Perkeleen naapurit.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Nykyään saa todella huokeaan hintaan ikkunoihin jälkiasenteisia korvausilmaventtiilejä. Järeimmissä joudutaan karmia jyrsimään, mutta helpoimmillaan ei tarvitse tehdä mitään (tiivisteet uusitaan ja venttiili imee ilman alakarmin ja pokan välistä, suutin puskee sisälehden puolelta yläkarmista osittain lämmenneen ilman sisään). Korvausilma kiertaa ikkunan eri lehtien yli/ali ja lämpiää täten samalla.
Siis ikkunoissa on korvausilmaventtiilit (ikkunaremontista ehkä joku 10v aikaa), mutta ongelma olikin siinä että osa korvausilmasta edelleen imetään rappukäytävästä joka monesti haisee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Tässäkin pitäis taloyhtiöiden kylmänviileesti tiivistää kunnolla asunnon ulko-ovet ja säätää poistoilmaventtiileitä korvausilmaventtiilien kanssa balanssiin, jotta ei kumpikaan vinkuisi/suhisisi. Ja mielellään silleen että suuri osa poistoilmasta katoaisi ehdottomasti kylpyhuoneen kautta, jotta se kuivuisi paremmin.
Viime vuonna nuo ilmanvaihtokanavat puhdistettiin ja säädettiin, eli siltä osin on kunnossa. Kylpyhuoneen kautta selvästi menee enemmän poistoilmaa, mutta siinäkin pitää muistaa jättää ovi auki kuivatessa ettei se pienennä sitä. Ei varmaan muuten olis mitään ongelmaa edes jos osa naapureista ei vain tupakoisi sisällä tai muuten asunto haisisi paskalle (kuten joillakin 2vk ryyppyputken aikana).

Kerrostalon ulko-ovea on hankala tiivistää kunnolla koska siinä on aina se postiluukku mikä päästää kyllä ilmaa helposti lävitseen.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Viime vuonna nuo ilmanvaihtokanavat puhdistettiin ja säädettiin, eli siltä osin on kunnossa. Kylpyhuoneen kautta selvästi menee enemmän poistoilmaa, mutta siinäkin pitää muistaa jättää ovi auki kuivatessa ettei se pienennä sitä. Ei varmaan muuten olis mitään ongelmaa edes jos osa naapureista ei vain tupakoisi sisällä tai muuten asunto haisisi paskalle (kuten joillakin 2vk ryyppyputken aikana).

Kerrostalon ulko-ovea on hankala tiivistää kunnolla koska siinä on aina se postiluukku mikä päästää kyllä ilmaa helposti lävitseen.
Täällä ainakin toi wc:n ilmanvaihtokanava imee ilmat ulko-oven läpi rapusta ja ilmeisesti viemäristä ne ilmat sekä tietenkin ikkunoiden kautta(idioottimaista 60-70 luvun suunnittelua,asunut helsingissä koko ikäni enkä ollut nähnyt missään tollaisia ratkasuja kuin täällä :rofl: ).Koneellinen ilmastointi tuntuu olevan vielä säädetty päin v*ttua eli talvella noi ilmee sitä ilmaa ihan kunnolla(paperi pysyy hyvin kiinni venttiilissä) sinne eli lämmöt karkaa ja kesällä se ei tunnu taas toimivan ollenkaan.:D:kahvi:
 
Viimeksi muokattu:

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
70-luvun kerrostaloon kun vaihdetaan 2010 luvun tiiviit energia ikkunat korostuu tuo korvausilman tuleminen vääristä paikoista jos menee niitä uusien ikkunoiden tuloilmaventtiilejä tukkimaan. IV-koneiston ollessa tehostuksella, alipaine kämpässä on melkoinen, niin että isot ikkunat natisee ja parvekkeen oven saa tosissaan työntää auki.

Mulla on sillai että olohuoneen ikkunan karmissa on venttiili jossa kesä, talvi ja kiinni asennot. Kesä asennossa ilma tulee suoraa ulkoa ja talvi asennossa ilma kiertää ikkunan välistä. Tämä on varsin toimiva. Makuuhuoneessa taasen on sellainen tuuletusluukussa oleva räppänä joka säätyy lämpötilan mukaan pienemmälle/kiinni. Siitä kyllä puhaltaa kivasti kylmä ilma sisään, etenkin kovalla pakkasella. Veikkaan että tuon on moni mennyt tukkimaankin, niin on sitten sisäilmat sekaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Kantapääastuminen ei tosiaan katso henkilön kokoa, itse asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja taannoin alakerrassa asui pienikokoinen muija, joka oli kantapääastuja. Kyllä se jytinä vaan kuului sieltä _alakerrasta_. Sääliksi kävi sen asunnon alapuolella asuvia.
Näinhän se on. Aina kun puhutaan kantapääkävelijöistä tulee vain mieleen vanhasta kunnon murosta kun joku siellä kerran veisteli että "Jos kävelemisestä lähteen ääntä, kyseessä on läski tai vammainen"
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun muutan tällaiseen "vuokrakerrostaloon". Asukkaat on luokkaa simpanssi ja lukutaidoton. Taloyhtiön säännöissä kielletään hylättyjen ja liikennekäytöstä poistettujen ajoneuvojen säilytys parkkialueella ja taloyhtiön tontilla. Eiköhän siellä ole ns. yleisillä paikoilla kaksi autoa, jotka on seisonnassa. Toinen näköjään ollut jo viimevuoden heinäkuusta lähtien poistettuna liikenteestä. Sitten viereisessä rapussa asuu joku hermanni, joka säilyttää neljää autoa pihalla. Yksi verovelkainen paska on jätetty tyylikkäästi pysäköinti kielletty/pelastustie kyltin jälkeen ja seissyt siinä puoli vuotta. Olen 6kk odottanut tolppapaikkaa ja olen ollut kokoajan jonossa ensimmäisenä. Helpottaisi huomattavasti, jos sen saisi, niin ei tarvitse kuumotella kotiin palatessa, että onko siellä pysäköintitilaa vai loputkin paikat tuupattu täyteen jotain verovelkaisia paskoja.

Kaupungille laitoin viestiä tuosta pelastustielle jätetystä autosta ja vastasivat "katsomme tilanteen". Yli kuukausi mennyt ja mitään ei ole tapahtunut. Eikä vastata enää sähköposteihin. Onhan se vaikeaa vastata, kun kysymys oli "hoidatteko te tuon tapauksen vai kysynkö isännöitsijältä?"

Edellisessä taloyhtiössä oli about kaikki hyvin. Olin ilmeisesti ainoa vuokralainen koko talossa ja nuorin asukas. Muut olit +40v ja fiksuja tapauksia. Autot jätettiin sinne mihin ne kuului jättää, koskaan ei pitänyt valittaa muille eikä myöskään minulle valitettu.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
552
Kaupungille laitoin viestiä tuosta pelastustielle jätetystä autosta ja vastasivat "katsomme tilanteen". Yli kuukausi mennyt ja mitään ei ole tapahtunut. Eikä vastata enää sähköposteihin. Onhan se vaikeaa vastata, kun kysymys oli "hoidatteko te tuon tapauksen vai kysynkö isännöitsijältä?"
Ota tuosta kuva ja meilaa pelastuslaitokselle. Ne tekevät asialle jotain jos katsovat aiheelliseksi. Näin kehotti tulityökurssia pitänyt palomies tekemään.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Mikähän yhtiö omistaa ja isäinnöi sitä taloa ? Mä oon meinaan täs viimeaikoina alkanu semmosta pohtimaan, et jos talon omistaa joku säätiö taikka yhtiö, mitkä nimenomaan auttavat vähäosaisempia ja alkoholisteja/narkkareita jne, jne, ni niissä katotaan läpi sormien asioita ja mitään ei haluta hoitaa. Taikka sit ei oo vaan selkärankaa hoitaa näitä hommia, ku ovat ottaneet asiakkaikseen hankalia asukkaita, siihenkin vaikuttaa isäinnöitsijän rohkeus.
Ovenia omistaa ja Lassila & Tikanoja isännöi. L&T:n kanssa mikään ei onnistu. Odotettiin keittiön hanan, pistorasian ja valokatkaisijan vaihtoa 3kk. Sähköhommat suoriuitui toisen firman kautta, mutta odotetaan vieläkin uutta hanaa. Ihan jees, kun vuotava hana ei kiinnosta ketään. Oli täällä 30min yksi putkimies, mutta mitään ei tehnyt ja ilmoitti, ettei pysty vaihtamaan hanaa. L&T:lle ilmoitin viallisesta ilmanvaihdosta, kun kananmunia keitettäessä kosteus jäi ikkunoihin ja puukarmeihin muodostui hometta. Vastaus oli "hoidetaan homma huomenna". Menikö kaksi viikkoa, että tuosta toisesta huoltofirmasta soitettiin ja kyseltiin sähköongelmista. Mainitsin sitten tämän ilmanvaihtovian, mutta L&T ei ollut siitä antanut mitään mainintaa. Olisiko ollut siitä noin viikko eteenpäin, niin ilmanvaihto alkoi toimimaan.

Ja kiitos @AHPU tuosta vinkistä. Voisin tänään suorittaa tuollaisen operaation.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Ovenia omistaa ja Lassila & Tikanoja isännöi. L&T:n kanssa mikään ei onnistu. Odotettiin keittiön hanan, pistorasian ja valokatkaisijan vaihtoa 3kk. Sähköhommat suoriuitui toisen firman kautta, mutta odotetaan vieläkin uutta hanaa. Ihan jees, kun vuotava hana ei kiinnosta ketään. Oli täällä 30min yksi putkimies, mutta mitään ei tehnyt ja ilmoitti, ettei pysty vaihtamaan hanaa. L&T:lle ilmoitin viallisesta ilmanvaihdosta, kun kananmunia keitettäessä kosteus jäi ikkunoihin ja puukarmeihin muodostui hometta. Vastaus oli "hoidetaan homma huomenna". Menikö kaksi viikkoa, että tuosta toisesta huoltofirmasta soitettiin ja kyseltiin sähköongelmista. Mainitsin sitten tämän ilmanvaihtovian, mutta L&T ei ollut siitä antanut mitään mainintaa. Olisiko ollut siitä noin viikko eteenpäin, niin ilmanvaihto alkoi toimimaan.

Ja kiitos @AHPU tuosta vinkistä. Voisin tänään suorittaa tuollaisen operaation.
Eikös se L&T ollutkin Laiskat ja Tyhmät? Tai näin ainakin eräs huhu ja kokemus huoltoyhtiönä kertoo.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Jooh, ei tuo toimi sitten alkuunkaan. Kuitenkin hauskaa, että tuollainen vesivuoto ollut jo 6kk tiedossa, eikä sille tehdä mitään. Noh, minä olen asiasta ilmoittanut monesti, joten ei ole ainakaan mun ongelma, jos tulee jotain kosteusvauriouta tai vesivahinkoja. Ja L&T:n kautta tota tolpallista parkkiruutuakin odotetaan.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Jotenkin tuo parkkipaikan tilanne aiheutti niin infernaalisen vitutuksen, että kaivoin Trafista parin hylätyn auton omistajatiedot. Toisen omistaa kaverin ex muija ja kaveri kertoi, että autoon tuli siirtokehotus hänen parkkipaikalla ja siitä hänen exä siirsi auton meidän parkkipaikalle. Katsastus mennyt umpeen viimevuoden toukokuussa... Toinen parkkipaikalla seisovista autoista kuuluu yläkerran kantapääkävelijöille, joista olen täällä jo kertonut. Olipa mukava yllätys. Jospa avaisin seuraavaksi uuden välilehden ja alan katselemaan omakotitaloja keskeltä metsää...

Ja pakko selventää: En halua olla mikään kotipoliisi tai Ulla Taalasmaa. Tilanne on vaan se, että työpäivän jälkeen saa pelätä vapaiden parkkipaikkojen puolesta, kun piha on täynnä seisonnassa olevia malmikasoja tai sitten näitä autohamstraajan aarteita. Kerrostalon piha/parkkialue ei ole oikea paikka toteuttaa tällaisia harrastuksia.
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Et halua olla koti poliisi mutta näet vaivaa selvitellä kenen autot on. Mahdat säkin olla melkosen vittumainen naapuri.
 

__7

Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Jotenkin tuo parkkipaikan tilanne aiheutti niin infernaalisen vitutuksen, että kaivoin Trafista parin hylätyn auton omistajatiedot. Toisen omistaa kaverin ex muija ja kaveri kertoi, että autoon tuli siirtokehotus hänen parkkipaikalla ja siitä hänen exä siirsi auton meidän parkkipaikalle. Katsastus mennyt umpeen viimevuoden toukokuussa... Toinen parkkipaikalla seisovista autoista kuuluu yläkerran kantapääkävelijöille, joista olen täällä jo kertonut. Olipa mukava yllätys. Jospa avaisin seuraavaksi uuden välilehden ja alan katselemaan omakotitaloja keskeltä metsää...

Ja pakko selventää: En halua olla mikään kotipoliisi tai Ulla Taalasmaa. Tilanne on vaan se, että työpäivän jälkeen saa pelätä vapaiden parkkipaikkojen puolesta, kun piha on täynnä seisonnassa olevia malmikasoja tai sitten näitä autohamstraajan aarteita. Kerrostalon piha/parkkialue ei ole oikea paikka toteuttaa tällaisia harrastuksia.
Kaupungin vuokrakasarmit lähes poikkeuksetta tunnistaa pihoilla ja lähellä olevien katujen varsilla olevista räjähtäneistä oooppeleista ja ranskalaisista. Nykyään kyllä seassa on pari hyvältä näyttävää osaribemmiä tai -audia. Useamman kertaa jo "liikaa" maantietä nähneitä, jos mittariston valot menevät päälle. Näyttävät hyvältä, mutta eivät sovi ympäristössä vallitsevaan "boheemiin" tunnelmaan. Osuvat liikaa silmään.

Pistetään päälle vielä roskakatoksen vieressä pari kuukautta majaillut kovaa kyytiä saanut sohva ja pari lintujen nokkimaan sontasäkkiä. Siellä odottavat odottavat uutta omistajaa, L&T:n hanska se ei tule olemaan erillisveloituksetta... Jos vanhat sattuvat vahingossa katoamaan jonnekin, niin uudet tulokkaat ovat jo jonossa. Niin se räjähnyt auto, sohva kuin sontasäkki.

Sori. Purin omia tuntemuksiani...
 

__7

Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Jotenkin tuo parkkipaikan tilanne aiheutti niin infernaalisen vitutuksen, että kaivoin Trafista parin hylätyn auton omistajatiedot. Toisen omistaa kaverin ex muija ja kaveri kertoi, että autoon tuli siirtokehotus hänen parkkipaikalla ja siitä hänen exä siirsi auton meidän parkkipaikalle. Katsastus mennyt umpeen viimevuoden toukokuussa... Toinen parkkipaikalla seisovista autoista kuuluu yläkerran kantapääkävelijöille, joista olen täällä jo kertonut. Olipa mukava yllätys. Jospa avaisin seuraavaksi uuden välilehden ja alan katselemaan omakotitaloja keskeltä metsää...

Ja pakko selventää: En halua olla mikään kotipoliisi tai Ulla Taalasmaa. Tilanne on vaan se, että työpäivän jälkeen saa pelätä vapaiden parkkipaikkojen puolesta, kun piha on täynnä seisonnassa olevia malmikasoja tai sitten näitä autohamstraajan aarteita. Kerrostalon piha/parkkialue ei ole oikea paikka toteuttaa tällaisia harrastuksia.
Niin piti vielä kirjoittaa, ettei tuollaisten asioiden kaivelu auta ympäristössäsi. Käyt loputonta kamppailua. Uusi räjähtänyt "malmikasa" ilmestyy aina... tämän voisi jo lyödä vakioksi SI järjestelmään.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Eli teidän mielestä mun pitäisi vain olla hiljaa ja tyytyä siihen, että piha täytetään romuautoilla? Onhan tuo tietysti vaihtoehto. Tässä tapauksessa olen sitten mielummin "kotipoliisi" kuin hiljainen hissukka joka ei osaa sanoa vastaan.

Ja olen vittumainen naapuri? Ottaisin mielummin naapuriksi sellaisen, joka haluaa elää sääntöjen mukaan, kuin tuollaisen autohamstraajan, kantapääkävelijän tai muun häirikön. Mitä järkeä taloyhtiön säännöistä sitten edes on, jos joku haluaa että niitä noudatetaan ja samantien leimataan kyyläksi ja kotipoliisiksi?

Kyllä mullakin noita ajoneuvoja on, mutta säilytän niitä muualla kuin taloyhtiön tontilla. Kyllä sen jo maalaisjärki sanoo, että jos haluaa harrastella tuollaista autojen keräilyä, niin kerrostalon piha ei ole siihen oikea paikka.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Vastapäätä asuu lumityöfiksaatioämmä. Heti kun tulee 0,5 cm lunta, tämä käy kolaamassa lumet nurtsille asti postilaatikoiden ympäri. Sama jokaisen lumikuron jälkeen. Lumet pois ja äkkiä. Kerran satuin postilaatikolle kun nainen oli kolaamassa, neljän jälkeen töistä tullessa. Hirveä huuto, että lumityöt pitää tehä, posti laittaa muuten laskun ja yhyy. Olin ihan wtf, mitä nyt tässä tapahtuu. Enemmänkin huvitti kuin vitutti. Tänään kun tiekarhu kävi raapimassa tien jiiriin, niin sama juttu. Paikkallislehteä hain laatikosta, ja akka oli tien toisella puolella vinkumassa. Pitää äkkiä lapioida, posti laittaa muuten laskun.

Sanoin että jos niitä postin laskuja tulee tekemättömistä lumitöistä, niin pistä mun laatikkoon, mä hoidan.

epic
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Vastapäätä asuu lumityöfiksaatioämmä. Heti kun tulee 0,5 cm lunta, tämä käy kolaamassa lumet nurtsille asti postilaatikoiden ympäri. Sama jokaisen lumikuron jälkeen. Lumet pois ja äkkiä. Kerran satuin postilaatikolle kun nainen oli kolaamassa, neljän jälkeen töistä tullessa. Hirveä huuto, että lumityöt pitää tehä, posti laittaa muuten laskun ja yhyy. Olin ihan wtf, mitä nyt tässä tapahtuu. Enemmänkin huvitti kuin vitutti. Tänään kun tiekarhu kävi raapimassa tien jiiriin, niin sama juttu. Paikkallislehteä hain laatikosta, ja akka oli tien toisella puolella vinkumassa. Pitää äkkiä lapioida, posti laittaa muuten laskun.

Sanoin että jos niitä postin laskuja tulee tekemättömistä lumitöistä, niin pistä mun laatikkoon, mä hoidan.

epic
Mitä hemmetin postin laskuja?

Heippalappuja posti muistaa laittaa jos joutuu autosta nousemaan ulos. Tosin ei niitäkään ole tullut kun ei ole lunta, ja naapuri hankki postilaatikon, ja tekee lumityötkin melkoisella tarkkuudella. Siis naapurilla oli jotan Postia vastaan ja haki postinsa ärrältä vuosikausia, syystä jota en muista. OT: mulla on mukavat naapurit:)
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Olen asunut kahdessa eri kerrostalossa vuodesta 2002 lähtien. Tähän päivään mennessä olen luullut että "kantapääastujat" ovat myytti. Valitettavasti tällainen tai tällaiset ihmiset ovat nyt muuttaneet yläkertaani. Asunut tässä asunnossa viimeiset kahdeksan vuotta ongelmitta, mutta nyt vituttaa yläkerran asukit.

Koko ajan kuuluu kauhea töminä yläkerrasta kun joku liikkuu siellä. Koirakin niillä vissiin on jolle ne heittelee jotain pitkin laminaattia koska kuullostaa siltä kuin siellä pelattais lätkää laminaatilla tunteja putkeen. Koira vissiin leikkii jollain luupalalla suoraan laminaatilla, koska helvetinmoinen kopina ja raaahausääni kuuluu päivisin.

Onneksi rauhoittuvat yöksi, joten saa ainakin nukuttua rauhassa. Vituttais asua jonkun henkisesti teini-ikäisen bassojumputuksessa.
Voi helvetti sentään. Kahdeksan vuotta asunut omistusasunnossa täällä täysin ongelmitta. Nyt nää yläkerran jokinorsut ovat kaksi päivää peräkkäin vetäneet alkomahoolia kämpässään. Eilen perjantaina lopettivat kuitenkin 23.30 ja kun samalla kattelin elokuvaa, niin ajattelin että ei haittaa. Kun leffa loppui oli hiljaista ja pääsi nukkumaan normaalisti. Huomautan tässä vaiheessa että olen jo kerran käynyt ovikelloa soittelemassa, mutta kukaan ei avannut ovea tällöin, joten jätin ystävällisen lapun jossa muistutin hiljaisuudesta yöllä.

Lauantaina sama ralli. Alkoi 14.00 ja jatkui 23.55 asti, kunnes kävin kertomassa kusipäille että nyt olisi hyvä aika lähteä baariin tai muuten pitää turpansa kiinni jotta muut voivat nukkua rauhassa. Oven avannut mieshenkilö kuunteli mitä sanoin ja kysyi minulta heti perään että vittuilenko hänelle. Vastasin, kyllä, vittuilen sulle suoraan päin naamaa ja haluan nukkua rauhassa yöni, jonka jälkeen kävelin rauhassa omaan asuntooni. Pari minuuttia kuului kolinaa yläkerrasta, jonka jälkeen on nyt ollut hiljaista 20 minuuttia.

Nämä ihmiset ovat lähemmäs 40-vuotiaita, eivätkä silti ymmärrä kerrostaloasumisen sääntöjä. Toivottavasti eivät hanki lapsia. :nb:
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Eli teidän mielestä mun pitäisi vain olla hiljaa ja tyytyä siihen, että piha täytetään romuautoilla? Onhan tuo tietysti vaihtoehto. Tässä tapauksessa olen sitten mielummin "kotipoliisi" kuin hiljainen hissukka joka ei osaa sanoa vastaan.

Ja olen vittumainen naapuri? Ottaisin mielummin naapuriksi sellaisen, joka haluaa elää sääntöjen mukaan, kuin tuollaisen autohamstraajan, kantapääkävelijän tai muun häirikön. Mitä järkeä taloyhtiön säännöistä sitten edes on, jos joku haluaa että niitä noudatetaan ja samantien leimataan kyyläksi ja kotipoliisiksi?

Kyllä mullakin noita ajoneuvoja on, mutta säilytän niitä muualla kuin taloyhtiön tontilla. Kyllä sen jo maalaisjärki sanoo, että jos haluaa harrastella tuollaista autojen keräilyä, niin kerrostalon piha ei ole siihen oikea paikka.
Eiköhän se sun naapurisi saa kävellä omassa asunnossaan juuri parhaaksi katsomalla tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Jotenkin tuo parkkipaikan tilanne aiheutti niin infernaalisen vitutuksen, että kaivoin Trafista parin hylätyn auton omistajatiedot. Toisen omistaa kaverin ex muija ja kaveri kertoi, että autoon tuli siirtokehotus hänen parkkipaikalla ja siitä hänen exä siirsi auton meidän parkkipaikalle. Katsastus mennyt umpeen viimevuoden toukokuussa... Toinen parkkipaikalla seisovista autoista kuuluu yläkerran kantapääkävelijöille, joista olen täällä jo kertonut. Olipa mukava yllätys. Jospa avaisin seuraavaksi uuden välilehden ja alan katselemaan omakotitaloja keskeltä metsää...

Ja pakko selventää: En halua olla mikään kotipoliisi tai Ulla Taalasmaa. Tilanne on vaan se, että työpäivän jälkeen saa pelätä vapaiden parkkipaikkojen puolesta, kun piha on täynnä seisonnassa olevia malmikasoja tai sitten näitä autohamstraajan aarteita. Kerrostalon piha/parkkialue ei ole oikea paikka toteuttaa tällaisia harrastuksia.
Työnpuolesta olen syksyn aikana hylättyjä autoja siirrättänyt useita, melko iisi homma, ota yhteyttä isännöitsijään että hoitaa pois alta;)
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
98
Naapurilla on vähän ongelmia sisäistää yhteisiä pelisääntöjä. Kolmen aikaan yöllä saatetaan mennä suihkuun kolistelemaan. Välillä jos koira on yksinään kotona se saattaa haukkua useamman tunnin keskellä yötä. Koira kulkee ulos ilman hihnaa ja vääntää tarpeensa nurmialueella, jossa on koirien ulkoiluttaminen kielletty (siellä leikkii paljon lapsia). Paskatkin jätetään tietenkin keräämättä. Pyykkituvan ainoa pyykkikone varataan silloin tällöin koko päiväksi - tätä en ole jaksanut tarkemmin kytätä, mutta epäilen että kenelläkään lapsettomalla olisi tarvetta pestä noin 12 koneellista pyykkiä yhtenä päivänä. Tätä ei kait myöskään talon järjestyssäännöt kiellä, mutta tuon tyyppinen käytös yleensä johtaa suurempaan sääntelyyn, että käyttö on jokseenkin joustavaa. Talossa kuitenkin yli 30 asuntoa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Naapurilla on vähän ongelmia sisäistää yhteisiä pelisääntöjä. Kolmen aikaan yöllä saatetaan mennä suihkuun kolistelemaan. Välillä jos koira on yksinään kotona se saattaa haukkua useamman tunnin keskellä yötä. Koira kulkee ulos ilman hihnaa ja vääntää tarpeensa nurmialueella, jossa on koirien ulkoiluttaminen kielletty (siellä leikkii paljon lapsia). Paskatkin jätetään tietenkin keräämättä. Pyykkituvan ainoa pyykkikone varataan silloin tällöin koko päiväksi - tätä en ole jaksanut tarkemmin kytätä, mutta epäilen että kenelläkään lapsettomalla olisi tarvetta pestä noin 12 koneellista pyykkiä yhtenä päivänä. Tätä ei kait myöskään talon järjestyssäännöt kiellä, mutta tuon tyyppinen käytös yleensä johtaa suurempaan sääntelyyn, että käyttö on jokseenkin joustavaa. Talossa kuitenkin yli 30 asuntoa.
Tuosta suihku hommasta sen verran että saattaa tehdä esim vuorotyötä jolloin se tulee töistä tai on just herännyt töihin sillon kolmen aikaan. Itse ainakin käyn suihkussa kun tulen hikisenä töistä oli kello mitä vain, toki jos hiljaisuuden aikaan niin koittaa senkin tehdä mahdollisimman vähällä metelillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Niin sanottuja normaaleja asumisen ääniä saa tehdä hiljaisuudenkin aikana. Näitä ovat mm. suihkussa käynti, wc-pöntön vetäminen, liikuminen etc.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 254
Tiettyyn pisteeseen saakka. Suihkun ääni yleensä on vaan putken lievä kohina, joka itseä ei ainakaan yöllä häiritsisi.
Ei, väärin meni. Ne normaalit elämisen äänet ovat normaaleja ääniä, niille ei ole mitään tiettyä pistettä, vaan niitä saa olla. Ne eivät kuulu kenellekään ulkopuoliselle ja niistä huomauttaminen on häiriköintiä. Jos jollain on oikein kunnolla pakki sekaisin ja vessassa paskoa loristetaan 25 kertaa yössä, se on hänen yksityisasiansa ja olisi moukkamaista olla edes huomaavinaan.

Jos tällainen ääni häiritsee naapuria, kyseessä on vika, olkoon sitten rakennuksessa tai ilmanvaihdossa. Vian korjaamisesta on vastuussa taloyhtiö eli sen hallitus. Äänen lähteenä oleva asukas on sivullinen, jolla ei ole osuutta asiaan.

Edit: Ja se iänikuinen vaiva, ku joittenkin pitää kusta seisaaltaan keskelle pöntön vettä keskellä yötä, jotta varmasti lorinan ääni kuuluu kolmeen kerrokseen. Joillekkin se vaan ilmeisesti tuottaa primaalia tyydytystä, ku kusenlorinaa saa kuunnella.
Mahdollisimman paskassa ghetossa asuminen taas on joidenkin rakas harrastus. En voisi kuvitella muuttavani perseläpeen, jossa naapurien vessanpöntön ääni kuuluu kotiin asti.

On kaikesta huolimatta varsin moukkamaista kommentoida toisten wc-käyttäytymistä sikäli kun se tapahtuu toisten kodeissa eikä kyseessä ole mikään yhteisölle hygieniahaittaa aiheuttava toiminta. Minulle on käsitteellisesti täysin absurdi ajatus, että joku puhuu tästä seisaaltaan kusemisesta. Jos sattuu olemaan mies eikä ole menossa paskalle, varmaankin kusee seisaaltaan. Millä muullakaan tavalla? :confused:

Jos nyt mennään kuitenkin tälle apukoululaisten pissakakkatasolle keskustelussa kun niin hartaasti pyydät, niin harva erityisesti kai haluaa lorottaa täydellä paineella veteen. Oletko kuullut sellaisesta suihkukahvasta, joka useimmissa sivistyneen maailman varustelutason vessoissa on? Siitä lorisee vettä yleensä suoraan veteen sitä käytettäessä. Oletko varma, että ne pahat naapurit aina vaan kusevat seisaaltaan eikä kukaan koskaan pese paskojaan pois vedellä sen sijaan että tuhrisi ulostetta(verta, vaikka mitä ällöä) pakaroihin paperilla?
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Eikö niistä ainakin selkeesti romuautoista, missä ei oo kilpiä ja ruoho kasvaa jo ikkunan korkeudella, pääse sillai eroon et soittaa jollekkin paikalliselle kuusankoskelle/stenalle että tuu hakeen pihasta romuauto pois. Ite ainakin soittasin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 254
Eikö niistä ainakin selkeesti romuautoista, missä ei oo kilpiä ja ruoho kasvaa jo ikkunan korkeudella, pääse sillai eroon et soittaa jollekkin paikalliselle kuusankoskelle/stenalle että tuu hakeen pihasta romuauto pois. Ite ainakin soittasin.
Ei pääse, romurit eivät ota asukkaan tai muun satunnaisen ilmoittajan toimeksiantoa jonkun toisen omistaman, taloyhtiön alueelle jemmatun auton hinaamisesta ja paalaamisesta. Miksi kysyt tuollaista? Et selvästikään ole soittanut, koska jos olisit, sieltä olisi kerrottu, ettei tulla ja toivottu ettet enää uudestaan vittuile.

Kyllä se asia hoidetaan ihan muuta kautta. Lähinnä se on kunnallinen virallinen taho, johon ensimmäisenä otetaan (asiasta vastaavan toimesta, ei jonkun satunnaisen kaljajuopon soittamana) yhteyttä, kun romuja on tontille jemmattu, samoin kuin niitä olisi jemmattu kadulle. Romuun laitetaan siirtokehotus ja ensi viikolla hinataan pois tai muuten hävitetään.

Edes kiinteistön omistajana ei voi ihan noin Ankkalinnan tyyliin toimia. Ihan itse joutuu polttamaan ja/tai hinaamaan nahkoineen jonnekin yleiselle tiealueelle, jos haluaa olla pahis. :smoke: Romuliike ei halua poliisijuttua jonkun satunnaisen kansalaisen omaisuuden varastamisesta ja tuhoamisesta.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
147
Minulle on käsitteellisesti täysin absurdi ajatus, että joku puhuu tästä seisaaltaan kusemisesta. Jos sattuu olemaan mies eikä ole menossa paskalle, varmaankin kusee seisaaltaan. Millä muullakaan tavalla? :confused:
Viestistäsi saa käsityksen, että on olemassa kaksi tapaa kusta: Seisaaltaan suoraan keskelle vettä tähdäten ja istualtaan. Onko tullut mieleen, että seisaaltaan voi kusta myös aavistus viistoon veden reunasta? Tällöin niagaran iskuvoima kuolettuu posliiniin ja yhtäkkiä kuseminen onkin lähes äänetöntä. Tätä olen harrastanut koko ikäni - täysin seisaaltaan. Eikä pyttyihin ole tullut jälkiä tai pisarat sinkoilleet minnekään. Kantsii kokeilla, maailmat avautuu.

Isäukko kuuluu siihen häränsilmänä keskelle vettä -koulukuntaan. On huvittavaa kotona käydessä, kun usean huoneen läpi saattaa kuulla kuinka pato avataan - hänelle minkäänlainen muu ei ole vaihtoehto.

Itse olen asunut esim. 2014 rakennetussa pienkerrostalossa, joka ei sijainnut ghetossa. Siellä saattoi kuulla naapurin kusella käymisen niin hyvin omassa makkarissaan, että toimituksen lopuksi pystyi laskemaan jopa yksittäisiä veteen tipahtavia ravistuspisaroita (lorilorilorilori.. tip tip.. tip). Hassu kyllä, itse vessan vetäminen kuului hädin tuskin läpi.

Mielestäni on aina ollut peruskohteliaisuutta seisten kustessa tähdätä lievästi viistoon, jottei ääniä synny - näin esim. vieraiden olkkarissa ei tarvitse kuunnella kusenlorotusta, eikä naapureiden ruokailuhetkeä alakerrassa koristaa lorina-äänillä.

Kerrostalossa tämäkin voi olla liian monimutkaista matematiikkaa monelle.

(Mainittakoon, että joskus kännissä tulee baariin lähtöä kotoa tehdessä sorruttua kusemaan keskelle vettä, koska se on oudosti huvittavaa. Tämän pienen kauneusvirheen useimmiten annan itselleni anteeksi.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Noin niinku teoriassa voisi argumentoida että jos kusee keskelle niin se vähentää jossain määrin vessan hinkkaamisen tarvetta. Mutta toisaalta ne keskelle kusijat ei ole sitä porukkaa joka koskaan putsaisi vessaa, oli tarvetta tai ei.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
98
Toinen naapuri kolistelee kaiket yöt milloin keittiössä, suihkussa tai rynkyttää sänkyä seinään ja jos ei ole kotona niin koira haukkuu öisin. Yläkerrassa kävellään kantapäillä ja imuroidaan kahden aikaan yöllä. Normaaleja elämisen ääniä, mitä sitä jokaisesta asiasta nipottamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
...jos ei ole kotona niin koira haukkuu öisin. Yläkerrassa kävellään kantapäillä ja imuroidaan kahden aikaan yöllä. Normaaleja elämisen ääniä, mitä sitä jokaisesta asiasta nipottamaan.
No koiran haukunta ei kyllä mielestäni mene ns. normaalin elämisen piiriin. Jos se siis on edes jollain tapaa jatkuvaa. Ei koirat toki 100% ajasta hiljaa ole.
Itsellä kokemusta moisesta vitutuksesta, mutta niin vain muutaman isännöitsijän ilmoituksen jälkeen alakerran emäntä alkoin asialle tekemään jotain. Ja koira hiljeni lopulta (eikä edes lopetettu/laitettu muualle).

Noh, nykyään okt rauha. Ei moittimista ~3v jälkeen mistään kohtaa :)
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
982
Hiljaista kerrostaloa en ole eläissäni kokenut. Se ei lohduta vaikka se täysin äänetön mummo asuu vieressä, kun niitä muiden asukkaiden kanssa yhteisiä seiniä/lattioita riittää. Todennäköisyys että joku meluaa on suuri.

Usein juurikin ne kaikkein meluisimmat työttömät pummit ja opiskelijat tykkää vallata kerrostalot. Näiden ei tarvitse olla aamulla missään, joten biletys jatkuu pikkutunneille. Lapsiperheistä lähtee myöskin kunnolla ääntä päivisin, mutta jos vanhemmat työelämässä niin usein nämä hiljenee sentään yöksi.

Nyt minulla paras mahdollinen sijainti rakennuksessa. Ylin kerros ja rakennuksen pääty. Makuuhuone on aivan uloin nurkka huoneistossani. Eli käytännössä ainoa suunta mistä muuta ääntä voi kuulua on alakerta. Ja arvatkaa kuka asuu alakerrassa. Tietenkin työtön Mohamedi joka ei selvästikään osaa keskustella normaalilla äänenvoimakkuudella, vaan kaikki on sitä ählämikielen huutamista myöhään yöhön. Ja mitäköhän rojuja ne siellä siirtelee kaiken aikaa kun jumalaton ryminä kuuluu jopa tänne ylös. Onneksi en asua tuollaisten alapuolella.

Mutta nyt näyttää tulevaisuus hyvälle. Sain ylennyksen ja palkkakin nousi tuntuvasti. Paljon olen harkinnut omakotitalon ostoa ja viimein taitaa olla aika tehdä asialle jotain.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Paljon olen harkinnut omakotitalon ostoa ja viimein taitaa olla aika tehdä asialle jotain.
Ja sitten voi käydä niin, että 100 metrin päässä naapurissa on iso koira jonka omistajat tumppaa iltaisin pihalle yksinään moneksi tunniksi ja se haukkuu mielipuolisesti aivan kaikelle ja kaikille jotka talon viereisellä tiellä kulkee, oli se sitten kävelijä, pyörä, auto tai bussi. Se saatana louskuttaa niin kovaa, että se kuuluu oikeasti meille sisälle saakka. Kesälläkin saa terassilla nautiskella koko lähitienoon täyttävästä louskutuksesta kun koira kimpoilee yksinään piha-aidan laitaa jahtaamassa fölibusseja ja ohiajavia autoja, ja säikyttämässä pyöräilevät lapset puolikuoliaaksi hyökätessään puskista aitaan kiinni :facepalm:

Tämäkin on jälleen paskojen omistajien aiheuttama ongelma. Kyseessä on iso ja energinen koira, joka tarvitsisi selkeästi enemmän tekemistä kuin sillä pihassa on. Tuollaisen piskin kanssa pitäisi tehdä pitkiä metsälenkkejä ja sen pitäisi päästä purkamaan energiaa koirapuistoon tai vastaavaan muiden koirien kanssa joka-vitun-ikinen päivä, mutta sinne se vaan pihalle tungetaan itseään viihdyttämään pitkiksi ajoiksi. Miksi jumalauta hankit tuollaisen koiran, jos sinulla ei ilmiselvästi ole mahdollisuutta antaa sen koiran toteuttaa riittävästi itseään? Muutenkin olisi syytä pyrkiä kouluttamaan sille koiralle, että jokainen tielläkulkija ei ole potentiaalinen reviirilletunkeutuja joka pitää syödä elävältä ja jolle louskutetaan vintti pimeänä niin kauan, että poistuvat näköpiiristä :rage:

Mä olen henkilökohtaisesti päättänyt psykologisella tasolla jättää ton koiran huomioimatta, enkä anna sen pilata elämääni ja aiheuttaa vitutusta, mutta ihan kaikilta se ei välttämättä onnistu, ja mieluummin minäkin olisin sitä paholaiskoiraa kuuntelematta omalla pihallani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Ja sitten voi käydä niin, että 100 metrin päässä naapurissa on iso koira jonka omistajat tumppaa iltaisin pihalle yksinään moneksi tunniksi ja se haukkuu mielipuolisesti aivan kaikelle ja kaikille jotka talon viereisellä tiellä kulkee, oli se sitten kävelijä, pyörä, auto tai bussi. Se saatana louskuttaa niin kovaa, että se kuuluu oikeasti meille sisälle saakka. Kesälläkin saa terassilla nautiskella koko lähitienoon täyttävästä louskutuksesta kun koira kimpoilee yksinään piha-aidan laitaa jahtaamassa fölibusseja ja ohiajavia autoja, ja säikyttämässä pyöräilevät lapset puolikuoliaaksi hyökätessään puskista aitaan kiinni :facepalm:

Tämäkin on jälleen paskojen omistajien aiheuttama ongelma. Kyseessä on iso ja energinen koira, joka tarvitsisi selkeästi enemmän tekemistä kuin sillä pihassa on. Tuollaisen piskin kanssa pitäisi tehdä pitkiä metsälenkkejä ja sen pitäisi päästä purkamaan energiaa koirapuistoon tai vastaavaan muiden koirien kanssa joka-vitun-ikinen päivä, mutta sinne se vaan pihalle tungetaan itseään viihdyttämään pitkiksi ajoiksi. Miksi jumalauta hankit tuollaisen koiran, jos sinulla ei ilmiselvästi ole mahdollisuutta antaa sen koiran toteuttaa riittävästi itseään? Muutenkin olisi syytä pyrkiä kouluttamaan sille koiralle, että jokainen tielläkulkija ei ole potentiaalinen reviirilletunkeutuja joka pitää syödä elävältä ja jolle louskutetaan vintti pimeänä niin kauan, että poistuvat näköpiiristä :rage:

Mä olen henkilökohtaisesti päättänyt psykologisella tasolla jättää ton koiran huomioimatta, enkä anna sen pilata elämääni ja aiheuttaa vitutusta, mutta ihan kaikilta se ei välttämättä onnistu, ja mieluummin minäkin olisin sitä paholaiskoiraa kuuntelematta omalla pihallani.
No tämä! Sillä erotuksella että naapurissa asuu kaksi lappuharjaa jotka tungetaan pihalle ja siellä ne räksyttää niin että koko tienoo raikaa ja kuuluu sisälle saakka.
Muutenkin mielenkiintoista kun landelle muutin ja piskin kanssa kun lähtee pihalle ni suurimman osan matkasta pihoilla on piskit jotka alkaa armottoman konsertin kun siitä ohi kävelee. Parhaimmillaan laskin että neljän talon koirat (ja jokaisessa varmaan kaks koiraa) räksyttää yhtäaikaa kun siitä ohi kulkee. On meinaa melkoinen konsertti. Ei siinä mitää, kyllä sen kestää mutta eikö noilla koiranomistajilla mene hermo jatkuvaa räksyttämiseen? Varsinkin ne kaksi lamppuharjaa naapurissa jotka alkaa sen vitunmoisen konsertin heti kun ne lasketaan pihalle. Eikä ne tarvii edes mitään syytä. Ne vaan räksyttää aivan jatkuvalla syötöllä. Miten helvetissä niitten omistaja jaksaa kuunnella sitä vitun huutoa koko päivän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Tuli noista haukkuvista koirista mieleen ruotsin aika tiukka eläinsuojelulaki, jonka mukaan koiria ei saa jättää yksin kuin max. 4 tuntia. Käytännössä työssäkäyvät joutuvat hankkimaan koirillensa päivähoitopaikan tai hoitajan joka käy ullkoiluttamassa koiraa/koiria työpäivän aikana. Tuollainen jos tulisi Suomeenkin niin olisi aika mielenkiintoinen vaikutus koiranomistajiin ja varmaan vähentäisi osakseen koirien häiriökäyttäytymistä silloin kun kukaan ei ole kotona.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
982
Juu, tiedän että haukkuvia koiria on moni naapurusto täynnä. IMO kuitenkin huomattavasti vähemmän ärsyttävää kuin tämä samojen seinien sisäpuolella tapahtuma mekastaminen mitä kerrostalot täynnä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Se on totta. Jos tahtoo olla ihan rauhassa niin sitten pitää muuttaa metsään.
Kyllä tämä OKT:ssa asuminen on oman rauhan kannalta siltikin jotain ihan muuta kuin rivarissa, tai saatika kerrostalossa asuminen.

Tämähän menee myös molempiin suuntiin, jos olen yksin kotosalla niin eipä tule kukaan valittamaan vaikka katsoisin myöhään yöllä sotaleffaa telkkarista subbarit paukkuen. Samaten jos meillä on juhlat, niin musiikkia saa rauhassa soitella vaikka yötä myöten, eikä tarvitse evakuoitua viimeistään kympiltä baariin jatkamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Se on totta. Jos tahtoo olla ihan rauhassa niin sitten pitää muuttaa metsään.
Kyllä tämä OKT:ssa asuminen on oman rauhan kannalta siltikin jotain ihan muuta kuin rivarissa, tai saatika kerrostalossa asuminen.

Tämähän menee myös molempiin suuntiin, jos olen yksin kotosalla niin eipä tule kukaan valittamaan vaikka katsoisin myöhään yöllä sotaleffaa telkkarista subbarit paukkuen. Samaten jos meillä on juhlat, niin musiikkia saa rauhassa soitella vaikka yötä myöten, eikä tarvitse evakuoitua viimeistään kympiltä baariin jatkamaan.
Juu kyllä OKT on jotain mahtavaa vaikka koirat kuinka naapurissa haukkuis. Saa tosiaan huudattaa telkkaria niin kovaa ku jaksaa ja jos rupee inspiraationa remppavarvasta kutittamaan ni voi rempata ja sirkkelöidä vaikka koko yön.
Ja puhumattakaan siitä vitutuksesta mikä oli JOKA AINOASSA yhtiökokouksessa kun kuuli aina miten mummot haluaa milloin maalata ikkunat, milloin kunnostaa leikipaikan tai laajentaa parkkipaikkoja. Aina sai mennä kyrpä ottassa kuuntelemaan kuinka vastike TAAS KERRAN nousee.
Omakotitalossa maksat toki itse kaiken, mutta vastaavasti saat kyllä itte päättää mitä tehdään ja koska.

Miinuksena OKT asumisessa on toki se, että joka ikinen lasku mikä postilaatikosta tupsahtaa on kolminumeroinen :D Mutta kyllä se aina vastikkeen maksamisen voittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Hiljaista kerrostaloa en ole eläissäni kokenut. Se ei lohduta vaikka se täysin äänetön mummo asuu vieressä, kun niitä muiden asukkaiden kanssa yhteisiä seiniä/lattioita riittää. Todennäköisyys että joku meluaa on suuri.

Mä olin pari vuotta Munkkiniemessä tuollaisessa, ylin kerros. Yritän miettiä että keitä siinä asui naapureina, mutta en kykene muistamaan, ei niistä kuulunut eikä näkynyt mitään (eikä edes haistanut kun eivät myöskään muumioituneet sisälle :think:). Sen verran muistan, että taisin olla suunnilleen ainoa alle 55v koko talossa. Kyse ei edes ollut siitä että olisi ollut jotenkin valtavan hieno äänieristys, koska kyllä hissin ääni aina kuului.

Itse kämppä oli hieman kökkö (esim. ei parveketta ollenkaan ja keittiö 50-luvulta) joten sinänsä ei tule ikävä, mutta tuota aspektia kyllä ja seudun 50-luvulle jäänyttä yleisilmettä muutenkin. Saisi olla enemmän sellaisia "white flight"- kerrostaloalueita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Huvittavinta kerrostaloasumisessa on se, että joskus ulkona on hiljaisempaa ku talossa sisällä :D
Tämä. Herää kyllä kysymys kuinkahan paljon vuosittainen bruttokansanvitutus laskisi jos kaikki kerrostalot olisi rakenteiltaan sellaisia ettei naapureiden elämöinti kuuluisi muihin asuntoihin häiritsevällä voluumilla. Ainakin minun kasetin kunto parani aika helkkaristi kun muutin pois pahviseinäisestä 70-luvun ihmeestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Muistan kun asuin myrtsin mamulähiössä ja naapuri soitti allahu akbar musaa todella lujaa(päivällä kylläkin) niin tuo yleensä loppu samantien kun pisti vähän slayeria tai metallicaa soimaan täysillä :)
 

Terevis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
333
Paskoja taloja teillä. Ite asun 2005 rakennetussa talossa ja ikinä ei ole naapurista mitään kuulunut. Tosin olen ainoa joka ei ole eläkkeellä. Ainoa mikä vituttaa on naapurit kahvilla pihalla töistä tullessa. Ei vittuakaan kiinnosta jäädä juttelemaan elämään kyllästyneille mammoille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Nyt minulla paras mahdollinen sijainti rakennuksessa. Ylin kerros ja rakennuksen pääty. Makuuhuone on aivan uloin nurkka huoneistossani. Eli käytännössä ainoa suunta mistä muuta ääntä voi kuulua on alakerta. Ja arvatkaa kuka asuu alakerrassa. Tietenkin työtön Mohamedi
Tämä kyllä nauratti vaikka toki sympatiseeraan :D

Paskoja taloja teillä. Ite asun 2005 rakennetussa talossa ja ikinä ei ole naapurista mitään kuulunut. Tosin olen ainoa joka ei ole eläkkeellä. Ainoa mikä vituttaa on naapurit kahvilla pihalla töistä tullessa. Ei vittuakaan kiinnosta jäädä juttelemaan elämään kyllästyneille mammoille.
Onko näissä jotain hyviä metodeja tietää etukäteen muuttoa suunnitellessa että mikä on oikeasti äänieristyksen taso? Muuten kuin että 2000-luku olisi kiva juttu.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 069
Paskoja taloja teillä. Ite asun 2005 rakennetussa talossa ja ikinä ei ole naapurista mitään kuulunut. Tosin olen ainoa joka ei ole eläkkeellä. Ainoa mikä vituttaa on naapurit kahvilla pihalla töistä tullessa. Ei vittuakaan kiinnosta jäädä juttelemaan elämään kyllästyneille mammoille.
No eihän se nyt äänieristyksestä kerro mitään, jos naapureina pelkkiä mummeleita. Eihän ne mitään ääntä pidä. Toki on olemassa niitäkin kerrostaloja joissa äänieristys on jokseenkin kunnossa, sitä vaan ei ikinä tiedä ennen muuttoa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
No eihän se nyt äänieristyksestä kerro mitään, jos naapureina pelkkiä mummeleita. Eihän ne mitään ääntä pidä. Toki on olemassa niitäkin kerrostaloja joissa äänieristys on jokseenkin kunnossa, sitä vaan ei ikinä tiedä ennen muuttoa.
Näinpä, ei sitä äänieristyksen tasoa huomaa vasta kun asuessa. Ja paljon riippuu naapureistakin, em. mummot voi olla joko hiljaisia, tai sitten ne saattaa olla puolikuuroja ja huudattaa radiot ja telkkarit siellä koko päivän ylen aamujumalanpalveluksesta iltauutisiin niin että varmasti viereisessä kämpässä kuullaan.

Voipa myös ihan muutoin laadukkaassa 2000-luvun talossa olla muuten hyvä äänieristys, mutta pesuhuoneiden ilmanvaihtokanavista voi sunnuntaina aamupaskalla ollessa kuunnella kun naapuri huuto-oksentaa vessassa ja keittiön liesituulettimen kautta voi kuunnella naapurin emännän naputusta äijälleen. Kokemusta on.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Onko näissä jotain hyviä metodeja tietää etukäteen muuttoa suunnitellessa että mikä on oikeasti äänieristyksen taso? Muuten kuin että 2000-luku olisi kiva juttu.
Olikohan se nyt niin että ainakin määräysten perusteella siinä 2004 jälkeen valmistuneissa on ne parhaat mahkut olla hyvää tasoa. Se, että onko niitä määräyksiä noudatettu onkin sitten toinen juttu. Loput onkin sitten niistä naapureista suuremmilta osin kiinni, ei siinä uusikaan kerrostaloasunto auta jos naapurista löytyy koliikkivauva, kolmesti viikossa bilettävä teini ja "minulla on oikeus" -persoonalla varustettu mulkku.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 600
Viestejä
4 205 898
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom