Playstation 5

Ihan hyvissä hinnoissa näyttää olevan. Dubaihin tai Tokioon voi varata lentoliput, jos #1 tulee paketista ulos. :lol:
Toteutuneet kaupat ei toki ole lähelläkään tuota ja seuraavan sukupolven keräilyversio ei ole vielä ulkona.
 
Totta, että jos tuollaisen Limited Edition Pron saisi, niin kyllähän se olisi jollain aikavälillä ihan hyvä sijoitus, jos sen avaamattomana vaan säilöisi. Sitä kuitenkin valmistetaan vain se oliko 12 300 kpl koko maailmaan, mikä on ihan hiton vähän. Toisaalta on se surullista, jos laitteet päätyy vaan kaappiin nököttämään.
 
Itse ostan levyaseman, niin jää tuo jalusta hankkimatta. Olen ymmärtänyt, että jo pelkällä levyasemalla ainakin Slim on suhteellisen tukeva. Toki itsellä konsoli on nurkassa subbarin ja seinän välissä, joten konsoli ei pääse edes kaatumaan. Tietysti eri asia, jos konsolia meinaa säilyttää jossain pöydän laidalla tms. riskimmässä paikassa.
 
Näköjään tota pro:ta on ihan hyvin vielä ennakkotilattavissa. Tuleekohan se wörtiksi ostaa toi, vaikka on normi 2560 x 1440 165hz pelinäyttö. Pelailtua ei tule kun änärit, joskus fifa (näihin ei vaikuta toi pro-versio, sen tiedän) ja sit uus GTA varmaan jonkin verran, ehkä joitain muita satunnaisia pelejä. Mut nämä 3 aikalailla on ne pääpelit. Tai ton tyyliset ainakin.

Mulla ei siis uuden sukupolven konsolia vielä ole. Joten laittasin 350e enemmän rahaa nyt niin saisin pro-version normaalin sijasta. Worth?
 
Itse ostan levyaseman, niin jää tuo jalusta hankkimatta. Olen ymmärtänyt, että jo pelkällä levyasemalla ainakin Slim on suhteellisen tukeva. Toki itsellä konsoli on nurkassa subbarin ja seinän välissä, joten konsoli ei pääse edes kaatumaan. Tietysti eri asia, jos konsolia meinaa säilyttää jossain pöydän laidalla tms. riskimmässä paikassa.
Joo ei kyl se täytyy survoa tv-tason hyllyyn poikittain. Kissa heittää sen lattialle jos se on pystyssä - ihan sama kuinka välissä, ilmeisesti keinot löytyy aina. Toivottavasti dbrand rakentaa Prolle omat Darkplatesit, teki vakio vitosesta paljon sutjakkaamman ja viileämmän käyttää kun ne siivekkeet lähti veks ja pisti pari ritilää koteloon lisää.
 
Näköjään tota pro:ta on ihan hyvin vielä ennakkotilattavissa. Tuleekohan se wörtiksi ostaa toi, vaikka on normi 2560 x 1440 165hz pelinäyttö. Pelailtua ei tule kun änärit, joskus fifa (näihin ei vaikuta toi pro-versio, sen tiedän) ja sit uus GTA varmaan jonkin verran, ehkä joitain muita satunnaisia pelejä. Mut nämä 3 aikalailla on ne pääpelit. Tai ton tyyliset ainakin.

Mulla ei siis uuden sukupolven konsolia vielä ole. Joten laittasin 350e enemmän rahaa nyt niin saisin pro-version normaalin sijasta. Worth?

Vähän tuntuu, että pärjäisit aika hyvin ihan normimallillakin. Sillä hintaerolla sitten saat jonkin verran niitä pelejä.
 
Mulla ei siis uuden sukupolven konsolia vielä ole. Joten laittasin 350e enemmän rahaa nyt niin saisin pro-version normaalin sijasta. Worth?
Ei varmaan ole noilla peleillä mitä kuvasit. Toisaalta, jos tuo 350e ei ole mitenkään merkittävä summa, niin kai se parempi tuo Pro on hommata kuin normi.

Ehkä joskus tulee joku peli vastaan mikä kiinnostaa ja siitä Prosta hyötyisi, mikä voi sitten harmittaa.

Jos ei olisi jo PS5 hyllyssä, niin itse hommaisin suoraan Pron. Mutta täälläkin käyttö on pitkälti noita Änärififaa ja mökillä satunnaista pelailua, niin en jaksa vaivautua sen takia päivittämään.
 
Ite laitoin just Prismasta PS5 pron tilaukseen ni saa tuon -5% alen. ja kun ruokaostokset yms on nostanut jo valmiiksi bonustason sinne 1k € paikkeille.
 
Minä ajattelin katsella tämän kanssa ihan rauhassa, että mitä tuleman pitää. Kaksi PS5 konsolia jo taloudesta löytyy, niin viimeistään sitten menee tämä hankintaan kun toinen lasahtaa tai kun alkaa olla tarpeeksi kiinnostavia Pro enchanced pelejä. Toistaiseksi ei ole vielä montakaan. Jos ensi vuoden alkupuolella tulee uusi Nintendo, niin voi olla, että mielenkiinto siirtyy taas sille puolelle joksikin aikaa.
 
Kuinka tallennukset siirtyy muuten konsolista toiseen? Mietin jos vanhan myy pois, niin siirtyykö tuolla pilvellä automaattisesti, vai vaatiiko klikkauksia?
 
Kuinka tallennukset siirtyy muuten konsolista toiseen? Mietin jos vanhan myy pois, niin siirtyykö tuolla pilvellä automaattisesti, vai vaatiiko klikkauksia?

Eipä sen mitään pitäisi vaatia olettaen, että on ollut kaikissa peleissä automaattinen synkronointi käytössä. Muistelen, että sitä pystyy pelikohtaisesti säätämään.
 
Saa nähdä sitten kun tulee fyysisesti hyllyihin että onko siellä pro-pelaajat tappelemassa tuotteista.
 
Erikoista kyllä että monessa paikassa ennakkotilaukset myytiin aika nopeasti loppuun, ja sitten on noita paikkoja joissa tilauskirja on edelleen auki. Tulee vaan mieleen että tietääköhän ne oikeasti paljonko niitä on tulossa varastoon, vai myyvätkö vaan ennakkotilauksia ja sitten onkin ei-oota tarjolla kun toimituspäivä koittaa. No, toivottavasti ei ole näin ja kaikki ennakkotilanneet laitteensa saavat.
 
Verkkokauppa.com: issa oli ainakin jonkin aikaa tilausnappi harmaana eilen, mutta nyt taas voi tilata.

Itse tilasin varalta heti kun ennakkotilaukset aukesivat, että jospa sen saisi heti julkkariksi ensimmäisten joukossa.
 
Ehkä vielä saamme tyköistuvat ”pleikkarin harmaat” vaihtokuoret myös Pro-mallille.

 
Verkkokauppa.com: issa oli ainakin jonkin aikaa tilausnappi harmaana eilen, mutta nyt taas voi tilata.

Itse tilasin varalta heti kun ennakkotilaukset aukesivat, että jospa sen saisi heti julkkariksi ensimmäisten joukossa.

Itse tilasin myös varuiksi heti aluksi Pron Verkkokaupasta. Myöhemmin illalla tilasin vielä harmaan Edge-ohjaimen Gigantista ja Powerin kautta levyaseman. Olisiko nyt tuettu kaikkia kauppoja tasapuolisesti... :D Kallis päivitys, mutta harvemmin näitä tulee hommattua. Digital Foundryn ensipuraisujen mukaan ainakin vaikuttaisi ihan oikealta päivitykseltä.
 
Verkkokauppa.com: issa oli ainakin jonkin aikaa tilausnappi harmaana eilen, mutta nyt taas voi tilata.

Itse tilasin varalta heti kun ennakkotilaukset aukesivat, että jospa sen saisi heti julkkariksi ensimmäisten joukossa.

Siellä monet tilaavat useammasta paikasta ja peruvat ylimääräisiä nyt ja viimeistään julkaisun aikoihin.
 
Näköjään tota pro:ta on ihan hyvin vielä ennakkotilattavissa. Tuleekohan se wörtiksi ostaa toi, vaikka on normi 2560 x 1440 165hz pelinäyttö. Pelailtua ei tule kun änärit, joskus fifa (näihin ei vaikuta toi pro-versio, sen tiedän) ja sit uus GTA varmaan jonkin verran, ehkä joitain muita satunnaisia pelejä. Mut nämä 3 aikalailla on ne pääpelit. Tai ton tyyliset ainakin.

Mulla ei siis uuden sukupolven konsolia vielä ole. Joten laittasin 350e enemmän rahaa nyt niin saisin pro-version normaalin sijasta. Worth?
Ite oon sanonut jo kauan, ettei Pro:ssa ole järkeä, jos ei omista hyvää OLED-televisiota ja ole myös tietämystä oikeista asetuksista mielellään. Tai miksei joku huippu MiniLED voi ehkä käydä myös. 1440p näytöllä, tai sillä halvimmalla 4K televisiolla oletusasetuksilla tai laitettuna päälle värikäs-kuvamoodi sen enempää tietämättä, kuten suurimmalla osalla on, menee rahat mielestäni ihan hukkaan. Niin ne kyllä osin menee PS5:sellakin.

Mutta kun kerran vanha PS5 puuttuu, niin sitten se varmaan kannattaa sen sijaan. Mutta tiedostaa että menettää tosi paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Tosin pelien pyörivyys on aina se yksi, tärkeä, seikka. Vaikka ei grafiikastakaan kaikkea saisi.

Esim itsellä oli kun vielä 1080p tv, jo Xbox One X ja PS4 Pro, niin ennen 4k-tv:täkin oli suuri ero pelien tunnussa ja pyörivyydessä verrattuna noiden konsolien perusversioihin, grafiikassakin oli suurta parannusta vaikka reso oli tuo matala.
 
Tuntuu ettei Pro:lle ole mitään määriä olemassa, vaan kaikki kaupat ottavat tilauksia vastaan loputtomasti. Tai sitten niitä on myyty tosi huonosti. En kyllä usko. Kuinkahan moni saa konsolinsa vasta ensi vuonna?
Tietty kaupasta voi hakea jo aiemmin jos haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä näe, että ihan ensi vuoteen joutuu odottamaan, mutta voi kyllä olla, että on otettu kaikki tilaukset mitä sisään tulee.
 
Tuntuu ettei Pro:lle ole mitään määriä olemassa, vaan kaikki kaupat ottavat tilauksia vastaan loputtomasti. Tai sitten niitä on myyty tosi huonosti. En kyllä usko. Kuinkahan moni saa konsolinsa vasta ensi vuonna?
Tietty kaupasta voi hakea jo aiemmin jos haluaa.

Vaikea uskoa että tälle olisi paljon ostajia. Luulen että suurin osa jotka PS5:n haluavat ovat sen jo ostaneet ja päivityksenä tämä ei tarjoa mitään mullistavaa.
 
Mutta luulis että määrätkin on sitten arveltu enemmän menekin mukaan. Hyvä jos on halukkaille riittävästi.
 
Ehkä pystyvät myyjät nyt vielä vaikuttamaan miten paljon sitten oikeasti on lastia tulossa kyn myynnit alkaa.
 
Nyt alkaa samaan hyvään hintaan ps5:sta

On näköjään joka puolella tuohon hintaan, operaattoreilta saa vielä kuluttomalla ja korottomalla maksuajalla.

 
Näköjään tota pro:ta on ihan hyvin vielä ennakkotilattavissa. Tuleekohan se wörtiksi ostaa toi, vaikka on normi 2560 x 1440 165hz pelinäyttö. Pelailtua ei tule kun änärit, joskus fifa (näihin ei vaikuta toi pro-versio, sen tiedän) ja sit uus GTA varmaan jonkin verran, ehkä joitain muita satunnaisia pelejä. Mut nämä 3 aikalailla on ne pääpelit. Tai ton tyyliset ainakin.

Mulla ei siis uuden sukupolven konsolia vielä ole. Joten laittasin 350e enemmän rahaa nyt niin saisin pro-version normaalin sijasta. Worth?
FC25 löytyy nyt jo ikoni että PS5 Pro Enhanced ja GTA 6 on varmaan se tärkein ps5 pro peli nimenomaan niin kyllä mun mielestä on wörtti.
 
Juu melkeen se täytyy tuo pro sit hommata kun ei vielä vitosta ole ollenkaan

Onko tietoa/kokemusta mistä kannattaa ennakkotilata, vai onko mitään väliä tilaanko prismasta, powerista, verkkiksestä vai mistä? Prismasta sais 5% alen toki, mut miten toimitus ja takuut sitten?
 
FC25 löytyy nyt jo ikoni että PS5 Pro Enhanced ja GTA 6 on varmaan se tärkein ps5 pro peli nimenomaan niin kyllä mun mielestä on wörtti.
Tässä tämänhetkinen lista PS5 Pro enskatuista peleistä:
Every PS5 Pro Enhanced Game Confirmed!
Expect more games to be added to this list, these are only what’s been confirmed so far.

Last Updated: 27th September 2024
Total: 54
  • Alan Wake 2
  • Assassin’s Creed Shadows
  • The Callisto Protocol
  • The Crew Motorfest
  • Demon’s Souls
  • Dragon Age: The Veilguard
  • Dragon’s Dogma 2
  • Dynasty Warriors: Origins
  • EA Sports College Football 25
  • EA Sports FC 25
  • Empire of the Ants
  • Enlisted
  • F1 24
  • Final Fantasy VII Rebirth
  • The First Descendant
  • Fortnite
  • Gran Turismo 7
  • Hogwarts Legacy
  • Horizon Zero Dawn Remastered
  • Horizon Forbidden West
  • The Last of Us Part I
  • The Last of Us Part II Remastered
  • Lies of P
  • Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
  • Madden NFL 25
  • Marvel Rivals
  • Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
  • Mortal Kombat 1
  • My Little Universe
  • Naraka: Bladepoint
  • No Man’s Sky
  • Pro Baseball Spirits 2024-2025
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Redacted
  • Resident Evil 4
  • Resident Evil Village
  • Retrieval
  • Rise of the Ronin
  • Spider-Man Remastered
  • Spider-Man Miles Morales
  • Spider-Man 2
  • Spine: This is Gun Fu
  • Star Wars Jedi Survivor
  • Star Wars Outlaws
  • Stellar Blade
  • Test Drive Unlimited: Solar Crown
  • Towers of Aghasba
  • Until Dawn
  • Warframe
  • War Thunder
  • Wolverine
  • World of Warships: Legends

PSVR2 Games:

You may find more games by manually checking the PS Store page for a new ‘PS5 Pro Enhanced’ label. This is how I discovered several not previously announced.
 
Rockstarilta olisi kyllä oiva veto lisätä nykyinen GTA V/Online:kin vielä tuohon listaan. GTA 6:een kuitenkin vielä niin pitkä aika. Noin muuten voisi sanoa että turhan harva ajopeli vielä listassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Vaikea itse uskoa että PRO:n myynti olisi mitenkään merkittävää isossa mittakaavassa kun kyseessä pienelle kohderyhmälle kohdistettu tuote josta voidaan sen takia nyhtää premium hintaa. 9/10 Playstationinkaan asiakkaista ei tule pro kiinnostamaan ja tämä asiakasluokka on tarkempi sen suhteen mikä konsolin hinta on. Onhan se jo nyt nähtävästissä miten paljon vähemmän PRO:lle kysyntää kun 2h ennakkotilauksen julkaistuksen jälkeen saa yhä tilattua suurimmasta osasta paikoista.
Jos playstation 4 pro oli samoissa hinnoissa alkuperäisen playstation 4:n kanssa julkaisussa niin kauhulla saa odottaa playstation 6:n hintoja.
 
Itsellä taisi käydä aika mäihä, kun Gigantista sain tilatuksi PS5 Pron 30th Anniversary Editionin ja sen kaveriksi vielä toisen 30th Anniversary DualSense Edgen. Ostoskoriin meni livakasti ilman F5:n hakkaamista, mutta avasin ilmeisesti sivun juuri oikeaan aikaan. Tilausvahvistus tuli sähköpostiin klo 10.12. Onhan toi kyllä makea vehje laittaa alkuperäisen PS1 viereen 🤗
 
Rockstarilta olisi kyllä oiva veto lisätä nykyinen GTA V/Online:kin vielä tuohon listaan. GTA 6:een kuitenkin vielä niin pitkä aika. Noin muuten voisi sanoa että turhan harva ajopeli vielä listassa.
Arvatenkin PS5 Pron Game Boost saattaa jo ilman eri päivitystä parantaa pelikokemusta.

”Other enhancements include PS5 Pro Game Boost, which can apply to more than 8,500 backward compatible PS4 games playable on PS5 Pro. This feature may stabilize or improve the performance of supported PS4 and PS5 games. Enhanced Image Quality for PS4 games is also available to improve the resolution on select PS4 games.”
 
Arvatenkin PS5 Pron Game Boost saattaa jo ilman eri päivitystä parantaa pelikokemusta.

”Other enhancements include PS5 Pro Game Boost, which can apply to more than 8,500 backward compatible PS4 games playable on PS5 Pro. This feature may stabilize or improve the performance of supported PS4 and PS5 games. Enhanced Image Quality for PS4 games is also available to improve the resolution on select PS4 games.”
Juu ihan sama ku ps4 pelit ps5:llä, kyllä kaikki siitä hyötyy ilman pätsejäkin.
 
Rockstarilta olisi kyllä oiva veto lisätä nykyinen GTA V/Online:kin vielä tuohon listaan. GTA 6:een kuitenkin vielä niin pitkä aika. Noin muuten voisi sanoa että turhan harva ajopeli vielä listassa.
Juu, johan GTA V vielä jokusen uusintapainoksen kaipaa :thumbsup:

1727431056086.png



Itellä aika lailla sama tilanne kuin @venalaine eli useampi PS5 löytyy taloudesta ja vaihtuu PS5 Pro sikäli mikäli lähiaikoina joku niistä hajoaa. PS4 vaihtui aikoinaan PS4 Pro ihan vaan alkuperäisen äänekkyyden vuoksi ja GameStopin tarjoaman vaihtodiilin vuoksi (olikohan 150€ vaihto että sai Pro, uunituore Call of Duty mukaan ja uusi ohjain).

Nyt tuli ikävä GameStopppia, välillä oli ihan vastuttamattomia tarjouksia vaihtohommissa vaikkakin liikkeen ovh-hinnat olivatkin melko hirveitä.
 
Juu melkeen se täytyy tuo pro sit hommata kun ei vielä vitosta ole ollenkaan

Onko tietoa/kokemusta mistä kannattaa ennakkotilata, vai onko mitään väliä tilaanko prismasta, powerista, verkkiksestä vai mistä? Prismasta sais 5% alen toki, mut miten toimitus ja takuut sitten?
Verkkokauppaa puolustaa yömyynti. Pääsee noutamaan omansa heti vuorokauden vaihtuessa. Muuten yritän näillä valinnoilla tukea varsinaisia pelikauppoja kuten VPD ja Konsolinet.
 
FC25 löytyy nyt jo ikoni että PS5 Pro Enhanced ja GTA 6 on varmaan se tärkein ps5 pro peli nimenomaan niin kyllä mun mielestä on wörtti.
Samalla 30 fps pelailet sitä gta6 kuin normi ps5 llakin. Kyllä itse ainakin skippaan pron yksi hinnan takia ja kaksi että välimalli ps6 odotellessa. Johan ps6 tietoa saatukkin että amd leirissä pysyvät joten vanhojen laitteiden tuki säilyy. Jos ps5 ei omista ollenkaan niin sitten hankinta meneekin vähän hankallammaksi kumpi kannattaa...
 
Samalla 30 fps pelailet sitä gta6 kuin normi ps5 llakin. Kyllä itse ainakin skippaan pron yksi hinnan takia ja kaksi että välimalli ps6 odotellessa. Johan ps6 tietoa saatukkin että amd leirissä pysyvät joten vanhojen laitteiden tuki säilyy. Jos ps5 ei omista ollenkaan niin sitten hankinta meneekin vähän hankallammaksi kumpi kannattaa...
Hyvä että sä tiedät ton faktaksi tässä vaiheessa jo.
Itsehän uskon että tulee sulavammin pyörimään pro:lla, vaikka tuskin 60fps.

Mulla on julkkarista saakka toi vitonen ollut ja sillä on ihan tarpeeksi pitkä ikä nyt ja lisätehot kelpaa aina.
Täälläkin kauhean moni oli ps5 vastaan aluksi ettei mitään järkeä heti hommaa kun ei melkein yhtään pelejä sille.

Samaan aikaan mä jatkoin Ghost of Tsushiman peluuta uudella konsolilla ja vaikka kyseessä oli ps4 peli niin ero oli ihan mieletön, yksi parhaista kokemuksista mitä itsellä ollut konsoleilla.

Tässä menee aika monta vuotta siihen kutoseen viellä, miksi en pelaisi siihen asti parhaalla raudalla niitä pelejä…

Ja välimallista viellä sen verran että ps4 pro oli myös välimalli ja se oli todella tarpeellinen sellainen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
254 035
Viestejä
4 417 570
Jäsenet
73 284
Uusin jäsen
Onni9001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom