Playstation 5

Sehän siinä on ongelma, että käsittääkseni PS4 aikaan vastuu oli vanhemmilla ja oli mahdollista sallia minkä vain pelin. Mutta PS5 tätä vastuuta rajoittaa. En tiedä onko asia nyt muuttunut mutta ei oo kauaakaan ku tuli todettua, että lapsi ei voi omalla tilillään pelata fortnitea vaan joutui käyttämään omaa käyttäjään.
Meillä lapsilla ikärajat päällä, mutta omat käyttäjät PSN varten familyn alla. Hyvin ovat saaneet ne harvat pyytämänsä ja yhdessä sovitut ikärajan ylittävät pelit pyydettyä lupaa konsolista käsin, ja mä myönnän luvat joko appin tai PSN-sivuston kautta. Ei se ole vaikeata. Mitä olen lasten alakoulukavereita seurannut, niin ei niistä k16/k18 peleistä ole niitä pelaamaan päässeille mitään hyvää seurannut.

Nyt näkynyt useammassakin paikassa PS5 normi-ohjaimia hintaan 49,99€. Jotenkin suolaisena hintana pidän tuotakin mutta ei vissiin toivoakaan että hinnat ikinä tippuisi?

Telialta saa heti 44,90€ kuluineen...

Eipä ole tainnut halvemmalla saada koskaan... Joten siitä voi lähteä...
hold my beer... ;)

ps5.png

Ja mistä ja onko tuossa postikulut mukana? ;=)

Keväällä/alkukesästä oli Kärkkäisellä Dualsenset tuon hintaisia ja löytyi uusintakin mallia joskin tilaamalla saattoi tulla mitä sattuu, myymälästä hakemalla pystyi katsomaan mitä on ostamassa. Ei vanha tarjous sinänsä auta nykypäivänä ja tuo vitosen hintaero ei paha ole varsinkin jos saa paremmalla akunkestolla varustettua mallia ja lähtee vanha vaihtoon.

Jep kärsyltä lähti 40 kympillä ja uusin V2 tuli ja ilman postikulujahan tuolta saa aina kun pistin vähä koiranappuloita mukkaan tilaukseen että menee 50€ rikki

Nyt saisi tuota karvalakkia 379€.

Sanokaa nyt ytimekäs kannattaako tuota Pro vai perusmalli? Onko sulavuudessa merkittävä ero Pro:n eduksi?

Tuota prota ei voi tässä hetkessä minusta suositella, kun vertaa tota hintaeroa digital slimmiin (joka on siis verrattava kohde tietysti). On toki muutamia pelejä, missä hyötyy paljonki, jos ne on pelaamatta. Tulevaisuudessa voi olla sit eri, kun lähdetään tekemään pelit pro:n tehot huomioiden.

Varmasti voi olla tyytyväinen pro:n hankintaan, mutta ei todellakaan ole money wortti tässä hetkessä.

Viimeksi muokattu:
Nyt saisi tuota karvalakkia 379€.

Sanokaa nyt ytimekäs kannattaako tuota Pro vai perusmalli? Onko sulavuudessa merkittävä ero Pro:n eduksi?
Optimitilanteessa saat perusmallin 30fps grafiikat pro:lla 60fps. Jos et ole kultasilmä grafiikan suhteen niin pro on hyödytön.

Optimitilanteessa saat perusmallin 30fps grafiikat pro:lla 60fps. Jos et ole kultasilmä grafiikan suhteen niin pro on hyödytön.
Mutta käytännössä saat 30fps sijaan 40fps. Niin vähän se on tehokkaampi. Ja tuokin jo melkein yläkanttiin (yli 30%). Ehkä näemme myöhemmin jotain parempaa.
60fps->80fps ja 90fps->120fps. Pro:ta ei kyllä kannata ostaa ilman nykyaikaista pelitelevisiota tai 4K 120hz+ HDMI 2.1 näyttöä.

Itse olen kyllä aika skeptinen tuon suhteen. On tullut todella paljon, todella huonoja Pro-pätsejä.
Toivottavasti saavat parannettua PSSR:ää roimasti.
Ja suurin ongelma on se, että eivät päivittäneet prossua...
Toivottavasti UE jatkaa päivityksiä, että engineen tulee parempi tuki säikeistykselle. Nykyään näyttää siltä, että monet devaajat eivät yksinkertaisesti hanskaa asioita, joita uudessa UE:ssa pitäisi tehdä itse...

Viimeksi muokattu:
Itse pähkäilen myös pro vs tavallinen välillä. Veikkaan että tulevat julkaisut kuten GTA VI satavat vahvasti pron laariin ja katumus voi olla silloin kovempi, jos nyt pihistelee. Mene ja tiedä kuinka isot erot sitten ovat…

Itse pähkäilen myös pro vs tavallinen välillä. Veikkaan että tulevat julkaisut kuten GTA VI satavat vahvasti pron laariin ja katumus voi olla silloin kovempi, jos nyt pihistelee. Mene ja tiedä kuinka isot erot sitten ovat…

Jos vastaavalla hinta-erolla saisi näytönohjaimeen samanlaisen nykyisen parannuksen peleihin (lisäksi tulevaisuudessa mahdollisesti vielä enemmän), niin valinta olisi no-braineri kalliimman hyväksi mediaani aktiivikirjoittelijalle täällä, mutta ei näitä järjellä ajatella: "Pelikonsolista melkein tonni?!!"

Kaikki lisätehot ovat arvokasta pääomaa GTA VI kohdalla erityisesti. Samoin odotan tulevan Battlefieldin mahdollisesti haukkaavan kaiken irtiotettavan.

Itse Prota kuolasin pitkään, mutta lopulta tuo Slimmin Black Friday tarjous veti jo hintaeron niin suureksi, että päätös Pron sivuuttamisesta ja Slimmin hankinnasta oli lopulta helppo. Etenkin kun TV on vielä vuoden 2018 55 tuumainen OLED ilman 120hz tukea. Pistän ne Prohon suunnitellut rahat uuteen televisioon vuoden parin päästä ja sitten alkaneekin jo PS6 olemaan lähellä. Slimmi on tyylikäs ja hiljaisena käyvä laite. Alkuperäiseen PS5-versioon verrattuna kovalevytilaa on lähes 200GB enemmän, niin pelejäkin mahtuu kelpo määrä.

Toki myönnän olevani kateellinen esim. Alan Wake 2:n Pro-version tarjoamille ray tracing ehostuksille ja kovasti harmittaa, kun ei niitä pääse näkemään. Tosin pelin performance-mode ilmeisesti näyttää paikoitellen Prolla jopa normipleikkaria rumemmalta, eli erot voivat pelistä ja käytettävästä grafiikkamodesta riippuen olla todella minimaalisia.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että mikäli pelaaminen on rakas harrastus joka tuo elämään tärkeää rentoutusta, niin miksei sitä pistäisi Prota tulille jos talous sen sallii. Varmasti siitä tulee iloa olemaan tulevaisuuden pelien kanssa. Eipä sitä tarvitse itsensä lisäksi muille perustella.

Onko porukka mistä ostellut nuo Plussat? Nyt saisi n. 58€ vuodeksi storesta, mutta ainakin pari vuotta sitten oli myös välillä -50% alennuksia vuositilauksiin uusille käyttäjille ja jotain 1€/kk tarjouksia. Onko tämmöiset tarjoukset enää vaan historiaa? :D

Itse kallistumassa käytetyn PS5 ostamiseen 'interim solution' hengessä. Odotellaan Pron hinnanlaskua ja testaillaan koko PS5 tarjontaa sillä välin. Pelaamisesta suurin osa tapahtuisi kahden nuoren lapsen kanssa ja tässä valossa uusi Switch itseasiassa kiinnostelee enemmän kuin PS5 heille sopivamman pelitarjonnan vuoksi.

Itse kallistumassa käytetyn PS5 ostamiseen 'interim solution' hengessä.
Itsestään selvä juttu, mutta ole tässä todella tarkkana, eli huolellinen myyjän tsekkaus. Tuntuu, että nimenomaan PS5:n ympärillä on Torissa ja Huudossa valtava määrä kusettajia liikenteessä. Itselläkin tästä valitettavasti kokemusta.

Hulluinta (varsinkin tässä BF-aikaan/joulun alla) tuntuu olevan pyynnit käytetyistä. Kaksi vuotta vanhoista takuuttomista levyasemallisista pyydetään liki samaa mitä uusi digital versio maksaa. Eipä tarvinnut pitkään miettiä ostaako uuden vai käytetyn vaikka päädyinkin standard malliin.

Hulluinta (varsinkin tässä BF-aikaan/joulun alla) tuntuu olevan pyynnit käytetyistä. Kaksi vuotta vanhoista takuuttomista levyasemallisista pyydetään liki samaa mitä uusi digital versio maksaa. Eipä tarvinnut pitkään miettiä ostaako uuden vai käytetyn vaikka päädyinkin standard malliin.
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
260 223
Jäsenet
74 576
Uusin jäsen
nihasmolder

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom