- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 809
Noco GB40 1000A apukäynnistin | Karkkainen.com verkkokauppa Liekö vanhempaa mallia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites tuo...?onko tällä tekniikalla tehtyjä 24V laitteita joilla saisi isommankin rekkaveturin käyntiin? Jotain olen motonetissä nähnyt mutta niissä taisi lukea, että käyntiin saa pakut ja kaivinkoneet mutta ei kuorma-autoja.
Tuossahan se olisi, mutta hinta, reilu 1700€ on aika huikea, saa laskea raskaimman kautta, että tuo maksaa itsensä takaisin..
Paljonko maksaa kuorma-auton tai rekan seisottaminen kesken kiireisten ajokeikkojen ja eihän tuo käynnistin ole kertakäyttöinen...Tuossahan se olisi, mutta hinta, reilu 1700€ on aika huikea, saa laskea raskaimman kautta, että tuo maksaa itsensä takaisin..
TELWIN Drive Pro apukäynnistin/varavirtalähde 12 / 24 V | Motonet Oy Valmistajan sivuilla on listattu kaivinkone mukaan mutta onko kaivinkoneen ja kuorma-auton moottorilla niin paljon sitten eroa virrantarpeessa? https://www.telwin.com/en/prodotti/?id=829573onko tällä tekniikalla tehtyjä 24V laitteita joilla saisi isommankin rekkaveturin käyntiin? Jotain olen motonetissä nähnyt mutta niissä taisi lukea, että käyntiin saa pakut ja kaivinkoneet mutta ei kuorma-autoja.
Hain tänään Rustasta halpisboosterin, joka varmaan ajaa asiansa
Uusi akku 2021 vuoden autoon...?Minä olisin hakenut uuden akun.
Kyllä toi vaikuttaa siltä että se uuden auton akku on rikki.Uusi akku 2021 vuoden autoon...?
Siinä veturissa on kaksi akkua niin osta kaksi boosteria ja kytke eri akkuihin.onko tällä tekniikalla tehtyjä 24V laitteita joilla saisi isommankin rekkaveturin käyntiin? Jotain olen motonetissä nähnyt mutta niissä taisi lukea, että käyntiin saa pakut ja kaivinkoneet mutta ei kuorma-autoja.
Jahas samat viat uusissakin hybrideissä. Kovasti hybridi-topiikissa kiellettiin ongelmat, kun jokunen kk sitten mainitsin asiasta tästä suunnittelun lapsuksesta...Netistä löytyy kyllä tarinaa näistä hybridien 12V akkuongelmista.
Tyhjenee ihan vaan seistessä saatikka että ajetaan vain muutaman kilometrin pätkiä.
Kuten tuossa selitin, niin omalla kohdalla ongelma on pieni ajomäärä.
Tässä kuukauden ajot:
Sähköllä tosin vain 13% kun kesällä lukema on yli 60%:
Tuossa näkyy että Itsenäisyyspäivän 50km lenkki oli käytännössä vain polttomoottorilla, koska latasi akkua koko matkan.
Nyt siis tulee Defan 10A ylläpitolaturi autoon ja tosiaan ostin uuden akun kaiken varalle, tuo starttiboosteri.
Akkuvikaa ei tietty voi sulkea pois, luin netistä että johonkin uuteen hybridiin oli vaihdettu 3kpl 12V akkua puolen vuoden aikana.
Saavat marmoritiskin huollossa samalla mitata akun kun siellä huomenna käyn laturin asennuttamassa.
Hybridi on ihan hyvä taajama-ajossa, mutta ei välttämättä hyvä kauppakassi kuitenkaan.
Jahas samat viat uusissakin hybrideissä. Kovasti hybridi-topiikissa kiellettiin ongelmat, kun jokunen kk sitten mainitsin asiasta tästä suunnittelun lapsuksesta...
No, mä noilla ajoilla lataisin bensa-autoakin talvella.
Itsellä hybridi, jossa 12v akku on 40ah. Auto ei käytä sitä käynnistykseen, mutta vaatii siltä tietyn jännitteen että suostuu käynnistymään. Tuo on se ongelma, auto esim, seissyt pakkasessa, avaat ovet ja silloin 12v vehkeet herää ja jännite kyykkää, ei käyntiin. Joskus odotat hetken jännite palautuu ja sitten käyntiin kuin palmun alta. Sitten vituttaa kun se jännite ei palaudu tarpeeksiNiin miten hybridi sitten on yht'äkkiä huonompi ja jotenkin poikkeus? Lähinnä siis @jarppi83 :lle
onko kukaan kokeillut koskaan käyttää apukäynnistimenä esim faradin taikka kahden konkkaa autossa ?
olen kuullut esson baarissa että pelkästään se että akun vieressä on tämä mystinen litran konkkatölkki niin siitä olisi jo apua koska kondensaattori voi antaa enemmän ja suurempia virtoja kuin itse akku jolloin auton voi saada starttaamaan heikollakin akulla paremmin ?
ja jos joku ei tierä mistä on kyse niin tälläisitä pötköistä
Audiopipe XCAP3500 XXX 3.5 Farad kondensaattori
Osta Audiopipe XCAP3500 XXX 3.5 Farad -kondensaattori jokapäiväiseen edulliseen hintaan ja nopealla toimituksella! JB Toolsfi.jbtools.com
Tarvitset tämän tyylisen jos haluat 12v laitetta käyttää C-PWR apukäynnistin, starttiboosteri 12V 600A tuossa on tupakansytytinliitin. Tuosta mistä kysyit saa usb kautta jatkuvasti sähköä, mutta se boosteri ei ole tarkoitettu muuhun, kuin auton starttaamiseen hetkellisesti.AX4 apukäynnistin 12V 600/1200A IP67, 16000 mA varavirtalähteellä | Motonet Oy
Tehokasta veden- ja iskunkestävää AX4-apukäynnistintä voi käyttää myös varavirtalähteenä. Reilu 16 000 mAh:n kapasiteetti riittää helposti hyytyneen...m.motonet.fi
Tämä olisi tarkoitus hankkia mökkikäyttöön, mm. Ilmapatjan 12V kompressorin käyttöön. Saako 12V irti pidempään vai onko se vain hetken päällä ns startti toiminto?
Tarvitset tämän tyylisen jos haluat 12v laitetta käyttää C-PWR apukäynnistin, starttiboosteri 12V 600A tuossa on tupakansytytinliitin. Tuosta mistä kysyit saa usb kautta jatkuvasti sähköä, mutta se boosteri ei ole tarkoitettu muuhun, kuin auton starttaamiseen hetkellisesti.
Joo tuosta pitäisi saada sille pumpulle virtaa.Bilteman vehkeessä näyttäis olevan 15V 10A output mikä vastaa aika läheelle käynnissä olevaa autoa / MP.
Noi kondensaattori käynnistimet ovat hyviä jos on pelkästään akku tyhjä mutta jos on pakkasen takia käynnistysongelmia voi olla että kapasiteetti ei riitä pyörittämään tarpeeksi kauan.Itsekin pohdin tuollaista kondensaattorilaitetta nyt kun ehkä pakkaset alkaa kiristymään. Ohjeissa lukee että tyhjentynytkin auton akku voi saada konkan ladattua, paitsi jos akku on aivan tyhjä. Mutta eikös aivan tyhjä akku tarkoita sitten että se on rikki, eli mikään ulkoinen laturi ei tilannetta enää korjaa? Tuollainen tavallinen lion varavirtalähde olisi ehkä turvallisempi sitten jos aamulla ei kotipihasta starttaa niin voi sisältä hakea varavirran.
Project Farm noita testaili taas tässä hiljattain
Et nyt vaan käsitä. Se on joillekin harrastus ajaa autolla jossa on paska akku ja boostata sitä käyntiin.Itse en onneksi tarvitse, on nykyisin vain yksi auto. Jos minulla olisi kolme traktoria ja pari muuta hökötystä jossain metikoissä niin voisin harkitakin, mutta yhteen autoon sitä ostaa vaikka joka syksy uuden akun mielummin kuin miettii moisia...
Tein tätä itse pari viikkoa, mut syynä isolta osin se että toi paska akku oli kiinni ohjaamon jalkatilan alla vielä paskemmalla kiinnikkeellä minkä sysipaskaska kiinnityspultti pyöri vain tyhjää jossain omissa syvyyksissään. Pari kertaa tuli käynnistettyä siitä uudesta akustakin, kun oli valmiiksi jo vieressä odottamassa.Et nyt vaan käsitä. Se on joillekin harrastus ajaa autolla jossa on paska akku ja boostata sitä käyntiin.
Sattuneesta syystä olisi tuommoisen starttiboosterin hankinta edessä. Suomessa suosituimmat näyttää olevan tuo NOCO ja Telwin. Motonet myy myös AX4 apukäynnistintä.
Telwiniltä on tullut uusi malli (1750), jossa on USB-C liittimet. Tuota Telwiniä ei tahdo saada vielä mistään.
Mikä olisi paras starttiboosteri tällä hetkellä? Arvostan USB-C latausta ja virran ulosottoa muille käyttölaitteille.
Tuli tilattua tuo NOCO GBX55 malli. Tuossa on USB A Output, sekä USB C Input/Output, josta laitetta ladataan ja annetaan virtaa ulos.
NOCO - 1750A Lithium Jump Starter - GBX55
Eiköhän me voida sanoa kokeilematta, että hyytyy merkittävästi jo ennen tätä. Tietysti jos laite tuodaan lämpimästä, toimii selvästi tuota kylmemmässäkin kuin kesällä.Näissä litiumakullisissa näyttää melko järjestäen olevan spekseissä minimi käyttölämpötila -20 astetta, onko jollain kokemusta hyytyykö akku merkittävästi jos on tuota kylmempää?
Kaupallisten tuotteiden vertailuun en osaa sanoa mitään, mutta sehän voidaan todeta suorilta että superkondensaattoriboosteri on joissakin tapauksissa kylmäkäynnistykseen ylivertainen ja periaatteessa lämpötilavaihtelulle immuuni itsessään. Sehän voi toimia jopa täysin tyhjänä ja käynnistää kylmyyteen hyytyneen ajoneuvon. Tuskin kovin hyödyllinen umpijäisen ison dieselmoottorin kanssa, mutta pieni ehjä henkilöauton moottori ja "tyhjä" akku käynnistävät itsensä kun päästään vähän huijaamaan.Superkondensaattorimalleissa ei tätä ongelmaa olisi, mutta onko ne kuitenkaan kylmäkäynnistykseen yhtään parempia? Varaviralähteeksihän niistä ei ole.
En näe mitään syytä miksei toimisi ihan hyvin myös matalammissa lämpötiloissa jos itse laite säilytetään lämpimässä. Tuossa on varmaan ajateltu, että jos sitä myös säilytetään kylmässä.Näissä litiumakullisissa näyttää melko järjestäen olevan spekseissä minimi käyttölämpötila -20 astetta, onko jollain kokemusta hyytyykö akku merkittävästi jos on tuota kylmempää?
Superkondensaattorimalleissa ei tätä ongelmaa olisi, mutta onko ne kuitenkaan kylmäkäynnistykseen yhtään parempia? Varaviralähteeksihän niistä ei ole.
Just se. Tuntematta kaupallisia tuotteita laajemmin, voin vain sanoa perusoppimäärään perustuen jotain. Jos kaikki on oltava pakkasessa mukana, niin sittenhän toimiva ratkaisu on kondensaattoriboosteri ja voimanlähde josta siihen saadaan kylmässäkin energiaa. Sillähän ei ole niin väliä saadaanko se nopeasti kunhan saadaan kohtuuajassa.No sitäpä, jos/kun se on autossa mukana ja täten kylmässä. Lämpimästä tuotaessa tottakai asia on eri.