• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

Vuonna 2021 perussuomalaiset sai kuntavaaleihin lähes 6000 ehdokasta. Nyt kasassa on vasta noin 3 500 ehdokasta. Viikko aikaa saada tuhansia nimiä listoille, jää persujen kohdalla saamatta. Tuo siis oma ennuste. Kunnon romahdus edessä?
En tiedä onko Vantaan perussuomalaisten fb murrettu vai onko siellä seottu totaalisesti: Valtuutettu Milad Dehghan takaisin Perussuomalaisiin

trolli.JPG
lähde: Vantaan Perussuomalaiset | Vantaa

Sinä toit noi esiin ja vastasin omasta näkökulmasta niihin.
Minä mainitsin muutamasta henkilöstä muutaman ei-konservatiivisen puolen ja sinä olit sitä mieltä etteivät nuo häiritse sinun ääntäsi
Perussuomalaisissa on se syvä pääty, jolla on yhteistä magakultin kanssa. Muut kyllä ymmärtää miksi toimittiin, kuten toimittiin, eikä noi esimerkit muuta mitään.
Mistä me puhuttiin? Ehdokasmäärästä on lähtenyt kolmasosa pois.

Tuohan ei tietenkään tarkoita että äänimäärä tulisi laskemaan yhtään tai suhteessa ehdokasmäärään tai ota kantaa siihen miten PS pärjää kuntavaaleissa vs eduskunta-

Itse sanot että on olemassa syvä pääty ja jos oletetaan että yksi sen ominaisuus on olla kriittinen wokea tai hippeilyä vastaan on nollaa suurempi mahdollisuus että mainitsemani syyt vaikuttavat ja juuri siihen suuntaan. Sen päälle on (enemmän) muita äänestäjiä joita yksittäisen ehdokkaan ruokavalio tai suuntautuminen ei haittaa. Tähän porukkaan en ottanut mitään kantaa

Minä mainitsin muutamasta henkilöstä muutaman ei-konservatiivisen puolen ja sinä olit sitä mieltä etteivät nuo häiritse sinun ääntäsi
koska itselle politiikka on tärkeämpää.
Mistä me puhuttiin? Ehdokasmäärästä on lähtenyt kolmasosa pois.
itse veikkaan että hallituksen leikkaukset vaikuttaa enemmän, kuin noi sun esimerkit. Itsekkin olisin toivonut enemmän leikkauksia järjestöpuolelle ja yleen. Onneksi nyt saadaan edes ensikertalaisuus järkevöitettyä ja maahanmuuttoon tulee tiukennuksia.
Itse sanot että on olemassa syvä pääty ja jos oletetaan että yksi sen ominaisuus on olla kriittinen wokea tai hippeilyä vastaan on nollaa suurempi mahdollisuus että mainitsemani syyt vaikuttavat ja juuri siihen suuntaan.
Wokea ja hippeilyä vastaan voi olla monella eritavalla ja itse näen sen paljolti politiikkana, en henkilö- tai ruokavaliokysymyksenä. En näe mitään hyötyä että äänestetään juoppo sahuri mepiksi, vain jotta liberaalit itkee.

Aiempi trunpin tukemisen syy ei mulla ollut saada liberaaleja itkemän, vaan koska uskoin trumpin olevan pienempi paha ja editävän sellaista politiikkaa, jonka itse näen järkevänä.

koska itselle politiikka on tärkeämpää.

itse veikkaan että hallituksen leikkaukset vaikuttaa enemmän, kuin noi sun esimerkit. Itsekkin olisin toivonut enemmän leikkauksia järjestöpuolelle ja yleen. Onneksi nyt saadaan edes ensikertalaisuus järkevöitettyä ja maahanmuuttoon tulee tiukennuksia.

Wokea ja hippeilyä vastaan voi olla monella eritavalla ja itse näen sen paljolti politiikkana, en henkilökysymyksenä. En näe mitään hyötyä että äänestetään juoppo sahuri mepiksi, vain jotta liberaalit itkee.

Aiempi trunpin tukemisen syy ei mulla ollut saada liberaaleja itkemän, vaan koska uskoin trumpin olevan pienempi paha ja editävän sellaista politiikkaa, jonka itse näen järkevänä.
Edelleen vastaat vaan omaa äänestyskäyttäytymistäsi

Mutta hallituksen leikkaukset ja YLE. Otan siitä vielä kiinni koska tuossa on jotain konkreettista. On hyvin mahdollista että noissa on perusteltu syy pettyä hallitukseen mutta tästä oikeistolaisemmaksi ei juuri hallitusta Suomessa saa

Edelleen vastaat vaan omaa äänestyskäyttäytymistäsi
Mutta hallituksen leikkaukset ja YLE. Otan siitä vielä kiinni koska tuossa on jotain konkreettista. On hyvin mahdollista että noissa on perusteltu syy pettyä hallitukseen mutta tästä oikeistolaisemmaksi ei juuri hallitusta Suomessa saa
Joo, mutta edelleen en usko sun anekdoottien olevan niin merkittäviä, vaan että leikataan väärästä paikasta ja sieltä mistä pitäisi leikata, ei leikata tai leikataan aivan liian vähän.

Joo, mutta edelleen en usko sun anekdoottien olevan niin merkittäviä, vaan että leikataan väärästä paikasta ja sieltä mistä pitäisi leikata, ei leikata tai leikataan aivan liian vähän.
Ei ehkä pitäisi yrittää huumorivastauksia tai odottaa asiallisia vastauksia niihin mutta pikku pallottelun jälkeen tuossa se tuli aika tiiviisti. Kiitos ja olen aika pitkälle samaa mieltä

Googlasin huvikseni niin Vornanen sai noin prosentin PS:n äänistä eduskuntavaaleissa eli tuon perusteella tuskin on menetetty merkittävää määrää äänestäjiä. Ja toki puhuttiin ehdokkaista mikä ei korreloi 1:1

Seuraan tätä ketjua huonosti ja YLE-ketjua tuskin ollenkaan niin ehkä noista on keskusteltu asiallisestikin mutta omaan tutkaan pistää aina noi woke-teemat

Kaupunginvaltuutettu Jiri Keronen vähän kurittanut vaimoaan.

"Espoon kaupunginvaltuutettu Jiri Keronen (ps) on tuomittu puolisonsa pahoinpitelystä 80 päiväsakon rangaistukseen.

Keronen kuristi ja töni vaimoaan syyskuussa 2022 Espoossa aiheuttaen tälle vammoja.

Käräjäoikeus ei uskonut Kerosen selitystä vammojen syntymisestä BDSM-leikeissä.

Keronen on profiloitunut maahanmuuton vastustajana ja kritisoinut islamia naisiin kohdistuvasta väkivallasta."

Unohtui linkki uutiseen.

Viimeksi muokattu:
Kaupunginvaltuutettu Jiri Keronen vähän kurittanut vaimoaan.

"Espoon kaupunginvaltuutettu Jiri Keronen (ps) on tuomittu puolisonsa pahoinpitelystä 80 päiväsakon rangaistukseen.

Keronen kuristi ja töni vaimoaan syyskuussa 2022 Espoossa aiheuttaen tälle vammoja.

Käräjäoikeus ei uskonut Kerosen selitystä vammojen syntymisestä BDSM-leikeissä.

Keronen on profiloitunut maahanmuuton vastustajana ja kritisoinut islamia naisiin kohdistuvasta väkivallasta."

Unohtui linkki uutiseen.

Jätit mainitsematta että tämä vaimo on kurittanut Kerosta menemään myöskin. Saman tuomionkin saivat.

"Myös Kerosen vaimo sai 80 päiväsakon tuomion miehensä pahoinpitelystä"

Kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti?

Onko vaimokin persu vai miksi se olisi pitänyt tässä mainita?
Kirjoittamalla että "Kaupunginvaltuutettu Jiri Keronen vähän kurittanut vaimoaan" ja jättämällä mainitsematta että vaimo pahoinpiteli häntä myöskin saaden saman tuomion, antaa ihmisille kuvan että hän olisi yksipuolisesti pahoinpidelly vaimoaan vaikka se ei pidä paikkaansa.

Kirjoittamalla että "Kaupunginvaltuutettu Jiri Keronen vähän kurittanut vaimoaan" ja jättämällä mainitsematta että vaimo pahoinpiteli häntä myöskin saaden saman tuomion, antaa ihmisille kuvan että hän olisi yksipuolisesti pahoinpidelly vaimoaan vaikka se ei pidä paikkaansa.
Ne varmaan yhteisymmärryksessä pahoinpiteli toisiaan suostumuksellisesti ja sitten molemmat marssivat poliisille tekemään toisistaan rikosilmoitukset yhteisymmärryksessä. Kunnon kaverihan tuo tuntuu olevan kun on noin tasapuolinen, vaikka vaimo taitaakin olla DEI hankinta perheeseen ja pitäisi luultavasti vaihtaa mieheen, joka osaa nämä hommat paremmin.

No tekeekö tämä seikka Kerosesta jotenkin vähemmän väkivaltaisen vai onko hänen väkivaltansa jotenkin pienempää vai parempaa vai miten tuo lisäys nyt hänen väkivaltaisuuttaan muuttaa? Toki siis jos vaimokin on persu, niin otsikko olisi voinut olla vaikka "Väkivaltainen persu-pariskunta sai tuomiot". Jos taas vaimo ei ole persu, niin hänen asiansa ei sinällään edes kuulu tämän aihealueen otsikon alle.

No tekeekö tämä seikka Kerosesta jotenkin vähemmän väkivaltaisen vai onko hänen väkivaltansa jotenkin pienempää vai parempaa vai miten tuo lisäys nyt hänen väkivaltaisuuttaan muuttaa? Toki siis jos vaimokin on persu, niin otsikko olisi voinut olla vaikka "Väkivaltainen persu-pariskunta sai tuomiot". Jos taas vaimo ei ole persu, niin hänen asiansa ei sinällään edes kuulu tämän aihealueen otsikon alle.
Eikös se ole huomattavasti parempi että noin käyttäytyvä ihminen tekee niin toiselle samanlaiselle?

Eikös se ole huomattavasti parempi että noin käyttäytyvä ihminen tekee niin toiselle samanlaiselle?
Mutta onko sopivaa, että valtuutettu noin tekee?

Eikä vähettelykään ole kovin hyvä
Espoon perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtaja Hannu Järvinen vahvisti kuulleensa tuomiosta Keroselta tuoreeltaan.

Järvinen ei ollut kovin halukas arvioimaan, miten vakava asia tuomio vaimon pahoinpitelystä on, koska ”ei ole oikeusoppinut”.

– Ei se varmaan kaikkein vakavin rikos ole, mitä löytyy, hän sanoi.

Ymmärrän tietysti jos haluaa nimenomaan mustamaalata persujen kunnanvaltuutettua, halutaan tapahtuneesta jättää oleellinen informaatio pois ja korostaa pelkästään hänen osallisuutta pahoinpitelyyn.

Puolueettomampi ja enemmän informaatiota sisältävä otsikko olisi mun mielestä, "Perussuomalaisten kunnanvaltuutettu ja hänen puolisonsa tuomittiin toistensa pahoinpitelystä samalla rangaistuksella"

Statistiikka

Viestiketjuista
269 235
Jäsenet
76 388
Uusin jäsen
Meikämandariini

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom