Olen pettynyt siihen, että maa, johon olen kiinnittynyt ja jonka mahdollisuuksia arvostan, voi antaa tilaa eleille, jotka loukkaavat taustaani.
www.hs.fi
Itsekin seurannut jonkin verran Japanin keskusteluboardeja, samaa havainnut kuin yllä oleva Suomessa asuva ja tänne veronsa maksava Japanilainen henkilö. Suomen maakuva on ottanut helvetinmoisen kolauksen viikon aikana. Tuota maakuvaa on useampi vuosikymmen rakennettu, valitettavasti sen vaurioittaminen tapahtuu nopeasti ja korjaaminen vie uudet vuosikymmenet.
Taisin reilut pari vuotta sitten kotimaan politiikka ketjussa kirjoittaa yhden ainokaisen viestini, että tämä PerSKok hallitus tulee tekemään meidän maan maineelle hallaa. Vastauksissa tuli yleiset öyhöttäjät, että mitä väliä mitä muut meistä ajattelee, nyt on talous-osaajat ja maan pelastajat ratissa. Niin, juuh, joo, ok. Sanoppa se nyt tänään turismifirmoille, jotka elää Lapin ja revontulien perään tänne tuleville aasialaisille ja meidän maan vähäisiä täällä suunniteltuja ja valmistettuja tavaroita sinne vieville yrityksille.
Samaa öyhötystä täälläkin näkee, että vassareiden vika, median vika, Kiinan-hybridi operaatio, lumihiutaleet, yms persuheitot. Nuoko niitä silmiään vääntelivät ja itse omatahtoisesti someen postasivat, vai persujen omat kansanedustajat? Mikä ihmeen vaikeus se on näillä ääri-oikeiston hehkuttajilla myöntää, että kun virhe käy, niin käsi ylös ja anteeksipyyntö ja eroaminen?
Noh, tulipahan kirjoitettua elämäni toinen poliittista kantaa ottava viesti tälle BBS:lle, sen verran tämä persujen perseily ottaa päähän. Onneksi meillä on EK:n talutusnuorassa oleva pääministeri, jonka selkäranka on keitetyn spagetin vahvuinen, joka ottaa asian riittävällä vakavuudella.