Itsellänihän on käynyt viimeisen parin vuoden aikana oikein hyvää tuuria naapureiden kanssa, asun siis kerrostalossa.
-Naapuri #1: Muutti alakertaan hieman minun jälkeeni. Törmäsin pihalla kun kantoi tavaroita kämppään, juuri samaan aikaan roudasi hirveän kokoisia kaiuttimia sisälle rappukäytävään. Jäin juttelemaan, kuten hyvän naapurin kuuluukin. Kaveri selvä piripää, selitti ettei aiheuta meteliä ja tykkää rauhasta. Jos soittaa musiikkia niin se loppuu hyvissä ajoin ennen klo 22. On kuullemma ammatti karaoken laulaja. No viikko eteenpäin ja karaokea tosiaan laulettiin niin että seinät tärisi. Tätä jatkui klo 2 asti yöllä kunnes poliisit laittoi pelin poikki. Ja oli sama juttu jatkossakin joka ikinen viikonloppu, joskus arkisinkin. Volyymi oli tosiaan tasoa että olisi voinut purkaa rakennuksen sillä tärinällä. Kiva se oli aina käydä kolkuttelemassa, että laittakaas hiljemmalle, itselläni la aamulla klo 04:45 herätys töihin. 1½ vuotta asuivat kunnes saivat häädön. Nämä sekopäät soitteli poliiseja meille ihan kiusallaan yms muuta kivaa kostoksi? Vaikka itse emme ikinä niin tehneet vaan kävimme ihan reilusti oven takana valittamassa metelistä, muut naapurit soitti sitten poliiseja paikalle.
-Naapuri #2: Muutti tähän samaan asuntoon karaokehäirikön jälkeen. Heillä koira joka ulvoi 12h päivässä asunnossa yhtäsoittoa. Nuori pariskunta joka viihtyi pilkkuun asti baarissa ja koirahan kärsi eroahdistuksesta jolloin huusi aina aamu kolmeen asti. Jonkun aikaa tätä kuunnelleena kävin asiasta sanomassa, mutta vastaus oli ettei heidän koira opi enää uusia temppuja. Tein valituksen kun meteli ei loppunut ja kehtasivat vielä sanoa isännöitsijälle ettei heillä ole koiraa. Puhuin samaan aikaan toisen isännöitsijän kanssa puhelimessa, sillä koira oli taas haukkunut tunti kaupalla. Kävin heidän oven takanaan ottamassa videopuhelun ja ei mennytkään kauaa kun heillä olikin koira. Mutta olin kuullemma uhkaillut heitä ja siksi minun olisi pitänyt lähteä???
No olihan näillä myös semmoinen tapa että tapeltiin keskellä yötä asunnossa. Pariskunnan emäntä selvästi mt potilas. Huusi yhtenä hetkenä vittua kurkku suorana, itki niin että kuului yläkertaan ja kohta oli taas kaikki ok. Kaapin ovia hakattiin nyrkeillä öisin samaan aikaan kun huuto raikasi. Nämä muutti kaikessa hiljaisuudessa pois ihan hetki sitten.
-Naapuri #3: Asuu samassa kerroksessa seinän toisella puolella. Ilmeisesti myös molemmat heistä jotain nuoria. Kun perjantaisin klo tulee 16, alkaa seinän toisella puolella ryyppääminen ja se jatkuu sunnuntai aamuyöhön klo 4-6 asti. Ja meteli on sen mukaista. Välillä istutaan parvekkeella ja riekutaan kuin se olisi kuppilan terassi. Tämä tosi kivaa kesällä kun joudut lämpöjen takia pitää ikkunoita auki ja aamulla herätys töihin. Olen heillekin asiasta maininnut, että minulla ei ole elämistä vastaan mitään enkä ole edes kovin herkkä metelille. Muutta joku raja silläkin on kuinka myöhään ja kovaa sitä saa jatkuvalla syötöllä tuputtaa kerrostalossa naapureille. Olivat hiljaa pari viikonloppua ja taas ralli jatkuu aina perjantaina. En edes jaksa mennä asiasta sanomaan.
Ja nämä kaikki on tosiaan yhdestä ja samasta asunnosta...