Minulla oli myös pieni repeämä ja muuten aivan naarmuilla kun liukunut jossain terminaalin lattialla, sisältö luonnollisesti ehjä. Eikä kiinnosta pätkän vertaa, laatikko menee kuitenkin roskiin.Tänään hain omani MH:n noutopisteestä ja pieni repeämä tuossa pakkauksen ulomman, ohuen pahvikuoren pohjassa, mutta tämän alta löytyy se pääpakkaus eli itse konsoli on pakattu kokoon suhteutettuna about yhtä järeään ja paksuun pahviin kuin telkkaritkin ja tuo kyseinen pahvilaatikko oli mulla täysin ehjä. Sen sisällä jykevät tukipalikat pitämässä konsolia paikoillaan. Miten jollain voi mennä tunteisiin niin vahvasti että meinaa vaatia 10% alennusta konsolista tällaisen takia? Haloo..![]()
Mulla ei mennyt tunteisiin pätkääkään, kunhan toin esiin pointin jota niin moni täällä on yrittänyt tuoda esiin, taikasana on myyntipakkaus. Ja minä en ole vaatimassa penniäkään alennusta, miksi olisin.
Tässä lainaus yleisestä pakkausohjeesta, vahvistaa edelleen kantaani:
"Tehdas- tai myyntipakkaukset, jotka ovat tarkoitettuja kontti- tai lavakuljetuksiin, eivät välttämättä ole riittäviä pakkauksia sellaisenaan pakettipalveluihin, jossa paketit kulkevat yksittäin ja tarvitsevat paremman pakkauksen tai suojauksen. "
-Tarkoittaa siis juurikin esimerkiksi pleikkaria, joita tulee kelmutetulla kuormalavalla kymmeniä kappaleita, ja jotka puretaan sitten esimerkiksi nyt Gigantin varastolla.
Lähde: http://www.logistiikkayritykset.fi/media/materiaalipankki/yleinen-pakkausohje.pdf