Pistähän sitten kokemukset jakoon, että onko uudessa konsolissa eroa, ja tuliko sieltä ylipäätään tuliterä uusi kone. Itse ainakin olen siinä uskossa, että takuukeskuksesta voi tulla tilanteesta riippuen jonkun toisen huollettu kone. Tuskin nimittäin pikkuvikaiset laitteet mihinkään romutettavaksi päätyy.
UPS toimitti aikataulun mukaisesti palautuskonsolin tänään iltapäivällä kotiovelle.
Ruskea pahvilaatikko, jonka sisällä ilman mainospahveja alkuperäinen kahvallinen PS5-laatikko, jossa pehmusteineen kaikkineen _ainoastaan_ itse konsoli. Lähetepaperissa lukee 'Tuote vaihdettu', ja päällisin puolin näyttää tuliterältä laitteelta. Ei ole käytönjälkiä, ei naarmuja ei mitään. Sarjanumero uusi myöskin.
Virrat päälle, ja ihmettelyä 'menikö se edes päälle, kyllä se piippasi..'. Kyllä, nyt on hiljainen malli!
Alkuasetukset kuntoon ja pelitesti 'Miles Moralesia'; vaimea coil whine kuuluu korva konsolin lähellä oltaessa, mutta sohvalle ei erota enää, ja tämä kaikki vaimean tuulettimen suhinan säestämänä, ah! Raskaampikaan meno ei saa tuuletinta puhkumaan kovaäänisesti, vaan tasainen humina jatkuu.
Seuraavaksi koteloa auki ja katsomaan tuuletinta; Ei ole Nidec, ei ole Delta, vaan tear-down -videollakin esiintynyt 'kolmas malli'!
Läheltä kuunnellessa laakerista perinteinen vaimea hankaus kuuluu, mutta sekin vaimenee heti jos korvaa siirtää kauemmas. Itse lapojen ilmavirta kuuluu tasaisen vaimeana.
Tähän olen nyt tyytyväinen, ja varmistui tosiaan se, että alkuperäinen konsoli oli todellakin äänekäs

Nyt kuitenkin hyvä tuuri tuulettimen, ja vähentyneen coil whinen kanssa!
Suosittelen vahvasti RMA:ta jos on äänekäs konsoli kohdalle sattunut, Sony hoiti homman kyllä 5/5!