Pelituolit

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Nyt viikon käyttämisen jälkeen Noblechairs herosta kokemuksia.

+Helppo kokoaminen, ei tarvitse omia työkaluja.
+Tyylikäs vaikkei saanut black edition mallia.
+Hyvä istuma-asento
+Integroitu ristiselän tuki, ei ole tyynyä tarvinnut käyttää.
+Kovat "pehmusteet " ainakin tuntuu siltä, että se tulee kestämään.
+Kaikki säädöt.
+Laadun tuntu

-Renkaat ei oikein rullaa ainakaan omalla kokolattiamatolla.
-Käsinojat ovat kovat ja halvat rimpulat vaikka säätyvätkin runsaasti.
-Ekat pari päivää tuli selkä kipeäksi, mutta ei enään.
-Laatikko on aivan syntistä kantaa pois postista.


Aika selvät plussat ja miinukset mitkä on joka puolella tulleet esille. Oma vanha tuoli oli jo niin huono ilman mitään säätöjä niin joku jyskin pelituoli olisi varmaan saanut yhtä wow elämyksen aikaa. Onko tämä hintansa väärti, en tiedä pitäisi kokeilla monia tuoleja, mutta jos kestää saman käytön, kuin edellinen ja paremmassa kunnossa niin ei se hinta silloin tunnu pahalta.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
101
Ottaisin uuden tuolin suhteen ehdotuksia vastaan. Budjetti olisi äärimmilleen venytettynä 250€. Lähinnä mietin että pitkäikäisiä tuoleja hakisi ja mielipiteitä on monia, mutta otan vastaan ehdotuksia. Itse miettinyt Arozzia tai HyperX:n tuoleja, mutta ostohousut menee jalkaan vasta kun tutkimustyö lopetettu.
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
78
Onko kokemuksia tuosta Arozzi Verona XL+:sta? Itselläni alkaa oma Sotkan halppistuoli lahoamaan alta ja tarvitsisi löytää uutta penkkiä. Kokoakin on reilummin (120kg/187cm), joten sen takia lähdin katselemaan sellaista mallia joka jaksaa kannatella. Mitä halvemmalla päästään niin sen parempi.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
10
Pitäisi päivittää tuoli kotikonttorille ja vaihtoehtoina tällä hetkellä HyberX Blast tai sitten Maskun Synchro Ergo. Töissä on Iskun joku valvomotuoli ja itse en ole kyllä ihan varma että onko se paras mahdollinen kun tuntuu valtavan isolta ja jotenkin siitä ei löydy kunnon säätöjä itselle vaikka olen aika iso (183/100kg). Tulee istuttua tuolin etureunalla eikä selkänoja tule tarpeeksi lähelle että siitä oli hyötyä. Tai sitten tulee maattua melkein makuultaan siinä jotta selkänojasta saa tarvittavan tuen. Tuota Hyberx:ää kävin Gigantissa koeistumassa ja se tuntui kyllä ihan jämäkältä vaikka siinä oli varmasti jo useampi istunut minua ennen. En hae mitään räikeää kuppituolia vaan hyväryhtistä tuolia.
 
Liittynyt
24.12.2019
Viestejä
70
Muistanko väärin vai oliko muillai ollut aikojen saatossa ongelmia Arozzi Verona pro v2:n kiikkumekanismin kanssa? Itsellä reilun vuoden käytön jälkee alkanut "räjäyttämään" kiikun lukituksen niin, että kiikun lukitus liikkuu pykälän "eteenpäin". Häiritsevintä tässä on se, että se tekee sen täysin varottamatta. Vielä en ole takuuseen vienyt tätä, mutta se on to do -listalla. Kyselen täältä että onko sille muuta tehtävissä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Muistanko väärin vai oliko muillai ollut aikojen saatossa ongelmia Arozzi Verona pro v2:n kiikkumekanismin kanssa? Itsellä reilun vuoden käytön jälkee alkanut "räjäyttämään" kiikun lukituksen niin, että kiikun lukitus liikkuu pykälän "eteenpäin". Häiritsevintä tässä on se, että se tekee sen täysin varottamatta. Vielä en ole takuuseen vienyt tätä, mutta se on to do -listalla. Kyselen täältä että onko sille muuta tehtävissä?
Minulla ainakin ollut samaa ongelmaa. Olen vaihdattanut mekanismin pariinkin otteeseen.

Kannattaa olla yhteydessä suoraan valmistajan loistavaan asiakaspalveluun. Lähettävät uuden mekanismin kaasujousineen tyhjiä kyselemättä.
 
Liittynyt
08.04.2020
Viestejä
1 106
vaikka kyse ei ole pelituolista niin tietääkö kukaan pystyykö jostain tilaamaan Martelan toimistotuoliin (Logic 4) uuden verhoilun ja pehmusteet (istuin, selkänoja ja niskatuki)? Tuoli muuten täysin kunnossa ja nuo vaihtamalla saisi uudenveroisen.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
113
Onko noin 300-400 € hintaluokassa muita kangaspäälysteisiä tuoleja kuin Arozzi Torretta?
Tuoli saisi olla myös sellainen mitä olisi mahdollista päästä koeistumaan joko verkkokaupassa tai gigantissa.
 

TKR

Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
204
Onko noin 300-400 € hintaluokassa muita kangaspäälysteisiä tuoleja kuin Arozzi Torretta?
Tuoli saisi olla myös sellainen mitä olisi mahdollista päästä koeistumaan joko verkkokaupassa tai gigantissa.
Secretlab Titan? Sen halvempaa HyperX Stealth -sisarmallia myydään Gigantissa. Itse tosin ostaisin kolmannen vaihtoehdon eli Noblechairs Heron siksi, että Secretlabin takuun toimivuus on internetin perusteella selvästi muita heikompaa. Kuitenkin vain Secretlabia saa kankaisena.

Kaikki kolme tuolia ovat siis pitkälti samoja tuotteita pienillä eroilla ja tämä on se kolmikko, jota usein suositellaan eniten pelituolien joukosta.

Tässä viime vuosina on tullut selattua kaikki mahdollinen näistä löytyvä tieto ja tässä on paras löytämäni Noblechairs Hero vs Secretlab Titan -vertailu vuodelta 2018. Tuon jälkeen molempiin malleihin on tullut pieni päivitys (Noblechairs Hero Black Edition ja linkkaamani Secretlab Titan 2020).

Vertailun kirjoittaja esimerkiksi kertoo Secretlabin istuinosan etuosan raudan erottuvan pehmusteen alta istuessa, toisin kuin Noblechairissa. Itse huomasin tuon saman Gigantin HyperX Stealth -esittelykappaleessa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
224
Pitäisi päivittää tuoli kotikonttorille ja vaihtoehtoina tällä hetkellä HyberX Blast tai sitten Maskun Synchro Ergo. Töissä on Iskun joku valvomotuoli ja itse en ole kyllä ihan varma että onko se paras mahdollinen kun tuntuu valtavan isolta ja jotenkin siitä ei löydy kunnon säätöjä itselle vaikka olen aika iso (183/100kg). Tulee istuttua tuolin etureunalla eikä selkänoja tule tarpeeksi lähelle että siitä oli hyötyä. Tai sitten tulee maattua melkein makuultaan siinä jotta selkänojasta saa tarvittavan tuen. Tuota Hyberx:ää kävin Gigantissa koeistumassa ja se tuntui kyllä ihan jämäkältä vaikka siinä oli varmasti jo useampi istunut minua ennen. En hae mitään räikeää kuppituolia vaan hyväryhtistä tuolia.
Tuossa hyperissä on jonkin sortin suunnittelumoka, koska parilla tutulla on levinnyt alle puolen vuoden sisään selkänojat.

Itsellä on nyt kotitoimistolla parin pelituolin jälkeen iskun step+ niskatuella, joka on ollut todella jämäkkä. 8h päivässä menee aivan heittämällä ja selkä kiittää aivan eri tavalla. Offistoresta lähtee käytettyjen hinnat satkusta ylöspäin, josta myös omanikin ostin.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Tuossa hyperissä on jonkin sortin suunnittelumoka, koska parilla tutulla on levinnyt alle puolen vuoden sisään selkänojat.

Itsellä on nyt kotitoimistolla parin pelituolin jälkeen iskun step+ niskatuella, joka on ollut todella jämäkkä. 8h päivässä menee aivan heittämällä ja selkä kiittää aivan eri tavalla. Offistoresta lähtee käytettyjen hinnat satkusta ylöspäin, josta myös omanikin ostin.
Mulla oli töissä vanha Iskun Step, eikä sopinut minun selälle sitten yhtään. Säädin sitä kaikkiin mahdollisiin suuntiin vaan ei se vaan toiminut. Jokaiselle selälle sopivaa tuolia ei liene vielä tehty.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
224
Mulla oli töissä vanha Iskun Step, eikä sopinut minun selälle sitten yhtään. Säädin sitä kaikkiin mahdollisiin suuntiin vaan ei se vaan toiminut. Jokaiselle selälle sopivaa tuolia ei liene vielä tehty.
Ei ole ei. Itsellä on vähän sama ongelma Martelan jakkaroitten kanssa.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Ei ole ei. Itsellä on vähän sama ongelma Martelan jakkaroitten kanssa.
En tiä onko olemassakaan tuolia missä voisin istua 8h putkeen puutumatta. Kovat tuolit on pahimpia mulle. Töissä martela missä pystyy melko hyvin istuun pidemmän ajan, mutta ei sekään huippu ole. Vielä etin todella pehmeetä tuolia.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
73
Onko noin 300-400 € hintaluokassa muita kangaspäälysteisiä tuoleja kuin Arozzi Torretta?
Tuoli saisi olla myös sellainen mitä olisi mahdollista päästä koeistumaan joko verkkokaupassa tai gigantissa.
secretlab titan on itellä ollut nyt 8 kuukautta ainakin. Suosittelen kyllä on ollut hyvä istua ja ei mitään moittimista. Parempaa "pelituolia" ei löydy mistään.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
113
Secretlab Titan? Sen halvempaa HyperX Stealth -sisarmallia myydään Gigantissa. Itse tosin ostaisin kolmannen vaihtoehdon eli Noblechairs Heron siksi, että Secretlabin takuun toimivuus on internetin perusteella selvästi muita heikompaa. Kuitenkin vain Secretlabia saa kankaisena.

Kaikki kolme tuolia ovat siis pitkälti samoja tuotteita pienillä eroilla ja tämä on se kolmikko, jota usein suositellaan eniten pelituolien joukosta.

Tässä viime vuosina on tullut selattua kaikki mahdollinen näistä löytyvä tieto ja tässä on paras löytämäni Noblechairs Hero vs Secretlab Titan -vertailu vuodelta 2018. Tuon jälkeen molempiin malleihin on tullut pieni päivitys (Noblechairs Hero Black Edition ja linkkaamani Secretlab Titan 2020).

Vertailun kirjoittaja esimerkiksi kertoo Secretlabin istuinosan etuosan raudan erottuvan pehmusteen alta istuessa, toisin kuin Noblechairissa. Itse huomasin tuon saman Gigantin HyperX Stealth -esittelykappaleessa.
Täytyy tuota HyperX Stealth tuolia katsella että koska ilmeistyisi johonkin lähi giganttiin niin voisi käydä sitä koe istumassa.
Noita Noble tuolejakin katselin, mutta io-tech video arvosteluissa mainitut helisevät käsinojat ei kyllä herätä mitään ostos haluja tuotetta kohtaan. Secretlabilla ei ole ilmeisesti noin huonoja käsinojia tai ainakaan niitä ei ole suoraan haukuttu missään arvosteluissa, että sen puolesta olisi kyllä harkinnan arvoinen. Secretlabin tuotteissa on vaan tällä hetkellä saatavuus ongelmia kun luvattu toimitusaika on Heinäkuussa ja vanha sotkan tuoli on käytännössä hajoamassa käsiin.

Täytyy vähän katsella että löytyisikö tuolta toimistotuoli puolelta jotain samoissa hintaluokissa painivaa tuolia.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Täytyy tuota HyperX Stealth tuolia katsella että koska ilmeistyisi johonkin lähi giganttiin niin voisi käydä sitä koe istumassa.
Vinkkinä tuota saa sitten 229e hintaan aina välillä, muuten 90e kalliimpi. Näin puolen vuoden jälkeen, oli kyllä erittäin hyvä ostos, ei ole vielä mitään valittamisen aihetta keksinyt. Vanha tuoli oli myös joku Sotkan tms. "pelituoli" mikä oli kuin kiven päällä olis istunut. :)
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Huomasin, että uudessa Secretlab Titanissa käsinoja liikkuu korkeussuunnassa noin 5 mm (toinen nousee ja toinen laskee) riippuen siitä, missä asennossa pyörien kehikko on? Onko kellään vastaavaa kokemusta?
 

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
246
Täytyy tuota HyperX Stealth tuolia katsella että koska ilmeistyisi johonkin lähi giganttiin niin voisi käydä sitä koe istumassa.
Noita Noble tuolejakin katselin, mutta io-tech video arvosteluissa mainitut helisevät käsinojat ei kyllä herätä mitään ostos haluja tuotetta kohtaan. Secretlabilla ei ole ilmeisesti noin huonoja käsinojia tai ainakaan niitä ei ole suoraan haukuttu missään arvosteluissa, että sen puolesta olisi kyllä harkinnan arvoinen. Secretlabin tuotteissa on vaan tällä hetkellä saatavuus ongelmia kun luvattu toimitusaika on Heinäkuussa ja vanha sotkan tuoli on käytännössä hajoamassa käsiin.

Täytyy vähän katsella että löytyisikö tuolta toimistotuoli puolelta jotain samoissa hintaluokissa painivaa tuolia.
Tilasin Titanin tuolla Softweaven Charcoal bluella 6.5 ja alustava arvio toimitukselle oli 19.6.
Eilen tuli sähköpostia, että tuoli on lähetetty ja Fedexin arvio toimituspäivästä on keskiviikkona 27.5, joten tuolin voi saada aikaisemmin alustavasta toimitusajasta huolimatta mikäli samanlainen oli harkinnassa.Cookies & Cream näyttää olevan loppu.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Huomasin, että uudessa Secretlab Titanissa käsinoja liikkuu korkeussuunnassa noin 5 mm (toinen nousee ja toinen laskee) riippuen siitä, missä asennossa pyörien kehikko on? Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Voisiko joku katsoa elääkö noi käsinojat korkeussuunnassa, kun pyörien kehikkoa liikuttaa. Secretlabin tai jonkun muun pelituolin omistajat. Lähinnä siksi kyselen, että onko normaalia vai olenko valmistajaan yhteydessä.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Voisiko joku katsoa elääkö noi käsinojat korkeussuunnassa, kun pyörien kehikkoa liikuttaa. Secretlabin tai jonkun muun pelituolin omistajat. Lähinnä siksi kyselen, että onko normaalia vai olenko valmistajaan yhteydessä.
En ole kummassakaan meidän Titanissa (normi ja XL) huomannut moista; käsinojat pysyy ihan jämäkästi paikallaan pientä yläosan sivuklappia lukuunottamatta, joka johtunee sivuttaissäädön mekanismista.. En nyt ihan hahmota tuota "pyörien kehikon liikuttamista", mutta ihan sama miten tuolilla pyörii tai heiluu, niin ihan samassa kohdassa noi käsinojat pysyy istuimeen nähden..?
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Osaankohan selittää paremmin, eli istut normaalisti tuolilla ja käännät jaloilla kehikkoa. Tuossa kehikon yhdessä jalassa on valmistajan logo. Itsellä kun se on vasemmalla puolella on homma ok ja logo oikealla puolella niin vasen puoli laskee (ja oikea luonnollisesti nousee) noin 5 mm.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Osaankohan selittää paremmin, eli istut normaalisti tuolilla ja käännät jaloilla kehikkoa. Tuossa kehikon yhdessä jalassa on valmistajan logo. Itsellä kun se on vasemmalla puolella on homma ok ja logo oikealla puolella niin vasen puoli laskee (ja oikea luonnollisesti nousee) noin 5 mm.
Kokeilin tuota, enkä kyllä huomaa vieläkään mitään tapahtuvan käsinojille. Meneekö sulla siis käsinojat ylös alas, jos pyörit tuolilla? Keikkuuko istuinosa myös, kun ne käsinojat on kuitenkin pultattu siihen kiinni?
Tässä kun nyt oon heilunu, keinunu ja pyöriny, niin huomasin, että hyvin pieni sivuttais klappi tuossa istuinosan ja kaasujousen välillä on ja sivusuunnassa keinumalla penkki kallistuu todella vähän sivuille, jolloin myös käsinojat saa liikkumaan ylös-alas ehkä juuri ja juuri tuon 5mm..? Normikäytössä en kyllä ole tuota havainnut.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
En tarkoita tuota pientä sivuliikettä, kun keikuttaa tuolia sivusuunnassa. Huomasin tämän, kun olin säätänyt tuolin sellaiselle korkeudelle, että käsinojat ovat pöydän pinnan kanssa vaaterissa. Ihmettelin sitten seuraavana päivänä, että miksi toinen noja on ok ja toinen alempana, vaikka ne eilen olivat samassa tasossa. Sitten huomasin, että nojat ovat eri korkeudella riippuen siitä, missä suunnassa tuo jalkaosan logo on. Luulen, että tuo putki, joka yhdistää jalkaosan ja kaasujousen on hieman vino. Kovin paljoa ei vinoutta voi olla, jos liikkuu vain tuon 5 mm. Mietin tässä onko hyväksyttävää vai pitäiskö reklamoida.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
En tarkoita tuota pientä sivuliikettä, kun keikuttaa tuolia sivusuunnassa. Huomasin tämän, kun olin säätänyt tuolin sellaiselle korkeudelle, että käsinojat ovat pöydän pinnan kanssa vaaterissa. Ihmettelin sitten seuraavana päivänä, että miksi toinen noja on ok ja toinen alempana, vaikka ne eilen olivat samassa tasossa. Sitten huomasin, että nojat ovat eri korkeudella riippuen siitä, missä suunnassa tuo jalkaosan logo on. Luulen, että tuo putki, joka yhdistää jalkaosan ja kaasujousen on hieman vino. Kovin paljoa ei vinoutta voi olla, jos liikkuu vain tuon 5 mm. Mietin tässä onko hyväksyttävää vai pitäiskö reklamoida.
Joo, ei tommosta kyllä kummassakaan näissä meidän tuoleista ole.
Kannattaa tarkistaa, että kaasujousi on molemmista päistä kunnolla paikallaan pohjassa asti ja toinen minkä vois kattoo, on se, että jalka itessään on suora. Jos jaksat, niin ota jalka irti tuolista, pyörittele sitä ja kato keinuuko kaasujousi ja näkyykö missään jalan haaroista heittoa.
Noin pienen heijauksen vois äkkiseltään ajateltuna aiheuttaa ihan se, että kaasujousi on joku 0.5mm vinossa (ts. ei tasasesti kupissaan) jommasta kummasta päästä. Kovinkaan suurta moskaa ei tartte väliin, että jää vinoon, kun on aika tiukat sovitukset noissa osissa..
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Joo, ei tommosta kyllä kummassakaan näissä meidän tuoleista ole.
Kannattaa tarkistaa, että kaasujousi on molemmista päistä kunnolla paikallaan pohjassa asti ja toinen minkä vois kattoo, on se, että jalka itessään on suora. Jos jaksat, niin ota jalka irti tuolista, pyörittele sitä ja kato keinuuko kaasujousi ja näkyykö missään jalan haaroista heittoa.
Noin pienen heijauksen vois äkkiseltään ajateltuna aiheuttaa ihan se, että kaasujousi on joku 0.5mm vinossa (ts. ei tasasesti kupissaan) jommasta kummasta päästä. Kovinkaan suurta moskaa ei tartte väliin, että jää vinoon, kun on aika tiukat sovitukset noissa osissa..
Joo hyvä idea. Täytyy alkaa näpertelemään tuota irti. Ei tosin vaikuta kovinkaan rentouttavalta operaatiolta. No laitoin valmistajalle kyselyä videon kera niin katsotaas mitä vastaavat.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
73
Joo hyvä idea. Täytyy alkaa näpertelemään tuota irti. Ei tosin vaikuta kovinkaan rentouttavalta operaatiolta. No laitoin valmistajalle kyselyä videon kera niin katsotaas mitä vastaavat.
itseäkin kiinnostaa mitä ne sanoo koska saattaa olla sama ongelma omassa jakkarassa
 
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
7
Help! Ostin tuon L33T e-sport gaming chairin, kasattu ja säädetty oikein, mutta kiikku ei toimi mielestäni niinkuin pitäisi... Jaloilla pitää antaa vauhtia seinästä jotta saa sen taaksepäin keinahtamaan. Rulla on säädetty löysimmälle kuin on, on yritetty pyöritellä joka suuntaan mutta ei vaikutusta...

Onko tuo noin paska vai käyttäjässä vika?

Kiitos avusta!
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Help! Ostin tuon L33T e-sport gaming chairin, kasattu ja säädetty oikein, mutta kiikku ei toimi mielestäni niinkuin pitäisi... Jaloilla pitää antaa vauhtia seinästä jotta saa sen taaksepäin keinahtamaan. Rulla on säädetty löysimmälle kuin on, on yritetty pyöritellä joka suuntaan mutta ei vaikutusta...

Onko tuo noin paska vai käyttäjässä vika?

Kiitos avusta!
Rikki se on. Rekkulaa vaan niin saat uuden. Mulla oli kans rikki tosin lukitus. Avasin sen ja totesin, että melko heikkoa tekoa. Uus oli kyllä ihan erilainen lainen.
 
Liittynyt
01.02.2020
Viestejä
184
Halppis pelituolia. Materiaali mielellään jotai muuta ku tätä paskaa lelunahkaa mikä lähtee irti, ei varmaan ~250e budjettiin saa kangasta? Hyperx blast 200e vai ootella että stealth tulee aleen taas kohta? Vai joku toimistotuoli, mikä? IKEA järvfjället menis budjettiin mutta selkänojan tiltti ois aika kiva ominaisuus ja vissiin 170cm jäbälle liian pitkä? Värillä ei väliä mutta mielellään mahdollisimman neutraali.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Noblechairs epic jimssin demotarjouksena tuli ostettua ja nyt parin tunnin koeistunnan jälkeen hyvältä tuntuu.
noblechairs Epic saapui tänään. Pientä vertailua Sotkan Raceen, joka on ollut minulla käytössä noin neljä vuotta.
Nyt viikon käyttämisen jälkeen Noblechairs herosta kokemuksia.
Minkälaiset fiilikset nyt noista Noblechairsin tuoleista? Onko pahaa sanottavaa? Pystyykö tuolla keinonahalla istumaan näillä kesäkeleillä ilman, että perse ja selkä valuvat hiestä?

Harkinnassa nyt joko Noblechairs Hero (keinonahka) tai Secretlabs Titan (kangas). Olen itse hikoilevaa sorttia ja nykyisen halpis-toimistotuolin nahkapehmusteet ovat niin pehmeät että tähän suorastaan uppoaa, ja varsinkin kesällä istuminen erittäin epämukavaa. Siksi katsonut tuota Secretlabsin kangasversiota, että josko sillä voisi eliminoida koko ongelman yhdellä kertaa. Mutta arvostelut & foorumit tuntuvat kertovan että Noblechairs tuntuu ryhdikkäämmältä ja tukevammalta (toimistotyötä tekevänä olisi prioriteetti myös nimenomaan tuo ergonomisuus, vaikka mukavuuden kustannuksella).

Mitkäs käyttäjien mielipiteet ovat?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Minkälaiset fiilikset nyt noista Noblechairsin tuoleista? Onko pahaa sanottavaa? Pystyykö tuolla keinonahalla istumaan näillä kesäkeleillä ilman, että perse ja selkä valuvat hiestä?

Harkinnassa nyt joko Noblechairs Hero (keinonahka) tai Secretlabs Titan (kangas). Olen itse hikoilevaa sorttia ja nykyisen halpis-toimistotuolin nahkapehmusteet ovat niin pehmeät että tähän suorastaan uppoaa, ja varsinkin kesällä istuminen erittäin epämukavaa. Siksi katsonut tuota Secretlabsin kangasversiota, että josko sillä voisi eliminoida koko ongelman yhdellä kertaa. Mutta arvostelut & foorumit tuntuvat kertovan että Noblechairs tuntuu ryhdikkäämmältä ja tukevammalta (toimistotyötä tekevänä olisi prioriteetti myös nimenomaan tuo ergonomisuus, vaikka mukavuuden kustannuksella).

Mitkäs käyttäjien mielipiteet ovat?
Olen ollut tuoliin täysin tyytyväinen. Aiempiin satasen rimpuloihin laatu on ihan eri planeetalta. Vieläkin tulee välillä ihasteltua tuolin laatua. Ei tämä keinonahka ihoa vasten kovin mukavalta tunnu joten vähintään shortsit jalassa tulee istuttua. Ei silti tunnu kovin kuumalta, mutta asunnossa ei hirmuisen kuuma olekaan. Kyllä tässä istuu pidemmänkin pätkän eikä tuoliin tule kiinnitettyä huomiota eli ergonomia on kohdallaan.
Todella kovahan tämä on aiempiin halpiksiin verrattuna mutta äkkiä siihenkin tottuu. Ristiselän tyynyn kanssa ei oikein tiedä onko se hyvä vai huono, tulee välillä pidettyä ja välilä istuttua ilman. Niskatyynyä en käytä, työntää päätä liikaa eteenpäin.
Kankainen olisi varmasti miellyttävämpi istua. Uskoisin että molemmat tuolit ovat oikein hyviä valintoja :) Olisin ostanut Secretlabs Omegan mutta hinta olisi mennyt hieman liian korkeaksi. Tämän epicin sai hieman yli 300 eurolla.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Okei kiitokset mielipiteestä! Tuo Suomesta tilaamisen helppous houkuttelisi kallistumaan Noblechairs Heron puoleen vaikka kankainen tuoli ehkä itseä miellyttäisi enemmän, mutta pitääpä vielä tuo io-techin video katsoa tuolista.

Todnäk pehmusteet on samaa mitä muissakin. Oma Secretlab Titan oli kans kova sen pari viikkoa, mut kyl se siitä alko sit pehmenee mukavemmaks. Nyt on oikeen sopiva.
Tuo on kyllä muutenkin hyvä pointti, eli arvostelu pitää ottaa suolan kanssa - tuoli on ollut käytössä vasta pari viikkoa, ei vielä tiedä miten tämä tästä elää ja kehittyy/lahoaa. Mutta so far so good - kovassa käytössä näin etätyöaikana.
secretlab titan on itellä ollut nyt 8 kuukautta ainakin. Suosittelen kyllä on ollut hyvä istua ja ei mitään moittimista. Parempaa "pelituolia" ei löydy mistään.
Mitkäs tällä kolmikolla on nyt kokemukset Secretlab Titanista (onko käytössä kangas/nahka/keinonahka malli)?
Ovatko pehmusteet muuttuneet mukavimmiksi, mutta silti pysyneet ryhdikkäinä ja hengittääkö tuoli näin kesälläkin? Onko mitään napistavaa/pikkuvikoja ilmaantunut tms?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Mitkäs tällä kolmikolla on nyt kokemukset Secretlab Titanista (onko käytössä kangas/nahka/keinonahka malli)?
Ovatko pehmusteet muuttuneet mukavimmiksi, mutta silti pysyneet ryhdikkäinä ja hengittääkö tuoli näin kesälläkin? Onko mitään napistavaa/pikkuvikoja ilmaantunut tms?
Aikalailla kohta tasan kaks vuotta ollu keinonahkainen Titan käytössä. Pehmusteet oli tosiaan alkuun kovat, mutta ajan myötä ne muotoutuu ja alkaa antamaan vähän periksikin, mutta pysyy tosiaan silti ryhdikkäinä. Varmaan otettu toi pehmeneminen huomioon suunnitteluvaiheessa, jos olis sopivat suoraan paketista niin sit olis todnäk liian löysät aika nopeesti. En oo ite huomannu et tässä keinonahkatuolissa hikoilis sen enempää kuin kankaisessakaan, ei mulla ainakaan oo tullu liuttua pitkin tuolia kesäsin, toki tähän vaikuttaa kämpän lämpötila ja sekin et kuinka paljon kukakin hikoilee. Minkäänlaisia vikoja tässä kahen vuoden aikana ei oo ollu, eikä oikeastaan mitään napistavaakaan löydy. Paitsi noi täysin paskat kahvat jotka tuppaa jäämään käteen välillä, mut sama ongelma on lähestulkoon jokasessa "pelituolissa" kun mekanismit on pitkälti samat. Ei noita vipuja tartte kuitenkaan hirveen usein rassata, ja hommahan korjaantuu sillä kun vaan laittaa takas paikalleen ja kokeilee vähän hellemmin.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Aikalailla kohta tasan kaks vuotta ollu keinonahkainen Titan käytössä. Pehmusteet oli tosiaan alkuun kovat, mutta ajan myötä ne muotoutuu ja alkaa antamaan vähän periksikin, mutta pysyy tosiaan silti ryhdikkäinä. Varmaan otettu toi pehmeneminen huomioon suunnitteluvaiheessa, jos olis sopivat suoraan paketista niin sit olis todnäk liian löysät aika nopeesti. En oo ite huomannu et tässä keinonahkatuolissa hikoilis sen enempää kuin kankaisessakaan, ei mulla ainakaan oo tullu liuttua pitkin tuolia kesäsin, toki tähän vaikuttaa kämpän lämpötila ja sekin et kuinka paljon kukakin hikoilee. Minkäänlaisia vikoja tässä kahen vuoden aikana ei oo ollu, eikä oikeastaan mitään napistavaakaan löydy. Paitsi noi täysin paskat kahvat jotka tuppaa jäämään käteen välillä, mut sama ongelma on lähestulkoon jokasessa "pelituolissa" kun mekanismit on pitkälti samat. Ei noita vipuja tartte kuitenkaan hirveen usein rassata, ja hommahan korjaantuu sillä kun vaan laittaa takas paikalleen ja kokeilee vähän hellemmin.
Itellä suunnilleen saman aikaa käytössä ollut keinonahkainen Titan ja voin allekirjoittaa tämän täysin tuota kahvojen käteen jäämistä lukuunottamatta. :thumbsup:
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Jees kiitokset! Toivoin että edes joku olisi valittanut tuolistaan oikein kunnolla niin olisi meikäläisenkin päätöksenteko helpottunut:D

Teilläkö oli @Charun sekä Titan & Titan XL? Kumpi tuntuu paremmalta? Arvostaako tuota XL:n muutaman sentin lisäleveyttä istuinosassa (eli tuntuuko se perus-Titan vähän kuin kupissa istuisi)?

E: Mainittakoot että olen 187cm pitkä.
 
Viimeksi muokattu:

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Itsellä ollut nyt muutaman kuukauden TitanXL. Aivan loistava tuoli kertakaikkiaan. Minulla on tuo kangasversio ja tuntuu näin kesähelteilläkin hyvältä. Käsinojat ovat tässä 2020 mallissa ilmeisesti päivitetyt ja ei mitään ongelmia. Tuntuvat laadukkailta ja ovat mukavasti pehmustetut. Tuoli on erittäin ryhdikäs ja tukeva istua ja omaa hyvät säädöt. Mitä negatiivista tulee esiin niin jotain häikkää minulla on tuossa telineessä joka yhdistää tuolin ja pyörät toisiinsa (mikä nyt on nimeltään eng. wheelbase). No siihen on tulossa osa takuuseen ja laitan tänne sitten infoa korjaantuiko vika. Ja tosiaan näyttää takuuasiatkin toimivan moitteetta.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Kiitokset mielipiteistä, eiköhän tuo kangas-Titan/-XL tule tilattua kunhan tulee varastoon:thumbsup:

Pystyisikö joku Titanin ja/tai Titan XL:n omistaja mittaamaan tuon istuinosan & selkänojan leveyden ilman noita "reunoja" jotka näyttävät vain olevan tiellä? Pelottaa, että jos tilaan tuon perusmallin niin sitten istuin on liian kapean tuntuinen..

Näin ikään tuo istuinosa/alaselkä ilman kaltevia reunoja, ja sitten tuo ylempi selkäosa jos jollain on aikaa käsissään.

Titan.jpg
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
140
Kokemuksia Arozzi Vernazza Soft Fabric -tuolista parin viikon testin jälkeen:

- Ulkonäkö miellyttää silmää. Sopivan hillitty tyyli, eikä mitään ylimääräistä ralliraitaa.
- Hyvin jämäkkä, ei nitise tai pauku.
- Materiaali on miellyttävä eikä hiosta yhtään
- Käsinojien ja penkin säädöt ovat riittävät. Korkeus voisi olla hieman matalampi
- Penkin pehmusteet ovat riittävät. Kolmas pelituoli testissä ja tässä pystyy istumaan pitkään. Aiemmissa kipeytyi perse
- Selkänoja on liian kapea. Minulla on normaalin kokoiset hartiat, mutta nojan sivut silti osuvat häiritsevästi olkapäihin. Piti laittaa selkänojan sisään täytettä että noja työntyy hieman eteenpäin.
- Selkätyyny oli alkuun liian kova, mutta on nyt pehmentynyt sopivaksi. Niskatyynyssä oli aivan liikaa pehmusteita, mutta otin hieman täytettä pois niin nyt on sopiva.

Suunnitteluvirheistä huolimatta olen tuoliin tyytyväinen. Kyllä tämä aiemmin testatun, samanhintaisen toimistotuolin voittaa, joka oli aivan liian kova eikä mennyt mukavaan asentoon millään.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
100
Kiitokset mielipiteistä, eiköhän tuo kangas-Titan/-XL tule tilattua kunhan tulee varastoon:thumbsup:

Pystyisikö joku Titanin ja/tai Titan XL:n omistaja mittaamaan tuon istuinosan & selkänojan leveyden ilman noita "reunoja" jotka näyttävät vain olevan tiellä? Pelottaa, että jos tilaan tuon perusmallin niin sitten istuin on liian kapean tuntuinen..

Näin ikään tuo istuinosa/alaselkä ilman kaltevia reunoja, ja sitten tuo ylempi selkäosa jos jollain on aikaa käsissään.

Titan XL mitat
Selkänoja tuosta "T" kohdalta: 30,2 cm
Selkänoja alhaalta: 32,5 cm
Istuin: 34cm
Mitattu saumasta saumaan, mistä nuo reunakorokkeet alkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
122
Titan XL mitat
Selkänoja tuosta "T" kohdalta: 30,2 cm
Selkänoja alhaalta: 32,5 cm
Istuin: 34cm
Mitattu saumasta saumaan, mistä nuo reunakorokkeet alkaa.
Normaalin Titanin vastaavat mitat:
Selkänoja tuosta "T" kohdalta: 28cm
Selkänoja alhaalta: 31cm
Istuin: 31,5cm
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Jes kiitokset molemmille!:thumbsup: Nyt vain pitää odotella, että tuolit tulevat taas saataville.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
113
Jaha jos olisin viimeksi kun katselin noita Secret labin tuoleja tehnyt tilaukseni. Niin nyt todennäköisesti istuisin sellaisella, mutta kyllä jää vaan haaveksi tuon merkin tuolit kun hinnat on karannet jo yli 400€

Seuraavaksi taidan katsella jos Arozzi Vernazza Soft Fabric tuoleja tulisi myyntiin.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Jes kiitokset molemmille!:thumbsup: Nyt vain pitää odotella, että tuolit tulevat taas saataville.
Secret Labin toimitusarviot on aika "varman päälle" heitetty; itellä tuli muistaakseni kotiin viikkoa ennen kuin tilausvaiheessa oli arvioitu varastoon saapuvaksi ja emännän tuoli lähti reilu pari viikkoa etuajassa liikkeelle, eli jos on tilattavissa ja meinaa sen kuitenkin hankkia, niin ei kannata odotella varastoon tulevaksi. ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Lieköhän tuo Secretlabs Titan liian iso 170cm pituiselle? Suosittelevat Omegaa alle 175cm pituisille, mutta sisäänrakennetun ristiselän tuen puute on aikamoinen dealbreaker.

Toki taitaa olla niitä harvoja tuolivalmistajia jotka eivät suosittele kaikkia tuotteitaan minulle.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
102
Lieköhän tuo Secretlabs Titan liian iso 170cm pituiselle? Suosittelevat Omegaa alle 175cm pituisille, mutta sisäänrakennetun ristiselän tuen puute on aikamoinen dealbreaker.

Toki taitaa olla niitä harvoja tuolivalmistajia jotka eivät suosittele kaikkia tuotteitaan minulle.
Tälle tiedolle olis itselläkin tarvetta. Löytyykö ketjusta keneltäkään arviota? Tämäkin toki pitäisi itse kokeilla, mutta mahtaa olla vaikeaa varsinkin nyt. :think:
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Tälle tiedolle olis itselläkin tarvetta. Löytyykö ketjusta keneltäkään arviota? Tämäkin toki pitäisi itse kokeilla, mutta mahtaa olla vaikeaa varsinkin nyt. :think:
Tuo lienee ihan helppo selvittää kun ottaa mitan, laittaa 50cm ja katsoo jääkö neljä sormea polven ja tuon 50cm väliin tyhjää.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Eipä ole ollut 164cm mittasella emännällä ongelmaa istua Titanissa. Toki ihmisillä saatta olla hieman eri lailla jakautuneet mitat jalkojen ja selän välillä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 492
Viestejä
4 164 106
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom