Playstation 5


Hyviä juttuja:
  • Kylmäbuutti pelin main menuun 4,3s. Savegame load 1,4s."Nopeampi mitä mikään cartridge base game console historiassa." -- John "DF" Linneman
  • PS4-pro spiderman savegamen load kestää 33s. PS5 spiderman lataa siis 23 kertaa nopeampaa huomattavasti detailirikkaampaa peliä.
  • Puddle-gate on ratkaistu. Reitreisatut lammikot ynnä muut pinnat löytyy. Realtime raytraced reflections.
  • Hämmästyttävän paljon laadukasta RT:tä launchipeliksi. Selvä generational leap. Mitä ihmettä tullaankaan näkemään tulevaisuudessa, sanotaanko 4v päästä.
  • RT Fidelity mode: 30fps LOCKED
  • Performance mode: 60fps LOCKED.
  • Resoluutio on dynaaminen mutta niin hämmästyttävän hyvin rakennetut 4k framet että ei ole enää mielekästä puhua renderöintiresosta... koska kuva on niin hyvä! Interesting... :think:
 
Viimeksi muokattu:
Ai saakeli kun vaikuttaa hyvältä. Taitaa mennä Ghost of Tsushima uudelleen peluuseen PS5:llä 60fps-moodilla julkaisupelien pelaamisen jälkeen. Toivottavasti tulisi pätchi God of Wariin, joka sallisi 4K@60fps:n, mutta tällä hetkellä sellaiset fiilikset, että saattavat tehdä tuosta 2018 GOTYsta remasterin. Toki 1080p lukitussa 60fps:ssä on hyvä myös, ei siinä mitään.

Toisaalta uusia itseäni kiinnostavia pelejä näyttäisi tulevan ensi vuonna aika paljon, että saa nähdä mitä vanhoja pelejä sitä ehtii pelailemaan.
 
Pahoittelut saattaa olla untuvikko kysymys mutta eikös ps5:lla pelit toimikkaan 4K/120fps nopeudella, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Tsushima tuli skipattua ite kun myin jo PS4 heinäkuussa. Näemmä ihan hyvä ratkasu kerta nyt pääsis pelaamaan parempaa versiota. Ihan hyvältä näyttää toi BC, vaikkakin latausajoissa taitaa jäädä pikkasen Xboxille samoissa peleissä?



Pahoittelut saattaa olla untuvikko kysymys mutta eikös ps5:lla pelit toimikkaan 4K/120fps nopeudella, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Oot joutunu markkinoinnin uhriks. PC:lläkään ei pelit ihan vielä pyöri 4k 120fps, vaikka pelkkä näytönohjain maksaa enemmän kun koko konsoli. Ei siis mitään toivoa et 4k 120fps nähtäis konsolilla missään edes etäisesti graafisesti näyttävissä peleissä.
 
Pahoittelut saattaa olla untuvikko kysymys mutta eikös ps5:lla pelit toimikkaan 4K/120fps nopeudella, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Toimii jos pelissä on tuki sellaiselle. Esim Dirt 5 ja uudessa codissa on 4K120hz muoto. Mutta se millä resolla se oikeasti pyörii on eri asia.
 
Ah, Sekiro 60fps. Minun on aika näköjään jättää Bloodborne taakse, jos tosiaan ei 60fps tule. Ei enää sitä frame pacing nykimistä uudella konsolilla. Dark Souls 3 myös 60fps. Hyvä.
 
Kieltämättä tuo PS5:n backwards compatibility taitaa olla tämän vuoden underpromise-but-overdeliver tapaus. Porukka taisi odottaa Cernyn puheiden perusteella että pelit pyörivät kuten PS4-pro mutta tietyt Sonyn "määräämät" pelit olisi pätsätty ja pyörisivät "up-to-60".

Helvetti pelkkää flätline viivaa vetää. Pelit jotka ovat "ongelma" listalla DF:n mukaan ottavat kaiken hyödyn CPU:sta mutta GPU:ta ajetaan vain PS4-pro moodissa.

Sekirokin näyttää olevan John Linnemanin definitive console edition nyt kun PS5:lla on ainoa versio joka rock solid 60fps. PC:llä toki 120fps mutta sitä ei lasketa.

EDIT: en muista että mainitsivat Bloodbornea videolla? Pyörikö se ilman framepacing issueita 30fps? Entä God of War?

PS: John Linneman juuri twitterissä:



Twiitti: Lots more in the works for PS5 - including some big surprises.
 
Kieltämättä tuo PS5:n backwards compatibility taitaa olla tämän vuoden underpromise-but-overdeliver tapaus. Porukka taisi odottaa Cernyn puheiden perusteella että pelit pyörivät kuten PS4-pro mutta tietyt Sonyn "määräämät" pelit olisi pätsätty ja pyörisivät "up-to-60".

Helvetti pelkkää flätline viivaa vetää. Pelit jotka ovat "ongelma" listalla DF:n mukaan ottavat kaiken hyödyn CPU:sta mutta GPU:ta ajetaan vain PS4-pro moodissa.

Sekirokin näyttää olevan John Linnemanin definitive console edition nyt kun PS5:lla on ainoa versio joka rock solid 60fps. PC:llä toki 120fps mutta sitä ei lasketa.

EDIT: en muista että mainitsivat Bloodbornea videolla? Pyörikö se ilman framepacing issueita 30fps? Entä God of War?

PS: John Linneman juuri twitterissä:



Twiitti: Lots more in the works for PS5 - including some big surprises.

Bloodbornessa ilmeisesti edelleen frame pacing ongelmia ja 30fps, koska siihen ei ole tehty patchia. Saisi Sony herätä asian kanssa ja laittaa vaikka Japan Studion tekemään siihen patchin, kun se studio auttoi From Softwarea pelin teossa. Aika noloa, että joku neverhööd tyyppi tekee vapaa-ajallaan 60fps patchin ja Sony ei näe, että voisi olla aika toivottu juttu.
 
Toimii jos pelissä on tuki sellaiselle. Esim Dirt 5 ja uudessa codissa on 4K120hz muoto. Mutta se millä resolla se oikeasti pyörii on eri asia.
Tuo kannattaa monen ymmärtää heti alkuunsa. Nyt puhutaan kuitenkin 500e laitteista eli ei sieltä mitään nvidian 3090rtx tason tulosta tule. Esim mainostettu 4k120Hz Dirt5 pyörii next gen konsoleilla dynaamisesti 1080p - 1440p ja mitä vaan tuosta väliltä josta se skaalataan 4k, ja täten mainostetaan 4k120Hz pelinä. Tämän lisäksi ultra detaileista ei ole tietoakaan.
 
Jännittää ihan nuo big surpriset. :)
Mutta liekö hyviä vai huonoja yllätyksiä, kun irvistyshymiötä käytti. :D

Itse asiassa veikkaan, että osa yllätyksistä koskee noita latausaikoja vanhoissa peleissä. Aika yllättävää, että ilman optimointia PS5:llä on hitaammat latausajat kuin Series X:llä useassa pelissä.
 
Pahoittelut saattaa olla untuvikko kysymys mutta eikös ps5:lla pelit toimikkaan 4K/120fps nopeudella, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Tuo on hyvin yksinkertaista. PS5 pystyy 4K/120fps outputtiin. Mutta tuskin kovin moni peli tulee pyörimään noilla luvuilla. Vähän sama kuin PS3 pystyi 1080p/60fps mutta suurin osa peleistä oli kuitenkin 720p/30fps tai vähemmänkin.

PS5 on kuitenkin hintaisekseen erittäin kovaa rautaa, ja eiköhän se ole pääasia.
 
Storesta ensimmäistä videota, en ole nähnyt muualla. Ja joku arvostelija sanoi, ettei saisi vielä näyttää sitä, joten voi olla että video poistetaan pian. Minuutin kohdalla.



Dave Lee on testaillut melutasoja:


IDLEFULL LOAD
Xbox Series X37 dB39 dB
PlayStation 537 dB38 dB
PlayStation 4 Pro45 dB54 dB
 
Viimeksi muokattu:

What's most exciting is that these play times don't just start counting once you've gotten your new PS5 plugged in. Your profile also showcases the time you've spent playing on PS4, which means all those hours you sunk into Overwatch, The Witcher III, Rez Infinite, Destiny 2, or your game of choice will be represented here.
 
Kiva, että näkee peliajat mistä vain pelistä. Pieni juttu, mutta kyllä sitä joskus ihmettelee, että minkä verran on tullut laitettua tunteja johonkin peliin.

Sitten vähän ikävämpi juttu niille, joilla on vielä Kojiman P.T. PS4:llä. Konami on estänyt sen toiminnan PS5:llä päivityksen myötä, vaikka se aiemmin oli ilmeisesti toiminut. Sellanen perseensuti se Konami on :thumbsdown:
 
Kiva, että näkee peliajat mistä vain pelistä. Pieni juttu, mutta kyllä sitä joskus ihmettelee, että minkä verran on tullut laitettua tunteja johonkin peliin.

Sitten vähän ikävämpi juttu niille, joilla on vielä Kojiman P.T. PS4:llä. Konami on estänyt sen toiminnan PS5:llä päivityksen myötä, vaikka se aiemmin oli ilmeisesti toiminut. Sellanen perseensuti se Konami on :thumbsdown:

Onpas mälsää. Itselläni on vielä P.T. ladattuna launch PS4:lle joka on kylläkin sukulaisen käytössä. En oo vaan uskaltanut pelata sitä hahaa.
 
Tuo kannattaa monen ymmärtää heti alkuunsa. Nyt puhutaan kuitenkin 500e laitteista eli ei sieltä mitään nvidian 3090rtx tason tulosta tule. Esim mainostettu 4k120Hz Dirt5 pyörii next gen konsoleilla dynaamisesti 1080p - 1440p ja mitä vaan tuosta väliltä josta se skaalataan 4k, ja täten mainostetaan 4k120Hz pelinä. Tämän lisäksi ultra detaileista ei ole tietoakaan.
Tämä tässä. Ja myös varmasti melko marginaali käyttäjäkunta omistaa nyt siihen kykenevän näytön/telkan.

Spidermanin RT toteutus kyllä näytti hyvältä ja sopii tuohon peliin täydellisesti. Tuossa joutuu jo ehkä miettimää kumman kuvanlaatu moden valitsee.
 

What's most exciting is that these play times don't just start counting once you've gotten your new PS5 plugged in. Your profile also showcases the time you've spent playing on PS4, which means all those hours you sunk into Overwatch, The Witcher III, Rez Infinite, Destiny 2, or your game of choice will be represented here.
Tämä on kyllä se mitä jo nelosessa kaipasi. Hienoa :) :thumbsup:
 

What's most exciting is that these play times don't just start counting once you've gotten your new PS5 plugged in. Your profile also showcases the time you've spent playing on PS4, which means all those hours you sunk into Overwatch, The Witcher III, Rez Infinite, Destiny 2, or your game of choice will be represented here.
Eeeeei!
En halua.
Haluan paeta todellisuutta, enkä että sen pakenemisen näennäinen onnistumisen taso ilmaistaan ajallisesti raakarealistisesti. xD

Kaipa se on jossain kivasti piilossa tai ainakin halutessa saa piiloon. :P
 
Kyllä tuo Spider-Man Miles Morales näytti upealta oli sitten performance tai visual mode käytössä. Tuosta tulee kyllä ensimmäinen peli mikä pistetään testiin kun konsoli saapuu parin viikon päästä.
 
Olen aikasemmin ymmärtänyt että pleikkarissa olisi nopeampi ssd kuin xboxissa, tääläkin siitä puhuttu muistaakseni useamman kerran? Ei näköjään, kun boxi latailee pelistä riippuen parhaimmillaan n. 15-20 sekuntia nopeammin, se on aika paljon se. :woot:
 
Olen aikasemmin ymmärtänyt että pleikkarissa olisi nopeampi ssd kuin xboxissa, tääläkin siitä puhuttu muistaakseni useamman kerran? Ei näköjään, kun boxi latailee pelistä riippuen parhaimmillaan n. 15-20 sekuntia nopeammin, se on aika paljon se. :woot:
Tää nyt ehkä kuuluisi tonne konsolisota ketjuun. Noi testatut pelit oli viime sukupolven pelejä, ei niitä ole optimoitu uudelle SSD:lle.

Tuo Miles Morales taas on ja näkee selvästi kuinka hemmetin nopeasti se käynnistää pelin vrt PS4 pro
 
Kieltämättä tuo PS5:n backwards compatibility taitaa olla tämän vuoden underpromise-but-overdeliver tapaus. Porukka taisi odottaa Cernyn puheiden perusteella että pelit pyörivät kuten PS4-pro mutta tietyt Sonyn "määräämät" pelit olisi pätsätty ja pyörisivät "up-to-60".

Helvetti pelkkää flätline viivaa vetää. Pelit jotka ovat "ongelma" listalla DF:n mukaan ottavat kaiken hyödyn CPU:sta mutta GPU:ta ajetaan vain PS4-pro moodissa.

Sekirokin näyttää olevan John Linnemanin definitive console edition nyt kun PS5:lla on ainoa versio joka rock solid 60fps. PC:llä toki 120fps mutta sitä ei lasketa.

EDIT: en muista että mainitsivat Bloodbornea videolla? Pyörikö se ilman framepacing issueita 30fps? Entä God of War?

PS: John Linneman juuri twitterissä:



Twiitti: Lots more in the works for PS5 - including some big surprises.



Ei olleet niin kivoja yllätyksiä... Ps5 pelejä ei voi siirtää ulkoiselle ja vrr tukea ei ole vielä ps5 lle kuin 120 hz tilassa.
 

Siinähän se lähde on lainauksissa...sen linnemanin twitter tili.

Vrr- Säätöä.


Kovosta Puhetta.


We’d also like to add that, at the time of writing, it’s impossible to copy PS5 games across to an external HDD for storage purposes, meaning that you’ll have to either re-download or re-install any next-gen titles that you delete.

 
Viimeksi muokattu:
Ulkoinen HDD-juttu itselleni ihan yhdentekevä kyllä. Vrr en osaa sanoa.

Sä oot sit rikas jätkä jolla varaa ostella järkyn hintaisia laajennuspalikoita joita ei ole edes tuettuna vielä. Taisitko edes tajuta mitä toi merkkaa. Vitsi tonne pleikan omalle sisäiselle mahtuu muutama hassu peli. Mut sehän on vain yhdentekevää. Ja jos ei vrr/ freesyncillä ole mitään väliä niin sit ri kyllä tiedä mistään mitään. Toivotasn että korjaa noi idioottimaiset puutteet edes päivityksillä.
 
Sä oot sit rikas jätkä jolla varaa ostella järkyn hintaisia laajennuspalikoita joita ei ole edes tuettuna vielä. Taisitko edes tajuta mitä toi merkkaa. Vitsi tonne pleikan omalle sisäiselle mahtuu muutama hassu peli. Mut sehän on vain yhdentekevää. Ja jos ei vrr/ freesyncillä ole mitään väliä niin sit ri kyllä tiedä mistään mitään. Toivotasn että korjaa noi idioottimaiset puutteet edes päivityksillä.

Ei ole mitään hätää eli ihan rauhassa. Mielestäni viestini ilmaisi, että puhun itsestäni? Pc:lläkin olen pärjännyt 500ssd, koska pelaan kohtuu intensiivisesti kerrallaan yhtä tai kahta peliä. Sitten poistan kirjastoon ja pelaan muuta. Nopeasti lataa ja asentaa pelitkin mielestäni. Ei minulla tarvitse koko kirjasto olla valmiina asennettuna.

Vrr mainitsin etten osaa sanoa, koska minulla ei ole sellaista näyttöä/tv:tä niin en tiedä puutteen vaikutusta minulle.

Toki toivon, että asiat korjaantuu niin sopii muillekin. :tup:
 
Sä oot sit rikas jätkä jolla varaa ostella järkyn hintaisia laajennuspalikoita joita ei ole edes tuettuna vielä. Taisitko edes tajuta mitä toi merkkaa. Vitsi tonne pleikan omalle sisäiselle mahtuu muutama hassu peli. Mut sehän on vain yhdentekevää. Ja jos ei vrr/ freesyncillä ole mitään väliä niin sit ri kyllä tiedä mistään mitään. Toivotasn että korjaa noi idioottimaiset puutteet edes päivityksillä.


Tuoreeseen konsoliin ei siis ole mahdollista saada vielä lainkaan lisätilaa PlayStation 5 -pelejä varten, vaan tuki lisätään ”tulevassa päivityksessä”. Vaikka koloon voi asentaa oman M.2 SSD -aseman, konsoli ei yksinkertaisesti lue sitä ennen päivitystä, uutisoi The Verge.

Mark Cerny tosin vihjaili jo vastaavaa maaliskuussa, jolloin hän myös varoitteli ihmisiä ostamasta M.2-asemia vielä toistaiseksi:

”Olisi loistavaa, jos se saataisiin jo julkaisuun, mutta luultavasti tuki saadaan vasta hieman sen jälkeen. Joten älkää ostako vielä M.2-asemia ennen kuin kuulette meistä”, Cerny kertoi esittelytilaisuudessa.


Toistaiseksi PlayStation 5:llä joutuu siis selviämään 825 gigan sisäänrakennetulla asemalla, jonka todellisen koon pelikäytössä väitetään olevan oikeasti vain 667 gigaa. Nykypelien koolla siihen ei montaa nimikettä mahdu, joten toivottavasti laajennettava SSD-paikka saadaan toimimaan piakkoin.
 
Sä oot sit rikas jätkä jolla varaa ostella järkyn hintaisia laajennuspalikoita joita ei ole edes tuettuna vielä. Taisitko edes tajuta mitä toi merkkaa. Vitsi tonne pleikan omalle sisäiselle mahtuu muutama hassu peli. Mut sehän on vain yhdentekevää. Ja jos ei vrr/ freesyncillä ole mitään väliä niin sit ri kyllä tiedä mistään mitään. Toivotasn että korjaa noi idioottimaiset puutteet edes päivityksillä.
Huoli on aito, mutta varmaan aluksi pärjää tuolla pienelläkin kovolla kunnes päivityksellä enabloivat SSD laajennokset. Nappasee sitten 8TB 7000MB/s "kiekon" sisään ja jatkaa latailua.

Mihin tuo sisäinen levy riittää (667GB):
  1. Astros playroom (0GB, on jo OS:ään sisäänrakennettuna)
  2. Demon's Souls (66GB)
  3. Spiderman: Miles morales (50GB)
  4. Spiderman PS4 raytracing remastered (55GB)
  5. Assassin's Creed: Valhalla (50GB)
  6. COD Black ops (140GB)
  7. Godfall (45GB)
  8. Watch Dogs: Legion (65GB)
  9. Cyperpunk 2077 (70GB)
  10. Devil May Cry 5 SE (60GB)
Tuo setti ensihätään 601GB ja tuohon saa vielä päälle esim muutama tusina 500MB - 5GB pikkupeliä joita on PSN pullollaa ja joihin aina silloin tällöin jää kiinni. Koko PS4 kirjasto toki on reilu satkun maksavalla 4TB USB drivessä.

Ei tilanne onneksi ole toivoton vaikka vähän harmillinen että pelejä ei saa esim omalle NAS:lle talteen. Pitää lutkuttaa pelit uudestaan netin yli gigan kaistalla.

VRR tukihan on jo luvattu pitkän aikaa sitten, eli jos se ei launchissa ole niin varmasti kohta tuleepi. Näitä konsoleitahan mainostetaan featureilla joita ei oikeasti ole ja joita tiputellaan sitten 2021 aikana kunhan joskus featuret saadaan tuotantokuntoon.
 
Pieni kiintolevy tila voi silloin haitata jos oikeasti on hidas nettiliittymä(jos lataa netistä) mutta jos ostaa pelit fyysisenä ja on hidas netti niin mielestäni ongelma ei ole silloin niin iso.

Mutta jos on aktiivinen pelaaja ja eikä kerralla pelaa yhtä peliä loppuun vaan haluaa että konsolissa on monta peliä jota pelata mitä mieleen tulee niin silloin voi olla ongelma jos netti on hidas ja konsolista loppuu tilat.

Itsekin taitelen PC:n kanssa että on parin teran HDD jonne laittanut pelejä "jemmaan" ja siirtelen niitä sitten SSD:lle kun alan pelamaan ja nopeampaa siirtää sitä kautta kuin netin kautta.
 
Huoli on aito, mutta varmaan aluksi pärjää tuolla pienelläkin kovolla kunnes päivityksellä enabloivat SSD laajennokset. Nappasee sitten 8TB 7000MB/s "kiekon" sisään ja jatkaa latailua.

Mihin tuo sisäinen levy riittää (667GB):
  1. Astros playroom (0GB, on jo OS:ään sisäänrakennettuna)
  2. Demon's Souls (66GB)
  3. Spiderman: Miles morales (50GB)
  4. Spiderman PS4 raytracing remastered (55GB)
  5. Assassin's Creed: Valhalla (50GB)
  6. COD Black ops (140GB)
  7. Godfall (45GB)
  8. Watch Dogs: Legion (65GB)
  9. Cyperpunk 2077 (70GB)
  10. Devil May Cry 5 SE (60GB)
Tuo setti ensihätään 601GB ja tuohon saa vielä päälle esim muutama tusina 500MB - 5GB pikkupeliä joita on PSN pullollaa ja joihin aina silloin tällöin jää kiinni. Koko PS4 kirjasto toki on reilu satkun maksavalla 4TB USB drivessä.

Ei tilanne onneksi ole toivoton vaikka vähän harmillinen että pelejä ei saa esim omalle NAS:lle talteen. Pitää lutkuttaa pelit uudestaan netin yli gigan kaistalla.

VRR tukihan on jo luvattu pitkän aikaa sitten, eli jos se ei launchissa ole niin varmasti kohta tuleepi. Näitä konsoleitahan mainostetaan featureilla joita ei oikeasti ole ja joita tiputellaan sitten 2021 aikana kunhan joskus featuret saadaan tuotantokuntoon.
Eikö noi ps4 pelien lataukset sitten hyötyisi siitä että ne olisi ssd:llä myös?
 
Mitä luulet että se gigan kaista auttaa sua paskaakaan kun et ikinä sonylta saa sen vertaa kaistaa.
Mullakin 150mb netti ja eilen just tuli 3mb/s ps storesta.
IMG_20201107_004429.jpg
Mulla on satku, mutta melkein koko kaistalla :tdown:
 
Toivo on, että azuren palvemille menee nuo playkkarin netti palvelut. Kerta tekivät microsoftin kanssa azuresta sopimuksen. Hirveästi heittelee tuo networking testi nopeudet 130-227Mbps 10-46Mbps nopealla testailulla (250/50 valokuitu).
 
Eipä näytä kovin hyvältä tuo ps5 uusi menu systeemi tällä hetkellä. Paljon paranneltavaa käytettävyydessä vielä. Latausnopeus näyttää hyvältä ainakin vielä kun käyttäjiä ei ole miljoonia.

 
Viimeksi muokattu:
Mitä tuo vain 120hz vrr käytännössä tarkoittaa? Konsoli vaihtaa ulostulon muotoa pelikohtaisesti, ja vrr toimii vain jos peli on 120hz? Ei siis ole mitään kiirettä hankkia, jos edes perusjutut eivät toimi.
 
Eikö noi ps4 pelien lataukset sitten hyötyisi siitä että ne olisi ssd:llä myös?
Hyötyvät jonkin verran. Toistaiseksi näyttää siltä että vain marginaalisia parannuksia ps4 peleissä kun verrataan originelli PS4:n kovalevyyn. Joissakin peleissä joitakin sekuntejä sheivaantumut oois ja osa peleistä lataa yhtä hitaasti mitä 5400rpm kovalevyllä. Selkeästikkään eivät vielä uskalla valjastaa SSDtä oikeasti nuissa, koska Sonyn taaksepäinyhteensopivuus on vielä lasten kengissä. Voisin veikata että ajavat latauksia jonkun HDD emulaatiokerroksen läpi.
 
Toivo on, että azuren palvemille menee nuo playkkarin netti palvelut. Kerta tekivät microsoftin kanssa azuresta sopimuksen. Hirveästi heittelee tuo networking testi nopeudet 130-227Mbps 10-46Mbps nopealla testailulla (250/50 valokuitu).
Ja ainakin jos yhtään luottoa menneeseen, tuo testi ei kerro yhtään mitään oikeasta latausnopeudesta.
 
En tiedä, että olenko vähään tyytyväinen vai muuten köhelö, mutta minusta pelit ovat latautuneet ilman suuria tuskia ja muutenkin asiat näyttää hyvälle. :lol:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 721
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom