Romaneista ei ole hetkeen tullut pahemmin nähtyä itse pihassa örveltämässä, mikä ihan mukava asia. Jälkiä olen kyllä nähnyt heistä, muttei pahemmin samaan aikaan pihassa oltu, mikä jees. Muutaman yksittäisen heitä nähnyt kyllä.
Yksi asia, mitä tässä viikon sisään pohtinut on se, että yöllä kun nukun, niin herännyt toistuvasti siis selvään askeltamiseen/puheeseen, jonka tunnistan romaneista muutamalle puheääneksi. Ja kuulostaa häiritsevästi siltä, että he olisivat ulko-oveni/ikkunan luona, koska ääni kuuluu niin selvästi. Samaa huomiota tehnyt myös alakerran naapuri naisensa kanssa.
Itse siis olen semmoinen nukkuja, että en herää kirveelläkään yöllä, jos vierestäni noustaan tai muuten tuttua ääntä kuuluu. Jännästi aina herään tähän romaneiden askeltamiseen ja puheeseen, mutta mietin syytä tälle, että jos he nyt yöllä käyneet monesti häkkivarastoilla. Oveni sen lähellä ja se selittäisi tämän, miksi ääni kuuluu ihan, kuin olisivat asunnossani, koska äänieristys aika kehnoa ikkunoissa ja ovissa täällä. Tupakantumpitkin selittyisi tällä, jotka yön aikana häkkivarastolle eksyneet. Naapurin kuulemien äänien suhteen en ole varma, miten ne selittyy sitten. Toki todella kyseenalainen aika käydä siinä 1.25->4.30 välillä häkkivarastossa, mutta onhan nua pyöriäkin tuossa koittaneet koluta läpi, mistä muistaakseni kesällä laitoin viestin, niin en epäilisi, jos seuraava ohjelmanumero olisi häkkivarastojen analysointi.
Hain varman päälle arvokkaimmat tavarani häkkivarastostani varman päälle, mistä ei haittaa, koska muutto tulossa.