Playstation 5

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 425
Muutama juttu tulee mieleen. PSN autentikointiprosessin siirto tuohon tabulle (jossa ei välttämättä ole kuin videolle dekooderipiiri). Eli käytännössä PS5:n hypervisor- ja OS-kerros riisuttuna tuolle laitteelle. Näille ominaisuuksille toki muisti ja CPU vaultteineen. Tabu kommunikoi itse PS5:lle tarkoitettujen rajapintojen kautta eli uusi hyökkäysvektori eli tietoturvatestaus, ylläpito ja pätsäys.

Sanoisinko että kaksi sprinttiä ainakin menisi ja yksi ukko tietenkin tekee yksin tuon. Myyty. Ilmotetaan PO:lle että seuraavassa julkasussa pihalle.

Huumorilla
Oliko tuossa huumoria siis se, että autentikointiprosessi pitäisi siirtää tabille, kun kai tuossa ensimmäisenä osuu silmään?
 

jukeb0xi

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
296
2.-12.6. tulossa Days of Play -kampanjaan Playstation Plus 12kk:n jäsenyydet ja jäsenyyksien korotukset -25%.

For both new and current PlayStation Plus members, all 12-month plans will be offered at 25% off – this includes Essential, Extra, and Premium/Deluxe.

Current PlayStation Plus Essential and Extra members can also receive 25% off a 1-month, 3-month, or 12-month membership when upgrading to a higher tier plan – it’s a great time to try PlayStation Plus Premium or Deluxe.

Perinteisesti kivijalkaliikkeissä ollut DualSenset ym. lisätarvikkeet hyvässä aleissa DOP:n aikaan eli kannattaa pitää silmällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
2.-12.6. tulossa Days of Play -kampanjaan Playstation Plus 12kk:n jäsenyydet ja jäsenyyksien korotukset -25%.



Perinteisesti kivijalkaliikkeissä ollut DualSenset ym. lisätarvikkeet hyvässä aleissa DOP:n aikaan eli kannattaa pitää silmällä.
Pystyikos noita nyt pumppaamaan varastoon? Eli jos ajatellaan, että mulla on extra voimassa 2024 tammikuulle ja ostan nyt 12kk, niin sen saa kätevästi siihen jatkoksi, että päästään sillä 2025 tammikuulle asti? Kuulostaa kyllä pitkältä ajalta. Tiedä onko enää edes hengissä silloin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Pystyikos noita nyt pumppaamaan varastoon? Eli jos ajatellaan, että mulla on extra voimassa 2024 tammikuulle ja ostan nyt 12kk, niin sen saa kätevästi siihen jatkoksi, että päästään sillä 2025 tammikuulle asti? Kuulostaa kyllä pitkältä ajalta. Tiedä onko enää edes hengissä silloin.
Joo pystyy kyllä. Uuden kun ostaa niin se menee automaattisesti vanhan jatkoksi. En tiedä mahtaako tuossa olla maksimia, itselläni on muistaakseni ollut pisimmillään ~2,5v voimassaoloaikaa (eli kuluva kausi ja siihen ostettu kahdet 12kk päälle).

Ennen oli ihan fiksuakin ketjuttaa tarjouksista näitä, kun oli vain yksi taso. Nykyään nämä useat eri tasot voivat aiheuttaa oman kääntöpuolensa tuohon. Käsittääkseni jos haluaa ylemmälle tasolle niin pitää maksaa voimassa olevalta ajalta se erotus eikä voi ns. konvertoida sitä saldoa jollain aikasuhteella. Eli jos nyt ketjuttaa sen 3v alinta tasoa ja haluaisi myöhemmin siirtyä korkeimpaan tasoon niin kökömpi homma, kun pitää maksaa sen koko hillotun ajan edestä tasojen hintaero. Tai jos nyt ostaa useamman kalleimman tason ja toteaisikin lyhyimmän riittävän niin ei voi tiputtaa tasoa.

Sinänsä olisi kiva jos jollain aikakertoimella voisi vaihdella näiden välillä mutta voisi tulla kyllä melkoista kikkailua, kun pidettäisiin vakiona alimmassa ja korotetaan ylempiin kun sieltä haluaa oikeasti pelata jotain. Toki helppo ja hyvä ratkaisu olisi jo se, että siirtymä onnistuu vain ylös ja silloin ei velotettaisi lisää vaan lyhennettäisiin voimassaoloa tasojen hintaerojen suhteen mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 631
Joo pystyy kyllä. Uuden kun ostaa niin se menee automaattisesti vanhan jatkoksi. En tiedä mahtaako tuossa olla maksimia, itselläni on muistaakseni ollut pisimmillään ~2,5v voimassaoloaikaa (eli kuluva kausi ja siihen ostettu kahdet 12kk päälle).

Ennen oli ihan fiksuakin ketjuttaa tarjouksista näitä, kun oli vain yksi taso. Nykyään nämä useat eri tasot voivat aiheuttaa oman kääntöpuolensa tuohon. Käsittääkseni jos haluaa ylemmälle tasolle niin pitää maksaa voimassa olevalta ajalta se erotus eikä voi ns. konvertoida sitä saldoa jollain aikasuhteella. Eli jos nyt ketjuttaa sen 3v alinta tasoa ja haluaisi myöhemmin siirtyä korkeimpaan tasoon niin kökömpi homma, kun pitää maksaa sen koko hillotun ajan edestä tasojen hintaero. Tai jos nyt ostaa useamman kalleimman tason ja toteaisikin lyhyimmän riittävän niin ei voi tiputtaa tasoa.

Sinänsä olisi kiva jos jollain aikakertoimella voisi vaihdella näiden välillä mutta voisi tulla kyllä melkoista kikkailua, kun pidettäisiin vakiona alimmassa ja korotetaan ylempiin kun sieltä haluaa oikeasti pelata jotain. Toki helppo ja hyvä ratkaisu olisi jo se, että siirtymä onnistuu vain ylös ja silloin ei velotettaisi lisää vaan lyhennettäisiin voimassaoloa tasojen hintaerojen suhteen mukaisesti.
Tosin jos tekee tuon tason korotuksen alennusten aikaan, niin sekin tapahtuu alennushinnalla. Itse tuossa nostin oman plussan edellisen kovemman tarjouksen aikana (oliko joku -40% vai enemmänkin), kun halvalla sai :)

Aikaa ostelen kans lisää esim. Black Fridayna vanhan jatkoksi, kun on kunnon alennukset.
 
Liittynyt
18.05.2022
Viestejä
111
Jahas. Oma pleikkari päätti kesken pelisession buuttauttaa itsensä ja nyt ei enää löydä asennettua laajennuskovoa. Ei auta uudelleenalustukset eikä muutkaan temput eikä toisen kovon asennus joten soitto tukeen ja siellä iloinen tyttö ilmoitti, että huoltoa kyllä vaatii. Ongelma vain on, että laite on puolitoista vuotta vanha joten huolto maksaa 270€. Ilmoitin virhevastuusta ja silloin vain sanottiin, että käännyppäs myyntiliikkeen puoleen. Laittelin viestiä DNA:lle ja nyt ootellaan vastausta kuka huollon loppulta makselee. :cautious:

Tähän tuli maanantaina ratkaisu. Kilahti viesti puhelimeen, että pleikka noudettavissa DNA:lta ja tänään haettaessa annettiin uusi laite kolmen kuukauden takuulla käteen. Tapaus käytiin siis Sonyn ja DNA:n välillä läpi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Tähän tuli maanantaina ratkaisu. Kilahti viesti puhelimeen, että pleikka noudettavissa DNA:lta ja tänään haettaessa annettiin uusi laite kolmen kuukauden takuulla käteen. Tapaus käytiin siis Sonyn ja DNA:n välillä läpi.
Ihanko siis hyllystä tuli tuliterä konsoli tilalle? Jos näin, niin aika hyvin meni. Voisi mennä niinkin, että konsoli lähtee reissuun jonnekin päin Eurooppaa ja parin kuukauden päästä palaa joku kunnostettu vaihtolaite.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Hittolainen, kun viime päivinä on liikkunut huhuja, että kesäkuun PS Plus peleistä yksi olisi ollut Hades, mikä on vielä mulla ostoslistalla. No eipä tullut nyt oikein mitään pelaamisen arvoista:
  • NBA 2K23
  • Jurassic World Evolution 2
  • Trek to Yomi
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
799
NBA 2K23 kelpaa kyllä. Pitkästä aikaa joku Plus-peli mitä tulee varmasti pelattuakin. Noista muista ei oikein ole hajua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Onko Sonylla ollut perinteisesti tuohon Days of Play -25 % plussatilaustarjoukseen verrattavaa tarjousta myös loppuvuodesta? Fiksua olisi tuo tarjous hyödyntää, mutta nyt on vähän heikko rahatilanne, niin ei välttämättä huvittaisi maksaa 75 euroa juuri nyt. Jäsenyys kuitenkin voimassa ensi tammikuun loppupuolelle.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 170
Onko Sonylla ollut perinteisesti tuohon Days of Play -25 % plussatilaustarjoukseen verrattavaa tarjousta myös loppuvuodesta? Fiksua olisi tuo tarjous hyödyntää, mutta nyt on vähän heikko rahatilanne, niin ei välttämättä huvittaisi maksaa 75 euroa juuri nyt. Jäsenyys kuitenkin voimassa ensi tammikuun loppupuolelle.
Black fridayna on perinteisesti ollut sama tarjous.
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
426
Tuolla erotuksella kyllä silti mielummin suomesta ostaisin. Jos sattuu takuuhommiksi yms menemään niin paljon helpompaa.
Oletko asioinut takuuhommissa Amazonin kanssa? Ei nimittäin omien kokemusten perusteella kyllä yksikään suomalainen kauppa vedä sille vertoja.
Viimeksi sippasi sähköhammasharja, niin laittoivat uuden tulemaan ja pyysivät lähettämään vanhan heille takaisin kun uusi saapuu. Ja hintaero tuossa on mun mielestä ihan suht iso jo.
 
  • Tykkää
Reactions: njs
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Kyllä kai tuo ihan siedettävä hinta on Suomesta ostettaessa. Hinnanerotuksen voi kyllä minustakin ajatella kompensoivan muun muassa mahdollisia takuutilanteita ja tietysti tavaran saa heti käteen. Amazonista nyt varmaankin se noin viikko joka tapauksessa menee.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 170
Oletko asioinut takuuhommissa Amazonin kanssa? Ei nimittäin omien kokemusten perusteella kyllä yksikään suomalainen kauppa vedä sille vertoja.
Viimeksi sippasi sähköhammasharja, niin laittoivat uuden tulemaan ja pyysivät lähettämään vanhan heille takaisin kun uusi saapuu. Ja hintaero tuossa on mun mielestä ihan suht iso jo.
Ei ole omakohtaista kokemusta. Mutta hyvä jos takuuhommat toimii hyvin :thumbsup: Yksi tärkeimpiä asioita ainakin itselleni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Ei ole omakohtaista kokemusta. Mutta hyvä jos takuuhommat toimii hyvin :thumbsup: Yksi tärkeimpiä asioita ainakin itselleni.
En kyllä epäile minäkään, etteikö Amazonilla homma toimisi, mutta toisaalta moni arvostaa sitäkin, että voi napata tuotteen kainaloon ja kävellä myymälään.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
Ei ole omakohtaista kokemusta. Mutta hyvä jos takuuhommat toimii hyvin :thumbsup: Yksi tärkeimpiä asioita ainakin itselleni.
Ihan varmasti toimii. Kuten @Kamikaze tuossa sanoikin, niin hakee vertaistaan. Ei niillä parilla kerralla ole ollut mitään ongelmaa. Shellyn releen annettua periksi laittoivat suoraan rahat tilille ja pyysivät heittämään hajonneen roskiin. Ledvancen lamput halusivat sentään takaisin.

En kyllä epäile minäkään, etteikö Amazonilla homma toimisi, mutta toisaalta moni arvostaa sitäkin, että voi napata tuotteen kainaloon ja kävellä myymälään.
Nopeammin tuli saksasta paketti kotiovelle kuin pk-seudulta lähettämäni paketti oli itä-suomessa. Ei tietenkään vertaudu siihen, että kävelisi kauppaan ja ottaisi mitä tarvitsee, mutta en mitään pahaa sanottavaa amazonista keksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
118
Eilen alkoi toinen DualSense-ohjain driftaamaan, yksi jo vaihdettu takuuajan sisällä. Harmi vaan, kun tämä paketin mukana tullut ohjain on jo yli kaksi vuotta vanha eli takuu mennyt jo umpeen. Onko mahdollista vedota virhevastuuseen ja kiikuttaa ohjain kuitenkin DNA-myymälään?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Eilen alkoi toinen DualSense-ohjain driftaamaan, yksi jo vaihdettu takuuajan sisällä. Harmi vaan, kun tämä paketin mukana tullut ohjain on jo yli kaksi vuotta vanha eli takuu mennyt jo umpeen. Onko mahdollista vedota virhevastuuseen ja kiikuttaa ohjain kuitenkin DNA-myymälään?
No kai sitä voi yrittää, mutta itse en kyllä ehkä tuohon lähtisi. Kyse on kuitenkin vain kymmenien eurojen vermeestä, joka on mitä suurimmissa määrin käyttötavaraa. Reilu pari vuotta vanhalla ohjaimella voi olla tuhansia tunteja takana ja kyllähän ne tatit ajan kanssa hajoaa.

Ymmärrän, että jollain voi olla asiasta täysin päinvastainen mielipide. Itsehän olen ostanut PS5:lle jo kaksi uutta Dual Senseä ja vaihtanut siihen konsolin mukana tulleeseen itse järkyttävän huonolaatuiset kiinatatit. Se kuitenkin välttää lasten minecraftin peluuseen (pelkästään sitä pelattu tuolla ohjaimella noin 500 tuntia).
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Kaverilla erikoisia takuukokemuksia. Ohjain ostettu Dna:lta ja takuu voimassa vielä. Ohjain driftaa. Sanovat, että itse pitää lähettää Japaniin (?). Onko oikein? :D
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
465
Kaverilla erikoisia takuukokemuksia. Ohjain ostettu Dna:lta ja takuu voimassa vielä. Ohjain driftaa. Sanovat, että itse pitää lähettää Japaniin (?). Onko oikein? :D
Siinä taas nähdään kuinka koitetaan kairata asiakasta anukseen ja huolella. Menet ja lyöt ohjaimen tiskiin. Jos kerran pitää lähettää Japaniin, niin sanot että antavat hyllystä tilalle uuden siksi aikaa :D
Ei helvetti näitä Suomalaisia telekauppiaita....
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Siinä taas nähdään kuinka koitetaan kairata asiakasta anukseen ja huolella. Menet ja lyöt ohjaimen tiskiin. Jos kerran pitää lähettää Japaniin, niin sanot että antavat hyllystä tilalle uuden siksi aikaa :D
Ei helvetti näitä Suomalaisia telekauppiaita....
Joo, siis minä olisin kyllä jäänyt sinne myymälään niin pitkäksi aikaa kunnes joko ohjain on kädessä tai poliisit minua viemässä. Kaverilla jotenkin nämä ongelmat dna:n kanssa jatkuvia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Vähän kuulostaa siltä, että myymälässä ei ole tietoa noiden takuukäytännöistä, mikä ei liene mahdotonta, kun itse konsoleita taidetaan myydä vain nettikaupan kautta. Tai sitten heitti joku myyjä läpällä koko Japanin (no tuskinpa). :D Sen verran kyllä täytyy sanoa, että liikkeen ei ole kuitenkaan mikään pakko antaa suoraan uutta ohjainta käteen, vaan ihan mahdollista, että se lähetetään jonnekin (DNA:n keskusvarasto tms, maahantuoja...) ja sieltä sitten tulee uusi. Tai siis jonkun DNA:n tapauksessa ei varmaan edes mahdollista, kun eihän ne tosiaan myymälöistä noita edes myy.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 170
Siinä taas nähdään kuinka koitetaan kairata asiakasta anukseen ja huolella. Menet ja lyöt ohjaimen tiskiin. Jos kerran pitää lähettää Japaniin, niin sanot että antavat hyllystä tilalle uuden siksi aikaa :D
Ei helvetti näitä Suomalaisia telekauppiaita....
Ei anna Prismakaan enää hyllystä uutta. Vanha lähetetään Sonylle. Itse tämän keissin juuri jokunen kuukausi aikaa tein kun alkoi oikea tatti driftaamaan. Myyjä sanoi että Prisma muutti käytäntöään näissä takuuasioissa (ennen antoivat heti uuden hyllystä tilalle). Kaksi viikkoa meni kun lähti Sonylle olikos nyt hollantiin. Kapula tuli takaisin molemmat tatit vaihdettuna uusiin.

Ja tämä sama periaate tuntuu olevan myös Gigantissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Ei anna Prismakaan enää hyllystä uutta tilalle. Vanha lähetetään Sonylle. Itse tämän keissin juuri jokunen kuukausi aikaa tein kun alkoi oikea tatti driftaamaan. Kaksi viikkoa meni kun lähti Sonylle olikos nyt hollantiin. Kapula tuli takaisin molemmat tatit vaihdettuna uusiin.

Ja tämä sama periaate tuntuu olevan myös Gigantissa.
Siis ohjeistushan tulee maahantuojalta / valmistajalta, että miten takuiden kanssa toimitaan. Jos antaisivat suoraan hyllystä uuden, niin se todennäköisesti menisi sitten liikkeen omaksi tappioksi. Osa valmistajista / maahantuojista sallii myyjäliikkeelle, että vaihtavat suoraan ja he sitten hyvittävät myyjäliikettä, mutta osa taas vaatii, että kaikki takuuasiat menee heidän kauttaan, ja jos myyjä sooloilee jotain, niin menee omasta pussista. Itse olen työkseni elektroniikkaa myynyt, niin on tullut läheteltyä tavaraa vaikka minne. On ne tosin aina Eurooppaan jääneet. :D
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 170
Siis ohjeistushan tulee maahantuojalta / valmistajalta, että miten takuiden kanssa toimitaan. Jos antaisivat suoraan hyllystä uuden, niin se todennäköisesti menisi sitten liikkeen omaksi tappioksi. Osa valmistajista / maahantuojista sallii myyjäliikkeelle, että vaihtavat suoraan ja he sitten hyvittävät myyjäliikettä, mutta osa taas vaatii, että kaikki takuuasiat menee heidän kauttaan, ja jos myyjä sooloilee jotain, niin menee omasta pussista. Itse olen työkseni elektroniikkaa myynyt, niin on tullut läheteltyä tavaraa vaikka minne. On ne tosin aina Eurooppaan jääneet. :D
Jep olisi kyllä melko koomista jos Japaniin asti laitettaisiin tattien vaihtoon :D että on tainnut DNA myyjä olla hieman sienissä yms kun on moisia läväytellyt.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 523
Jep olisi kyllä melko koomista jos Japaniin asti laitettaisiin tattien vaihtoon :D että on tainnut DNA myyjä olla hieman sienissä yms kun on moisia läväytellyt.
Varsinkin kun ei sillä asiakkaan kannalta ole mitään väliä minne se lätehetään. Takuusta vastaa jälleenmyyjä. Asiakas ei lähetä sitä minnekään muualle kuin ostopaikkaan. Nettikaupasta ostettua tuotetta ei välttämättä takuukäsitellä kivijalkamyymälässä, vaan asiakas joutuu asioimaan nettikaupan kanssa, eli siellä samassa kanavassa missä ostaminenkin tapahtui. Nettiostossa nettikauppaan, myymäläostossa myymälään. Jälleenmyyjä voi itse lähetellä sitä minne haluaa, mutta asiakkaalle on hoidettava toimiva tuote "kohtuullisessa ajassa", joka on käsittääkseni vakiintunut sinne pariin viikkoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Paitsi, että kyllä homman saa joissain tapauksissa nopeitten liikkeelle, jos kuluttaja ottaa itse yhteyttä tukeen (siis jos sellainen on tarjolla). Myyjäkin voi sen toki tehdä ja varmasti tekee, jos asiakas näin vaatii, mutta sehän ei ole aina sanottua, että asian ehtisi välittömästi hoitamaan. Esim. Playstation 5:n suhteen on Verkkokauppa.comin ohjeistus seuraava:

Tuki- ja huoltoasiat support@fi.playstation.com
puh. 09-424 50803

Kohtuullisesta ajasta, niin siihen toki vaikuttaa myös se, että millaisesta tuotteesta on kyse. Jos taloudesta hajoaa jääkaappi tai lapsiperheestä pyykinpesukone, niin sen korjaamiseen kohtuullinen aika lienee huomattavasti lyhempi kuin mitä viihde-elektroniikan kohdalla. Käytännössä pari viikkoa hujahtaa helposti, kun tavaraa lähetellään ulkomaille. Luulisi, että menee parhaassa tapauksessa se pari viikkoa, mutta voi mennä vähän ylikin.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 170
Tuossa Prisma keississä tosiaan itse hoidin homman. Myyjä sanoi juuri niinkuin @venalaine totesi, eli hoitavat kyllä, mutta saattaa tulla ylimääräistä viivästystä kiireistä johtuen. Soitin Sonylle, jossa ei ollut tarjolla suomenkielistä tukea sillä hetkellä. Iloisen lontoota puhuvan henkilön kanssa sitten hoidettiin homma maaliin ja kun puhelu päättyi, napsahti postin lähetyslaput salamana sähköpostiin. Niillä sai sitten Sonyn piikkiin lähetettyä kapulan maailmalle. Eli suht kivuttomasti meni noinkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Yksi välikäsihän siinä jää tuolla tavalla tosiaan pois. Myymälään jos tuotteen jättää, niin voi olla, että sen joku ehtii hoitaa eteenpäin ehkä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 764
Löytyykö ennakkotapausta tilanteesta jossa kuluttaja itse hoitaa & lähettää vehkeen sonyn huoltoon ja kesken matkan katoaa johonkin. Myyjä liike ei varmaan ainakaan ota mitään vastuuta, koska eivät ole sitä lähettänytkään eli ainoa vaihtoehto kenen puoleen kääntyä on sony, varmaan lähettävät uuden mukisematta kun x määrä aikaa on kulunut?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
No kyllähän nyt postissa paketteja häviää, että ihan takuulla on joskus noinkin käynyt. Tuskinpa tuossa paljon muuta vaihtoehtoa on, kun lähettää uusi sitten, kun on tarpeeksi viikkoja kulunut. Ulkomailta lähetettäessä voi kyllä paketit olla toisinaan aika pitkäänkin jossain "hukassa" ja sitten yksi päivä se vain jostain putkahtaa. Tulee mieleen, kun silloin pahimpana korona-aikana menin tilaamaan jotain jenkeistä ja paketin matka kesti vain luokkaa 4-5 kuukautta.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Mitä mieltä tietäjät on PS5 CPU tehoista. Jotenkin alkaa olemaan ilmeisesti selvää että CPU ei riitä tulevissa isoimmissa peleissä 60fps. Puhutaan PS5 kohdalla ilmeisesti Ryzen 7 3700x joka on lähellä i7 6700k prossua.
Vois kuvitella että tuommoiset prossut kaulaa aika äkkiä, varsinkin kun katsoo että mitä pelejä siltä on tulossa. Tarvitaan Pro konsolit ja kunnon prossut niihin, GPU tehoja tietenkään unohtamatta.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
821
Mitä mieltä tietäjät on PS5 CPU tehoista. Jotenkin alkaa olemaan ilmeisesti selvää että CPU ei riitä tulevissa isoimmissa peleissä 60fps. Puhutaan PS5 kohdalla ilmeisesti Ryzen 7 3700x joka on lähellä i7 6700k prossua.
Vois kuvitella että tuommoiset prossut kaulaa aika äkkiä, varsinkin kun katsoo että mitä pelejä siltä on tulossa. Tarvitaan Pro konsolit ja kunnon prossut niihin, GPU tehoja tietenkään unohtamatta.
Onhan se jo päältä 2,5v takaperin myyntiin tullut laite. Speksejä en välttämättä lähtisi vertailemaan PC-puolen rautaan, optimointi kuitenkin eroaa niin suuresti. Tuskin vielä ihan pian jää konsolin sisukset pullonkaulaksi, varsinkin kun edelleen roikotetaan edellisen generaation konsoleja mukana. Itse uskaltaisin mahdollista PS5 Pro:ta odottaa aikaisintaan vuodelle 2025, niin myöhään porukka alkoi konsolejaan saamaan komponenttipulan ym. johdosta. Tulee jos tulee, aika näyttää.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Onhan se jo päältä 2,5v takaperin myyntiin tullut laite. Speksejä en välttämättä lähtisi vertailemaan PC-puolen rautaan, optimointi kuitenkin eroaa niin suuresti. Tuskin vielä ihan pian jää konsolin sisukset pullonkaulaksi, varsinkin kun edelleen roikotetaan edellisen generaation konsoleja mukana. Itse uskaltaisin mahdollista PS5 Pro:ta odottaa aikaisintaan vuodelle 2025, niin myöhään porukka alkoi konsolejaan saamaan komponenttipulan ym. johdosta. Tulee jos tulee, aika näyttää.
Nyt kun aletaan siirtymään täysin nextgen tuotoksiin niin eikös tuo CPU jää auttamattomaksi pullonkaulaksi jos 60fps pyritään. GPU näissä konsoleissa pitäis jaksaa jos resoluutiota vain puotetaan, mutta eipä se siihen CPU limittiin auta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 333
Nyt kun aletaan siirtymään täysin nextgen tuotoksiin niin eikös tuo CPU jää auttamattomaksi pullonkaulaksi jos 60fps pyritään. GPU näissä konsoleissa pitäis jaksaa jos resoluutiota vain puotetaan, mutta eipä se siihen CPU limittiin auta.
Enpä jaksa uskoa, että vielä 60fps jää CPU pullonkaulaksi. Ja eikös näissä nykypeleissä mieluusti haluttaisi päästä korkeampiin resoluutioihin, mikä osaltaan meinaa sitä, että aika matalissa fps-lukemissa mennään, jolloin CPU ei ole niin koetuksella. Ylipäätään eri pelit on eri lailla GPU:ta ja CPU:ta kuormittavia, joten ei voi niin yksiselitteisesti sanoa, että jossain laitteessa on CPU pullonkaula. PC-puolellahan on perinteisesti ajateltu, että pääsääntöisesti aika vanhallakin CPU:lla pärjää, mutta GPU:ta saa päivitellä tämän tästä. Ja sitten tosiaan vielä sekin, että vaikuttaahan asiaan muutama muukin seikka kuin nämä kaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 097
Nyt kun aletaan siirtymään täysin nextgen tuotoksiin niin eikös tuo CPU jää auttamattomaksi pullonkaulaksi jos 60fps pyritään. GPU näissä konsoleissa pitäis jaksaa jos resoluutiota vain puotetaan, mutta eipä se siihen CPU limittiin auta.
Mikään ei viittaa siihen että CPU olisi nyt tai tulevaisuudessa pullonkaula. Ainoastaan jos peli on tosi päin persettä ja laiskasti tehty että pyörii vain yhdellä tai kahdella corella niin tottakai mutta nuo on oma lajinsa muutenkin. PC:lläkin budjettitietoiset ajelee jollain AM4 kannan tuhnuilla ja kyljessä RTX4090 teipattuna kylkeen koska CPU:lla ei ole niin väliä. Toki benchmarkeissa 1080p resolla nähdään että joku 7800x3d on awesome kun saa +20% lisää fps mutta kun pidetään reso 4k tai siellä nurkilla niin on kärjistetysti melkein aivan sama mikä prossu siellä on alla kunhan se ei ole yli 5v vanha.

Joku 60fps on muutenkin niin tuhnu framerate että vielä enemmän prossu menettää merkitystään.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Oletteko nähnyt noita tulevia pelejä, Avatar ja Star Wars, jos nuo muka pyörii 60fps niin kuin paskasti nykypelit on optimoitu kun ne kyykäilee jatkuvasti.

 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 650
Kai suuri osa pc versioiden ongelmista on #stutterfest eli paskasti optimoidut shaderit ja se ei konsoleilla ole ongelma. Toki osa myös julkaistaan ihan surkeassa kunnossa ja ovat järkevässä kunnossa sitten 6-12kk julkaisusta kun on optimoitu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 411
Viestejä
4 194 548
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom