Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HDMI 2.1 -tukea. Eiköhän kaikki kehittäjät tähtää kuitenkin 4K:hon. 8K jäänee median toistamiseen, jos se ottaa tuulta alleen PS5:n aikana. Jotenkin odottaisin, että jälleen kolmen tai neljän vuoden kuluttua nähdään välipäivitysmalli, joka sitten kykenee peleissäkin paremmin 8K:hon.Mitähän tuo 8k-tuki oikeasti tarkoittaa.
Polyphony demos jo jossai messuilla gran turismossa säteenseurantaa että eiköhän se oo tulossa näkyviinkin, ja tosiaan realiajas sitä pyörittitteli eri kuvakulmista.Voi olla, että visuaalisella puolella säteenseurantaa ei tulla käyttämään (juurikaan) hyväksi. Tuossa artikkelissa Cerny puhuu säteenseurannan käyttämisestä 3D audion kanssa ja miten sen avulla voidaan luoda realistisemmin ääniä.
Polyphony pyörittelee kyllä kaikki mahdolliset tekniikat ja kikat konsolista ulos. Harmi vaan, kun niiden pelit tuppaa juuri siitä syystä myöhästymään vuosillaPolyphony demos jo jossai messuilla gran turismossa säteenseurantaa että eiköhän se oo tulossa näkyviinkin, ja tosiaan realiajas sitä pyörittitteli eri kuvakulmista.
Peter Rubin sanoi:Wired: There's always been a general range of launch pricing. Will the next console hew to that range?
Mark Cerny: I believe that we will be able to release it at an SRP [suggested retail price] that will be appealing to gamers in light of its advanced feature set.
Wired: Meaning that it may cost a bit more but what you're getting is well worth it?
Mark Cerny: That's about all I can say about it.
Jos meinaavat jotain 8K-resoa suunnitella laitteeseen, niin odotan että 1080p-resoluutio pyörii sitten vähintään sen 60fps.
Itse veikkaan yksinkertaisena ihmisenä yksinkertaista ja halpaa ratkaisua. Zen2 tukee PCIx4.0 ja 2019Q3 on tulossa ensimmäiset PCIx4 NVME SSD:t. Kaista näille levyille tulee pyörimään 4-6 GB/s vauhdeissa.Toisaalla on palloteltu ajatuksella, että PS5:n SSD-toteutus olisi räätälöity versio tästä: Radeon™ Pro SSG GPU - Solid State Graphics | AMD
SSG:n luulisi kylläkin olevan aivan liian kallis ratkaisu konsoliin...
Harmi, ettei saatu tietää mitään tarkempaa BC-tuen teknisestä toteutuksesta. Koska arkkitehtuuri on Cernyn mukaan hyvin samankaltainen PS4:n ja PS5:n välillä, lienee sopivaa olettaa, että jonkin patchin avulla saa PS5:n tehot täyteen hyötykäyttöön? Erikseen PS5-versiosta maksaminen tuntuisi siinä tilanteessa todella paskamaiselta, joten toivottavasti niin ei tarvitse tehdä. PS3/PS4 tilanteen pystyi vielä jotenkin ymmärtämään The Last of Us Remasteredin kohdalla, kun BC:täkään ei voinut toteuttaa.Spekulointia tekeillä olevista yksinoikeuksista.Jos Death Strandingin lisäksi The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima ja Horizon Zero Dawn 2 tulee PS5:lle sen alkutaipaleella niin todellinen kilpailijat tyrmäävä aloitus.
Vahvaa vihjailua: Death Stranding saattaa ilmestyä myös PlayStation 5:lle | Muropaketti.com
Samaa mieltä. Lisäsin viestiini maininnan PCIe 4.0:sta samaan aikaan kun laitoit omasiItse veikkaan yksinkertaisena ihmisenä yksinkertaista ja halpaa ratkaisua. Zen2 tukee PCIx4.0 ja 2019Q3 on tulossa ensimmäiset PCIx4 NVME SSD:t. Kaista näille levyille tulee pyörimään 4-6 GB/s vauhdeissa.
Tuota 2TB SSD:tä on vaikea uskoa kun kuluttajahinnat noiden osalta pyörii siellä 300 (ja M.2 levyt 500) euron tuntumassa, ellei sitten ole tiedossa jotain rajua hinnan pudotusta tämän vuoden aikana. Etenkin jos kerta vielä pitäisi kamppailla M.2 levyjä vastaan nopeudessa...
Veikkaan että jos ostat nämä pelit ps4, ne toimivat ps5 ainoastaan paremmalla resoluutiolla/fps, karkki ei lisäänny. Ps5 versiossa taas on näyttävämpää karkkia.Harmi, ettei saatu tietää mitään tarkempaa BC-tuen teknisestä toteutuksesta. Koska arkkitehtuuri on Cernyn mukaan hyvin samankaltainen PS4:n ja PS5:n välillä, lienee sopivaa olettaa, että jonkin patchin avulla saa PS5:n tehot täyteen hyötykäyttöön? Erikseen PS5-versiosta maksaminen tuntuisi siinä tilanteessa todella paskamaiselta, joten toivottavasti niin ei tarvitse tehdä. PS3/PS4 tilanteen pystyi vielä jotenkin ymmärtämään The Last of Us Remasteredin kohdalla, kun BC:täkään ei voinut toteuttaa.
Mitä tuo Ray tracing tarkoittaa?
God of War saattaisi olla sellainen peli joka hyötyisi tuosta eniten tällä hetkellä koska siinähän saa fps lukon pois mutta proo tuhnuttaa sitä jotain 40-60fps jolloin ps5 voisi kuvitella sitten saavan 60fps.Veikkaan että jos ostat nämä pelit ps4, ne toimivat ps5 ainoastaan paremmalla resoluutiolla/fps, karkki ei lisäänny. Ps5 versiossa taas on näyttävämpää karkkia.
Onko? Piirretäänkö ne heijastukset säteenseurannalla, vai lasketaanko niiden sisältö säteitä seuraten ja piirretään rasteroinnilla?@poklu
Nyt on menossa siirtymävaihe, jota kutsutaan käsitteellä "hybrid rendering", tarkoittaen, että rasterointia ja säteenseurantaa käytetään peleissä samanaikaisesti. Esimerkkinä vaikka Battlefield V:n PC-versio, jossa heijastukset on toteutettu säteenseurannalla ja loput grafiikoista perinteisellä tavalla. Lopullisena tavoitteena on täysin säteenseurannalla toteutettu pelimaailma grafiikkoineen ja myös äänineen.
Ei nyt ihan - tai ehkä, riippuen mistä puhutaan. Kuvauksesi nimittäin sopii aika hyvin path tracingiin, joka on kylläkin käsittääkseni aika läheistä sukua ray tracingille.Se on todellisuutta lähimpänä oleva tapa piirtää kuva. Varsinkin dynaamiset heijastukset ja varjot saadaan sillä paremmiksi. Tasaista ja staattista pintaahan saadaan nykytekniikoillakin aikaan.
Se on myös ainakin nykyisellä raudalla raskain tapa piirtää kuva.
Maailma todellisuudessakin "piirtyy" ray tracingilla, eli siis kappaleet lähettävät valonsäteitä silmääsi ja siten tapahtuu näkeminen. Toki tosielämässä niitä säteitä ei tarvitse mitenkään laskea vaan ne vaan tulevat, mutta periaate on sama.
Path tracing on ray tracingiä.Kuvauksesi nimittäin sopii aika hyvin path tracingiin, joka on kylläkin käsittääkseni aika läheistä sukua ray tracingille.
PrancingPeach sanoi:RTX cards provide hardware support for ray tracing. Ray tracing is actually just a primitive operation that can be used in a variety of ways. The path tracing algorithm here is one such way, but it's not used in any major games right now.
Sonic Ether sanoi:Path tracing or ray tracing?
It is more descriptive to call the tech in SEUS PTGI "path tracing" (PTGI stands for Path Traced Global Illumination), but it is not incorrect to call it "ray tracing", since path tracing is a rendering technique which utilizes ray tracing. It's just like how it's more descriptive to call a square a "square", but it is not incorrect to call it a "polygon".
God of War saattaisi olla sellainen peli joka hyötyisi tuosta eniten tällä hetkellä koska siinähän saa fps lukon pois mutta proo tuhnuttaa sitä jotain 40-60fps jolloin ps5 voisi kuvitella sitten saavan 60fps.
Muut PS4 pelit sitten vaatisivat pätsin joka poistaa fps lukot/muut esteet elleivät jo sisällä itsessään 30fps capsin poistoa.
@poklu ratkakapu tuossa aika hyvin selittikin mutta oliskohan tästä kuvasta apua havainnollistamaan:
Njooh, luultavasti juurikin noin. Lainaamani viesti joka tapauksessa kuvasi path tracingin eikä ray tracingiä.
Eli periaatteessa päinvastaista mitä tosielämässä, eli kamera lähettää säteitä ja ne jotka osuu valonlähteeseen, lasketaan.
Ainakaan tuo lainauksesi ei ollut kovin hyvä. "Hardware support for raytracing" voidaan periaatteessa sanoa mistä vaan näyttiksestä monen vuoden ajalta, RTX:issä uutta on BVH traversal -kiihdytin, joka auttaa yhdessä tietyssä osassa säteenseurantaprosessia. Path tracing kts yllä
Kaikissa PS3 versioissa on tuo PS1 yhteensopivuusJos saavat 399e hinnan jossa 12 AMD-TFLOP, joka voisi vastata nVidian 2070/2080 välimaastoa ja pakettiin vielä SSD:n niin Ryystölän CPU:n kanssa aika komea paketti. Jos God of War pyörii vielä kaiken lisäksi tällä uudella lootalla 60fps (PS4-pro:n 40-60fps sijaan) niin huhhuh.
Pitää jostakin vielä hankkia takaisin vanhan mallinen PS3 jossa taaksepäin yhteensopivuus PS1 asti niin on kone jolla tarvittaessa pelata Metal Gear Solid.
Puhe "uskomattomasta" diilistä ja muille epäsopivista muistipiireistä kuulostaa todellakin "uskomattomalta", mikä saa nostamaan kulmakarvoja, mutta ajattelin tuoda esille tällaisen ratkaisun mahdollisuuden.Since I can't post anywhere worthwile with a new account I leave the info here:
PS4 refresh
PS5 memory and storage systems
- sometime between september and november
- 199
- fabbed on samsung 7nm EUV
- best wafer pricing in the industry
- die size 110mm²
- no PRO refresh, financially not viable yet
- too close to PS5 as well
- 24 GB RAM in total (20 GB usable by games)
- 8 GB in form of 2 * 4-Hi stacks HBM2
- Sony got "amazing" deal for HBM
- in part due to them buying up bad chips from other customers which can't run higher then 1.6 Gbps while keeping 1.2v.
- HBM is expected to scale down in price a lot more than GDDR6 over the console lifetime
- Samsung, Micron and SK Hynix already shifting part of their capacity towards HBM due to falling NAND prices
- Sony will be one of the first high volume customers of TSMCs InFO_MS when mass production starts later this year (normal InFo already used by Apple in their iPhone)
- InFO_MS brings down the cost compared to traditional silicon interposers - has thermal and performance advantage as well
- InFO_MS allows them to drive their 1.6 Gbps chips @ 1.7 Gbps (435 GB/sec.) without having to increase the voltage above 1.2v
- HBM is more power efficient compared to GDDR6 - the savings were invested into more GPU power
- additional 16 GB in form of DDR4 @ 256 bit for 102.4 GB/sec.
- 4 GB reserved for OS, the remaining 12 GB usable by games
- memory automatically managed by HBCC and appears as 20 GB to the developers
- HBCC manages streaming of game data from storage as well
- developers can use the API to take control if they choose and manage the memory and storage streaming themselves
- memory solution alleviates problems found in PS4
- namely that CPU bandwidth reduces GPU bandwidth disproportionately
- 2 stacks of HBM have 512 banks (more banks = fewer conflicts and higher utilization)
- GDDR6 better than GDDR5 and GDDR5x in that regard but still less banks than HBM
- at the same time trying to keep CPU memory access to slower DDR4
- very satisfied with decision to use two kinds of memory for price to performance reasons
- allowed them to go below ~50 GFLOPs per GB/sec. bandwidth but still keep above 40 GFLOPs per GB/sec.
Toivottavasti tulee olemaan vähintään 499$. Ei mitään halpakonsoleja enää, kiitos.
Ei tuo nyt hirveästi yli 499 voi myöskään maksaa, kun ei siitä sitten taas olla valmiita maksamaan. Ei sekään ole hyvä, jos konsoli on liian kallis. Heijastuu ennen pitkää kyllä peleihinkin ja muuhun, jos ei ole käyttäjäkuntaa.
Kyllä se hinta vaikuttaa myynteihin, julkaisun aikana ei välttämättä niin paljoa. Tosin eipä tuota ole kiirettä ostaa, kun julkaisun aikaan tuskin on montaa hyvää peliäkään.Eipä sillä niin väliä, onko se satasen sinne tänne, kauppa käy kuitenkin.
Ps. Jos laitatte dollareita niin pistäkää se tunnus oikeaan kohtaa..