samalla tavalla kaikki katsotut/keskeneräiset ohjelmat mitä olen telkalla kodin kautta katsonut.
Tuohan on loistava, mutta saako sen jotenkin näyttämään kaikki tiedostot "by folder"? Muuten tuokin listaa kaikki alikansioissa olevat videot yhdeksi listaksi. mm. Formuloita katsoessa se näyttää kaikki aika-ajot, kun haluisi katsoa juurikin jotain tiettyä kisaa, joka olisi muutoin eri kansioissa kuin jokin toinen kisa.
[EDIT]
Failaa jokaisen videon, eli ei suostu pyörittämään mitään. Tommottiiset rinkulat vaan jää ruutuun pyörimään ja ilmoittaa "playback failed"
Ahaa, empä olisi arvannut, että se on skinistä kiinni.
Vielä pitäisi jotenkin saada noi videot toimimaan. Asetuksissa ei näkynyt oikeastaan mitään mikä niihin vaikuttaisi.
Onkos joku pitemmän aikaa vertaillut Plexiä ja Embyä? Itse olen käyttänyt Plexiä varmaan vuodesta 2013 asti ja plex pass ollut julkaisusta asti. Nyt kuitenkin alkanut vähän tympimään varsinkin viime viikkoina olleet auth-palvelinten ongelmat kun serveri ei toimi jos nuo palvelimet ovat alhaalla. Viikonloppuna asentelin sitten rinnalle Emby:n (Synology DS918+) ja jotenkin tuntuu toimivan mukavammin (sulavampi ja UI toimii nopeammin).
Onko pitemmän aikaa molempia käyttäneitä ja oletteko huomanneet jotain "suurempia" eroavaisuuksia toiminnassa mikä on ajanut käyttämään (näistä toista)? Ainakin tuo Plexin tekemä muutos poistaa pluginit(channelit) on ainakin itselle yksi syy miksi olen mahdollisesti poistamassa Plexin kokonaan ja siirtymässä Embyyn. Plexissä nuo näyttää ainakin vielä toistaiseksi toimivan, eli sai vielä asetuksia muuteltua.
Itselläkin on viime aikoina ollut paljon ongelmia tekstitysten toimimattomuuden kanssa. Ongelma on ollut siinä että plex-server ei jostain syystä löydä tekstitiedostoa skannatessaan uutta sisältöä kirjastoon. Kun skannaa mediatiedot uudestaan niin sitten vasta toisella kerralla löytyy myös tekstitiedosto. Tekstit on aina olleet samassa kansiossa kuin videokin, samalla nimellä tai sitten *.fi.* päätteellä niin tunnistaa suomen kieliseksi.Tämä ketju tuli tarpeeseen. Olen tähän asti pärjännyt media pc:llä ja kodilla.
Nyt hommasin chromecastin mutta en saanut Kodilla kuvaa suoraan töllöön chromecastista, eli nas-plex serveri-chromecast vahvistimessa ja kännykällä ohjaus.
Muuten toimii ok, muta subit ei meinaa toimia, välillä löytää, välillä ei. Automaattinen opensubtitles plugari löysi muutamat tekstit.
Mites tuo Emby (en oo kuulutkaan ennen tätä ketjua) toimiiko siinä tekstien haku ja pystyykö ohjaamaan chromecastia kännykällä, niin että kuva pyörii suoraan verkosta, ei kännykän kautta?
Mulla tekee joskus samaa, olen laittanut sen tehottoman serverin piikkiin (virtuaalikone jolla yksi i3 core ja 2GB ram).
Pitäisi tehdä tuolle tehokkaampi alusta, koska myös tv-virittimen (HD Homerun) HD lähetykset kyykyttää palvelimen täysin. SD tulee läpi moitteetta. Samaten joskus useampi samanaikainen käyttäjä saattaa aiheuttaa tökkimistä mutta nöyränä miehenä minä pistän sitten suoraan verkkojaosta haluamani videon pyörimään niin muilla käyttäjillä on parempi mieli Riippuu paljon siitä millä koodekilla videot on jne.
HD Homerun on niinikään käytössä, Plex pyörii Docker containerissa ja minulla on Plexpass, jonka DVR toiminto on korvannut aiemmin käyttämäni Mosaicin / DVBlinkin. Kolme rinnakkaista HD transkoodausta ja tallennusta ylittää välillä 50%, mutta tuosta Webmin ruutukaappauksesta näkyy 1-5-10 min keskiarvo ja viimeinen 15min on 10%.
Mikähän voisi olla vialla kun nykyisin Plexillä kun yrittää toistaa lokaalissa verkossa UHD Bluray:stä tehtyä Remuxia (4K HDR materiaalia) niin Plex bufferoi tuota tiedostoa jatkuvasti. PYstyy ehkä aina välillä hetken pyörittämään sulavasti ja sen jälkeen taas buffering ja taas hetken jatkaa.
Molemmissa on uusin saatavilla oleva versio. Kun elokuva pyörii ja käy selaimen kautta kattomassa serversin dashboardilla niin sekä audio sekä video kohdilla lukee Direct Playing.Kun käynnistät elokuvan tuosta TV:stä, niin alkaako Plex transkoodaamaan elokuvaa? Onhan Plex-palvelinohjelmisto sekä TV:n Plex asiakasohjelma viimeisintä versiota?