Perkeleen naapurit.

Meidän rappuun muutti viime vuonna nuoria jätkiä, jotka vetää päivittäin ilokaasua. Mikäs siinä, eihän se ole edes laitonta, mutta tällaisessa ontelolaatta/betonirunkoisessa talossa kuuluu ihan hiton hyvin kun naapurissa kolahtaa sellanen Fastgas-leka laminaattilattiaan. Olen vähän jutellut heille asiasta, mutta ei muutosta. Jotenkin pitäisi saada ne vetämään se potta pimeäksi vaikka sängylle, ettei se metallipullo kalahtaisi vintin pimenemisen jälkeen lattiaan. Ja välillä sitten kuuluu vielä sellanen "WOOOOO"-huuto. Se ääni on melkein surkein, kun siinä ei soi sellanen hyvä meininki, vaan jotenkin surumielinen, toivoton hauskan menon esittäminen. Tota kun kuuntelee muutaman minuutin välein aamusta iltaan, ja aamuyöhön asti, niin kyllähän se luo tietyn fiiliksen koko tän talon henkeen.

Noita Fastgas-pulloja on sitten välillä jätehuoneella esim. 10 laatikollista tms, ja pari päivää sitten törmäsin siellä sellaseen roskalavan kanssa tulleeseen siivoojatiimiin, joka oli tullut viemään sieltä pois "ylimääräistä", eli mm. huonekalun palasia ja yhden runkopatjan. Kertoivat vievänsä myös ilokaasupulloja, jotka on laitettu metallijätteeseen. Yksi heistä sanoi, että ei niitä saisi edes metalliin laittaa, he joutuvat viemään ne johonkin erikoiskäsittelyyn, joka "muuten maksaa taloyhtiölle aikalailla", kuulemma 5€/kg.

Meidän rappuun muutti viime vuonna nuoria jätkiä, jotka vetää päivittäin ilokaasua. Mikäs siinä, eihän se ole edes laitonta, mutta tällaisessa ontelolaatta/betonirunkoisessa talossa kuuluu ihan hiton hyvin kun naapurissa kolahtaa sellanen Fastgas-leka laminaattilattiaan. Olen vähän jutellut heille asiasta, mutta ei muutosta. Jotenkin pitäisi saada ne vetämään se potta pimeäksi vaikka sängylle, ettei se metallipullo kalahtaisi vintin pimenemisen jälkeen lattiaan. Ja välillä sitten kuuluu vielä sellanen "WOOOOO"-huuto. Se ääni on melkein surkein, kun siinä ei soi sellanen hyvä meininki, vaan jotenkin surumielinen, toivoton hauskan menon esittäminen. Tota kun kuuntelee muutaman minuutin välein aamusta iltaan, ja aamuyöhön asti, niin kyllähän se luo tietyn fiiliksen koko tän talon henkeen.

Noita Fastgas-pulloja on sitten välillä jätehuoneella esim. 10 laatikollista tms, ja pari päivää sitten törmäsin siellä sellaseen roskalavan kanssa tulleeseen siivoojatiimiin, joka oli tullut viemään sieltä pois "ylimääräistä", eli mm. huonekalun palasia ja yhden runkopatjan. Kertoivat vievänsä myös ilokaasupulloja, jotka on laitettu metallijätteeseen. Yksi heistä sanoi, että ei niitä saisi edes metalliin laittaa, he joutuvat viemään ne johonkin erikoiskäsittelyyn, joka "muuten maksaa taloyhtiölle aikalailla", kuulemma 5€/kg.
Lasku perään pulloista jos tiedossa on kenen jäljiltä ne on ja nuo käsitellään ongelmajätteenä mistä tulee lisähintaa, koska ne pullot eivät ole käytännössä koskaan täysin tyhjiä.

Kertoivat vievänsä myös ilokaasupulloja, jotka on laitettu metallijätteeseen. Yksi heistä sanoi, että ei niitä saisi edes metalliin laittaa, he joutuvat viemään ne johonkin erikoiskäsittelyyn, joka "muuten maksaa taloyhtiölle aikalailla", kuulemma 5€/kg.

Lasku perään pulloista jos tiedossa on kenen jäljiltä ne on ja nuo käsitellään ongelmajätteenä mistä tulee lisähintaa, koska ne pullot eivät ole käytännössä koskaan täysin tyhjiä.
Tässä taas oiva esimerkki paitsi päihdeperseilystä myös yhteiskunnan laitostumisesta. Normaali ihminenhän älyäisi heittää tuollaiset tyhjinä(joo, huuruineen) pois samaan tapaan kuin spraymaalin tai öljysuihkeen lopun, eli sekajätteen mukana pussissa. Kukaan ei koskaan huomaisi mitään eikä mitään ongelmaa olisi missään. Toki se poltettaessa vähän poksuu, mutta se on tiedossa ja siihen on varauduttu/varauduttava.

Ei noista vartin tai puolen tunnin puheäänistä pitäis kyllä mitään häiriösettiä tulla. Kuuluu normaaliin elämiseen, kun ei kuitenkaan tahallista taida olla.
Vittu jos ovella käy 22.01 (vaikka ois lapin lisää minuuttipelissä) valittamassa niin täytyy olla kyllä suht päävikanen tapaus.
Joo en sitä sano, etteikö nyt pari kaljaa nauttineet jätkät olisi hieman kovempaa, kuin puheääni puhunut. Eise ääni nyt kummiskaan niin häiritsevä ollut ja jätkille muistuttelin aiheesta aika tasaseen.
Sitäkään en kiistä, ettenkö olisi ollut hieman hämmentynyt, kun herra pamauttaa 22.01 ovelle. Musiikki ei sillä tavalla kovalla mielestäni ollut, eikä mitään jytäbassopoppia.
Joo no vähän nipottamiselta tuntuu mutta toisaalta v-mäistä jos on käymässä yöpuulle klo 22 ja humalainen mekastus jatkuu. Sitten loppuu, ehtii ehkä itse jo nukahtaa ja herää taas mekastukseen.. Sitä jää sitten stressaantuneena odottelemaan että jatkuuko vielä vai saako jo nukuttua. Sitä miten hyvin ääni kuuluu läpi on tietysti vaikea arvioida. Tässä talossa jos keskustellaan kovaäänisesti lähellä seinää saa sanoista melkein selvää saati jos huudellaan huoneesta toiseen.
Joo kyä ymmärrän naapurin pointin tossa, kun itsekkin vuorotyötä teen ja joskus pitää 22 viimeistään nukahtaa. Vanhempi talo kyseessä, että helpommin ääni kuuluu toiseen, mitä edellisessä asunnossa, mistä pitää tottua pois. Toki täysin humalaista mekastusta en allekirjoita. Ehkä pientä nousuhumalan hakua vasta ennen baaria oli silloin.
Nyt täytyy sanoa, että et ton perusteella kyllä mene perkeleen naapuriksi vaikka miten yrittää. Toki se lyhyt "sallitun ajan ylitys" voi naapuria häiritä, mut jos on kertaluontoinen homma ja noin maltillinen tilanne kyseessä, niin aika rajua lähteä valitusta tekemään. Jos klo 22.01 tulee vielä ovelle valittamaan, niin lienee just sellanen perus Ykä. Naapurin kyylä joka on oman elämänsä huipulla kun on ihan hallituksen PJ (pesti johon varmaan kukaan muu ei halua).

Ite olen äänille hiton herkkä eli yliherkkä (tutkitusti, jonka takia korvatulpat), ja saatan valittaa toistuvasta metelistä, eli päivittäisestä tai joka viikonloppu toistuvasta reilusti yli menevästä. Mut edes minä en kehtais noin pieneen puuttua. Jos tunnin sisään hiljaisuuden alusta loppuu ja kyse on puheäänistä, niin se on varsin kohtalaista. Saattaisin jopa heittäytyä perkeleen naapuriksi ja vittuillakseni laittaisin pari kertaa kuukaudessa pesukoneen käymään keskellä yötä tuplalinkouksella, ja suihkussa tietty kävisin puolilta öin. Siinähän sit kitisee (no en oikeesti jaksais vaivautua, mut mielessäni kiukuttelisin tolleen).
Itsekkin kyllä mietin, että missähän herran pelisilmä. Puhutaan kummiskin hyvin kertaluontoisesta ja ei oikeasti pahemmin häiritsevästä tilanteesta. Eriasia, jos joka viikonloppu menee yli tai arkisinkin sitten itsekkin olisin varmasti ovella, mutta kun ei.
Tässä asunnossa aikanaan tämä yläkerran ukko on saanut häädettyä jonkun "narkkarin". Jos oikeasti on narkkari, niin sitten ymmärrän, mutta tältä herralta voin uskoa, että siellä joku kovaäänisempi nuori vietellyt viikonloppuja asunnossa ja leimattu narkkariksi. Mun vuakranantaja vanhempi nainen ja sen kyä saa aika varmasti tohon "peloteltua".
Itselläni on myös kuulon kanssa ongelmia ja siitä johtuu, että välillä tekemiseni voi olla kovaäänisempiä, muttei häiritsevästi. Esimerkikis TV on auki kovemmalla volyymilla.
Itse myönnän pikkumaisuuteni ja olen soitellut musiikkia iltaisin siten, että 21.59 loppuu musiikki, ettei sekunttiakaan yli mene. Ihan periaatteesta ja jotenkin näen, kuinka herra puheenjohtaja on laittanut reinot jalkaan ja on ulko-oven kahvaa vääntämässä, mutta perkele lopetan musiikin, niin ei pääse sanomaan :lol: .
Tuo on jo pikkutarkkaa nipottamista. Ei kukaa voi elää täysin ilman ääntä hiljaisuuden aikaan ja kun kyse on noin lyhyistä pätkistä. Eri asia on toistuvasti tekemässä jotain mikä häiritsee muiden asumista hiljaisuuden aikana. Sitä paitsi sähän voit valittaa yläkerran herralle tuosta aamun jyskeestä ;) Eikös hiljaisuus kestä klo 7:00 asti?

Jos herralla on tarve nukkua heti klo 22:00 jälkeen, niin korvatulpat on keksitty. Meinaan ei kukaan pysty elää täysin ilman ääntä vaikka olisi hiljaisuus.

Mä herään hitto öisin jos naapuri kävelee omassa kämpässään ilman tulppia, koska lattiat/rakenteet narisee. Se on aivan sama jos hiipii siellä + Yläkerran naapuri paiskoo kaikki ovet johon on vaan pakko tottua, onneks ei öisin.

Tästä ku joskus muutan niin jos ei löydy täysin äänieristettyä kerrostaloa, otan suosiolla jonkun rivitalon päädyn tai omakotitalon. Saapahan kitaraakin luukuttaa täysillä
Oon itse asiassa alkanut ottamaan hänen mekastuksiaan ylös. Uskon, että hiljaisuuden aikaan kuuluvat äänet on, kun koiraa viä aamuhädille, tai illalla/yöllä iltalenkille.
Tuli vielä sellaista mieleen että aina se vuokranantajalle ilmoittaminen ei ole niin tehokasta jos ongelma-asukas asuu esim. vanhempansa omistamassa asunnossa ja omasta "kullannupusta" ei tietenkään uskota mitään pahaa.. :think: Toki samalla tavalla tulee tulee huomautusta/varoitusta näillekin jos useampi naapuri valittaa. Ihmettelen vaan erästä keissiä missä nistit/pultsarit asuvat ilmeisesti lähisukulaisen omistamassa asunnossa, että eikö noista päästä millään eroon.. Ilmeisesti lähinaapurit eivät sitten jaksa/uskalla valittaa. On sekin hieman erikoista että kärsitään sitten mieluummin itse häiriöistä ja samalla muutkin talossa saavat nauttia veijareiden kepposteluista.
Mun tilanteessa hänellä oli edellisen nistiksi kutsutun savustamisesta kokemusta, ja tietää, että vuokranantajani on vanhempi nainen, jonka ajatuksenjuoksun voit puhua päälaelleen.

Mutta joo. Mennään eteenpäin ja katotaan, mitä aika tua tullessaan. Muuten naapurit ollut jees ja valittamista ei löydy:thumbsup:.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 218
Jäsenet
77 282
Uusin jäsen
Jaunttery

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom