outonaapuri
Pallienkaivelun Yli Apustaja
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 788
Toi kielto vuokrakärryissä on varmaan sitäkin varten ettei jengi pudota niihin jotain 1200kg hiekkaa kun "vähänhän se vain on"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Auto on kohtalaisen törkyinen lokasuojien alta, renkaiden läheltä. Onko järkevää käyttää tuonne painepesuria, vai voiko johtaa ruostumiseen?
Joo, moni ei tajua että tuollaiseen pikkukärryyn ei saa laittaa kuin kaksi isoa kottikärryllistä hiekkaa tms. Se kantavuuskeko näyttää ihan surkean pieneltä siellä lavalla.Toi kielto vuokrakärryissä on varmaan sitäkin varten ettei jengi pudota niihin jotain 1200kg hiekkaa kun "vähänhän se vain on"
Miten ratkoit nuo parkkihallit? Ohitukset nyt voivat olla mitä ovat jos kyseessä kaksikaista ja rekka, mutta niistä kyllä takuulla selviää kun pitää hiukan väliä ja kuikuilee. Mutta nuo parkkihallit mitä PK-seutu on puolillaan, osa vaatii lätkän, osalle riittää kilpi. Osaavatko muuten lukea pätkäkilpiä? Muistan aikanaan kun oli ongelmia oman auton kanssa kun ei osannut lukea yhdessä hallissa viisimerkkisiä ja jouduin aina näyttämään lätkää vs muut.Ohitukset tympeitä, kun ei tahdo nähdä. Lisäksi piti ihan erikseen opetella, että ajaa tien oikeaa reunaa eikä kaistan vasemmassa laidassa. Parkkitalot joo olihan ne vähän hankalia, samoin pesuautomaatit. Mutta aika pieniä juttuja. Parhaimmillaan rhd on mielestäni motarilla ja yllättäen kaupunkiajossa, ikävimmillään jollain maaseututiellä, jolla on esim traktoreita. 5v oli Lexus Ls 400 rhd ajossa Suomessa.
Ainakin täällä böndellä alkaa olemaan jo joka parkkihallissa joku Moovy tms sovellus, jonka kanssa ei tartte kuin ajaa halliin ja pois.Miten ratkoit nuo parkkihallit?
Juu lähinnä tosiaan noita erikoistilanteita yms mietin. Ajaminen nyt oli helppoa niin manuaalilla kuin tomaatilla, paitsi nuo pyyhkimet/vilkkuSitä autoa oppii ajamaan n. tunnissa. Ohitukset välillä perseestä kun ei oikeasti näe, mutta ei sitä koko ajan yleensä tartte olla ohittelemassa. Mikäli manuaali niin ainakin omissa oli vaihdekaavio silti sama, niin senkin oppi hetkessä vasurilla tekemään.
Itselle suurin ärsytys tuli kun vilkku ja pyyhkijöiden viikset on "väärin päin", niin ei niitä meinannut muistaa kun joka toinen reissu meni vasurilla ja joka toinen postiautolla.
www.mid-auto.com
Pitäisi keskiviikkona hakea tuoreella leimalla oleva Toyota Crown liikkeestä. Mitäs kaikkea tulee mieleen että voisi hankkia etukäteen, niin saisi pahinta odotusvimmaa hiukan hillittyä? Digitaalinen parkkimittari, ehkä pyyhkijät, huomioliivit... Plus onko jotain spessua mitä japsiautosta puuttuu?
Ja karvanopat.Uudet matot jalkatiloihin?
Kumimatot pitää hommata talveksi. Tehtaan omat Crowniin kuuluvat matot ovat hyvässä kunnossa joten niitä nyt ei kesäksi tarvitse vaihtaa. Hajusteita ei kiitoksia, tuossa on jo aiempi tupakointi (about jokainen tuon ikäinen japsi on tupakoitu) peitetty jollain, otsonoinnin lisäksi.Uudet matot jalkatiloihin?
Miten jarrulevyjen paksuus mitataan oikeaoppisesti ja mistä saan tietää minimipaksuuden? Kyseessä on 2018 Skoda Octavia 1.6 TDI, jolla on ajettu 196tkm koskematta jarruihin.
Nopealla mittauksella työntömitta kertoi takalevyn paksuudeksi 10mm ja rullamitalla edessä 23mm. Kun katsoo Motonetin levyvalikoimaa, on niissä jonkun verran eroja minimeissä. Rupesin kuitenkin miettimään, että levyn ulkoreunallahan on korkeampi kohta ja työntömitalla ei saa mitattua sisempää.
Ei ole kokemusta noin uudesta autosta, mutta auton huolto-ohjekirjassa ainakin vanhemmissa luki minimipaksuudet. Ohje taitaa nykyään "säästöaikakaudella" olevan joku 2-3mm kulunut = uusi tilalleMiten jarrulevyjen paksuus mitataan oikeaoppisesti ja mistä saan tietää minimipaksuuden? Kyseessä on 2018 Skoda Octavia 1.6 TDI, jolla on ajettu 196tkm koskematta jarruihin.
Nopealla mittauksella työntömitta kertoi takalevyn paksuudeksi 10mm ja rullamitalla edessä 23mm. Kun katsoo Motonetin levyvalikoimaa, on niissä jonkun verran eroja minimeissä. Rupesin kuitenkin miettimään, että levyn ulkoreunallahan on korkeampi kohta ja työntömitalla ei saa mitattua sisempää.
Onko tullut vastaavaa tilannetta vastaan? Ei oma tilanne. Autoliikkeen huutokauppaan laittama auto, myydään tieliikennekelpoisena. Nyt 2kk jälkeen huomataan että on ohjelmoitu ja saastelaitteet poistettu. Asia vasta alussa mutta liike haluton ekalla yhteydenotolla mihinkään, tai ainakin lähdettiin huumorilinjalla liikenteeseen liikkeen puolesta ehdottamalla että vika ja korvausvastuu on huutokauppa.comilla.
Onko tullut vastaavaa tilannetta vastaan? Ei oma tilanne. Autoliikkeen huutokauppaan laittama auto, myydään tieliikennekelpoisena. Nyt 2kk jälkeen huomataan että on ohjelmoitu ja saastelaitteet poistettu. Asia vasta alussa mutta liike haluton ekalla yhteydenotolla mihinkään, tai ainakin lähdettiin huumorilinjalla liikenteeseen liikkeen puolesta ehdottamalla että vika ja korvausvastuu on huutokauppa.comilla.
Selvä homma, että vastuu kuuluu myyjälle. Ja siinä liike on ihan oikeassa , että homma selvitetään huutokaupat.comin kautta. Tuota reittiä kun ostat auton, niin liike on vain ilmoittaja ja siirtää auton kauppojen syntyessä Mezzoforte Oy:n nimiin, joka tekee sen varsinaisen kaupan kuluttajan kanssa.
Jokaisen maalaisjärjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää, että huutokaupat.com päätyy ne autot missä on mahdollisia ongelmia.Ompas ylläri, että automyyjä myy sutta ja sekundaa huutiksessakaikki Huutokaupat.com:ssa olevat autot on enemmän tai vähemmän paalukunnossa. Kolme autoa sieltä ostaneena, jokaisen rikkonaisena saaneena, en suosittele kenellekkään tuolta autoa hommaamaan, ellei ole valmis isoihin ja kalliiseen remonttiin. Mutta, onneksi tuo Mezzoforte tosiaan on todella reilu ja heidän kanssa pystyyn asiasta käymään kunnolliset korvauskeskustelut. Yhden auton lunastivat minulta takaisin kokonaan, toisesta sain ihan ok kompensaation, mutta yksi jäi kokonaan minun piikkiin...
Kaikissa näissä tapauksissa oli siis vika täysin myyjäliikkeen, ei Huutokauppa.comin. Käsittääkseni ei kaikki mene ns. heidän nimissään vaan myyjä on tosiaan se autoliike joka auton on toimittanut.
Jokaisen maalaisjärjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää, että huutokaupat.com päätyy ne autot missä on mahdollisia ongelmia.
Eli sinua ei ole varustettu maalaisjärjellä. Sivusto missä autoja myydään tuhansia euroja halvemmalla kuin normaalisti, eikä se herättele mitään?Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.
Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.
Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, mutta toisen kohdalla alkoi jo hälytyskellot soimaan, että nyt ei ole kyllä kaikki kunnossa.
Eli sinua ei ole varustettu maalaisjärjellä. Sivusto missä autoja myydään tuhansia euroja halvemmalla kuin normaalisti, eikä se herättele mitään?
Ei tässä ole mistään morkkaamisesta kyse, huutokaupat.com on hyvin tunnettu sivusto missä huutokaupataan romut jota ei voi liikkeen riviin ottaa tai sitten siellä myydään konkurssipesien tavaroita tai kiinteistöjä tms.Morkkaa vaan, jos koet sillä saavasi jotenkin ylemmyydentunnetta itsellesi, raukat tekevät noin. Ei siellä nyt sentään tuhansia euroja halvemmalla mitään myydä, vaan kuvio on hyvin suunniteltu myyjän puolelta.
Kyllä, ostavalla yrityksellä ei ole kuluttajasuojaaHuutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.
Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
Ei tässä ole mistään morkkaamisesta kyse, huutokaupat.com on hyvin tunnettu sivusto missä huutokaupataan romut jota ei voi liikkeen riviin ottaa tai sitten siellä myydään konkurssipesien tavaroita tai kiinteistöjä tms.
Kaikki tavara siellä on aivan käyttökelpoista, mutta vaatii DIY henkeä saada ne tiptop kuntoon.
Ennen huutokaupat.com myyntiä ne myi suoraan jobbareille ne autot mitä eivät halunneet eli eipä tuo muutos varmasti vaikuta mihinkään. Kyllä ne jobbarit edelleenkin niitä haluaa ostaa.Huutokaupoista.. En muista oliko täällä jossain ollut. Kamux on vetänyt uuden systeemin tuohon, nyt ne myydään Outlet tuotteina, ostajalla pitää olla y-tunnus.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos liike myy tavaran toiselle liikeelle niin kuluttajansuoja loppuu siihen.
Eri asia miten hyvin tuo tulee sitten toimimaan, voi olla että hiljaista pitelee.
Ennen huutokaupat.com myyntiä ne myi suoraan jobbareille ne autot mitä eivät halunneet eli eipä tuo muutos varmasti vaikuta mihinkään. Kyllä ne jobbarit edelleenkin niitä haluaa ostaa.
Kerro sitten miten tuossa tapauksessasi kävi.Eipä se kyllä ihan noin mene, ENNEKUIN on sitten sitä omaa huonoa kokemusta saatu, vai miksi luulet, että siellä autokauppa kokoajan käy? Noh, onhan se nyt sitten itsellekkin ihan selvää, kun on ymmärtänyt miten se homma siellä menee, että liikkeet tosiaan dumppaa kaikki ne autot mitä liikkestä ei suoraan voi myydä tuonne ja isketään "vastuuvapauslauseke", myydään siinä kunnossa kuin on, eikä kaikkea ole tarkistettu, vaikka varsin hyvin tiedetään se vika prikulleen mikä autossa mättää, eihän sitä muuten tuonne laitettaisikaan.
Mutta, koska tuossa on juuri välissä tuo hyvämaineinen Huutokauppa.com, niin sellainen autonostaja joka ensi kertaa sivuille menee ja ajattelee, että jopas, nyt on mahdollista saada auto halvalla menee helposti lankaan. Ja edelleenkään, olen Huutokaupat.com:sta paljon ostellut tavaraa, eikä heidän kanssaan koskaan ole mitään ongelmaa ollut, päinvastoin, myyjäthän siellä on ihan susia, tuolla autopuolella.
Itsekin ekan romun sieltä ostaneena, ajattelin, vain, että noh, sattui huono tuuri tällä kertaa, siinä sitten kun niitä ostokertoja alkoi kertyä ja jokainen osoittautui pommiksi, niin kuvio alkoi selkiytyä.
Kerro sitten miten tuossa tapauksessasi kävi.
Itse meinasin kerran huutaa porvoolaisen liikkeen laittama diiselivolvo. Työmatka onneksi sattui sinneppäin niin kävin autoa vilkaisemassa niin huomasi kattienkin puutuvan autosta. Ensikertalaisena kun satuin lukemaan kaikki tekstit, et käy itse tarkastamassa auton kunto/oikeellisuus yms eli juuri kai tuo vastuuvapautuslauseke jonka toimivuutta en itse viitsinyt lähtä testaamaan. Nyt vaan selailen sitä ja naureskelen hintoja mitä välillä huudetaan eri tuotteista
Otat sen missä on pitkä takuu ja katsot. AGM jos on tarve rajummalle käynnistysvirralle olosuhteissa kun olosuhteissa. Olen huomannut että ainoastaan tyyliin Optima on akku mihin voi aina luottaa, muut vaihtelevat. Yhtenä vuotena Exide on pomminvarma ja kestää 10v ja kymmeniä syväpurkuja, seuraavana se samanlainen leviää parin kuukauden jälkeen.Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.
Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
Pulverimaalaus jossain pikkupajassa 200e luokkaa. Paikkamaalaus taitaa olla vaikeaa tuollaiselle sävylle.Tuli ostettua käytettyinä vanteet joista haluaisin pienet kulumat pois, ennen kuin vaihdan uudet renkaat päälle ja auton alle. Paljonkohan noiden jälkien paikkailu maksaisi jossain pajalla?
Tai jos haluaisi itse paikkailla niin mitä se vaatii?
Jälkiä lähinnä vaan kahdessa vanteessa, toiset kaksi sen verran hyvässä kondiksessa että kestää oman katseen.![]()
![]()
![]()
No tätä minäkin ajattelin, ei olla kuitenkaan näyttelyyn menossa. Pitääkö siihen vetäistä sitten lakka päälle, ja tarvitseeko jotain pohjamaalia laittaa?Itse ottaisin vain pokkana sävyyn sekoitetun sprayn ja maalaisin vain nuo pienet kohdat. Teslassa oli mustat vanteet ja vetäisin ekana päivänä hipaisten kanttaria ja vedin pokkana mattamustalla tussilla piiloon. Ei nähnyt jos et tiennyt ja kesti myös autonpesuaineet.
Merkeistä en tiedä, exideä on tullut käytettyä ennen. Mut mikäli auto ei vaadi agm-akkua ei se silti välttämättä mikään huono ostos olisi. Focus mikä vaati agm-akun ja ei enää starttia pyörittänyt niin se akku pelaa edelleen toisessa focuksessa, joka ei vaadi agm-akkua.Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.
Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
Jos oikeaoppisesti tekee, pese, hio hiukan, pohjamaali, lakka.No tätä minäkin ajattelin, ei olla kuitenkaan näyttelyyn menossa. Pitääkö siihen vetäistä sitten lakka päälle, ja tarvitseeko jotain pohjamaalia laittaa?
Jos kaksoismassavauhtipyörä tai jokin moottorin sisällä oleva osa on antautumassa tai vaihtokunnossa niin tuleeko noista jotain vikakoodia josta voisi niin päätellä? Tää mesen konetilasta kuuluva naputus alkaa käydä sillain hermoille jo, että tekis mieli ajaa kalliota päin ja laittaa se lunariin..
Toi outoääni ei siis ole jatkuvaa, ei ainakaan selkeästi.
Onko hyviä vinkkejä miten tarkastaa pohjan kunto ostotilanteessa? En kehtaa tunkkia roudata mukana ja mönkiä sinne alle, enkä tiedä julkisia rasvamonttuja? Kännykällä vähän yritin, mutta ei silläkään kovin paljoa helmaa pidemmälle näe. Tarkastuspajoista ei ole mitään kokemusta itselläni.
Minkälaista autoa sä olet ostamassa kun pohja pitää tarkistaa ja mitä sieltä erityisesti? Vähänkin tuoreempi auto niin muovilevyjähän siellä vaan on, myyjä tuskin tykkää jos alat niitä irrottelemaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.