Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan ensimmäinen on sytytyshäiriöt, eli pätkiminen.. Mut sillon ainaki yks tulppa on kyl oikeesti jo loppu.Millä tavoin auton ajokäyttäytymisestä huomaa, että sen sytytystulpat olisivat vaihtotarpeessa?
Kauanko on normaalia, että vaihtoauto on ilman kuvia "tulossa myyntiin"? Omistajana näkyy jo olevan autoliike.
Ilmoitus poliisille esim kun tiedät että henkilö on lähdössä liikenteeseen. Selitä asia poliisille ja pyydä pysymään nimettömänä. Jos et tee mitään ja jotain tapahtuu, voi pahimmillaan olla osasyyllinen (riippuen kuinka hyvin "tunnet" henkilön"Eräs tuntemani henkilö" on päälle 70v, ei omista ajokorttia eikä näe juuri mitään - sivunäkö kadonnut kokonaan - mutta ei suostu luopumaan autosta tai sen ajamisesta. Henkilö asuu uudellamaalla ja on mielestäni todella suuri riski liikenteessä.
Odottelenko päivää jolloin napsahtaa vai onko jollain parempia ehdotuksia ?
Mutta mitä poliisi tässä asiassa tekee koska ei ole korttia mitä ottaa pois?Ilmoitus poliisille esim kun tiedät että henkilö on lähdössä liikenteeseen. Selitä asia poliisille ja pyydä pysymään nimettömänä. Jos et tee mitään ja jotain tapahtuu, voi pahimmillaan olla osasyyllinen (riippuen kuinka hyvin "tunnet" henkilön
Jos ei jatkuvat sakot riittävästi hankaloita elämää, niin kyllä se auto pahassa tapauksessa voidaan ottaa pois.Mutta mitä poliisi tässä asiassa tekee koska ei ole korttia mitä ottaa pois?
Ajaminen ei pelkillä sakoilla tule loppumaan.
No olet ainakin itse tehnyt sen minkä pitääkin ja seuraavalla kerralla ilmoitat jälleen jos ei kerrasta opi jne...Mutta mitä poliisi tässä asiassa tekee koska ei ole korttia mitä ottaa pois?
Ajaminen ei pelkillä sakoilla tule loppumaan.
Jos sieltä on laakeri rikki niin ei se millään rvs:llä korjaannu. Ne aineet pitää laittaa silloin kun moottori tai vaihteisto on ehjiä, ei silloin kun jotain on jo hajoamassa.Kannattaisiko joku rvs aineen tapainen?
Jos ei jatkuvat sakot riittävästi hankaloita elämää, niin kyllä se auto pahassa tapauksessa voidaan ottaa pois.
Mun käsittääkseni hiemankaan uudemman maijan ratissa pitäisi tulla "Hep! Tossa ajaa auto jonka omistaa kuski jolla ei ole korttia ja jolla on aikaisempia tuomioita" -tyylinen ilmoitus rekisterinlukijasta.Ainakin minulle tulleiden tietojen mukaan poliisi on yllättävän vähän puuttunut näiden vesselien ajeluun, ainakaan silloin, kun ovat ajaneet kohtuullisen selvänä ja ihmisten aikaan, vaikka kummallakaan ei ole mikään rauhallinen ajotyyli ja autotkin ovat vähän mitä sattuu.
Tulee juu. Kaveri ja exä oli pysäytetty autoani ajaessa parin päivän sisällä siitä kun vein kortin asemalle (ei, en menettänyt korttiani perseilemällä tms) ja poliisi pahoitteli "turhaa pysäytystä" mutta sanoivat että heillä pingasi laitteet että kortittoman auto. Noiden jälkeen poliisi vissiin teki merkinnän tms järjestelmiin etten ole tullut havaituksi ratissa tms koska ketään ei pysäytetty kippoa ajaessa vuoden aikana.Mun käsittääkseni hiemankaan uudemman maijan ratissa pitäisi tulla "Hep! Tossa ajaa auto jonka omistaa kuski jolla ei ole korttia ja jolla on aikaisempia tuomioita" -tyylinen ilmoitus rekisterinlukijasta.
Toki tämä on helppo estää laittamalla auto kaverin nimiin tai jossai Pohjanmaan perukoilla.
Mun käsittääkseni hiemankaan uudemman maijan ratissa pitäisi tulla "Hep! Tossa ajaa auto jonka omistaa kuski jolla ei ole korttia ja jolla on aikaisempia tuomioita" -tyylinen ilmoitus rekisterinlukijasta.
Toki tämä on helppo estää laittamalla auto kaverin nimiin tai jossain Pohjanmaan perukoilla.
Käsittääkseni näitä rekisterinlukijoita ei ole niin monessa maijassa, kun poliisi antaa ymmärtää.
Järjestelmä per auto taisi olla kuitenkin jonkun hintainen ( useita tonneja, jopa kymppi ? ), joten kaikkien ( edes uusien ) varusteluun ko. järjestelmällä ei löytynyt määrärahoja.
Jaa...Käsittääkseni näitä rekisterinlukijoita ei ole niin monessa maijassa, kun poliisi antaa ymmärtää.
Järjestelmä per auto taisi olla kuitenkin jonkun hintainen ( useita tonneja, jopa kymppi ? ), joten kaikkien ( edes uusien ) varusteluun ko. järjestelmällä ei löytynyt määrärahoja.
Rekisterikilvenlukukamera on nykyään käytössä jo lähes kaikissa liikenne- ja valvontasektorin poliisiajoneuvoissa.
Jaa...
![]()
Lukevatko poliisin automaattilaitteet myös pysäköityjen autojen rekisterikilvet? Tällainen on rajusti yleistynyt Revika
Rekisterikilvenlukukamera on nykyään käytössä jo lähes kaikissa liikenne- ja valvontasektorin poliisiajoneuvoissa.www.is.fi
Eli jos auto on liikenteenvalvontatehtävässä, niin mitä luultavimmin siinä on REVIKA asennettuna. Mikä sinänsä on "no-brainer" koska noissa autoissa on joka tapauksessa tallentava kamera. (Edit: jos tuo nyt edes samaa käyttää, näyttää olevan moottoripyörissäkin noita nykyään, esim. TM:n esitteli hiljan aikaa sitten yhden...)
Saman ikäluokan Passatissa ABS boksi hajoaa juuri tuolla tavoin, ettei siihen enää saa yhteyttä. Boksin sisältä pettää muutama juotos ja esim. Elehuolto.fi korjaa niitä.
ABS antureista voi mittailla yleismittarilla vastuksen (pitäisi olla 800-2000ohm), mutta skoopilla saisi enemmän selvyyttä.
Eikö löydy sopivia motonetistä ihan rekisterinumeron mukaan?Nyt on auton kanssa seuraavanlainen ongelma:
Ajattelin selvittää millaiset jarrupalat ovat oikeanlaiset autooni (Skoda Roomster vm2007 1,6 16v.)
Motonetin luetteloita katselin ja siellä on pr-numerolla merkitty jarrupalat.
Otin autoni huoltokirjan esille jossa on nuo numerokoodit ilmoitettu.
Jokin nyt kuitenkin menee vikaan tässä jutussa, koska yksikään Motonetin luettelon pr-numerosta ei täsmää minun autoni huoltokirjassa oleviin merkintöihin. Luin netistä että mistä ne pr-numerot luetaan mutta ei täsmää yksikään numero.
Mikähän tässä on jujuna?
Tulee pitkä lista erilaisia jarrupaloja joista pitää valita oikeaEikö löydy sopivia motonetistä ihan rekisterinumeron mukaan?
Ilman rekisterinumeroa näyttäis roomsterissa olleen kahta eri halkasijan jarrulevyä edessä.Tulee pitkä lista erilaisia jarrupaloja joista pitää valita oikea
Levyjarrut on takanaIlman rekisterinumeroa näyttäis roomsterissa olleen kahta eri halkasijan jarrulevyä edessä.
Vanne pois ja mitta käteen, onko 256mm vai 288mm.
Samalla kattoo, onko siellä edessä kulumisen ilmaisin.
Taakse myydään motonetissä vaan yhtä palasarjaa levyjarruihin. Onko sinulla takana rumpu- vai levyjarrut?
Ei pala varoitusvalo.Eli taakse käy 22-0924 sekä 22-1192. (motonetin osanumeroita)
Eteen määrää se, onko sitä kulumisen ilmaisevaa johtoa ja jarrulevyn halkaisija.
Palaako sinulla nyt kojetaulussa joku valo, joka ilmoittaa kuluneista jarrupaloista?
Minkä kokoisilla vanteilla autosi tuli tehtaalta?
Se, että konserni printtaa vittuillessaan noihin tarroihin vain osan auton PR-koodeista. Esimerkiksi jarrujen koodit jää usein pois.Mikähän tässä on jujuna?
hienoa kiitos, pitää tulostaa erWinistä lista numeroista niin voi sitten helposti tilata roinat VirostaSe, että konserni printtaa vittuillessaan noihin tarroihin vain osan auton PR-koodeista. Esimerkiksi jarrujen koodit jää usein pois.
Täydellisen listan omaan autoonsa voi pikkurahalla tulostaa erWinistä, samalla kun latailee tietty kaikki muutkin korjausoppaat ja kytkentäkaaviot. Se täydellinen lista on määrältään karkeasti ehkä viisinkertainen niihin verrattuna mitä niissä tarroissa lukee.
Kyllä niitä lukemani perusteella on ihmiset saaneet kun nätisti käyvät huoltotiskillä kysymässä. Tulostavat sieltä sen samaisen listauksen joka erWinistäkin löytyy (silloin kun se sattuu toimimaan).Saako noita PR-numeroita merkkihuollosta paperilla mukaan?
Jos akku on neljässä kuukaudessa tuohon lukemaan tippunut, niin joku syö virtaa ja pahasti. Tai akku ollut jo valmiiksi huono. Noihin lukemiin kun tippuu, niin vaikka kuinka latailisit, niin ei tuosta enää ehjää saa. Saa sillä starttailtua, mutta ei se virtaa enää samalla tavalla pidä. Akkukaupalle vaan ja tutki autosta mikä imee virtaa.Toinen auto ollut seisonnassa nyt nelisen kuukautta, unohtui tietysti irrottaa akku seisomaan laittaessa. Akku on nyt purkautunut tyhjäksi (yleisvirtamittari näytti 2,11V) eikä erillisen älylaturinkaan pito akussa yön yli auttanut tilanteeseen. Auttaisiko, jos apuvirtakaapeleilla lataisi tyhjentynyttä akkua ja sitten jatkaisi älylaturilla, vai pitääkö marssia suoraan akkukauppaan? Akku on n. 2-3 vuotta vanha.
Auttaa.Toinen auto ollut seisonnassa nyt nelisen kuukautta, unohtui tietysti irrottaa akku seisomaan laittaessa. Akku on nyt purkautunut tyhjäksi (yleisvirtamittari näytti 2,11V) eikä erillisen älylaturinkaan pito akussa yön yli auttanut tilanteeseen. Auttaisiko, jos apuvirtakaapeleilla lataisi tyhjentynyttä akkua ja sitten jatkaisi älylaturilla, vai pitääkö marssia suoraan akkukauppaan? Akku on n. 2-3 vuotta vanha.
Älylaturilla ei tosiaan tee tällaisessa tilanteessa mitään jos ei pysty pakottamaan 12v. Tunnistaa 6v akuksi. Apuvirtaa toisesta autosta tai perinteinen akkulaturi, joka puskee virtaa kyselemättä.
Varkaudenestomutterihan tuo on, yleensä se erikoisavain tulee auton mukana. Oletko tsekannut hanskalokeron ja takakontin, ettei siellä sattuis olemaan mitään? Omassa entisessä kinnerissä oli erikoisavain talvirengassarjan muttereiden joukossa. Jos ei ole, niin sitten pitää selvitellä minkä valmistajan mutteri tuo olisi, jotta saa sopivan avaimen siihen hommattua.Tuli ostettua uusi käytetty auto ja huomasin vasta myöhemmin että jokaisessa renkaassa on yksi ihmeellinen pultti. Oisko varkaudenestoa tai muuta hauskaa.
Millähän ihmeellä tuon saa auki?
![]()
Minkä merkkinen auto? Joillakin merkeillä on/oli tuon tyyppisiä/mallisia pultteja ihan lisävarusteina. VAG autoissa ainakin näki joskus paljon hyvin tuon tyyppisiä pultteja. Meillä oli myös merkkihuollossa yleisimpien lukkopulttien avainten sarja jolla sitten saatiin suurin osa auki jos esim tuli vaihtoautoja tms joissa ei avainta löytynytkään. Saa nuo kyllä veke ihan voimaakin käyttäen mutta helpoin on etsiä avain ja jos ei löydy niin yhteys myyjään ja jos ei sieltäkään avainta löydy niin rengasliikkeeseen/merkkiliikkeeseen myyjän piikkiin (jos liike) ja saavat kyllä auki.Tuli ostettua uusi käytetty auto ja huomasin vasta myöhemmin että jokaisessa renkaassa on yksi ihmeellinen pultti. Oisko varkaudenestoa tai muuta hauskaa.
Millähän ihmeellä tuon saa auki?
Myydään noita avaimia ihan yksittäin, esim. KL-varaosat. Toinen asia taas on, että noita alkaa näkymään usealla valmistajalla erilaisia, joten oikean avaimen löytäminen tahtookin olla hakuammuntaa ilman tarkempia tietoja.Kiitos vastauksista.
Ei löytynyt avainta mistään päin autoa. Bemari tuo on ja tuli liikkeen kautta edelliseltä omistajalta, joten mahdollinen avain on varmaan kahden yhteyden takana. Ei tässä sitten muuta kuin myyjää häiritsemään.
Kiitos vastauksista.
Ei löytynyt avainta mistään päin autoa. Bemari tuo on ja tuli liikkeen kautta edelliseltä omistajalta, joten mahdollinen avain on varmaan kahden yhteyden takana. Ei tässä sitten muuta kuin myyjää häiritsemään.
Muistelisin samoin entisen ykkössarjalaisen kanssa, oli kontin "poskessa". Omassa oli ainakin ihan erilainen tuo mutteri, joten Bemarilla näyttänee olevan useita erilaisia käytössä.Bemareissa ainakin 3-sarjalaisissa hylsyn paikka on takakontissa työkalujen yhteydessä. E90 muistaakseni oikealla ”poskessa” ja F-sarjalaisessa kontin alla. Kannattaa katsoa löytyykö tyhjä peukalonkokoinen paikka. Noita samannäköisiä ”piparihylsyjä” taisi olla vaikka kuinka monta erilaista.
Pikaisen googlettelun perusteella vika paikantuisi kytkimen pääsylinteriin ja sen vuotoon. Saab Clubissa on asiaa aikoinaan käsitelty. Sinänsä paska tuuri, että vika ilmeni vasta nyt, luulenpa ettei liikettä enää asia kiinnosta kun ostohetkestä on kuitenkin jo tuon verran aikaa.Terve. En löytänyt tälle omaa ketjua joten laitan nyt tänne.
Ostin elokuussa käytetyn auton liikkeestä. Koeajoin auton ja kaikki toimi hyvin. Mutta eilen ajaessani vaihdoin vaihetta, jolloin kytkin jäi alas, eikä tullut ylös itsestään vaan piti vasemmalla jalalla nostaa se alta. Tänään teki toisen kerran näin.
Miten tälläisessa asiassa pitäisi toimia oikein, olenko yhteydessä liikkeeseen ja kerron asiasta, ovatko he oikeutettuja korvaamaan kokonaan/puoliksi?
Osaisiko kukaan neuvoa mikä autossa voi olla jos kytkin jää alas?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.