Playstation 5

Hyvin mahdollista, että kovalla hinnoittelulla pidetään huoli siitä, että markkinaosuus pysyy. Tuohon päälle vielä satsaukset (yksinoikeuksia) omien studioitten ulkopuolella kielii siitä, että kilpailijat pistetään ahtaalle heti alusta saakka.
 
Kyllä minä voisin tuosta laitteesta maksaa sen 600€. Mutta jos ne myy sen alle neljänsadan, niin en laita vastaankaan.
 
Kyllä minä voisin tuosta laitteesta maksaa sen 600€. Mutta jos ne myy sen alle neljänsadan, niin en laita vastaankaan.
Joo ei se hinnasta omalla kohdallakaan ole kiinni mutta on se alempi hinta silti suositeltavaa koska laitemyynti lähtee paremmin käyntiin ja sitäkautta tulee pelejä. Historiassa on useita esimerkkejä jotka kärsivät pahasti pelituotannosta kun laitekanta jäi pieneksi. Sonyn tapauksessa mainio PS Vita on hyvä esimerkki. Laitteesta ei ollut kiinni mutta vähäinen myynti sekä onneton muistikorttijärjestelmä ei tuonut niitä isoja pelejä jotka olisi ruokkineet laitemyyntiä.
 
Jos massoille halutaan myydä isosti niin hinta pitäis olla sen 399€, jos hinta 600€, niin konsolit jää monella hyllyyn ja jäävät odottelemaan että hinta tippuu tuonne 400€ nurkille. Itse en usko 600€ hinnoitteluun, massit kyitenkin tehdään ihan muulla ku konsoli myynneillä.
 
Jos massoille halutaan myydä isosti niin hinta pitäis olla sen 399€, jos hinta 600€, niin konsolit jää monella hyllyyn ja jäävät odottelemaan että hinta tippuu tuonne 400€ nurkille. Itse en usko 600€ hinnoitteluun, massit kyitenkin tehdään ihan muulla ku konsoli myynneillä.

Arvaa pleikkarin kohdalla ensimmäisten myyntierien menevän hyvin kaupaksi lähes hinnasta huolimatta.

 
Eiköhän ihmiset aika innoissaan superkonsoleista kuitenkin tule olemaan.
Mistä ihmeen superkonsoleista? Ihan tavallisia pelikonsoleita Boksi ja PS on. Päivitetty vaan astetta parempaa sisuskalua. Tulee mieleen ihan lööppien superhelteet. Ihan tavallisia lämpimiä kesäpäiviä.

Mutta itse hintaan, niin se ei kiinnosta tuon taivaallista. Masiina menee ostoon GT-sarjan takia. Aika huono asiakas Sonylle, kun ottavat kuitenkin takkiin vehkeestä ja sitten ostan yhden ainoan pelin. Rattihässäkät pitäisi toimia suoraan.
 
Playstation blogi missä käydään uuden ohjaimen ominaisuuksia paremmin läpi.
Presenting PlayStation’s first global ad spot showcasing key immersive features for the PS5 console generation
The haptic feedback precision allows us to do all sorts of new things. In Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, we’ll be hinting to players which direction attacks are coming from by providing haptic feedback from the appropriate direction on the DualSense wireless controller. What does it feel like to use Miles’s stealth ability? How does a Venom Blast feel? Because of the high resolution of DualSense wireless controller’s haptics system, we can really push the dimensionality of the feedback.

Deathloop being a first-person shooter, we do a lot of things to make weapons feel differently from one another. One I like is blocking the triggers when your weapon jams, to give to the player an immediate feedback even before the animation plays out, which prompts the player in a physical way that they have to unjam their gun

Pärinää luvassa ja kyllä itselleni tuollainen fiilistely yksinpeleissä passaa :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Voin kuvitella jossain Call of Dutyn moninpelissä jonkun EMP-aseen, mikä blokkaa ohjaimesta triggerit. Tuhat jonnea huutaa naama punaisena vittu saatanaa ja ohjaimia lentää pitkin seiniä ja kattoja, kun ei pysty painamaan nappeja. :think:
 
Voin kuvitella jossain Call of Dutyn moninpelissä jonkun EMP-aseen, mikä blokkaa ohjaimesta triggerit. Tuhat jonnea huutaa naama punaisena vittu saatanaa ja ohjaimia lentää pitkin seiniä ja kattoja, kun ei pysty painamaan nappeja. :think:
Ei ku ne puhaltaa ohjaimeen nii kaikki kuolee ;)
 
Huomautus - asiaton käytös, tarpeeton provosointi ja vähättely
Joo. kaikkia typerää on taas keksitty. Siin on ohjain täynnä räkää innokkaimmilla puhaltajilla :whistling::drool:
No toivottavasti se akunkesto olis pikkusen parempi ku edellises. Oli meinaan aika nolon lyhkäänen.

No mielipidehän se tuokin. Toiset tykkää polkea paikallaan ja toiset haluavat peleiltään jotain uutta.

Kaippa se on lyhkänen, jos ohjaimen usb-johtoon tökkääminen pelisession jälkeen on ylivoimaisen vaikeaa. No näitä huolia hälventämään ohjaimen akun kapasiteettia on kasvatettu, jos jäi huomaamatta aiemmalta sivulta:

 
En ole juurikaa PS5-aihetta seurannut, joten anteeksi laiskuus: Onko tosiaan niin että monet PS4-pelit tulevat toimimaan vitosella? Kaikki? Isoimmat nimet varmaankin? Kiinnostaa kun PS4 tuli hankittua käytännössä ainoastaan Bloodbornen takia.
 
En ole juurikaa PS5-aihetta seurannut, joten anteeksi laiskuus: Onko tosiaan niin että monet PS4-pelit tulevat toimimaan vitosella? Kaikki? Isoimmat nimet varmaankin? Kiinnostaa kun PS4 tuli hankittua käytännössä ainoastaan Bloodbornen takia.
Tässä on ainoa mitä tiedetään.

Sony has issued an update to clarify its stance on backwards compatibility for the PlayStation 5, saying the upcoming console will support an “overwhelming majority” of the 4,000-plus existing PS4 titles.
 
Saapas nähdä löytyykö sieltä jotain Applen tyylistä pärinämoottoria sitten kapulasta sen vanhan ja (melkein kaikista muista puhelimista) löytyvän pyörivän painon sijaan. Tuollakin on yllättävän iso merkitys käyttökokemukseen. No Applen vehkeitä käyttäneet tietää mitä kaikkea muutakin se korkeamman tarkkuuden haptinen palaute voi tehdä kuin vain päristellä kapulaa.
 
Huomautus - asiaton käytös, tarpeeton provosointi ja piikittely
No mielipidehän se tuokin. Toiset tykkää polkea paikallaan ja toiset haluavat peleiltään jotain uutta.

Kaippa se on lyhkänen, jos ohjaimen usb-johtoon tökkääminen pelisession jälkeen on ylivoimaisen vaikeaa. No näitä huolia hälventämään ohjaimen akun kapasiteettia on kasvatettu, jos jäi huomaamatta aiemmalta sivulta:


Niin kuka polkee paikallaan kuka ei. Haluatko sinä puhallella ohjaimeen kesken tiukan bossi väännön?.... niin en minäkään. Ja vaikka se nyt ottaa koville nii älä tee mitää romaania taas tästäkin ongelmasta. :) ps. odotan ps5:sta kuin kuuta nousevaa.
 
Niin kuka polkee paikallaan kuka ei. Haluatko sinä puhallella ohjaimeen kesken tiukan bossi väännön?.... niin en minäkään. Ja vaikka se nyt ottaa koville nii älä tee mitää romaania taas tästäkin ongelmasta. :) ps. odotan ps5:sta kuin kuuta nousevaa.
Ei kyllä ykskään järkevä kehittäjä ymppäile mitään ohjaimeen puhaltelua peleihinsä jos kyseessä on joku edes etäisesti hektinen tilanne. Aika harva tuota varmaan tulee edes käyttämään, sillä mitään fiksua käyttötarkotusta tolle mikrofonille pelinsisäsesti ois hankala keksiä, lisäks luulis kehittäjienkin tajuavan et aika monelle tulee varsin typerä fiilis kun puhaltelee ohjaimeen. Lisäks toki se, että uskoisin et haluavat tarjota mahdollisuuden ottaa noi mikrofoniominaisuudet pois käytöstä, mikäli pelistä sellasia löytyy. En ainakaan ite kauheen huolissani oo siitä mikrofonin olemassaolosta.

Värinämoottorit ja liipasimet kyllä kuulostaa paperilla tosi hyvältä. Eri asia on sit et miten se tulee sit oikeasti toimimaan. On saatu värinämoottoreita laittaa uusiksi aika rankalla kädellä että voi suuntaa arvailla niiden perusteella. Liipasimien blokkaaminen kuulostaa kanssa siistiltä, mutta se kyllä herättää huolia kestävyydestä. Vaikea kuvitella et siellä mitään kovin suurta estettä ois saatu mahdutettua ohjaimen sisälle, niin käyköhän tossa sit silleen et peli blokkaa liipasimet ja pikkasen suuremmalla voimalla kun yrität huomaamatta painaa niin eipä liipasin tuu olemaan koskaan enää estettynä. :whistling:
 
Minä henkilökohtaisesti en näe mitään sen naurettavampaa ajatusta kuin läähättää jollekin ohjaimelle, mutta fetissinsä kullakin. Onneksi ohjaimen voi kaupata heti oston jälkeen pois, niin saa jotain rahoja takaisin itse laitteesta.

Kyllläpäs tuo esitelty puhallusesimerkki nyt näemmä hiertää poppoolla vastakarvaan, tuossa toinen huomattavasti perinteisempi sovellus mikrofonin osalta:


Kinectilläkin tuli aikoinaan testattua Skyrimin hahmon huutoja, ihan hauskaa silloin kuin Kinect suostui ne oikein tunnistamaan.
 
Kyllläpäs tuo esitelty puhallusesimerkki nyt näemmä hiertää poppoolla vastakarvaan, tuossa toinen huomattavasti perinteisempi sovellus mikrofonin osalta:


Kinectilläkin tuli aikoinaan testattua Skyrimin hahmon huutoja, ihan hauskaa silloin kuin Kinect suostui ne oikein tunnistamaan.
Saattaahan tuo jossain pelissä toimia. Ei vaan äkkiseltään keksi sovellusta Gran Turismoon. Muutenkin sitä varten on ihan toiset ohjaimet. Muut pelit pelataan sitten tietokoneella. (RTS on pelaamisenpilkkaa konsoleilla)
 
Itse ainakin odotan peliä, jossa saan pierasemalla laukaistua sen ydinpommin. Saisi olla vielä hajuorgaani, joka säätelee säteilyn intensiteettiä hajun mukaan. Oikea gameplay vaikutus.

Tai baaripeli, jossa uuden juoman saa röyhtäisemällä kuin Barney Simpsoneista, mahdollisuudet shovelwarelle ovat rajattomat! :D

 
Eiköhän gameplay-asiat jää lähinnä toissijaiseksi asiaksi mikrofonin osalta. Tuohan on lähinnä hätäratkaisu siihen, jos haluaa vaihtaa pari sanaa kaverin kanssa online-pelissä, mutta ei ole headsettiä läheisyydessä. Napin painallus, niin mikin saa käyttöön. Toinen napin painallus, niin sen saa pois päältä. Ei tule olemaan itselleni hyödyllinen, kun headset löytyy aina läheltä, mutta miksei joku toinen voisi tuota käyttääkin. Toinen asia on mahdolliset äänikomennot, mikä voi helpottaa esim. vammaisia ihmisiä navigoimaan käyttöliittymässä ja katsomaan vaikka Youtubea tms. Toki jotkut tykkää käyttää äänikomentoja, vaikka mitään fyysisiä rajoitteita ei olisikaan.

Ihan syystä tätä ominaisuutta ei näytetty tuossa PS5-mainoksessa, kun se ei ole mikin pääasiallinen tarkoitus. Lastenpeleihin tuulimyllyn puhalteluun jne. varmaan ok.
 
Saapas nähdä löytyykö sieltä jotain Applen tyylistä pärinämoottoria sitten kapulasta sen vanhan ja (melkein kaikista muista puhelimista) löytyvän pyörivän painon sijaan. Tuollakin on yllättävän iso merkitys käyttökokemukseen. No Applen vehkeitä käyttäneet tietää mitä kaikkea muutakin se korkeamman tarkkuuden haptinen palaute voi tehdä kuin vain päristellä kapulaa.
Enpä tullut edes ajatelleeksi rinnastaa nuita uusia pärinöitä applen vastaaviin. Näin Android puhelimia elämän käyttäneenä tuo oli yksi wow-efekteistä kun vasta siirryin käyttämään applen uusinta luuria.
 
Puhaltelu tulee olemaam yhtä käytetty ominaisuus, kuin DS4:n kosketuspinta. Siis muutenkuin painonappulana.
 
Puhaltelu tulee olemaam yhtä käytetty ominaisuus, kuin DS4:n kosketuspinta. Siis muutenkuin painonappulana.
En tiedä kuinka laajalti hyödynnetty tuo kosketuspinta PS4:lla lopulta oli, mutta ainakin itsellä se toimi GTA5:ssa kranaattien heittämiseen kesken tulitaistelun erittäin hyvin ja tuntui todella luontevalta. PC:llä uudelleen pelatessa oikeasti harmitti ettei siinä pystynyt virittämään kosketuslevyä siten, että sitä ylöspäin swaippaamalla voisi viskata naatin tähtäämääsi kohtaan. Toivon suuresti että uudella sukupolvella tuo ominaisuus ohjaimesta ja GTA:sta edelleen löytyy.

Puhalteluominaisuuden uskon löytyvän muutamista lapsille suunnatuista peleistä ja heille se on varmasti immersiivisyyttä lisäävä asia kun saa puhaltamalla vaikkapa jonkun härvelin liikkelle/lentoon/mitä lie. Isommissa peleissä ehkä jossain puzzlessa saatetaan hyödyntää, mahdollisesti jonkun tulen sytyttämisessä mutta en todellakaan usko että sitä ymppäämällä ympätään mihinkään taistelutilanteisiin tai muihinkaan nopeatempoisiin hetkiin.
 

”Kazunori Yamauchi” sanoi:
“I think the most effective use of the adaptive trigger [in Gran Turismo 7] is for representing the operation of the anti-lock brake system (ABS) while braking. A typical ABS releases brake pressure intermittently while the driver applies pressure to the pedal. The adaptive trigger is suited for recreating this pedal feel, and it will allow the player to accurately feel and understand the relationship between the braking force they want and the tire’s grip.

“Compared to the rumble force feedback we had in the past, the special character of the haptic feedback is that it has a bigger range of frequencies it can produce. What this means is that sound design and tactile design can be handled in a continuous, integrated manner.”
 
En tiedä kuinka laajalti hyödynnetty tuo kosketuspinta PS4:lla lopulta oli, mutta ainakin itsellä se toimi GTA5:ssa kranaattien heittämiseen kesken tulitaistelun erittäin hyvin ja tuntui todella luontevalta.

Eipä tuota pahemmin ole käytetty, mutta silloin kun on niin se on hyvä lisä.
Itsekin käytän sitä gta:ssa naattien heittämiseen ja sillä voi ajaessa selata myös aselistaa taaksepäin kun taas napilla sitä voi selata vaan eteenpäin.
Crew 1&2 tarjoaa kartan scrollaamisen touchpadilla.
Child of light:ssa sitä ilmassa leijuvaa valopalloa voi ohjata myös touchpadilla ja tuo voittaa tatin käyttämisen ihan 100-0.
Killzone shadow fall käytti sitä toisena dpadina ja mukana olevan robotin toiminnot valittiin swaippaamalla ylös, alas ja sivuille. Tuo toimi aina kuten pitää ilman virheitä.

Sitten on pari psvr peliä ja esim astro botissa tuota käytetään ninjatähtien heittämiseen, mutta tuon olisi voinut ihan hyvin tehdä jollain napillakin sillä niitä on vapaana useampia.
Carly and the reapermanissa tuosta sentään on oikeasti hyötyä sillä touchpadin avulla voi nopeasti siirrellä kenttää kun muuten siitä pitää ottaa liipaisimella kiinni ja sitten siirtää ohjainta.
 
Reseterassa joku postannut lisää tietoa uudesta ohjaimesta:
It's weird to me to see people still comparing Xbox's Impulse Triggers and DualSense's Adaptive Triggers like they are one in the same, when there is so much information out there about each. Maybe it's that both have a "marketable" name for them? They're nothing alike, though.

Underneath Xbox's left and right triggers are ERM motors, small versions of the same motors that are in the grips of the controllers. Just like the main rumble motors, these can be programmed to be activated at specific points and intensities. It's the same rumble you've always known, but having them under the triggers was new and cool.

H7bEmDJ6i8fDNuBrG9kuJH-1200-80.jpg

Click to expand...
On PS5's DualSense controller, the exact nature of the mechanism under the triggers is not fully understood, but there are actual mechanical gears that adjust the tension of the triggers. Among other things, developers can vary the tension on the triggers as you're pressing them down, create stop points (can't be pressed any further past a certain point), create multiple resistance points during the trigger press, etc. They're extremely dynamic and unlike anything we've seen in a traditional console controller before.

EVIwKJVU0AA2C4h


EVIwKaoU8AAlOw5

Click to expand...
And there is also the subject of "haptic feedback." Haptic feedback can by any kind of vibration, which is why I think people need to be more specific when referring to the vibration of DualSense. The Xbox controller has haptic feedback, yes, but it has the same ERM vibration motors you've seen in any other controller that's ever had rumble (besides the Switch controller). An asymmetric weighted mass on a shaft rotates, creating centrifugal force and displacing the motor, which gives you vibration. It's simple. You can program the time and the intensity.

Dualsense uses voice-coil actuators (specifically linear resonant actuators). Here is how Medium.com explains them, as they're more complex than ERM motors. "Unlike an ERM motor, a linear resonant actuator uses a voice coil instead of a DC motor. A voice coil takes an AC input and produces a corresponding vibration with a frequency and amplitude corresponding to the electrical signal it is provided. Since the device must be controlled with alternating current, the necessary circuit to drive the actuator is significantly more complex than a circuit used to drive an ERM motor with direct current. In spite of the increased complexity, the devices have several unique advantages. LRA’s will typically consume less power to produce a vibration than an ERM motor, and their performance characteristics allow for significantly shorter start-stop times in typical applications. In addition, LRA’s don’t produce as much noise because they do not have a spinning mass inside of them."

LRA motors are programmed using basically soundwaves, creating far greater variations in intensity and complexity than ERM motors, and because the vibration can start and stop immediately, the accuracy is incredible. Combine that with the adaptive-tension triggers, and the level of haptic feedback is on a whole other level than what we see in controllers like the Xbox One/Series X.

Hope that helps with people who are confused about the two styles of feedback. Purely from a haptic experience standpoint, comparing the two controllers are like comparing a cheap racing wheel with basic vibration to an expensive one with real force feedback.

The questions that remain for me are whether the motorized gears create any noise, and the reliability of having a more complex structure in the controller.

I'm also just extremely excited to try this thing out, and to consider the possibilities allowed with it! The new controller is probably the thing I'm most excited about with next-gen.

Käytössä on juurikin sama teknologia kuin iPhoneissa tärinän osalta. :tup:
 
Tästä ohjainkeskustelun hypetyksestä tulee mieleen olikos se PS3:n tunteita simuloivat prosessorit ja supertietokoneisiin verrattavissa oleva laskentateho ja kaikki muu perusskeida. Toivottavasti haptinen touchi tulee olemaan hyvää, mutta ei oikein jaksa uskoa ennen kuin näkee.
 
Toivottavasti haptinen touchi tulee olemaan hyvää, mutta ei oikein jaksa uskoa ennen kuin näkee.
Potentiaalia ainakin on jos haptisuus on tosiaan tehty puhekeloilla, eli käytännössä kaiutinelementistä tuttua tekniikkaa jossa magneettimoottori liikuttaa kelaa edestakaisin ja tarkkuus on riippuvainen magneettikentän ohjausnopeudesta. Ei se elämää mullista mutta kuten mm. omenatuotteiden käyttäjät tietävät niin aika veikeä se on kun esim puhelimen näytöllä spinneriä pyörittää ja puhelin rutisee oikein teräviä tikkauksia kuin pyörittäisi mekaanista hammasratasvalitsinta.
 
Potentiaalia ainakin on jos haptisuus on tosiaan tehty puhekeloilla, eli käytännössä kaiutinelementistä tuttua tekniikkaa jossa magneettimoottori liikuttaa kelaa edestakaisin ja tarkkuus on riippuvainen magneettikentän ohjausnopeudesta. Ei se elämää mullista mutta kuten mm. omenatuotteiden käyttäjät tietävät niin aika veikeä se on kun esim puhelimen näytöllä spinneriä pyörittää ja puhelin rutisee oikein teräviä tikkauksia kuin pyörittäisi mekaanista hammasratasvalitsinta.
Ja vanhoissa iPhone-malleissa se kotinäppäin oli myös veikeä. Näppäin täysin kiinteä ja liikkumaton, mutta tuolla haptisella palautuksella se tuntui täsmälleen samalta kuin perinteistä liikkuvaa näppäintä olisi painanut. Tämä ratkaisu taisi olla IP-luokituksen takia laitettu luureihin.
 
Potentiaalia ainakin on jos haptisuus on tosiaan tehty puhekeloilla, eli käytännössä kaiutinelementistä tuttua tekniikkaa jossa magneettimoottori liikuttaa kelaa edestakaisin ja tarkkuus on riippuvainen magneettikentän ohjausnopeudesta.

Varmasti jos. Itselleni loppuepeleissä ratkaisee se pelien laatu, eikä gimmickit niiden ympärillä. Hypejuna kulkee nyt molemmilla isoilla konsolivalmistajilla siihen suuntaan, että joka käänteessä on tulossa kaikkea uutta ja ihmeellistä. Itselleni tärkein asia on se, että tuosta vehkeestä ei kuuluisi 82dB ääntä ja jos sen saisi mustana jossain välissä. Hyvät pelit ovat tottakai perusoletus. Jos tuo haptinen painikepyörittely tuo oikeasti lisää peleihin, se on erinomaista. Odottaisin näkeväni esim. HZD2:ssa tätä hyödynnettävän jousella ampumisessa ja ehkä konemurroissa tms. Ei vaan tee mieli itseään hypettää asioista, kun suurin osa markkinointipuheista on just sitä itseään.
 
Ja vanhoissa iPhone-malleissa se kotinäppäin oli myös veikeä. Näppäin täysin kiinteä ja liikkumaton, mutta tuolla haptisella palautuksella se tuntui täsmälleen samalta kuin perinteistä liikkuvaa näppäintä olisi painanut. Tämä ratkaisu taisi olla IP-luokituksen takia laitettu luureihin.

Joo ei todellakaan tuntunut samalta. Jo ihan senkin takia ettei siinä ole liikettä lainkaan. Ja ei se SE 2nd ole niin vanha vielä että sitä voisi vanhaksi sanoa, se on viimeisin malli missä se on.
 
Sony aloitti ilmoittautumisten keräämisen ennakkotilaamista varten. Onneks on pelkästään jenkeissä, ainakin toistaseks. Rekisteröimällä ittensä saattaa saada tai olla saamatta kutsun ennakkotilata konsoli, oletettavasti pitäs olla täysin varma tapa saada konsoli julkasussa jos kutsu tippuu sähköpostiin. Hommahan on rajotettu siihen malliin, että yks konsoli per yks PSN ID. Eli voinee vetää johtopäätöksiä saatavuudesta ihan näidenkin tietojen perusteella.

Nähtäväks jää et laajeneeko muihinkin maihin vai jääkö vaan jenkkien kekkereiks. Toivottavasti, ei millään huvittais laittaa arpaa vetämään kun oma ennakkovaraus ollu kuitenkin muita reittejä sisässä jo tammikuusta.

Linkki kiinnostuneille: PlayStation 5 | Direct Pre-Orders
 
Sony aloitti ilmoittautumisten keräämisen ennakkotilaamista varten. Onneks on pelkästään jenkeissä, ainakin toistaseks. Rekisteröimällä ittensä saattaa saada tai olla saamatta kutsun ennakkotilata konsoli, oletettavasti pitäs olla täysin varma tapa saada konsoli julkasussa jos kutsu tippuu sähköpostiin. Hommahan on rajotettu siihen malliin, että yks konsoli per yks PSN ID. Eli voinee vetää johtopäätöksiä saatavuudesta ihan näidenkin tietojen perusteella.

Nähtäväks jää et laajeneeko muihinkin maihin vai jääkö vaan jenkkien kekkereiks. Toivottavasti, ei millään huvittais laittaa arpaa vetämään kun oma ennakkovaraus ollu kuitenkin muita reittejä sisässä jo tammikuusta.

Linkki kiinnostuneille: PlayStation 5 | Direct Pre-Orders
Tai sitten kävelet paikalliseen markettiin ja ostat sieltä
 
Sony aloitti ilmoittautumisten keräämisen ennakkotilaamista varten. Onneks on pelkästään jenkeissä, ainakin toistaseks. Rekisteröimällä ittensä saattaa saada tai olla saamatta kutsun ennakkotilata konsoli, oletettavasti pitäs olla täysin varma tapa saada konsoli julkasussa jos kutsu tippuu sähköpostiin. Hommahan on rajotettu siihen malliin, että yks konsoli per yks PSN ID. Eli voinee vetää johtopäätöksiä saatavuudesta ihan näidenkin tietojen perusteella.

Nähtäväks jää et laajeneeko muihinkin maihin vai jääkö vaan jenkkien kekkereiks. Toivottavasti, ei millään huvittais laittaa arpaa vetämään kun oma ennakkovaraus ollu kuitenkin muita reittejä sisässä jo tammikuusta.

Linkki kiinnostuneille: PlayStation 5 | Direct Pre-Orders
PlayStation Direct toimittaa näköjään vain Yhdysvaltoihin, joten eipä tuota ole tulossa muihin maihin. Konsoleita voi ennakkotilata muilta jälleenmyyjiltä ihan normaaliin tapaan niin Yhdysvalloissa kuin Suomessakin, kun vain saataisiin ne hinta- ja julkaisupäivätiedot.
 
Nouseekohan psn storen hinnat 80 euroon, kun kerta ne on noussut 70 dollariin yhdysvalloissa, ainakin muutaman pelin osalta.
 

Tuleva codi tulee pyörimää 4K/120fps. Sitä ei vielä sanota onko natiivia 4K:ta.

Luultavasti voi valita 60/120fps moden väliltä jossa graafinen/resoluution laatu muuttuu.
Hassusti muotoiltu lause tuossa. Liekkö tarkoituksella vähän moniselitteinen.
With next-generation consoles, the game will play at 4K resolution and refresh rates at 120hz.

Nähtäväksi jää onko 4k120Hz vai 4k tai 120Hz ja 4k itse asiassa ei olekkaan 4k eikä 120Hz ole locked.
 

Tuleva codi tulee pyörimää 4K/120fps. Sitä ei vielä sanota onko natiivia 4K:ta.

Luultavasti voi valita 60/120fps moden väliltä jossa graafinen/resoluution laatu muuttuu.

No ei varmasti ole native 4k 120 fps ruudunpäivityksellä, todennäköisesti mennään renderöintireson osalta lähempänä 1080p 120 fps -tilassa. Output voi toki olla sitten 4k 120 hz, kun HDMI 2.1 tätä kerran tukee.

Nouseekohan psn storen hinnat 80 euroon, kun kerta ne on noussut 70 dollariin yhdysvalloissa, ainakin muutaman pelin osalta.

Tämä riippuu ihan puhtaasti julkaisijoista, ainakin Activision näkyy käyttävän next-gen pelejä keppihevosena hintojen nostolle.

Tai sitten kävelet paikalliseen markettiin ja ostat sieltä

Ai samaan tapaan kuten PS4:stakin sai kaupoista julkaisun yhteydessä? Onnea vaan tälle yritykselle, taidan tilata omani verkosta mikäli Demon's Soulsin julkaisu aikaistuu kuten on huhuiltu.

 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä uskalla mennä asemattomalla noiden storen hintojen takia ja vanhat levypelit myös kiva saada toimimaan. Eroaakohan tuo taaksepäin yhteensopivuus nyt jotenkin storesta tai levyllä ostettujen välillä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 271
Viestejä
4 507 287
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom