Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä tossa näyttää karsealta alkuperäiseen nähden? Onko tuulilasi liimattu liian alas vai mikä?Ford Focus ST tuulilasin vaihto. Onkohan tämä mennyt ihan oikein? Ei ole oma auto (kaverin). Näyttää alkuperäiseen nähden ihan karseelta.
Pikkuisen näyttäisi tiiviste aaltoilevan. Jos vuotaa vettä sisään, niin tuulilasifirma laittanee saumaan silikonia veloituksetta ja homma rokkaa.![]()
Ford Focus ST tuulilasin vaihto. Onkohan tämä mennyt ihan oikein? Ei ole oma auto (kaverin). Näyttää alkuperäiseen nähden ihan karseelta.
Pikkuisen näyttäisi tiiviste aaltoilevan. Jos vuotaa vettä sisään, niin tuulilasifirma laittanee saumaan silikonia veloituksetta ja homma rokkaa.
Jos noita tarvii silikonilla korjailla on homma menny päin vittua.
Miksei menisi? Ei se lasi tuolla tiivisteellä ole kiinni, vaan lasiliimalla.Menisköhön toi edes leimasta läpi, kantava rakenne kuitenkin.
Ford Focus ST tuulilasin vaihto. Onkohan tämä mennyt ihan oikein? Ei ole oma auto (kaverin). Näyttää alkuperäiseen nähden ihan karseelta.
Miksei menisi? Ei se lasi tuolla tiivisteellä ole kiinni, vaan lasiliimalla.
Uusi ja vanha ei ole (kuulemma) yhtään saman näköinen. En ole siis itsekkään muuta kuin kuvat nähnyt. Mutta jos ei raatikaan osaa heti suoraltaan sanoa onko tuo ok/vituillaan. Niin voitaneen olettaa asennuksen olevan OK, 99% varmuudellahan tuossa on käytetty sitä halvinta made in Kiina lasia, niin asennus on mitä on.
Ja sama kysymys boksista. Haussa on joku parin metrin musta boksi, joka aukeaa molemmilta puolilta. Ei ole pakko olla Thule, mutta ei mikään roskalaatikon muotoinen halpislootakaan.
Muuten vuokraisin boksin jostakin, kun ei sille ole tarvetta välttämättä edes kerran vuodessa, mutta näyttää tarjonta tällä hetkellä vähän huonolta, joten pitää varautua siihen että joutuu ostamaan sellaisen varastoon tyhjän pantiksi. Telineille voi olla muutakin käyttöä, joten ne voi ostaa omaksi suoraan.
Auto-aihetta liipaten -->
Hiihtoloma lähestyy ja kaikenlaisia suksia ja lasketteluvälineitä pitäisi taas rontata pitkin Suomea ja se tarkoittaa että suksiboksille olisi tarvetta. Nykyisessä autossa ei ole kattotelineitä, joten sellaiset pitää ostaa ensin. Thule on premiumia, mutta hintaero ei taida olla merkittävä kaiken maailman rimpuloihin verrattuna ja lisäksi Thulen telineiden asennus/poistaminen on simppeliä, joten sillä mennään.
Vaan onko hintatietoisen vinkkejä mistä kannattaisi hommata? Tarvittavat Thulen Wingbar Edge -kokonaisuuden tuotenumerot on tiedossa (720600, 186050, 721300, 721400), mutta hinta parista alumiiniputkesta ja kiinnikkeistä vähän ahdistaa. Motonet on ollut halvin paikka tähän mennessä (289€), mutta saisiko jostakin tilaamalla edullisemmalla? Käytettyjä ei näytä olevan tarjolla ennen kevättä ja niissä on aika arpapeliä muutenkin saada sopivat.
Ja sama kysymys boksista. Haussa on joku parin metrin musta boksi, joka aukeaa molemmilta puolilta. Ei ole pakko olla Thule, mutta ei mikään roskalaatikon muotoinen halpislootakaan.
Muuten vuokraisin boksin jostakin, kun ei sille ole tarvetta välttämättä edes kerran vuodessa, mutta näyttää tarjonta tällä hetkellä vähän huonolta, joten pitää varautua siihen että joutuu ostamaan sellaisen varastoon tyhjän pantiksi. Telineille voi olla muutakin käyttöä, joten ne voi ostaa omaksi suoraan.
Putkia saa myös mustana, mutta hinta nousee 40€, eikä väriä vaihtamalla saa noista remeleistä sen kauniimpia, joten harmaalla mennään.[/SPOILER]
Jos pituus riittää, niin osta Thule Pacific 700.
Pitkien murtsikoiden ja laskettelukamojen kanssa tuon pakkaaminen on vähän kikkailua, kun murtsikat joutuu laittamaan vinoon, mutta muuten todella hyvä boksi.
Tuota vähän jo aiemmin katselinkin (Laakkoselta irtoaa hintaan 379€). Tuo taitaa olla edullisin noista Thulen bokseista, mutta on siinä silti muovilootalla hintaa. Käytettynä löytyy Torista yksi tuollainen, mutta se ei ole dual-side -mallia, eli se aukeaa vain toiselta puolelta. En tiedä kuinka suuri puute tuo todellisuudessa on, mutta voisin kuvitella että jossakin hiihtokeskuksen parkkipaikalla molemmilta puolilta aukeava on kätevä. Muotoiluhan tuossa on mallia "geneerinen ruumisarkku", mutta eipä sillä ole niin merkitystä. Mitään Bilteman lootia ei viitsi edes katsella, kun hintaero ei ole kovin suuri ja merkittävämpänä erona ne suhisevat ja kolisevat ja kiinnitys/käytettävyys on yleisesti kehnompi.Jos pituus riittää, niin osta Thule Pacific 700.
Pitkien murtsikoiden ja laskettelukamojen kanssa tuon pakkaaminen on vähän kikkailua, kun murtsikat joutuu laittamaan vinoon, mutta muuten todella hyvä boksi.
Katselin tuolta jo eilen. Käytännössä kaikki Thulen kamat ovat siellä hieman kalliimpia kuin Motonetin tiskiltä. Lisäksi suksiboksi on niin iso, että yleensä niitä ei edes toimiteta normikuluilla.Hyvä sääntö on, että mitään ei kannata ostaa suomesta. Amazon.de palvelussa on muuten Thulen kauppa, yksi suksiboksi oli 139e sisältäen postit suomeen, mutta valitettavasti loppu.
Suksibokseista tuli mieleen, että Leijonanluola-ohjelmassa esiteltiin joku aika sitten näppärää keksintöä, jolla korkeiden autojen suksibokseihin ylettyy paremmin. Se oli sellainen simppeli alumiiniprofiili, joka kiinnitetään oven avaamisen jälkeen auton pilarissa olevaan lukitusvasteeseen ja se sitten muodosti yhden jalan "astinlaudan". Mahtaakohan tuollaisia olla myynnissä jossakin ja millä nimellä niitä kannattaisi etsiä?
Edit.
Tällainen siis:
Nyt pitäisi vielä löytää joku paikka, josta noita saa ostettua järkevällä toimitusajalla.
Kiitos, ei tullut Amazonin haulla tuota vastaan, vaan pelkästään joku toinen pulju, joka ei toimittanut Suomeen. Väärät hakusanat siis.MoKo Car Door Pedal, U-Shaped Hook Pedal, Car Door Step, Vehicle Door Foot Support, Folding Step with Safety Hammer Function for Car, Jeep, SUV - Black : Amazon.de: Automotive
MoKo Car Door Pedal, U-Shaped Hook Pedal, Car Door Step, Vehicle Door Foot Support, Folding Step with Safety Hammer Function for Car, Jeep, SUV - Black : Amazon.de: Automotivewww.amazon.de
Niitä oli siellä kasapäin eri myyjiltä. 57 results for "suv door step".Kiitos, ei tullut Amazonin haulla tuota vastaan, vaan pelkästään joku toinen pulju, joka ei toimittanut Suomeen. Väärät hakusanat siis.
No joo, vähän liian suoraviivaisesti katsoin ja kirjoitin. Suurin osa tuolla haulla listattavista tuotteista on jotain ovilistoja ja koristetarroja. Pari haluttua kohdetta klikkasin auki ja olivat kiinalaisia firmoja, joiden toimitusajat voivat olla vaikka mitä. Joissakin status on "unavailable" ja joissakin sanotaan suoraan etteivät toimivat Suomeen. Olisi pitänyt klikata vielä seuraavaa, niin olisi tullut juuri tuo linkkaamasi (joka sekin on kiinalainen, mutta edes "Fulfilled by Amazon").Niitä oli siellä kasapäin eri myyjiltä. 57 results for "suv door step".
Klikkaa sen free deliveryn sieltä vasemmalta, niin jää turhat pois.No joo, vähän liian suoraviivaisesti katsoin ja kirjoitin. Suurin osa tuolla haulla listattavista tuotteista on jotain ovilistoja ja koristetarroja. Pari haluttua kohdetta klikkasin auki ja olivat kiinalaisia firmoja, joiden toimitusajat voivat olla vaikka mitä. Joissakin status on "unavailable" ja joissakin sanotaan suoraan etteivät toimivat Suomeen. Olisi pitänyt klikata vielä seuraavaa, niin olisi tullut juuri tuo linkkaamasi.
Itsellä oli vähän samat ideat mielessä, mut päätinkin ostaa vuoden vanhat thulen snowback extenderit (6:n suksiparin teline). Niihin kun mahtuu pari lautaa ja sit ainakin 2 paria suksia. Telineetkin (squarebar, kun snowbackissa oli niihin käyvä kiinnitys) löytyi torista läheltä ja edullisesti, koko settiin meni alta 100e. Wingbarit on kyl kätevät, varsinkin evo-sarja. Ne tuli aikasemmin hommattua, mut boksi jääny. Kai katsoit torista tms, josko lähistöllä olisi passelit telineet autoosi?Auto-aihetta liipaten -->
Hiihtoloma lähestyy ja kaikenlaisia suksia ja lasketteluvälineitä pitäisi taas rontata pitkin Suomea ja se tarkoittaa että suksiboksille olisi tarvetta. Nykyisessä autossa ei ole kattotelineitä, joten sellaiset pitää ostaa ensin. Thule on premiumia, mutta hintaero ei taida olla merkittävä kaiken maailman rimpuloihin verrattuna ja lisäksi Thulen telineiden asennus/poistaminen on simppeliä, joten sillä mennään.
Vaan onko hintatietoisen vinkkejä mistä kannattaisi hommata? Tarvittavat Thulen Wingbar Edge -kokonaisuuden tuotenumerot on tiedossa (720600, 186050, 721300, 721400), mutta hinta parista alumiiniputkesta ja kiinnikkeistä vähän ahdistaa. Motonet on ollut halvin paikka tähän mennessä (289€), mutta saisiko jostakin tilaamalla edullisemmalla? Käytettyjä ei näytä olevan tarjolla ennen kevättä ja niissä on aika arpapeliä muutenkin saada sopivat.
Ja sama kysymys boksista. Haussa on joku parin metrin musta boksi, joka aukeaa molemmilta puolilta. Ei ole pakko olla Thule, mutta ei mikään roskalaatikon muotoinen halpislootakaan.
Muuten vuokraisin boksin jostakin, kun ei sille ole tarvetta välttämättä edes kerran vuodessa, mutta näyttää tarjonta tällä hetkellä vähän huonolta, joten pitää varautua siihen että joutuu ostamaan sellaisen varastoon tyhjän pantiksi. Telineille voi olla muutakin käyttöä, joten ne voi ostaa omaksi suoraan.
![]()
Putkia saa myös mustana, mutta hinta nousee 40€, eikä väriä vaihtamalla saa noista remeleistä sen kauniimpia, joten harmaalla mennään.
Noissa snowback extendereissä on vaan sellainen ikävä puoli, että jos ajaa pitkää matkaa räntä/lumisateessa, niin joutuu siivoamaan jäisiä siteitä perillä. Lyhyemmille siirtymille varmasti kätevä.Itsellä oli vähän samat ideat mielessä, mut päätinkin ostaa vuoden vanhat thulen snowback extenderit (6:n suksiparin teline). Niihin kun mahtuu pari lautaa ja sit ainakin 2 paria suksia. Telineetkin (squarebar, kun snowbackissa oli niihin käyvä kiinnitys) löytyi torista läheltä ja edullisesti, koko settiin meni alta 100e.
Evo on muuten sama kuin Edge, mutta Evot jatkuvat sivulle muutaman sentin jalkojen yli. Wingbar on nimitys sille siiven muotoiselle putkelle. Henkilökohtaisesti pidän Wingbar Edgen muotoilusta Evoja enemmän ja ne ovat sellaiset, jotka muistaakseni kuuluvat auton lisävarusteisiin myös valmistajan toimesta. Tosin jos Thulen tilalle vaihtaa Volvon logot, niin hinta todennäköisesti tuplaantuu.Wingbarit on kyl kätevät, varsinkin evo-sarja.
Joo, katsoin kyllä, mutta kun tosiaan on hiihtoloma tulossa, niin tarjonta on heikkoa tai olematonta. Muutama löytyi, mutta olivat kaikki jo menneet ja aika pitkälti sama juttu boksivuokraamoissa. Maaliskuun toiselta viikolta lähtien on varmasti taas joka paikka pullollaan sekä bokseja että telineitä.Kai katsoit torista tms, josko lähistöllä olisi passelit telineet autoosi?
Esim ikean laakea muovilaatikko. Pidän itse aina kontissa kun on sähköauton märkä laturi/latauskaapeli nostettava konttiin tai jos on muuta lumista. Ei kastele sisustaa aivan täysin.Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.
Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
Halpa kevytpeite maksaa muutaman euron.Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.
Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.
Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
Ikean siniset kassit on mainioita. Kestää painoa hyvin ja ei maksa paljon. Toki mahdottoman isoa ei mahdu.Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.
Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
Uskoisin, että minusta ja autosta aika vakituinen kantojuhta tulee, viimeistään kun kesä koittaa ja pitää alkaa uutta puutarhaa rakentamaan. Isoimmat multamäärät tilataan varmaan lavoittain, mutta ulkokasvit sun muut haetaan itse puutarhamyymälöistä.Kuinka isoa kamaa ja kuinka usein? Jätesäkki, joko tavarat säkkiin tai tarpeen ajaksi verhoilet kontin.
Ittel on farkun paksis jätesäkkirulla noita varten ja puukko millä sen halkasee kahtia.Uskoisin, että minusta ja autosta aika vakituinen kantojuhta tulee, viimeistään kun kesä koittaa ja pitää alkaa uutta puutarhaa rakentamaan. Isoimmat multamäärät tilataan varmaan lavoittain, mutta ulkokasvit sun muut haetaan itse puutarhamyymälöistä.
No niin, nyt on kattotelineet ostettu ja paikoillaan. Thulen Wingbar Edget kävin hakemassa Motonetista (289€). Musta-harmaat istuivat mielestäni paremmin ja olivat myös 40€ edullisemmat, joten niihin päädyin. Olivat kohtuullisen simppelit kasata ja kiinnittää ja mukana tulevalla "momenttiavaimella" kuka tahansa saa pultit aina myös sopivan kireälle. Irroitus ja kiinnitys onnistuu tosiaan näppärästi, mutta joku työkaluvapaa pikalukitus olisi silti kiva, vaan eipä taida olla moista olemassakaan.Evo on muuten sama kuin Edge, mutta Evot jatkuvat sivulle muutaman sentin jalkojen yli. Wingbar on nimitys sille siiven muotoiselle putkelle. Henkilökohtaisesti pidän Wingbar Edgen muotoilusta Evoja enemmän ja ne ovat sellaiset, jotka muistaakseni kuuluvat auton lisävarusteisiin myös valmistajan toimesta. Tosin jos Thulen tilalle vaihtaa Volvon logot, niin hinta todennäköisesti tuplaantuu.
Vielä arvuuttelen, että ottaisiko mustat vai hopeiset. Auto on valkoinen XC60 (isolla kattoluukulla), joten molemmat ovat varmasti ihan ok, eikä telineitä kukaan pidä autossa siksi että ne olisivat tyylikkäät, mutta ei viitsi tahallaan silti ostaa mitään susirumiakaan.
Kattoluukusta tulikin mieleen, että saas nähdä ottaako teline tai boksi kiinni luukkuun jos sitä joskus erehtyy availemaan?
Pitäisi kuskata multaista kamaa auton peräluukussa. Millä olette tällaisissa tapauksissa suojanneet pinnat? Jotain pressun ostamista mietin.
Auton oma "virallinen" muovikaukalo maksaisi 150 euroa ja se tuntuu vähän turhan hinnakkaalta.
On pykäliä. Sitä en tiedä että miten noihin kukin suhtautuu ja onko eroa eri ajoneuvoluokissa. TL-krossimönkijä vuodelta 2010 oli kuin konetuliase moottorijarrulla, pari autoa on myös varsin teräviä ja äänekkäitä jo tehtaalta (esim MK3.5 Focus RS jonka kyllä kuuli ja tunnisti ties miten pitkältä) ja nuo softatut toki omansa. Lisäksi uusien autojen ns ratamodet joissa on ohitettu noita pykäliä koska ovat "ratakäyttöön". Olen itse vain vanhempien autojen äänten kanssa joutunut miettimään ääniä mutta ei ole niistäkään sanomista tullut vaikka jopa ollut suoraa putkea leimalla joten ei hajua tuleeko noista softatuista liikaa ongelmaa (omat softatut eivät ole olleet vielä leimaiässä ennen vaihtoa).Onko laissa määrätty mitenkään sitä, kuinka kovaa pakoputket saavat paukkua? Vai onko tämä liitetty suoraan ohiajomeluun liittyvään säädökseen? Puhun nyt siis tietyillä kierrosalueilla tulevista "burbleista", joita esimerkiksi 335i:n BMW:ssä esiintyy. Näitä kun saa muutella ohjelmiston avulla.
Onko laissa määrätty mitenkään sitä, kuinka kovaa pakoputket saavat paukkua? Vai onko tämä liitetty suoraan ohiajomeluun liittyvään säädökseen? Puhun nyt siis tietyillä kierrosalueilla tulevista "burbleista", joita esimerkiksi 335i:n BMW:ssä esiintyy. Näitä kun saa muutella ohjelmiston avulla.
Aika hassun suomilisän ovat keksineet (29€). Minä tilasin vastaavan Amazonista 13 eurolla.
Kuinka vanhoja vaggeja voisi harkita käyttöautoksi bensa/dieselinä ja automaattina? Ettei niissä olisi niitä 10v sitten enemmissä määrin olevia ominaisuuksia mm dsg:n laukeaminen, öljynsyönti yms. Ja juuri noita isompia perheautoja, joihin mahtuu helposti 2 turvaistuinta yms
Lue ne ehdot ja katso vastaavien hintoja nettiautosta. Saat ehkä 80% halvimman hinnasta jos pitäisi hatusta heittää.Kannattaako tuollaiseen 10 vuotta vanhaan 10 000e hintaiseen autoon ottaa laajaa kaskoa? Saako siitä mitään jos ajan auton lunastuskuntoon jonnekin metsään?
Kannattaako tuollaiseen 10 vuotta vanhaan 10 000e hintaiseen autoon ottaa laajaa kaskoa? Saako siitä mitään jos ajan auton lunastuskuntoon jonnekin metsään?
Nyt taitaa Esson baarissa olla astetta sakeampaa kahvia tarjolla.Saat ehkä 80% halvimman hinnasta jos pitäisi hatusta heittää.
No kerro toki totuus, niin tiedetään muutkin. Olen avoinna oikealle tiedolle, niin kuin sanoin, heitin hatusta.Nyt taitaa Esson baarissa olla astetta sakeampaa kahvia tarjolla.
Lue ne ehdot ja katso vastaavien hintoja nettiautosta. Saat ehkä 80% halvimman hinnasta jos pitäisi hatusta heittää.
Onko siinä järkeä... niin no niin. Taitaa olla se osakasko suosituin.
Minä sain ihan sen hinnan, millä vastaava auto suunnilleen samoilla kilometreillä oli Nettiautossa myynnissä.No kerro toki totuus, niin tiedetään muutkin. Olen avoinna oikealle tiedolle, niin kuin sanoin, heitin hatusta.
Olisiko vaikka nettiauton halvimman vastaava hinta 100% lähempänä totuutta?
Edittiä jne.
![]()
Auto lunastukseen, mutta mikä on käypä arvo?
Kolariauto voi romuttua niin pahoin, että vakuutusyhtiö lunastaa sen tai maksaa autosta kertakorvauksen. Jos lunastushinta ei tyydytä, voi pyytää puolueettoman tahon apuunmoottori.fi
Käypänä arvona pidetään sitä arvoa, joka ajoneuvolla on ollut ennen vahinkoa. Tällä tarkoitetaan sitä käteishintaa, joka myytäessä olisi ajoneuvosta voitu vahinkohetkellä käteiskaupassa saada. Käytännössä käypä arvo arvioidaan erilaisten laskennallisten hinnastojen perusteella sekä vastaavia merkkejä myyvien liikkeiden hintatietojen perusteella. On huomioitava, etteivät autoliikkeiden ulosmyyntihinnat sellaisenaan ole osoitus käyvästä arvosta, koska ulosmyyntihintoihin vaikuttavat useat tekijät, kuten maksutapa, mahdollinen vaihto-auto, käteiskauppa sekä myytävän auton kunnostustaso sekä mahdollinen takuu.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.