PlayStation 5 tilausseuranta

Liittynyt
20.09.2020
Viestejä
122
Kuskaako Matkahuolto paketteja automaatteihin näin viikonloppuisin? Omani tuli juuri Ouluun, mutta vain siis MH:n toimipisteeseen.
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
68
Kuskaako Matkahuolto paketteja automaatteihin näin viikonloppuisin? Omani tuli juuri Ouluun, mutta vain siis MH:n toimipisteeseen.
Pitäisi kuskata. Soitin eilen ite sinne, ku oli klo 8 aamulla näkyvissä että kuljetuksessa ja matkalla noutopaikkaan. Eipä se vaan sinne eilen löytänyt. Lupasi että tänään pitäisi olla perillä. Oulussa tämäkin.
 
Liittynyt
20.09.2020
Viestejä
122
Pitäisi kuskata. Soitin eilen ite sinne, ku oli klo 8 aamulla näkyvissä että kuljetuksessa ja matkalla noutopaikkaan. Eipä se vaan sinne eilen löytänyt. Lupasi että tänään pitäisi olla perillä. Oulussa tämäkin.
Tuohan olisikin oikein mukava homma. Toivotaan, että molemmat saisimme koneemme tänään!
 
Liittynyt
23.10.2020
Viestejä
107
Päivystä Prismasta tilattuihin pleikkareihin. Sain viestiä asiakaspalvelusta juuri. Kyselin eilen missä pleikkari on:

"kiitos viestistäsi!

Selvittelimme asiaa ja konsolit ovat valmiina lähtöön varastolla. Posti ei ole päässyt omista ruuhkista johtuen noutamaan tilauksia vielä varastolta.Tästä syystä tilaukselle ei postin seurannassa näy vielä muuta tietoa kuin että lähetys ei ole vielä saapunut postille.

Toivottavasti posti käy pian hakemassa konsolit ja tilaukset pääsevät lähtemään varastolta eteenpäin.

Mukavaa viikonloppua!

Ystävällisin terveisin

Anu
Palveluneuvoja
Prisma asiakaspalvelu"

Voisikohan viivästys johtua myös siitä että seurannan mukaan PS5 on kirjattu Posti Express paketiksi? Eli varmaan ihan erillinen kuljetus tilattu juurikin ylimyydyille pleikkareille, koska en usko että kaikki Prisman verkkokaupasta tilatut tuotteet ovat Posti Express.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 053
Jos konsoli ei ollut vielä valmistuskelpoinen niin ei voitu aloittaa valmistusprosessia. Varmasti alotettiinkin aikaisin mutta niin kuin huomaat niin ei se auta kun kysyntä on kovempaa ku mitä tehtaat voi tuottaa.
Tähän on toinen vaihtoehto. Ei julkaise tuotetta ennen kuin globaali saatavuus kattaa kysynnän. Se olisi tarkoittanut joulumarkkinoiden missaamista, mikä varmaan olisi ollut monelle heikompi vaihtoehto.

Samaa tehdään ihan kaikkien monimutkaisempien tuotteiden kanssa, oli se sitten rautaa tai softaa. Softaa voi hieroa loputtomiin vaikka se olisi laadukastakin tekoa tai julkaista kun se on tarpeeksi hyvä julkaisua ajatellen. Raudalla voi julkaista kun saatavuus on julkaisukelpoinen tai kun se varmasti kattaa kysynnän. Kaikissa tapauksissa turha hierominen ja varaston kerääminen on riski.

Yleisesti ottaen ihmettelen että monen mielestä kiukuttelu on oikeutettua, ihan kuin se tuotteen saaminen heti olisi ihmisoikeus.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Liityn itsekkin tähän kerhoon. 2. erästä 12:03 tilausvahvistus ja 3:00 aikaan viime yöstä tullu lähetystunnus sähköpostiin.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
182
Gigantin 2 erästä kello 12 tilattu PS5 (tilausvahvistus 12.28 eli tosi myöhään. tuntu että olin ihan viimesiä jotka onnistu ostamaan tuotteen, koska osta nappi oli jo harmaana mutta sitten joku kai peruutti tilauksen tai jotain ja onnistuis snaippaamaan sen). Tänä yönä 2.00 saapui ilmoitus, että konsoli on matkalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
418
Mistä kannattaisi tilata, jos nyt tilaa PS5:n, jotta saisi sen mahd. pian perille?
 
Liittynyt
03.12.2020
Viestejä
13
Täällä kanssa se ihme tapahtui ja juuri kun olin luovuttanut, niin 02:09 toimitusvahvistus s-postiin, Gigantista klo 12:09 tilatusta konsolista
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
50
Mistä kannattaisi tilata, jos nyt tilaa PS5:n, jotta saisi sen mahd. pian perille?
Trokarilta 500 euron ylihinnalla tai sitten kärkkyä noita Prisman arvontoja ja muiden liikkeiden yllätysmyyntejä. On vain pari paikkaa joista voi tilata jatkuvasti, kuten Verkkokauppa, mutta siellä uhkailevat että menee loppukeväälle ennen kuin saa. Tosin on huomioitava että kyseessä on pessimistinen arvio ja todellisuudessa jonot saattavat lyhentyä aikaisemmin, jos koneita saadaan talven aikana reippaasti lisää. Eli jos haluaa varman pleikkarin ennen kesää mutta ei ole väliä, tuleeko se maalis- vai toukokuussa, niin sieltä ehkä varmimmin.
 
Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
11
Pakko nyt itsekkin tänne kirjoittaa kun tilanne alkaa sitä vaatimaan:lol: Itselle ei vieläkään gigantista tilatusta pleikkarista vieläkään mitään tullut... 12.07 oli tilausvahvistus :(Olisi kiva tietää kun olisi gigantissa joku asiantunteva aspa, että kuinka suuri erä siellä pleikkareita nyt on tullut. Saako kaikki erästä 2 tilanneet lähipäivinä konsolinsa vai meneekö osa tammikuulle asti
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Pakko nyt itsekkin tänne kirjoittaa kun tilanne alkaa sitä vaatimaan:lol: Itselle ei vieläkään gigantista tilatusta pleikkarista vieläkään mitään tullut... 12.07 oli tilausvahvistus :(Olisi kiva tietää kun olisi gigantissa joku asiantunteva aspa, että kuinka suuri erä siellä pleikkareita nyt on tullut. Saako kaikki erästä 2 tilanneet lähipäivinä konsolinsa vai meneekö osa tammikuulle asti
Tämä. Saisi kunnon infoa, että meneekö oma tilaus nyt joulukuussa, tammikuussa vai sitten joskus keväällä. Tietäisi yrittää hakea muualta sit jos venyy hirveän pitkälle.

Mutta taitaa olla turha haave tuolta gigantista kun edelleen ittävät, että tilausjärjestyksessä lähetetään ja kyt saaneet ovat edellisen erän peruutuksia. Miksi peruutukset menee sitten randomilla eikä tilausjärjestyksessä...

Niin ja siis itsekin gigantin klo 12 erästätilannut, mutta ei mitään tähän mennessä...
 
Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
11
On kyllä vaikea uskoa että noin moni peruuttaisi tilauksensa. Täällä aika moni on saanut/saamassa konsolin ja on varmasti monia ryhmän ulkopuolisia ketkä on myös konsolin saanut. Vaatisi siis aika monia peruutuksia:rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
418
Trokarilta 500 euron ylihinnalla tai sitten kärkkyä noita Prisman arvontoja ja muiden liikkeiden yllätysmyyntejä. On vain pari paikkaa joista voi tilata jatkuvasti, kuten Verkkokauppa, mutta siellä uhkailevat että menee loppukeväälle ennen kuin saa. Tosin on huomioitava että kyseessä on pessimistinen arvio ja todellisuudessa jonot saattavat lyhentyä aikaisemmin, jos koneita saadaan talven aikana reippaasti lisää. Eli jos haluaa varman pleikkarin ennen kesää mutta ei ole väliä, tuleeko se maalis- vai toukokuussa, niin sieltä ehkä varmimmin.
Kiitos kattavasta vastauksesta. Alkuun tuli ajateltua, että kyllä tällä pleikkarinelosella ainakin vuosi vielä mennään ja vaikka ensi vuoden black fridaysta sitten vitosta vähän halvemmalla. Mutta niin vaan tuli sitten kuitenkin hurahdettua hypejunaan mukaan. Tässä olen liikkeellä kyllä niin pahasti myöhässä, että tosiaan pitää selvästi hyväksyä, että ei ole konsolia lähiviikkoina näkyvissä, ainakaan minun tv-tasoni alla. Pitää pitää silmät auki mahdollisia yllätyseriä ym. varten.
 
Liittynyt
03.12.2020
Viestejä
13
Tämä. Saisi kunnon infoa, että meneekö oma tilaus nyt joulukuussa, tammikuussa vai sitten joskus keväällä. Tietäisi yrittää hakea muualta sit jos venyy hirveän pitkälle.

Mutta taitaa olla turha haave tuolta gigantista kun edelleen ittävät, että tilausjärjestyksessä lähetetään ja kyt saaneet ovat edellisen erän peruutuksia. Miksi peruutukset menee sitten randomilla eikä tilausjärjestyksessä...

Niin ja siis itsekin gigantin klo 12 erästätilannut, mutta ei mitään tähän mennessä...
En kyllä usko mitenkään, että näin paljon tulisi peruttuja konsoleita.
Mä luulen, ettei ne itekään tiedä Gigantilla miten näitä konsoleita tulee ja varmaan tilatut erät tulee pienempinä, kun on tilattu Sonylta.
Tuo, ettei infota on kyllä eniten persiistä, aiemmin kun olen tilannut jotain, niin on tullut ilmoitus, ettei voida toimittaa tilausvahvarissa mainittuna päivänä ja annettu uusi päivä.
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
12
Päivystä Prismasta tilattuihin pleikkareihin. Sain viestiä asiakaspalvelusta juuri. Kyselin eilen missä pleikkari on:

"kiitos viestistäsi!

Selvittelimme asiaa ja konsolit ovat valmiina lähtöön varastolla. Posti ei ole päässyt omista ruuhkista johtuen noutamaan tilauksia vielä varastolta.Tästä syystä tilaukselle ei postin seurannassa näy vielä muuta tietoa kuin että lähetys ei ole vielä saapunut postille.

Toivottavasti posti käy pian hakemassa konsolit ja tilaukset pääsevät lähtemään varastolta eteenpäin.

Mukavaa viikonloppua!

Ystävällisin terveisin

Anu
Palveluneuvoja
Prisma asiakaspalvelu"

Voisikohan viivästys johtua myös siitä että seurannan mukaan PS5 on kirjattu Posti Express paketiksi? Eli varmaan ihan erillinen kuljetus tilattu juurikin ylimyydyille pleikkareille, koska en usko että kaikki Prisman verkkokaupasta tilatut tuotteet ovat Posti Express.
Eli Prisma sanoo että paketit olleet valmiina noudettavissa 1.12 lähtien mutta posti ei ole niitä kiireensä takia noutanut. Neljään päivään. Jännä se aiempi jonkun lainaama Postin vastaus että heille ei ole tullut mitään Prismalta. Melko huteraa tämä yrityksien välinenkin kommunikaatio tai sit tietoa tai omia virheitä ei haluta kuluttajan tietoon.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
50
En kyllä usko mitenkään, että näin paljon tulisi peruttuja konsoleita.
Mä luulen, ettei ne itekään tiedä Gigantilla miten näitä konsoleita tulee ja varmaan tilatut erät tulee pienempinä, kun on tilattu Sonylta.
Tuo, ettei infota on kyllä eniten persiistä, aiemmin kun olen tilannut jotain, niin on tullut ilmoitus, ettei voida toimittaa tilausvahvarissa mainittuna päivänä ja annettu uusi päivä.
Luulen että veikkauksesi on oikein, ja Gigantilta ei infota, jotta jengi ei ala vaatia lahjakortteja ja ilmasia ohjaimia taas. Kun sanotaan, että konsolit tulee tammikuussa, eikä virallista tietoa muuteta, niin jos kaikki paitsi 1 tilaaja saakin konsolin joulukuussa ja se yksi viimeinen tammikuussa niin hänkään ei voi vaatia korvauksia kun viralliset tiedot piti paikkaansa.

Jos sieltä olisi tullut satavarmasti kaikille kello 12 tilaajille jo pleikkarit niin siitä varmaan olisi pistetty tietoa, koska sehän olisi pelkkää buustia oheislaite- ja pelimyynneille kun pukinkonttiin hommattaisiin niitäkin sitten kilokaupalla. Saman tien pistäisivät varmaan ne varsinaiset tammikuun erät uudelleen myyntiin, jos eivät joutuisi pelkäämään että tapahtuisi ylimyyntiä jos nyt kaikki jo tilanneet ei saakaan konsolia.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 053
Eli Prisma sanoo että paketit olleet valmiina noudettavissa 1.12 lähtien mutta posti ei ole niitä kiireensä takia noutanut. Neljään päivään. Jännä se aiempi jonkun lainaama Postin vastaus että heille ei ole tullut mitään Prismalta. Melko huteraa tämä yrityksien välinenkin kommunikaatio tai sit tietoa tai omia virheitä ei haluta kuluttajan tietoon.
Tämä nyt on ihan selvää, eihän postin aspalla todennäköisesti ole sitä tietoa miten sen paketin on tarkoitus kulkeutua asiakkaalta postille. Postin asiakaspalvelija tietää asiasta sitten kun paketti on kirjattu toimitetuksi postille. Nyt vähän jäitä hattuun niiden teorioiden kanssa.

EDIT:
Selvennetään vielä:
Prisma laittaa paketteihin lähetyslaput ja kuittaa seurantanumerot postille. Prismalta lähtee postille posti kuljettamia lähetyksiä päivittäin, pahimman ruuhkan aikan kaikki paketit eivät tähän mahdu. Kun paketti saapuu postille, kirjataan se postilla saapuneeksi, siinäkin voi olla jonoa kun paketitmäärä on poikkeuksellinen.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
50
Kiitos kattavasta vastauksesta. Alkuun tuli ajateltua, että kyllä tällä pleikkarinelosella ainakin vuosi vielä mennään ja vaikka ensi vuoden black fridaysta sitten vitosta vähän halvemmalla. Mutta niin vaan tuli sitten kuitenkin hurahdettua hypejunaan mukaan. Tässä olen liikkeellä kyllä niin pahasti myöhässä, että tosiaan pitää selvästi hyväksyä, että ei ole konsolia lähiviikkoina näkyvissä, ainakaan minun tv-tasoni alla. Pitää pitää silmät auki mahdollisia yllätyseriä ym. varten.
Kyllä nuo eri liikkeet on jonkin verran pistäneet noita liikkeelle yllättäen, että silmät auki vaan niin voi tärpätä. Olethan kuullut Prisman arvonnasta? Jos nyt lisää toivelistalle pleikkarin, kumman tahansa, niin osallistuu osto-oikeuden arvontaan. Siellä on toki miljardi muutakin arpailijaa, mutta ihan yhtä vaikea sitä pleikkaria on sinänsä saada bottien ja muiden ostajien joukosta perinteisessä nettimyynnissä.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
16
Ei taida vieläkään kellää niistä gigantin digitaalisista tullu toimitusvahvistusta?
 
Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
1
Ps5 levy, Gigantti 2. Erä, vahvistus 12.33, tilausnumero ...187..., Maksettu kortin luotolle tilauksen yhteydessä, lähetetty Matkahuolto 3.12., saapunut 4.12.

Olen itse seurannut tätä palstaa ja ihmetellyt saanko laitetta. Ilmeisesti tilausajalla tai tilausnumerolla ei ole merkitystä. Toivottavasti saatte laitteenne.
 
Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
2
Täytyipä itsekin rekisteröityä, kun seurannut jo hetken tätä keskustelua ja eri jälleenmyyjien sekoilua. Itsekin odottelen gigantin toisesta erästä konsolia ja arpa ei ole toistaiseksi osunut omalle kohdalle. Ilmeisesti tuolla tilausvahvistuksen saatavuus kohdalla ei ole ollu mitään tekemistä sen kanssa kenelle konsoli on lähetetty tällä viikolla? Eli näillä ihmisillä ei ole välttämättä lukenut siinä jotain päivämäärää tältä viikolta?
 
Liittynyt
25.11.2020
Viestejä
33
Ps5 levy, Gigantti 2. Erä, vahvistus 12.33, tilausnumero ...187..., Maksettu kortin luotolle tilauksen yhteydessä, lähetetty Matkahuolto 3.12., saapunut 4.12.

Olen itse seurannut tätä palstaa ja ihmetellyt saanko laitetta. Ilmeisesti tilausajalla tai tilausnumerolla ei ole merkitystä. Toivottavasti saatte laitteenne.
Juu tilausajalla ei mitään merkitystä, hirveä ruuhka on siellä, ja lähettivät miten sattuu:)
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
12
Tämä nyt on ihan selvää, eihän postin aspalla todennäköisesti ole sitä tietoa miten sen paketin on tarkoitus kulkeutua asiakkaalta postille. Postin asiakaspalvelija tietää asiasta sitten kun paketti on kirjattu toimitetuksi postille. Nyt vähän jäitä hattuun niiden teorioiden kanssa.

EDIT:
Selvennetään vielä:
Prisma laittaa paketteihin lähetyslaput ja kuittaa seurantanumerot postille. Prismalta lähtee postille posti kuljettamia lähetyksiä päivittäin, pahimman ruuhkan aikan kaikki paketit eivät tähän mahdu. Kun paketti saapuu postille, kirjataan se postilla saapuneeksi, siinäkin voi olla jonoa kun paketitmäärä on poikkeuksellinen.
Näinhän se kuuluisi mennä ja normaalisti meneekin. Se että Prisman 1.12 PS5 laitteisiin tulostetuista lähetyslapuista ei ole yksikään kirjautunut postin järjestelmään kun eletään 5.12 niin ei ole normaalia edes ruuhka tilanteessa.
Omalla laitteellani ei sinällään kiire ole mutta osittain ihan periaatejuttu että ei miellytä kun takuu juoksee Prisman varastossa kun luvattu tietty toimitusaika. Itse en 19.11 aamun jälkeen enää Gigantin tai muiden eriä kärkkynyt kun tilaus meni läpi ja laite luvattiin alle viikossa.
 
Liittynyt
23.06.2019
Viestejä
265
Kyllä on huono tuuri kun 12:05 tilausvahvistus ja vieläkään ei mitään kuulu vaikka "kaikki muut" saa jo seurantakoodinsa :D
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
399
Mihis seuraan me ripulista seuraavat mennään, kun ei ole tulossa laitetta mistään vielä :D.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
6
Vihdoin se toimitusvahvistus kilahti sähköpostiin viime yönä, tilausvahvistus tosiaan tullut kello 12.03. Toivotaan että muutkin Gigantin 2. erästä tilanneet saisivat konsolinsa nopeaan :)
 
Liittynyt
17.11.2020
Viestejä
16
sain tämmöisen viestin nyt ku heräsin ja en oo varma mitä tehdä asialle: ”Toimituksenne pidetään varastossamme maksamattomien postitusten takia. Tietoja täältä: i0m.link/XXXX” linkki viee International Parcel Service sivustolle jossa lukee että paketti tulee 7.12. klo 8-18 välillä. Tämä sai minut innostumaan sillä mun ps5 digital editionin pitäis tulla sinä päivänä mut noi websitet johonki mun pitää täyttää henkilökohtaset tiedot ei näytä kovin luotettavalta. En maksanut mitään niitte sivustojen hämäryyden takia, onks kukaa muu saanu tämmöstä viestiä??
ps lisäsin pari screenshottia nettisivustoista
 

Liitteet

Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
61
sain tämmöisen viestin nyt ku heräsin ja en oo varma mitä tehdä asialle: ”Toimituksenne pidetään varastossamme maksamattomien postitusten takia. Tietoja täältä: i0m.link/XXXX” linkki viee International Parcel Service sivustolle jossa lukee että paketti tulee 7.12. klo 8-18 välillä. Tämä sai minut innostumaan sillä mun ps5 digital editionin pitäis tulla sinä päivänä mut noi websitet johonki mun pitää täyttää henkilökohtaset tiedot ei näytä kovin luotettavalta. En maksanut mitään niitte sivustojen hämäryyden takia, onks kukaa muu saanu tämmöstä viestiä??
ps lisäsin pari screenshottia nettisivustoista
Nää on huijauksia
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
17
sain tämmöisen viestin nyt ku heräsin ja en oo varma mitä tehdä asialle: ”Toimituksenne pidetään varastossamme maksamattomien postitusten takia. Tietoja täältä: i0m.link/XXXX” linkki viee International Parcel Service sivustolle jossa lukee että paketti tulee 7.12. klo 8-18 välillä. Tämä sai minut innostumaan sillä mun ps5 digital editionin pitäis tulla sinä päivänä mut noi websitet johonki mun pitää täyttää henkilökohtaset tiedot ei näytä kovin luotettavalta. En maksanut mitään niitte sivustojen hämäryyden takia, onks kukaa muu saanu tämmöstä viestiä??
ps lisäsin pari screenshottia nettisivustoista
Juksaus.
Siis onko joku saanut Prisman 19.11 myymiä konsoleita?
Kyllä niitä on saatu. Nyt odotellaan niitä ylimyytyjä konsoleita toisesta erästä. Itse ainakin sain viestin jossa kerrottiin, että teknisenvian takia meni muutama konsoli liikaa ja tulee heti seuraavasta erästä, eli reilut kaksi viikkoa tässä on odoteltu. 1.12. tuli viimeisin viesti, että on matkalla, mutta siinäkin oli jotain sekoilua, eikä paketti ole liikkunut mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 615
Viestejä
4 253 859
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Eero.hk

Hinta.fi

Ylös Bottom