Josef
Це політично коректна назва.
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 042
Onhan tuota suositeltu runsaasti konsernin muillekin autoille niin ilmeisen toimiva homma kohtuu pienellä vaivalla.
Ovvai? Maybachiin? Vai Smarttiin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan tuota suositeltu runsaasti konsernin muillekin autoille niin ilmeisen toimiva homma kohtuu pienellä vaivalla.
Ovvai? Maybachiin? Vai Smarttiin?
Halvin on parastaw211 om646 mitä öljyy pistelen koneesee onko suosituksia motonetti nurkan takana.
Tarvitseeko oikeasti kaikki kysyä muilta?w211 om646 mitä öljyy pistelen koneesee onko suosituksia motonetti nurkan takana.
Jos se täyttää kaikki valmistajan suositukset/luokitukset, on varmaan riittävän hyvää.59-9508 Motox Synergy Longlife 5W-30 C3 5 l moottoriöljy | Motonet Oy tossa ois hyväksyntä onko noi iha kuraa?
Ei omaa kokemusta, mut ei ainakaan exä valittanut -14 mallisen a3:n diisselin lämmöistä. Työmatka hänellä kun oli 20km mitä tuolla ajeli suuntaan.Onko kenelläkään kokemuksia 2012-2015 Audi q3 2.0tdi talviajosta. Lähinnä kiinnostaisi löytyykö noista vastuksia ilmakanavista vai pitääkö olla webasto että tarkenee hytissä ilman että ajaa 30km maantietä.
Olisiko tarkoitettu liukutappien voiteluun.Jarrusatuloiden mukana tuli pieni määrä jarrurasvaa, josta ei kerrota yhtään mitään. Sellaisessa suihkushampoon näytepakkauksen kaltaisessa. Onko tämä tavara kumin kanssa yhteensopivaa vai tarkoitettu vain metalli-metalli-kosketukseen?
Kitkapintoihin en ole laittamassa.![]()
Niitä pyöreitä latauspäitä on varmaan kymmentä eri kokoa eli ilman liittimen mittausta paha tietää mikä käy. Kannattaa varmaan hankkia joku yleismallin virtasovitin, jossa tulee kasa adaptereita mukana.Tällaisen akkuboosterin lataus johto on hukassa. Mistähän löytäisi sopivalla päällä olevan. Pieni pyöreä, vähän kuin läppärin laturin pää, mutta pienempi.
Mitä kannattaisi tehdä jos on ostanut auton etäkaupalla ja siinä on oireita jotka haluaisin ehdottomasti korjauttaa? Kaupassa siis vielä reilusti etäkaupan 14pv palautusoikeutta jäljellä. Muuten auto vastaa täysin odotuksia, mutta haluaisin sitouttaa myyjän hoitamaan sen kuntoon etten osta ns. pommia.
Mulla on vm 2010 Peugeot 207, ostett pari v sitten. ABS-moduuli meni sököksi (ilm tyyppivika) ja korjaus Pörhön mukaan katsastuskuntoon maksaisi n 2000 e. Tähän en viitsinyt lähteä niin seisautin pihalla kunnes totesin akun simahtaneeksi, jumpstart ei käynnistä.
Eli sinällään siisti auto, uudet talvirenksat vanteilla, jossa hyvin spesifi vika jonka viitseliäs korjaa kohtalaisen vaivattomasti.
Mitähän vaihtoehtoja mulla olisi autosta eroon pääsemiseksi? Autovexissä on ilmo odottamassa tarjouksia. Paikkakunta Oulu, jos merkkaa. Jos tuosta vaikka tonnin saisi, toimivat vastaavat liikkuvat nettiautossa 3500-4000 e tietämillä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Siis TPMS-valo syttyi vai ko. anturin vikailmoitus?
Valo syttyi, paineet tarkistettu. Koitettu resetoida moneen kertaan toyotan ohjeiden mukaan.Siis TPMS-valo syttyi vai ko. anturin vikailmoitus?
Kokeile laittaa kaikkiin renkaisiin vaikkapa 0,3bar yli suosituksen paineita. Itsekin luulin että anturi olisi ollut suzukissa viallinen mutta syypää olikin huoltoaseman painemittari joka näytti väärin. Mittari näytti 2,3bar vaikka todellisuudessa olikin vajaa 2.Valo syttyi, paineet tarkistettu. Koitettu resetoida moneen kertaan toyotan ohjeiden mukaan.
Valo ei poistu. En pääse tarkistamaan mahdollista vikailmoitusta
Vastaavassa tilanteessa itselläni ilmanpaineiden merkkivalo paloi jo ostettaessa, ja myyjän mukaan johtui siitä, ettei alla olleiden kesärenkaiden antureita oltu ohjelmoitu autoon. Kävin sitten Toyotan pikahuollossa koodauttamassa ne ja lasku laitettiin suoraan autoliikkeeseen. Lupa tähän toki oli myyjältä. Ilmeisesti joissain autoissa noita antureiden paikkoja on vain 4 kpl ja ennen koodausta huoltoäijä pohti, olisiko minunkin autossa vain 4, mutta onneksi niitä olikin 8 eli kahdelle rengassarjalle.Valo syttyi, paineet tarkistettu. Koitettu resetoida moneen kertaan toyotan ohjeiden mukaan.
Valo ei poistu. En pääse tarkistamaan mahdollista vikailmoitusta
Nettisivujen ohjeen mukaan paina 3 kertaa, valo alkaa vilkkumaan, jonka jälkeen pitää nappi painaa pohjassa kunnes valo palaa jatkuvasti. Pitäisi tämän jälkeen sammua hetken ajon jälkeen.Vastaavassa tilanteessa itselläni ilmanpaineiden merkkivalo paloi jo ostettaessa, ja myyjän mukaan johtui siitä, ettei alla olleiden kesärenkaiden antureita oltu ohjelmoitu autoon. Kävin sitten Toyotan pikahuollossa koodauttamassa ne ja lasku laitettiin suoraan autoliikkeeseen. Lupa tähän toki oli myyjältä. Ilmeisesti joissain autoissa noita antureiden paikkoja on vain 4 kpl ja ennen koodausta huoltoäijä pohti, olisiko minunkin autossa vain 4, mutta onneksi niitä olikin 8 eli kahdelle rengassarjalle.
Nollasitko valon ihan huollosta vai netistä saadun ohjeen mukaisesti? Huollosta osasivat neuvoa seuraavanlaisesti: Virrat päälle, rengaspaineiden nollausnappulasta 4 painallusta nopeahkoon tahtiin (olisiko vähän alle sekunti painallusten välissä) ja tämän jälkeen tielle ajamaan yli 80 km/h (huoltohlön mukaan aktivoituvat vasta yli 80 km/h vauhdissa). Rengaspaineet toki kannattaa ensin tarkistaa oikeiksi.
Taisi olla n. 30€, mutta pitäisi sen tuossa tapauksessa kuulua liikkeen maksettavaksi. Tuossa tapauksessa tosin laittaisin sen 2,5 joka renkaaseen ja katsoisin, sammuuko valo hetken ajamisen jälkeen (ja yli 80 km/h jos piti paikkansa tuon huoltomiehen sanat). Valo voi syttyä myös liian korkeista paineista.Rengaspaineet tarkistettu 2,7 eteen 2,8 taakse. Suosituspaine 2,5. Tämän jälkeen ajettu maantiellä pitkä pätkä.
Valo ei muistaakseni palanut ostopäivänä kun koeajoin, vaan syttyi seuraavana päivänä
Nettisivujen ohjeen mukaan paina 3 kertaa, valo alkaa vilkkumaan, jonka jälkeen pitää nappi painaa pohjassa kunnes valo palaa jatkuvasti. Pitäisi tämän jälkeen sammua hetken ajon jälkeen.
Olen myös koittanut muillakin keinoilla. Muistatko yhtään mihin hintaan antureiden koodaus tapahtui?
Olet yrittänyt koodata tuolla ohjeella rengassarjan uudelleen. Mutta oletko kokeillut Toyotan sivuilla kerrottua yksinkertaisempaa ohjetta ''Rengaspaineen varoitusvalon sammuttaminen, kun valo syttyy yllättäen''.Valo ei muistaakseni palanut ostopäivänä kun koeajoin, vaan syttyi seuraavana päivänä
Nettisivujen ohjeen mukaan paina 3 kertaa, valo alkaa vilkkumaan, jonka jälkeen pitää nappi painaa pohjassa kunnes valo palaa jatkuvasti. Pitäisi tämän jälkeen sammua hetken ajon jälkeen.
Tälläkin tavalla valo alkaa vilkkua, mutta ei sammu lopuksi.Olet yrittänyt koodata tuolla ohjeella rengassarjan uudelleen. Mutta oletko kokeillut Toyotan sivuilla kerrottua yksinkertaisempaa ohjetta ''Rengaspaineen varoitusvalon sammuttaminen, kun valo syttyy yllättäen''.
- Käynnistä auto.
- Paina yksi pitkä painallus ajoneuvon rengaspaineiden alustuspainikkeesta. Valo vilkkuu hetken ja sammuu.
- Sammuta auto.
Mulla on 2016 uutena ostettu Auris, jolla nyt ajettu 60 tkm. Hyvin pelittää anturit. Oma käsitys on, että 10 vuotta kestäisivät vähän ajavalla ja 5-10 v paljon ajavalla.Tälläkin tavalla valo alkaa vilkkua, mutta ei sammu lopuksi.
Veikkaan että tässä alkaa virta loppumaan alkuperäisistä antureista. Koska vm19 auto jolla ajettu hyvin vähän niin voi hyvinkin olla kesärenkaat tuolta vuodelta.. lueskelin että tpms anturin patteri kestää 4-5v
Et sitten kokeillut toista pumppua vaan oletit heti että vika autossa.Mikähän autoon iski, kun ei meinannut tankatessa ottaa bensaa vastaan millään, pistooli vain pätki koko ajan? Ikinä ei ole ollut samalla asemalla tai muuallakaan mitään vastaavaa vikaa. Auto Hyundai i30 2013.
Eli et vain osaa nollata sitäValo syttyi, paineet tarkistettu. Koitettu resetoida moneen kertaan toyotan ohjeiden mukaan.
Valo ei poistu. En pääse tarkistamaan mahdollista vikailmoitusta
Ääni pumpulle. Koettu pariin kertaan dieselauton kanssa, sitten seuraavalla kerralla samalla pumpullakin ei enää mitään ongelmaa ja tapahtuneen jälkeen on nyt tankattu kymmeniä kertoja ongelmitta.Et sitten kokeillut toista pumppua vaan oletit heti että vika autossa.
Valo syttyi, paineet tarkistettu. Koitettu resetoida moneen kertaan toyotan ohjeiden mukaan.
Valo ei poistu. En pääse tarkistamaan mahdollista vikailmoitusta
Oletko kokeillut tämän ohjeen mukaan?
Eräs entinen työkaveri kirosi kun omassa Toyotassaan tuo kuulema piti tehdä jollain erillisellä laitteella, vaikka tuo nappi sieltä autosta löytyikin. Päätyi sitten viemään suosiolla auton aina renkaiden vaihtoon liikkeeseen, jolloin tuon samalla tekivät siellä.
Oletko mitannut akun jännitettä?Auto seissyt pihalla 10 kk eikä starttaa. Akku oli nyt n 16 h ajan 12 A laturissa eikä vieläkään tuota mitään eloa. Kannattaako latailla vielä pidempään vai katsoa suosiolla uutta akkua?
Latauksessa palaneet samalla tavalla kuvan mukaiset valot eli periaatteessa kaikki mutta tuo oranssi kirkkaiten, kaikissa kuitenkin valo tuohon MAXiin saakka.
![]()
Nyppäse pois vaan. Toki itse kiinnitin omassa sen uudestaan (sopiva prikka mutterin alle niin pysyi taas) kun oli polttoainetankin kyljessä joka aiheutti räminää.Voiko rämisevän pakoputken lämpösuojan huoletta poistaa auton alta?
Tuohan on ohutta peltiä ja vieläpä lämpöä erittäin hyvin johtavasta materiaalista (alumiini) tehty. Eli ei juuri estä lämmönjohtumista/konvektiota vaan auttaa lähinnä lämpösäteilyyn, joka tässä on kai verrattain pientä?
Rengaslasi Oy. Nimestä voi päätellä jo, että myyvät renkaita ja vaihtavat tuulilaseja. Ilmainen sijaisauto tarvittaessa sisältäen bensat jos ajat max 100km. Ylimenevä polttoaine pitää itse maksaa.löytyykö suosituksia tuulilasin vaihtoon pk-seudulla? Katselin, että jotain kilpailua on kun jossain tarjottiin ilmaista pesua ja jossain ilmaisia pyyhkijöitä ja sijaisautoa vaihdon ajaksi. Optimaalista olisi, jos sama pulju vaihtaisi uudet talvikumit vanteille mutta harvemmin näkyy olevan rengaskoneita lasifirmoissa. Lasi menee vakuutuksen piikkiin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.