Pixel-puhelimet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 366
DNAlla myyjä sanoi, että tuo vaikka Nokia 3310, niin saa sen 200e edun, eli ei tarvii listalta löytyä.

Elisalla kun kävin kysäisee, niin ei onnistu vaihtolaitteesta saatavan lahjakortin käyttö itse luuriin samantein.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 419
DNAlla myyjä sanoi, että tuo vaikka Nokia 3310, niin saa sen 200e edun, eli ei tarvii listalta löytyä.

Elisalla kun kävin kysäisee, niin ei onnistu vaihtolaitteesta saatavan lahjakortin käyttö itse luuriin samantein.
Jepulis, aikoinaan OP7 Pron ostossa käytin vastaavan vaihtoromutarjouksen, eli vein jonkun joltain sukulaiselta käytöstä pois jääneen, euron arvoisen toimivan kapulan ja sain sen, voi olla just kanssa 1€ + 200€ edun.

Lahjakortin kanssa varmaan täytyy tehdä niin että ostaa vaikka emännälle tabletin sillä, vaikka Galaxy A9+.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 300
DNA:lla kun ei mitään "lahjakorttia" tule niin sen hyvityksen voi hyvin käyttää siihen luuriin, tosin taitaa vaatia että luuri on ostettu luottosopparilla että voivat vähentää sen.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 083
Haluatko maksaa 100 000 € autosta, jossa on 1,2 litran mopo moottorina? Kyllä silläkin pääsee 120 km/h, mutta saatko vastinetta rahoillesi?
Saatko jotain vastinetta, jos työnnät autoa joka päivä ajamisen sijasta? Jos Tensor 4 on muutaman prosentin SD:a hitaampi, niin missä ihmeessä se muka näkyy? Onko ihmisten ego näin herkässä nykyään?
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 871
Ite siirryin melko hiljattain Pixel 8 Pro käyttäjästä S24 Ultra käyttäjäksi ja prosessoritehoissa tuota ei ainakaan mun käytössä huomaa kyllä yhtään mitenkään.

MUTTA akunkestävyydessä on kyllä melkoinen ero S24 Ultran hyväksi, vaikka siinä on isompi ja tarkempi näyttö. Käytännössä tuo omassa käytössä tarkoittaa sitä, että samaan aikaan päivästä kun Pixelissä oli akku finaalissa, on Ultrassa vielä about 40-50% akkua jäljellä.

EDIT: Pixel 9 ssä kiinnostaa ensisijaisesti miten tuo akunkesto on parantanu, Tensor 4:sen teho ei varsinaisesti mua ainakaan epäilytä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
96
Jaa, mutta eihän noi operaattoriputiikit myy ollenkaan sitä 512 gigan versiota, jota olin havittelemassa. Miksi ihmeessä? Googlen oma puoti myy sitäkin nyt tarjoushintaan.

Elisalta olisi vain saanut laajennetun 36kk takuun puhelimelle, mitä Googlen omasta puodista ei tietenkään saa. Toisaalta Googlen putiikista saa rahaa käytettäväksi kelloon 250€ vs. Elisan 200€.
 
Liittynyt
31.08.2022
Viestejä
11
DNAlla myyjä sanoi, että tuo vaikka Nokia 3310, niin saa sen 200e edun, eli ei tarvii listalta löytyä.

Elisalla kun kävin kysäisee, niin ei onnistu vaihtolaitteesta saatavan lahjakortin käyttö itse luuriin samantein.
Liekkö käy elisallekkin mikä vaan luuri? Yksi vanha oneplus lojuu kaapissa mikä joutaisi vaihtoon jos siitä 200€ lahjakortin saa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
522
Onkos näissä Pixeleissä vielä se "miellyttävä" ominaisuus, että OTA-päivitykset kestää reilusti yli tunnin? 6a:n aikoihin tuo oli suhteellisen ärsyttävä ominaisuus. Ja joo-o, tiedän kyllä että puhelinta voi käyttää sillä aikaa kun se puuhailee päivitystä, mutta silti.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 360
Saatko jotain vastinetta, jos työnnät autoa joka päivä ajamisen sijasta? Jos Tensor 4 on muutaman prosentin SD:a hitaampi, niin missä ihmeessä se muka näkyy? Onko ihmisten ego näin herkässä nykyään?
Google on sen verran myöhässä näiden kanssa aina, että oikeastaan se kilpailee jos seuraavaa sukupolvea vastaan. Vähän sama kuin ostaisit kolmen tonnin pelikoneen, jossa on Ryzen 5 / i5. Tuossakin voisi väittää, että "muutaman prosentin ero käytännössä peleissä, missä muka näkyy?". Jos luuri maksaa tämän verran, niin siellä pitäisi kyllä olla kyllä selvästi parempaa rautaa sisällä kuin jossain budjettipuhelimessa. Minua ei ainakaan kiinnosta maksaa ylihintaa. Sitä paitsi, ei sillä Tensorilla ole turhaan huonoa mainetta. Jos olisi ihan käytännössä yhtä hyvä kuin Snapdragon (tai lippulaiva Dimensity, niin ei väki valittaisi. Tensorista valitetaan, koska akkukesto on huonompi, käy kuumana ja käyttökokemus ei ole niin sulava. Joten kyllä se näkyy ihan käyttökokemuksessa.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 300
Google on sen verran myöhässä näiden kanssa aina, että oikeastaan se kilpailee jos seuraavaa sukupolvea vastaan. Vähän sama kuin ostaisit kolmen tonnin pelikoneen, jossa on Ryzen 5 / i5. Tuossakin voisi väittää, että "muutaman prosentin ero käytännössä peleissä, missä muka näkyy?". Jos luuri maksaa tämän verran, niin siellä pitäisi kyllä olla kyllä selvästi parempaa rautaa sisällä kuin jossain budjettipuhelimessa. Minua ei ainakaan kiinnosta maksaa ylihintaa. Sitä paitsi, ei sillä Tensorilla ole turhaan huonoa mainetta. Jos olisi ihan käytännössä yhtä hyvä kuin Snapdragon (tai lippulaiva Dimensity, niin ei väki valittaisi. Tensorista valitetaan, koska akkukesto on huonompi, käy kuumana ja käyttökokemus ei ole niin sulava. Joten kyllä se näkyy ihan käyttökokemuksessa.
Tuosta sulavuudesta olen kyllä täysin erimieltä.

Vertailtuna s24ul /Pixel 8pro ja pixel fold sekä z fold 5 ja 6 niin kyllä Pixelin UI on näistä sulavin. Samsungilla jopa nöillä snapdragoneilla esiintyy lagia ja hidasteluita ihan jatkuvasti. Miutenkin käyttökokemus on ihan eri planeetalta OneUI verrattuna.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
14
DNA:lla kun ei mitään "lahjakorttia" tule niin sen hyvityksen voi hyvin käyttää siihen luuriin, tosin taitaa vaatia että luuri on ostettu luottosopparilla että voivat vähentää sen.
Tänään kävin DNA:lta tilaamassa 8a kertamaksulla ja sain tuon +100e extrahyvityksen. Lasku kuulemma tulee sähköpostiin kun puhelin tulee postissa. Eli saa tuon hyvityksen suoraan puhelimen hinnasta pois vaikka maksaa kerrasta pois.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
239
Tänään kävin DNA:lta tilaamassa 8a kertamaksulla ja sain tuon +100e extrahyvityksen. Lasku kuulemma tulee sähköpostiin kun puhelin tulee postissa. Eli saa tuon hyvityksen suoraan puhelimen hinnasta pois vaikka maksaa kerrasta pois.
Mulle sanoi, että sitten kun saat puhelimen ja saat siirrettyä tiedot vanhasta uuteen niin tulet tänne niin joko maksetaan 100e suoraan tilille tai sitten vähennetään laskusta. Mulla ei siis ollut antaa mitään heti vaihdossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 609
Google on sen verran myöhässä näiden kanssa aina, että oikeastaan se kilpailee jos seuraavaa sukupolvea vastaan. Vähän sama kuin ostaisit kolmen tonnin pelikoneen, jossa on Ryzen 5 / i5. Tuossakin voisi väittää, että "muutaman prosentin ero käytännössä peleissä, missä muka näkyy?". Jos luuri maksaa tämän verran, niin siellä pitäisi kyllä olla kyllä selvästi parempaa rautaa sisällä kuin jossain budjettipuhelimessa. Minua ei ainakaan kiinnosta maksaa ylihintaa. Sitä paitsi, ei sillä Tensorilla ole turhaan huonoa mainetta. Jos olisi ihan käytännössä yhtä hyvä kuin Snapdragon (tai lippulaiva Dimensity, niin ei väki valittaisi. Tensorista valitetaan, koska akkukesto on huonompi, käy kuumana ja käyttökokemus ei ole niin sulava. Joten kyllä se näkyy ihan käyttökokemuksessa.
Mene sitten toiseen ketjuun jos pixelit ei kiinnosta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 393
Onhan se ero tietysti aika iso, mutta näin omasta kokemuksesta niin 8a:n akkukesto vaikuttaa varsin hyvältä (tosin on lapsella käytössä joten ihan tarkasti en ole pystynyt seuraamaan) ja ei sitä ole tarvinnut nyt näin arkena ladata kesken päivän (tietysti kun koulussa ei ole käyttöä niin ei akkuakaan oikein kulu).

Itse näen tuon nopean latauksen lähinnä tarpeellisena jos tarvitsee pikaisesti saada täytettyä, eli itsellä lähinnä jos vaikka unohtanut laittaa yöksi laturiin ja huomaakin iltapäivällä että alkaa olemaan ehtoopuolella ja olisi illalla vielä rientoja.

Nämä tietysti niin henkilökohtaisia että kuinka paljon sitä akkua päivän aikana kuluu, varmasti raskaammalla käytöllä joutunee ehkä laittaa alkuillasta laturiin.

Uusissa pixeleissä näyttääkin olevan jo 45W lataus, kunhan ostaa uuden laturin erikseen.

EDIT: Lataus onkin vain maks 27W itse puhelimen osalta.
Suosittelen Ikean 45W-laturia (15e) Googlen 35e laturin sijaan

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 763
Viestejä
4 351 158
Jäsenet
72 494
Uusin jäsen
Alhoritmi

Hinta.fi

Ylös Bottom