PlayStation VR2 -keskustelu

Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
98
Powerilla oli vastaavanlaista säätöä, kun tilasin sieltä kakkulat 20% bonuksen voimassa ollessa ja yrittivät sen evätä vedoten kampanjaehdoissa poissuljettuun kategoriaan (muistaakseni pelikonsolit). Lähetin heille sähköpostin jossa kerroin lyhyesti ja ytimekkäästi kantani -ja vastasivat tekevänsä poikkeuksellisesti manuaalisen bonus-lisäyksen toimituksen yhteydessä ja asia hoitui luvatusti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Kävin nyt uudemman kerran ja marssin suoraan kassalle. Kyllä sieltä se -15% tuli. Ilmeisesti myyjät eivät tienneet yhtään mistä puhuivat
Hienoa.

Ei vaan näytä olevan verkkosivujen mukaan sitä horizon-pakettia hyllyssä tällä hetkellä missään muussa Prismassa kuin Salossa, Riihimäellä ja Seinäjoella, niin ei tarvitse lähteä metsästämään.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Pienimuotoiseen fyysiseen suorittamiseen ja musa/rytmiosastolta iso suositus ainakin Pistol Whipille sekä Synth Ridersille.
Kummatkin käy ihan treenistä ja ovat hyviä. Eivät ole sellaisia golfin tapaisia liikuntamuotoja, jossa vahingossa huomaa liikkuneensa, vaan enemmän hikijumppaa.

Pistol Whip tuntuu vähän enemmän teknologiademolta kun Synth Rider taas on hiottu paketti, mutta johtuu pitkälle yksinkertaisemmasta mekaniikasta. Olen ihmetellyt aina kuinka suosittu Beat Saber on, sillä Synth Rider on parempi versio samasta asiasta. Parhaimmillaan tuntuu siltä, että tanssii (ei mikään tanssipeli, mutta melkein).
 

henksel

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
190
Juu, kyllähän Pistol Whipissä saa asetuksilla ja pelimuodoilla säädettyä pelisession myös ihan kunnon hikijumpaksi, jos niin haluaa.
Kaveri suositteli kuntoilumielessä myös Les Mills Bodycombatia, mutta tästä ei ole omakohtaista kokemusta.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Pistol Whip tuntuu vähän enemmän teknologiademolta kun Synth Rider taas on hiottu paketti, mutta johtuu pitkälle yksinkertaisemmasta mekaniikasta.
Onhan Pistol Whipissä pari sellaista kampanja/tarina-muotoistakin, mitkä ainakin toivat jotain lisämaustetta. Etenkin sillä smartgun-tyyppisellä aseella oli hauska ampua neljä kerralla. Tosin aika lyhyitä ovat, mutta kuitenkin. Synth Ridersin ostin vasta tänään (tuli alennukseen juuri) ja testasin nopeasti. Vaikuttaa todella haastavalta jo helpoimmalla tasolla, joten varmasti hikijumpasta käy. Varmasti molempia tulee pelattua runsaasti lyhyissä istunnoissa.
 
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
5
HonsVR:n linssit tuli ja täytyy sanoa että voittaa silmälasit 100-0. Todella helpot asentaa ja nyt saan vedettyä näytön lähemmäs silmiäni. Mulla on aika lievästi miinusnäköä, -1.5 ja -1 ja jonkun verran hajataittoa, ja omat silmälasit ovat suht tuoreella reseptillä. Kävin kuitenkin tarkastuksessa vielä ennen vr-inserttien ostoa, ja toiseen silmään lisättiin vähän hajataiton korjausta reseptiin. En tiedä oliko ihan tuosta pelkästään kiinni, mutta tuntuu että nään paljon paremmin noilla honsin linsseillä vrt omiin silmälaseihini, siis vr-lasit päässä. Varsinkin näkökentän äärilaidoilla olevat asiat ovat tarkempia nyt. Mulla on omissa laseissa lisäksi blue light linssit, joita en kyllä suosittele kenellekään. VR-lasien kanssa varsinkin tuo linssien sininen heijastuma vähän häiritsee. Honsin linsseihin en sinivalosuodinta ottanut. Heijastumat muutenkin silmälaseilla isommat. Mutta nää honsin linssit, 5/5 would buy again.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
264
VR Opticianilla vähän rauhallisempi tahti. Tasan kaksi viikkoa on ollut tilaus sisällä ja nyt ovat saaneet linssit ja alkavat värkkäillä niitä paikoilleen. "Lenses received We've received your lenses and assigned them to your order"
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
192
VR Opticianilla vähän rauhallisempi tahti. Tasan kaksi viikkoa on ollut tilaus sisällä ja nyt ovat saaneet linssit ja alkavat värkkäillä niitä paikoilleen. "Lenses received We've received your lenses and assigned them to your order"
Minulla oli erilainen kokemus VR Opticianista. Perjantaina tilaus sisään ja seuraavana keskiviikkona lähetti kävi tuomassa kotiin.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
648
Hienoa.

Ei vaan näytä olevan verkkosivujen mukaan sitä horizon-pakettia hyllyssä tällä hetkellä missään muussa Prismassa kuin Salossa, Riihimäellä ja Seinäjoella, niin ei tarvitse lähteä metsästämään.
Hämeessäkin myyjä alkuun vänkäsi vastaan ettei saisi 15% mutta tuli se lopulta. Kannattaa siis olla tiukkana. Tiedä sitten onko seuraavaan 15% tarjouskamppanjaan erikseen lisätty vr lasit konsolin ohella ei kuuluviin, noissa ei varmaan kovin kova kate ole ja menee muutenkin kaupaksi.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
118
Tulipa muuten eilen testattua ihan huvikseen pitkästä aikaa GT7 ruudulta pelattuna. Eihän siitä tullut enää mitään.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
118
Hyvä vai huono juttu ?
Vähän kakspiippunen homma. Kertoo tietysti siitä, että VR-käännös on erittäin onnistunut, kun ajaminen on oikeasti helpompaa VR:llä. Minusta se oli helpompaa ja luonnollisempaa ihan alusta alkaen. Tietysti se on huono juttu, jos joskus haluaisi monitorilta pelata, niin vaatii todella pitkää totuttelua. Tällä hetkellä tosin ei ole tarvetta pelailla telkkarista, mutta joskus voi olla.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
585
Vähän kakspiippunen homma. Kertoo tietysti siitä, että VR-käännös on erittäin onnistunut, kun ajaminen on oikeasti helpompaa VR:llä. Minusta se oli helpompaa ja luonnollisempaa ihan alusta alkaen. Tietysti se on huono juttu, jos joskus haluaisi monitorilta pelata, niin vaatii todella pitkää totuttelua. Tällä hetkellä tosin ei ole tarvetta pelailla telkkarista, mutta joskus voi olla.
Mieluummin ajelisin Assetto Corsa Competizione, iRacing jne. normi ruudun kautta koska super-terävä kuva yms., ja aina kun ACC:tä pelaan niin nautin oikein suuresti, mutta kun Turismon starttaa VR:nä niin tyrmistyn täysin; ei enää mitään mieltä pelata ah, niin kauniin 4K oledin kautta vaikka mieli tekisi. Ei vaan toimi enää. On kuin aika olisi ajanut täysin ohi.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Joo ei GT7 ajamisesta tule enää mitään ilman VR:ää, kuin palaisi normiauton ratista 2D-ruudulle, niin paljon realistisempi tuo VR:llä, mutkiin tulot jne. onnistuu niin kuin oikealla autolla. Tavallaan harmikin, autopelit ilman VR:ää vaatii uudelleen totuttelua. Eipä tämä ensi kerta ole autopelejä VR:llä, mutta VR-kokemuksena tuo GT7 vetää kaikkia muita PC:llä kokeilemiani autopelejä pataan 99-1.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
648
Joo ei GT7 ajamisesta tule enää mitään ilman VR:ää, kuin palaisi normiauton ratista 2D-ruudulle, niin paljon realistisempi tuo VR:llä, mutkiin tulot jne. onnistuu niin kuin oikealla autolla. Tavallaan harmikin, autopelit ilman VR:ää vaatii uudelleen totuttelua. Eipä tämä ensi kerta ole autopelejä VR:llä, mutta VR-kokemuksena tuo GT7 vetää kaikkia muita PC:llä kokeilemiani autopelejä pataan 99-1.
Onko tuo kuva ihan timattisen tarkkaa vai hieman sumeata? Itse pääsin eilen vihdoin asentelemaan vehkeet ja hiukan sumea kuva itsellä. Ei tuo ajamista haittaa eikä sitä huomaa ajaessa mutta jos autoa ihailee niin siinä huomaa, mietin vain onko vielä jotain säädeltävää jotta saisi vielä paremman kuvan.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Onko tuo kuva ihan timattisen tarkkaa vai hieman sumeata? Itse pääsin eilen vihdoin asentelemaan vehkeet ja hiukan sumea kuva itsellä. Ei tuo ajamista haittaa eikä sitä huomaa ajaessa mutta jos autoa ihailee niin siinä huomaa, mietin vain onko vielä jotain säädeltävää jotta saisi vielä paremman kuvan.
Hieman sumea, mutta ei se ajamisen nautintoa vie. Kannattaa VR-showroomissa säätää lasit oikeaan kohtaan niin että kuva tarkimmillaan.
 
Liittynyt
01.03.2018
Viestejä
177
Jos joku PK-seudulla haluaisi demota GT7:aa PSVR:llä vartin verran, niin voin tarjota subin tai pizzan. :kippis:

Itseltä on löytynyt Oculukset (C1, Quest 1 & 2) alusta lähtien, mutta nyt satsaus uuteen konsoliin + laseihin on melkoinen, ainakin testaamatta.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Arcade autoilua kera aseiden psvr2:lle. Tämä vois olla kiva




edit. Näemmä jo myynnissä. Arvostelua tuubissa. Potentiaalisesti hyvä peli, mutta buginen/epätasapainossa. Videon kehotus odotella päivityksiä ennen ostamista.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
^Mitä nyt redditiä lukenut niin koko peli on edelleen early access tilassa ja ratoja on vain neljä.
Tuota early access puolta ei tietenkään mainita pleikkarin storessa enkä tiedä johtuuko tuo siitä, että ainakin joskus tilanne oli tietääkseni se ettei psn storessa saanut myydä early access tuotteita vai siitä, että vaan yritetään saada mahdollisimman paljon rahaa.
Zenith on myös sellainen joka tuli myyntiin early access tilassa, mutta sen parissa sentään meni sellaiset 40 tuntia jotta sai tarinan loppuun.
Tuollainen pitäisi aina mainita storessa sillä suurin osa ei todellakaan tiedä onko peli vasta early access vai ns. valmis julkaisu.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
264
VR Opticianilla vähän rauhallisempi tahti. Tasan kaksi viikkoa on ollut tilaus sisällä ja nyt ovat saaneet linssit ja alkavat värkkäillä niitä paikoilleen. "Lenses received We've received your lenses and assigned them to your order"
Ja tänään saapui perille nuo 2.3. tilatut monokkelit. Nopealla testauksella toimii juuri niinkuin pitikin. Voin suositella, jos pitkä toimitusaika ei haittaa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
251
Ja tänään saapui perille nuo 2.3. tilatut monokkelit. Nopealla testauksella toimii juuri niinkuin pitikin. Voin suositella, jos pitkä toimitusaika ei haittaa.
Minäkin tilasin nuo VR Optician PSVR2 -linssit 2.3.2023, mutta sain ne jo viikko sitten eli 21.3. Ne lähetettiin 13.3. eli toimitus Saksasta Tampereelle kesti 8 päivää. Olin ehkä yksi ensimmäisistä niiden tilaajista. 2.3. klo 0.21 tuli sähköpostiin tieto, että ne ovat tilattavissa ja klo 0.29 sain jo tilausvahvistuksen tekemästäni tilauksesta. Olin sopivasti juuri 1.3. illalla selvittänyt valmiiksi, millä voimakkuuksilla ne tilaan ja mihin YouTubesta löytämäni 5% -alennuskoodi "Dr.EyeGuy" syötetään.

Linssit vaikuttavat laadukkailta ja VR-lasit saa niiden avulla paljon lähemmäs kasvoja. Tuntuu, että tarkasti näkyvä alue suureni jonkin verran.

Aluksi piti kyllä hetki ihmetellä, mikä on oikea tapa kiinnittää linssit paikoilleen. Tämän videon avulla asia selvisi:


Linssit kiinnitetään alareuna edellä ja linssien ulkoreunaan on merkitty L- ja R-kirjaimet.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Täällä joku analyytikko on sitä mieltä, että jos PSVR2:n hintaa ei pudoteta, siitä tulee "complete disaster". Aika rajusti sanottu, mutta toisaalta ymmärrän tuon, sillä onhan noiden lasien hinta tässä vaiheessa sellainen ettei siitä voi tulla mitään massojen tuotetta, varsinkin kun parannukset ykkösversioon ovat verrattain maltillisia, pelivalikoima vaatimaton, laite ei ole langaton ja itse konsolienkin saatavuus on ollut heikkoa.


IDC’s vice president of data and analytics Francisco Geronimo told the publication: “I suspect a price cut on the PSVR 2 will be needed to avoid a complete disaster of their new product.”

He also explained: “Consumers around the world are facing rising costs of living, rising interest rates and increasing layoffs. VR headsets are not top of mind for most consumers under the current economic climate.”
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 952
Täällä joku analyytikko on sitä mieltä, että jos PSVR2:n hintaa ei pudoteta, siitä tulee "complete disaster". Aika rajusti sanottu, mutta toisaalta ymmärrän tuon, sillä onhan noiden lasien hinta tässä vaiheessa sellainen ettei siitä voi tulla mitään massojen tuotetta, varsinkin kun parannukset ykkösversioon ovat verrattain maltillisia, pelivalikoima vaatimaton, laite ei ole langaton ja itse konsolienkin saatavuus on ollut heikkoa.

Parannukset ykkösversioon on kyllä minusta kaikkea muuta kuin maltillisia, mutta selvästi suurin ongelma ainakin minun silmissäni tällä hetkellä on tuo ettei ole juurikaan isoja pelijulkaisuja. Uskon että porttaukset voikin kyllä myydä VR-laseja, mutta ongelma on että jo kauan sitten litteälle ruudulle julkaistu peli johon lisätään VR-tuki ei ole omiaan sitä tekemään... Pitäisi saada nimekkäitä kokonaan uusia pelejä joissa on heti se VR-tukikin mukana.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Täällä joku analyytikko on sitä mieltä, että jos PSVR2:n hintaa ei pudoteta, siitä tulee "complete disaster". Aika rajusti sanottu, mutta toisaalta ymmärrän tuon, sillä onhan noiden lasien hinta tässä vaiheessa sellainen ettei siitä voi tulla mitään massojen tuotetta, varsinkin kun parannukset ykkösversioon ovat verrattain maltillisia, pelivalikoima vaatimaton, laite ei ole langaton ja itse konsolienkin saatavuus on ollut heikkoa.

Hinta on kyllä kova kun joutuu köyhtymään itse konsolin hinnan, mutta erittäin kilpailukykyinen PCVR:ään verrattuna. Konsolin saatavuus nimen omaan ollut heikkoa, nyt saatavuus hyvä. Complete disaster on aika rajusti sanottu kyllä, mutta kuten totesin, PCVR maksaa jopa enemmän, standalone-VR sitten erikseen. Pelejä kun pikku hiljaa valuu niin varmasti menekkikin kasvaa. Tuote itse on erinomainen, käyttöön oton helppous ja toimivuus huomioiden.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Parannukset ykkösversioon on kyllä minusta kaikkea muuta kuin maltillisia, mutta selvästi suurin ongelma ainakin minun silmissäni tällä hetkellä on tuo ettei ole juurikaan isoja pelijulkaisuja. Uskon että porttaukset voikin kyllä myydä VR-laseja, mutta ongelma on että jo kauan sitten litteälle ruudulle julkaistu peli johon lisätään VR-tuki ei ole omiaan sitä tekemään... Pitäisi saada nimekkäitä kokonaan uusia pelejä joissa on heti se VR-tukikin mukana.
Tämäkin on vähän kaksipiippuinen asia. Henkilökohtaisesti en kaipaisi niinkään mitään isoja julkaisuja, vaan pikemminkin hyviä ideoita ja helposti lähestyttävää, mutta samalla koukuttavaa pelattavaa ja muuta VR-sisältöä (matkailua ja muita elämyksiä).

Edelleen olen sitä mieltä, että SuperhotVR on yksi parhaista VR-peleistä. Yksinkertainen kuin mikä, mutta hyvä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Tämäkin on vähän kaksipiippuinen asia. Henkilökohtaisesti en kaipaisi niinkään mitään isoja julkaisuja, vaan pikemminkin hyviä ideoita ja helposti lähestyttävää, mutta samalla koukuttavaa pelattavaa ja muuta VR-sisältöä (matkailua ja muita elämyksiä).

Edelleen olen sitä mieltä, että SuperhotVR on yksi parhaista VR-peleistä. Yksinkertainen kuin mikä, mutta hyvä.
Mä olen taas kyllä eri mieltä. Noi supershotit, beatsaberit sun muut ns. Pikkupelit on ihan riittävän hyviä quest 2 standalonella ja olenkin ne kaikki sille hommannutkin. Toimii sit suoraan metan uusillakin esim quest 3 jos halua päivittää myöhemmin.

Psvr2 hommasin itse ihan puhtaasti näille ns. Isommille julkaisuille ...itsellä ei ole noille hommattu vasta kuin gran turismo, re8 ja horizon. Seuraavana varmaan tarttuu mukaan saint & sinnerssin kakkos osa. En aio itse hommata noille laseille yhtäkään pikkupeliä mitä ei saisi metan laseille. Pelkästään exlut plus pelit joille standalonella ei riitä potkua tarpeeksi. Juurikin tuo walking dead.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Hinta on kyllä kova kun joutuu köyhtymään itse konsolin hinnan, mutta erittäin kilpailukykyinen PCVR:ään verrattuna. Konsolin saatavuus nimen omaan ollut heikkoa, nyt saatavuus hyvä. Complete disaster on aika rajusti sanottu kyllä, mutta kuten totesin, PCVR maksaa jopa enemmän, standalone-VR sitten erikseen. Pelejä kun pikku hiljaa valuu niin varmasti menekkikin kasvaa. Tuote itse on erinomainen, käyttöön oton helppous ja toimivuus huomioiden.
Tässä on tietyn tyyppistä muna-kana ongelmaa. Originaali AAA pelien loistaessa lähes kokonaan poissaolollaan (paitsi Horizon) tarjolla on sinänsä hyviä flat pelien käännöksiä. Mutta juurikin se että ne RE8:t ja GT:t saa myös flattina, eivät houkuta maksamaan isoja summia VR-lisästä, vaikka kuinka foorumeilla VR-kokemusta hehkutettaisiin.

PS5:sen VR-lasien hinnalla saa helposti kymmenen AAA peliä ja se on paljon se. Vaikka periaatteessa kilpailukyky PCVR:ää vastaan on olemassa, sieltä ei ostajia mahdottomasti löydy. Jollain pitäisi houkutella se PS5 flat pelaajien massa, ja se vaatinee kovan luokan AAA VR pelejä, mikä taas kestää ja on kallista.

Ei mikään helppo pähkinä ja kulman takana väijyy jo Metan seuraava kuluttaja-standalone. Hinnan tiputus 449€ tasolle voi olla nopea lääke.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Tässä on tietyn tyyppistä muna-kana ongelmaa. Originaali AAA pelien loistaessa lähes kokonaan poissaolollaan (paitsi Horizon) tarjolla on sinänsä hyviä flat pelien käännöksiä. Mutta juurikin se että ne RE8:t ja GT:t saa myös flattina, eivät houkuta maksamaan isoja summia VR-lisästä, vaikka kuinka foorumeilla VR-kokemusta hehkutettaisiin.

PS5:sen VR-lasien hinnalla saa helposti kymmenen AAA peliä ja se on paljon se. Vaikka periaatteessa kilpailukyky PCVR:ää vastaan on olemassa, sieltä ei ostajia mahdottomasti löydy. Jollain pitäisi houkutella se PS5 flat pelaajien massa, ja se vaatinee kovan luokan AAA VR pelejä, mikä taas kestää ja on kallista.

Ei mikään helppo pähkinä ja kulman takana väijyy jo Metan seuraava kuluttaja-standalone. Hinnan tiputus 449€ tasolle voi olla nopea lääke.
Ei ole joo helppo homma.... Itselle riittäisi että tulisi noita parhaimpia pcvr käännöksiä luokkaa half life alyx plus sonyn omis aaa pelejä kuten myös flatti peleistä vr käännökset ala wrc ja F1 .

Varmaan tulee quest 3 olemaan taas kova myymään, ja voi olla että itsekkin siihen joskus päivitän jos hurja harppaus kakkosesta.

Mutta edelleenkään sille ei saa standalonena psvr2 laatuisia isompia pelejä. Tarvii siis edelleen pc n kaveriksi.

Itseäni toi quest 3 kyllä kiinnostaa jos toi video puoli harppaa siinä kunnolla eteenpäin pancake linssien myötä että kevenee ja kapenee muutenkin kovasti. Syssyllä sit nähdään mitä tulee ulos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 952
Tämäkin on vähän kaksipiippuinen asia. Henkilökohtaisesti en kaipaisi niinkään mitään isoja julkaisuja, vaan pikemminkin hyviä ideoita ja helposti lähestyttävää, mutta samalla koukuttavaa pelattavaa ja muuta VR-sisältöä (matkailua ja muita elämyksiä).

Edelleen olen sitä mieltä, että SuperhotVR on yksi parhaista VR-peleistä. Yksinkertainen kuin mikä, mutta hyvä.
Itsekin olen kyllä pitänyt monista pienemmistä tai vähän rajatumman kohdeyleisön julkaisuista eikä minua sinänsä henkilökohtaisesti haittaa vaikka flatista VR-puolelle portattu peli olisi ollut saatavilla kauan ennen VR-versiota kun VR-harrastajana olen valmis vaikka odottamaan enkä pelaa niin paljon flattina ylipäätään. Tuo ajatukseni siitä että VR-version pitäisi olla heti saatavilla oli enemmän sen kannalta, että miten saataisiin houkuteltua enemmän pelaajia VR:n pariin.

Vaihtoehtoina on aika pitkälti joko nämä vähän pienemmät julkaisut tai sitten flattiporttaukset. Kolmas vaihtoehto olisi tietysti isompien pelienkin tekeminen isoissa määrissä alusta loppuun vain VR:lle, mutta käsittääkseni tämä ei ole Sonyn tai kenenkään muunkaan strategia tällä hetkellä koska on se selvästi kallein vaihtoehto. FB tuota Oculuksen PC-lasien kanssa yritti ja Sonykin ehkä enemmän PSVR1:n kanssa kuin tällä kertaa. Voi olla että vika oli jossain muissa asioissa kuin tuossa ideassa sinänsä, mutta joka tapauksessa näyttäisi siltä että tällä kertaa mennään enemmän porttauksilla PSVR:n puolella.

Toki Quest on ainakin aika hyvin onnistunut menestymään näillä astetta pienemmilläkin julkaisuilla joten voihan se olla että PSVR2 voi tehdä saman ja että PlayStation-pelaajat on riittävän erillinen ryhmä ettei tuosta että sama on Questillä saatavilla muodostu mitään ongelmaa. Ajattelisin vaan, että PSVR2:n vahvuudet voisi tulla parhaiten esiin jos sille saataisiin noita isompia julkaisuja portattuja hyvällä vauhdilla ja se voisi tuoda sitten uutta pelaajajoukkoa joka on enemmän kaipaillut jotain AAA-tasoista pelailtavaa VR:n pariin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Sattui foorumin myyntipuolelta sopiva setti kohdalle, niin tuli sitten ostettua lasit itsekin. Muksujen painostus alkoi käymään liian kovaksi. Ensimmäinen liipaiseva tekijä oli Horizonin VR-versio, sitten GT7-hehkutus ja viimeisenä niittinä selvisi, että muksujen vanhat suosikit, eli Job Simulator ja Vacation Simulator toimivat myös PSVR2:ssa. :D

No, siinäpähän sitä on taas kesälomille tekemistä. Toivottavasti tulee hyviä pelitarjouksia ennen lomia.

Quest 2 on kiinni PC:ssä, mutta ei sitä tule käytettyä juuri mihinkään.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Tuokin on mielenkiintoista, että Bloombergin tietty tyyppi aina julkaisee näitä tuomiopäivän PSVR2-artikkeleita. Todennäköisesti PSVR2-laitteissa ei kovin paljon ole ilmaa hinnassa, koska merkittävimmillä markkina-alueilla myynnissä vain Sonyn omassa verkkokaupassa ja täällä meillä hinnassa ekstraa. Merkittävän hinnanpudotuksen kurominen pelejä myymällä on pitkä taival. Sony ei ole myöskään jostain syystä kovin paljon satsannut PSVR2:n markkinointiin, mutta ehkä tilanne muuttuu tulevaisuudessa. Ei toki tämä maailmanlaajuinen tilannekaan ole ehkä paras niche-kuluttajahyödykkeiden myyntiä ajatellen. Jänniä aikoja, kun pelien tuottaminenkin tuntuu jatkuvasti vaan hidastuvan ja paljon uutisoidaan viivästyksistä yms. tai ei edes enää luvata mitään aikataulua. Päinvastoin, vuoden vanhoja GaaS-pelejä poistuu markkinoilta jne.

Onneksi omalla kohdalla näissä nykyisissäkin peleissä jo riittää runsaasti pelattavaa. Jospa kesä-alennuksista löytyisi vielä muutama lisää. Toivottavasti julkaisutahti jatkuu kohtalaisen tasaisena. Ainakin kaikki State of Playssa mainitut VR-pelit vaikuttivat omaan makuun kiinnostavilta ja taitaa olla sata muutakin peliä tuotannossa (toki siellä paljon porttauksia), jos reseteran PSVR2-listaan on luottaminen.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Joulumyynti kertoo missä mennään psvr2:en osalta. Nyt on laihat ajat ja muutenkin alkuvuodesta on perinteisesti hiljaisempaa myyntirintamalla.

Sonyn tyypit ei ehkä ole odotuksia myöskään kovin korkealle asettaneet. Allaolevan mukaan odottavat, että psvr2 voisi myydä elinaikanaan yli 5 miljoonaa kipaletta. Elinaika lienee 5v-7v. Jos myy kvartaalissa vaikka 250k niin vuosimyynti 1miljoona ja sit 5-7v aikajanalla rikotaan psvr1 myynti.

lähde ylläolevalle sonyn cfo: PSVR 2 Has 'Good Chance' Of Outselling PSVR, Sony Exec Says
 
Liittynyt
11.08.2020
Viestejä
93
En nyt hirveästi tuosta eilen linkatusta artikkelista vetäisi johtopäätöksiä, kun kyseessä on taas sama journalisti joka veti hatusta uutiset että Sony on puolittanut tuotannon ennen julkaisua, ja Sonylta jo korjattiin että asia ei pidä paikkaansa. Redditissä joku kooste missä sama toimittaja on vuosia tehtaillut sonyvastaisia artikkeleja. Kiinnostaisi toki kuulla jotain virallisia uutisia.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
En nyt hirveästi tuosta eilen linkatusta artikkelista vetäisi johtopäätöksiä, kun kyseessä on taas sama journalisti joka veti hatusta uutiset että Sony on puolittanut tuotannon ennen julkaisua, ja Sonylta jo korjattiin että asia ei pidä paikkaansa. Redditissä joku kooste missä sama toimittaja on vuosia tehtaillut sonyvastaisia artikkeleja. Kiinnostaisi toki kuulla jotain virallisia uutisia.
Saataneen toukokuun 9. päivä tietoa, kun sonylta tulee kvartaaliraportti sijoittajille. En odota mitään megamyyntiä tässä alkuvuodesta. Kunhan joulu tulee ja menee niin nähdään mihin kysyntä asettuu. Black Friday on oiva aika sonylle, kun voivat myydä halvemmalla ja/tai tehdä vaikka bundlea missä on huhuttu halvempi valmistaa ps5+psvr2+peli.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
Saataneen toukokuun 9. päivä tietoa, kun sonylta tulee kvartaaliraportti sijoittajille. En odota mitään megamyyntiä tässä alkuvuodesta. Kunhan joulu tulee ja menee niin nähdään mihin kysyntä asettuu. Black Friday on oiva aika sonylle, kun voivat myydä halvemmalla ja/tai tehdä vaikka bundlea missä on huhuttu halvempi valmistaa ps5+psvr2+peli.
Kyllähän se jotain kertoo jos julkaisukvartaalissa on jo maltilliset myynnit(olettaen että tuo uutisoinnin myyntimäärä pitää paikkaansa). Julkaisussa kuitenkin on kaikki early adopterit ostamassa laitetta samaan aikaan.

Edit:Typo
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Kyllähän se jotain kertoo jos julkaisukvartaalissa on jo maltilliset myynnit(olettaen että tuo uutisoinnin myyntimäärä pitää paikkaansa). Julkaisussa kuitenkin on kaikki early adapterit ostamassa laitetta samaan aikaan.
Yleinen maailmantilanne ei ole kovin suotuisa. Myynti sakkaa pc pelikorteista lähtien. Odottelisin joulumyynnin ohi ennen kuin tekee isoja päätelmiä. Joulunaikana nähdään myös miten quest3 myy tai ei myy.
 
  • Tykkää
Reactions: Jha
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 992
Kyllähän se jotain kertoo jos julkaisukvartaalissa on jo maltilliset myynnit(olettaen että tuo uutisoinnin myyntimäärä pitää paikkaansa). Julkaisussa kuitenkin on kaikki early adapterit ostamassa laitetta samaan aikaan.
Samoissa aatoksisa. Hype, vannoutuneet VR pelaajat ja early adopterit. Pajatso tyhjennetty, eikä mitään jättimästä ruuhkaa siltikään syntynyt. Kova hinta rajoittaa, eikä edes 100 EUR BF ale saa kauppojen ovensaranoita kuumentumaan. Silti kallis laite. Sony omat maltilliset odotukset ihan realistiset.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Amerikassa taitaa edelleen saada ainoastaan sonyn digikaupasta psvr2:sta. Josko syksyllä sais kivijalastakin. 250k/kvartaali myynnillä rikkoutuisi psvr1 myynnit mikä lienee sonyn tavoite. Vr on edelleen niche ja ps5 vr nichen sisällä oleva niche.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 992
Mutta loppujen lopuksi ei ole mitään väliä vaikka tämä olis nichejen niche puuhastelua. Kaikki halukkaat saavat laitteen. Ja se on hyvä se.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
Pelaaja lehden podcastin psvr2 jutustelua. Video aikaleimalla. Vertailevat psvr2:sta psvr1:een. GT7 poppoon mielestä killer peli. Osa porukasta enempi skeptisiä. Hyvää jutustelua suomeksi, jos ei ole vielä psvr2:sta ja haluaa saada siitä muutaman mielipiteen pelaamisen "ammattilaisilta".

Hinta ja se ettei psvr2:sta pääse kokeilemaan missään(?) lienee ostopäätöstä hidastavia tekeviä. Pitää olla melko rohkea, että ostaa kalliin niche laitteen kokeilematta. Uskoisin, että kun jengi pääsee testaamaan kavereiden luona/syksyllä ehkä messuilla/kaupoissa laitetta niin myynti pysyy yllä. Toki jos odotti jotain megamyyntejä niin se ei ole realistista. Jos seuraavan 6v aikana about 10% ps5:en omistajista päätyisi omistamaan psvr2:en niin se olisi iso juttu.

Toinen iso hidastava tekijä on nykyinen taloustilanne. Toivottavasti jouluksi olisi maailmantalous paremmissa kantimissa. Aika moni voi miettiä, että jos/kun lainanhoitokulut ja muu inflaatio syö ostovoimaa, että onko just nyt aika ostaa kalliita leluja? Varsinkin kun niitä leluja on saatettu ostaa covid19 aikana erityisen paljon. Voi olla jonkinsortin hengähdystauko menossa elektroniikkahankinnoissa monella.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
117
Kysymys pahoinvoinnista. lankomies hommasi nämä kakkulat ja ollaan porukalla GT7 ajeltu, eikä kummallakaan ole ollut minkäänlaista pahoinvointia tahi tunnetta alkavasta pahoinvoinnista. olemma molemmat ensikertalaisia vr kakkuloitten kanssa.

onko se ihan normaalia olla potematta/tuntematta minkäänlaista motion sicknessiä/ vai miten se sanotaan/ kirjoitetaan. kaveri vaan pc vr hemmona sanoi et aika harvinaista on jos ei tule paha olo.

vaikuttaako siihen tämän psvr2 lasien oled, tai jokin muu ps5:ssä oleva ominaisuus.

Ja pakko sanoa että resident evil village on ihan liian pelottava vr laseilla, olin aivan paska jäykkänä.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
655
Kysymys pahoinvoinnista. lankomies hommasi nämä kakkulat ja ollaan porukalla GT7 ajeltu, eikä kummallakaan ole ollut minkäänlaista pahoinvointia tahi tunnetta alkavasta pahoinvoinnista. olemma molemmat ensikertalaisia vr kakkuloitten kanssa.

onko se ihan normaalia olla potematta/tuntematta minkäänlaista motion sicknessiä/ vai miten se sanotaan/ kirjoitetaan. kaveri vaan pc vr hemmona sanoi et aika harvinaista on jos ei tule paha olo.

vaikuttaako siihen tämän psvr2 lasien oled, tai jokin muu ps5:ssä oleva ominaisuus.

Ja pakko sanoa että resident evil village on ihan liian pelottava vr laseilla, olin aivan paska jäykkänä.
Ei se epämormaalia ensikertalaiselle ole mutta harvinaisempaa, varsinkin kun PSVR2 persistence on korkea, mikä yleensä yhdistetään herkempään pahoinvoinnin tunteeseen. Joissakin muissa laseissa se on matalampi. Toisaalta se on hyvin peliriippuvaistakin, ja voi tuntua enemmän jossain muussa pelissä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 995
onko se ihan normaalia olla potematta/tuntematta minkäänlaista motion sicknessiä/ vai miten se sanotaan/ kirjoitetaan. kaveri vaan pc vr hemmona sanoi et aika harvinaista on jos ei tule paha olo.
Riippuu ihan geenilotosta. Samankaltaista tuuria kuin saada merellä veneessä järjetön pahoinvointi aallokosta tai matkapahoinvointi autossa. Mulla meni reilu viikko gt7:een totutellessa. Nyt pystyy ajamaan mielin määrin eikä tule minkäänlaista pahoinvointia.

Pahin mahdollinen keissi mulle pahoinvoinnin suhteen on fps pelissä tatista vapaa liikkuminen ja kuvan pyörittely. Elimistö ei tuota hyväksy normaaliksi, kun ruumis on paikallaan ja maailma liikkuu. Tuon takia pc:lla kun pelas alyxin niin oli "pakko" pelata roomscale tilassa + teleport. Ei mitään smooth liikkumista/kääntelyä tai yrjöolo tulee kylään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Lähti vähän käsistä ja ostin muutaman pelin ja ratille ketjussa aiemmin suositellun Blackstrom wheel stand -telineen ennen kuin on lasejakaan noudettavissa. :D

Tänään ostettuja:
- Kayak VR: Mirage (fiilistelyä luonnossa)
- Drums Rock (musafiilistelyä)
- Air Guitar Unplugged (musafiilistelyä)
- Les Mills Bodycombat (kuntoilu)

Entuudestaan löytyy:
- Horizon Call of the Mountain (tulee lasien mukana)
- Job Simulator
- Vacation Simulator
- Gorn
- GT7
- Pistol Whip
- Beat Saber (PSVR2-versio vasta tulossa)
- Tetris Effect: Connected (PSVR-versio löytyy entuudestaan, mutta PSVR2 vaatii maksullisen päivityksen)
- Thumper (PSVR-versio löytyy entuudestaan, mutta PSVR2 vaatii maksullisen päivityksen)

Mietinnässä:
- Synth Rider
- Pavlov VR
- No Man's Sky
- Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge
- Tentacular
- Cosmonius High
- What the Bat
- The Last Clockwinder
- Zombieland: Headshot Fever Reloaded
- Ragnarock
- Creed Rise to Glory: Championship Edition (ei vielä saatavilla)
- Walkabout Mini Golf (ei vielä saatavilla)
- Resident Evil Village (säikyttelypelit eivät ole koskaan oikein kiinnostaneet, mutta sopivalla hinnalla voisi kokeilla)

Eiköhän näillä pääse alkuun.

VR-laseja on ollut vuosien varrella vaikka millaisia ja millä alustalla, mutta VR-jalat ovat edelleen huterat, eikä siksi ole ihan kaikkia pahimpia pelejä tullut pelailtua. Pitäisi jaksaa siedättää aivot paremmin.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
98
Synth Ridersille vahva suositus.
Maistui pikkuväellekin mainiosti -ja itselle menee jo ihan treeninä / punttiksen alkulämppänä, mainiota tunnelmaa/toteutusta unohtamatta. Erityismaininta annettava nyt alkuun Lindsey Stirling -experiencelle, muita lisäreitä vielä hankkimatta & vasta muutamia tunteja pelanneena.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
251
Synth Ridersille vahva suositus.
Maistui pikkuväellekin mainiosti -ja itselle menee jo ihan treeninä / punttiksen alkulämppänä.
Tuleeko siinä mukana riittävästi biisejä vai kannattaako heti ostaa esimerkiksi All-inclusive-versio "Synth Riders + Complete Music Collection"?
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
98
Lienee makuasia, mitä hakee / mistä tykkää.

Itse pidin kaikki biisit sisältävää versiota liian arvokkaana pelkkään kokeiluun ja otin siksi vain perusversion + Lindseyn, jonka arvelin osuvan aika hienosti kokonaisuuteen ja näin oli.

Listaus varmaan löytyy jostain ja oma musiikkimaku ratkaissee homman osittain, mutta saahan noita jälkikäteen lisää -kuten tulee varmasti itsekin tehtyä (Muse ainakin tullee napattua seuraavalla pelikerralla).

Muistan äkkiä laskeskelleeni että olisiko ollut ~yhden artistin luokkaa ale full-versiolla halvimpaan nähden (jos siihen ostaa lisäreinä kaikki saatavilla olevat). Josko artisteja tulisi vielä lisää ja pääsee paremmin valkkaamaan, niin koen silloin saavani enemmän vastinetta rahalle.

Mutta jos uusia ei tule (en ole selvittänyt tilannetta), ostaisin full setin heti alkuun. Sen verran loistava setti tuo on.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Ohjaimille pitää nähtävästi hommata lataustelakka, kun ei niille tule mukana sellaista.

Onko se Sonyn oma 50€ maksava VR2 Sense -telakka varas vaihtoehto, vai löytyykö sille jotain järkeviä vaihtoehtoja? Jotain valitusta näytti löytyvän sen Sonyn telakan suunnittelusta ja että kuinka siihen pitää aina asetella ohjaimia kieli keskellä suuta. Lasit ovat aina muiden romujen kanssa AV-kaapissa kun niitä ei käytä, joten niille en tarvitse telinettä.
 
Liittynyt
11.08.2020
Viestejä
93
Virallinen teline ajaa asiansa ja on ihan kivan näköinen. Ohjaimia saa vähän kokeilla alkuun että löytyy oikea asento, mutta telineessä on kuitenkin selkeä kohta ohjaimille johon ne asettuu ja ohjaimiin syttyy valo latauksen merkiksi. Ekan parin kerran jälkeen napsahtaa suoraan paikoilleen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 206
Viestejä
4 194 562
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom