Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
5 peliä julkkariin? No ei ole paljon.
Ah niinpä tietysti. Olihan sielä se DMC5 digi only ja uusi AC taitaa julkkarin tienoilla muutenkin tulla.Siis nuo on 1st partyt ainoastaan.
Onhan ne uudet pelit nytkin 70e ja $60. Sama meno jatkuu.
Toivotaan, että jouluun mennessä tulisi muutama lisää. Muuten jää tarjonta aika köyhäksi.
Peliteollisuuden AAA-pelien hintakartelli näköjään siirtyy 60 eurosta 70-80 euroon...
Tämä myytti, että pelien hinnat eivät olisi nousseet PS2 ajoilta on jo käynyt aika vanhaksi. Tuolloin, kun ostit pelin, se oli siinä. Lisäasuja sun muuta tilpehööriä avattiin pelaamalla peliä.No se on sen +10€ normihintoihin. Aika vakiintunu toi 59,95€ täällä suomessa useemmassa paikassa, niin jatkossa mennään sit 69,95€. Storesta sit kympin kalliimmalla, syystä X.
Pitää kans ymmärtää se toinen puolisko, pelien hinnat ollu samassa jo sieltä PS3 ajoilta vähintään, ellei jopa PS2. Samassa ajassa kehityskustannukset on räjähtäny ihan käsiin ja kuluttajat päässy vähällä, kun hintoja ei oo hilattu pysyvästi ylös oikeestaan missään vaiheessa. Kyllä toi on mun mielestä helposti ymmärrettävissä toi 10€ hinnannosto, eikä se mua haittaa ainakaan kauheasti, varsinkaan mikäli lopputuloksena on sit laadukkaampia pelejä.
Mut toi 69,99$ = 79,99€ on kyllä ihan täyttä paskaa.
Lisäsisältö erikseen. Mikromaksut täyshintasissa peleissä on kyllä perseestä, mutta useimmiten se on täysin vapaaehtoista kosmeettista yms sisältöä, tai vaihtoehtosesti sit sellasta kamaa millä voi skipata osan pelistä. Ihan pelillistä sisältöä tuovat lisärit on sit vielä erikseen, osa niistä on ok ja osa ei. Kunhan ei homma mee siihen et valmiista pelistä pilkotaan osia pois jotka myydään lisäreinä, niin homma on mun mielestä ok. Ne ostaa keitä se kiinnostaa, ei mulla ainakaan viimesimpien peliostosten kanssa oo jääny sellasta fiilistä et mulle yritetään myydä loput siitä pelistä lisäsisältönä lisähinnasta, mikäli siinä pelissä ees on lisäsisältöä.Tämä myytti, että pelien hinnat eivät olisi nousseet PS2 ajoilta on jo käynyt aika vanhaksi. Tuolloin, kun ostit pelin, se oli siinä. Lisäasuja sun muuta tilpehööriä avattiin pelaamalla peliä.
Nykyään käytännössä jokaisessa pelissä on micro transactionit ja season passit mukana, jotka hilaavat pelien hinnat reippaasti yli 100 € rajan.
Tästä syystä pelitalot tahkoavatkin ennätysvoittoja vuosi toisensa jälkeen, joten kasvavilla kustannuksilla argumentointi on täysin turhaa.
Se on keskustelu erikseen onko tämä nykyinen DLC-politiikka kusetusta (on se). Tarkoitin lähinnä vaan, että pelit ovat oikeasti nostaneet hintojaan monien asiakkaiden näkökulmasta ja tuottavat valmistajilleen enemmän kuin koskaan.Lisäsisältö erikseen. Mikromaksut täyshintasissa peleissä on kyllä perseestä, mutta useimmiten se on täysin vapaaehtoista kosmeettista yms sisältöä, tai vaihtoehtosesti sit sellasta kamaa millä voi skipata osan pelistä. Ihan pelillistä sisältöä tuovat lisärit on sit vielä erikseen, osa niistä on ok ja osa ei. Kunhan ei homma mee siihen et valmiista pelistä pilkotaan osia pois jotka myydään lisäreinä, niin homma on mun mielestä ok. Ne ostaa keitä se kiinnostaa, ei mulla ainakaan viimesimpien peliostosten kanssa oo jääny sellasta fiilistä et mulle yritetään myydä loput siitä pelistä lisäsisältönä lisähinnasta, mikäli siinä pelissä ees on lisäsisältöä.
Kai tähän myös vaikuttaa ne pelit mitä ostaa. Jos pelaa pääasiassa EA:n tai Ubisoftin julkasemia pelejä, niin niissä kyllä saattaakin tulla vähän kusetettu olo kun lisäsisällöt on tarjolla ekasta päivästä lähtien. Mut jos 6kk pelin julkasun jälkeen siihen tarjotaan jotain laadukasta tarinallista lisäsisältöä maksullisena ja siitä jää kusetettu olo, niin en oikeen tiiä mitä sanoa.
En muista että olisin koskaan maksanut pelistä yli 50€. Viimeiset peliostokset olleet hintaluokkaa 8-13€. Ei ole kyllä mitään hinkuaÄänestäkää lompakolla. Ostatte esim. vuoden päästä alesta. Kaikki kun tekis noin, niin vois jotain tapahtua.
Toki aina löytyy niitä, jotka maksaa vaikka 120€ pelistä.
Onhan tuo 80€ jo ihan törkeä hinta pelistä. Onneksi täytyy ostaa vain yksi peli ja se on BF6 kun joskus julkaistaan. PS4 pelejä vielä varmaan 40 jonossa odottamassa pelaamista joten lompakolla äänestetään moisia ryöstöhintoja vastaan.
Ja nyt näyttäisi olevan 499.90€ ja edelleen teksti, että hinta ei lopullinen.Verkkokaupassa 599e.
Aica cova. Ilmoitetun 399e päälle ei ollenkaan rangaistusveroa suomessa asumisessa! Kiitos Sony ja Nordisk Film jos totta!
Se että pistätte minut maksamaan Demon's Soulssista 80e julkaisupäivänä ->
Mutta elämä on. #kokemuksia #elämyksiä #fomo
Niinpä teki. No perkele. Mitähän tapahtuu kun minulla on gmailissa nyt tilausvahvistus ja siinä lukee verkkokaupalta hinta 399e ja tilaus maksetaan (399e) kassalle noudettaessa?Nyt näemmä 429,- eli linjassa Saksan hintojen kanssa.
Niinpä teki. No perkele. Mitähän tapahtuu kun minulla on gmailissa nyt tilausvahvistus ja siinä lukee verkkokaupalta hinta 399e ja tilaus maksetaan (399e) kassalle noudettaessa?
Voi olla että vetoavat tuohon pykälään. Noh 30e sinne tänne, se on loppupeleissä se ja sama. Liian hyvää ollakseen totta.Sama vika Rahikaisella, luulisi tuohon hintaan irtoavan jos kerkesi tilata. Vai käyttävätkö tuota "tuotteen hinta ei vielä vahvistunut" -disclaimerina hinnanmuutoksille?
No se on sen +10€ normihintoihin. Aika vakiintunu toi 59,95€ täällä suomessa useemmassa paikassa, niin jatkossa mennään sit 69,95€. Storesta sit kympin kalliimmalla, syystä X.
Pitää kans ymmärtää se toinen puolisko, pelien hinnat ollu samassa jo sieltä PS3 ajoilta vähintään, ellei jopa PS2. Samassa ajassa kehityskustannukset on räjähtäny ihan käsiin ja kuluttajat päässy vähällä, kun hintoja ei oo hilattu pysyvästi ylös oikeestaan missään vaiheessa. Kyllä toi on mun mielestä helposti ymmärrettävissä toi 10€ hinnannosto, eikä se mua haittaa ainakaan kauheasti, varsinkaan mikäli lopputuloksena on sit laadukkaampia pelejä.
Mut toi 69,99$ = 79,99€ on kyllä ihan täyttä paskaa.
"We know that the PS4 community will transition to PS5 at different times, and we’re happy to announce PS4 versions of some of our exclusives. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Sackboy A Big Adventure, and Horizon Forbidden West will also launch on PS4."
Ryan went on to explain how the PS4 versions will upgrade to their respective PS5 versions of these games:
"While these three games were designed to take advantage of PS5 and its unique next-gen features like the ultra-high-speed SSD and DualSense controller, PS4 owners will also be able to enjoy these experiences when they launch. The PS4 digital versions of launch games include a free upgrade on both PS5 consoles, while the PS4 disc versions of these games include a free upgrade on the PS5 with Ultra HD Blu-Ray disc drive."
Onhan tuossa eteenpäin menty
Vieläkin vähän sarjan imu hakusessa, mutta ehkä tällä kertaa lähtee. Oikein kiva, että multiplatteri. Milläköhän hinnalla tulee PC:lle?
Sony teki ns. "Microsoftit" ja kusee pelaajien muroihin.
Käännös: PS4 pelaajia ei unohdeta ja isot tulevat pelit tulevat myös PS4:lle seuraavien vuosien aikana.
Sony teki ns. "Microsoftit" ja kusee pelaajien muroihin.
Käännös: PS4 pelaajia ei unohdeta ja isot tulevat pelit tulevat myös PS4:lle seuraavien vuosien aikana.
The biggest PS5 games are set to come to PS4 in Sony U-turn
Sony makes amends to PS4 players in cross-gen turnaroundwww.techradar.com
EDIT: Downgrades in 5...4...3...2...1...
Jos vaikuttaa Microsoftin julkaisun line up heikolta, niin Sonyn on suorastaan surkea. Onko koskaan julkaistu konsolia noin pienellä pelimäärällä?
"vain" 12,7x nopeampi lataus... asseteilla joissa on 100x enemmän dataa.
Onhan tuossa eteenpäin menty
Eihän Microsoft ole vielä paljastanut julkaisun lineuppia.Täh? 1st party julkaisuja on enemmän kuin MS:llä + 3rd partyt?
Eihän Microsoft ole vielä paljastanut julkaisun lineuppia.
Toivottavasti bloodbornen lisääminen PS+ collectioniin tarkoittaa että se pistetään pyörimään ainakin rock solid 30fps ilman frame pacing issueita. Muuten on vähän nolo.Kova paketti tulossa - erittäin mukava bonus se PS+ Collection, siellä onkin vielä monta peliä mitkä pelaamatta edellisellä genillä. Ja BloodBornea voi aina pelata lisää...
Yleensä on tullut välteltyä valmistajien omia digistoreja uusia pelejä ostaessa ja sen sijaan ostettu koodit Amazonista, eBaysta, Best Buysta, CDkeysistä, G2A:stä ja milloin mistäkin.Se syy on vissiin yleinen sopimus kivijalkamyyjien kanssa miksi storessa pitävät kalliimpaa hintaa.