PlayStation VR2 -keskustelu

Alkuinnostus minkä Pistol whip nosti laimeni nopeasti kun kokeilin Resident evil 8: En pääse alkuvalikkoa pidemmälle kun ohjain ei rekisteröi X-näppäintä. Seuraavaksi Star wars-demo, peliin päästessä huomaan että vasemman ohjaimen R2-näppäin ei rekisteröi. Pleikan omissa valikoissa kaikki pelaa mainiosti.

Googletellessa huomasin että en ole ainoa:

Redditissä aiheesta
En saanut tuota sun linkkiä auki, mutta tässä on ratkaisu virallista päivitystä odotellessa:
 
Road to vr sivustolla jo vähän tuota ihmeteltiin. Vielä ei ole varmuutta mutta yksi syy on varmasti OLED paneeli. OLED ei sovellu hyvin liikkeeseen kuten rankasti strobetettu LCD eli mitä nopeampi liike niin sitä isompi blurri. Toinen syy on varmasti 60hz async warp 120hz projektio joka aiheuttaa double image efektin liikkeessä jos taustalla on pienikin strobe. Pitäisi saada natiivi 90hz tai natiivi 120hz locked niin tuo jälkimmäinen ongelma poistuisi.

Tuosta OLEDin liikeblurrista ei päästä koskaan eroon, mutta siitä olen märissyt tässäkin threadissa jo ihan tarpeeksi.

Uskoisin että blurriin on 60fps-120fp uudelleenprojisointi pääsyyllinen. Blurrista on pääasiassa pahasti kommentoitu horizonin tapauksessa. Blurri näkyy myös gran turismossa. GT7:ssa sama 60fps-120fps projisointi käytössä kuin horizonissa. Pelit mitkä menee 90 tai 120fps niin ei blurraa samalla tavalla eikä myöskään cinema moodi. Toki paneeli on vähän blurraavampi kun joku muu, kun mustat on oikeasti mustaa eli mustat pikselit laitetaan kiinni. Kai tuota joku tutkii tarkemmin. Omien kokemusten ja nettijuttujen pohjalta lähtisin tässä kohtaa olettamaan, että jos uudelleenprojisointi korjattaisiin paremmaksi tai peli pyörisi 90fps/120fps niin ongelmaa ei olisi.
 
Sua odottaa melkoinen yllätys, jos joskus kokeilet kypärää missä ei ole tuuletinta :) Huurut menee next levelille.
Moottoripyöräkypäriin nykyään on saatavilla "kaksikerros visiirejä". Omassa kypärässä tämä on toteutettu sisäpuolelle kiinnitettävällä kalvolla joka jättää ilma taskun sen ja varsinaisen visiirin väliin, erittäin hyvin estää huurtumisen jopa pakkasella moottorikelkkaillessa.

Mutta joo linssien ns. sweet spot on sen verran pieni, että pitää linssien rakenteen sisäreunat tuoda nenän kiinni, että pystyi siedettävästi elokuvia katsomaan (koko kuva mahtuu nipin napin näkökenttään) = linssit likaantuu helposti. Fresnel linssit "muutti" oled paneelien kuvan lcd kuvaksi, eli valoisammat kohdat elokuvan kuvassa valaisi kokokuvaa (fresnel linssien sisäpintaa?), tosin vähemmän häiritsevästi kuin indexillä missä mustan taso muutenkin korkealla. Pixelien välit (SDE) melkein täysin huomaamaton, eli huomattavasti parempi kuin index, ja jos katsettaan ei käännä oledin kirjavuus (mora) menee "filmgrainista", mutta jos taas kääntää katsetta ja on tasaista väriä niin silloin kyllä huomaa "rakeisen" kuva kerroksen elokuvan kuvan päällä.

+aika hyvin nakyy PS VR2 lasien läpinäkyvyyskameran kuvassa indexin paikannus kuution laserin kääntyily, huoneen mappaus taas ei kehutusti toiminut epätasaisilla seinä/katto pinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:
VR-noviisille suosituksia peleistä mitä tälle kannattaisi alkuun hankkia? Gt7 löytyy ja odottelen elisalta tuota horizonin koodia, niin sitä en pääse vielä pelaamaan. Pistol whipin ostin ja sehän menee ihan urheilusta.. :lol: Joku istualteen pelattava voisi tuon lisäksi olla mukava.
 
Moottoripyöräkypäriin nykyään on saatavilla "kaksikerros visiirejä". Omassa kypärässä tämä on toteutettu sisäpuolelle kiinnitettävällä kalvolla joka jättää ilma taskun sen ja varsinaisen visiirin väliin, erittäin hyvin estää huurtumisen jopa pakkasella moottorikelkkaillessa.

Näitä ei taida vr-kypärissä olla käytössä,... psvr2:en huurtumininen on kovin pientä versus moni muu vr-laite. Linssien likaantuminen on ihan eri asia kuin huurtuminen.
 
VR-noviisille suosituksia peleistä mitä tälle kannattaisi alkuun hankkia? Gt7 löytyy ja odottelen elisalta tuota horizonin koodia, niin sitä en pääse vielä pelaamaan. Pistol whipin ostin ja sehän menee ihan urheilusta.. :lol: Joku istualteen pelattava voisi tuon lisäksi olla mukava.
Kaupasta demot testiin. Resident evil on hieno.
 
Menin ja ostin no man's skyn kun oli sellainen muistikuva jostain että olisi upean näköinen peli ja paskat kauhea grafiikka. No ehkä tuota tulee jossain vaiheessa pelattua.

Huomasin että itsellä, kun katson vain oikealla silmällä kuva on ihan sumea ja vasemmalla terävä, ilmeisesti omat silmät on jotenkin niin epätasassa että joutuu laittamaan lasit vinosti jotta kuva olisi tarkka.

Horizonin demo oli kiva ja emäntäkin tykkäsi niin täytyy ilmeisesti hommata tuo, mutta jo täälläkin mainittu hämeenmaan 15% ale varmaan ajaa siihen että haen bundlen prismasta jos löytyy ja palautan nykyisen. Onneksi ei noita nappikuulolleita avannut paketista.
 
Tämä voi osaltaan selittää miksi tarkkuus on niin paljon perässä esim. Pico 4:sta, vaikka resoluutio on lähellä. r/PSVR - The PSVR2 has no RGB OLED (microscope screenshots)
Näytön edessä on myös SDE:tä vähentävä sumentava filtteri, mitä ei LCD-näytöllisissä tarvita. LCD:ssä on RGB-stripe.
LCD vs. oled on tradeoff, kumpikaan ei ole täydellinen. RGB:lla ei saavuta samaa mustantasoa kuin oled:lla. psvr2:ssa musta on oikeasti mustaa ja kirkas hdr kirkasta, toisaalta on sitten se oled mura mistä kärsitään. Pannukakkulinssit syö valovoimaa versus psvr2 fresnel+kalvo. Toisaalta pannukakulla saa pienemmän laitteen ja terävä alue isompi.

Tällä hetkellä kaikki kuluttajahintaiset vr-kypärät ovat jonkinlaisia kompromisseja. Joutuu valitsemaan minkä kompromissin voi hyväksyä.

Oletko silmilläsi testannut pico4:sta? Sulla saattaa olla näkö sellainen ettei vr ole sun juttu oli laite sitten mikä tahansa,...
 
Alkuinnostus minkä Pistol whip nosti laimeni nopeasti kun kokeilin Resident evil 8: En pääse alkuvalikkoa pidemmälle kun ohjain ei rekisteröi X-näppäintä. Seuraavaksi Star wars-demo, peliin päästessä huomaan että vasemman ohjaimen R2-näppäin ei rekisteröi. Pleikan omissa valikoissa kaikki pelaa mainiosti.

Googletellessa huomasin että en ole ainoa:

Redditissä aiheesta

Edit. Muokattu linkkiä jos toimisi nyt
Minulla oli täsyin samat oireet ohjaimissa. Star Warsia pelatessa ehkä vähän hermostuin ja rämppäsin vasemman ohjaimet pikku nappeja vähän kovempaa jolloin ohjain tokeni. Samalla alkoi myös x-nappi toimimaan RE8:ssa.
 
Tämä voi osaltaan selittää miksi tarkkuus on niin paljon perässä esim. Pico 4:sta, vaikka resoluutio on lähellä. r/PSVR - The PSVR2 has no RGB OLED (microscope screenshots)
Näytön edessä on myös SDE:tä vähentävä sumentava filtteri, mitä ei LCD-näytöllisissä tarvita. LCD:ssä on RGB-stripe.
Joo, kyllähän tuossa sitten on selvästi vähemmän alipikseleitä kuin RGB:ssä olisi ja se varmaankin näkyy resoluutiossa ihan Quest 2 paneeliin verrattunakin. Monet vaan olettanut että olisi kuin PSVR1 OLED.
 
Varjossa näyttönä Dual Mini LED LCD; 2880 x 2720 px per eye. PSVR 2x 2000 x 2040. Aika vähän niitä lisäpikseleitä saa vaikka hinta on 4x+ isompi varjossa.

En usko, että edes 2x4000x4000 resoluution näyttö olisi täysin ongelmaton/tv:ta vastaava. Ei television/monitorinkorvaaminen kuluttajahintaisella laitteella taida ratketa edes ps6+psvr3:en kanssa. Marginaalista parannusta ja pitkä marssi kohti täydellisyyttä. Toki jossain aeron hintaluokassa kehitys tapahtuu nopeammin kuin konsolihintaisella raudalla.

Tosin ei pelkkä kypärän hinta dominoi. Tarvii 4090:en gpu:ksi, että saa isomman resoluution paneelin pikselit maksimoitua. Isommat pikselitiheydet todennäköisesti vaativat myös parempia(kalliimpia) optiikoita, että pikselit eivät mene hukkaan.

Ehkä renderöintipuolella silmienseuranta+foveated rendering + neuroverkot ratkaisevat ongelmia. Elämme mielenkiintoista aikaa, kun seilataan tuntemattomilla vesillä.
 
Onko muut laittanut merkille sense controlloreiden akkujen varaustasojen esityksiä? Eli kun katsoo koti-valikon kautta ohjainten varaustasoja, niin toinen sense controller on aina täynnä ja toinen 1 palkki enää jäljellä.

Ovat kuitenkin molemmat aina ollut ”ladattuna täyteen”ja 1-2h pelisession jälkeen vasen ohjain 1/3 palkkia ja oikea ohjain 3/3. Mielestäni ei kovinkaan loogista kulumista.
 
Onko muut laittanut merkille sense controlloreiden akkujen varaustasojen esityksiä? Eli kun katsoo koti-valikon kautta ohjainten varaustasoja, niin toinen sense controller on aina täynnä ja toinen 1 palkki enää jäljellä.

Ovat kuitenkin molemmat aina ollut ”ladattuna täyteen”ja 1-2h pelisession jälkeen vasen ohjain 1/3 palkkia ja oikea ohjain 3/3. Mielestäni ei kovinkaan loogista kulumista.
Omituiselta vaikuttaa. En ole vielä ladannut kuin pari kertaa, mutta tila ei ole vastannut tuota vaan varaustasot olleet aika tasaiset. Tosin mielestäni ensimmäisen latauksen jälkeen varaukset kuluivat aika nopeasti suhteessa käyttöön, mutta en vielä oman käytön perusteella voi vetää mitään johtopäätöksiä. Olen pelannut aika paljon pelejä, joissa voinut käyttää muita kuin sense-ohjaimia (ainakin GT7, Rez, Thumper, Humanity).
 
Onko muut laittanut merkille sense controlloreiden akkujen varaustasojen esityksiä? Eli kun katsoo koti-valikon kautta ohjainten varaustasoja, niin toinen sense controller on aina täynnä ja toinen 1 palkki enää jäljellä.

Ovat kuitenkin molemmat aina ollut ”ladattuna täyteen”ja 1-2h pelisession jälkeen vasen ohjain 1/3 palkkia ja oikea ohjain 3/3. Mielestäni ei kovinkaan loogista kulumista.

Redditin puolella on useampi joilla on myös tämä ongelma niiden nappien toimimattomuuden lisäksi.
Sony voisi oikeasti edes ilmoittaa onko ne yleensäkään tietoisia näistä ongelmista.

Tässä on varsin kattava aihe siihen liittyen, että toisen ohjaimen napit ei toimi oikein. Vasta vaatimattomat 1.5 tuhatta kommenttia ja IGN, gamespot, eurogamer sekä push square on myös tehneet jutun aiheesta, mutta sony on vaan hiljaa kuin kaikki olisi hyvin.
 
Redditin puolella on useampi joilla on myös tämä ongelma niiden nappien toimimattomuuden lisäksi.
Sony voisi oikeasti edes ilmoittaa onko ne yleensäkään tietoisia näistä ongelmista.

Tässä on varsin kattava aihe siihen liittyen, että toisen ohjaimen napit ei toimi oikein. Vasta vaatimattomat 1.5 tuhatta kommenttia ja IGN, gamespot, eurogamer sekä push square on myös tehneet jutun aiheesta, mutta sony on vaan hiljaa kuin kaikki olisi hyvin.
Näissä tapauksissa on hyvä antaa firmoille aikaa tutkia mistä on kyse. Ei ne tahallaan rikkinäistä julkaise ja ei siellä välttämättä tiedetä vielä missä vika on. Hyvä esimerkki hiljattain oli palaneet geforce4090:et ja miten vaikea lopullinen syy oli toistaa ja löytää (huonosti asennettu kaapeli + luja vääntö sivusuunnassa. Kumpikaan asia noista yksin ei aiheuttanut vikaa,...)

Tietty olis hyvä, että tulis joku "tutkimme asiaa nootti" vaikka muuta ei osaisi kertoa tällä hetkellä. Tuskin ongelma viikonlopun aikana selviää vaikka japanissa ollaankin aikaisella aikavyöhykkeellä.
 
Toivottavasti löytyy joku ohjelmallinen korjaus. Varaohjaimille olisi ilman RMA:takin paljon kysyntää.
 
Ei kai kukaan halua ampua omaan polveensa? Toihan olisi huonointa markkinointia ikinä ja en usko, että edes Sony olisi noin typerä.
Kai se sosiaalisen median aikana kannattaa ilmoittaa, kun muuten lähtee vielä isompi huhumylly pyörimään. Pakko kai ohjaimissa on joku vika olla. Useammalla tälläkin palstalla ollut ongelmaa. Onko se sitten jonkinsortin softavika, jonka takia ohjaimet menee perätilaan, fyysinen vika jumineiden nappien muodossa vai joku kokoelma erillisiä ongelmia niin ei voi tietää. Osansa voi selittää myös user errorit, jos yritetään käyttää ohjainta liian pimeässä tilassa tai tilassa, jossa on jokin erikoinen valolähde, joka sokaisee sensorit.
 
Muuten toiminut vr setti hyvin mutta näin n.24h myöhemmin toisesta ohjaimesta murtui toi safety strap juuresta kiristäessä ja lukituspala nyt ohjaimen sisällä ja remmi kädessä et on kyl haurasta muovia... ‍
 

Liitteet

  • 20230225_233048.jpg
    20230225_233048.jpg
    206,1 KB · Luettu: 110
  • 20230225_233213.jpg
    20230225_233213.jpg
    435 KB · Luettu: 109
Redditin puolella on useampi joilla on myös tämä ongelma niiden nappien toimimattomuuden lisäksi.
Sony voisi oikeasti edes ilmoittaa onko ne yleensäkään tietoisia näistä ongelmista.

Tässä on varsin kattava aihe siihen liittyen, että toisen ohjaimen napit ei toimi oikein. Vasta vaatimattomat 1.5 tuhatta kommenttia ja IGN, gamespot, eurogamer sekä push square on myös tehneet jutun aiheesta, mutta sony on vaan hiljaa kuin kaikki olisi hyvin.
Jostain uutisesta luin että Sony on heti ilmoittanut että ovat tietoisia. Pitääpä kaivella.

E: eipä löydy, luinko sitten väärin vai oliko kirjoitettu väärin.
 
Jos saisitte päättää yhden pelin tai pelisarjan toteuttamisen vr:aan triple a tuotantoarvoilla niin mikä se olisi?

Mä ottaisin mgs2 ja mgs3:en vr:aan, just take my money. Tietty, jos samaan rahaan sais koko paketin niin kelpais myös 1,4 ja 5 osat. Herranjestas mitkä fiilikset, kun sais piileskellä kaapissa tai ryömiä ilmastointiputkissa. MGS2 oli sen verran rajattu peli mekaniikoiden puolesta, että sen sais parturoitua vr kuntoon ilman pyörän uudelleenkeksimistä. MGS3 ja varsinkin 5 olis haastavampia toteuttaa järkevällä pelattavuudella.
 
Nyt on nautittu VR:stä pari päivää (tänään ei varmaan kerkiä), eka päivänä joutui pitää sessiot aika maltillisina, ensimmäisen kokeilun jälkeen ei tullut tuntemuksia mutta kyllä se lievä tuskanhiki alkoi hakeutua pintaan seuraavilla kerroilla vaikka istumaan siirtyi.

Onks muut kokeneet tuon "väliaikaisen" istualtaan peli alueen pieneksi? Mulla ainakin horizonissa kun kurottelee ja heiluu niin tuntuu vähän väliä kolistevan "verkkoa", tilaa olisi sohvalla kyllä joka suuntaan... toivottavasti tulisi joku päivitys että voisi määrittää itselleen vähän enemmän tilaa ympärille. Veikkaan että tässä joka tapauksessa lähipäivät pitää vaan totutella tuohon istualtaan pelaamiseen että aivot tottuu.

Vaikka Horizon ei oo viel pelattu niin kaipaa kyllä jo samantasoista settiä lisää, varsinkaan ps4 ja vr1 peleistä tehdyt päivitykset ei vaan tunnu niin vakuuttavilta tai kiinnostavilta. Granturismo 7:n varmaan jossain kohtaa hommaan mutta en kyllä tuolla täydellä hinnalla.

En ole mikään "kulta silmä" mutta kyllähän tuon huomaa että kuva on hiukan pehmeämpi ja kun tatilla kääntyy tarkkuus edelleen hiukan heikkenee, menuissa huomaa että reuna alueet ovat kohtuulliseen epätarkkoja. Siinäpä ne tämän hetken huomiot, eivät kyllä ole haitanneet peliin "uppoamista".
 
Nyt on nautittu VR:stä pari päivää (tänään ei varmaan kerkiä), eka päivänä joutui pitää sessiot aika maltillisina, ensimmäisen kokeilun jälkeen ei tullut tuntemuksia mutta kyllä se lievä tuskanhiki alkoi hakeutua pintaan seuraavilla kerroilla vaikka istumaan siirtyi.

Onks muut kokeneet tuon "väliaikaisen" istualtaan peli alueen pieneksi? Mulla ainakin horizonissa kun kurottelee ja heiluu niin tuntuu vähän väliä kolistevan "verkkoa", tilaa olisi sohvalla kyllä joka suuntaan... toivottavasti tulisi joku päivitys että voisi määrittää itselleen vähän enemmän tilaa ympärille. Veikkaan että tässä joka tapauksessa lähipäivät pitää vaan totutella tuohon istualtaan pelaamiseen että aivot tottuu.
Omat huomiot aikoinaan pahoinvoinnin suhteen; jos pelissä hahmo seisoo niin seisoskele (kääntyilykin helppo tehdä paikallaan seisten) ja kun istuu niin istu. Jotkut jopa kävelevät kevyesti paikallaan kun hahmo kävelee, tietysti ensialkuun vain. Itsekin tuota koitin kun Alyxin aloitin ja hyvin kyllä auttoi saamaan pitempiä sessioita ilman oloja.
 
Pari tuntia lisää GT7 takana ja alkaa helpottamaan se huonovointisuus. Piti session jälkeen vielä kokeilla samaa rataa ja autoa ilman laseja ja tuntui että olisi palannut johonkin GT2 aikaan. Todella lattea kokemus VR:n jälkeen, enkä läheskään yhtä hyviin aikoihinkaan päässyt.
 
Pari tuntia lisää GT7 takana ja alkaa helpottamaan se huonovointisuus.
Onko tuo pahoinvointi sen arvoista ? VR lasien omistajan vastaus on tietysti että on.
Mutta oikeasti, jos itselleni tulisi paha olo jostain, niin en tekisi sitä. Totta kai kaikkeen tottuu rääkkäämällä itseään, mutta silti.

Juovathan ihmiset viinakin vaikka tietävät että paha olo tulee :). Kai se hetken hauskuus on sen arvoista.
 
Onko tuo pahoinvointi sen arvoista ? VR lasien omistajan vastaus on tietysti että on.
Mutta oikeasti, jos itselleni tulisi paha olo jostain, niin en tekisi sitä. Totta kai kaikkeen tottuu rääkkäämällä itseään, mutta silti.

Juovathan ihmiset viinakin vaikka tietävät että paha olo tulee :). Kai se hetken hauskuus on sen arvoista.
On se ja kun tottuu niin huonoa vointia ei enää tule. Kannattaa kokeilla.
 
Onko tuo pahoinvointi sen arvoista ? VR lasien omistajan vastaus on tietysti että on.
Mutta oikeasti, jos itselleni tulisi paha olo jostain, niin en tekisi sitä. Totta kai kaikkeen tottuu rääkkäämällä itseään, mutta silti.

Juovathan ihmiset viinakin vaikka tietävät että paha olo tulee :). Kai se hetken hauskuus on sen arvoista.
Monelle tulee vuoristoradasta huono olo mutta se kokemus on ihan älytön ja sen arvoinen. Samanhan näkisi telkkaristakin eikä tulisi paha olo.

Moni peli on itsellä mennyt pilalle kun olen kokeillut niitä VR. Esim autopelejä en pelaa enää ollenkaan ”tasopelinä” kun kokemus on niin tylsä ja eloton vaikka kuinka saisin 4090:lla 8k high details crispy kuvan.
 
Onko tuo pahoinvointi sen arvoista ? VR lasien omistajan vastaus on tietysti että on.
Mutta oikeasti, jos itselleni tulisi paha olo jostain, niin en tekisi sitä. Totta kai kaikkeen tottuu rääkkäämällä itseään, mutta silti.

Juovathan ihmiset viinakin vaikka tietävät että paha olo tulee :). Kai se hetken hauskuus on sen arvoista.
No ekan kokeilun perusteella mulla oli vahva veikkaus että palautukseen menee koska ei tuollaista kestää kukaan, mutta täältä saamien vinkkejä perusteella annoin vielä mahdollisuuden ja muutamassa päivässä 90% tuosta pahoinvoinnista on jo jäänyt pois. Eiköhän loputkin pian häivy.
 
Onko tuo pahoinvointi sen arvoista ? VR lasien omistajan vastaus on tietysti että on.
Mutta oikeasti, jos itselleni tulisi paha olo jostain, niin en tekisi sitä. Totta kai kaikkeen tottuu rääkkäämällä itseään, mutta silti.

Juovathan ihmiset viinakin vaikka tietävät että paha olo tulee :). Kai se hetken hauskuus on sen arvoista.
Kompataan noita muita samaan kysymykseen vastanneita. On alun pahoinvoinnin arvoista hommata vr-jalat. Jos aina maailmanloppuun asti tulisi paha olo niin ei olisi sen arvoista, mutta onneksi keho oppii. Alun pahoinvoinnin saa minimoitua, jos malttaa aloittaa kevyesti ja pitää sessiot lyhyinä.

Gran Turismo7 on upea vr:ssa. Ei ole mulla enää paluuta näytöltä autopelien pelaamiseen. Sielläolon tuntu, ajamisen aitous, kun näkee etäisyydet, peileihin voi vilkuilla, ohjaamon ja autojen mallinnus jne. Ratojen mäet, montut, kallistukset on ihan erilaista vr:ssa. Verrokin saa, kun ottaa valokuvan jyrkästä mäestä. Paikallaollessa on jyrkkä, kuvassa näyttää lattealta.Sama efekti vr vs. perinteinen näyttö.

Kauhupeleistä en niin tykkää. Jos haluaa olla nukkumatta niin noi kauhupelit vie kokemuksen ihan next levelille. Half life alyx pc:lla on suurinpiirtein se raja mitä mun hermot kestää. Resident Evilin demo on niin hieno, että ehkä se pitää käydä epämukavuusalueella ja ostaa se peli,... myöhemmin alesta :)
 
Kompataan noita muita samaan kysymykseen vastanneita. On alun pahoinvoinnin arvoista hommata vr-jalat. Jos aina maailmanloppuun asti tulisi paha olo niin ei olisi sen arvoista, mutta onneksi keho oppii. Alun pahoinvoinnin saa minimoitua, jos malttaa aloittaa kevyesti ja pitää sessiot lyhyinä.

Gran Turismo7 on upea vr:ssa. Ei ole mulla enää paluuta näytöltä autopelien pelaamiseen. Sielläolon tuntu, ajamisen aitous, kun näkee etäisyydet, peileihin voi vilkuilla, ohjaamon ja autojen mallinnus jne. Ratojen mäet, montut, kallistukset on ihan erilaista vr:ssa. Verrokin saa, kun ottaa valokuvan jyrkästä mäestä. Paikallaollessa on jyrkkä, kuvassa näyttää lattealta.Sama efekti vr vs. perinteinen näyttö.

Kauhupeleistä en niin tykkää. Jos haluaa olla nukkumatta niin noi kauhupelit vie kokemuksen ihan next levelille. Half life alyx pc:lla on suurinpiirtein se raja mitä mun hermot kestää. Resident Evilin demo on niin hieno, että ehkä se pitää käydä epämukavuusalueella ja ostaa se peli,... myöhemmin alesta :)
Resident Evil Village demo laittoi kyllä sykkeen hyppimään. Täytyy itsekin katsoa josko ostaisi alesta myöhemmin.
 
Onks muut kokeneet tuon "väliaikaisen" istualtaan peli alueen pieneksi? Mulla ainakin horizonissa kun kurottelee ja heiluu niin tuntuu vähän väliä kolistevan "verkkoa", tilaa olisi sohvalla kyllä joka suuntaan... toivottavasti tulisi joku päivitys että voisi määrittää itselleen vähän enemmän tilaa ympärille.

Mä ainakin olen ymmärtänyt niin ettei tämän kanssa tarvitse mitään väliaikaista tai erillistä istumis aluetta vaan senkus teet siitä perus alueesta niin ison, että riittää.
Toki tuo sillä oletuksella, että tiedät missä olet etkä huido telkkaria, kirjahyllyä tai muuta vastaavaa.
Mä ainakin aion merkata koko huoneen pelialueeksi niin ei tule ongelmia reunojen kanssa ja koska olen pelannut yli 3 vuotta psvr pelejä jossa ei mitään guardian systeemiä ollut niin ei mulla nytkään ole sellaiselle mitään tarvetta.
 
Hienoa et headsetin kaapelia ei voi vaihtaa. Kissa pureskeli tuota usb-c johtoa ja nyt se ei enää yhdistä niin päivän vanhasta kypärästä tuli SER jätettä :thumbsup: Virrat tulee päälle, mutta se pyörittää vaan sellasta latausviivaa.
 
Hienoa et headsetin kaapelia ei voi vaihtaa. Kissa pureskeli tuota usb-c johtoa ja nyt se ei enää yhdistä niin päivän vanhasta kypärästä tuli SER jätettä :thumbsup: Virrat tulee päälle, mutta se pyörittää vaan sellasta latausviivaa.

Kissat on kivoja :) itselläni ei ole psvr2 mutta aika kummallista jos olisi kiinteästä kaapelista kyse, kokeile tarvittaessa hieman purkaa ellet ole täysin 100% asiasta.
 
Ootko ollut sonyyn yhteyksissä? Kyllähän sen voi irroittaa sen purkuvideon perusteella. Uutta ei vaan saa mistään.
Hienoa et headsetin kaapelia ei voi vaihtaa. Kissa pureskeli tuota usb-c johtoa ja nyt se ei enää yhdistä niin päivän vanhasta kypärästä tuli SER jätettä :thumbsup: Virrat tulee päälle, mutta se pyörittää vaan sellasta latausviivaa.
 
Hienoa et headsetin kaapelia ei voi vaihtaa. Kissa pureskeli tuota usb-c johtoa ja nyt se ei enää yhdistä niin päivän vanhasta kypärästä tuli SER jätettä :thumbsup: Virrat tulee päälle, mutta se pyörittää vaan sellasta latausviivaa.

Ainakin purku videon mukaan kaapeli on oma erillinen osa.

 
Aika paljon pettyneitä. Näitä laseja löytynee kohta käytettynäkin.

Yritin varoittaa täällä Sonyn markkinamiesten luomasta huumasta. Ties vaikka olisi jotain maksettuja hehkuttajiakin täällä. No ei kai sentään.

Tunnustan että harkitsin itsekkin ostoa että pääsee heti kokeilemaan. No varmaan turhempiakin ostoksia on.
 
Hienoa et headsetin kaapelia ei voi vaihtaa. Kissa pureskeli tuota usb-c johtoa ja nyt se ei enää yhdistä niin päivän vanhasta kypärästä tuli SER jätettä :thumbsup: Virrat tulee päälle, mutta se pyörittää vaan sellasta latausviivaa.
Tuosta videoo lasien purusta ja about 10 min kohdalla näkyy miten kaapeli on siellä sijoitettu.
Kyl sen varmaan jotenkin ehkä vaihdettua.

Lasien purkua
 
Hienoa et headsetin kaapelia ei voi vaihtaa. Kissa pureskeli tuota usb-c johtoa ja nyt se ei enää yhdistä niin päivän vanhasta kypärästä tuli SER jätettä :thumbsup: Virrat tulee päälle, mutta se pyörittää vaan sellasta latausviivaa.
Vakuutukseen siis. Muista päivittää tänne mitä antavat korjausarvioksi.
 
Aika paljon pettyneitä. Näitä laseja löytynee kohta käytettynäkin.

Yritin varoittaa täällä Sonyn markkinamiesten luomasta huumasta. Ties vaikka olisi jotain maksettuja hehkuttajiakin täällä. No ei kai sentään.

Tunnustan että harkitsin itsekkin ostoa että pääsee heti kokeilemaan. No varmaan turhempiakin ostoksia on.
Sinullakin 1632 viestiä täällä niin sen verran varmaan internetiä tunnet että tyytyväiset vähemmän huutelee :) Esim. GTPlanet löytyy enemmän viestejä ja täten isompi otos. Aika lailla on iloisia ihmisiä. Muutama suuri pettymys mutta näistäkin jo pari tajunnut miten lasit puetaan tai että oma näkö on esteenä nautinnolle.
 
Sinullakin 1632 viestiä täällä niin sen verran varmaan internetiä tunnet että tyytyväiset vähemmän huutelee :) Esim. GTPlanet löytyy enemmän viestejä ja täten isompi otos. Aika lailla on iloisia ihmisiä. Muutama suuri pettymys mutta näistäkin jo pari tajunnut miten lasit puetaan tai että oma näkö on esteenä nautinnolle.

Hyvin perinteinen trollaaja on hän: "En osta koska erilaiset syyt, laite on huono vaikka itse en ole sitä testannut!!1" Kun katsoo kaverin viestihistoriaa, niin siellä tosiaan on sitten jokaisen palstan jokaiseen aiheeseen otettu "asiantuntevaa" kantaa. Joten suosiolla kannattaa jättää omaan arvoonsa.

t: maksettu sonyn hehkuttaja, jokaisesta ostetusta headsetistä saan 10% provikat.
 
Nää psvr2 lasit on rillipäille kyl pirun mukavat.

Tästä olen eri mieltä. Säädin eilen PSVR2-lasit parin sentin etäisyydelle silmälaseista ja pelasin istualtaan muutaman tunnin Horizon Call of the Mountainia ja Resident Evil Villagen demon tutoriaaliosuuden. Pelaamisen jälkeen ihmettelin silmälasien oikean linssin keskellä olevaa tahraa, joka olikin muutaman millin kokoinen naarmu. VR-lasien oikeasta linssistä löytyi samasta kohdasta samankokoinen naarmu. En ymmärrä, miten lasit pystyivät osumaan linsseihin, mutta jotenkin ne pystyivät. Lisäksi pelaamisen jälkeen oli huono olo.

Huomenna pitää alkaa selvittää miten tuon VR-lasien linssin saa korjautettua. Meneeköhän se takuuseen tai esimerkiksi kotivakuutukseen? Palautusoikeutta näillä ei ole, enkä noita naarmuisena palauttaisi muutenkaan seuraavan asiakkaan riesaksi.
 
Ootko ollut sonyyn yhteyksissä? Kyllähän sen voi irroittaa sen purkuvideon perusteella. Uutta ei vaan saa mistään.

Laitoin Sonylle nyt viestiä tapauksesta niin katsotaan mitä vastaavat. Toivottavasti huollossa pystyisivät vaihtamaan piuhan uuteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 624
Viestejä
4 493 908
Jäsenet
74 264
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom