Lisäksi Megan salauksen toteutuksesta on ymmärtääkseni löytynyt puutteita pariin otteeseen.
No perkele. Kiitos tiedosta... kait.
Mutta taitaa olla asia niin, että mitään täysin turvallista ja täydellistä ei ole vielä tehty (esim. tuo käyttämäsi icloud.. eikö se vieläkin ole server-side kryptattu? eli applella on pääsy sinne?). Pitäisi itse kryptata kaikki, ja siltikin voi homma kusta, kaikessa voi olla aukkoja. Ja kun itse kryptaa niin siinä käy sitten niin, kuten kirjoitit, että moni asia menee tosi hankalaksi, esim. kännyn appsin käyttö (esim. jos pitää kaikki kuvat/videot vain megassa (ei mitään googlen/applen pilveä käytössä, eikä säilytä niitä edes kännykässä) ja niitä käyttää puhelimella megan appsilla, oma kryptaus tuhoaisi kaiken käytettävyyden tästä). Kuten aina, turvallisuus ja käytännöllisyys on tasapainottelua. Rehellisesti on kyllä ruvennyt viime vuosina kyllästyttämään enenemässä määrin tietokoneet ja jatkuvat (tietoturva)ongelmat... onko sitä tulossa liian vanhaksi?
Googlaamalla löysin yhden Megan
aukkokeissin (joka näyttää olevan korjattu), oliko tämä yksi mistä olit tietoinen? Muistatko muita?
Fileniin suhtaudun kuin kryptoinvestointiin; tuurilla siitä on jonain päivänä hyötyä.
Mutta eikö tavallaan Filenin tilanne ole sama kuin Megan jos Fileninkin alkutaival on epäilyttävä kuten kerroit? Jos siellä yksi devaaja tekee 20h päivässä koodia/testausta hiki päässä miten sattuu niin sieltä löytyy 5 vuoden päästä isoja aukkoja ja suunnittelukukkasia.
EDIT: Tuolla Tresorissa on "Maximum file size for storage" 10GB (personal tili) ja 15GB (pro tili).. aika yllättävää. Versiohistoria personalissa rajattu 10, prossa 100.. en tiedä miksi pilvipalvelut lähes aina näitä edes rajoittaa, mitä sillä on väliä kuinka monta versiota asiakkaalla on jos ne kuitenkin vie tilaa tilliltä? Megassakin on valitettavasti tuollainen rajoitus, pitää itse tehdä omat versiot lokaalisti (ja synkata ne), SpiderOakONE pilvessä on rajoittamaton roskis/versiot, harmittavasti he vain pistivät sen palvelun telakalle (ei päivityksiä vuosikausiin mutta tilit toimii).