• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Perkeleen naapurit.

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
7
Olin tuossa duunissa paikallisella kiinteistöhuollolla jokusen kuukauden. Ja voin sanoa että kaikenlaisia löytyy. Meidän "kylän" "kaupungin" tapauksessa täällä on yksi tapaus joka valittaa aina naapureista vaikka naapureita ei ole edes. Kuuluu outoa huminaa tai muita ääniä ja hän ei saa nukuttua. Puhuin pomon kanssa näistä ja asialle ei voi mitään. Kunnan työntekijänä pikkasen vituttaa kuunnella näitä turhanpäiväisiä valituksia. 6 kertaa nyt vaihtanut asuntoa tämä kyseinen tapaus, aina on jotain vikaa naapureissa.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Olen kyllä kovasti harkinnut muuttoa rivariin. Vaikkei tässä nykyisessäkään ole kerroksia kuin kaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
128
Siis tuo mumina kuuluu vain ilmastointikanavan vieressä vai koko huoneessa?

Ilmastointikanavaan voisi tuunata jonkun pehmeän jutun joka vaientaisi enemmät muminat pois.
No jos on ihan hiljaista niin sitten saattaa kuulua koko huoneeseen.

Ei tuo tosiaan itseäni häiritse yhtään, mutta varmasti jotakuta voi häiritä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Sekin käynyt mielessä. :D Mut on kyl outo homma, eikä oikein saa selvää, että mistäpäin tuo ääni tulee. Selkeästi kyllä se siitä heti kuulee, että kyseessä on joku vinkuva kuivasaranainen patarautainen juttu, ku noin aukeaa.
Silloin kun tuli kerrostalossa asuttua, niin mulla parvekkeen saranat piti kauheeta ääntä, kunnes rasvasin ne. Melko lähellä kuvailemaasi ääntä.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mulla ei kyllä kuulu kuin ilmanvaihtosysteemin äänet. Ja sekään aina ole päällä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
63
Voi vittu.

Joku poraa kauheasti jotain kokoajan. Mitä ihmettä siellä oikeen voi poraa pitkään ja hartaasti nyt 2.5h jo. Ääni kuuluu samasta suunnasta mistä yleensäkin. Tästä suunnasta on tullut poraamista ja vasarointia 10v aikana vaihtelevalla taajuudella. Joskus menee 6kk väliä, mutta sitten yhtäkkiä saattaa jamppa porata ja vasaroida lähes päivittäin sattumanvaraisiin aikoihin. Se, että siinä on noita taukoja välissä on syy miksi en ole selvittänyt mitä ja miksi, mutta vittu jos siellä porannut noinkin paljon noin pitkänä aikana niin eikö siellä ole talo jo täynnä reikiä?

Mitä vittua oikeesti edes poraa pysäyttämättä 2-5min? En ole ekspertti, mutta kuvittelisin, että jos jotai nporaa se reikä ilmestyy kyllä nopeammin. Ja mitä vittua se tekee niillä varmaan kymmenillä rei'illä? Ja missä ihmeessä ne vuosien aikana tehdyt miljoona muuta reikää on?

Mutta ei tosta viitti avautua kun on niinkin pitkiä taukoja... pitäisikö. En halua haastaa riitaa, jos sillä on oikeasti joku tarkotus. Vai pitääkö se siellä jotain helvetin verstasta?

Edit: Vittu kolmas tunti alkaa. Tekisi mieli mennä kysyyn jo, että mitä helvettiä.
Tuli mieleen että onkohan kyseessä ompelukone? Huomasin että vanhoista halpiskoneista lähtee infernaalinen tärinä ja meteli. Sopivalla pöydällä jos vielä sattuu olemaan seinässä kiinni voin hyvin kuvitella että kuulostaa poralta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Mutta ku sitä ei kuulu muulloin, paitsi öisin, sehän se tässä outo homma onkin.
Voi olla vastaavilla saranoilla varustettu ikkuna. Joka yö tulee kuuma, jolloin avataan se tietty ikkuna. Tai avataan nukkumaan käydessä. Selittäisi säännöllisyyden. On tullut vastaan ikkunoita, joiden avauksesta pääsee rutikuivana ihan järjetön meteli, joka ei luonteeltaan edes muistuta ikkunan avausta. Varsinkin jos siinä on vielä joku mekanismi, joka lukitsee ikkunan tiettyyn kulmaan, kun kahvan kääntää alas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Tää kyllä vois olla lähimpänä totuutta, jotkut ihmiset vaan ihmettelee saranoiden vinkumista ja eivät tiedä mitä tehdä (tai sitten eivät ole moksiskaan asiasta). Ite taas rasvaan, säädän ja kiristän jokaikisen saranan ja lukon asunnossa, jotta ne toimii 100 % varmasti ja äänettömästi. Täytyy seurailla ja jos jatkuu, ni kerron isäinnöitsijälle, että alkavat kyselemään, että vinkuuko jollain ikkuna tai ovi. Tämän takia ei valitusta tarvitse alkaa tekemään, koska homma on äkkiä korjattu ja ääni on loppupeleissä semmoinen, mihin ei herää yöllä.
Paremman puoliskon luona öisin kuuluu pari kertaa sellainen ääni, kuin jossain laskettaisiin jonkun kuomaajan hydraulinen kauha alas. Varmaan useamminkin, mutta ei tule juuri öitä kokonaan valvottua. Hrrrrr...hrrrr...klonk. Oletan, että se on joku automaattisesti toimiva, ilmankiertoon liittyvä juttu. Päiväsaikaan tuota ei huomaa, kuin aniharvoin, jos on _hyvin_ hiljaista. Yöllä kuuluu hyvin selvästi. En tiedä, voiko tuollainen päästää sellaisia ääniä, jos huolto laiminlyödään täysin. Toisaalta luulisi kuvauksesi mukaan erottuvan myös päivällä / illalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
102
Itse asun pari vuotta sitten valmistuneessa Lemminkäisen omissa puheissa laadukkaammassa talossa. Yleisesti ottaen juu ihan laadukas kämppä. Kaiken vain pilaa se, että yläkerrasta suoraan kohdalta olevasta asunnosta sekä viistosti yläpuolelta, joka ei suoraan oman asunnon yläpuolella mistään kohdin, kuuluu askeleet ihan helvetin selvästi. Välillä, kun yläkertalainen esimerkiksi kävelee vähän nopeammin ja tavallista raskaammalla askeleella, niin tärinän tuntee jos jalka sattuu olemaan olohuoneen pöydällä. Pöytä on vieläpä maton päällä... Öisin mukava herätä, kun yläkerrassa kävästään vessassa.

Vaikka tämä nyt tähän perkeleen naapurit ketjuun tulikin, niin eihän tuosta voi naapuria syyttää. Pitäisköhän perustaa perkeleen rakennusliikkeet ketju paremminkin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
41
Jotenkin välillä tuntuu, että osa ihmisistä jotka asuu kerrostalossa eivät ymmärrä toisia yhtään eli kaikkien pitäisi olla helvetin hiljaa ja siten, ettei mitenkään 60vuotta vanhassa kerrostalossa kuulu seinien läpi pienintäkään piuhasta koskaan ikinä. :confused::confused:
Minua taas ihmetyttää nämä oman elämänsä asiantuntijat, jotka kuvittelevat, että kerrostalossa voi elää kuin siellä vanhassa kotitalossa, joka sijaitsee keskellä metsää kilometrien päässä naapureista. Nämä vatipäät eivät ymmärrä toisia yhtään, eli ei kaikki ole sitä mieltä että eläimellinen möykkä on joku ihmisoikeus. Revitellään pihanurmet hajalle moottorikelkoilla tai huudatetaan jotain huumepoppia keskellä yötä, tai no yleensä aamuahan se on ku viiden maissa aloitetaan...
Mikä ihme siinä on, että näiden apinoiden mielestä se sopeutuminen kerrostaloon koskee vain niitä muita?
Normi elämisen ääniin ei todellakaan kuulu mikään musiikin luukuttaminen nupit kaakossa tai hupiajoneuvojen huudattaminen pihalla. Mihinkään kellonaikaan. Penikoiden mekkala taas on sitä normaalia elämisen ääntä, jopa satunnaiset riidat teinien ja vanhempien välillä. Ei tahallinen häiriköinti.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 416
Minua taas ihmetyttää nämä oman elämänsä asiantuntijat, jotka kuvittelevat, että kerrostalossa voi elää kuin siellä vanhassa kotitalossa, joka sijaitsee keskellä metsää kilometrien päässä naapureista. Nämä vatipäät eivät ymmärrä toisia yhtään, eli ei kaikki ole sitä mieltä että eläimellinen möykkä on joku ihmisoikeus. Revitellään pihanurmet hajalle moottorikelkoilla tai huudatetaan jotain huumepoppia keskellä yötä, tai no yleensä aamuahan se on ku viiden maissa aloitetaan...
Mikä ihme siinä on, että näiden apinoiden mielestä se sopeutuminen kerrostaloon koskee vain niitä muita?
Normi elämisen ääniin ei todellakaan kuulu mikään musiikin luukuttaminen nupit kaakossa tai hupiajoneuvojen huudattaminen pihalla. Mihinkään kellonaikaan. Penikoiden mekkala taas on sitä normaalia elämisen ääntä, jopa satunnaiset riidat teinien ja vanhempien välillä. Ei tahallinen häiriköinti.
Eli vain lapsellisilla perheillä on oikeus mekkalaan ja kukaan ei myöskään ilmeisesti saa autoaan korjata tms. kerrostalon pihassa..:confused:
Itse en puhunut tahallisesta häiriköinnistä vaan ihan normaalista elämisestä. Sinulle se ilmeisesti merkkaa sitä, että kukaan muu ei saa häiriköidä paitsi lapset.:confused2:

Voin kyllä sanoa, että se lapsien itku ja huuto, sekä myös oma alakerran naapurin huilun soittajan kakara ovat paljon ärsyttävämpää ääntä seinien läpi kuin vaikka musiikki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
41
Eli vain lapsellisilla perheillä on oikeus mekkalaan ja kukaan ei myöskään ilmeisesti saa autoaan korjata tms. kerrostalon pihassa..:confused:
Itse en puhunut tahallisesta häiriköinnistä vaan ihan normaalista elämisestä. Sinulle se ilmeisesti merkkaa sitä, että kukaan muu ei saa häiriköidä paitsi lapset.:confused2:

Voin kyllä sanoa, että se lapsien itku ja huuto, sekä myös oma alakerran naapurin huilun soittajan kakara ovat paljon ärsyttävämpää ääntä seinien läpi kuin vaikka musiikki.
Niin, ei lapsellisilla perheillä tai edes sinkuilla, lapsista nyt vaan lähtee ääntä, koska eivät ymmärrä miten pitäisi elää. Sitten taas tällaisten lasten vanhemmista johtuu, että ne lapset isoiksi kasvettuaan eivät vieläkään ymmärrä miten pitäisi elää (kyllä, ad hominem). Auton korjaus suoritetaan siihen tarkoitetussa paikassa, eli korjaamolla. Tai jos itse pitää saada näprätä, monet huoltoasemat tarjoavat siihen soveltuvat tilat nostureineen ja muine härveleineen, joilla homman saa hoidettua nätisti.

Tuo aiemmin mainitsemasi 'vähän äänekkäämpi' musiikki ei todellakaan ole mitään normaalia elämistä vaan tahallista vittuilua naapuireille.
Minäkin voin sanoa, että se 'vähän äänekkäämpi' musiikki on ärsyttävämpää sen takia, kun soittaja tietää mitä tekee. Joku koliikkivauva on toki ärsyttävä, mutta kun se nyt ei ole 'tahallista', niin sen kanssa joutuu joskus elämään. Naapurin kakaran huilun soitto, niin ärsyttävää kuin onkin, on yleensä rajallisen aikaa ja 'normaaliin' kellonaikaan, joilloin häiritsevyys useissa tapauksissa on rajallista.

Lisäksi mikä ärsyttää naapureissa, ei oikeasti osata elää ihmisten kanssa... Kaikki mikä on taloyhtiön pihalla ja ei ole suoraan omassa omistuksessa on jotenkin vapaata riistaa rikottavaksi tai sotkettavaksi.
Mikä vittu siinä on, ettei voida jättää niitä roskia sinne astiaan, vaan heitetään paskat katokseen ja ollaan tyytyväisiä omaan erinomaisuuteen. Tai annetaan koirien paskoa pitkin pihoja tai parhaimmassa tapauksessa käydään itse kusemassa ja paskomassa sinne pihalle. Kyllä olen tämänkin omin silmin todistanut.

Olkoon tämä varoituksena teille junioreille, hankkikaa hyvät ihmiset kunnon ammatti, ettei tarvitse elää jossain lähiöapinatarhassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
102
Tuossa on enemmän kyse valmistusmetodeista ja materiaaleista. Ontelobetoniahan ne lattiat on, koska se on edullisempaa ja kevyempää, kestävää kummiskin. Sen ongelma on vain siinä, että se eristää melko huonosti = ontto sisältä, ni kaikuuhan se ääni siellä. Asiaa pahentaa sekin, jos on jätetty ohuet äänieristematot asentamatta esim. laminaattilattian alle.
Rakennustapaselosteen mukaan "Huoneistojen välipohjat ovat paikalla valettuja teräsbetonilaatastoja." ja "Asuinhuoneissa on lattialämmitysputkistoilla varustetut ”kelluvat” tasoitepintalattiat".

Käsittääkseni tämän ratkaisun pitäisi olla hyvä juurikin äänieristyksen kannalta, koska valettu välipohja ontelolaatan sijasta ja kelluva lattia siinä päällä. En sitten tiedä mikä on mennyt vikaan. Kelluva lattia ehkä tehty päin persettä ja ottaa seinistä kiinni rakenteisiin, joka johtaa tärinän ja äänen runkoon. Toisekseen ehkä kuten epäilitkin, niin askeläänieristysmatto minimaalinen tai puuttuu kokonaan vesikiertoisen lattialämmityksen takia. Mutta joka tapauksessa Lemminkäinen voi työntää "laadukkaan" talonsa sinne minne ei valo paista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
292
Vanhassa kämpässä oli liesituuletin "Frank."
Frank oli mukava kaveri, heitti läppää aina silloin tällöin.

Välillä otettiin kavereiden kanssa keittiössä kuppia ja turistiin "Frankin" kanssa.
"Frankilla" oli huolia ja murheita, kertoi ettei mene inttiin, kun sivarista ei ole mitään haittaa nykypäivänä.
"Frank" myös kertoi, että sillä on pitkäkyntinen lumppu jonka takia hän hyppää kohta parvekkeelta jos tuo (eukon) dokaaminen ei lopu.

Oi niitä aikoja.
 
Viimeksi muokattu:

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 416
Niin, ei lapsellisilla perheillä tai edes sinkuilla, lapsista nyt vaan lähtee ääntä, koska eivät ymmärrä miten pitäisi elää. Sitten taas tällaisten lasten vanhemmista johtuu, että ne lapset isoiksi kasvettuaan eivät vieläkään ymmärrä miten pitäisi elää (kyllä, ad hominem). Auton korjaus suoritetaan siihen tarkoitetussa paikassa, eli korjaamolla. Tai jos itse pitää saada näprätä, monet huoltoasemat tarjoavat siihen soveltuvat tilat nostureineen ja muine härveleineen, joilla homman saa hoidettua nätisti.

Tuo aiemmin mainitsemasi 'vähän äänekkäämpi' musiikki ei todellakaan ole mitään normaalia elämistä vaan tahallista vittuilua naapuireille.
Minäkin voin sanoa, että se 'vähän äänekkäämpi' musiikki on ärsyttävämpää sen takia, kun soittaja tietää mitä tekee. Joku koliikkivauva on toki ärsyttävä, mutta kun se nyt ei ole 'tahallista', niin sen kanssa joutuu joskus elämään. Naapurin kakaran huilun soitto, niin ärsyttävää kuin onkin, on yleensä rajallisen aikaa ja 'normaaliin' kellonaikaan, joilloin häiritsevyys useissa tapauksissa on rajallista.

Lisäksi mikä ärsyttää naapureissa, ei oikeasti osata elää ihmisten kanssa... Kaikki mikä on taloyhtiön pihalla ja ei ole suoraan omassa omistuksessa on jotenkin vapaata riistaa rikottavaksi tai sotkettavaksi.
Mikä vittu siinä on, ettei voida jättää niitä roskia sinne astiaan, vaan heitetään paskat katokseen ja ollaan tyytyväisiä omaan erinomaisuuteen. Tai annetaan koirien paskoa pitkin pihoja tai parhaimmassa tapauksessa käydään itse kusemassa ja paskomassa sinne pihalle. Kyllä olen tämänkin omin silmin todistanut.

Olkoon tämä varoituksena teille junioreille, hankkikaa hyvät ihmiset kunnon ammatti, ettei tarvitse elää jossain lähiöapinatarhassa.
Jahas, no mutta jos sinä olet normaalin elämisen ja yhteisen pihan käytön virallinen määrittäjä, niin eikai tähän nyt muuta voi vastaankaan sanoa.
Jos viestini luit, niin tosiaan puhuin 7-22 välisestä ajasta enkä että joki vetää nupit kaakkoon klo 03 yöllä. Mutta taitaa olla turha asiasta väitellä enempää, jokaista ärsyttää aina toiset ja heidän eläminen kuten täälläkin ketjussa todettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Edellisessä kerrostalokämpässä viereinen naapuri oli kova kantapääastuja. Sen tärinän tunsi sängyssä maatessaan vaikkei kuullut korvatulppien läpi. Auttoi kun laitoin sängyn jalkojen alle huopalätkät.

Nykyisessä kämpässä kuuluu myös narinaa ajoittain. Se on alakerran naapurin parvekkeen ovi, jonka narina kuuluu mun kämppään kuin olisi samassa huoneessa. Kaikki ikkunat & ovet siis kiinni. Ei voi käsittää miksei joku rasvaisi saranoita :p
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 120
Kiitän onnea, että seinänaapureina on lähinnä mummoja (ja niin huonokuntoisia, etteivät kyttää/valita mistään). Itse yritän toki olla mallinaapuri: pehmennän askeleita kulkiessa rappusia, en paisko ulko-ovea kiinni, kuuntelen musiikkia 5% volyymillä tai kuulokkeilla, en käy klo 22 jälkeen suihkussa jne.

Viime viikolla kuului yläkerrasta omituista korkeataajuista nopeaa piipitystä. Se ei ollut jatkuvaa, vaan saattoi kestää 5 sekuntia, tauota 2 sekunniksi, jatkua 10 sekuntia, tauota 6 sekunniksi, jatkua 1 sekunnin, tauota 3 sekunniksi jne. Ja tämä jatkui päivisin sekä keskellä yötä. Luulisi, että asukasta itseään ärsyttäisi tällainen epäsäännöllinen piipitys. Ellei sitten venäläisvakoojat ole soluttautuneet naapuriin.

Nyt piipitys on loppunut, joten ehkä kyse oli pakkasten aikana käytetystä lämmityslaitteesta?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Olen kyllä kovasti harkinnut muuttoa rivariin. Vaikkei tässä nykyisessäkään ole kerroksia kuin kaksi.
Onhan rivarissakin naapurit, ja rakenteetkin on yleensä kevyemmät mitä kerrostaloissa. Bonusena pääsee sitten keskellä yötä kolaamaan lunta pihalta ja muuta mukavaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Itse asun pari vuotta sitten valmistuneessa Lemminkäisen omissa puheissa laadukkaammassa talossa. Yleisesti ottaen juu ihan laadukas kämppä. Kaiken vain pilaa se, että yläkerrasta suoraan kohdalta olevasta asunnosta sekä viistosti yläpuolelta, joka ei suoraan oman asunnon yläpuolella mistään kohdin, kuuluu askeleet ihan helvetin selvästi. Välillä, kun yläkertalainen esimerkiksi kävelee vähän nopeammin ja tavallista raskaammalla askeleella, niin tärinän tuntee jos jalka sattuu olemaan olohuoneen pöydällä. Pöytä on vieläpä maton päällä... Öisin mukava herätä, kun yläkerrassa kävästään vessassa.

Vaikka tämä nyt tähän perkeleen naapurit ketjuun tulikin, niin eihän tuosta voi naapuria syyttää. Pitäisköhän perustaa perkeleen rakennusliikkeet ketju paremminkin?
Tähänhän on olemassa rakennusmääräykset joiden pitää täyttyä. Kuntaan yhteyttä, jos epäilee ettei täytä vaatimuksia. Osassa kunnissa säästetään eikä teetetä asianmukaisia mittauksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Onhan rivarissakin naapurit, ja rakenteetkin on yleensä kevyemmät mitä kerrostaloissa. Bonusena pääsee sitten keskellä yötä kolaamaan lunta pihalta ja muuta mukavaa.
Jep, vaikka ei alla eikä päällä asu kukaan niin vieressä kuitenkin. Ja aika hyvin kuuluu äänet vaikka betoniseinää onkin asuntojen välissä. Tosin on sattunut ihan ok naapurit, lapsiperheen ääniä toisella puolella ja toisella puolella kitaransoittelija, mutta onneksi soittaa vain puolisen tuntia kerrallaan kerran päivässä maksimissaan. Enemmän itseäni haittaisi joku jatkuva musiikin luukutus.

Lumia ei oo tarvinnut herätä kyllä kertaakaan kolaamaan, että jos vähän jotain pihahommia tykkää tehdä niin ei niistä liikaa vaivaa ole.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Lumia ei oo tarvinnut herätä kyllä kertaakaan kolaamaan, että jos vähän jotain pihahommia tykkää tehdä niin ei niistä liikaa vaivaa ole.
Eihän tuossa oo ongelmia, jos yhtiö ostaa (pääsääntöisesti) palvelut ulkoa. Muutamankin kerran oon kuitenkin kuullut tilitystä rivariasujilta kun yhtiö haluaa säästää ja hoitaa näitä talkoilla. Erittäin hyvä tapa saada vitutusta ja riitoja aikaiseksi pikkurahasta kun jokaisella on eri näkemys mitä tarvii tehdä ja koska. Sinänsä talkootyöhön ei osakasta voi pakottaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Eihän tuossa oo ongelmia, jos yhtiö ostaa (pääsääntöisesti) palvelut ulkoa. Muutamankin kerran oon kuitenkin kuullut tilitystä rivariasujilta kun yhtiö haluaa säästää ja hoitaa näitä talkoilla. Erittäin hyvä tapa saada vitutusta ja riitoja aikaiseksi pikkurahasta kun jokaisella on eri näkemys mitä tarvii tehdä ja koska. Sinänsä talkootyöhön ei osakasta voi pakottaa.
Meillä on kulkuväylien ja parkkipaikan lumityöt ostettu ulkopuoliselta, kaikki muu tehdään itse. Lumitöitäkin kyllä jonkin verran itse. Noin 30 asunnon yhtiö. Ei ole kuitenkaan mitään vuorolistoja tms. systeemejä. Eihän tuolla läheskään kaikki varmaan tee yhtään mitään, mutta on sattunut ehkä siinä suhteessa aika hyvä yhtiö ettei mitään riitoja juurikaan ole ollut. Itse ehkä pohtisin myös hiekoituksen ostamista, koska on jonkin verran mäkeä pihalla ja tuo tahtoo usein jäädä tekemättä kunnolla.

Mutta joo en siis yhtään ihmettele etteikö jossakin voisi olla näistä asioista kärhämää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
434
Meillä on kulkuväylien ja parkkipaikan lumityöt ostettu ulkopuoliselta, kaikki muu tehdään itse. Lumitöitäkin kyllä jonkin verran itse. Noin 30 asunnon yhtiö. Ei ole kuitenkaan mitään vuorolistoja tms. systeemejä. Eihän tuolla läheskään kaikki varmaan tee yhtään mitään, mutta on sattunut ehkä siinä suhteessa aika hyvä yhtiö ettei mitään riitoja juurikaan ole ollut. Itse ehkä pohtisin myös hiekoituksen ostamista, koska on jonkin verran mäkeä pihalla ja tuo tahtoo usein jäädä tekemättä kunnolla.

Mutta joo en siis yhtään ihmettele etteikö jossakin voisi olla näistä asioista kärhämää.
Hiekoitus nyt muutenkin kannattaa ostaa, muuten saattaa olla taloyhtiön hallitus kusessa jos joku itsensä kaatuessaan teloo.

Itsekkin rivarissa asun ja ennen homma toimikin, nyt yksi uusi asukas on tehokkaasti kyllä saanut kaiken sekaisin. Hänen mielestään kun on vaan yksi ja ainoa tapa tehdä yhtään mitään ja se tietenkin on juuri se niinkuin hän haluaa(Ja bonuksena tämä uudehko naapurihan on tietenkin n.70v eläkeläispappa).

Itse kesällä lopetin kaiken tekemisen, tehkööt sitten ite, aivan sama mulle.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Pahimpia varmaan noissa pienissä rivareissa on ne omakotitalosta rivariin muutaa (joutuneet) eläkeläiset jotka haluaa pitää kulut minimissään ja samalla vähän pitää sitä itse tekemisen intoa yllä. Sitten pitää kaikki pihahommat tehdä talkoilla yms. Jaetut nurmikonleikkuuvuorot voi vielä normaali työssäkäyvä hoitaa, kun ei se nyt ole edes niin päivän päälle, mutta jos pitäisi lumia kolata koko viikko, mutta on töissä 6-18 koko viikon niin siinähän menee naapurisopu kun "aina saman naapurin" vuorot pitää muiden hoitaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Pahimpia varmaan noissa pienissä rivareissa on ne omakotitalosta rivariin muutaa (joutuneet) eläkeläiset jotka haluaa pitää kulut minimissään ja samalla vähän pitää sitä itse tekemisen intoa yllä. Sitten pitää kaikki pihahommat tehdä talkoilla yms. Jaetut nurmikonleikkuuvuorot voi vielä normaali työssäkäyvä hoitaa, kun ei se nyt ole edes niin päivän päälle, mutta jos pitäisi lumia kolata koko viikko, mutta on töissä 6-18 koko viikon niin siinähän menee naapurisopu kun "aina saman naapurin" vuorot pitää muiden hoitaa.
Tämäkin riippuu varmaan vähän ihmisistä. Meillä on alle 8 asunnon rivari ja hyvin on toiminut tuo talkoomuotoisuus, pari kertaa vuodessa rykästään yhdessä isommat asiat kuntoon ja muuten jokainen huolehtii omien pihojensa lumien siivoiluista ja ruohonleikkailuista, silloin tällöin parempikuntoiset saattaa leikata ns. "yhteisiä" nurtsialueita enemmänkin jos on aikaa. Ite ainakin ihan mieluusti huristelen kesällä nurtseja joten tulee sitten kerralla ajeltua oman pihan lisäksi enemmän. Vastavuoroisesti sitten kehtaa kysyä naapurilta työkaluja lainaan jos tulee jotain tarvetta. Lumitöitä tehdään puolin toisin jos joku on reissussa ym, tähän asti on toiminut hyvin. Tietysti heti jos taloyhtiöön muuttaa joku mulkku niin koko järjestelmä menee v*tuiksi... :)
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Iskuporakoneet voisi kyllä kieltää lailla, niillä ei saa aikaan kuin meteliä ja vihaset naapurit. Menis perkele hankkimaan poravasaran.
Poravasarat rokkaa kyllä. Kerran lainasin kaverilta Boschin akkuporavasaran, kalliskin oli kuulemma, mut meni ku kuuma veitsi voihin kerrostalon betoniseinään :D


Olin tuossa duunissa paikallisella kiinteistöhuollolla jokusen kuukauden. Ja voin sanoa että kaikenlaisia löytyy. Meidän "kylän" "kaupungin" tapauksessa täällä on yksi tapaus joka valittaa aina naapureista vaikka naapureita ei ole edes. Kuuluu outoa huminaa tai muita ääniä ja hän ei saa nukuttua. Puhuin pomon kanssa näistä ja asialle ei voi mitään. Kunnan työntekijänä pikkasen vituttaa kuunnella näitä turhanpäiväisiä valituksia. 6 kertaa nyt vaihtanut asuntoa tämä kyseinen tapaus, aina on jotain vikaa naapureissa.
Mulla oli exäni kanssa naapurina rivitalossa varmaan 80+v mummu jolla oli kuulemma jotain verenkiertohäiriöitä päässä tms. Isännöitsijän/talkkarin (asui samassa rivitaloyhtiössä) mukaan oli soittanut monesti hänellekkin keskellä yötä kuuntelee miten meiltä tulee kauheata meteliä keskellä yötä. Ei kuulunu mitään... Poikaansa oli myös soitattanut paikalle erinäisiin aikoihin vuorokaudesta.. Eikä sekään ollut kuullut mitään. Viimenen niitti oli kyllä ku se alko käymään meidän postilaakolla katsomassa posteja.. Ei mitään kirjeitä avannut tms. senkun katsoi vaan postin läpi :eek::mad:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Niin, ei lapsellisilla perheillä tai edes sinkuilla, lapsista nyt vaan lähtee ääntä, koska eivät ymmärrä miten pitäisi elää. Sitten taas tällaisten lasten vanhemmista johtuu, että ne lapset isoiksi kasvettuaan eivät vieläkään ymmärrä miten pitäisi elää (kyllä, ad hominem). Auton korjaus suoritetaan siihen tarkoitetussa paikassa, eli korjaamolla. Tai jos itse pitää saada näprätä, monet huoltoasemat tarjoavat siihen soveltuvat tilat nostureineen ja muine härveleineen, joilla homman saa hoidettua nätisti.

Tuo aiemmin mainitsemasi 'vähän äänekkäämpi' musiikki ei todellakaan ole mitään normaalia elämistä vaan tahallista vittuilua naapuireille.
Minäkin voin sanoa, että se 'vähän äänekkäämpi' musiikki on ärsyttävämpää sen takia, kun soittaja tietää mitä tekee. Joku koliikkivauva on toki ärsyttävä, mutta kun se nyt ei ole 'tahallista', niin sen kanssa joutuu joskus elämään. Naapurin kakaran huilun soitto, niin ärsyttävää kuin onkin, on yleensä rajallisen aikaa ja 'normaaliin' kellonaikaan, joilloin häiritsevyys useissa tapauksissa on rajallista.

Lisäksi mikä ärsyttää naapureissa, ei oikeasti osata elää ihmisten kanssa... Kaikki mikä on taloyhtiön pihalla ja ei ole suoraan omassa omistuksessa on jotenkin vapaata riistaa rikottavaksi tai sotkettavaksi.
Mikä vittu siinä on, ettei voida jättää niitä roskia sinne astiaan, vaan heitetään paskat katokseen ja ollaan tyytyväisiä omaan erinomaisuuteen. Tai annetaan koirien paskoa pitkin pihoja tai parhaimmassa tapauksessa käydään itse kusemassa ja paskomassa sinne pihalle. Kyllä olen tämänkin omin silmin todistanut.

Olkoon tämä varoituksena teille junioreille, hankkikaa hyvät ihmiset kunnon ammatti, ettei tarvitse elää jossain lähiöapinatarhassa.
Täysin samaa mieltä, se on vaan joillekin ihmisille käsittämätöntä ottaa toisia huomioon ja eletään niinkuin pellossa. Metelöidään, sotketaan jätetään omia romuja sinne tänne taloyhtiön alueelle. Onneksi pahimmista häiritsijöistä pääsee yleensä eroon, mutta kuitenkin. Kerrostaloasuntoon kun on muuttamassa kannattaa ottaa varmasti selvää millainen taloyhtiö ja millaista sakkia talossa asuu, jos ei siis muuta johonkin kaupungin vuokramurjuun jossa todennäköisyys naapuripaskalle on kovempi. Nykyinen taloyhtiö talossani on aika tiukka ja porukkaa on lennellyt pihalle aika tiuhaakin tahtia, eteenkään "opiskelija"kommuunit eivät kauaa tässä talossa viihdy.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
208
Joku pari vuotta yläkerrassa kuului ihme porausääniä? Ihmettelin sitä että kuinka kauan remontti voi kestää? Onneksi tuo oli semmoista pientä, pieni poraus silloin tällöin. Nyt joku kuukausi takaperin yläkertaan muutti joku helkkarin mölyapina, vapaan kasvatuksen hedelmä? Mietin että tekiköhän ne sille tyypille häkin sinne yläkertaan että se saa vapaasti huutaa ja melskata siellä?

Olen päätellyt että se pelailee jotain pleikkaa ja huutaa samalla pelin tahdissa että miten se pelailu etenee, höööh!! Huu!! Auuuuuuuh! Voee vitttuuu!! Höäöäöäööä!!!!

Eilen menin hyvissä ajoin nukkumaan kun väsytti, heräin tähän mölyääneen v-ttu kello 4.00 aamulla?? Että minua sieppasi, onko ihan pakko mölytä aamuyöllä? Hyvähän se on mölytä kun itse varmaa heräilee päivällä 12 aikaan, mutta joidenkin pitää mennä töihin aamulla!!!

Nousin ylös sängystä, vetäsin keukot ilmaa täyteen ja huusin täysillä seinät raikuen "TURPA KIINNI VITTU SAATTANA!!", tulipa hiljaista! Toivottavasti ymmärtää ettei yöllä, eikä aamuyöllä huudella siellä! Seuraavaksi tulen ryskäämään oven taakse, jos tuo ei lopu! Se on varma!

Todella hiljainen kerrostalo on ollut muutoin, vanhoja ihmisiä enimmäkseen asunnut, hiljaista kuin huopatehtaalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Minulla on ollut ongelma opiskeluaikoina eräässä kahden asukkaan solu -asunnossa, missä lähes eläkkeellä ollut äijä hermostui normaaliin asumisaikoihin ollutta metelin osuuteen. Kutsuttuani opinto-ohjaajani kuuntelemaan, että millä tasolla oikein kuuntelin ja millä genreillä. Hän tiesi, että olen huonokuuloinen. Hän tiesi tasan tarkkaan, että naapurilla ei ollut mitään oikeutta vaatia vähentämään ääntä ja siinähän minä voitin kiistelyissä, että huonokuuloinen ei saa tarpeeksi ääntä. Ääni sopi sammuttaa kello 22, kun talonjärjestyksen säännöissä luki ja naapuri joutui sitä myöntymään.

Myöskin naapuri valitti siitä, että vessaa piti vedättää keskellä yötä, niin sekin voitettiin sillä, että se kuului luonnolliseen elämään, jossa joutuu olemaankin.

Voitteko te mennä muka paskalle, jossa yhteisvessassa on jo etukäteen vedetty jätökset sinne pyttyyn vetämättä vessaa?

Minä nykyään sipsuttelen aina ninja-varpaisilla ja en käytä kantapäitäni, koska kokemuksestani huonokuuloisuudestani tunsin ne kantapäät aina ylhäältä sekä alhaalta niin herkästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Minulla on ollut ongelma opiskeluaikoina eräässä kahden asukkaan solu -asunnossa, missä lähes eläkkeellä ollut äijä hermostui normaaliin asumisaikoihin ollutta metelin osuuteen. Kutsuttuani opinto-ohjaajani kuuntelemaan, että millä tasolla oikein kuuntelin ja millä genreillä. Hän tiesi, että olen huonokuuloinen. Hän tiesi tasan tarkkaan, että naapurilla ei ollut mitään oikeutta vaatia vähentämään ääntä ja siinähän minä voitin kiistelyissä, että huonokuuloinen ei saa tarpeeksi ääntä. Ääni sopi sammuttaa kello 22, kun talonjärjestyksen säännöissä luki ja naapuri joutui sitä myöntymään.

Myöskin naapuri valitti siitä, että vessaa piti vedättää keskellä yötä, niin sekin voitettiin sillä, että se kuului luonnolliseen elämään, jossa joutuu olemaankin.

Voitteko te mennä muka paskalle, jossa yhteisvessassa on jo etukäteen vedetty jätökset sinne pyttyyn vetämättä vessaa?

Minä nykyään sipsuttelen aina ninja-varpaisilla ja en käytä kantapäitäni, koska kokemuksestani huonokuuloisuudestani tunsin ne kantapäät aina ylhäältä sekä alhaalta niin herkästi.
Selityksestäsi saa sen kuvan että kun on huonokuuloinen niin 7-22 on oikeus luukuttaa musiikkia kovalla. Tietämättä äänentasoja on vaikea ulkopuolisena sanoa asiasta sen enempää, mutta sopii sitä varmaan huonokuuloisenakin ottaa naapurit huomioon.

Vessassa käymisestä valittaminen onkin ihan turhaa.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Selityksestäsi saa sen kuvan että kun on huonokuuloinen niin 7-22 on oikeus luukuttaa musiikkia kovalla. Tietämättä äänentasoja on vaikea ulkopuolisena sanoa asiasta sen enempää, mutta sopii sitä varmaan huonokuuloisenakin ottaa naapurit huomioon.
Vein juuri ilmoitustaululle lapun, jossa vaadin liikuntavammaisia olemaan omimatta sitä vitun hissiä kuin mustasukkaiset rakastajat. Olen Naapuri ja Minulla on Oikeus!
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Tässä talossa on onneksi kaikki paitsi 1 naapuri kuolemankielissä olevia vanhuksia. Hiihtävät kahdet villasukat päällekkäin eli kantapääkolinaa ei kuulu. Mahdollinen tuleva haitta on haju jos potkaisevat tyhjää. Yhtään lapsiperhettä ei talossa ole. Jotain kertoo että talossa on vain 1 wifi verkko minun lisäksi pysyvästi päällä, ja ajoittain "mokkula" nimisiä verkkoja jotka sammutetaan kun laskut maksettu. On tässä about 20 asuntoa ja viereinen taloyhtiö on seinässä kiinni ja siinä samanverran. :happy:

Tupakkaa käryttää muutama. No sen jaksaa kyllä, vaikka itse käynkin sähköllä.

Kokemusta on, että kantapääastuja voi ajaa puoli taloa hulluksi (CP-vammainen about 17v poika) kun kävely on mitä on, eli koipea hakataan lattiaan niin että laastit tippuu katosta. Lisänä hurtta haukkumassa.
 
Viimeksi muokattu:

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itsehän öisin sipsutan kuin prinsessa. :D Ollut itsellä nimittäin myös kantapääkävelijä ylänaapurina, joten tiedän hyvin miten vittumaisesta asiasta kyse, joten koitan suosiolla minimoida kaikki mahdolliset vastaavat äänet alaspäin. :btooth:
snap,crackle,pop kun on pakko käydä vessassa yöllä?.:D:D

/offtopic
Itse joutunut asumaan tollaisessa vanhassa elementtitalossa jossa oikeasti nappurirapussa oleva tyyppi kuului omaan rappuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
128
snap,crackle,pop kun on pakko käydä vessassa yöllä?.:D:D

/offtopic
Itse joutunut asumaan tollaisessa vanhassa elementtitalossa jossa oikeasti nappurirapussa oleva tyyppi kuului omaan rappuun.
Mulla kuului aina naapurin kusenlorotus ja viheltely. Oli kiva herätä siihen joka kerta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Täysin samaa mieltä, se on vaan joillekin ihmisille käsittämätöntä ottaa toisia huomioon ja eletään niinkuin pellossa. Metelöidään, sotketaan jätetään omia romuja sinne tänne taloyhtiön alueelle. Onneksi pahimmista häiritsijöistä pääsee yleensä eroon, mutta kuitenkin. Kerrostaloasuntoon kun on muuttamassa kannattaa ottaa varmasti selvää millainen taloyhtiö ja millaista sakkia talossa asuu, jos ei siis muuta johonkin kaupungin vuokramurjuun jossa todennäköisyys naapuripaskalle on kovempi. Nykyinen taloyhtiö talossani on aika tiukka ja porukkaa on lennellyt pihalle aika tiuhaakin tahtia, eteenkään "opiskelija"kommuunit eivät kauaa tässä talossa viihdy.
Mitä tarkoitat "lennellyt pihalle"? Hieman värikkäältä tarinalta kuulostaa. Jotenkin epäilyttää, että teillä on siellä nippu asuntoja taloyhtiön hallinnassa kun normaalistikin kyseessä on poikkeustapaus.

Nykyään tuppaa joka talo muuttumaan vuokra-asuntolaksi kaupungeissa, kiitos sijoittajien.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Mitä tarkoitat "lennellyt pihalle"? Hieman värikkäältä tarinalta kuulostaa. Jotenkin epäilyttää, että teillä on siellä nippu asuntoja taloyhtiön hallinnassa kun normaalistikin kyseessä on poikkeustapaus.

Nykyään tuppaa joka talo muuttumaan vuokra-asuntolaksi kaupungeissa, kiitos sijoittajien.
Lennellyt pihalle eli saanut häädön kun eivät ole varoituksista huolimatta tehneet parannusta, olen jututtanut taloyhtiön pjtä joskus asiaa koskien ja sanoi että kyllä heillä yleensä keinot löytyy miten häiriköt saadaan joko lopettamaan perseilyn tai sitten häätö jos ei muu auta. Toki ainakin yhdessä tapauksessa pihalle lensi teinit ns. epävirallisesti eli asunnon omistavat porukat kyllästyivät jatkuviin valituksiin niin käskivät lapsia tulemaan kotiin asumaan kun ei omillaan asuminen vielä onnistunut tjms, sen jälkeen kyseiseen asuntoon tuli ihan kunnon vuokralaiset joiden kanssa ei enää ongelmia ole ollut. Taloyhtiö on suht sisäsiittoinen ja tarkka mutta niiden kanssa jos on hyvissä väleissä niin homma toimii.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Lennellyt pihalle eli saanut häädön kun eivät ole varoituksista huolimatta tehneet parannusta, olen jututtanut taloyhtiön pjtä joskus asiaa koskien ja sanoi että kyllä heillä yleensä keinot löytyy miten häiriköt saadaan joko lopettamaan perseilyn tai sitten häätö jos ei muu auta. Toki ainakin yhdessä tapauksessa pihalle lensi teinit ns. epävirallisesti eli asunnon omistavat porukat kyllästyivät jatkuviin valituksiin niin käskivät lapsia tulemaan kotiin asumaan kun ei omillaan asuminen vielä onnistunut tjms, sen jälkeen kyseiseen asuntoon tuli ihan kunnon vuokralaiset joiden kanssa ei enää ongelmia ole ollut. Taloyhtiö on suht sisäsiittoinen ja tarkka mutta niiden kanssa jos on hyvissä väleissä niin homma toimii.
No ei vieläkään kuulosta siltä, että tiedettäisiin yhtään mistä puhutaan. Joko pj tykkää värittää aika reippaasti puheittaan (häätö onkin irtisanottu vuokrasopimus) tai vedättää tietoisesti. Ei asunnosta edelleenkään tässä maassa ihan noin vaan lennetä pihalle.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 416
No ei vieläkään kuulosta siltä, että tiedettäisiin yhtään mistä puhutaan. Joko pj tykkää värittää aika reippaasti puheittaan (häätö onkin irtisanottu vuokrasopimus) tai vedättää tietoisesti. Ei asunnosta edelleenkään tässä maassa ihan noin vaan lennetä pihalle.
Joo minäkin aluksi käsitin, että tässä olisi omistusasunnosta omistaja heitetty pellolle.
Mutta ilmeisesti vuokralaisista kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Tämäkin riippuu varmaan vähän ihmisistä. Meillä on alle 8 asunnon rivari ja hyvin on toiminut tuo talkoomuotoisuus, pari kertaa vuodessa rykästään yhdessä isommat asiat kuntoon ja muuten jokainen huolehtii omien pihojensa lumien siivoiluista ja ruohonleikkailuista, silloin tällöin parempikuntoiset saattaa leikata ns. "yhteisiä" nurtsialueita enemmänkin jos on aikaa. Ite ainakin ihan mieluusti huristelen kesällä nurtseja joten tulee sitten kerralla ajeltua oman pihan lisäksi enemmän. Vastavuoroisesti sitten kehtaa kysyä naapurilta työkaluja lainaan jos tulee jotain tarvetta. Lumitöitä tehdään puolin toisin jos joku on reissussa ym, tähän asti on toiminut hyvin. Tietysti heti jos taloyhtiöön muuttaa joku mulkku niin koko järjestelmä menee v*tuiksi... :)
Vähän samat fiilikset täällä, mutta ilman talkoita ja vuoroja. Ajoväylät auraa ja hiekottaa huoltoyhtiö, mutta muuten jokainen hoitaa omat pihansa. Ruohot leikkaa yhteisiltä alueilta se, jota ne ärsyttää ensimmäisenä (tai ehkä, se jonka vaimoa ne ärsyttää ekana) eli lähinnä minä tässä päädyssä pihaa ja eräs toinen toisessa päädyssä.

Yksi mulkku täällä kävikin pari vuotta asumassa. Omakotitalosta muutti ja piti koko pihaa omanaan. Keräsi SERriä ja muuta romua etupihaa rumentamaan ja antoi koiriensa (joita ilmeistyi aina uusi, kun edellinen johonkin katosi) juosta vapaana. Autoja, niin toimivia kuin osiksi purettuja vieraspaikat täynnä. Näitä sitten käytiin välillä hinaamassa pois ja kohta ilmestyi taas uusia tilalle. Olin hallituksen pj tuolloin ja jouduin tälle asukkaalle välittämään jonkin verran valituksia. Takaisin tuli aina huutoa ja uhkauksia. Onneksi siltä loppui rahat ja ulosotto möi asunnon. Nykyään pitää kuulemma Fuengirolassa baaria tämä sankari.

Edit: Eipä näköjään pidäkään. Ilmeisesti rahat loppui sielläkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
Eipä ole hirveästi ollut tähän asti valittamista naapureista, kun on hyvin rakennettu talo äänieristyksen suhteen ja muutenkin keskimäärin fiksuja asukkaita. Kovin helpolla äänet ei kuulu tänne, esim. seinänaapurin koliikista kärsivän lapsen itkuhuuto ei kuulu, vaikka naapuri siitä jo ehti pahoittelemaan.

Mut nyt jostain syystä yläkerran asukin jälkikasvulla on alkanut iso pyörä heittää. Juuri edellisenä iltana / yönä tämä sankari päätti pitää jonkun henkilökohtaisen karaokesession ilman musiikkia. Muuten ihan kiva, mutta sillä jäi levy päälle ja "lauloi" helvetin kovaan ääneen Irinan vastauksia. Mut vaan tätä kohtaa "Anna mulle ne vastaukset, sä tiedät että mä tarviin ne". Aina vaan uudestaan, muutaman tunnin ajan. Joku toinen naapuri jo paukutti seinää, ja tää sankari päästää jonkun epämääräisen autistihuudon. Hetken hiljaista, ja sit jatkaa taas. Aloitti puol kymmenen aikaa illasta, piti välillä tauon ja viimeiset laulut kuului neljän aikaan yöllä. Helvetin kovaa se on kyllä äännellyt, kun useaan asuntoon on melu kuulunut. Tiedä vaikka olis oikeasti joku karaokevahvistin käytössä ollut. Mietin vaan, että missä helvetissä ton vajukin vanhemmat oli, vai oliko niillä kenties peltorit päässä? Ei voi tietää.

Sanomattakin selvää, että varoitushan niille napsuu tästä, kun useampi asukas asiasta valitti isännöitsijän mukaan.
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Nykyään pitää kuulemma Fuengirolassa baaria tämä sankari.

Edit: Eipä näköjään pidäkään. Ilmeisesti rahat loppui sielläkin.
Eli Tauski ei kyseessä ?

Yritin tällä kertaa löytää ylimmän kerroksen, mutta ei onnistunut. Yläkerran naapuri on aina se kriittisin. Muut voi olla melkein mitä vaan. No kunhan eivät pelaa koripalloa yhteisseinää vasten.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Eipä ole hirveästi ollut tähän asti valittamista naapureista, kun on hyvin rakennettu talo äänieristyksen suhteen ja muutenkin keskimäärin fiksuja asukkaita. Kovin helpolla äänet ei kuulu tänne, esim. seinänaapurin koliikista kärsivän lapsen itkuhuuto ei kuulu, vaikka naapuri siitä jo ehti pahoittelemaan.

Mut nyt jostain syystä yläkerran asukin jälkikasvulla on alkanut iso pyörä heittää. Juuri edellisenä iltana / yönä tämä sankari päätti pitää jonkun henkilökohtaisen karaokesession ilman musiikkia. Muuten ihan kiva, mutta sillä jäi levy päälle ja "lauloi" helvetin kovaan ääneen Irinan vastauksia. Mut vaan tätä kohtaa "Anna mulle ne vastaukset, sä tiedät että mä tarviin ne". Aina vaan uudestaan, muutaman tunnin ajan. Joku toinen naapuri jo paukutti seinää, ja tää sankari päästää jonkun epämääräisen autistihuudon. Hetken hiljaista, ja sit jatkaa taas. Aloitti puol kymmenen aikaa illasta, piti välillä tauon ja viimeiset laulut kuului neljän aikaan yöllä. Helvetin kovaa se on kyllä äännellyt, kun useaan asuntoon on melu kuulunut. Tiedä vaikka olis oikeasti joku karaokevahvistin käytössä ollut. Mietin vaan, että missä helvetissä ton vajukin vanhemmat oli, vai oliko niillä kenties peltorit päässä? Ei voi tietää.

Sanomattakin selvää, että varoitushan niille napsuu tästä, kun useampi asukas asiasta valitti isännöitsijän mukaan.
Eikö netissä ole sellaisia pelejä että voi yrittää laulaa jotain laulua, ja se sitten antaa pojoja sen mukaan miten se peli arvioi kuinka hyvin pysyy sen laulun mukana. Ja tuokin taitaa perustua johonkin konsolille julkaistuun peliin. Siinä ei siis soiteta mitään vaan pelkästään lauletaan mikrofoniin.

Jotenkin kuulostaa siltä että kyseinen tyyppi olisi jotain tuollaista pelannut, liian kovaäänisesti tottakai.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 350
Viestejä
4 195 411
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom