Playstation 5

Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Niin ja tuossa on kaksi takanamiskaa/paddlea, eikä neljää. Eli ei mitään käyttöä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Tästä saa hyvän käsityksen uudesta Edgestä. Kyllähän tuon vaikuttaa hyvin mietityltä kokonaisuudelta.




Kyllähän tuo video nosti kiinnostusta Edgea kohtaan huomattavasti.
Koska tuo tatti näyttää irtoavan ihan kokonaisena modulina ja uuden saa sisään heittämällä niin mikä estää että joku valmistaja alkaa tekemään Hallin ilmiöllä toimivaa tattimoduulia tuohon?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Ei kyllä nosta mielenkiintoa niin kauan kun tatit ovat kurapaskaa. Hinnasta ainakin satku pois ja tilanne voisi olla toinen.
Voisitko avata hieman. Mikä niissä vikana ?
Hinta linjassa muiden vastaavien kanssa. Hintava se on , sitä en kiellä. Mutta niin ovat muutkin.

Ja akkukestoa min. tuplat lisää.
Akkukesto on miellestäni aivan riittävä, mutta ainahan se voisi olla suurempi. Ja himopelaajille se pitkä piuha joka tulee mukana. En näe tätä ongelmana.

Niin ja tuossa on kaksi takanamiskaa/paddlea, eikä neljää. Eli ei mitään käyttöä.
Tuossahan juuri selitettiin että haluttu minimoida nappulat käyttäjä palautteen perusteella.

Koska tuo tatti näyttää irtoavan ihan kokonaisena modulina ja uuden saa sisään heittämällä niin mikä estää että joku valmistaja alkaa tekemään Hallin ilmiöllä toimivaa tattimoduulia tuohon?
Varman suojattu design ? Olisi tietysti hienoa jos tuningtattimoduuleita voisi tuossa käyttää.

Kovasti porukka on tuomitsemassa ohjaimen ennekuin kukaan on edes käyttänyt sitä. Mielestäni ihan hyvältä näyttää tähän mennessä.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Oma PS5 lähtee huomenna verkkiksen kautta Sonylle Ranskaan. Julkkaripäivänä ostettu, mutta niin vain tarjosivat virhevastuun piikkiin laittamista vaikka jo päältä 2v vanha laite :) toki tämä kävi jo alta kuukausi oston jälkeen Sonylla ja palasi "korjattuna", mutta sama satunnainen CE-108255-1 virhekoodi, konsolin sammuilut kesken pelin, tai pelin kaatumiset "työpöydälle" ilman virhekoodia jatkuivat. Varmasti joku SSD ongelma. Upeaa toimintaa verkkikseltä, pysyy kyllä #1 kauppana elektroniikan jne. suhteen jatkossakin.

Sain tänä aamuna napattua verkkiksestä digital editionin joita oli 1kpl ilmestynyt myyntiin, niin eipähän tarvi ilman olla, ja ainahan näille markkinoita löytyy joten ei jää pölyttymäänkään.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Akkukesto on miellestäni aivan riittävä, mutta ainahan se voisi olla suurempi. Ja himopelaajille se pitkä piuha joka tulee mukana. En näe tätä ongelmana.


Tuossahan juuri selitettiin että haluttu minimoida nappulat käyttäjä palautteen perusteella
Akkukesto on naurettavan pieni. Ei riitä edes yhteen pitempään pelisessiooon. Tulee olemaan ongelma monelle. Kaikki eivät voi johtoa pitää kiinni pelatessa.

Namiskoita on takana liian vähän. Oli kyseessä ergonominen valinta tai ei, niin kilpailijat tarjoavat neljällä takanamiskalla ohjaimia samaan hintaan. Hyvällä ergonomialla.

Ainoa hyvä puoli tässä ohjaimessa on se, että voi vaihtaa ton tattimoduulin, kun menee paskaksi. Sais olla kaikissa. Aiemman tämän on tehmyt Astro C40 pleikkanelosen kapulassa.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Akkukesto on naurettavan pieni. Ei riitä edes yhteen pitempään pelisessiooon. Tulee olemaan ongelma monelle. Kaikki eivät voi johtoa pitää kiinni pelatessa.

Namiskoita on takana liian vähän. Oli kyseessä ergonominen valinta tai ei, niin kilpailijat tarjoavat neljällä takanamiskalla ohjaimia samaan hintaan. Hyvällä ergonomialla.

Ainoa hyvä puoli tässä ohjaimessa on se, että voi vaihtaa ton tattimoduulin, kun menee paskaksi. Sais olla kaikissa. Aiemman tämän on tehmyt Astro C40 pleikkanelosen kapulassa.
Piuhalla noita käytetään, oli akunkesto tunnin tai 50 tuntia, kaapelia saa kaupasta. En edes usko, että kukaan TV ruudulla pelaava tarvitsee ohjainta takanapeilla, kyllä nämä on suunnattu meille monitorin käyttäjille. Kaksi takanappia on juurikin se ainoa oikea määrä, vasemmalle X, oikealle O.


Siitä hyvä ohjain moduuleilla ja neljällä takanapilla niitä tarvitseville, YouTubesta löytyy jo hyvä määrä revikoita. Mahtoi 6.1 tulla seuraava satsi Suomeen.

Itsellä Edge ollut tilattuna jo hyvän aikaa ja sitä odotellessa, tähän asti menty itse kustomoiduilla ohjaimilla. Osia oon tilannut mm. täältä, eikä vaadi porakonetta ja pientä terää (+mahd. kolvi) kummempaa:Modchips - XQ Gaming
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Akkukesto on naurettavan pieni. Ei riitä edes yhteen pitempään pelisessiooon. Tulee olemaan ongelma monelle. Kaikki eivät voi johtoa pitää kiinni pelatessa.
voipi olla hyvinkin että palauteen takia tekevät upgraden ohjeimeen hyvinkin pian. Jos se vain on mahdollista designin puolesta. Mahtuuko sinne isompi akku ilman jättimäisät remonttia ?
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
voipi olla hyvinkin että palauteen takia tekevät upgraden ohjeimeen hyvinkin pian. Jos se vain on mahdollista designin puolesta. Mahtuuko sinne isompi akku ilman jättimäisät remonttia ?
Ei mahdu normaali DualSenseen joten tuskin tuohonkaan kun takanapitkin vievät tilansa. Samankokoinen akku molemmissa.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
Akkukesto on naurettavan pieni. Ei riitä edes yhteen pitempään pelisessiooon. Tulee olemaan ongelma monelle. Kaikki eivät voi johtoa pitää kiinni pelatessa.
En muista olenko DualSensen kanssa testannut, mutta mulla sohvan alla jatkoroikka jossa kännykän latureita joilla ohjaimia voi tarvittaessa pelatessa ladata kun konsolit tosiaan liian kaukana että niihin voisi liittää.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
En muista olenko DualSensen kanssa testannut, mutta mulla sohvan alla jatkoroikka jossa kännykän latureita joilla ohjaimia voi tarvittaessa pelatessa ladata kun konsolit tosiaan liian kaukana että niihin voisi liittää.
On ajat muuttuneet. Aikojen alussa ukoilla oli jemmapullo sohvan alla, nykyään latauspiuha :)

Namiskoita on takana liian vähän. Oli kyseessä ergonominen valinta tai ei, niin kilpailijat tarjoavat neljällä takanamiskalla ohjaimia samaan hintaan. Hyvällä ergonomialla.
Mitä ideaa tehdä täysin samanlainen tuote jota on jo markkinoilla pilvin pimein ? Ei mitään . Jotenkin pitää erottautua.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Akkukesto on naurettavan pieni. Ei riitä edes yhteen pitempään pelisessiooon. Tulee olemaan ongelma monelle. Kaikki eivät voi johtoa pitää kiinni pelatessa.

Namiskoita on takana liian vähän. Oli kyseessä ergonominen valinta tai ei, niin kilpailijat tarjoavat neljällä takanamiskalla ohjaimia samaan hintaan. Hyvällä ergonomialla.

Ainoa hyvä puoli tässä ohjaimessa on se, että voi vaihtaa ton tattimoduulin, kun menee paskaksi. Sais olla kaikissa. Aiemman tämän on tehmyt Astro C40 pleikkanelosen kapulassa.
Kuinka pitkiä sessioita vedät kun itsellä ei vielä ainakaan 8 tunnin sessiossa ole loppunut kesken?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Hintaa lukuunottamatta Edge ohjain on just sopiva omaan käyttöön. En kaipaa enempää kuin kaksi takanappia. Enempi olisi vain tiellä. Akunkestosta, onko tuossa huonompi akunkesto kuin normiohjaimessa? Normiohjaimella en ainakaan vielä ole jaksanut pelata putkeen niin pitkää sessiota että akku olisi loppunut. Jos kestää saman niin riittää oikein hyvin. Toivottavasti mahtuu telakkaan latautumaan, niin ei tarvitse johtoja yhdistellä.

Ja mikä tärkeintä, löytyy todella monipuoliset säädöt: nappien uudelleenmappaus, deadzonen säätö, herkkyyden ja vastekäyrän säätö... Kaikki suoraan konsolista.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
On ajat muuttuneet. Aikojen alussa ukoilla oli jemmapullo sohvan alla, nykyään latauspiuha :)


Mitä ideaa tehdä täysin samanlainen tuote jota on jo markkinoilla pilvin pimein ? Ei mitään . Jotenkin pitää erottautua.
"Loistava" idea Sonylta. Antaisivat nyt edes vaihtoehdon niille, jotka haluavat neljä namiskaa. Voihan sitä näinkin erottautua. Huonosti. Jos ei joku tykkää neljästä namiskasta, niin niitähän on saanut iät ja ajat otettua irti sen verran ku haluaa, jos ergonomia kärsii (esim. Scuf, Microsoft Elite).

Lars: 8 tuntia on joo pitkä aika pelata, mutta tässä uudessa ohjaimessa ei nii kauaa kestä akku. Puhutaan 5-6 h peleistä ja ohjain tyhjä. Akku luonnollisesti myös huononee käytössä. Noh odotetaan arvostelut vielä akun osalta, mutta ei hyvältä näytä.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
PS5 meinaa käynnistyä päivittäin itsestään. Olen yrittänyt kaikki mahdolliset jutut kytkeä pois pleikkarista ja tv:stä mikä voisi tuota aiheuttaa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
PS5 meinaa käynnistyä päivittäin itsestään. Olen yrittänyt kaikki mahdolliset jutut kytkeä pois pleikkarista ja tv:stä mikä voisi tuota aiheuttaa.
Oletko ottanut pois päältä pleikkarista sen asetuksen, että se itse käynnistää töllöt ja muut? Tai onko sulla kenties vahvarissa/telkkarissa kiinni jokin, joka voi lähettää sille HDMI:n kautta signaalia? En muista itse mikä se oli sen asetuksen nimi, mutta vahvareissa se monikäyttömikälie (eli että yhden laitteen käynnistys prokkaa pari muuta ym.) aiheuttaa välillä tuollaista jännää käytöstä.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Oletko ottanut pois päältä pleikkarista sen asetuksen, että se itse käynnistää töllöt ja muut? Tai onko sulla kenties vahvarissa/telkkarissa kiinni jokin, joka voi lähettää sille HDMI:n kautta signaalia? En muista itse mikä se oli sen asetuksen nimi, mutta vahvareissa se monikäyttömikälie (eli että yhden laitteen käynnistys prokkaa pari muuta ym.) aiheuttaa välillä tuollaista jännää käytöstä.
Ei ole vahvistinta. Olen yrittänyt kaikki asetukset kytkeä off mikä mahdollistaisi tv:n käynnistää PS.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
53
Sattuuko löytymään kaukosäädin PS5:lle? Minulla tuo satunnaisesti käynnisti koneen kun patterit olivat lopussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
515
En muista itse mikä se oli sen asetuksen nimi, mutta vahvareissa se monikäyttömikälie (eli että yhden laitteen käynnistys prokkaa pari muuta ym.) aiheuttaa välillä tuollaista jännää käytöstä.
HDMI CEC :tup:
Elää välillä omaa elämäänsä ja voi lähettää noita haamusignaaleja (tai kuten omassa tapauksessa, jättää lähettämättä).
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Voisitko avata hieman. Mikä niissä vikana ?
Hinta linjassa muiden vastaavien kanssa. Hintava se on , sitä en kiellä. Mutta niin ovat muutkin.
Tattien valmistaja antanut keskimääräiseksi eliniäksi 500h. Se on paskaa se. Sama toki siis muiden valmistajien vakiokapuloissa (Xbox, Switch). Olen myös Microsoftin Elite ohjaimia tuosta syystä haukkunut. Hinta kun menee yli kahdensadan niin täytyisi sitten komponentitkin olla hyviä eikä niitä halvimpia mitä kiinatehtaasta saa. Akkukestoa moni parjaa myös. Saisi toki olla parempi mutta itselleni se ei olisi deal breaker.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
"Geimer" brändäys myy. Osta 200e ohjain niin saat sitoa identiteettiäsi tiukemmin "pro-geimer" kategoriaan. Niin ja "kilpapelaaminen". Pelaan 200e ohjaimella niin olen "kilpapelaaja föötnaitissa".

Itse en oikein näe mitään järkeä tuommoisissa tuotteissa kun tuommoisenkin ohjaimen valmistuskustannukset oikeasti varmaan pyörii siellä kahden tai kolmen euron huittevilla.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Tattien valmistaja antanut keskimääräiseksi eliniäksi 500h. Se on paskaa se. Sama toki siis muiden valmistajien vakiokapuloissa (Xbox, Switch). Olen myös Microsoftin Elite ohjaimia tuosta syystä haukkunut. Hinta kun menee yli kahdensadan niin täytyisi
Eli haukut paskaksi ja parempaakaan ei ole olemassa missään. Kenties siihen on joku syy että parempaa ei ole tarjolla. Ei ole helppoa sulla., toivon jaksamista.


Kyllähän nuo käytännössä kestää ihan hemmetin paljon enemmän. Kolme ps5:sta talossa ja tunteja niille kertyy ihan hitosti.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Tattien valmistaja antanut keskimääräiseksi eliniäksi 500h. Se on paskaa se. Sama toki siis muiden valmistajien vakiokapuloissa (Xbox, Switch). Olen myös Microsoftin Elite ohjaimia tuosta syystä haukkunut. Hinta kun menee yli kahdensadan niin täytyisi sitten komponentitkin olla hyviä eikä niitä halvimpia mitä kiinatehtaasta saa. Akkukestoa moni parjaa myös. Saisi toki olla parempi mutta itselleni se ei olisi deal breaker.
Kyllä se on sama homma jokaikisessä kapulassa, tuota analogia parempaa keksintöä ei vain ole olemassa, huonoja ne on olleet kestävyydeltään aikojen alusta, mutta Sony sentään teki fiksusti DS Edgen kanssa ja lisäsi vaihdettavat tattimoduulit.
 
Liittynyt
15.06.2021
Viestejä
43
PS5 meinaa käynnistyä päivittäin itsestään. Olen yrittänyt kaikki mahdolliset jutut kytkeä pois pleikkarista ja tv:stä mikä voisi tuota aiheuttaa.
En tiiä onko asia jo ratkennut, mutta jos asetuksissa on liitetty Spotify PS tiliin ja on päällä asetus, että Spotifyllä voi avata konsolin niin mulla oli, että aina kun avasin Spotifyn (vaikka 80km päässä) kotona konsoli käynnistyi. Tämä vaati vain Spotify aplikaation avaamista.
En tiiä mikä järki/bugi tää oli, mutta oletin konsolin avaamisen olevan erilainen ratkaisu.
Toivottavasti auttaa tämä!
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Eli haukut paskaksi ja parempaakaan ei ole olemassa missään. Kenties siihen on joku syy että parempaa ei ole tarjolla. Ei ole helppoa sulla., toivon jaksamista.


Kyllähän nuo käytännössä kestää ihan hemmetin paljon enemmän. Kolme ps5:sta talossa ja tunteja niille kertyy ihan hitosti.
Tattien kohdalla tosiaankin parempaa olisi tarjolla, mutta valmistajat eivät niitä käytä koska raha ja uusia kapuloitakin olisi kiva myydä. Väittelyketjussa tätä puitiin juuri hiljan, ja esim PC:lle niillä vinkeillä pistin parempaa tilaukseen jossa tatit kunnossa ( GuliKit KingKong 2 Pro Controller-GuliKit ). Itselläni mennyt driftauksen takia jo yksi dualsense vaihtoon. Tuuria näiden kanssa on siis kestääkö yli 500h vai ei. Paljon näistä silti lukea saa kun ongelmia tulee.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Tattien kohdalla tosiaankin parempaa olisi tarjolla, mutta valmistajat eivät niitä käytä koska raha ja uusia kapuloitakin olisi kiva myydä. Väittelyketjussa tätä puitiin juuri hiljan, ja esim PC:lle niillä vinkeillä pistin parempaa tilaukseen jossa tatit kunnossa ( GuliKit KingKong 2 Pro Controller-GuliKit ). Itselläni mennyt driftauksen takia jo yksi dualsense vaihtoon. Tuuria näiden kanssa on siis kestääkö yli 500h vai ei. Paljon näistä silti lukea saa kun ongelmia tulee.
Mulla on kahdeksas DualSense menossa, takuuseen saa onneksi aina vaihtaa. Veikkaanpa ettei noihin hall-effect sensoreihin aivan heti olla siirtymässä jo niiden niin erilaisen tuntuman takia, itse en ainakaan ole valmis opettelemaan tikkujen käyttöä alusta. Olihan noita hall-effect tikkuja käytössä jo Sonyn alkupään Dualshock 3:sissa, ja 90-luvulla segalla.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Mulla on kahdeksas DualSense menossa, takuuseen saa onneksi aina vaihtaa. Veikkaanpa ettei noihin hall-effect sensoreihin aivan heti olla siirtymässä jo niiden niin erilaisen tuntuman takia, itse en ainakaan ole valmis opettelemaan tikkujen käyttöä alusta. Olihan noita hall-effect tikkuja käytössä jo Sonyn alkupään Dualshock 3:sissa, ja 90-luvulla segalla.
Kahdeksas o_O huh huh. Mielenkiinnosta koska olet koneen ostanut? Eikös Hall effect tatit pitäisi olla pelikäytössä paremmat, kun esimerkiksi deadzonen saa halutessaan täysin nollaan ja muutenkin liikkeissään hieman tarkempi (kun ei perustu jännitteenvaihteluun). FPS peleissä täyttä timanttia voisin kuvitella.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
En tiiä onko asia jo ratkennut, mutta jos asetuksissa on liitetty Spotify PS tiliin ja on päällä asetus, että Spotifyllä voi avata konsolin niin mulla oli, että aina kun avasin Spotifyn (vaikka 80km päässä) kotona konsoli käynnistyi. Tämä vaati vain Spotify aplikaation avaamista.
En tiiä mikä järki/bugi tää oli, mutta oletin konsolin avaamisen olevan erilainen ratkaisu.
Toivottavasti auttaa tämä!
Ei ole Spotifya.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
188
Ohjain alkanut driftaamaan. Ostettu Telian verkkokaupasta.
Onko kokemuksia kuinka takuu on hoitunut?
Chatti tarjosi linkin laitehuollon sivuille.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Kahdeksas o_O huh huh. Mielenkiinnosta koska olet koneen ostanut? Eikös Hall effect tatit pitäisi olla pelikäytössä paremmat, kun esimerkiksi deadzonen saa halutessaan täysin nollaan ja muutenkin liikkeissään hieman tarkempi (kun ei perustu jännitteenvaihteluun). FPS peleissä täyttä timanttia voisin kuvitella.
Julkkarissa, ei nämä kauaa Codia kestä :D verkkis onneksi antaa uuden mukisematta.

Hall effect tattien tuntuma vain niin erilainen, learning curvea itse pelkään :lonely:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Julkkarissa, ei nämä kauaa Codia kestä :D verkkis onneksi antaa uuden mukisematta.

Hall effect tattien tuntuma vain niin erilainen, learning curvea itse pelkään :lonely:
Codi ja änäri tosiaan taitaa ne "rankimmat" olla ohjaimelle mitä voisi kuvitella. Itse BF2042 pelaan, mutta se ei ihan niin paljon käy tattien kunnolle :) Jahka tuo GuliKit saapuu, on hyvä tehdä karkeaa arviota tuntumasta. En muista yhtään, kun viimeksi joskus kauan kauan sitten Sonyn DS3:lla viimeksi pelannut missä tekniikka oli käytössä.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Pitkästä aikaa tuli PS3 ohjaimella pelattua ja onhan siinä ihan älyttömän iso deadzone. Samoin PS4 ohjaimessakin tuntuu olevan keskellä melkoisesti tyhjää kun pelasin FC4:sta, PS5:lla tosin. Että ehkäpä se driftausherkkyys tulee siitä että kuollutta aluetta on pienennetty. Aikaisempien tikkujen keskitys sai olla hyvinkin pielessä eikä se vielä näkynyt driftauksena.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
120
PS5 meinaa käynnistyä päivittäin itsestään. Olen yrittänyt kaikki mahdolliset jutut kytkeä pois pleikkarista ja tv:stä mikä voisi tuota aiheuttaa.
Minulla on pari kertaa ohjain käynnistynyt itsestään lataustelakassa. Ensimmäisellä kerralla pelasin toisella ohjaimella kun toinen päätti itsestään osallistua hommaan. Jälkimmäisellä kerralla pleikka ja TV oli molemmat kiinni, mutta pleikka toki käynnistyi kun ohjaimeen tuli virta. Vahvistinta ei ole eikä Spotify ole liitetty Ps-tiliin
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Täälä taas pientä harmia aiheuttaa kombo jossa sampan Q70T -telkkarissa kiinni switch / ps3 / ps4 / ps5 ja kun yhden sammuttaa niin toinen käynnistyy... varsinkin ps4 ja ps5 tykkää vuorotella ja telkkari tietenkin sammuu ja käynnistyy samaa tahtia ja ärsyttävällä pienellä viiveellä. Ei oo edes vahvaria hämmentämässä kun se on vaan spdiffillä kiinni töllössä. Mut ton kanssa on vaan tottunut elämään kun ei tee joka kerta :rolleyes:
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Täälä taas pientä harmia aiheuttaa kombo jossa sampan Q70T -telkkarissa kiinni switch / ps3 / ps4 / ps5 ja kun yhden sammuttaa niin toinen käynnistyy... varsinkin ps4 ja ps5 tykkää vuorotella ja telkkari tietenkin sammuu ja käynnistyy samaa tahtia ja ärsyttävällä pienellä viiveellä. Ei oo edes vahvaria hämmentämässä kun se on vaan spdiffillä kiinni töllössä. Mut ton kanssa on vaan tottunut elämään kun ei tee joka kerta :rolleyes:
HDMI-CEC (tai HDMI Control tms. mikä nyt siinä Sampassa onkaan nimenä) vaan pois päältä noilta inputeilta missä konsoleita on kiinni...

Sama huomattu moneen kertaan että konsolien kanssa tuo toimii välillä miten sattuu, eri telkkareillakin (Sony/Samsung/LG) sama juttu. Helpompi kun kytkee kokonaan pois päältä ja käsin laittaa konsolit päälle/pois. TV ja vahvistin sen sijaan toimivat yhdessä täysin moitteetta, mutta tietty itsellä ne aina menee samaan aikaan päälle ja pois.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Hall effect tattien tuntuma vain niin erilainen, learning curvea itse pelkään :lonely:
Vähän ot:ta jo, mutta sillä tattien tuntumalla ja toimintatekniikalla ei ole mitään yhteistä. Tuntuma on seurausta mekaanisesta toteutuksesta (jouset ym.). Se niiden alps tattien potikoiden aiheuttama marginaalinen lisäkitka on lähes olematon juttu, ja olisi tietysti mahdollista leipoa osaksi hall tattienkin rakennetta.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Vähän ot:ta jo, mutta sillä tattien tuntumalla ja toimintatekniikalla ei ole mitään yhteistä. Tuntuma on seurausta mekaanisesta toteutuksesta (jouset ym.). Se niiden alps tattien potikoiden aiheuttama marginaalinen lisäkitka on lähes olematon juttu, ja olisi tietysti mahdollista leipoa osaksi hall tattienkin rakennetta.
No silloinhan siinä ois oikein toimiva ratkaisu jos tuntuman saa hierottua samaksi. Onkohan moisia vielä olemassa?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
No silloinhan siinä ois oikein toimiva ratkaisu jos tuntuman saa hierottua samaksi. Onkohan moisia vielä olemassa?
En osaa sanoa, ei pahemmin löydy mittauksia noista. Sony sais moiset varmasti tehtyä jos sitä kiinnostaisi asia tippaakaan. Sama toki koskee kaikkia muitakin 1st party valmistajia.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Onhan nykyään konsolien ohjainten laatu aika ala-arvoista. Kummasti vaan esim. Gamecuben mukana tulleen ohjaimen kaikki napit ja tatit toimivat kuin uudessa, vaikka varmasti on ohjain ottanut aikojen saatossa osumaa ja ollut erittäin kovalla käytöllä. Ikääkin ohjaimella taitaa olla se +20v
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Onkos porukka hoitanut noiden driftaavien ohjainten vaihdon suoraan Sonyn kanssa, vai jälleenmyyjän? Ja jos Sonyn kanssa, niin kauankos on prosessissa kestänyt?

Karma taisi iskeä kun itsekseni naureskelin täällä tarinalle että kahdeksas ohjain jo menossa, ja nyt sitten tarttisi näköjään itsekin laittaa ohjain vaihtoon.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Onkos porukka hoitanut noiden driftaavien ohjainten vaihdon suoraan Sonyn kanssa, vai jälleenmyyjän? Ja jos Sonyn kanssa, niin kauankos on prosessissa kestänyt?

Karma taisi iskeä kun itsekseni naureskelin täällä tarinalle että kahdeksas ohjain jo menossa, ja nyt sitten tarttisi näköjään itsekin laittaa ohjain vaihtoon.
:joy:

Riippuu mistä ostettu, Gigantti ja Verkkis ainakin antavat huoltotiskiltä suoraan uuden käteen. Sonylle ranskaan lähettäessä ~3 viikon reissu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
:joy:

Riippuu mistä ostettu, Gigantti ja Verkkis ainakin antavat huoltotiskiltä suoraan uuden käteen. Sonylle ranskaan lähettäessä ~3 viikon reissu.
Njoo, mulla Prismasta ostettu konsoli, ja he ohjeistavat suoraan hoitamaan Sonyn kanssa. :confused2:
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
802
Njoo, mulla Prismasta ostettu konsoli, ja he ohjeistavat suoraan hoitamaan Sonyn kanssa. :confused2:
Onpahan hyvä syy ostaa kakkosohjain, valkosta ei kannata, koska saattaa olla vanhaa mallia, mustat aika 50/50, värikkäät ja camo uutta mallia, mutta näissä tosi usein löysä 3.5mm liitäntä, joten jos sitä käyttää niin pienellä varauksella että joutuu jotain tukkimaan plugin kaveriksi reikään. Jos paikkakunnalta löytyy Gigantti tai verkkis niin osta sieltä helppoa vaihtoa varten, pari kertaa joutunut suoraan pakkauksestakin viemään ohjaimen suoraan vaihtoon ku napit tuntuneet aivan perseeltä, nykyään tulee tuntuma testattua heti kaupan pihalla autossa :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 681
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom