• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

Olette oikeassa. Itseäni mietityttää esim terveydenhuollon leikkaukset, lääke alv korotukset ja kaljaveron alennukset. En ymmärrä logiikkaa, mutta varmasti jossain kyläbaarissa ymmärretään. Kuntavaaleissakin kampanjoitiin bensapumppuhinnoilla xD
Niiden olueiden veroa, joiden alkoholiprosentti on korkeintaan 5,5, ei alennettu.
Kaljasta en tiedä. Eikö nuo kaupassa myytävät kotikaljat ole siellä entisen ykkösoluen tai virvoitusjuomien kategoriassa ja niiden vero ei nouse tai laske. Kotona voi tehdä kaljaa entiseen tapaan.
Jatkot sitten johonkin yleiseen politiikka- tai alkoholikeskusteluun.

Eiku mä haluan sanoa sen tässä ketjussa. Politiikka on ideologiaa, ja nyt Persut halusi nostaa lääkkeiden hintoja ja leikata terveydenhuollosta alentaakseen kaljan hintaa.

Eiku mä haluan sanoa sen tässä ketjussa. Politiikka on ideologiaa, ja nyt Persut halusi nostaa lääkkeiden hintoja ja leikata terveydenhuollosta alentaakseen kaljan hintaa.
Höpö höpö. Alkoholiverotusmuuttui ymmärtääkseni kustannusneutraalisti tai jopa veroja kiristettiin.

Ja alla vielä muutokset

Vuoden 2024 alussa yli 5,5 tilavuusprosenttia sisältävien viinien ja muiden käymisteitse valmistettujen juomien alkoholivero nousi noin 8,3 prosenttia. Välituotteiden (esimerkiksi väkevöidyt viinit) alkoholivero kiristyi noin 12,7 prosenttia.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että alkoholiveron korotus toi 0,32 euroa lisää 8 - 15 % alkoholia sisältävän normaalikokoisen (75 cl) viinipullon hintaan arvonlisävero huomioiden.

Vuoden 2024 alusta alkaen 8 - 15 % alkoholia sisältävässä viinissä on alkoholiveron osuus 4,56 euroa litrassa eli 75 cl:n pullossa alkoholiveroa on 3,42 euroa.

Viinojen, muiden väkevien juomien, long drink -juomien ja muiden etyylialkoholipohjaisten juomasekoitusten vero nousi noin 8,8 prosenttia.

Oluen vero puolestaan aleni noin 4,9 prosentilla. Muiden alkoholijuomien vero ei muuttunut

Nykyhallitus ei ole ajamassa alas sairaalaverkkoa. Tämä virheellinen käsitys on täällä selitetty useassa kirjoituksessa.

Siinä olet oikeassa, että Kepu ei ole koskaan halunnut myöntää sitä, että maaseutu on tyhjentynyt jo 1960-luvulta alkaen. Kaupungistuminen on trendi, joka jatkuu vaikka nurmijärveläiset mattivanhaset eivät siitä pidä. Pitäisi olla kaikille selvää, että pikkupaikkakunnilta häviää verovaroin kustannetut palvelut yksi kerrallaan. On järkevää keskittää palvelut, koska rahaa ei enää riitää kaikkialle.

Toimintoja pitää tehostaa. Jos juuri sinä et sitä hyväksy, niin sanakikkailu tehostaminen versus alasajo on yhtä tyhjän kanssa. Tyhjästä on paha nyhjäistä, kun rahat ovat loppumassa.

Toisessa ketjussa oli puhe tyhjenevästä Suomesta ja asuntojen hintojen laskusta. Lainasin siihen aluetutkija Timo Aroa. Hesarin artikkeli (€) kertoo karua kieltä Suomesta. Suomessa on miljardiomaisuus kiinni tyhjentyvien alueiden asunnoissa, joita kukaan ei halua tai tarvitse.
No jos sitä maakuntien palveluverkostoa huononnetaan niin silloin ei kannata ihmetellä miksei ensi vaaleissa maakunnista tule välttämättä hirmusta äänipottia.

No jos sitä maakuntien palveluverkostoa huononnetaan niin silloin ei kannata ihmetellä miksei ensi vaaleissa maakunnista tule välttämättä hirmusta äänipottia.
Onko konkurssi parempi vaihtoehto? Kemin yöleikkaukset on merkittävästi enemmän, kuin Oulaisen sekä Savonlinnan 3 leikkausta ja salon 0 leikkausta.

Joten kysytään suoraan, pitääkö mielestäsi 3 yöleikkauksen takia pitää ympärivuorokautista leikkausvalmiutta?

Itse ainakin ajattelen että sitä voisi supistaa yöltä säästöjen takia ja 3 vuosittaisen leikkauksen takia yöpäivyksen ylläpito on rahan hukkaa.

Onko konkurssi parempi vaihtoehto? Kemin yöleikkaukset on merkittävästi enemmän, kuin Oulaisen ja Savonlinnan 3 leikkausta ja salon 0 leikkausta.

Joten kysytään suoraan, pitääkö mielestäsi 3 yöleikkauksen takia pitää ympärivuorokautista leikkausvalmiutta?

Itse ainakin ajattelen että sitä voisi supistaa yöltä säästöjen takia ja 3 vuosittaisen leikkauksen takia yöpäivyksen ylläpito on rahan hukkaa.
En minä tuossa konkurssista puhunut, vaan siitä että jos persut on ajamassa alas maakunnassa olevia ihmisten tärkeänä pitäviä palveluita, ei kannata sieltä suunnalta odottaa hurraahuutoja. Miten mulla vaan on sellanen aavistus, että persut tulee olemaan jossain 14% kannatuksessa ensi vaalien jälkeen ja syyllisiä etsitään kaikkialta muualta paitsi siitä omasta toiminnasta. Tämä nähtiin jo eurovaaleissa.

Ihan riippumatta siitä onko se nyt jonkun mielestä järkevää vai järjetöntä pitää leikkausvalmiutta missäkin päin maata.

En minä tuossa konkurssista puhunut, vaan siitä että jos persut on ajamassa alas maakunnassa olevia ihmisten tärkeänä pitäviä palveluita, ei kannata sieltä suunnalta odottaa hurraahuutoja. Miten mulla vaan on sellanen aavistus, että persut tulee olemaan jossain 14% kannatuksessa ensi vaalien jälkeen ja syyllisiä etsitään kaikkialta muualta paitsi siitä omasta toiminnasta. Tämä nähtiin jo eurovaaleissa.

Ihan riippumatta siitä onko se nyt jonkun mielestä järkevää vai järjetöntä pitää leikkausvalmiutta missäkin päin maata.
Eurovaaleissa tuli köniin oikein kunnolla, koska(ei mitenkään järjestyksessä):

Ps ehdokasasettelu meni täysin penkin alle.
Kokoomuksella oli loistava ehdokas asettelu.
Ps on aina ollut passiivisia eurovaaleissa.

Hallitusvastuu syö kannatusta, kun ei ymmärretä vaihtoehtoiskustannuksia, eikä nähdä, kuinka huono talouden tila on ja täten toi 14 % ensivaleissa voi pitää täysin paikkaansa.

Itsekkin olen hieman pettynyt hallitusohjelmaan, mutta olisi se voinut olla huonompikin ja tiedän ettei vassareiden äänestäminen auta:
He joko viisveisaisivat talouden tasapainottamisesta tai rikkoisivat lupaukset palveluiden parantamisesta. Lisäksi olisi tiedossa lisää veron korotuksia, eikä olisi mitään toivoa, että toissijaista menoista leikattaisiin.

Onko konkurssi parempi vaihtoehto? Kemin yöleikkaukset on merkittävästi enemmän, kuin Oulaisen sekä Savonlinnan 3 leikkausta ja salon 0 leikkausta.

Joten kysytään suoraan: oletko yhä samaa mieltä kun sinun läheinen kuolee asiaan xyx kun juuri nyt sattui olemaan päällä säästöt ja yöllä ei leikattu? Niin siinäpä kuukahti sun isä/äiti/tyttö- tai poikaystävä jne.

Joten kysytään suoraan: oletko yhä samaa mieltä kun sinun läheinen kuolee asiaan xyx kun juuri nyt sattui olemaan päällä säästöt ja yöllä ei leikattu? Niin siinäpä kuukahti sun isä/äiti/tyttö- tai poikaystävä jne.
En oleta, että syrjäkyllällä on yhtä laaja palveluverkosto, kuin helsingin keskustassa. Sinä ilmeisesti oletat? Ja oletat muiden maksavan sen?

Mulle olisi ok, jos asukkaat itse rahoittaa ne palvelut ja olen valmis tukemaan verovaroin jonkin verran myös kauempana asuvien mahdollisuutta saada palveluita, mutta jos sairaalassa ei ole leikattu yöllä, kuin 3 potilasta vuoden aikana, en voi olettaa saavani jatkossa kyseistä palvelua enkä halua täyttä yöleikkauspäivystystä tukea vain 3 ihmisen takia.

leikkauksia tehdään kuitenkin jatkossakin ympäri suomea ja myös öisin tarpeen mukaan.

Eli kannatan järkevää ja kustannustehokasta rahan käyttöä.

Eurovaaleissa tuli köniin oikein kunnolla, koska(ei mitenkään järjestyksessä):

Ps ehdokasasettelu meni täysin penkin alle.
Tämä on pääsyy, eli puolueen oma toiminta. Kukaan ei ottanut vastuuta esimerkiks ääniharava Hakkaraisen poistamisesta listoilta, tykkäsi Hakkaraisesta tai ei. Vain idioottipuolue heittää ääniharavan luiskaan, muut puolueet kun yrittää listoilleen kaikkia "ääntenkerääjiä", vaikka tietää että niiden kontribuutio läpipäästessäänkin on pyöreä nolla yhtään mihinkään paitsi oikeiden äänestysnappien paineluun. Odotin, että joku ottaisi jotain vastuuta, mutta tuli vaan selittelyä. Aika vaarallista lähestyvien eduskuntavaalien kannalta tuollaisten signaalien ignooraaminen.

En oleta, että syrjäkyllällä on yhtä laaja palveluverkosto, kuin helsingin keskustassa. Sinä ilmeisesti oletat? Ja oletat muiden maksavan sen?

Mulle olisi ok, jos asukkaat itse rahoittaa ne palvelut ja olen valmis tukemaan verovaroin jonkin verran myös kauempana asuvien mahdollisuutta saada palveluita, mutta jos sairaalassa ei ole leikattu yöllä, kuin 3 potilasta vuoden aikana, en voi olettaa saavani jatkossa kyseistä palvelua enkä halua täyttä yöleikkauspäivystystä tukea vain 3 ihmisen takia.

leikkauksia tehdään kuitenkin jatkossakin ympäri suomea ja myös öisin tarpeen mukaan.

Eli kannatan järkevää ja kustannustehokasta rahan käyttöä.
Dilemma on siinä, että siellä maaseudulla kuitenkin maksetaan samojen ehtojen mukaan veroja sun muita typeriä liibalaabamaksuja, jopa suhteessa tuloihin enemmän mitä kaupungissa, voisin veikata. Kuitenkin aika kohtuuttomasti niille saatuun vastineeseen nähden, esim. oma pitäjä on ollut 10 vuotta ilman poliisilaitosta, mikä kuitenkin on aika peruspalvelu, se on se 20km jos haluaa jotain olematonta hoitaa esim. passiasiaa ja 50km jos haluaa jotain isompia asioita, ja tätähän ei hyvitetä missään kohtaa kun noista joutuu vielä maksamaankin jotain. Jos niille maksamilleen rahoille saa koko ajan huononevaa vastinetta kun palvelut häipyy, niin silloin ne maaseudun ihmiset äänestää aina hallitusta vastaan, vaikka siellä hallituksessa olisi mitä puolueita. Tämä ei ole hyvä etenkään persuille, joiden pohjakannatus ja jäsenmäärä on aika heikko verrattuna vaikka kepuun, demareihin tai muuhun vanhaan puolueeseen paikallisilla tasoilla. Persut on unohtaneet sen lähtökohdan mistä se nousu alunperin alkoi esimerkiks Soinin ja Halmeen toiminan seurauksena. Tähän maahan mahtuu vain yksi kokoomus, ja persut ei tule se kokoomus olemaan...ja susanna kosken tapaus osottaa, että edes kokoomuksen äänestäjistössä ei kovinkaan hyvällä katsota paikallisten palveluiden häviämistä. Persuissa vielä vähemmän, kun muutosta tuli huonompaan suuntaan. Purra on ollut myös aika iso pr- ongelma.

Ei välttämättä kukaan ole tyytyväinen mihinkään hallitukseen täysin, mutta aika monet muut puolueet pystyy enemmän ottamaan sitä tyytymättömyyttä vastaan ilman että äänestäjät äänestääkin toista ääripäätä tai jotain oppositiovoimaa, esimerkiksi eurovaaleissa jotain li anderssonia.

Viimeksi muokattu:
Tämä on pääsyy, eli puolueen oma toiminta. Kukaan ei ottanut vastuuta esimerkiks ääniharava Hakkaraisen poistamisesta listoilta, tykkäsi Hakkaraisesta tai ei. Vain idioottipuolue heittää ääniharavan luiskaan, muut puolueet kun yrittää listoilleen kaikkia "ääntenkerääjiä", vaikka tietää että niiden kontribuutio läpipäästessäänkin on pyöreä nolla yhtään mihinkään paitsi oikeiden äänestysnappien paineluun. Odotin, että joku ottaisi jotain vastuuta, mutta tuli vaan selittelyä.
Hakkaraisen ulos heitto oli täysin oikein. Tyyppi on edistänyt puolueen agendaa kovin heikosti, eikä haluttu ottaa riskiä että hakkarainen menee ainoana läpi ja oli ajatus saada korvattua yksi saamaton edustaja kahdella paremmalla.

Toki asiasta olisi voinut viestiä paremmin, mutta hakkaraisen ulospotkiminen ei aiheuttanut tappiota.
Dilemma on siinä, että siellä maaseudulla kuitenkin maksetaan samojen ehtojen mukaan veroja sun muita typeriä liibalaabamaksuja, jopa suhteessa tuloihin enemmän mitä kaupungissa, voisin veikata. Kuitenkin aika kohtuuttomasti niille saatuun vastineeseen nähden, esim. oma pitäjä on ollut 10 vuotta ilman poliisilaitosta, mikä kuitenkin on aika peruspalvelu. Jos niille maksamilleen rahoille saa koko ajan huononevaa vastinetta kun palvelut häipyy, niin silloin ne maaseudun ihmiset äänestää aina hallitusta vastaan, vaikka siellä hallituksessa olisi mitä puolueita.
Ongelma on ettei maalla riitä asukkaita, eikö veronmaksajia maksmaan ne palvelut ja niitä vähäisiäkin palveluita tuetaan muualla asuvien pussista.

Laajempi itsehallinto olisi ratkaisu ja laittaa asukkaat itse leikkaamaan ja ymmärtämään ettei kolmelle ihmiselle voida kovasti palveluita jä
Persut on unohtaneet sen lähtökohdan mistä se nousu alunperin alkoi esimerkiks Soinin ja Halmeen toiminan seurauksena. Tähän maahan mahtuu vain yksi kokoomus, ja persut ei tule se kokoomus olemaan...ja susanna kosken tapaus osottaa, että edes kokoomuksen äänestäjistössä ei kovinkaan hyvällä katsota paikallisten palveluiden häviämistä. Persuissa vielä vähemmän, kun muutosta tuli huonompaan suuntaan. Purra on ollut myös aika iso pr- ongelma.
Peruasuomalaiset ovat keskittyneet eniten maahan muuttoon ja rikollisuuteen. Näillä osa-alueilla tulee edistystä (vaikkakin voisi tulla enemmän ja nopeammin) Perussuomalaisten pitäisi saada paremmin viestitetyä että niitä asiakkaita on niin vähän, ettei kannata. Jokaisen järkevän aikuisen tulisi ymmärtää ja hyväksyä, ettei leikkausten yöpäivystystä voida ylläpitää 3 ihmisen takia. Itse uskon että vähäisten käviöiden määrä yllätää monet.

Ja purra on tehnyt myös virheitä.

Hakkaraisen ulos heitto oli täysin oikein. Tyyppi on edistänyt puolueen agendaa kovin heikosti, eikä haluttu ottaa riskiä että hakkarainen menee ainoana läpi ja oli ajatus saada korvattua yksi saamaton edustaja kahdella paremmalla.

Toki asiasta olisi voinut viestiä paremmin, mutta hakkaraisen ulospotkiminen ei aiheuttanut tappiota.
Kyllä se oli iso osasyy siihen, toinen oli Huhtasaaren poisjääminen. Sitä saa olla mitä mieltä tahtoo tästä kaksikosta ja heidän kyvykkyydestään hoitaa yhtään mitään, mutta kyllä ääniharavien heittäminen pois on aina harvinaisen typerää puolueelta.

Ongelma on ettei maalla riitä asukkaita, eikö veronmaksajia maksmaan ne palvelut ja niitä vähäisiäkin palveluita tuetaan muualla asuvien pussista.

Laajempi itsehallinto olisi ratkaisu ja laittaa asukkaat itse leikkaamaan ja ymmärtämään ettei kolmelle ihmiselle voida kovasti palveluita jä
Toi on osa ongelma, mutta sillä ei äänestyskäyttäytymistä muuteta. Miksi kukaan haluaisi tukea sellaista liikettä mikä tietoisesti tahtoo heikentää äänestäjän asioita entisestään? Ei juuri kukaan. Kuitenkin maksaa saman tai enemmän kuin ennen saamatta mitään vastinetta. Tutka tai puhallus ratsia on suunnilleen ainut syy miksi esimerkiksi poliisi sattuu tulemaan pitäjään, siinäkin tavotteena imuttaa vaan rahoja valtiolle. Jos tarttisi saada jotain palvelua niin joutuu ajamaan kymmenien kilsojen päähän ja maksamaan siitä siellä asemalla saman minkä muutki. Että mistä tässäkin nyt sitten maksan, maantierosvouksesta? Samaa sarjaa on noiden terveydenhuollon päivystyksienkin kanssa.

Soteen olisi ollut hyvä saada verotusoikeus ja budjettivastuu niin kaikkien ei kannattaisi elää vaan täysillä yli varojen, mutta ei näytä tulevan edes nykyisen halituksen aikana

Peruasuomalaiset ovat keskittyneet eniten maahan muuttoon ja rikollisuuteen. Näillä osa-alueilla tulee edistystä (vaikkakin voisi tulla enemmän ja nopeammin) Perussuomalaisten pitäisi saada paremmin viestitetyä että niitä asiakkaita on niin vähän, ettei kannata. Jokaisen järkevän aikuisen tulisi ymmärtää ja hyväksyä, ettei leikkausten yöpäivystystä voida ylläpitää 3 ihmisen takia. Itse uskon että vähäisten käviöiden määrä yllätää monet.
Persujen juuret on SMP ja sen perintö. Jos maakunnista meinaa saada ääniä, se ei tapahdu sillä että kerrotaan että toi teidän päivystyksenne ei ole kannattava vaan saamalla jotain parempaa sinne maakuntaan. Maahanmuutto on yksi teema, mutta se ei välittömästi koske juuri missään maaseudulla asuvien arkea kun maahanmuuttajia on kovin vähän. "Puoluekirjalla äänestäviä" on persuissa hyvin vähän suhteessa muihin isoihin puolueisiin.

Joku hyvitysjärjestelmä esimerkiksi siitä, että joutuu matkaamaan kauas peruspalveluiden ääreen esimerkiksi palveluhinnastoon olisi voinut olla sellanen juttu mikä ehkä olisi antanut anteeksi noita maakuntiin tulevia heikennyksiä. Tällänen on toki täysin poissuljettua tän persujen wannabe thatcherin johdossa.

Viimeksi muokattu:

Persujen kansanedustaja riehunut kännissä lentokoneessa. Asetta ei ollut kuitenkaan kait mukana,

Lol mitä menoa kansanedustajalta: ”Tilannetta todistanut henkilö kertoo miehen pitäneen kovaäänistä show’ta noin 40 minuutin ajan kertoen, kuinka hän on Finnairin kanta-asiakas, entinen upseeri eikä mikään turvallisuusuhka.”

Persujen kansanedustaja riehunut kännissä lentokoneessa. Asetta ei ollut kuitenkaan kait mukana,

Persut tekevät sen kyllä ihan itse. Ei ihme että puolueella on idioottien puolueen maine. Mielestäni persujen poliitiikalla on selvästi oma paikkansa kotimaan poliittisella kentällä, mutta edustajissa on niin surullista janaria että.

Mainittakoon että olen persuja kaikesta huolimatta useita kertoja äänestänyt vornasista, hakkaraisista, huhtasaarista jne huolimatta.

Ymmärrän sen että henkilö kyseenalaistaisi sen että on liian humalassa lentämään, mutta kun vaikka 10min jälkeen saa selvät perusteet niin eipä siinä auta kuin lähteä koneesta. "Et sä tiedä kuka mä oon!" Ei yleensä vie asioita eteenpäin.

Persut tekevät sen kyllä ihan itse. Ei ihme että puolueella on idioottien puolueen maine. Mielestäni persujen poliitiikalla on selvästi oma paikkansa kotimaan poliittisella kentällä, mutta edustajissa on niin surullista janaria että.

Mainittakoon että olen persuja kaikesta huolimatta useita kertoja äänestänyt vornasista, hakkaraisista, huhtasaarista jne huolimatta.
Meillähän on harvinaisesti tilaisuus että on olemassa puolue joka on kuin persut miinus hörhöt ja rasismin kanssa flirttailu. Sininen tulevaisuus. Kannatus on jossain promillen tienoilla?

Meillähän on harvinaisesti tilaisuus että on olemassa puolue joka on kuin persut miinus hörhöt ja rasismin kanssa flirttailu. Sininen tulevaisuus. Kannatus on jossain promillen tienoilla?
Sininen tulevaisuus oli lähinnä soinin ministeripestin jatke, joilla oli vaikeuksia hyväksyä puheenjohtajavalintaa.

Tämä eilinen PS:n facebookpostaus aika mehukas siinä mielessä et oli edellisen hallituksen tekosia, jota ps silloin vastusti äänestyksessä.
1736688339174.png

lähteet: Perussuomalaiset | Helsinki ja https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/sivut/aanestys.aspx?aanestysnro=49&istuntonro=178&vuosi=2022

Viimeksi muokattu:
Tämä eilinen PS:n facebookpostaus aika mehukas siinä mielessä et oli edellisen hallituksen tekosia, jota ps silloin vastusti äänestyksessä.

lähde:Perussuomalaiset | Helsinki
Juu, jokainen persuedustaja vastusti tuota ollessaan oppositiossa. Nyt sitten nähtävästi parin kohdan pilkunpaikkaa on korjattu, itse esityksen pääasia ja sen vaikutus on tasan sama kun alkuperäisesityksessä. No, hei, otetaas tää sit omaan piikkiin nyt kun kansa hurraa.

Juu, jokainen persuedustaja vastusti tuota ollessaan oppositiossa. Nyt sitten nähtävästi parin kohdan pilkunpaikkaa on korjattu, itse esityksen pääasia ja sen vaikutus on tasan sama kun alkuperäisesityksessä. No, hei, otetaas tää sit omaan piikkiin nyt kun kansa hurraa.
Ei edes pilkun kohtia muutettu, mutta meni opposition vastuksesta huolimatta läpi. Astui vain voimaan 2025 alusta.

Ei helvetti mikä pelle. Tivasi "pykäliä" henkilökunnalta ja antoi koko koneen odottaa perseilynsä ja humalansa takia. Selvää tulevaa persuministeriainesta:

”Rupesi kuulumaan epämääräistä älämölöä, ääni rupesi nousemaan, ja tämä [Immonen] rupesi jänkkäämään, että ’minä en ole humalassa’”, Pöyhönen sanoo.

Immonen myös tivasi toistuvasti, että ’mikä on se pykälä’, jonka perusteella hänen vaadittiin poistuvan koneesta.

”Hän jänkkäsi ja jänkkäsi ja jänkkäsi, ja lentohenkilökunta rupesi olemaan lievästi sanoen kypsänä.”

Pöyhönen kertoo, että Immonen myös kuvasi kamerallaan koneessa, mikä ärsytti muita matkustajia. Kun Immoselle sanottiin asiasta, hän sanoi että ”tämä on julkinen paikka”.

Perämies ja myös koneen kapteeni kävivät paikalla, kertoo Pöyhönen.

Kun poliisi lopulta saapui koneeseen, Immonen poistui Pöyhösen mukaan suosiolla.

Siinä yksi relvantti pykälä Finnairin kuljetusehdoista jonka epäilemättä henkilökunta osaa ulkoa:

Jos matkustaja Finnairin kohtuullisen käsityksen mukaan käyttäytyy lentokoneessa siten, että hän on vaaraksi lentokoneelle tai kenelle tahansa siinä olevalle henkilölle taikka siinä olevalle omaisuudelle, tai estää miehistöä suorittamasta tehtäviään, tai laiminlyö minkä tahansa miehistön määräyksen noudattamisen, tai käyttäytyy muita matkustajia tai henkilökuntaa vahingoittavalla tai häiritsevällä tavalla, voi Finnair ryhtyä tarpeellisiksi katsomiinsa kohtuullisiin toimiin estääkseen kyseisen käyttäytymisen, matkustajaan kohdistuvat pakkokeinot mukaan lukien. Matkustaja voidaan poistaa koneesta missä tahansa laskeutumispaikassa ja häneltä voidaan evätä jatkoyhteys. Matkustaja voidaan saattaa vastaamaan teoistaan oikeudessa.

Ja kansanedustajan pitäisi tuntea lainsäädäntöä:

Järjestyksen, turvallisuuden tai muun välttämättömän syyn vaatiessa päälliköllä on oikeus olla ottamatta ilma-alukseen ja pakottavista syistä poistaa siitä ennen lähtöä tai, jos ilma-alus on lennolla, ensimmäisessä sopivassa laskupaikassa miehistön jäsen, matkustaja tai tavara.

Lol mitä menoa kansanedustajalta: ”Tilannetta todistanut henkilö kertoo miehen pitäneen kovaäänistä show’ta noin 40 minuutin ajan kertoen, kuinka hän on Finnairin kanta-asiakas, entinen upseeri eikä mikään turvallisuusuhka.”
Miten mun kokemusteni mukaan nuo upseerit sun muut kapiaiset ja poliisit on suurimpia turvallisuusuhkia

Mutta lisättynä kokoaikasella valehtelulla. et mikä sitte pienin paha

Nyt saatiinkin jo uusi käänne tähän Immosen lentokonepoistoon:
Sitä ollaan sitten poistettu koneesta koska väärä puolue :)

Tämäkin on niin vitun amatöörimäistä. Pitäisikö vaikka kysyä joltain muulta miten pitäisi kommentoida jos ei itse osaa. Olisi vaikka hiljaa maanantaihin asti kunnes puoluetoimistolta joku olisi varmaan mielellään auttanut.

Tämäkin on niin vitun amatöörimäistä. Pitäisikö vaikka kysyä joltain muulta miten pitäisi kommentoida jos ei itse osaa. Olisi vaikka hiljaa maanantaihin asti kunnes puoluetoimistolta joku olisi varmaan mielellään auttanut.
Voihan se olla, ettei oo saanut poikki ja on promilleluokassa harkitsemattomia sanoja verenkierrossa.
Kannattaisi soittaa Vornaselle ja kysyä, miten käy, kun ei heti ymmärrä ottaa vastuuta tekemisistään, nöyrtyä ja pyytää törttöilyjään anteeksi omilta, vierailta ja kaikilta mahdollisilta muiltakin. Mielellään aidosti, mutta jos ei siihen pysty, niin edes poliitikon tapaan.

Nyt saatiinkin jo uusi käänne tähän Immosen lentokonepoistoon:
Sitä ollaan sitten poistettu koneesta koska väärä puolue :)

Jotenkin huvittavaa, että se olettaa, että lentoemäntä tunnistaisi jonkun ekan kauden rivikansanedustajan naaman perusteella, saati sitten muistaisi kyseisen henkilön puoluetaustan.

Viimeksi muokattu:
Iltalehden jutusta:
Samalla lennolla ollut Iltalehden lukija kertoo, että päihtyneeltä vaikuttanut henkilö sanaili henkilökunnan kanssa hänen saapuessa koneeseen. Toimitukseen on tapauksesta tullut myös muita yhteydenottoja.

– Hän seisoi tuossa lentokoneen välitilassa ja sanaili lentohenkilökunnan kanssa, kun saavuimme koneeseen. Hän itse kertoi kovaan ääneen olevansa kansanedustaja ja entinen upseeri Tomi Immonen, lukija kertoo.

Voimahalit Immoselle kun ei päässyt Bangkokiin ryyppäämään (no aloitti jo Suomessa ilmeisesti) ja panemaan pikkunaisia.

Vittu näitä persujen ex-poliiseja ja upseereita. Ja anteeksi ei osata pyytää suoraselkäisesti vaan selitellään. Oikein Suomen kermaa.

edit: joko saikku?

Ei juuri vakuuta nämä suomalaiset poliisit ja upseerit. Kovin kummoinen seula ainakaan ei taida olla noihin virkoihin pääsemiseksi.

1736754415560.png

Tämmöistä perssu-uhriutumista taas sitten. Pitäisi saada riehua vapaasti lennolla kun on juonut saman verran kuin muistisairas kaveri, joka osaa käyttäytyä.
Ei kai sitä voi kauhalla vaatia kun on vaan lusikalla annettu?
On sentään poistanut tämän julkaisun nyt naamakirjulista, liekö saanut arjen alettua vähän tiukempia neuvoja joltakin...?

Jaa se oli tämän pässin takia, kun itsekin tultiin aamuyöllä myöhässä kotiin. Oltiin tulossa Bangkokista Helsinkiin, mutta Suomestapäin tullut kone oli tunnin myöhässä. Useat jatkolennot odotti tätä Bangkokista myöhässä palannutta, eli kerrannaisvaikutukset oli melkoiset tästäkin episodista.

Ilmiesesti korkki on nyt mennyt vihdoin kiinni, sillä tuon persun uhriutumispäivitys on nyt poistettu Facebookista. Ehkä joku täyspäinen otti yhteyttä puolueesta ja kertoi, että nyt loppuu tuo uhriutuminen.

Perussuomalaisten kansanedustaja Tomi Immonen on poistanut Facebook-sivultaan päivityksen, jossa otti kantaa Finnairin Bangkokin-lennon tapahtumiin.

Helsingistä lauantaina lähtenyt lento myöhästyi noin tunnin, kun Immonen poistettiin koneesta häiritsevän käyttäytymisen vuoksi.

Nyt kun paskaa tulikin niskaan luultavasti myös omilta, niin uhriutuminen vaihtui käden käänteessä vuolaisiin anteeksipyytelyihin :facepalm:. Vielä eilen hänet poistettiin vain koska on persu, nyt sitten anellaan armoa polvillaan oman huonon käytöksen takia :rofl2: :

– Pahoittelen käytöstäni erityisesti Finnairin henkilöstölle sekä kanssamatkustajille, joiden matka takiani viivästyi. Anteeksi vielä kerran. Ei tule toistumaan, Immonen totesi Facebook-päivityksessään.

Asiaton käytös - henkilöön menevät vihjailut
Toivottavasti saa kunnon sakot, aseluvat pois ja lasketaan sotilasarvoa pari pykälää.
Ai siitä että joku äijä oli kännissä lentokoneessa ja saatettiin rauhanomaisesti ulos sieltä, mutta Venäjän kanssa yhteistyötä tekevät maanpetturit ja koko maan talouden yksinoikeudella tuhonnut entinen pääministeri juoksee vapaana. :rofl: Ehkä näihin persu-antipatioihin kannattaa kokeilla jo jotain lääketieteellistä ratkaisua. Vaikea kuvitella merkityksettömämpää poliittista "skandaalia" koko kuluneella vuosikymmenellä. Olisi eri asia jos äijä olisi vedellyt matkustamohenkilökuntaa turpaan ja kannettu käsiraudoissa ulos.

Noihin leikkauksiin hirttäytyminen on ihan diipadaapaa, yöpäivystyksessä kun tehdään paljon muutakin kuin leikkauksia, eikä niitä niiden leikkauksien takia niinkään tarvita. Nyt Oulun eteläiseltä ajellaan pitkiä matkoja sairaan lapsen kanssa Oulun yhteispäivystykseen, joka on jo valmiiksi tukossa. Sinne menevät myös ne potilaat käytävien varsille, jotka ennen pystyttiin pitämään yöllä Oulaisissa.

Pietarsaaressa muuten säilyi päivystys vailla Kokkola on ihan vieressä. RKP vei Pohjois-Pohjanmaan persuja kuin litran mittaa.

Ai siitä että joku äijä oli kännissä lentokoneessa ja saatettiin rauhanomaisesti ulos sieltä, mutta Venäjän kanssa yhteistyötä tekevät maanpetturit ja koko maan talouden yksinoikeudella tuhonnut entinen pääministeri juoksee vapaana. :rofl: Ehkä näihin persu-antipatioihin kannattaa kokeilla jo jotain lääketieteellistä ratkaisua. Vaikea kuvitella merkityksettömämpää poliittista "skandaalia" koko kuluneella vuosikymmenellä. Olisi eri asia jos äijä olisi vedellyt matkustamohenkilökuntaa turpaan ja kannettu käsiraudoissa ulos.
Aika epätoivoinen yritys siirtää keskustelua muualle. Odotan kansanedustajalta ja upseerilta hieman parempaa käytöstä. Toki nyt ei rima ole kovin korkealla kun näitä nyt löytyy vähän joka toisesta puolueesta.

Noihin leikkauksiin hirttäytyminen on ihan diipadaapaa, yöpäivystyksessä kun tehdään paljon muutakin kuin leikkauksia, eikä niitä niiden leikkauksien takia niinkään tarvita. Nyt Oulun eteläiseltä ajellaan pitkiä matkoja sairaan lapsen kanssa Oulun yhteispäivystykseen, joka on jo valmiiksi tukossa. Sinne menevät myös ne potilaat käytävien varsille, jotka ennen pystyttiin pitämään yöllä Oulaisissa.
Ton yöpäivystyksen voisi alkuun tiputtaa pelkäksi perusterveydenhuollon päivystykseksi (jollainen löytyy esim. ivalosta ja kouvalasta), jos sinne riittää asiakkaita. Ei enään leikkauksia, mutta lääkärille pääsee.

Vai miksi tää ei riittäisi? En tunne aihetta kovin hyvin, mutta sen tiedän ettei 3 potilaalle kannata järjestää yöpäivystystä.
Pietarsaaressa muuten säilyi päivystys vailla Kokkola on ihan vieressä. RKP vei Pohjois-Pohjanmaan persuja kuin litran mittaa.
Ikävä kyllä, rkp:tä tarvitaan hallituksessa. Ilman heitä, päätökset olisi erilaisia myös tän osalta. Ps laittoi panokset maahanmuuttoon. Rkp:lle käy kaikki, kunhan vain ruotsi ja heidän siltarumpupolitiikka turvataan.

Yleensä noihin aselupiin vaikuttaa välitön aggressiivinen käytös etenkin päihteiden käyttö+aggressiivisuus, eikä joku "maan talouden tuhoaminen" tai "maanpetturuus". Tässä nyt varmaan pian nähdään saako kansanedustaja ja upseeriherra samaisen kohtelun kun joku normi kansalainen missä pyssyt tullaan hakemaan pois jos on epäily että jotain voisi tapahtua.

Ton yöpäivystyksen voisi alkuun tiputtaa pelkäksi perusterveydenhuollon päivystykseksi (jollainen löytyy esim. ivalosta ja kouvalasta), jos sinne riittää asiakkaita. Ei enään leikkauksia, mutta lääkärille pääsee.

Vai miksi tää ei riittäisi? En tunne aihetta kovin hyvin, mutta sen tiedän ettei 3 potilaalle kannata järjestää yöpäivystystä.

Nyt et ole tainnut seurata tilannetta, Oulaskankaalta lopetetaan siis perusterveydenhuollon yöpäivystys kokonaan. Ei siellä enää jatkossa lääkäriä ole. Kaikki Oulun yhteispäivystykseen, joka on jo valmiiksi tukossa.

Ikävä kyllä, rkp:tä tarvitaan hallituksessa. Ilman heitä, päätökset olisi erilaisia myös tän osalta. Ps laittoi panokset maahanmuuttoon. Rkp:lle käy kaikki, kunhan vain ruotsi ja heidän siltarumpupolitiikka turvataan.

Varmaan tarvitaan, mutta sitten ei kannata ihmetellä, kun kannatus tippuu. Lähipalveluiden poistaminen koskee suoraan Pohjois-Pohjanmaalla asuvien perussuomalaisten elämään (eikä ole lopulta välttämättä edes taloudellisesti kannattavaa). Maahanmuutto paljon vähemmän.

Varmaan tarvitaan, mutta sitten ei kannata ihmetellä, kun kannatus tippuu. Lähipalveluiden poistaminen koskee suoraan Pohjois-Pohjanmaalla asuvien perussuomalaisten elämään (eikä ole lopulta välttämättä edes taloudellisesti kannattavaa). Maahanmuutto paljon vähemmän.
Tätä olen vähän itsekkin yrittänyt argumentoida. Maahanmuutto ei ole kaupunkien ulkopuolella mikään arkielämän juttu, vaikka se olisikin puheissa kovin edustettuna. Nämä peruspalveluiden huononnukset ovat. Omaa kuoppaansa persut kaivaa näillä.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 260
Jäsenet
78 958
Uusin jäsen
Valde666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom