Thief simulator vr
Taas sellanen peli mitä en kyllä telkkarin kautta jaksais pelata ollenkaan, mutta vr pelinä tykkäsin.
Sulla on autotalli joka toimii myös kotina ja teet keikkaa ilmeisesti jollekkin mafia perheelle joka maksoi sun takuut jotta pääsit pois putkasta.
Tämän demo ilmeisesti sijoittuu sinne vankilaan, mutta se on vielä pelaamatta.
Sä kuitenkin teet aika simppeleitä keikkoja, myyt kamat joko blackbayssa tai panttilainaamoon, ostat uusia työkaluja ja avaat kykyjä tason noustessa.
Tarina oikeastaan lähinnä opettaa sut käyttämään kaikkia työkaluja ja ne kaikki toimii hyvin ja fiksuna puolena sulla on mukana vaan sorkkarauta vyöllä ja tiirikat ja muut ilmestyy itsestään kun koitat vaikka avata lukitun oven.
Tallissa sitten poistetaan koruista jalokivet ja hakkeroidaan pöllityt puhelimet ja tabletit ennen myyntiä.
Varastetun auton purkaminen oli aika yllätys sillä se oli melkein kuin jostain car mechanic simulatorista revitty eli monen monta ruuvia ja pulttia avattavaksi ja osat poistetaan oikeassa järjestyksessä ja sen jälkeen myydään romikselle.
Romiksella voi myös tuunata omaa autoa joka on aivan selvä honda civic.
Siihenkin saa uutta maalipintaa, penkit, spoilerin, vanteet jne.
Sä siis ajat aina kohteelle ja tuon auton kanssa mulla onkin ongelmana saada se käyntiin.
Siinä nimittäin on penkkien välissä startti nappula, mutta mulla se on ihan irl sohvan sisässä.
Onneksi peli tarjoaa kattavan auton penkin säädöt, mutta mun on aina pakko laittaa se niin alas kuin mahdollista jotta saan just ja just painettua sitä nappia ja sitten täytyy taas nostaa penkkiä jotta näen ikkunasta pihalle
On tässä tietenkin omat kankeutensa varsinkin silloin kun koittaa kantaa isoa taulua tai telkkaria sillä välillä ne ottaa vähän joka paikkaan kiinni.
Nuo isommat kamat sitten laitetaan auton takakonttiin, mutta siellä on tilaa vain kolmelle tavaralle joista kahden täytyy olla litteitä.
Sinne ei siis voi laittaa kuin vaikka yhden kotiteatteri vahvistimen, mutta kolme jotain 80" telkkaria sinne kyllä menee
Kaikki pienempi laitetaan saint & sinners tyyliseen reppuun.
Tarina tehtävien lisäksi on rent a thug keikkoja ja viimeistään niissä on selvää kuinka peli ei edes yritä ottaa itseään vakavasti sillä jossain tehtävässä sun pitää hakea siltä panttilainaamon tyypiltä kukkakimppu ja viedä se tietyn asunnon sängylle, koska tyyppi on ihastunut johonkin muijaan joka kaikesta päätellen kyllä asuu toisen miehen kanssa.
Toisessa tehtävässä sun pitää varastaa kolmesta asunnosta kaikki paskapaperi
Jos joku näkee sut toisten mailla niin sulla on pari sekuntia aikaa poistua tai sitten tulee poliisit paikalle jolloin sä voit piiloutua talon sisällä sängynalle jos se on turvallista. Valkoinen rosvonaamio tarkoittaa, että sua ei löydetä sieltä ja punainen sitä ettei sinne kannata mennä.
Ulkona sitten taas on isoja roskiksia joihin voi mennä tai sitten vaan juokset karkuun joka ei aina onnistu ja tuloksena on game over.
Peli kyllä tallentaa aina kun vaihdat aluetta joten ei tuossa paljoa menetä.
Asukkailla on myös omat aikataulut milloin ne on kotona ja melkein kaikkiin voi ostaa vinkkiä autotallin tietokoneen kautta tai sitten voit vaan mennä paikanpäälle ja "skannata" asukkaat jolloin sun tablettiin ilmestyy seuraavan muutaman tunnin ajalta onko ne kotona vai ei.
Visuaalisesti tämä ei mikään kaunokainen ole ja oikeastaan hieman stutteroi melkein kokoajan.
Sulla on myös valinta haluatko katsella sahalaitaa vai häiritsevän pehmeää kuvaa. Mä päätin jättää antialisoinnin pois ja katson mieluummin tarkempaa kuvaa sahalaidoilla.
Yks ärsyttävä bugi on kyllä tullut vastaan useamman kerran eli autotallilta kun pitäs lähteä niin mun autolla ei ole enää hitboxia joten voin kävellä sen sisään ja tuo tarkoittaa myös sitä etten voi avata sen ovea enkä lähteä mihinkään joten peli on pakko käynnistää uudelleen.
Yleensä tuo ei pahemmin haittaa koska peli tosiaan tallentaa aina kun tulet tallille joten sitten vaan lähinnä myyt kamat uudestaan ja lähdet seuraavaan kohteeseen, mutta kun olet just purkanut auton kokonaan ja sitten käy noin niin kyllä se hieman jo ärsyttää.
Ekan kerran jälkeen teinkin niin, että purin auton osittain, kävin jossain muualla, jatkoin purkamista, kävin jossain muualla jne jotta jos tuo bugi iskee niin ei tartte alusta alottaa.
Eipä niitä autojakaan purettu kuin kolme koko pelin aikana joten ei iso ongelma.
Yhteensä mulla meni kymmenen tuntia ja halusin vielä lisää joten ostin sen Richie R street lisärin joka maksaa kympin (Itse peruspelistä maksoin 16e tarjouksessa) ja lisää uuden alueen jossa on kartanoita ryövättävksi ja samalla myös vaikeustaso nousee sillä niissä voi olla vartijoita, kameroita jopa sisällä, anturit ikkunoissa jotka aiheuttaa hälytyksen jos koitat käyttää lasileikkuria jne.
Tuota pelasin tänään kaks tuntia ja vissiin neljä tarina tehtävää sain tehtyä. Ainakaan vielä yhteenkään taloon ei ole voinut ostaa infoa siitä koska asukas on kotona joten senkin tarkkailuun menee aikaa.
Mixture
Hieman moss tyylillä tehty peli jossa sä ohjaat tatilla toista hahmoa nimeltä Sola ja sitten omilla käsillä autat sitä heittelemällä erilaisia taikajuomia tai jtn vihollisten päälle sekä ympäristöön.
Yhteensä eri mixtureja aukeaa pelin aikana kuusi erilaista ja mukana on esim liima joka luonnollisestikin liimaa vihut paikoilleen jolloin niitä on helppo niittää Solan viikatteella turpaan, repel jota käytetään eniten hyppyalustoiden aktivoimiseen, mutta myös taistelussa sillä voi heittää pallomaista vihollista jonka jälkeen sen voi lyödä toista vihollista päin jne.
Kaikkia käytetään myös taistelun ulkopuolella.
Ihan easy tasollakin taistelussa pitää olla kokoajan liikkeellä ja usein meno on aika hektistä kun sun pitää yrittää väistellä vihujen iskuja, valita oikea litku aserinkulasta, heitellä sillä vihollisia, hakata niitä turpaan ja vielä siinä samalla kerätä ympäristöstä materiaaleja talteen joka onneksi hoituu ihan vaan osoittamalla niitä pointerilla ja pitämällä liipaisin pohjassa.
Välillä myös vaan keskitytään ratkomaan kevyitä pulmia jotta päästään etenemään.
Myös pomomatsit on enemmän pulmamaisia kuin suoraa toimintaa.
Mossista poiketen tässä kamera seuraa hahmoa ja välillä se myös pomppaa täysin eri kuvakulmaan tilanteesta riippuen.
Kentissä on myös kerättävänä light seedejä sekä kirjoituksia jotka avartaa maailman lorea hieman.
Siemenillä voi sitten hommata pari taisteluliikettä lisää, eri alkemia boosteja ja eri viittoja Solalle.
Mä käytin koko pelin ajan sitä automaattisesti saatavaa alkemia boostia jolla sitä pulloa ravistamalla sen vaikutusalue kasvaa reippaasti joten vaikka liiman avulla saa liimattua useamman vihun kerralla.
Sen eri viittoja tarjoavan tyypin voi jopa missata jos ei tutki paikkoja, mutta ei se mitenkään erityisesti piilossa ole.
Nuokin antaa jonkun eri bonuksen kuten yhden osuman kestävä suoja tai sitten Sola voi tiputtaa vaikka kolme pommia aina kun tekee dash liikkeen.
Jos joku haluaa kerätä kaiken niin peli ei sitten varoita mitenkään, että nyt ollaan menossa vetämään viimeistä pomoa turpaan ja jos läpäisyn jälkeen valitsee continuen niin peli heittää sut vaan takaisin lopputeksteihin.
Mä keräsin sen mitä normi tutkimisella löysin ja aikaa meni 9 tuntia.
Tässähän näkee jo heti ekalla alueella niitä siemeniä mitä ei voi kerätä ennen kuin tulee takaisin uusien mixien kera ja noita en palannut keräämään joten pituutta on ihan tarpeeksi.
Maksoin tästä joskus 12e ja mun mielestä tästä olis voinut maksaa muutaman euron enemmänkin ihan hyvin ja nythän tämä on tarjouksessa hiukan päälle 8e joten kannattaa tsekata muutama video tubesta jos kiinnostaa.