- Liittynyt
- 12.01.2017
- Viestejä
- 690
Jahas, taas saapi valvoa myöhään. Mitäköhän siellä esitellään? Olisikos jotain PS5 tulevia, mutta pääpaino taitaa olla PS4 peleissä. State of Play returns this Thursday, August 6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli jos minulla on jo valmiiksi 4kpl DualShockeja ja kaverit tulee istumaan iltaa ja pelaamaan änäriä tai Fifaa PS5:llä, niin pitää hommata jostain niitä DualSense-ohjaimia, koska vanhat kapulat ei toimi koska raha. Mahtava homma.![]()
PlayStation 5 Will Support Your PlayStation 4 Driving Wheels
Sony Interactive Entertainment (SIE) has officially confirmed that third-party peripherals licensed for PlayStation 4 will continue to work on PlayStation 5. The statement will come as great news to those in the racing game world, who were fearing a repeat from one generation ago. When the PS4 cawww.gtplanet.net
PS4 ratit ja muut setit toimii suoraan ps5:lla![]()
Näin se usein konsoleilla toimii. Itse konsoli halpa, mutta pelit, verkkopeli, ohjaimet, yms. ovat sitten kalliita, joilla Sony ja MS tekevät ne voitot.Eli jos minulla on jo valmiiksi 4kpl DualShockeja ja kaverit tulee istumaan iltaa ja pelaamaan änäriä tai Fifaa PS5:llä, niin pitää hommata jostain niitä DualSense-ohjaimia, koska vanhat kapulat ei toimi koska raha. Mahtava homma.
Eli jos minulla on jo valmiiksi 4kpl DualShockeja ja kaverit tulee istumaan iltaa ja pelaamaan änäriä tai Fifaa PS5:llä, niin pitää hommata jostain niitä DualSense-ohjaimia, koska vanhat kapulat ei toimi koska raha. Mahtava homma.
Perus settiä, jos sony olis altavastaajana, niin aivan varmasti löytyis täys tuki vanhoille ohjaimille.Eli jos minulla on jo valmiiksi 4kpl DualShockeja ja kaverit tulee istumaan iltaa ja pelaamaan änäriä tai Fifaa PS5:llä, niin pitää hommata jostain niitä DualSense-ohjaimia, koska vanhat kapulat ei toimi koska raha. Mahtava homma.
Perus settiä, jos sony olis altavastaajana, niin aivan varmasti löytyis täys tuki vanhoille ohjaimille.
Eikös tuossa PS3/360 genin lopulla ollut sellanen tilanne et myyntiluvut oli tosi lähellä toisiaan, eikä selvää voittajaa oikeastaan ollut? Suurimmat ongelmat toki oli Sonylla alussa ja keskivaiheilla, mut homma tasaantu loppua kohden. Selittänee sen miks kumpikaan ei nähny heti tarvetta tuoda minkäänlaista taaksepäin yhteensopivuutta pelien tai lisälaitteiden osalta, sehän boksillekkin tuli myöhemmin kun homma oli jo aika selvä.Enpäs tiedä, eihän PS3 ohjaimet toimineet pleikkari nelosen kanssa, eikä 360 ohjaimet nykyisen boksin kanssa.
Haluavat ohjata pelejä ottamaan kaiken irti ohjaimesta, eli tukemaan adaptive triggereitä sun muita mitä tuossa nyt on. On noilla ainakin enemmän potentiaalia, kuin nelosen kosketuslevyllä, mikä oli kyllä täysin tyhjänpäiväinen.
Eli jos minulla on jo valmiiksi 4kpl DualShockeja ja kaverit tulee istumaan iltaa ja pelaamaan änäriä tai Fifaa PS5:llä, niin pitää hommata jostain niitä DualSense-ohjaimia, koska vanhat kapulat ei toimi koska raha. Mahtava homma.
Kyllä onnistuu @Pingviini nkin pelata PS5:lla NHL21 kavereiden kanssa omistamillaan DS4 ohjaimilla! Nasta homma Sonyltä!Kaipa ne vanhat kapulat toimii vielä NHL21:ssä, kun siitä ei edes tule erikseen PS5-versiota? Ens vuonna sitte eri juttu, ehkä. Fifasta en tiedä, kun en ole seurannu.
Tuo hyvä kysymys että jos ennestään peli ps4:lle ja kun muuntuu ps5-peliksi niin vaihtuuko ohjainvaatimuskin.
PS4-versio toimii ihan DS4:lla. Uusi ohjain sen sijaan sisältää sen verran paljon uudistuksia, joten eipä tuo PS5-pelien toimimattomuus vanhalla ohjaimella yllättänyt. Taas ihme ulinaa kun kehitys menee eteenpäin. Kumma kun et ole narisemassa kuinka X360 ohjain ei toimi Xbox Onessa, vaikka ohjain on lähes identtinen Xbox One -ohjaimien kanssa toiminnallisuudeltaan?![]()
Ehh..
Se, että uusi ohjain vähän pärisee enemmän ja liipaisimet jäykistyy ei varmasti ole sellaisia ominaisuuksia mitkä estäisi vanhan ohjaimen toimimisen kaikissa peleissä. PS5:ssa on varmasti bluetooth v5 vastaanotin, mutta tuo vastaanotin ottaa kyllä kiiinni myös v4 ja vanhempaa lähdettä -> siksi vain ps4 pelien sanotaan "toimivan", koska mitään estettä ohjaimen toimimiselle ei ole. Tämähän ei ole keissi xbox 360 ja xbox onen kanssa (x360 ei käytä bluetoothia). Muutenkaan näitä ohjaimen "uusia ominaisuuksia" ei tulla näkemään kuin Sonyn omissa peleissä (näin oli ps4 aikaankin), joten vähän hassua jos 3rd party peleille jotka ko. ominaisuuksia ei tule käyttämään vaaditaan paremmin pärisevä ohjain. Kuluttajaystävällisempää olisi sanoa, että jos haluatte kokea Sonyn omissa peleissä täydellisen pärinän niin käyttäkää ps5 ohjainta eikä vaatia hommaamaan erikseen kakkosohjaimeksi myös ps5 - ohjainta, että voit pelata mitään ps5:lle tulevaa peliä.
Minulle tuo on ihan sama pitääkö ostaa uudet ohjaimet vai ei, mutta ymmärrä kyllä älinän, koska mitään järkevää perustelua ohjaimien rajoittamiselle ei ole. Kehitys ei ole mennyt eteenpäin, ainoastaan pärinät.
Bluetooth ja Wifi on kyllä molemmat ihan yhtä 'suoria langattomia yhteyksiä'. MS käytti vain jotain omaa proprietaariprotokollaa ohjaimissaan aluksi 360 ohjaimien tapaan, myöhemmin yleisestä painostuksesta (vai PC tuesta?) johtuen lisäsi sen bluetooth tuen. Suurin osa moderneista integroiduista 2,4GHz piireistä tukee natiivisti useampaa protokollaa (tyypillisesti BT5, WiFi, piirivalmistajan oma proprietaariprotokolla ja asiakkaan itsensä suunnittelema(t) protokolla(t)) ja protokollasta riippumatta ne viestit lähtee aivan samalla tavalla 'suoraan langattomasti' eteenpäin siitä samasta piiriin liitetystä antennista.Myöskään Xbox One ei käyttänyt defaulttina bluetoothia, vaan omaa versiotaan suorasta langattomasta yhteydestä Wifin tapaan, BT tuli vasta jälkeenpäin. Siksipä onkin koomista että konsoliin ei saatu edes legacy-modella näitä vanhoja ohjaimia toimimaan, kun olivat tateiltaan paljon näitä uusia rimpuloita parempia.
Et nyt selvästikään ymmärrä pelien kehittämisestä mitään jos noin väität, fakta on että jatkossa pleikkarin ohjaimilla pystytään välittämään pelin immersiota paremmin myös ohjaimen kautta kuin aiemmin. Tämä ei sitten ole kehitystä?
Ja entä sitten kun 22-versio tulee kauppoihin?Kyllä onnistuu @Pingviini nkin pelata PS5:lla NHL21 kavereiden kanssa omistamillaan DS4 ohjaimilla! Nasta homma Sonyltä!
Kaiken järjen mukaan se menee juurikin noin. Eivät lupaa täyttä yhteensopivuutta jottei joukkokanne odota heti sen yhden exclun jälkeen, jossa jokin pieni osa pelistä vaatii ds5:n.Kuluttajaystävällinen ratkaisuhan olisi ollut mahdollistaa DS4:n käyttö niissä peleissä, jotka DualSensen ominaisuuksia ei varsinaisesti tarvi (eli suurin osa 3rd party-peleistä, urheilupeleistä ja indie-peleistä).
Itse kytken aina kaikki tärinät pois päältä... Joten eipä paljon tuo toiminto kiinnosta. Ja voisi melkein sanoa, että taitaa harmittaa myös jäykistyvät liipasimet. Esim. fps shoottereissa, ei kyllä liipasimille kaipaa mitään muuta kuin mahdollisimman nopea toiminta ja lyhyt toiminta-alue... Saisi olla on/off.Toivottavasti tosiaan DS5 tärisee kunnolla ajopeleissä, DS4:n aikana turhan monta ajopeliä ollut joissa tosi hintelät tärinät.
En ensin uskonut että asia olisi nuin kun ennustajaeukot veikkailivat AllDigital/DiscDrive versioiden myyntisuhteeksi 80/20... Tuossa voi olla toisaalta perää.Aika rajusti on siirtynyt digitaaliseen myynnit - Sony Q1 74% myydyistä peleistä oli Storessa. All-digital PS5 on siis se massoille suunnattu versio, yllättävän iso ero.
![]()
Game Sales Are Leaning More and More Towards Digital as Sony Reports Huge PlayStation Store Success
The inevitablewww.pushsquare.com
Nyt on vain tuo corona sekoittamassa pakkaa joka tulee myös tossa uutisessa esiinEn ensin uskonut että asia olisi nuin kun ennustajaeukot veikkailivat AllDigital/DiscDrive versioiden myyntisuhteeksi 80/20... Tuossa voi olla toisaalta perää.
Puhuin tekniikan kehittymisestä viitaten miten laitteet kommunikoi keskenään, se ei ole tässä kohtaa kehittynyt vaan juuri tuo "muu kauhta" olemassa olevan tekniikan ympärille.
Eikä tuo "muu kauhta" pitäisi olla este jo olemassaolevan laitteen käytölle kun kuitenkin pysytään samassa standardin mukaisessa tekniikassa laiteyhteyksien välillä. Tuo "muu kauhta" pitäisi olla käyttäjälle valinnainen optio eikä pakottava tekijä. Siksi tuo WiiSport viittaus vähän ontuu, koska PS5:lla on tarkoitus pelata muitankin pelejä kuin Sonyn tekemiä ja suurin osa peleistä tulee olemaan ihan normaaleja pelejä missä itse ohjaimen lisäominaisuuksilla ei ole mitään väliä. Enkä ole missään välissä väittänyt ettenkö itse pitäisi Sonyn tavasta käyttää ohjainta tavallista kapulaa innovatiivisemmin. Kyllä minäkin illalla taas innoissani sudin touchpädiä kun pelaan ghost of tsushimaa ja halua pyyhkäistä tuulta näyttämään tietä taikka soittelen huilulla parempaa säätä peliin. Tähän väliin voin myös sanoa, että olisin halunnut nähdä enemmäkin Sonyn peleissä "kikkailuja" tuon ohjaimen kanssa ps4 - peleissä.
Tarkoittaakohan tuo Sonyn linjaus myös sitä, että muilta valmistajilta ei ole koskaan saatavilla ohjaimia PS5:lle?
Ja entä sitten kun 22-versio tulee kauppoihin?
Ovatkohan Sonyllakin itse todenneet että DualShock 4-ohjain on sen verran kehno tekele, että parempi pyyhkäistä se historian hämäriin mahdollisimman pian, kun edes alkeellisissa urheilupeleissä tai indiepeleissä ei mahdollisteta enää sen käyttöä PS5:llä? Ja toki luonto kiittää kun vanhat ohjaimet heitetään roskiin ja pakko-ostatetaan uusia tilalle.
Kuluttajaystävällinen ratkaisuhan olisi ollut mahdollistaa DS4:n käyttö niissä peleissä, jotka DualSensen ominaisuuksia ei varsinaisesti tarvi (eli suurin osa 3rd party-peleistä, urheilupeleistä ja indie-peleistä).
Tsekkasin huvikseni omaan pelilaatikkoon ja saldo oli seuraava:
2x DualShock 4
3x Xbox One-ohjain
1x Xbox One Elite v1
1x Xbox One Elite v2
1x Switch Pro Controller
2x Rock Band-kitara ja 1x rummut + mikki
Bluetooth ja Wifi on kyllä molemmat ihan yhtä 'suoria langattomia yhteyksiä'. MS käytti vain jotain omaa proprietaariprotokollaa ohjaimissaan aluksi 360 ohjaimien tapaan, myöhemmin yleisestä painostuksesta (vai PC tuesta?) johtuen lisäsi sen bluetooth tuen. Suurin osa moderneista integroiduista 2,4GHz piireistä tukee natiivisti useampaa protokollaa (tyypillisesti BT5, WiFi, piirivalmistajan oma proprietaariprotokolla ja asiakkaan itsensä suunnittelema(t) protokolla(t)) ja protokollasta riippumatta ne viestit lähtee aivan samalla tavalla 'suoraan langattomasti' eteenpäin siitä samasta piiriin liitetystä antennista.
Ne vanhat 360 ohjaimet luultavasti käyttivät jotain toista proprietaarista 2.4GHz protokollaa kuin mitä oli mahdollista/halua xbox oneen lisätä, ja tuen saamiseksi konsoliin olisi pitänyt liittää joku tälläinen dongle: Amazon.com: Microsoft Xbox 360 Wireless Receiver for Windows: Artist Not Provided: Computers & Accessories
Enpä usko, että Q1:sessä, siis jos puhutaan tammi-maalis/2020, koronalla vielä isoa vaikutusta myynteihin oli. Pientä ehkä, mutta maailmanlaajuisesti Sonyn kokoisella ei niinkään.Nyt on vain tuo corona sekoittamassa pakkaa joka tulee myös tossa uutisessa esiin
Ei puhuta, Q1 on huhti-kesä.Enpä usko, että Q1:sessä, siis jos puhutaan tammi-maalis/2020, koronalla vielä isoa vaikutusta myynteihin oli. Pientä ehkä, mutta maailmanlaajuisesti Sonyn kokoisella ei niinkään.
Q2 on se mielenkiintoisempi kvartaali, sitten nähdään koronan vaikutus kunnolla.
Ei puhuta, Q1 on huhti-kesä.
On kohtuu yleistä että tilivuosi ei lopu vuoden vaihteessa. Sonyn tilivuosi loppuu maaliskuun viimeiseen päivään. Näin ollen Q1 alkaa huhtikuusta, ihan niin kuin @TRSP82 sanoi.Q1 on tammi-maalis ja Q2 on huhti-kesä.
Yleisesti japanilaiset yhtiöt noudattaa tilikautena huhti-maalis väliä. Jokainen yhtiö voi itse muutoinkin valita tilikautensa aikavälin (riippuen vähän eri asioista menemättä enempää yksityiskohtiin), ja tuota huhti-maalis väliä käytetään jonkun verran muuallakin.
Ei gamepadilla minkäänlaista immersiota saavuteta sen enempää kuin näppis+hiiri kombolla. Tärinät ja ohjaimen minikaiuttimesta tulevat äänet ovat pelkkää kikkailua. Simulaattorivehkeistä, kuten ratti+polkimet ja joystickit/HOTAS ym. voidaan puhua immersiivisinä.fakta on että jatkossa pleikkarin ohjaimilla pystytään välittämään pelin immersiota paremmin myös ohjaimen kautta kuin aiemmin.
Missä olet päässyt käyttään dualsenseä? Aikamoista kun pystyt nyt jo sanomaan faktana asioita kun ei edes koko kapulaa ole saati konsolia.Jos uuden ohjaimen tuomat mahdollisuudet ovat keskeisiä pelintekijän visiossa, niin tällöin DS4:n tukemattomuus on täysin järkeenkäypää, koska tällöin visio ei välity eteenpäin halutulla tavalla. Enpä muista että vastaavaa ulinaa kuultiin esim. Wii Sportsin yhteydessä, että peli tulisi olla myös pädillä pelattavissa.
Myöskään Xbox One ei käyttänyt defaulttina bluetoothia, vaan omaa versiotaan suorasta langattomasta yhteydestä Wifin tapaan, BT tuli vasta jälkeenpäin. Siksipä onkin koomista että konsoliin ei saatu edes legacy-modella näitä vanhoja ohjaimia toimimaan, kun olivat tateiltaan paljon näitä uusia rimpuloita parempia.
Et nyt selvästikään ymmärrä pelien kehittämisestä mitään jos noin väität, fakta on että jatkossa pleikkarin ohjaimilla pystytään välittämään pelin immersiota paremmin myös ohjaimen kautta kuin aiemmin. Tämä ei sitten ole kehitystä?Toki parastahan olisi ollut jos näiden Elite-ohjainten takanapit olisivat tulleet myös suoraan vakio-ohjaimiin, mutta tämä olisi vienyt pohjan näiden ylihintaisten ohjaimien markkinoilta.
Itse luulen ja olen aika varma että nämä uudet ominaisuudet tulee pääasiassa jäämää yksin oikeuksien herkuiksi, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.Missä olet päässyt käyttään dualsenseä? Aikamoista kun pystyt nyt jo sanomaan faktana asioita kun ei edes koko kapulaa ole saati konsolia.Ja toimiikos nämä pelien immersiota lisäävät asiat kaikissa peleissä? Vai jääkö "kehitys" vaan sonyn peleihin?
No sama. Ja tuo vähän surettaa että ds4 ohjaimet(niitä kun kumminkin kerääntynyt) ei toimi ps5 peleissä. Tuntuu että jonkinmoista rahastuksen makua tässä on. Oikeestaan ds4 ja ds5 ei niissä olennaisesti oo mitään eroa.Itse luulen ja olen aika varma että nämä uudet ominaisuudet tulee pääasiassa jäämää yksin oikeuksien herkuiksi, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
Itse luulen ja olen aika varma että nämä uudet ominaisuudet tulee pääasiassa jäämää yksin oikeuksien herkuiksi, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
gta vois ehkä mennäkki niihin muutamiin poikkeus tapauksiin.Kyllä mä näkisin Rockstar Gamesin käyttävän aikaa ja resursseja siihen, että saavat seuraavaan GTA - peliin lisättyä ohjaimeen puhaltamisen, koska se lisää immersiota sekä on kriittinen tekijä pelin myynnin kannalta.
Missä olet päässyt käyttään dualsenseä? Aikamoista kun pystyt nyt jo sanomaan faktana asioita kun ei edes koko kapulaa ole saati konsolia.Ja toimiikos nämä pelien immersiota lisäävät asiat kaikissa peleissä? Vai jääkö "kehitys" vaan sonyn peleihin?
Ei gamepadilla minkäänlaista immersiota saavuteta sen enempää kuin näppis+hiiri kombolla. Tärinät ja ohjaimen minikaiuttimesta tulevat äänet ovat pelkkää kikkailua. Simulaattorivehkeistä, kuten ratti+polkimet ja joystickit/HOTAS ym. voidaan puhua immersiivisinä.
No sama. Ja tuo vähän surettaa että ds4 ohjaimet(niitä kun kumminkin kerääntynyt) ei toimi ps5 peleissä. Tuntuu että jonkinmoista rahastuksen makua tässä on. Oikeestaan ds4 ja ds5 ei niissä olennaisesti oo mitään eroa.
Niin eli puhut tapasi mukaan paskaa vai sinulla on ds5 käytössä? Vai myönnätkö valehdelleesi ja mutuilleesi? Ja toimiiko se DS4 kaikissa peleissä?Mihin sitä dualsenseä tarvitsee tuon toteamiseen? Enemmän mahdollisuuksia välittää palautetta pelistä pelaajalle = lisääntynyt pelin luoma immersio. Sehän jää nähtäväksi kuten totesin.
Höpö höpö.
Sitä immersiota kun on monenasteista, ei se nyt välttämättä vaadi simulaattoritason vehkeitä jotta tätä saadaan paremmaksi.Itse nyt näen että kaikki kehitys joka edesauttaa pelaajan ja pelin välistä interaktiota on pelkästään hyvä juttu.
Jooh uusia on joo. Mutta ei mitään sellaisia etteikö ds4 toimis. mutta jälleen kerran sony päätti toisin.Ihan sama homma jokaisella. Ei vanhat toimi. Uudessa ohjaimessa on uusia toimintoja mitä ei vanhassa ole.
Tulosta havitteleva yritys. Itse olisin jättänyt peliyhteensopivuudenkin pois.Jooh uusia on joo. Mutta ei mitään sellaisia etteikö ds4 toimis. mutta jälleen kerran sony päätti toisin.
Niin eli puhut tapasi mukaan paskaa vai sinulla on ds5 käytössä? Vai myönnätkö valehdelleesi ja mutuilleesi? Ja toimiiko se DS4 kaikissa peleissä?
EA said that 52% of its console full game unit sales in the past 12 months were via digital download For reference, Take Two says its ratio was 55% for FY2020 Sony said that 51% of all games sold on PS4 in FY2020 were digital In other words. We enter next gen with digital >50%
The Sony and Take Two numbers were pre-covid (12 months through March 31 2020). The EA number was 49% in the same time period, has grown 3 percentage points in the last quarter.
No sama. Ja tuo vähän surettaa että ds4 ohjaimet(niitä kun kumminkin kerääntynyt) ei toimi ps5 peleissä. Tuntuu että jonkinmoista rahastuksen makua tässä on. Oikeestaan ds4 ja ds5 ei niissä olennaisesti oo mitään eroa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.