Pelituolit

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
Osaako joku sanoa, että mistä näistä tuoleista nyt tunnistaa, että missä on se hyvä ja missä huono koneisto? Olisiko kenties heittää jopa ehdotuksia, että mikä olisi järkevä tuoli edulliseen hintaan? Harmittaa, kun ostin vasta viime heinäkuussa Ikean Järvfjället tuolin, joka ei kuitenkaan tunnu omalle kropalle sopivan. Tuoli maksoi käsinojien kanssa yli 200 € ja nyt se on käymässä turhaksi, mikä tietenkin v*tuttaa. Ei kuitenkaan mahda mitään, pakko on ostaa joku muu tilalle, kun kroppa on koko ajan ihan mutkalla.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Osaako joku sanoa, että mistä näistä tuoleista nyt tunnistaa, että missä on se hyvä ja missä huono koneisto? Olisiko kenties heittää jopa ehdotuksia, että mikä olisi järkevä tuoli edulliseen hintaan? Harmittaa, kun ostin vasta viime heinäkuussa Ikean Järvfjället tuolin, joka ei kuitenkaan tunnu omalle kropalle sopivan. Tuoli maksoi käsinojien kanssa yli 200 € ja nyt se on käymässä turhaksi, mikä tietenkin v*tuttaa. Ei kuitenkaan mahda mitään, pakko on ostaa joku muu tilalle, kun kroppa on koko ajan ihan mutkalla.
Paljon en näistä tiedä, mutta parempi mekanismi näyttää tältä:
1582788062140.png

Huonompi mekanismi tältä:
1582788106278.png

Mulla on kaikki tuolit ollut tuolla huonommalla mekanismilla eikä yksikään mekanismi ole hajonnut. Kaikki tuolit ovat olleet noin satasen tuoleja. Nyt ois tarkoitus hommata ensimmäinen kunnon tuoli.
Sivuhuomio, mistä hemmetistä Sotka on repinyt normaalihinnaksi Race tuolille 249€?? Muutaman kympin tästä aikoinaan maksoin. Siihen nähden ollut riittävän hyvä tuoli.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Osaako joku sanoa, että mistä näistä tuoleista nyt tunnistaa, että missä on se hyvä ja missä huono koneisto? Olisiko kenties heittää jopa ehdotuksia, että mikä olisi järkevä tuoli edulliseen hintaan? Harmittaa, kun ostin vasta viime heinäkuussa Ikean Järvfjället tuolin, joka ei kuitenkaan tunnu omalle kropalle sopivan. Tuoli maksoi käsinojien kanssa yli 200 € ja nyt se on käymässä turhaksi, mikä tietenkin v*tuttaa. Ei kuitenkaan mahda mitään, pakko on ostaa joku muu tilalle, kun kroppa on koko ajan ihan mutkalla.
Ettei nyt jäisi mitään epäselvyyksiä niin ei ole toista "hyvää mekanismia". Molemmat on paskoja, mutta tuossa Starglazerin ensimmäisessä kuvassa on se vähän vähemmän paska.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
No joo sehän on selvä, että ei se vähemmän paska mekanismikaan vastaa minkään kunnon ammattikäyttöön tarkoitetun tuolin vastaavaa, mutta kuitenkin... Karu totuus taitaa olla, että näissäkin ns. järkevien tuotteiden (sellainen, missä esim. keinu) hinta näyttää menevän lähemmäs 300 euroa. Prkl.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Täällä mennään jo toisella IKEA Markus tuolilla, mutta jännä nähdä mitä tästä tulee:


Varmaan tuossa hinta tulee olemaan pelituolien ylähaarukkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660


Verkkiksellä oli vähän parempaa tarjousta ": D" Tuskinpa tuota tulee kukaan saamaan, oli sen verran kauan ylhäällä et varmasti kerkes useampikin tilaamaan.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311


Verkkiksellä oli vähän parempaa tarjousta ": D" Tuskinpa tuota tulee kukaan saamaan, oli sen verran kauan ylhäällä et varmasti kerkes useampikin tilaamaan.
Meidänkin peliporukassa noita tilattiin yhteensä varmaan lähemmäs 20kpl. :rofl:

Tosiaan tuskinpa kukaan niitä saa, mutta pitää toki yrittää! :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Meidänkin peliporukassa noita tilattiin yhteensä varmaan lähemmäs 20kpl. :rofl:

Tosiaan tuskinpa kukaan niitä saa, mutta pitää toki yrittää! :D
Mmmh, olihan toi monta tuntia ylhäällä ja puskaradiossa sana tietysti kiertää aika nopeesti, vaikkei tänne iotechin puolelle koko tarjousta postattukkaan. Tilausta ei kuitenkaan vielä oo peruutettu, vaikka koko tuotetta ei enää verkkiksen sivuilta löydy, saapi nähä mitä tapahtuu. Itellä löytyy about tismalleen sama tuoli jo valmiiks, mutta kyllä ton varmasti joku kavereista huolii.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
357
Mikäs noista L33tin malleista kannattaa ottaa. OOn 183, 90-100kg salilla käyvä ja pitkät jalat. E-Sport pro vai XL vai XXL?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
357
Pitääpä odotella seuraavaa 199€ tarjousta. Hyperx Stealth ilmeisesti sama tuoli?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Pitääpä odotella seuraavaa 199€ tarjousta. Hyperx Stealth ilmeisesti sama tuoli?
Ei ihan, tosta Pro:sta puuttuu ristiseläntuki mikä tosta Stealthista löytyy. E-Sport Excellence ja Stealth on pitkälti tismalleen sama tuoli.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
357
Jimmyllä on noblechairs Epic demotuolit 289€. Eikö tää ole aika hyvä tarjous?
Onko tuo parempi kuin esim. L33T E-Sport Pro ja Hyperx Stealth? Jos on niin vois painaa liipasinta.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Onko tuo parempi kuin esim. L33T E-Sport Pro ja Hyperx Stealth? Jos on niin vois painaa liipasinta.
On ehkä hieman parempi mutta en ole itse omistanut L33 ja olen kaupassa koittanut ainostaan.
Noblechairs suurin vika on nuo kynärnojat mitä on heikot ja rämisevät sekä kovat.
Myös lyhyemmille voi tuolin alin korkeus voi olla ongelma.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
357
No itse sen 183cm. Laskeskelin myös että kova istua toi Epic. Siinä mielessä paras voisi olla toi L33tin XXL kun tarkoitus myös leffoja katsella tuosta.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Itsekin mietin alussa että on kova mutta noin vuoden käytössä ollut nyt niin ihan ok ja on pysynyt hyvin muodossa.
Itsellä tuo Hero malli ja erot nissä on leveämpi tuoli mikä ei ole itselle se paras mutta integroitu ristisenläntuki mikä ei löydy epic mallista.
Myös mukana tulevat tyynyt voisivat jättää pakkauksesta pois kun ei ole kiinteästi asennettavissa.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Tilasin tuon demo Epicin. Mitä nyt haeskellut tietoa niin kyllä tuon hyvä pitäisi olla. En tiedä miksi tuon normaalihinnaksi on laitettu 359 kun tuoli maksaa oikeasti 339,90.. Eli noin 40 euroa säästää demotuotteessa jos ei saa haettua myymälästä ja toimitusaika on tuntematon.
Laitan vertailua Sotkan Raceen kunhan saapuu :D
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Tilasin tuon demo Epicin. Mitä nyt haeskellut tietoa niin kyllä tuon hyvä pitäisi olla. En tiedä miksi tuon normaalihinnaksi on laitettu 359 kun tuoli maksaa oikeasti 339,90.. Eli noin 40 euroa säästää demotuotteessa jos ei saa haettua myymälästä ja toimitusaika on tuntematon.
Laitan vertailua Sotkan Raceen kunhan saapuu :D
Täällä reilu vuosi menty noblen tuolilla, ei valittamista.
No hiukan kovahkot fyllit tuolissa mutta siihen tottuu pian.
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
Tuli sitten tänään ostettua tuo L33T Elite V3, kun sattui ihan paikallisessa liikkeessä tarjouksessa olemaan. No niinhän siinä kävi, että suoraan paketista oli kaasujousen suojus rikki (haljennut pala irti). No tyhmänä löin tuolin muutoin kasaan ja ajattelin, että vaihtaa sen osan sitten siihen jälkeenpäin (myyjä sanoi, että jos tulee takuuasioita, niin maahantuojalta saa varaosan, eikä koko tuolia tarvitse kantaa mihinkään). No mutta asiahan on kuitenkin niin, että kun tuon on kerran läjään lyönyt, ei tuota kaasujousta tuolta ilman silmitöntä väkivaltaa irroteta. Harmittaa alkaa jollain vasaralla uutta tuolia hakkaamaan, vaikka varaosan saisikin. Meitsin tuuria.

No tuolin toimintaanhan tuo kaasujousen suojuksen puuttuminen ei toki vaikuta, mutta vähän typerän näköinen on, kun muutoin mustassa tuolissa loistaa hopeinen kaasujousi.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Tuli sitten tänään ostettua tuo L33T Elite V3, kun sattui ihan paikallisessa liikkeessä tarjouksessa olemaan. No niinhän siinä kävi, että suoraan paketista oli kaasujousen suojus rikki (haljennut pala irti). No tyhmänä löin tuolin muutoin kasaan ja ajattelin, että vaihtaa sen osan sitten siihen jälkeenpäin (myyjä sanoi, että jos tulee takuuasioita, niin maahantuojalta saa varaosan, eikä koko tuolia tarvitse kantaa mihinkään). No mutta asiahan on kuitenkin niin, että kun tuon on kerran läjään lyönyt, ei tuota kaasujousta tuolta ilman silmitöntä väkivaltaa irroteta. Harmittaa alkaa jollain vasaralla uutta tuolia hakkaamaan, vaikka varaosan saisikin. Meitsin tuuria.

No tuolin toimintaanhan tuo kaasujousen suojuksen puuttuminen ei toki vaikuta, mutta vähän typerän näköinen on, kun muutoin mustassa tuolissa loistaa hopeinen kaasujousi.
Se lähtee kohtuu helposti kun paukuttaa vasaralla jousen pohjaa. Puukalikka vaikka väliin niin et voi mitään vahinkoakaan saada aikaseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
Se lähtee kohtuu helposti kun paukuttaa vasaralla jousen pohjaa. Puukalikka vaikka väliin niin et voi mitään vahinkoakaan saada aikaseksi.
Mitä tarkoitat, että paukauttaa jousen pohjaa? Siis penkkiosa irti mekanismista ja sitten lyödä sitä jousta? Tarvetta ei siis ole irrottaa kaasujousta tuosta osata missä on pyörät, vaan se penkin alle tuleva mekanismi (käyttännössä siis istuin) pitäisi saada irti, jotta suojuksen pystyisi laittamaan paikalleen. Jos siis nyt sellaisen tässä joskus onnistun uuden saamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
357
Onkohan toi Hyperx Stealth usein tarjouksessa? Ostohousut aika tiukasti jalassa. Yks olisi tilata Secretlabin Titan 2020 joss vähän paremmat matskut. Heroa en taida uskaltaa kun on kovaksi haukuttu.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Mitä tarkoitat, että paukauttaa jousen pohjaa? Siis penkkiosa irti mekanismista ja sitten lyödä sitä jousta? Tarvetta ei siis ole irrottaa kaasujousta tuosta osata missä on pyörät, vaan se penkin alle tuleva mekanismi (käyttännössä siis istuin) pitäisi saada irti, jotta suojuksen pystyisi laittamaan paikalleen. Jos siis nyt sellaisen tässä joskus onnistun uuden saamaan.
Aivan, sehän täytyisi irroittaa sieltä mekanismin päästä eikä pohjasta. Se voikin olla jo vähän hankalampi irroittaa. Valmistajatkin lähettävät mekanismin/kaasujousen hajotessa takuuvaihtona yleensä molemmat osat, koska näiden irroitus voi olla vaikeaa.

Antaisin itse olla. :smile:
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Pystyykö tuossa istumaan inkkariasennossa vai onko liian kuppimainen?
En usko, että kuppimaisuus olisi ongelma vaan ehkä tuolin leveys yleisesti riippuen kuinka pitkä olet. Veljelläni on tuo käytössä ja minulla on Dxracer King. Olemme molemmat hieman alle 190cm ja noin 80kg. Kingissäni pystyn varmaan joten kuten, mutta veljeni tuolissa en ole suoranaisesti kokeillut istua jalat tuolilla. Luulen, että jos et ainakaan pidempi ole tai erityisen kookas muuten, inkkariasento ym. onnistuu ainakin jollain tavalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
Aivan, sehän täytyisi irroittaa sieltä mekanismin päästä eikä pohjasta. Se voikin olla jo vähän hankalampi irroittaa. Valmistajatkin lähettävät mekanismin/kaasujousen hajotessa takuuvaihtona yleensä molemmat osat, koska näiden irroitus voi olla vaikeaa.

Antaisin itse olla. :smile:
Niin ei kai tässä muu auta. Periaatteesta vaan ärsyttää, että kun uutta ostaa ja jotain jo valmiiksi sökönä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311


Verkkiksellä oli vähän parempaa tarjousta ": D" Tuskinpa tuota tulee kukaan saamaan, oli sen verran kauan ylhäällä et varmasti kerkes useampikin tilaamaan.
Meidänkin peliporukassa noita tilattiin yhteensä varmaan lähemmäs 20kpl. :rofl:

Tosiaan tuskinpa kukaan niitä saa, mutta pitää toki yrittää! :D
Yhdellä frendillä on nyt 2 tuolia noudettavissa. :D

Katsotaan tuleeko itselle myös. Ehkä eri kaupungissa käsittelijä toteaa että hetkinen...
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
noblechairs Epic saapui tänään. Pientä vertailua Sotkan Raceen, joka on ollut minulla käytössä noin neljä vuotta.
Epic on todella kova. Toisin sanoen kestää todennäköisesti hyvin.
Selkänoja on suora sivusuunnassa, Racessa se on aika kovera.
Mukana tulevat tyynyt ovat hyvä lisä, vaikka nyt alussa tuntuu että jätän kummankin tyynyn pois.
Pikaisesti tuntuu sopivan hyvin myös lyhyelle ihmiselle, itse olen noin 165 cm pitkä.
Keinonahka tuntuu erittäin laadukkaalta, kun Racessa se tuntuu siltä että hajoaa jos sitä katsoo. Onneksi Racessa on keskikohta kangasta.
Käsinojien säätöjä ei Racessa ole, kun taas Epicissä voi säätää joka suuntaan.
Kaiken kaikkiaan Epic on ihan eri luokassa oleva tuoli.
1583329139588.png
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
noblechairs Epic saapui tänään. Pientä vertailua Sotkan Raceen, joka on ollut minulla käytössä noin neljä vuotta.
Epic on todella kova. Toisin sanoen kestää todennäköisesti hyvin.
Selkänoja on suora sivusuunnassa, Racessa se on aika kovera.
Mukana tulevat tyynyt ovat hyvä lisä, vaikka nyt alussa tuntuu että jätän kummankin tyynyn pois.
Pikaisesti tuntuu sopivan hyvin myös lyhyelle ihmiselle, itse olen noin 165 cm pitkä.
Keinonahka tuntuu erittäin laadukkaalta, kun Racessa se tuntuu siltä että hajoaa jos sitä katsoo. Onneksi Racessa on keskikohta kangasta.
Käsinojien säätöjä ei Racessa ole, kun taas Epicissä voi säätää joka suuntaan.
Kaiken kaikkiaan Epic on ihan eri luokassa oleva tuoli.
Tuo Race on oman kokemuksen perusteella täyttä paskaa. En tiedä miten voi hinta olla 250€. Maksaisin korkeintaan 50€. Tuosta nyt ei onneksi ole vaikea parantaa ja varmasti tuo epic on tuhat kertaa parempi. Racesta kirjaimellisesti keinonahka kuoriutuu pois ja mekanismi, sekä selkänojan rakenne on omassani pettänyt. Olen noin 188cm pitkä ja noin 80-85kg eli tuskin ainakaan painoni puolesta olisi pitänyt antautua. Racen selkänoja on myös omalle varrelleni aivan liian matala, yltää tyyliin yläselkään tai kaulan alapuolelle. Nykyinen Dxracer king on korkeudeltaan omalle rungolleni juuri sopiva. Leveyttä löytyy minulle tarpeettoman paljon, mutta mielestäni mielummin niin kuin, että olisi liian kapea.

Tuota Racea en suosittelisi kenellekään. Isolle ihmiselle vielä vähemmän. Arvosanani 0/5.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 338
Tuo Racehan näyttää tosiaan rakenteeltaan samanmoiselta tuolilta, mitä Ikeasta saa 50 eurolla...

 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Tuo Racehan näyttää tosiaan rakenteeltaan samanmoiselta tuolilta, mitä Ikeasta saa 50 eurolla...

No ei, näkeehän tuon heti että ihan eri tuoli kyseessä. Esimerkiksi Racessa on keskikohdat kangasta. Jalustakin on erilainen.
@Eksuu En minäkään Racen normaalihintaa käsitä. Muistaakseni maksoin 80€ - 100€ tuolista, siihen nähden on ollut itselle ihan passeli vekotin. Mulla on ollut melkein uudesta asti siinä tyyny istuinosan päällä ja pyyhe selkänojan päällä joten pinnat ovat lähes uudenveroiset.
Oikeastaan tuo Race tuli ostettua heräteostoksena kun uuden sohvan ostin ja peräkärryyn jäi kolo johon sopi tarjouksessa ollut Race..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Yhdellä frendillä on nyt 2 tuolia noudettavissa. :D

Katsotaan tuleeko itselle myös. Ehkä eri kaupungissa käsittelijä toteaa että hetkinen...
Mulle lähetettiin tänään. Eiköhän kaikki noi saa ketkä tilas, tuskin rupeevat valikoimaan kun sit tulis sanomista.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Mulle lähetettiin tänään. Eiköhän kaikki noi saa ketkä tilas, tuskin rupeevat valikoimaan kun sit tulis sanomista.
Mulle ja parille kaverille tuli viesti että virheellinen hinnoittelu, mutta kaikki saivat yhden tuolin siihen hintaan. Ylimääräisistä rahat takaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Mulle ja parille kaverille tuli viesti että virheellinen hinnoittelu, mutta kaikki saivat yhden tuolin siihen hintaan. Ylimääräisistä rahat takaisin.
Ihan hyvä vaan, hintavirheen siivellä trokailu kuitenkin aika vastenmielistä touhua, toki jos kahelle tuolille tarvetta niin sit, mut voin kuvitella et tuolta on joku neropatti laitellu vähän enemmänkin kun sen kaks kappaletta.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Ihan hyvä vaan, hintavirheen siivellä trokailu kuitenkin aika vastenmielistä touhua, toki jos kahelle tuolille tarvetta niin sit, mut voin kuvitella et tuolta on joku neropatti laitellu vähän enemmänkin kun sen kaks kappaletta.
Juu, meillä oli kyse ihan lanituolien keräilystä yms. Ei tässä oltu niitä sillä ostamassa että suoraan tori.fi myyntiin.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
159
Jos täällä joku huomaa, ettei keltanen väri miellytäkkään silmään, niin voin lunastaa samanlaisella tarjoushinnalla joltain pois PK-seuudulla ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Jos täällä joku huomaa, ettei keltanen väri miellytäkkään silmään, niin voin lunastaa samanlaisella tarjoushinnalla joltain pois PK-seuudulla ;)
Kannattaa varmaan katella erilaisia kauppapaikkoja tässä kohtapuoliin, samanlaisesta tarjoushinnasta tosin on varmaan turha unelmoida ": D"
 
Liittynyt
06.03.2020
Viestejä
7
Moro, oli pakko rekisteröityä foorumille kysymään et onko kellään kokemusta Dacota- merkkisistä tuoleista? Powerissa olis alennuksessa 149€ tommonen Dacota gaming chair 210. Mielipiteitä?
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Moro, oli pakko rekisteröityä foorumille kysymään et onko kellään kokemusta Dacota- merkkisistä tuoleista? Powerissa olis alennuksessa 149€ tommonen Dacota gaming chair 210. Mielipiteitä?
Näyttää ainakin olevan tuolla huonommalla mekanismilla. Jo sen perusteella jättäisin kauppaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 568
Viestejä
4 191 138
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom