Playstation 5

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 209
Se on vaan nähty miten konsopuolella käy jos hinta nostetaan yli 700€ (PS3). Ei se enää myy kuluttajille. Siksi itse olen ainakin hyvin epäileväinen että mitään pro versiota tulisi. Slim malli paljon realistisempi.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 658
Se on vaan nähty miten konsopuolella käy jos hinta nostetaan yli 700€ (PS3). Ei se enää myy kuluttajille. Siksi itse olen ainakin hyvin epäileväinen että mitään pro versiota tulisi. Slim malli paljon realistisempi.
Olisko että nykyinen tiputetaan pykälää alemmas myös hinnassa ja Pro tulee about alkuperäiseen hintapisteeseen?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 573
Se on vaan nähty miten konsopuolella käy jos hinta nostetaan yli 700€ (PS3). Ei se enää myy kuluttajille. Siksi itse olen ainakin hyvin epäileväinen että mitään pro versiota tulisi. Slim malli paljon realistisempi.
Nythän slimmiä ennustetaan loppuvuodelle, mutta pro tulisi vasta joskus 2v kuluttua. Siihen mennessä kustannukset voi laskea tasolle että pro ei olisi kovin paljon kalliimpi kuin perusmalli nyt, etenkin jos levysema on erillinen ostos.

Edit: Niin ja PS3 ja 700€ kun vertaa, niin ensinnäkin 700€ sen ajan rahassa on paljon enemmän tämän päivän rahassa, itse asiassa yli 930€ tämän päivän rahassa, eli olihan se todellakin kallis konsoli. Lisäksi sille ei juurikaan ollut pelattavaa, toki tuo kallis malli tuki myös PS2 pelejä natiivisti, mutta ne pyöri ihan samalla tavalla eli etua ei ollut. Toisin kuin nyt kun moni vanha peli pyörii isommalla FPS lukemalla uudella konsolilla, eli päivittäminen on paljon houkuttelevampaa kuin silloin.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 080
Sony on myynyt/toimittanut 38miljoonaa ps5:sta. Viime kvartaalissa reilu 6 miljoonaa. Jos 25 miljoonaa tavoite pitää niin 2023 lopussa ollaan 60miljoonaa ps5:sta tilanteessa. Jos meno ei hyydy niin 2024 jouluna ollaan 80miljoonaa ps5sta tilanteessa. Hyytyi meno tai ei niin ps5 pro 2024 jouluksi lienee ihan mielenkiintoinen vaihtoehto.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Mitä paremmin nykyinen PS5 myy, sitä todennäköisemmin pro tulee. Jos vaikka -24 on 60miljoonaa käyttäjää, niin helposti joka kymmenes voisi konsolinsa päivittää, tarkoittaen 6 miljoona konsolia. Siihen sitten päälle uudismyynti. Tietävät varmasti pron kannattavuusyhtälön tekijät PS4 ajoilta.

Ja pro tod. näk parempikatteinen kuin edullinen slim malli, joten kyllä se kannattaa.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Se on vaan nähty miten konsopuolella käy jos hinta nostetaan yli 700€ (PS3). Ei se enää myy kuluttajille. Siksi itse olen ainakin hyvin epäileväinen että mitään pro versiota tulisi. Slim malli paljon realistisempi.
Minä uskon että Pro malli menisi kaupaksi 700 € hinnalla. Tietokoneiden (varsinkin näytönohjaimien) hinnat menneet niin taivaisiin, että tuollainen ~200 € korotus ei tuntuisi läheskään niin pahalta niihin verrattuna.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 080
2021 kesällä ps5 rauta ei myynyt enää tappiolla. Tänä vuonna myyntiin tuleva halpismalli(ei slim, mutta halvennettu) lienee myy ihan ok. voitolla tai sitten hinnan alennus. Toki inflaatio ja komponenttipulat välissä nosti hintaa, mutta se aika on jo eletty.

Olisko 2024 jouluna joku 399e ps5 ja 599e pro. +-50e molempien hinnoissa pelivaraa. Myydään vain digikonsolia ja molempiin konsoleihin käy sama erikseen myytävä levyasema, jos haluaa levyasemalta pelit/leffat.

PRO:n jos haluaa tehdä halvalla niin ei lisätä keskusmuistin eikä ssd:n kokoa. Tarvittava muistikaistanlisäys nopeammilla muistipiireillä + iso cachet + lisää kelloa ja lisää suoritusyksiköitä. Jos on hinnassa pelivaraa niin 25% leveämpi muistikaista ja 20GB muistia nykyisen 16GB tilalta. Devaajien elämä saattaisi olla hieman helpompi, jos molemmissa konsoleissa olisi sama muistimäärä ja eroksi jäisi ajettavien shadereiden laatu&nopeus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
817
Mä en ainakaan Prota kaipaa, tehoja varten on PC. Ennemmin ottaisin sen Slimin niin olisi helppo kanniskella mökille ja takaisin...Hieman turhan kookas tää laatikko on, mutta asian kanssa voi elää.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Vai ettei kiinnosta. Jo se, että roikutte tällä foorumilla ja vieläpä tässä ketjussa, tarkoittaa liki poikkeuksestta sitä, että kiinnostaa. Kukapa nörtti ei hullaantuisi isoista flopsesita ja kikabiteistä. Aivan sama mikä laite kyseessä kunhan numerot on isomommat ja siinä on pari hinenolta kuulostavaa englanninkielistä sanaa kuvaamassa jotain ihme ominaisuustta. Oottakaas vaan kun se tulee, niin alkaa ostohuosut kostumaan. Poliitikkojen tavoin heitätäte takin ympäri ja keksitte tekosyyn hankinnalle keinolla millä hyvällä, vaikka siinä ei oikeasti olisi järkeä.

Näin se aina käy. Tunne voitta järjen. Rakkautta lajiin omalla tavallaan, niinkuin kuin puucee touhut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 667
Vai ettei kiinnosta. Jo se, että roikutte tällä foorumilla ja vieläpä tässä ketjussa, tarkoittaa liki poikkeuksestta sitä, että kiinnostaa. Kukapa nörtti ei hullaantuisi isoista flopsesita ja kikabiteistä. Aivan sama mikä laite kyseessä kunhan numerot on isomommat ja siinä on pari hinenolta kuulostavaa englanninkielistä sanaa kuvaamassa jotain ihme ominaisuustta. Oottakaas vaan kun se tulee, niin alkaa ostohuosut kostumaan. Poliitikkojen tavoin heitätäte takin ympäri ja keksitte tekosyyn hankinnalle keinolla millä hyvällä, vaikka siinä ei oikeasti olisi järkeä.

Näin se aina käy. Tunne voitta järjen. Rakkautta lajiin omalla tavallaan, niinkuin kuin puucee touhut.
Jostain syystä tällä erää oikeastaan voisin melkeen luvatakkin jo et ellei aika halvalla lähde niin mulla jäis päivittelyt väliin. Ihan vaan sen takia koska ton teoreettisen Pro mallin ainoa parannus vois olla näytönohjaimen puolella (CPU ei oikeestaan voida koskea ilman et päädytään tilanteeseen et pitäis olla eri versiot PS5 ja PS5 Pro:lle) ja ainakin toistaseks kun pelit on pleikkarilla tarjonnut 60fps mahdollisuutta, niin ei mulla oo oikeastaan ollu valitettavaa minkään suhteen. Tää toki sillä oletuksella et jatkossakin asia olis noin, eikä menis silleen et normilla se 30-50fps helvetin vaihtelevasti ja Prolla sit lukittu 60fps. Siinä vaiheessa tulis varmaan harkittua, mut pitkin kynsin. Pro varmaan tällä erää tarjoais vähän korkeempaa resoluutiota ja parempaa silmäkarkkia samalla frameratella.

Toki, toikin on totta et tunne voittaa järjen näissä asioissa ja yhtäkkiä onkin uus konsoli matkalla, mut se jääkin sit nähtäväks.

Tosta PS4 Prohon päivittämisestä tulikin mieleen et yllättävän harvalla se sit vissiin loppupeleissä olikaan se Pro. Vääristyneen kuvan saa joo toki tälläsiltä nörttifoorumeilta ku kaikilta löytyy viimesintä huutoa olevat vehkeet, mut sellaset about tavalliset kuluttajat tais olla aika tyytyväisiä niitten perusmalliensakkin kanssa. Tai siis ainakin CD Projekt Red laitto kaiken punaselle sen suhteen et porukalta löytyy se Pro kotoa, sillä Cyberpunk ei vielä tänä päivänäkään oo pelattavassa kondiksessa millään edellisen sukupolven peruskonsolilla, vaan pelattavasta kokemuksesta voidaan ruveta puhumaan vasta sit kun on Pro/X alla, ja sekin on sit vähän siinä ja tossa. Jokanen varmaan muistaa et miten tää uhkapelaaminen päätty.



Sonyn piti siis lisätä erikseen maininta et perusmallin PS4 ei kannata edes kokeilla, Pro ja PS5 suositeltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 745
Rajoitussaaga jatkuu, milläs ilveellä lapsen tilin saa sallittua päästä esim youtube appsiin?

Netistäkään ei löydy hakemalla mitään järkevää.

Ilmoitus on mallia: ”These users are restricted from using this game or app”
Ja sitten on alla lista käyttäjätileistä sekä
”You can use this game or app if these users are logged out of this ps5”

On tämä nyt yks vittupaska koko konsoli rajoituksineen. Muksu ei halunnut viime ihmettelyn jälkeen uutta (aikuisten) tiliä kun olisi kaikki pelietenemät mennyt. Nyt on tilille pari peliäkin jo ostettuna.

Täytyy varmaan kohta alkaa haastamaan sonyä johonkin eu-oikeuteen tuotteen tahallisesta rampauttamisesta :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Onko tuo Humanity pelin täysversio mikä kuuluu PS Plus tilaukseen vai pelkästään joku muutaman minuutin demo? Latasin tuon kun näytti saavan ilmaiseksi ja ymmärsin itse, että olisi ollut täysversio, mutta kun pelin käynnisti tuli joku 5 min jäljellä ilmoitus. Ja mitä netistä luin, niin jäin käsitykseen tuosta täysversiosta niistäkin jutuista. Selviää toki hetken päästä, kun vaan pääsee jatkamaan pelaamista.
 
Liittynyt
27.04.2021
Viestejä
232
Onko tuo Humanity pelin täysversio mikä kuuluu PS Plus tilaukseen vai pelkästään joku muutaman minuutin demo? Latasin tuon kun näytti saavan ilmaiseksi ja ymmärsin itse, että olisi ollut täysversio, mutta kun pelin käynnisti tuli joku 5 min jäljellä ilmoitus. Ja mitä netistä luin, niin jäin käsitykseen tuosta täysversiosta niistäkin jutuista. Selviää toki hetken päästä, kun vaan pääsee jatkamaan pelaamista.
Täysversio se pitäisi olla.

edit: voi liittyä nyt johonkin Sonyn päässä olevaan ongelmaan. Redditissä löyty ongelmia, että pelaajat saavat ilmoituksia ”peliaikaa jäljellä 15min” johtuen näihin PS plus lisenssin vahvistuksiin..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 454
Saakohan mitenkään disabloitua ihan täydellisesti pelin tallentamista? Olen laittanut pois päältä kaikki tuohon viittaavat asetukset, mitä löydän (tophyvideot jne...), mutta silti välillä tulee peleissä teksti "pelaamisen tallentaminen keskeytetty" ja "tallentaminen jatkuu". Suotta kirjoittaa jatkuvasti konsolin levylle jotain, kun en kuitenkaan koskaan mitään videoita katsele saati jakele.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
702
Saakohan mitenkään disabloitua ihan täydellisesti pelin tallentamista? Olen laittanut pois päältä kaikki tuohon viittaavat asetukset, mitä löydän (tophyvideot jne...), mutta silti välillä tulee peleissä teksti "pelaamisen tallentaminen keskeytetty" ja "tallentaminen jatkuu". Suotta kirjoittaa jatkuvasti konsolin levylle jotain, kun en kuitenkaan koskaan mitään videoita katsele saati jakele.
Tuo on vaan ilmoitus siitä, että kyseisestä kohdasta ei voi ottaa videota talteen vaikka haluaisi. Noille ilmoituksille on oma asetuksensa jossain jolla ne saa pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 454
Täälläkin on taidettu spekuloida, että tämän konsolisukupolven aikana voisi jäädä PS5:stä levyasema kokonaan pois (kenties se ehkä joskus tuleva Pro tai Slim -malli). Tulisikohan asiasta miten ongelmia Sonylle (tai kuluttajille), kun pelejä kuitenkin täysiään levyversioina toistaiseksi myydään... Tämä vaan tuli tässä mieleen, kun mietin, että hankinko parin viikon päästä tulevan Street Fighterin diginä vai fyysisenä. Digi olisi tietenkin kätevämpi, mutta ärsyttää maksaa ilmasta 10 euroa enemmän kuin kouriintuntuvasta tuotteesta. Sitä vaan mietin, että jos nyt vaikka kolmen vuoden päästä joutuu päivittämään koneen tuoreempaan (menee rikki tai tulee joku tehokkaampi pro), eikä levyasemaa enää löydy, niin pääseekö ostamaan levyllä hankittuja pelejä toiseen kertaan, jos niitä vielä haluaa pelata...
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
820
levyasema kuolee pois vääjäämättä, kun sitä ei edes juuri käytetä enään, kun tunnistamiseen tuotteen omistamiseen. Eli typerä järjestelmä siihen tarkoitukseen.

digitaalinen peli säilyy sulla tilillä vaikka laite muuttuu.
Minusta on turha vastustaa trendiä. Jotkut varmasti vastusti aikoinaan steamiäkin. Uuden äärellä kun oltiin.
Eli digitaalisena vain ajan hengessä.
Itse ratkaissut ongelman ostaisin levyversion vain selvästi edullisemmalla hinnalla. Sekin etu on toki vain hetken. Minun 2 viimeistä fyysisen pelin ostamista oli lopulta floppeja molemmat tähän päivään.
cyperpunk 2077 xbox one ja ps5 joku ritari peli mikä on nyt ps5 plus valikoimassa. cyperpunk ehkä tulisi vielä pelattua jos digitaalisena olisin ostanut. Series S:llä kun ei nyt voi. Ritari peli käynnistyy nyt ilman levyn laittoa ja fyysisen voi heittää roskiin.
 
Viimeksi muokattu:

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Jää kyllä oma pelaaminen vähälle jos pitää alkaa maksamaan digitaalisten pelien sikahintoja.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Jää kyllä oma pelaaminen vähälle jos pitää alkaa maksamaan digitaalisten pelien sikahintoja.
Kympistäkö se sitten jää kiinni ? Eikös tuo ole se hintaero fyyisen ja digin välillä.
Ellei niitä nyt ihan joka kuukaisi osta, niin eikös tuo lisähita ole ihan hyvin nieltävissä ?

Mutta hienon syteemin ovat kehittäneet. Kalliimpi hinta siitä että saavat pelin toimitettua ja valmistettua halvemmalla loppukäyttäjälle. Järki sanoisi että pitäis olla päinvastoin, mutta ovat kääntäneet asian ylösalaisin.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
817
Kympistäkö se sitten jää kiinni ? Eikös tuo ole se hintaero fyyisen ja digin välillä.
Ellei niitä nyt ihan joka kuukaisi osta, niin eikös tuo lisähita ole ihan hyvin nieltävissä ?

Mutta hienon syteemin ovat kehittäneet. Kalliimpi hinta siitä että saavat pelin toimitettua ja valmistettua halvemmalla loppukäyttäjälle. Järki sanoisi että pitäis olla päinvastoin, mutta ovat kääntäneet asian ylösalaisin.
En oo kyllä ikinä ymmärtänyt tuota hinnoittelua...Luulis että enemmän noita heräteostoksiakin tulisi jos diginä saisi edes samaan hintaan tai halvemmalla.
Tuntuu hölmöltä maksaa digistä 20-30e enemmän, kuin Gigantista hakea julkaisupäivänä levyversio tarjoushintaan.

Edit: Ja levyversiossa toki kaiken lisäksi kauppakin saa oman siivunsa välistä.
 
Viimeksi muokattu:

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
515
Kympistäkö se sitten jää kiinni ? Eikös tuo ole se hintaero fyyisen ja digin välillä.
Ellei niitä nyt ihan joka kuukaisi osta, niin eikös tuo lisähita ole ihan hyvin nieltävissä ?

Mutta hienon syteemin ovat kehittäneet. Kalliimpi hinta siitä että saavat pelin toimitettua ja valmistettua halvemmalla loppukäyttäjälle. Järki sanoisi että pitäis olla päinvastoin, mutta ovat kääntäneet asian ylösalaisin.
Ei se aina ole ns kympistä kiinni. Esim ilmestymispäivänä Nhl 23 levyversio 45€ gigantista ja n. 80€ PS Storesta... arvatenkin kallistuin levyversion puoleen.

Ja levyversion kun ostaa pelistä kuin pelistä niin sen voi jopa myydä eteenpäin. PS storen tyyli rankaisee digiversioiden ostajia selkeästi kalliimmalla hinnalla ilman mitään pätevää syytä.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Kympistäkö se sitten jää kiinni ? Eikös tuo ole se hintaero fyyisen ja digin välillä.
Ellei niitä nyt ihan joka kuukaisi osta, niin eikös tuo lisähita ole ihan hyvin nieltävissä ?

Mutta hienon syteemin ovat kehittäneet. Kalliimpi hinta siitä että saavat pelin toimitettua ja valmistettua halvemmalla loppukäyttäjälle. Järki sanoisi että pitäis olla päinvastoin, mutta ovat kääntäneet asian ylösalaisin.
En osta käytännössä ikinä pelejä 70 € hintaan kaupastakaan. Olen tainnut vuoden aikana ostaa yhden pelin joka maksoi 65 €, muuten maksan n. 50-60 € uutena tai 40-50 € käytettynä alle kuukausi julkaisusta. Pelin voi sitten halutessaan myydä 10 € tappiolla eteenpäin läpipeluun jälkeen jos ei uudellenpeluuarvoa ja/tai ei sovi lapsien pelattavaksi.

Lisäksi yleensä kun tulee mieli ostaa joku pari vuotta vanha peli niin sen saa monesti 20-40 € kaupasta tai käytettynä kun hinta PS-storessa on vieläkin 70 €, ellei sattumalta ole alennuksessa.

Ihan periaatteesta en vain suostu maksamaan pelistä enemmän digitaalisena joka on varmasti paljon halvempaa Sonylle eikä kuluttajalla ole mahdollista myydä tuotetta eteenpäin. Kyllä minulla olisi varaa maksaa digitaalinen versio, mutta en halua tukea tuota paskaa hinnoittelua.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
421
Ei niistä digipeleistäkään yleensä tarvitse täyttä hintaa maksaa ellei julkaisussa halua. Täydellä hintaa saatan ostaa vain, jos uskon, että pelaan peliä paljon ja pitkään. Vaikka tv-tasosta löytyy levyasemallinen PS5 niin pelit ostan pelkästään digitaalisena niiden helppouden takia, levyasema leffoille ja lainapeleille mitä saa vaikka kirjastosta.

GT7 tullut ennakotilattua, muuten PS5 digipelit alennuksista, yleensä yli 50% ja jopa 90% alennuksista. Storessa voi laittaa pelejä toivelistalle ja niistä saa sitten ilmoituksen, kun on alennuksessa, ainakin, jos käyttää PS Appia.

Pelien hintaa ja hintahistoriaa voi seurata myös vaikkapa alla olevalla sivustolla ja laittaa vaikka sitäkin kautta ilmoituksen alennuksista sähköpostiin.


Oman lisänsä soppaan tuo sitten PS+ tasot. Päivitin tuon viime vuonna Extra tasolle ja ainakin itselle ollut hintansa arvoinen, pelattavaa tullut hyvin sitä kautta, semmoisia mitä en olisi ostanut, mutta halunnut kuitenkin edes kokeilla. Ja nyt ostoslistalla ollut Ratchet & Clank Rift Apart tuli myös sitä kautta saataville niin ei tarvitse ostohousut jalassa maksaa pelistä, että voi pelata kerran läpi.

Levypeleillekin on paikkansa, esimerkiksi juurikin halvempi hinta julkaisussa ja jälleenmyyntiarvo. Ja pelien lainaus vaikka kirjastosta tai kavereilta. En ainakaan vielä toivo, että pelkästään digipeleiksi muuttuu markkina.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 046
Kun joskus olen ostanut digiversion, en ole vaan jaksanut lähteä kauppaan tai odotella nettikaupan tilausta saapuvaksi. Laiskuus siis syynä. Monesti ostan vielä fyysisen levyn, juurikin sen takia että sen voi myydä pois tarvittaessa. Osittain myös siksi että taloudessa on useita konsoleita ja ainoa helppo tapa jakaa peli koko sakille on fyysinen levy.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 362
Eikös siinä samassa huhussa mahdollisesta levyaseman pois jätöstä ollut, että tulisi myyntiin erillinen usb(-c?) levyasema. Tuskin sellaista vetoa tullaan tässä konsolisukupolvessa näkemään, että levyasema jätettäisiin tuosta noin vain täysin kokonaan pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 160
Tämä 3 vuotta oli vain hatusta repäisty heitto. Voi olla vaikka 4 tai 5 vuottakin. Pointti siis se, että ikävää, jos jossain vaiheessa käy niin, että fyysisenä ostetun tuotteen joutuu ostamaan toistamiseen samalle laitteelle.
No aika tuuhean skenaarion olet kyllä visioinut että Sony tappaisi levypelibisneksen vanhoilta asiakkailta jotka ostaa uuden PS5:n vanhan hajonneen tilalle ja pääsisi vielä pälkähästä lakiteknisesti tuosta ilman että kukaan huomaisi mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 454
Eikös siinä samassa huhussa mahdollisesta levyaseman pois jätöstä ollut, että tulisi myyntiin erillinen usb(-c?) levyasema. Tuskin sellaista vetoa tullaan tässä konsolisukupolvessa näkemään, että levyasema jätettäisiin tuosta noin vain täysin kokonaan pois.
No joo, niin taisi olla. Se on kyllä varmaa, että enää tänä maailman aikana en alkaisi minkään irrallisten asemien kanssa kikkailemaan. Tuollainen tuntuisi vähän askel eteen ja kaksi taakse -meiningiltä. Se toki olisi vain minun ongelmani.

Edit: Jotenkin tulee mieleen tuosta irrallisesta asemasta se Microsoftin hieno ja menestyksekäs HD-DVD asema joskus reippaat 15 vuotta sitten. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 667
No joo, niin taisi olla. Se on kyllä varmaa, että enää tänä maailman aikana en alkaisi minkään irrallisten asemien kanssa kikkailemaan. Tuollainen tuntuisi vähän askel eteen ja kaksi taakse -meiningiltä. Se toki olisi vain minun ongelmani.

Edit: Jotenkin tulee mieleen tuosta irrallisesta asemasta se Microsoftin hieno ja menestyksekäs HD-DVD asema joskus reippaat 15 vuotta sitten. :D
Sonylle olis fiksumpi. Vois myydä vaan yhtä konsolia ja siihen lisäkilkkeenä levyasemaa. Lisäks sit kun ennemmin tai myöhemmin se levyasema leviää niin vaihto ei oo kovinkaan iso prosessi. Mä en oikeastaan miinuspuolia tuossa näe, paitsi sen et se vie yhden USB-C paikan ja näyttää vähän rumemmalta.

Ei levypelit vielä tän sukupolven aikana kuole, ja tuskin seuraavallakaan. Porukalla on kuitenkin PS4 ajoilta niitä fyysisiä pelejä ja taaksepäin yhteensopivuus tulee todennäkösesti jatkumaan, niin olis vähän haista vittu-veto tehdä seuraavasta konsolista levyasematon ja jättää porukalle sit fyysiset pelit nurkkiin pölyttymään. Toki joskus se varmaan on edessä, mut tuskinpa vielä ihan heti kuitenkaan.

Samaan hengenvetoon voi tosin todeta et levypelien pointti on enää vaan jälleenmyyntimahdollisuus ja mahdollinen halvempi hinta. Nykytrendinä on kuitenkin saatanan isot Day 1 patchit joita ilman se peli on pitkälti pelikelvoton, ja parhaimmassa tapauksessa se koko peli ei edes oo sillä levyllä (Jedi Survivor, Modern Warfare 2). Et jokatapauksessa siinä vaiheessa kun palvelimet ajetaan alas niin yhtä arvottomia ne levypelitkin sit aikalailla on.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 764
Mä en oikeastaan miinuspuolia tuossa näe, paitsi sen et se vie yhden USB-C paikan ja näyttää vähän rumemmalta.
Uutta revisiota tehtäessä se väylä jossa toi nykyinen kiinteä asema on, voidaan luultavasti viedä takapaneeliin ylimääräisenä usb liittimenä.

Eli ainoastaan rumuus luultavimmin jää jäljelle, ja sekin riippuu todella paljon siitä että miltä kokonaisuus/uusi revisio ylipäänsä näyttää.
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
319
On hyvä muistaa, että levyasemaa voi käyttää muuhunkin kuin peleihin. Itselläni on melko laaja kokoelma dvd- ja blu-ray-leffoja. Jos levyasemallista pleikkaria ei olisi saatavilla niin pitäisi ostaa vielä tuohon viereen joku blu-ray-soitin.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
515
Siltikään ei ole mitään pätevää syytä miksi monopoli PS Storen digipelit ovat selkeästi kalliimpia kuin levyversiot. Nose knows.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
215
Mielestäni levyasemalline on nobrainer digiversioon nähden

- Pelit kalliimpi diginä ihan jo lähtöhinnaltaankin
- Fyysiset pelit olen saanut kaikki myytyä eteenpäin

Jälkimmäisestä hyvä esimerkki oli, että ostin spider manin muistaakseni 35 eurolla ja myin 3kk myöhemmin 30 eurolla eteenpäin. Storessa taisi olla silloin joku 50-60e riippuen oliko tarjouksessa vai ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 667
Uutta revisiota tehtäessä se väylä jossa toi nykyinen kiinteä asema on, voidaan luultavasti viedä takapaneeliin ylimääräisenä usb liittimenä.

Eli ainoastaan rumuus luultavimmin jää jäljelle, ja sekin riippuu todella paljon siitä että miltä kokonaisuus/uusi revisio ylipäänsä näyttää.
Joo totta. Sonyn tuntien tohon kyllä todennäkösesti tulis joku poropietariliitin kylkeen. En usko et rumemmaks saa kun tota nykystä levymallista versiota.

Loppuu ne saatanan tekosyytkin et ei jaksa vaihtaa levyä, senkus ostaa riittävän pitkän piuhan ja ottaa sen levyaseman siihen sohvalle viereen. Tarvi ees nousta sit sohvalta peliä vaihtaakseen.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 573
Siltikään ei ole mitään pätevää syytä miksi monopoli PS Storen digipelit ovat selkeästi kalliimpia kuin levyversiot. Nose knows.
No tämä on kyllä totta. Fyysisestä pelistä osansa saavat kansien ja levyjen tekijät, sekä myös ison osan jälleenmyyjä. Kun uusi 80€ peli myydään launchissa levyversiona 45€ hintaan, niin ei niitä tappiolla myydä. Sekä vielä se että yhden levypelin ostamalla sen voi pelata monikin pelaja läpi riippuen montako kertaa se myydään eteenpäin, Sony saa rahat vain kerran. Sonyn omasta digikaupasta ostettuna jälleenmyyjän kate ja valmistuskustannukset jää pois. Ja myydä ei voi eli jokainen pelaaja ostaa oman pelin (ellei pelaa samalla konsolilla). Uskoisin että Sonylle jää 30-50% enemmän käteen pelin myynnistä diginä kun otetaan jälleenmyyjien kate ja käytettynä myynnit huomioon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 454
Nykyään, kun kaikessa mennään kohti sitä, että ollaan langattomia, olisi tuollainen irrallinen piuhalla kiinnitettävä asema jotenkin irvokas. Eihän se varmaan suurinta osaa ihmisistä voisi vähempää kiinnostaa, mutta mitä vähemmän pölyä kerääviä purnukoita on televisiotasolla pyörimässä, niin sitä parempi. Vähän voisin antaa anteeksi, jos asema ymmärtäisi myös CD-levyjen päälle. CD-soitinta kun ei enää olkkarista löydy, kun ei nuo nykylaitteet ymmärrä sen formaatin päälle.

Tuo pelien eteepäin myytävyys on minustakin tosi tärkeä juttu. Ei sitä tiedä, vaikka jossain vaiheessa päätän, että sileäksi kaikki ja myyn joka hiton konsolin ja pelin. Silloin fyysisillä on jotain arvoa, mutta digi katoaa kun tuhka tuuleen (ok, kai voi jonkun käyttäjätilinkin koittaa kaupata, mutta menee vähän harmaalle alueelle ja säätämiseksi).
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 798
No tämä on kyllä totta. Fyysisestä pelistä osansa saavat kansien ja levyjen tekijät, sekä myös ison osan jälleenmyyjä. Kun uusi 80€ peli myydään launchissa levyversiona 45€ hintaan, niin ei niitä tappiolla myydä. Sekä vielä se että yhden levypelin ostamalla sen voi pelata monikin pelaja läpi riippuen montako kertaa se myydään eteenpäin, Sony saa rahat vain kerran. Sonyn omasta digikaupasta ostettuna jälleenmyyjän kate ja valmistuskustannukset jää pois. Ja myydä ei voi eli jokainen pelaaja ostaa oman pelin (ellei pelaa samalla konsolilla). Uskoisin että Sonylle jää 30-50% enemmän käteen pelin myynnistä diginä kun otetaan jälleenmyyjien kate ja käytettynä myynnit huomioon.
Jos Sony painaisi Storen hinnat alas, niin mitäköhän jälleenmyyjät tykkäisivät?

Storen hinnat ovat kivijalkaa kalliimpia, mutta kun tarkastellaan pelihankinnan kokonaiskuluja (tai vaivaa) eli kaupassa käyntiä / tilaamista liikkeestä / odottelua jne, niin kovin moni minullekaikkihetinyt-tyylisesti käyttää vain sormiaan sohvalta käsin ja ostaa Storesta. Säästääkseen pitää usein käyttää vaivaa. Toki pelaaminen voi olla lähes ilmaista, jos ostaa pelin Gigantin julkkarialesta ja myy pikapuoliin käytettynä eteenpäin. Silloin eroa Storeen syntyy rutkasti.

Sonyn hinnoista ei tarvitse niin pahasti kärsiä, jos malttaa olla ostamatta julkaisusta tai tovin sen jälkeen. Storen kausialennuksia kannattaa hyödyntää ja hintavahti kiinnostaville peleille olla käytössä.

Oma fiilis on, että levyt tulevat kuolemaan ja kivijalkakaupoissa myydään tilauskoodeja sen sijaan. Silloin sukulaistäti voi helposti ostaa lahjan tai saadaan pelaaja tekemään heräteostoksia muun kauppareissun yhteydessä. Store tuskin alkaa painamaan hintojaan kivijalan alle julkaisujen yhteydessä tai kovin pian sen jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 454
Tuo on tietysti totta, että jos nyt vaikka itsekin lähden ruokatunnilla autolla kivijalasta PS5-peliä metsästämään, niin kai sille reissulle itselleen voi jo jokusen euron hintaa laskea. Tai jos tilaan sen pelin kotiin, niin postithan on nykyään monessa verkkokaupassa luokkaa 4 € ja sitten se tulee tietysti pari päivää myöhässä jne.

Oikeastaan varsinkin nuoremman polven peruskuluttajien näkökulmasta tämä koko keskustelu voi olla aika absurdi. Monella tuskin tulee edes mieleen vaihtoehto, että ostaisi sen pelin jotenkin muuten kun digitaalisena, kun on tottunut kuluttamaan ylipäätään kaiken viihteen digitaalisena. Se on vaan tälläiset boomerit, jotka haikailee kasetin ja lerpun perään ja hämmästelee, että miten voi olla olemassa ihmisiä, mitkä ei omista yhtäkään CD-levyä, kirjahyllyä jne.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
612
Syy miksi uudelle PS5 mallille tulee myös levyasema, on se että jos Ps-store olisi ainoa paikka ostaa peli, niin Sonyn pitäisi antaa myös muiden tulla digitaalisille apajille ja jättää osa voitoista käärimättä. Niin kauan kun levyasema mahdollisuus on, ei Sonylla ole monopolia PS5 pelien markkinasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 454
Syy miksi uudelle PS5 mallille tulee myös levyasema, on se että jos Ps-store olisi ainoa paikka ostaa peli, niin Sonyn pitäisi antaa myös muiden tulla digitaalisille apajille ja jättää osa voitoista käärimättä. Niin kauan kun levyasema mahdollisuus on, ei Sonylla ole monopolia PS5 pelien markkinasta.
Onkos oikeasti vielä paljonkin pelejä, mitkä julkaistaan vain fyysisenä mutta ei storessa? Eikös se tuppaa menemään nykyisin toisin päin? Linja taitaa olla se, että kaikista vähänkin suuremmista julkaisuista on olemassa molemmat, mutta sitten jotain indiekamaa jne. löytynee vain digitaalisena.
 
Liittynyt
04.05.2018
Viestejä
108
Ps Storen hinnoista voi olla montaa mieltä, mutta ostaa sieltä pelin heti julkaisussa tai myöhemmin, niin kannattaa muistaa hyödyntää console share-toiminto, jos ketään pleikkarin omistavaa ja luotettavaa kaveria tai sukulaista omaa. Kaverin kanssa jo pitkään jaettu pelikirjasto, niin voi ostaa pelit vuorotellen tms. pelimausta riippuen.
 
Liittynyt
27.04.2021
Viestejä
232
Ps Storen hinnoista voi olla montaa mieltä, mutta ostaa sieltä pelin heti julkaisussa tai myöhemmin, niin kannattaa muistaa hyödyntää console share-toiminto, jos ketään pleikkarin omistavaa ja luotettavaa kaveria tai sukulaista omaa. Kaverin kanssa jo pitkään jaettu pelikirjasto, niin voi ostaa pelit vuorotellen tms. pelimausta riippuen.
Tämän takia tuli meidän talouteen 2xdigitaalinen ja vain storesta pelit kun sitä levyä ei voi kahteen konsoliin laittaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 454
Pari päivää sitten kun puhuttiin tästä fyysinen versus digitaalinen -teemasta ja siinä yhteydessä tuli todettua, että fyysinenkin peli yleensä meinaa silti julmettua latausta. Uusi Final Fantasy mahdollisesti tekee tähän poikkeuksen, jos on pelin ohjaajaa uskominen: Hyvä uutinen Final Fantasy 16:n ostajille - tekee ison poikkeuksen muista nykypeleistä

Tuo pitänee sitten ihan jo tuota ratkaisua kunnioittaakseen ostaa fyysisenä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 667
Pari päivää sitten kun puhuttiin tästä fyysinen versus digitaalinen -teemasta ja siinä yhteydessä tuli todettua, että fyysinenkin peli yleensä meinaa silti julmettua latausta. Uusi Final Fantasy mahdollisesti tekee tähän poikkeuksen, jos on pelin ohjaajaa uskominen: Hyvä uutinen Final Fantasy 16:n ostajille - tekee ison poikkeuksen muista nykypeleistä

Tuo pitänee sitten ihan jo tuota ratkaisua kunnioittaakseen ostaa fyysisenä.
Tää on merkki siitä et julkasupäivää ei oo vedetty liian tiukalle ja peliä on saatu viilailla rauhassa julkasukuntoon. Harvinaista nykyään, mut esimerkiks Final Fantasy 7 Remake oli kans levyltä suoraan 1.0 versiona pelattuna täysin toimiva tuote, vaikka se taiskin jonkun Day 1 patchin saada. Hain ite FF7 Remaken noin viikko ennen julkasua talteen niin tota patchia ei ollu sillon vielä jaossa, eikä näin äkkiseltään muistu mieleen et olis oikeastaan mitään bugeja ollut.

FF16 tulee ostettua fyysisenä niinku oikeastaan kaikki muutkin pelit. Kiva juttu kuitenkin ettei asennuksen jälkeen tartte odotella vielä 30gb päivityksenkin asentumista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 087
Viestejä
4 226 430
Jäsenet
71 167
Uusin jäsen
ebelii

Hinta.fi

Ylös Bottom