Perkeleen naapurit.

Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Ammattimieshän toki pätkii valmiiksi, mutta jos et ole tottunut jiirisirkkeliä käyttämään, niin varmin tapa on sovittaa ns. "as you go".
No on kyllä aika kettumaista mitata kaikki listat valmiiksi. Lisäksi vaikka neliön muotoinen huone ja ristimitassa esim. sentin heitto, niin kiva seuraavana päivänä arpoa että tuliko tehtyä pari milliä liian lyhyt tästä listasta vai yritänkö etsiä kasasta uuden käypäisemmän.

En ole nähnyt ketään, kuka olisi vaikka edellisenä päivänä pätkinyt listat valmiiksi, kun se aika menee kuitenkin sen mitan kanssa juostessa pitkin huoneita. Tuolla samalla vaivalla sitten jo ottaa pari askelta sirkkelille ja katkaisee mittaansa ja naulaa paikalleen.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
kun saha käy sen 5-10 sekuntia, minuutti pari taukoa ja sama uudelleen
Tuolla samalla vaivalla sitten jo ottaa pari askelta sirkkelille ja katkaisee mittaansa ja naulaa paikalleen.
Kyllä ne jalka/kattolistat saa paikalleen aika nopeasti. Tietysti jos pitää kiertää nurkkia ja ulokkeita älyttömästi ja on mun tyylinen oho-sahasin-kulman-väärinpäin niin sitten kestää. Kyllä siellä nyt huolella nikkaroidaan jotain ritilää saunan lattialle tai parvekkeelle.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
@Taika-Jim Sitä just tarkoitin tuolla, ettei kukaan ala listoja valmiiksi pätkimään, kun niiden paikalleen laittaminen perästä on sen verran nopeaa touhua.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
43
Mielenkiinnosta kysyn, koska monia tuntuu täälä oikeasti haittaavan lähes jokainen elämisen ääni, että miksi ihmeessä te asutte kerrostalossa? Jos noin paljon mielipahaa saatte sillä itsellenne aikaiseksi, eikö kannattaisi muuttaa johonkin muuhun asumismuotoon? Kyllä ihminen saa kävellä asunnossaan yöllä ja käydä suihkussa ja elää muutenkin normaalia elämää. Olen itse yötyöläinen ja tätä ketjua lukiessa saan sen fiiliksen, että iso osa teistä kokee olevansa jotenkin niin erityisiä, että kaiken elämän on päätyttävä, että joku saatanan petteri nyt saa hyvät yöunet. Pitäisikö minun vaatia samaa ja kaikkien muiden vuorotyötä tekevien? Ruveta valittamaan siitä, kun ihmiset kävelevät päivisin kovaäänisesti asunnoissaan ja rappukäytävässä? Ei pitäisi. Elämisen ääniin on sopeuduttava ja itse olet sen päätöksen tehnyt muuttaa kerrostaloon. Jos et sopeudu muuta muualle. Ja ei, en tarkoita et joku kännissä karjuminen viiden aikaan yöllä pitää sallia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Mielenkiinnosta kysyn, koska monia tuntuu täälä oikeasti haittaavan lähes jokainen elämisen ääni, että miksi ihmeessä te asutte kerrostalossa? Jos noin paljon mielipahaa saatte sillä itsellenne aikaiseksi, eikö kannattaisi muuttaa johonkin muuhun asumismuotoon? Kyllä ihminen saa kävellä asunnossaan yöllä ja käydä suihkussa ja elää muutenkin normaalia elämää. Olen itse yötyöläinen ja tätä ketjua lukiessa saan sen fiiliksen, että iso osa teistä kokee olevansa jotenkin niin erityisiä, että kaiken elämän on päätyttävä, että joku saatanan petteri nyt saa hyvät yöunet. Pitäisikö minun vaatia samaa ja kaikkien muiden vuorotyötä tekevien? Ruveta valittamaan siitä, kun ihmiset kävelevät päivisin kovaäänisesti asunnoissaan ja rappukäytävässä? Ei pitäisi. Elämisen ääniin on sopeuduttava ja itse olet sen päätöksen tehnyt muuttaa kerrostaloon. Jos et sopeudu muuta muualle. Ja ei, en tarkoita et joku kännissä karjuminen viiden aikaan yöllä pitää sallia.
Ei ole varaa valita.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Mielenkiinnosta kysyn, koska monia tuntuu täälä oikeasti haittaavan lähes jokainen elämisen ääni, että miksi ihmeessä te asutte kerrostalossa?
Vlei @Mikkos tuossa jo kertoikin oleellisen. Kyllä jokainen sen viikon rempan sietää vaikka päällä seisoen, mutta jos sitä samaa möykkää jatkuu viikosta toiseen, niin kyllähän se alkaa kiristämään hermoa. Ite asuin OKT +10 vuotta ja pärinää, ryskettä ja älämölöä sielläkin on. Tosin ei silleen haittaa, kun itekkin sitä tuottaa suurin piirtein samoihin aikoihin kuin muutkin.

Nytkään en asustele kerrostalossa, mutta pihapiirissä niitä on, enkä jatka samaa mesoamista kuin OKT:ssä. Vaikka on piha ja naapurit niinkuin aikaisemminkin. Noista HESEN kerrostaloistakin on sen verran kokemusta, että kaikenlaista parempaa porukkaa ja intiaania sielläkin viilettää, oli se sitten punavuori tai kulosaari. Muista alueista ei kokemusta. ;)
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Mielenkiinnosta kysyn, koska monia tuntuu täälä oikeasti haittaavan lähes jokainen elämisen ääni, että miksi ihmeessä te asutte kerrostalossa? Jos noin paljon mielipahaa saatte sillä itsellenne aikaiseksi, eikö kannattaisi muuttaa johonkin muuhun asumismuotoon?
Kaikilla ei ole taloudellisia edelletyksiä. Uskon kyllä monen haluavan muuttaa rauhalliseen asuinympäristöön
lähelle työpaikkaansa. Se vaan harvoilta onnistuu vaikka olisi niitä eurojakin
Kyllä ihminen saa kävellä asunnossaan yöllä ja käydä suihkussa ja elää muutenkin normaalia elämää. Olen itse yötyöläinen ja tätä ketjua lukiessa saan sen fiiliksen, että iso osa teistä kokee olevansa jotenkin niin erityisiä, että kaiken elämän on päätyttävä, että joku saatanan petteri nyt saa hyvät yöunet.
Yöunet ovat meidän fyysisen ja henkisen hyvinvoinnin kannalta todella tärkeä asia.
Pitäisikö minun vaatia samaa ja kaikkien muiden vuorotyötä tekevien? Ruveta valittamaan siitä, kun ihmiset kävelevät päivisin kovaäänisesti asunnoissaan ja rappukäytävässä? Ei pitäisi. Elämisen ääniin on sopeuduttava ja itse olet sen päätöksen tehnyt muuttaa kerrostaloon. Jos et sopeudu muuta muualle. Ja ei, en tarkoita et joku kännissä karjuminen viiden aikaan yöllä pitää sallia.
Tää onkin todella hankala asia, ymmärrän kantasi. Käytössä on vain huonoja ratkaisuja. Jos yötyöläinen elää muista välittämättä... muut voivat laskeskella milloin yötyöläinen todennäöisesti itse nukkuu ja ajoittaa omat suurempaa ääntä pitävät toimintonsa juuri tuolle ajankohdalle... siitä se kierre sitten alkaa.

Olenkin joskus miettinyt miksi ei tehdä taloja, joissa huomioidaan yötyöläisten rytmi eli päivätyöläiset "kärsivät" ko. taloyhtiöissä. Onhan meillä taloyhtiöitä jonne ei alle 50 vuotiaat saa muuttaa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Eiköhän kaikki asuisi omakotitalossa 10km väliä seuraavaan naapuriin ja mieluusti metsää ja kukkulaa siihen väliin ettei vahingossakaan kuulu mitään jos saisi niin päättää.
Ei kyllä asuisi, mökki on sitä varten. Keskustaan/töihin kävellen 10min ja palvelut, raflat yms. kun astuu ovesta ulos, on hyvä paikka asua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Ei kyllä asuisi, mökki on sitä varten. Keskustaan/töihin kävellen 10min ja palvelut, raflat yms. kun astuu ovesta ulos, on hyvä paikka asua.
Tämä on kyllä totta, todella kätevää että palvelut ovat lähellä. Mutta kyllä sitä itse uhraisi mieluusti kävely/kulkumatkaa palvelujen/työpaikan luo, että voisi asua rauhassa. Harmi vain että taloudellinen tilanne ei anna periksi nyt eikä todellakaan lähitulevaisuudessakaan, ellei nyt sitä lottovoittoa... Varmaan jokainen samassa tilanteessa pohtii sitä samaa ja ryhtyisi samontein tuumasta toimeen jos vaan pystyisi siihen. Tuossa tietokonerikki ja varsinkin Mikkos kiteytti asian varsin ytimekkäästi.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Kyllä ihminen saa kävellä asunnossaan yöllä ja käydä suihkussa ja elää muutenkin normaalia elämää.
Juu niin saa eikä nuo äänet ketään haittaa. Mutta jos kävelee niin, että töminä raikaa, paiskoo kaapinovia ja katsoo telkkaria niin kovalla, että se kuuluu naapuriin niin se ei ole normaalia elämistä edes päivällä.
Itsellä yläpuolella asuva naapuri huutaa varsinkin alkoholia nautittuaan niin kovaa, että kuulen kaikki sen sanomiset oman musiikin kuuntelun yli. Yöllä se on kuitenkin hiljaa eikä tuota joka päivä tarvitse kuunnella ja paljon parempi tuo on kuin joku subbaria jumputtava vatipää.
Kumpikaan ei kuitenkaan ole normaalia elämistä edes päivällä.

Asun 1975 rakennetussa kerrostalossa jossa on aika paska äänieristys ja vieressä olevan mummon tv:n katsominen saattaa joskus hieman kuulua, mutta vain silloin jos mulla on omassa kämpässä muuten täysin hiljaista.
Tuolla käy usein jotain sen sukulaisiakin lapsineen ja niistäkään ei kuulu mitään. Ei se normaali eläminen mitään häiriötä aiheuta vaan ne ihmiset jotka luulee, että kaikki isompikin meteli jotenkin lasketaan tuollaiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Ei ole varaa valita.
Ei ole niillä päivisin nukkuvilla vuorotyöläisilläkään. Tai no, onhan se aina elämäntapakysymys. Kyllä lähes jokainen poislukien pääkaupunkilaiset voi muuttaa pieneen mökkiin syrjään ja ajaa sieltä aika ketterästi töihin. Halvempaa kuin kerrostaloasuminen.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Ei ole niillä päivisin nukkuvilla vuorotyöläisilläkään. Tai no, onhan se aina elämäntapakysymys. Kyllä lähes jokainen poislukien pääkaupunkilaiset voi muuttaa pieneen mökkiin syrjään ja ajaa sieltä aika ketterästi töihin. Halvempaa kuin kerrostaloasuminen.
Ja edelleenkin työn tyypistä riippumatta elellä voi kuin sika pellossa tai vähän muitakin huomioiden. Se ei laske elämänlaatua pätkääkään, joten mikä helvetti siinä niin vaikeaa on?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Pointti nyt oli se, että suurin osa ihmisistä ei vaan halua asua OKT:ssa skutsissa, eikä se ole mitenkään varallisuudesta tai sen puutteesta kiinni.
Skutsistahan juurikin saa niitä taloja halvalla. Itsekin puntaroin noin 30 sekuntia, että muuttaisiko edulliseen taloon maaseudun rauhaan metsän reunaan lähelle työpaikkaani, vai isomman kaupungin laidalle pidemmän työmatkan päähän, mutta palveluiden ja koulujen lähelle. Valinta oli helppo, vaikka nyt jouduinkin kuuntelemaan ruohonleikkausta kaanonina.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Kyllähän ihminen on tehty luolaan asumaan. Naiset vetää ihmisten ilmoille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Kaksi kerrosta alempana asuu nuori pari, joilla on kaksi koiraa. Molemmat räksytti eilen yhtä kyytiä klo 11-00:30 välisen ajan, oli mukava kuunnella ja varmaan monella mukava yrittää nukkua. Se ei häiritte, että haukkuvat päivällä/illalla, onhan sitä muutakin elämisen ääntä silloin, mutta illalla kun kaikki muu hiljenee niin se korostuu tosi voimakkaasti. Pitänee jättää jonkunlaista lappua jos eivät tajua että koirat haukkuu omistajien poissaollessa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Pitänee jättää jonkunlaista lappua jos eivät tajua että koirat haukkuu omistajien poissaollessa.
Mulla on parempi idea. Mee juttelemaan niiden kanssa ja kerro asiasta. Jos kuitenkin päädyt lappuun, laita yhteystietosi mukaan. T. ex-koiranomistaja.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Ei oo iso vahinko jos nimetön vinkuja saa nenilleen.. Ei tollanen elämä mis kaikkee pelätään oo kovin hienoo muutenkaan.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 930
Ei oo iso vahinko jos nimetön vinkuja saa nenilleen.. Ei tollanen elämä mis kaikkee pelätään oo kovin hienoo muutenkaan.
Niin puhut nimettömästä ihmisestä.
Voin kuvitella että suurimmalla tää tasojen erittely menee muotin mukaan.
Minkä' muotin teet ihmisille?
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Ei oo iso vahinko jos nimetön vinkuja saa nenilleen.. Ei tollanen elämä mis kaikkee pelätään oo kovin hienoo muutenkaan.
Osoitat ehkä itse juuri tahattomasti, miksi sinne ovelle ei kannata mennä palautetta antamaan. Vastaanotto harvemmin on kovin rakentava ja hyvin samanhenkinen kuin mitä itse tässä tuot esiin. Näin siksi, että se palautteen vastaanottaja on poikkeuksetta tälläkin foorumilla itseään tykö tuova "minulla on oikeus kaikkeen" -ryhmä.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Niin puhut nimettömästä ihmisestä.
Voin kuvitella että suurimmalla tää tasojen erittely menee muotin mukaan.
Minkä' muotin teet ihmisille?
Mulla alkaa vissiin kielimuuri olla aika korkee 15v muualla asumisen jälkeen kun en ihan ymmärtänyt sun viestiäs.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Osoitat ehkä itse juuri tahattomasti, miksi sinne ovelle ei kannata mennä palautetta antamaan. Vastaanotto harvemmin on kovin rakentava ja hyvin samanhenkinen kuin mitä itse tässä tuot esiin. Näin siksi, että se palautteen vastaanottaja on poikkeuksetta tälläkin foorumilla itseään tykö tuova "minulla on oikeus kaikkeen" -ryhmä.
Mä olisin ihan tyytyväinen jos joku kertois mun koirien haukkuvan häiritsevästi yksin ollessaan, tosin en enää asu paikassa jossa niiden haukunta vois häiritä.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Mä olisin ihan tyytyväinen jos joku kertois mun koirien haukkuvan häiritsevästi yksin ollessaan, tosin en enää asu paikassa jossa niiden haukunta vois häiritä.
No koirat nyt varmaankin ovat vähän eri asia, kun ne eivät ihan suoraan kohdistu henkilön omaan käytökseen. Riski tukkanuottasille on astetta pienempi.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
No eikös tässä koirista ollu puhe vai menikö mulla threadit sekaisin.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Täällä oli aamulla hieman kiroomista naapuria tai sen remppamiestä kohtaan.

Aloitti 7.15 aamulla kiviporan kanssa ja jatkoi noin tunnin verran. Hiljaisuus joo loppuu 7, mutta voisi aamulla odottaa sinne 9 pintaan, että varmasti kaikki päivätöissä käyvät ovat heränneet ja eikä häiritse heidän aamua. Itseä ainakin ketutti kun jäi viimeinen tunti yöunista väliin kuunnellen kiviporan ääntä. Muuten päivän aikana sitä ei ole kuulunut, kuten ei eilenkään.

Joo pitää hommat tehdä, mutta pientä pelisilmää voisi harrastaa. Kuitenkin tunnin homma oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Kuitenkin tunnin homma oli.
Hyvä että tunnin homma. Mä olen kuunnellut piikkaamista ja betonilohkareiden dumppaamista siirtolavalle jo useamman viikon, eikä katso välttämättä viikonpäivää edes.:btooth: Ja muut kolinat päälle. Lähtenyt uuden naapurin remontti vähän lapasesta tai sitten löytynyt jotain yllätyksiä. Havainnoista päätellen ei taida olla enää kuin seinät ja katto jäljellä.

Seuraavaksi sitten jälleenrakentamista odottaessa. Sitten kun valmistuu joskus, alkaa kakaroiden metelöinti.
Johan tässä viimeiset 20v ollutkin hiljaista, erittäin hiljaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Täällä oli aamulla hieman kiroomista naapuria tai sen remppamiestä kohtaan.

Aloitti 7.15 aamulla kiviporan kanssa ja jatkoi noin tunnin verran. Hiljaisuus joo loppuu 7, mutta voisi aamulla odottaa sinne 9 pintaan, että varmasti kaikki päivätöissä käyvät ovat heränneet ja eikä häiritse heidän aamua. Itseä ainakin ketutti kun jäi viimeinen tunti yöunista väliin kuunnellen kiviporan ääntä. Muuten päivän aikana sitä ei ole kuulunut, kuten ei eilenkään.

Joo pitää hommat tehdä, mutta pientä pelisilmää voisi harrastaa. Kuitenkin tunnin homma oli.
Olin aikoinaan saneeraus firmassa töissä ja aloitettiin metelöinti vasta klo 9, nykyään vissiin mulla on oikeus niin aloitetaan heti kun työmaalle päästään. Voitte muuten varmaan kuvitella millainen meteli lähtee kun ammetta pistetään lekalla hajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Kyllähän työt alkaa seittemältä. Sillon jootaa naapurikin herätä. Oikeesti voi noi itsekäs olla..
Mikä ihme siinä on että raksapenat ja tehdastyöläiset haluaa aina alottaa ne hommat sillon kuuden-seiskan aikaan aamulla. Mikä ihmeen kirjoittamaton sääntö on että näillä aloilla pitää herätä näin aikaisin.
Itse heräilen arkisin vasta ysin aikaan kun työt on sen luontoisia ettei oikein aiemmin kerkiä, mieluiten varmaan menisin töihin siinä 8-9 välillä, mutta tuo 6-7 on kyllä vähän turhan aikaisin. Varsinkin kun tuntuu että elämä jää elämättä jos pitää joka ilta kympiltä olla nukkumassa. Varsinkin hienot kesäillat / yöt jää ihan vallan kokematta arkisin siinä kohtaa.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Olen alkanut saamaan valituksia talon mummuilta siitä koska minulla on vuokra-asunnon parvekkeella aurinkosuojana pahveja parvekelasissa kiinni.. Sanoi että ovat törkeän näköiset ja että hommaa siihen samalaiset verhot kuin muillakin on, koska on kuulemma sellainen linjaus että kaikissa parvekkeissa pitäisi olla samanlaiset verhot jotta ovat yhtenäisen näkösiä, jota toki muissa parvekkeissa onkin paitsi minulla.
Voiko esim taloyhtiön hallitus päättää että kaikilla pitää olla samanlaiset verhot tai ylipäätänsä vaatia että oma tekemät aurinkosuoja viritykset pitäisi poistaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Olen alkanut saamaan valituksia talon mummuilta siitä koska minulla on vuokra-asunnon parvekkeella aurinkosuojana pahveja parvekelasissa kiinni.. Sanoi että ovat törkeän näköiset ja että hommaa siihen samalaiset verhot kuin muillakin on, koska on kuulemma sellainen linjaus että kaikissa parvekkeissa pitäisi olla samanlaiset verhot jotta ovat yhtenäisen näkösiä, jota toki muissa parvekkeissa onkin paitsi minulla.
Voiko esim taloyhtiön hallitus päättää että kaikilla pitää olla samanlaiset verhot tai ylipäätänsä vaatia että oma tekemät aurinkosuoja viritykset pitäisi poistaa?
Ei herranjumala sentään. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Minkälainen luonne pitää olla että pitää naapureita alkaa kontrolloimaan. Eikai nyt helvetti taloyhtiö voi tommosta määrätä.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
297
Mikä ihme siinä on että raksapenat ja tehdastyöläiset haluaa aina alottaa ne hommat sillon kuuden-seiskan aikaan aamulla. Mikä ihmeen kirjoittamaton sääntö on että näillä aloilla pitää herätä näin aikaisin.
Itse heräilen arkisin vasta ysin aikaan kun työt on sen luontoisia ettei oikein aiemmin kerkiä, mieluiten varmaan menisin töihin siinä 8-9 välillä, mutta tuo 6-7 on kyllä vähän turhan aikaisin. Varsinkin kun tuntuu että elämä jää elämättä jos pitää joka ilta kympiltä olla nukkumassa. Varsinkin hienot kesäillat / yöt jää ihan vallan kokematta arkisin siinä kohtaa.
Tää on monilla aloilla tosiaan tapana, ja itsellä kun työpäivä loppuu klo 16 olen joskus erehtynyt soittelemaan tällaiselle aamuvirkulle tyyliin klo 15 ja saanut melkoiset haistattelut että mitä vittua häiritsen tämmöiseen aikaan. Toisaalta oma puhelin vilkuttaa jo usein kuudesta eteenpäin, onneksi äänet kytkeytyy päälle vasta kasilta ja voin sitten soitella närkästyneille soittelijoille takaisin että mikäs oli hätänä.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Itse asiassa taloyhtiö voi määritellä tietyllä tasolls julkisivun ulkonäön, osan määrittelee kunta. Mutta ehkä verhojen ulkonäkö on sellainen mihin ei voi vaikuttaa
Joo itsekin olen siinä uskossa että jotain voivat määritellä, mutta tosiaan parvekelasin suojathan ovat asunnon puolella eikä kiinni julkisivussa edes ehkä se raja menee siinä.. Pahvit tulevat pysymään paikoillaan vaikka ihan kiusaksi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Voin kyllä kuvitella, että mummoja alkaa närästää, kun karjala-koppia teipattu parvekelaseihin :D Melkein tarvitsisi nähdä kuva, että voisi päätellä kumpi on oikeasssa. IMHO jos on oikein tilkkutäkki/härski pahviviritelmä, niin kyllähän sellaiseen saa puuttua. Puhtaita pahvilaatikoita avattuna ja siististi teipattuna voi olla ihan ok.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Voin kyllä kuvitella, että mummoja alkaa närästää, kun karjala-koppia teipattu parvekelaseihin :D Melkein tarvitsisi nähdä kuva, että voisi päätellä kumpi on oikeasssa. IMHO jos on oikein tilkkutäkki/härski pahviviritelmä, niin kyllähän sellaiseen saa puuttua. Puhtaita pahvilaatikoita avattuna ja siististi teipattuna voi olla ihan ok.
Suurinosa on ihan puhdasta ruskeaa pahvia mutta kun se loppuin kesken niin teippasin pari lidlin paperikassia siihen lisäksi :D
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Itsehän virittelin kaislamatoista näkö- ja tuulisuojaa ja ei pitäisi tulla keneltäkään sanomista, koska ovat parvekkeen kaiteiden sisäpuolella
tuohan on oikeasti ihan siistin näkönen toisin kuin toi minun viritetelmä :D mutta enyways niin ovat minunkin pahvit sisäpuolella joten siinähän mummelit valittelee
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Herran jestas, että kiehahti. Onko tuossa grilli parvekkeella?
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Itsehän virittelin kaislamatoista näkö- ja tuulisuojaa ja ei pitäisi tulla keneltäkään sanomista, koska ovat parvekkeen kaiteiden sisäpuolella.

Miksi sähkögrilli? Sama ku paistaa pannulla eikä tarvii virityksiä. Vaihda tuo kaasuun ni tykkään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Miksi sähkögrilli? Sama ku paistaa pannulla eikä tarvii virityksiä. Vaihda tuo kaasuun ni tykkään.
Sänkögrillillä ongelma ei ole niin paha, mutta tuon saattaa joutua poistamaan, koska tuollainen kaislaviritys on varsinkin kuivalla keleillä hyvin palavaa materiaalia. Grillin luona ei saa olla palavia asioita ja muutenkaan parvekkeella ei pitäisi olla turhaa palokuormaa. Asia opittiin eräässä talossa kantapään kautta muutamia vuosia sitten, kun oliko 2:n kerroksen parvekkeella syttyi palamaan jotain ja palo levisi s.e. kattokin paloi 6 kerroksisesta kerrostalosta. Vaikka tämä tapahtui päivällä, niin tuli levisi parvekkeita pitkin ylös senverran vauhdikkaasti, että palokuntakaan ei kerennyt paikalle..
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Naapurin remontti kestänyt nyt reilun 2kk ja ei ole kyllä ollut mistään hiljaisemmasta päästä remppa. Kaikki sahauksen, porauksen ja hakkauksen äänet kuuluneet omaan asuntoon erittäin hyvin. En tiedä mitä tuolla sahaillaan, mutta se on vielä muotoa erittäin v-mäinen, kun saha käy sen 5-10 sekuntia, minuutti pari taukoa ja sama uudelleen. Yhdessä vaiheessa porauksen äänet taas resonoi ihan kunnolla tänne omaan pieneen itsemurhayksiöön mutta niitä ei ole nyt enää onneksi hetkeen kuulunut (tänää oli poikkeus kun muutaman kerran kuului mutta ei niin voimakkaasti).

Tuolla joku käsistään taitava vääntää ilmeisesti myös työpäivän jälkeen, niin kiva tulla itse duunista arkipäivinä kotiin rentoutumaan ja kuuntelemaan tuota menoa. Eipä tässä varmaan kannata asian eteen sen enempää ruveta tekemään (valituksia tai muita), mutta onhan tämä nyt suoraan sanottuna aika perseestä.
Kyllä on ihmisillä murheet, mene ulos, siellä on kesä.

Oletko varma että äänet tulee juuri siitä yhdestä asunnosta? Runkoäänet saattaa kulkea pitkiä matkoja ja sijaintia on mahdoton sanoa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Oletko varma että äänet tulee juuri siitä yhdestä asunnosta? Runkoäänet saattaa kulkea pitkiä matkoja ja sijaintia on mahdoton sanoa.
Jees, mekin saatiin kerran heippalappu aikaisin aamulla haukkuvasta koirasta. Oli oikein kellonajatkin laitettu. Ilmoittajan nimi tosin oli unohtunut. Jätin rappuun vastineen, että emme ole taipuvaisia uskomaan äänten tulevan meiltä, koska haukunta alkoi, ennen kuin oltiin edes herätty, eikä me nyt ihan niin sikeästi nukuta, etteikö itsekin herättäisi siihen. Mutta kun oli tuohon aikaan ainoa koira-asunto rapussa, niin tokihan se meille tuotiin. Naapurirapusta kantautui siis.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom