Playstation 5

Playstation 4 ilmestyi marraskuussa 2013 ja sai 1 teran version heinäkuussa 2015 eli meni yli puolitoista vuotta. Slim tuli sitten myöhemmin. En taida jaksaa odottaa ihan noin pitkään kuitenkaan vaikka en nyt julkaisussa konetta hankikaan. Onneksi tuossa on paikka toiselle nopealle kiintolevylle.
 
PS5 pelejä voi striimailla PS4 konsolille

VGC and Eurogamer reported today that a “PS5 Remote Play” app has already popped up on the PS4, offering up to a 1080p stream from your new console to your existing one. Perhaps you’ll hook up your PS4 to the bedroom TV — or the living room if you keep your primary console in the den?

You don’t necessarily need a PS4 to stream a PS5 to another room of your house, though, since the PS Remote Play app is getting updated on other platforms as well. The Windows version not only adds PS5 support at 1080p but also HDR:

Sony gives your PS4 a second life: slinging a PS5 to another room of your house
 
En kyllä ymmärrä tuota tallennustilasta valittamista, varsinkin suomessa kun ei olla minkään hitaiden ja datakatolla varustettujen yhteyksien varassa. Ja ihan riittävästi tuonne tavaraa mahtuu, esimerkiksi:
Muutama "jatkuva" peli, vaikka destiny 2, uusin codi ja nhl ja/tai fifa.
Pari tarinapeliä jotka voi poistaa sitten kun vedetty läpi ja siirtyy seuraavien pariin.
Kourallinen pikkupelejä esim. spelunky 2 yms.
Hyvin mahtuu tuollainen setti sinne ssd:lle ja en kyllä näe että miten tuo ei olisi muka riittävä määrä kerrallaan asennetuiksi peleiksi.
 
En kyllä ymmärrä tuota tallennustilasta valittamista, varsinkin suomessa kun ei olla minkään hitaiden ja datakatolla varustettujen yhteyksien varassa. Ja ihan riittävästi tuonne tavaraa mahtuu, esimerkiksi:
Muutama "jatkuva" peli, vaikka destiny 2, uusin codi ja nhl ja/tai fifa.
Pari tarinapeliä jotka voi poistaa sitten kun vedetty läpi ja siirtyy seuraavien pariin.
Kourallinen pikkupelejä esim. spelunky 2 yms.
Hyvin mahtuu tuollainen setti sinne ssd:lle ja en kyllä näe että miten tuo ei olisi muka riittävä määrä kerrallaan asennetuiksi peleiksi.
Yhdelle riittää mutta entä jos kyse on koko perheen peleistä? Nimimerkki lapsella melkein kaikki lego-pelit kiintolevyllä (1 teran pro). Tilannetta helpotti kun teinit sai omansa ja nyt tuolla pienimmälläkin on oma puolen teran slim.
 
Mä taas ymmärrän ton valittamisen tallennustilasta, kaikille kun ei vieläkään tule sitä gigan nettirööriä.
Esim missä itte asustelen, niin tänne ei saa kiinteenä kun 30/5 vdsl, 50-600M 4G/5G löytyy kanssa. Mutta lähi tukiasema on sen verran tukossa käyttäjistä, niin niin noista 4G/5G ei kummosesti kaistaa irtoa päivällä ja illalla.

Paraneehan nopeudet varmaan tääläkin jossain välissä, mutta ottaako se vuoden vai kaks ennen kun saavat kapasiteettia lisättyä, niin sitä ei kukaan tiiä.
 
Näin yksinasuvana ei ole tosiaan vaikeuksia tuon tilan kanssa, joka konsolin sisällä tulee, mutta lapsiperheillä varmasti eri. Tosin minullakin 7-vuotias kummipoika veljensä kanssa käy säännöllisesti ja kyllä minulla heidän pelit pitää valmiina varuilta olla, kun ei tiedä, mitä pelaavat. Onneksi itse pärjään pienellä tilalla niin pojilla on valmiina aina. :tup:

Mutta eri käytännöt eri ihmisillä.
 
No joka tapauksessa on odotettava toimivaa päivitystä. Milloin lie päivitys loppujen lopuksi tulee? Ei kiitos noin rajalliselle laitteelle. Noin pieni talletustila on pikemminkin PS4 teknologiaa.

Kukaan joka on oikeasti PS5:n ennakkotilannut ei tule perumaan tilaustaan tuollaisen asian takia. Me jotka olemme sen ennakkotilanneet ymmärrämme että PS5:n uusi SSD on aivan penteleen kallis. Konsolin hinta on nytkin monelle jo kipurajoilla. Eli näin pieni tallennustila on nimenomaan PS5-teknologiaa. Ymmärrätkö paljonko maksaa ostaa vaikka PC:lle noin nopea SSD?

Sitten kun tuota konsolia saa Prisman hyllystä niin se päivityskin on tullut jolla voi pelejä siirtää ulkoiselle levylle. Taas yritetään tehdä jostain täysin olemattomasta asiasta joku isokin ongelma. Tätä on ollut nyt ilmassa todella paljon tämän PS5:n kanssa.

ps. jos on hidas netti niin kannattaa suosia levyversioita peleistä. Nythän nuo levyt siirtyvät vieläpä Ultra HD Blu-ray-formaattiin joka on nopeampi kuin aiempi. Pelit tulevat asentumaan varmasti erittäin nopeasti levyiltä. Näin aion itsekin toimia vaikka mulla on ihan nopeahko netti.
 
Hyvä lista PS4 peleistä joissa on heittelevä fps. Esim Until Dawn pitäisi nyt olla locked 60 fps PS5:lla.
 
Daily reminder. Koko Souls pelisarja pelattavissa PS5:lla day one.
  • Demon's Souls 60fps (World premiere, console exclusive!) (1440p performance mode)
  • Dark Souls: remastered 60fps (3200x1800)
  • Dark Souls 2 60fps (1920x1080)
  • Dark Souls 3 60fps (World premiere, console framerate exclusive! PS5 on ainoa konsoli historiassa joka pyörittää tätä peliä 60fps) (1920x1080)
  • Bloodborne 30fps. (1920x1080)
Ei tässä ollenkaan täpinöissään olla.

EDIT lisätty infoa peleistä.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan että tämä pelien haaliminen pleikkarin omaan muistiin/pelko siitä ettei sitä pysty tekemään johtuu eniten siitä että PS4:sen kanssa siitä gigan kuidustakaan ei ollut apua kun ongelma oli pleikkarin servereiden päässä. Niihin toivottavasti tulee PS5 myötä parannusta ja data liikkuisi ennemin sadoissa megoissa kuin kymmenissä jos yhteydet omassa päässä vain antavat myöden.
 
Miksi Bloodborne ei ole 60fps ja millä resolla noi framet on?
Bloodborne on 30fps koska siihen ei ole tainnut vuoden 2015 jälkeen tulla yhtään pätsiä. Liekkö pelin koodeja edes on enää olemassa kellään. Harmi. Resoluutiot ovat nuille muille peleille mitä tahansa fullHD:n ja 4k välillä. Demons Souls taitaa olla 1440p ja Dark Souls 1 3200x1800 mutta muista ei ole tietoa millä resoluutiolla ne PS4-pro:lla pyöri.

E: Lisäsin infoa peleistä kun kaivelin resot. Yllätyin myös siitä että PS5 on ainoa next-gen konsoli joka pyörittää DS3:sta 60fps. Toinen teho-next-gen pyörittää peliä valitettavasti vain 30fps. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
E: Lisäsin infoa peleistä kun kaivelin resot. Yllätyin myös siitä että PS5 on ainoa next-gen konsoli joka pyörittää DS3:sta 60fps. Toinen teho-next-gen pyörittää peliä valitettavasti vain 30fps. Korjatkaa jos olen väärässä.
Menee aika reilusti topicin vierestä, mutta tuo johtunee siitä, että patch 1.11 (jossa tuo 60fps PS4pro tuki siis tuli) on julkaistu maaliskuussa 2017. Viimeinen DS3 patch (1.35) on elokuulta 2017 ja Xbox One X julkaistiin marraskuussa 2017. Noita pelejä on varmasti useampia, joihin on devaajien puolesta tehty PS4pro patch, mutta ei One X -patchia niiden suuren julkaisupäivämääräeron vuoksi. Mass Effect Andromeda meinasi jäädä tällaiseksi, kunnes marraskuussa 2018 saivat One X -patchin ulos N7-päivän kunniaksi.
 
Bloodborne on 30fps koska siihen ei ole tainnut vuoden 2015 jälkeen tulla yhtään pätsiä. Liekkö pelin koodeja edes on enää olemassa kellään. Harmi.

30 fps ei olisi edes paha, mutta se frame pacing on se ongelma. Mutta siitäkin huolimatta kyseessä on itselleni viime sukupolven paras peli.

Mutta eiköhän source code tallella ole. Kyseessähän ei ole kuitenkaan mikään Square Enixin PS2-ajan peli :rofl: Joku yksinäinen heppuhan sai jo Bloodbornen toimimaan 60 fps, joten eiköhän Sony/From Software siihen pystyisi myös. Musta vaan tuntuu että niitä kiinnostaa mieluummin myydä siitä vaikka uusi remasteroitu versio kuin päivittää ilmaiseksi. Mutta toivottavasti olen väärässä.
 
30 fps ei olisi edes paha, mutta se frame pacing on se ongelma. Mutta siitäkin huolimatta kyseessä on itselleni viime sukupolven paras peli.

Mutta eiköhän source code tallella ole. Kyseessähän ei ole kuitenkaan mikään Square Enixin PS2-ajan peli :rofl: Joku yksinäinen heppuhan sai jo Bloodbornen toimimaan 60 fps, joten eiköhän Sony/From Software siihen pystyisi myös. Musta vaan tuntuu että niitä kiinnostaa mieluummin myydä siitä vaikka uusi remasteroitu versio kuin päivittää ilmaiseksi. Mutta toivottavasti olen väärässä.
Melko varmasti sieltä on tulossa remaster. Sekin kelpaa erittäin hyvin jos pientä grafiikkaparannusta jo entuudestaan upeaan ulkoasuun, 4K resot ja 60fps päälle.
 
Melko varmasti sieltä on tulossa remaster. Sekin kelpaa erittäin hyvin jos pientä grafiikkaparannusta jo entuudestaan upeaan ulkoasuun, 4K resot ja 60fps päälle.
Kyllähän tuosta olisi moni valmis maksamaan, joten varmasti nähdään jossain vaiheessa remaster, ehkäpä myös se kauan huhuttu PC-versio.
 
Daily reminder. Koko Souls pelisarja pelattavissa PS5:lla day one.
  • Demon's Souls 60fps (World premiere, console exclusive!) (1440p performance mode)
  • Dark Souls: remastered 60fps (3200x1800)
  • Dark Souls 2 60fps (1920x1080)
  • Dark Souls 3 60fps (World premiere, console framerate exclusive! PS5 on ainoa konsoli historiassa joka pyörittää tätä peliä 60fps) (1920x1080)
  • Bloodborne 30fps. (1920x1080)
Ei tässä ollenkaan täpinöissään olla.

EDIT lisätty infoa peleistä.

Ohhoh, pitääkö sitä vääntää nämäkin taas kaikki uudestaan. Vieläköhän sitä muistaa kaikkien Crystal lizardien paikat...
 
Jos tallennustila ei riitä niin tänne kyllä kelpaa yks levyasemallinen pleikkari jos joku päättää perua ja on jo saanut vahvistuksen... ;)

Ja jottei nyt ihan offtopikiksi mene niin noi dark souls -uutiset kyllä nostaa kuumetta vielä enemmän, koko helvetin sarja edelleenkin pelaamatta bloodbornea myöten vaikka ne ostettuna on olleet ties kuinka kauan...
 
Mä taas ymmärrän ton valittamisen tallennustilasta, kaikille kun ei vieläkään tule sitä gigan nettirööriä.
Esim missä itte asustelen, niin tänne ei saa kiinteenä kun 30/5 vdsl, 50-600M 4G/5G löytyy kanssa. Mutta lähi tukiasema on sen verran tukossa käyttäjistä, niin niin noista 4G/5G ei kummosesti kaistaa irtoa päivällä ja illalla.

Paraneehan nopeudet varmaan tääläkin jossain välissä, mutta ottaako se vuoden vai kaks ennen kun saavat kapasiteettia lisättyä, niin sitä ei kukaan tiiä.

”Kun 30/5 itse kituuttelen 16 megasella adsl:lla, ja 4g antaa saman kurasen 16 megasen :rofl:
 


Mainitaan, että God of War ja Until Dawn locked 60fps. Days Gonessa pientä heittoa välillä kovimpien mylläköiden aikaan, mutta eiköhän tuo ole erinomainen pelata Ps5:lla nyt sitten (minulle eka kerta). :tup:
 
Bloodborne ja Demon's Souls noista pelaamatta. Taidan odotella että Bloodborne saa Demon's Souls kohtelun ennen kuin korkkaan

Lorea
 
Viimeksi muokattu:

Liitteet

  • Screenshot_20201110-193128.jpg
    Screenshot_20201110-193128.jpg
    111,7 KB · Luettu: 57
Itse olin jo aiemmin asennoitunut siihen, että hommaisin tämän vasta tulevaisuudessa. Sattui käymään vaan onneksi niin hyvin, että tuli heti alkuvuodesta ennakkovarattua Verkkiksestä ja saa sieltä hakea ensi viikolla. Pitempään olin silti sitä mieltä että en tuota varausta lunasta vaan jatkan nykyisellä PS4 Prolla vielä. Hype kuitenkin omalta osaltani nyt temmannut mukaansa vähän liikaa.

Nyt satuin vielä löytämään heti ostajan myös nykyiselle PS4 Prolle, niin eiköhän se tarvitse nyt sitten heti vaihtaa. Turha sitä sinänsä venyttääkään on kun kuitenkin tarkoitus jossain välissä oli vaihtaa ja nyt saa vielä vanhasta jonkinlaisen vaihtokorvauksen ja tuskin PS5 hinta hetkeen tulee laskemaan.

Laitoin nyt sitten vielä toisen ohjaimen, lataustelakan, kuulokkeet ja Spiderman Ultimate Editionin samalla tilaukseen tuolta. Eiköhän noilla taas hetken pärjää.
 
Kolme asiaa, jotka oikeasti olisin halunnut tähän julkaisuun. 1440p ja mahdollisuus tuolloin esim. 120 fps pelailuun vaikka uudessa CODissa tällä resolla. Laitoin siksi 4K-näytön hankintaan. TV:llä en ole pelannut konsoleilla kohta 8 vuoteen

Toinen asia on freesync. Niiku mitä... ...sitä ei ole? Öööö....

Mutta edelleen tärkeimpänä tää kolmas, josta oon jo tässä ketjussa puhunut. Missä on pro-ohjain tuki? Playstationilla ei ole edelleenkään omaa pro-ohjainta ja edeltävät ei toimi. Siisti tässä nyt Scuf impactin, Nacon revolutionin, aim controllerin, evil controllerin ja Razer raijujen kanssa pällistellä. En oikeasti osaa pelata enää ilman takapaddleja tai takanäppäimiä.

Kait sitä pelailee sit pleikkanelospelejä niin kauan PS5:llä ennen kuin pro-ohjaimia tipahtelee.
 
Angry Centaur Gamingin PS5 kuoli, ongelmia sisäisen tallennustilan korruptoitumisen kanssa. Kertoi videolla että useammalle muullekkin arvostelu koneen saaneella on ollut samoja ongelmia, joka johti ACGn PS5n kuolemaan, mm YongYealla. Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä.
 
Angry Centaur Gamingin PS5 kuoli, ongelmia sisäisen tallennustilan korruptoitumisen kanssa. Kertoi videolla että useammalle muullekkin arvostelu koneen saaneella on ollut samoja ongelmia, joka johti ACGn PS5n kuolemaan, mm YongYealla. Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä.

Tuossa videollahan puhutaan ulkoisen tallennustilan aiheuttamasta ongelmasta lepotilan yhteydessä, eikä sisäisestä tallennustilasta. Oli miten oli, toivottavasti ei ole laaja ongelma ja saavat nopeasti firmispäivityksen.
 
Tuossa videollahan puhutaan ulkoisen tallennustilan aiheuttamasta ongelmasta lepotilan yhteydessä, eikä sisäisestä tallennustilasta. Oli miten oli, toivottavasti ei ole laaja ongelma ja saavat nopeasti firmispäivityksen.
Puhui hardware external storagesta joka "disconnectasi" itsensä. Välillä puhuu myös reitittimestä... Otappa tuosta selvää mikä oli mennyt mennyt rikki. Yllättyisin jos yksikään PS5 ei jossain kohtaa hajoaisi. Yleensä tällaisten elektroniikkatuotteiden vikaantumisprosentti on muutaman prosentin luokkaa eli 100M kappaleesta muutama miljoona hajoaa.
 
Tuossa videollahan puhutaan ulkoisen tallennustilan aiheuttamasta ongelmasta lepotilan yhteydessä, eikä sisäisestä tallennustilasta. Oli miten oli, toivottavasti ei ole laaja ongelma ja saavat nopeasti firmispäivityksen.
Rebuilding database vetää kyllä myös sisäisen tallennustilan, ja en usko että ulkoisen aseman sekoaminen saisi pelkästään PS5n lukkoon. Kyllä pitää silloin olla myös sisäinen korruptoitunut.
Omassa PS4 Prossa tuo tulee ajettavaksi, jos lennossa nappaa ulkoisen irti. Ja siinä muuten kestää ja kauan, helposti tunti.
 
Puhui hardware external storagesta joka "disconnectasi" itsensä. Välillä puhuu myös reitittimestä... Otappa tuosta selvää mikä oli mennyt mennyt rikki. Yllättyisin jos yksikään PS5 ei jossain kohtaa hajoaisi. Yleensä tällaisten elektroniikkatuotteiden vikaantumisprosentti on muutaman prosentin luokkaa eli 100M kappaleesta muutama miljoona hajoaa.
Juu, vähän sekavaa on. Tuo on kyllä totta, että väkisinkin viallisia yksilöitä tulee.
 
Angry Centaur Gamingin PS5 kuoli, ongelmia sisäisen tallennustilan korruptoitumisen kanssa. Kertoi videolla että useammalle muullekkin arvostelu koneen saaneella on ollut samoja ongelmia, joka johti ACGn PS5n kuolemaan, mm YongYealla. Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä.

Mikä on tämä johtopäätös? Peruutetaan tilaukset?
 
Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että @shaminy käy vain postaamassa irrallisena näitä netissä esiintyneitä negatiivisia asioita tänne ja kaikissa asioissa lähdetään heti liioittelemaan ongelmaa. Muutoin keskusteluun ei osallistuta ollenkaan. Miinuspuolista on hyvä puhua mutta jos oma kontribuutio ketjuun on ainoastaan konsolin lokaamista niin ihmetyttäähän se vähän. En vähättele tätä nyt esiin nostettua potentiaalista ongelmaa mutta se on silti ensimmäinen vikaantuminen mistä olen itse kuullut.
 
Viimeksi muokattu:
DualSenseä hyödynnetään The Last of Us 2 pelissä :tup:

The Last of Us Part II hyödyntää PlayStation 5:llä uuden DualSense-ohjaimen ominaisuuksia.


Ahkeraan käyttöön päätyvät ainakin haptista palautetta hyödyntävät L- ja R-liipaisimet. Kumpainenkin namiska reagoi tilanteen mukaan esimerkiksi jousipyssyllä tai muulla aseella ammuskellessa. Uusien ominaisuuksien lupaillaan tuntuvan vahvasti myös venekohtauksissa, mutta myös muualla matkan varrella. Elävätpä ohjaimen värivalotkin tyylikkäästi pelitilanteen mukana.

The Last of Us Part II hyödyntää PS5:llä DualSense-ohjaimen ominaisuuksia
 
Tuo on hyvä että ei jää pelkästään 1st party featureksi. Tuosta on kuullut niin paljon hyvää tuosta dualsensestä ja developerit oikein kilpaa kehittävät hienoja efekteja triggereille ynnä muuta kivaa.

Tässä aivan mahtava esimerkki.


Myös God of War peliin on tullut pätsi joka hyödyntää DualSenseä. Iskut ja Leviathan kirveen lennot ja tömähdykset tuntuvat uskomattomilta kuulemma!
 
Tuo on hyvä että ei jää pelkästään 1st party featureksi. Tuosta on kuullut niin paljon hyvää tuosta dualsensestä ja developerit oikein kilpaa kehittävät hienoja efekteja triggereille ynnä muuta kivaa.
Yllättävän hyvin on kehittäjät löytäneet jotain mitä hyödyntää noissa DualSense-ominaisuuksista, ja kaikista tulevista peleistähän ei ole edes kauheasti tietoa vielä tarjolla. Löysin Reseterasta tällaisen listauksen:
  • Astro's Playroom -- Showcase game for the DualSense, expected to tackle all new features in innovative ways. Source.
  • Avengers -- The developers plan to support features like the Adaptive Triggers (AT) and Haptic Feedback (HF). Source.
  • Bugsnax -- The developers promise the full use of DualSense features and say they are exploring multisensorial feedback, cites example of changes in terrain via HF. Source.
  • Call of Duty: Black Ops Cold War -- DualSense HF support. DualSense AT support. Source. Source.
  • Deathloop -- AT block simulates weapon jam. Source.
  • Demon's Souls -- HF showcases the force of bosses with a well-timed guard, gives feedback in well-timed parries and succesful attacks and spells. Source.
  • Destruction AllStars -- AT gives different feedback for each car and HF simulates the impact of ramming. Source.
  • Devil May Cry 5 Special Edition -- Supports AT (L2) and HF has different sensations for different weapons. Source.
  • DiRT 5 -- DualSense controller support. Source.
  • FIFA 21 -- DualSense HF support. Source.
  • Fortnite -- HF makes you feel like you are holding the weapons and AT is integrated on long range weapons. Source. (Thanks @SolidSnakex )
  • Ghostwire: Tokyo -- AT simulate recoil and HF offers "textured" nuances. Source.
  • Godfall -- DualSense is utilized so the player can differentiate between weapons without looking at the UI and can locate enemies spatially via the controller. Source. More info.
  • Goodbye Volcano High -- HF conveys the difficulty of some decisions being made. Source.
  • Gran Turismo 7 -- AT simulate ABS braking and HF is integrated with sound design. Source.
  • Heavenly Bodies -- Not gonna lie, it has a lot of things related to the DualSense, please give it a look. (Looks fun too!) Source.
  • Hogwarts Legacy -- DualSense HF support (really subtle messaging). Source. (Thanks @Xextil )
  • Hood: Outlaws & Legends -- The developers confirm full use of the HF. Source.
  • Horizon Forbidden West -- AT is used to differentiate weapons. Source.
  • Immortals Fenyx Rising -- DualSense HF support. Source. (Thanks @Xextil )
  • Jett: The Far Shore -- The developers said the game has a strong focus on haptics. They don't disclose features yet. Source.
  • Kena: Bridge of Spirits -- DualSense HF and AT support. Source. (Thanks @MarsipanRumpan )
  • Madden 21 -- DualSense HF support. Source.
  • Maneater -- DualSense controller support. Source.
  • Marvel's Spider-Man: Miles Morales -- HF showcases the Venom powers of Miles. Source.
  • Marvel's Spider-Man Remastered -- DualSense AT and HF support. Source.
  • MXGP 2020 -- DualSense controller support. Source. (Thanks @Xextil )
  • NBA 2K21 -- AT simulate energy/fatigue and HF highlights collisions. Source.
  • No Man's Sky -- DualSense controller support. Source. (Thanks @SolidSnakex )
  • Nour: Play With Your Food -- The developers plan to support features like the AT and HF. Source.
  • Observer: System Redux -- The developers want to support HF and AT. Source.
  • Oddworld: Soulstorm -- AT simulate struggle. Source.
  • Overcooked! All You Can Eat -- Developers tease DualSense features. Source.
  • Praey for the Gods -- DualSense controller support. Source. (Thanks @Xextil )
  • Ratchet & Clank: Rift Apart -- AT simulate multiple fire modes in weapons. Source.
  • Resident Evil Village -- HF and AT simulate the feel, pull and weight of weapons. Source. (Thanks @Lacrimosis )
  • Returnal -- AT switch between firing modes, supports HF. Source.
  • Ride 4 -- AT simulate gas and brake levers and HF showcases the vehicle's vibrations. Source.
  • Rock Band 4 -- Supports DualSense's microphone for singing. Source. (Thanks @mreddie )
  • Sackboy: A Big Adventure -- AT simulate struggle as Sackboy carries objects. AT also present on the grappling hook. Source.
  • Solar Ash -- The developers said the DualSense could give feedback they had not known was possible. They don't disclose features yet. Source.
  • The Pathless -- AT simulate the tension of the bowstring and HF helps with the timing of shots. Source.
  • Warframe -- Support for AT, support for HF soon. Source. (Thanks @Optmst )
  • Watch Dogs: Legion -- DualSense HF and AT support. Source. Source.

Katsotaan onko hypen arvoinen, kun pääsee itse Astro's Playroomia kokeilemaan.
 
Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että @shaminy käy vain postaamassa irrallisena näitä netissä esiintyneitä negatiivisia asioita tänne ja kaikissa asioissa lähdetään heti liioittelemaan ongelmaa. Muutoin keskusteluun ei osallistuta ollenkaan. Miinuspuolista on hyvä puhua mutta jos oma kontribuutio ketjuun on ainoastaan konsolin lokaamista niin ihmetyttäähän se vähän. En vähättele tätä nyt esiin nostettua potentiaalista ongelmaa mutta se on silti ensimmäinen vikaantuminen mistä olen itse kuullut.
Täällä ei kukaan muu tunnut tuovan negatiivisia puolia esiin. Jos jotain inhoan, niin fanipoikamaisuutta. Positiiviset jututhan tänne postataan saman tien kun ne ilmestyvät jonnekin. Olen aina kriittinen omistamiani laitteita kohtaan. Ja toin myös kontribuutiota. Kerroin omakohtaisesta kokemukseta PS4 Prolla. Minusta on hälyttävää että PS5:lla voi mennä kone jumiin uudelleen indeksoimisesta, koska itselläni tuota tapahtuu todella usein. Ulkoinen kovalevy kun voi liikkua ja johto irtoaa helposti, kun esim imuroi.
 
Täällä ei kukaan muu tunnut tuovan negatiivisia puolia esiin. Jos jotain inhoan, niin fanipoikamaisuutta. Positiiviset jututhan tänne postataan saman tien kun ne ilmestyvät jonnekin. Olen aina kriittinen omistamiani laitteita kohtaan. Ja toin myös kontribuutiota. Kerroin omakohtaisesta kokemukseta PS4 Prolla. Minusta on hälyttävää että PS5:lla voi mennä kone jumiin uudelleen indeksoimisesta, koska itselläni tuota tapahtuu todella usein. Ulkoinen kovalevy kun voi liikkua ja johto irtoaa helposti, kun esim imuroi.

Kritiikkisi olisi uskottavampaa ilman tämänlaisia kommentteja, jotka ovat täynnä asiavirheitä:

10 teraflops (maksimi, oikea laskentateho pienempi), RDNA 1, ei vaan riitä. Latausajoissakin häviää reilusti Series X:lle.
Nyt nähdään ensimmäistä kertaa näiden konsolien todellinen ero. PS5 ei pysty 4K grafiikkaan 60fps ilman kovia kompromisseja laadussa.
 
Jotenkin kritiikkisi olisi uskottavampaa ilman tämänlaisia kommentteja, jotka ovat täynnä asiavirheitä:
Eipä tuossakaan mitään asiavirhettä ole. Tuo oli kommenti juuri julkaistuihin Star Wars Squadronsin tuettuihin grafiikkamoodeihin. Star Wars Squadrons pyörii paljon paremmin Xbox Series X:llä. Toinen pystyy natiivi 4K 60 fps, toinen adaptiivisena 1800p. Selitä mulle sitten mistä ero johtuu, jos ei raa'asta laskentatehosta ja GPUn arkkitehtuurista.
 
Eipä tuossakaan mitään asiavirhettä ole. Tuo oli kommenti juuri julkaistuihin Star Wars Squadronsin tuettuihin grafiikkamoodeihin. Star Wars Squadrons pyörii paljon paremmin Xbox Series X:llä. Toinen pystyy natiivi 4K 60 fps, toinen adaptiivisena 1800p. Selitä mulle sitten mistä ero johtuu, jos ei raa'asta laskentatehosta ja GPUn arkkitehtuurista.
Haiskahtaa joltain EA & MS yhteistyökuvioilta. Etenkin kun peli pyörii yhtä hyvin PS4 Prolla, kuin PS5:lla ja PS5 versioon ei ole juuri muuta tehty kuin pieniä valaistukseen liittyviä parannuksia.

Conversely, Squadrons on PlayStation 5 will run at the same resolution and frame rate as the PlayStation 4 Pro version, except with improved lighting. It's been reported that the aerial dogfighter hits 1440p and 1800p at 60 FPS on the more-powerful PlayStation 4, so that's about what you can expect here.

This means Star Wars: Squadrons on Xbox Series S / Series X is capable of things that aren't possible in the PS5 version: 4K and 120fps. That's a stark contrast, and it's unclear why this is the case or if a future update might change things. The Xbox Series X, based on technical specifications, appears to be slightly more powerful than the PS5. The Xbox Series S is not more powerful.


Edit:
@Ventura jo täsmensikin, eihän tuosta ole vielä tehty mitään oikeaa PS5 versiota. Vaan PS4 (Pro) versio käytännössä sellaisenaan viety PS5:lle.
 
Eipä tuossakaan mitään asiavirhettä ole. Tuo oli kommenti juuri julkaistuihin Star Wars Squadronsin tuettuihin grafiikkamoodeihin. Star Wars Squadrons pyörii paljon paremmin Xbox Series X:llä. Toinen pystyy natiivi 4K 60 fps, toinen adaptiivisena 1800p. Selitä mulle sitten mistä ero johtuu, jos ei raa'asta laskentatehosta ja GPUn arkkitehtuurista.
Johtuu siitä, että kehittäjä ei ole tehnyt vielä erikseen natiivia PS5-versiota, jossa noita tehoja voitaisiin hyödyntää. Käytännössä PS4 Pro -versio. Se on ikävä puoli tuossa PS5:n BC-tuessa, että 60fps-peliä ei voida nostaa 120fps:ään. Grafiikkapiirin väittäminen RDNA1:ksi nyt on selkeää trollaamista, kun se on jo moneen kertaan vahvistettu RDNA2:ksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 674
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom