Olen miettinyt taloyhtiölle omaa suljettua Facebook ryhmää, mutta itse olen vain vuokralainen enkä osakas joten ryhmän perustamisen jälkeen pitäisi saada osakkaita ryhmän ylläpitäjiksi / moderaattoreiksi.
Ongelmaksi tulisi varmaa juuri se, että ryhmään alkaisi tulemaan valitusviestejä naapureista, vaikka ne kuuluisivat isännöitsijälle.
Tietenkin jos ryhmän kaikki viestit ennakkomoderoisi ja päästäisi läpi vain asialliset viestit, mutta se taas vaatisi jatkuvaa ryhmän seurantaa ja useamman henkilön moderointioikeutta jotta homma oikeasti toimisi.
Taloyhtiössä asuu muutama kyttääjä, joista jo yksi otti sunnuntaina kännykällä valokuvan parkkipaikan autosta ja sen rekisterikilvestä. Tiedä sitten mikä ollut ajatuksen takana.
Parhaimmillaan ryhmän kautta saataisiin nostettua yhteishenkeä ja esim. tarpeettomat tavarat naapureille myydyksi / annetuksi.
Kuulostaa kivalta teoriassa, mutta käytännössähän tuo olisi vain yhtä suurta valitusta ja vittuilua ja kyttäämistä ellet sitten moderoisi 90% pois. Jos esim. täällä olisi ketju "ihanat naapurit" niin paljonkohan siellä olisi viestejä, ehkä puoli sivua? Mutta ehkä sitten joku fokusoitu talokirppis- ryhmä voisi toimia.