Julkisen sektorin leikkaukset näkyvät siis myös yksityisellä sektorilla aika nopeasti ja tästä syystä leikkauksia ei ole järkevintä tehdä huonoina aikoina. Leikkaukset pitäisi tehdä hyvinä aikoina ja huonoina aikoina elvyttää.
Kun 15 vuoteen ei ole tajuttu tehdä niitä leikkauksia ja aina vaan odotellaan sitä 2v päästä alkavaa talouskasvua, niin ihan hyvä että joku nyt sitten tulee ja leikkaa ilman että odotetaan 2v päästä alkavaa talouskasvua. Tämä kaikki piti tehdä kauan aikaa sitten. En nyt itkisi kauheasti sitä, että se tehdään nyt 15 myöhässä.
Suomesta puuttuu julkisen sektorin kutistamisen kulttuuri kokonaan. Sitä osataan vain paisuttaa tilanteessa kuin tilanteessa. Ja auta armias jos joku hallitus leikkaa, niin seuraa varma matka oppositioon.
Mä en persuja kannata, pidän PS:n tapaa tehdä politiikkaa huonona ja olen täysin eri mieltä maahanmuuttoasioista heidän kanssaan. Mutta siitä olen iloinen, että Kokoomus sai PS:stä hallituskumppanin joka uskaltaa leikata. Annika Saarikon Keskusta ja Maria Ohisalon Vihreät olivat aivan liian vasemmalla siihen tehtävään. Aika näyttää miten uusien PJ:ien kanssa käy.
Väitän, että merkittävää osaa leikkauksista, jotka nykyhallitus tekee, ei peruta seuraavan vasemmistohallituksen johdolla. Leikkausten kritisointi näkyy puheissa, mutta ei realiteeteissa.
Viimeksi muokattu: