Pelituolit

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
31
Kysytään nyt vähän mielipidettä/kokemuksia muilta Noble Chair omistajilta. Viikko takaperin tuli hankittua tuollainen Epic malli ja vähän pääsi yllättämään tuo tuolin pehmusteiden kovuus. Ei ole liian kova, mutta iso ero kuitenkin verrattuna edelliseen AK-Racing Rush tuoliin. Tämä Epic on tekonahkainen malli kuten tuo AK-Racing oli myös ja täytyy sanoa että paljon paremman tuntuinen on tämän tuolin tekonahka.

Eniten tuolissa epäilyttää pieni keinuminen ja väljyys kun keinu-toiminto on lukittu. Jos keinuominausuuden avaa niin tuoli tuntuu hiukan tukevammalta, mutta silti huomaa että väljyyttä jossain on. Onko muut tivistäneet mekanismia jollakin pirkka konstilla vai antaneet vaan olla ? Edellisessä tuolissa oli myös samaa vaivaa jo heti uutena, mutta siinä mekanismi oli tehty niin, että vahvistaminen oli mahdotonta.

Ps. En ole mikään isokokoinen, mutta kuitenkin sen verran painoa että ei tarvi neuvolassa käydä puntarissa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
54
Hengittääkö hyvin tuon kangas ja onko millaiset pehmusteet käsinojissa? Kuinka pitkälle henkilölle arvoisit tuon sopivan maksimissaan? Tuota halvempaa 300f mallia ja tätä miettinyt. Erona näillä taitaa olla kallistuksen multilock ja kädensijojen säädöt lähinnä.
Heips, meni aivan ohi kysymyksesi niin vähän viiveellä vastaan. Mielestäni kangas hengittää hyvin, ei ole kertaakaan ollut pärse/selkä hikinen istuskelun jälkeen. Käsinojien pehmustus on jotain foamia, ei pehmeetä muttei kovaakaan. Hankala sanoa tuosta pituudesta yhtään mitään, itse oon 171cm pituinen ja mulle ainakin passeli:)
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Miten näin yleisesti voi pitää kangas vs keinonahan kestävyyttä? Nyt tuossa Titan 2020 -versiossa ovat päivittäneet tuohon PU 2.0:aan jonka pitäisi kaikin puolin olla parempi kuin aiempi. Toisaalta tästä kankaiseen olisi vain 30€ lisäys...
Koskaan ei ole kangas halkeillut persiin alta :D Mulla oli aikaisemmin Ikean Markus, jonka istuin aitoa nahkaa ja muut osat tekonahkaa. Jokusen vuoden istuskelun ja hikoilun jälkeen ihoon kosketuksissa olevat keinonahka-osat kovettuivat ja halkeilivat. Samaa on tehny lukuisat mukanahkaiset jakkaran osat vuosien varrella. Nykyinen tuoli on edelleen Markus mutta kangasversio - vuoden vanha ja edelleen ehjä.

Useamman tuolin kanssa olen taitellut pyyhkeen istuimelle, vähentää huomattavasti hikoilua. Sitäpaitsi on helpompaa käyttää se pyyhe pesukoneessa kuin tekstiilipesurilla jynssätä istuimesta (muutaman) vuoden välein hiet ja hiukkaspäästöt.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Kiinnostava video pelituolia / toimistotuolia pelaamiseen etsiville. Itse laitoin eilen 24.6.2019 Secretlab Titan 2020 -pelituolin tilaukseen: TITAN Series Huom. nuo cm / kg luvut ovat suosituksia. Tuoli ei tosiaan hajoa vaikka on suurempi paino. Esimerkkinä Omega jonka max. paino on 110 kg, mutta suositus sitten 50-80 kg. Toimitus Suomeen on tällä hetkellä ilmainen ja itse maksoin PayPal kautta nopeasti ja helposti.

175-200 cm
70-130 kg

Secretlab Omega on sitten hieman pienemmille lähes vastaava tuoli: OMEGA Series

160-180 cm
50-80 kg

Ja jos haluat ostaa pelituolin vaikkapa lapsellesi niin Secretlab Throne on mahdollinen valintasi: THRONE Series

145-165 cm
60-100 kg



Huom. videolla näkyvästä Omegasta ja muista Secretlab tuoleista on tullut uudet versiot, jotka ovat vielä parempia. Muun muassa käsituet parannettu sekä nahka 4x kestävämpää kuin edellinen. Eli puhutaan 2020 -malleista. Lyhyesti vielä eli suurin ero Omega ja Titan välillä on se että Omegassa mukana tulee alaselkä / lannetuki -tyyny, kun Titanissa tämä on korvattu säädettävällä selkätuella.

Tällä hetkellä Secretlab Omega on valittu maailman parhaaksi pelituoliksi, joten myös tuo tyyny näyttää siinä toimivan. Valitsin kuitenkin itse Titanin koska se on suurin tuoleista ja myös varsin kehuttu. Uskon että jokainen noista kolmesta tuolista on laadukas pelituoli, joka pärjää jo monille toimisto tuoleille.

Huom! Kiinnittäkää erityistä huomiota tuolien istuma / lepo -asentoihin. Verrattuna perinteisiin toimistotuoleihin. Niskatyyny on kaikissa mukana ja tuo ihanan lepo fiiliksen pelatessa, mutta asento on sen verran korkea että ei nukahda kesken pelin.
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
... ja vielä ehkä täysin turha kommentti monille, mutta ajatelkaapa hetki tätä kun hankitte tuolia pelaamiseen / koneella olemiseen.

Kun käyn salilla niin jopa nykyinen Ikean Markus työtuoli tuntuu hyvältä istua. Elikkä hyvällä lihaskuntotreenillä, lihakset vahvistuvat, venyttelyn kautta tulee lisää liikkuvuutta jne. Jos en pidä huolta kunnostani / lihaskunnosta niin aika moni tuoli on ihan ok. Selkä- / niskatuet ovat täysin yksilöllisiä. Toisilla ne osuvat kohdalle, toisilla ei, mutta kun kroppa kunnossa niin tuoli kuin tuoli tuntuu todella hyvältä.

Toinen pointti on se että jos istuu vaikkapa 16 tuntia päivässä, niin itse panostaisin johonkin valvomo-tuoliin silloin. Eräs vaihtoehto voi olla lukuisat "pelituolit": sänky, säkkituoli, lepotuoli, toimistotuoli, jolloin näyttöö tarvitsisi varren jota voi aika lailla vapaasti liikutella ja näin vaihtaa omaa peliasentoa lennosta useamman kerran päivän aikana. Mikä onkaan sitten se täydellinen peliasento itselle. Hiireen ja näppikseen jos esim langattomia niin saa erilaisia tasoja... sitäkin voi miettiä. Itse pelaan paljon peliohjaimella, mutta strategiapelit täytyy pelata sitten jonkun tason avustuksella jos haluaa lepoasentoa käyttää.

Pelituolit eivät kuitenkaan ole enää mikään vitsi, vaikka osa foorumeista näin vielä luulee. Toki jos saisin itse valita niin osa noista logoista lähtisi pois, mutta toisaalta on mahdollisuus valita täysin musta pelituoli malli... tai se Batman jos tuntee vetoa lepakkoja kohtaan, jne.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
73
onkos kellään tosta hyperx stealth kokemuksia? satasen halvempi kuin tuo secretlabsin titan ja aika samanlaista designia. paikallisessa gigantissa vois hakea suoraan hyllystä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Koskaan ei ole kangas halkeillut persiin alta :D Mulla oli aikaisemmin Ikean Markus, jonka istuin aitoa nahkaa ja muut osat tekonahkaa. Jokusen vuoden istuskelun ja hikoilun jälkeen ihoon kosketuksissa olevat keinonahka-osat kovettuivat ja halkeilivat. Samaa on tehny lukuisat mukanahkaiset jakkaran osat vuosien varrella. Nykyinen tuoli on edelleen Markus mutta kangasversio - vuoden vanha ja edelleen ehjä.

Useamman tuolin kanssa olen taitellut pyyhkeen istuimelle, vähentää huomattavasti hikoilua. Sitäpaitsi on helpompaa käyttää se pyyhe pesukoneessa kuin tekstiilipesurilla jynssätä istuimesta (muutaman) vuoden välein hiet ja hiukkaspäästöt.
Näissä nahkatuoleissa kannattaa ottaa huomioon se mikä kaikissa nahkatuotteissa pitäisi ottaa huomioon: Nahan huoltaminen

Eli perus nahkatuotteisiin (vyöt/kengät/sohvat/jne.) tarkoitettua nahanhuolto tököttiä vaan pintaan satunnaisesti niin eipä ala nahka kovettumaan (eli kuivumaan) tai halkeilemaan mihinkään. Etenkin suora auringonvalo paahtaa nahan rutikuivaksi.
EDIT: Ikea näköjään poistanut valikoimastaan nahanhoitoaineen. Mutta kyllä sitä hoitoainetta mm. Clasulta ja eri huonekaluliikkeistä löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
onkos kellään tosta hyperx stealth kokemuksia? satasen halvempi kuin tuo secretlabsin titan ja aika samanlaista designia. paikallisessa gigantissa vois hakea suoraan hyllystä.
Täältä löytyy Tuo Hyperx Stealth ja Dxracer King. Ensimmäisessä Stealthissa oli erikoisia tahroja ja oli saapuessa tuo kallistusmekanismi rikki. Gigantista sain vaihdettua toiseen yksilöön, joka toimii. Uudessakin on hieman noita tahroja, mutta ne saattaisivat lähteä jollain pyyhkimällä. En jostain syystä ole vielä kokeillut.

Stealtissa on hyvää tuo säädettävä alaseläntuki ja hinta ei alennuksessa ollut aivan järkyttävä. Keinonahka tuntuu kohtuulaadukkaalta. Kokonaisuudessaan hyvä tuoli istua näin 188cm ~80kg äijälle.

Verrattuna Kingiin, stealth keinuu lukituksessa hieman enemmän ja Kingissä keinonahka tuntuu aavistuksen laadukkaammalta. King on myös huomattavasti painavampi, minkä ansiosta tuoli tuntuu hieman jykevämmältä. Stealthille ehdoton plussa tuosta säädettävästä selän tuesta. Kingissä tuo tyynyviritelmä ei ole järin mukava, koska tyyny on makuuni liian iso.

Kokonaisuudessaan Stealth on mielestäni rahan arvoinen, etenkin jos ostaa sen alennuksesta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Kumman näistä itse ottaisitte: L33T Gaming E-Sport Pro -pelituoli - Telia
tai Akracing Solitude Office Chair - White

Olin eka Telian tuolia ostamassa mutta löysin tuon Akracingin cdon.comista 299, Suomessahan tuo on 399e ja tuolta tuon saisi postikuluitta kotiinkin :)
Tässä siis näiden kahden välillä pähkäilen, ja tuo Akracing kiiinnostaa enemmän...

Kaupalla ei ole väliä, jälkimmäisestä paljon tilannut ja homma toiminut hyvin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Solitude Office Chair – White | AKRacing Europe
Tuossa valmistajan sivu vielä.
Nuo käsinojat vaikuttaa jämäkämmiltä ja tuo kaasujousiluokitus antaa hyvä mielikuvaa lisää.
Ainakin tällä hetkellä tähän olen taipumassa.

EDIT: Tuli muualtakin suosituksia että AKRacing ennemmin tuohon hintaan eli se oisi nyt tilattu :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
93
Solitude Office Chair – White | AKRacing Europe
Tuossa valmistajan sivu vielä.
Nuo käsinojat vaikuttaa jämäkämmiltä ja tuo kaasujousiluokitus antaa hyvä mielikuvaa lisää.
Ainakin tällä hetkellä tähän olen taipumassa.

EDIT: Tuli muualtakin suosituksia että AKRacing ennemmin tuohon hintaan eli se oisi nyt tilattu :)
Ulkonäön perusteella sanoisin, että hyvä päätös. Itsellä tuo l33t keväältä Telialta 199€ ja vaikka muuten erinomainen tuoli, niin itse istuinosa vituttaa, liian kapea noiden pystyjen sivuosien takia (110kg ja 186cm). Manspreading mahdotonta, josta johtuen pallit puristuksissa ja hiostuu ikävästi. Saattaa itselläkin lähteä jossain kohtaa vaihtoon tuon istuinosan vuoksi. Muuten, kuten sanoin, ihan hemmetin hyvä tuoli kaikin puolin! Eli mahdollisimman iso tasainen istuinosa on vaan plussaa. Typeriä nuo sivutuet :mad:

EDIT: nyt kun katoin tarkemmin, niin tuossa akracingissä on tuo halvempi ja huonompi mekanismiosa, siitä pitkä miinus siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
EDIT: nyt kun katoin tarkemmin, niin tuossa akracingissä on tuo halvempi ja huonompi mekanismiosa, siitä pitkä miinus siihen.
Onko tuon kanssa esiintynyt ongelma käyttäjillä? Että ei ole tuon 299€ arvoinen tuoli.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Onko tuon kanssa esiintynyt ongelma käyttäjillä? Että ei ole tuon 299€ arvoinen tuoli.
Koitin googletella niin en oikein mitään löytänyt, tietoja ja kokemuksia.
Noh kai mie olen nyt sitten koekaniini. Ohan tuossa ainakin komea painoraja luvattu, mikä lisää luotettavuutta.
Toki ajan kanssa selviää nuokin. Olen itse reilu 80kg kaveri, en tosin edes lähelle noita lukemia :D.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Ergonimiassa ongelma on lähinnä niskatyynyssä. Jos yrittää istua ryhdissä, niin erillinen niskatyyny työntää pään liian eteen . Ilman sitä se on turhan kova. Myöskään ei ole mitään ristiselänsäätöä, tosin ei taida olla missään tämän hintaluokan istuimissa. Olen 172cm / 85kg
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Ergonimiassa ongelma on lähinnä niskatyynyssä. Jos yrittää istua ryhdissä, niin erillinen niskatyyny työntää pään liian eteen . Ilman sitä se on turhan kova. Myöskään ei ole mitään ristiselänsäätöä, tosin ei taida olla missään tämän hintaluokan istuimissa. Olen 172cm / 85kg
No jos hintaluokka on 200-300 euroa niin kyllä tuon hintaluokan tuoleista jo alkaa löytymään ristiselän tuen säätöä.

| TAVARA TRADING TTR Oy
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
No jos hintaluokka on 200-300 euroa niin kyllä tuon hintaluokan tuoleista jo alkaa löytymään ristiselän tuen säätöä.

| TAVARA TRADING TTR Oy
Tämä linkkaamasi työtuolihan vaikuttaa oikein pätevältä tapaukselta ja vielä kolmen vuoden takuulla. Saattaa jopa mennä ostoon. Minkähän takia en ole tajunnut itse, että noistakin löytyy noin hyvät/jopa paremmat säädöt kuin monista pelituoleista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
Koitin googletella niin en oikein mitään löytänyt, tietoja ja kokemuksia.
Noh kai mie olen nyt sitten koekaniini. Ohan tuossa ainakin komea painoraja luvattu, mikä lisää luotettavuutta.
Toki ajan kanssa selviää nuokin. Olen itse reilu 80kg kaveri, en tosin edes lähelle noita lukemia :D.
Jäädään sitten odottelemaan unboxing, kokoamis sekä 'millainen on käytössä' videoita :tup:
 
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
7
Arozzi Verona Pro v2 pelituoli (punainen) - Pelituolit

Tuollaisen tuolin nyt sit kuiteski ostin, kun oli viikonloppuna 200e tarjouksessa Tammiston Gigantissa. Oli paras jakkara istu, mitä oli esillä. Käsinojat ei heilu ja vaikutta todella tukevalta. oli helppo kasaa ja painaakin kivasti. Aika näyttää miten sit kestää
hei voisitko ottaa tuolin säätöosan ruuvien(mitkä tulevat tuolin pohjaan) mitat? Itsellä akracing tuoli, tuolistani meni säätöosa rikki eikä akracing sitä enää toimita joten mietin käykö arozzin säätöosa minun tuoliini.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
hei voisitko ottaa tuolin säätöosan ruuvien(mitkä tulevat tuolin pohjaan) mitat? Itsellä akracing tuoli, tuolistani meni säätöosa rikki eikä akracing sitä enää toimita joten mietin käykö arozzin säätöosa minun tuoliini.
Siis tarkoitatko säätöosan ruuvivälien mittoja?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Maksaako joku oikeasti AK Racingin tuoleista?
Mukava olisi lukea jotain järkevää kritiikkiä eikä tällaisia nollapostauksia.

Maksoin ja istunut siinä jo tämän illan, todella tukevalta ja mukavalta tuntuu.
Tyytyväinen olen, aika näyttää kuinka kestää.

Huomioita: Käsinojat on tukevat, ei heilu kuten monissa 300e tuoleissa testien kanssa. Istuinosa leveä mistä tykkään. Saumaukset hyvää työtä, missään ei irvistelyjä. Oma tuolini (musta/valkoinen) tyyliltään hillitty eli aikuiseen makuun, ilman lediturhuuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
431
Itse tuli kanssa ostettua AKRacing Solitude ja hyvältä vaikuttaa parin päivän jälkeen. Tuoli on sopiva 173cm/65kg henkilölle, kun taasen jotkut tuolit on selkeästi tehty kookkaammille. Käsinojat ovat tukevat ja niitä pystyy säätämään melkein joka suuntaan pl. suoraan sisälle/ulos. Selkä- ja niskatyynyt toimivat hyvin ja selkänojan saa juuri oikeaan asentoon eri tilanteita varten.

Design (musta/harmaa) on myös sopiva omaan musta/harmaa/valkoinen työhuoneeseen. Nähtäväksi jää paljon nahka hiostaa, mutta tuskin se on ainakaan 10kk Suomessa ongelmana.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
519
Itellä oli 1,5-2v käytössä AK Racing v2 premium vai mikä lie silloin ollut. Sopi myös isolle ukolle istua, koska leveä tuoli. Isoimmat ongelmat oli kestävyys mikä arvelutti jo, kun tuolia kasasi. Tuoli näytti aika halpatekoiselle mallia Kiina, se penkin alle tuleva osuus. Samoin se kaasujousi oli kysymysmerkki. Itsellä painoa oli tuolloin, kun treenasi säännöllisesti 5krt viikossa salilla niin 118,5kg. Kaasujousi kuoleentui heti 1v takuuajan jälkeen. Penkki alkoi kulua istuimen keinonahkaosista vuoden jälkeen reisien kohdalta. Tuoli meni vielä kaverille kyllä 2v käytön jälkeen käyttöön ja on edelleen käytössä uudella kaasujousella. Hintansa tuo jakkara on hankkinut mikäli näin voi sanoa.

Nyt uusi jakkara on ollut yli 1,5v käytössä. Noble Chair nahkainen malli mikä maksaa n.600€ riippuen mistä paikasta ostaa. Tuo tuoli tuntui alkujaan kovalta istua, mutta samalla todella jämäkältä. Parantunut mitä enemmän istunut, eikä ole kulunut ollenkaan nahasta tai löysistynyt mistään. Edelleen niin istuinosan, kaasujousen tai muunkaan osalta ei uutta häpeä. Tässä se korkea hinta näkyy myös korkeana laatuna. Tämä on ehdottomasti ollut paras pelituoli mitä olen omistanut ja erittäin tyytyväinen ollut hankintaan. Mikäli premiumia haluaa ja kukkaro antaa myöden niin tätä todella voi suositella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
Mukava olisi lukea jotain järkevää kritiikkiä eikä tällaisia nollapostauksia.

Maksoin ja istunut siinä jo tämän illan, todella tukevalta ja mukavalta tuntuu.
Tyytyväinen olen, aika näyttää kuinka kestää.

Huomioita: Käsinojat on tukevat, ei heilu kuten monissa 300e tuoleissa testien kanssa. Istuinosa leveä mistä tykkään. Saumaukset hyvää työtä, missään ei irvistelyjä. Oma tuolini (musta/valkoinen) tyyliltään hillitty eli aikuiseen makuun, ilman lediturhuuksia.
Onko käsinojat kovamuovia? Vai onko joku pehmuste ym päällä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Onko käsinojat kovamuovia? Vai onko joku pehmuste ym päällä.
Kovamuovia, tuota itsekin ajattelin että menisi miinuksiin.
Mutta nyt kun koko päivän tänäänkin tässä istunut ja harrastellut, nojien leveys kait sitten balansoi painetta käsien ja tukien kanssa.
Kyllähän mie pirun tyytyväinen olen, tukeva ja ei nitise tai natise. Parhaiten kai kuvaa fiilistä se että en ole kaivannut sohvalle videotykin luokse nyt pariin päivään :D
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tuolien uudistus niin

Mikä näistä Noblechair tuoleista olisi mukavin istuttava/pehmein.
ilman istuimen sivu tukia mieluiten.
Vai onko AK Racingillä mukavempia vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
519
Tuolien uudistus niin

Mikä näistä Noblechair tuoleista olisi mukavin istuttava/pehmein.
ilman istuimen sivu tukia mieluiten.
Vai onko AK Racingillä mukavempia vaihtoehtoja?
Ak Racing on siis pehmeämpi mitä tuo Noblechair.

-AK Racing: löysistyy nopeammin ajan myötä tuolin pehmusteiden osalta niin, että alkaa paikat ottaa kipeetä todella pitkien istumis sessioiden jälkeen.

-Noblechair: alkuun erittäin kova istua. Käytössä kuiteskin muokkautuu juuri itselle hyväksi. Kestää istua pitkiä aikoja ilman ongelmia. Itselläni vielä yli 1,5v jälkeenkin todella jämäkkä ja mukava istua. Tämä tuoli ainakin suorastaan hivelee omaa persettä istumaan pitkiä aikojakin ilman ongelmia.

Mallit tuoleista:

Tämä AK Racing jakkara oli itselläni: AK RACING PREMIUM Gaming Chair, musta V2 - 369,00€

Nyt on tämä Noblechairin malli: noblechairs EPIC Gaming Chair - Real Leather, nahkaverhoiltu pelituoli, musta - 579,00€

Edit. käsinojat: Ak Racing - kovamuovi. Noblechair - kädensijan yläosuus jonkin sortin pehmeä osa mikä on äärettömän mukava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Ak Racing on siis pehmeämpi mitä tuo Noblechair.

-AK Racing: löysistyy nopeammin ajan myötä tuolin pehmusteiden osalta niin, että alkaa paikat ottaa kipeetä todella pitkien istumis sessioiden jälkeen.

-Noblechair: alkuun erittäin kova istua. Käytössä kuiteskin muokkautuu juuri itselle hyväksi. Kestää istua pitkiä aikoja ilman ongelmia. Itselläni vielä yli 1,5v jälkeenkin todella jämäkkä ja mukava istua. Tämä tuoli ainakin suorastaan hivelee omaa persettä istumaan pitkiä aikojakin ilman ongelmia.

Mallit tuoleista:

Tämä AK Racing jakkara oli itselläni: AK RACING PREMIUM Gaming Chair, musta V2 - 369,00€

Nyt on tämä Noblechairin malli: noblechairs EPIC Gaming Chair - Real Leather, nahkaverhoiltu pelituoli, musta - 579,00€

Edit. käsinojat: Ak Racing - kovamuovi. Noblechair - kädensijan yläosuus jonkin sortin pehmeä osa mikä on äärettömän mukava.
Kiitoksia infosta Noblella sitten mennään kun pehmusteiden kestävyys on yksi tärkeistä ominaisuuksista.

Vaihtoehtoina nyt olisi penkin muotoilun vuoksi parivaljakko Icon tai Hero.
Icon löytyis yhtäkkiä katsottuna Nappa edition heti saatavilla mutta ei istumatta tiedä kumpi noista lopulta voittaa mukavuudessa.
Hero ilmeisesti isompi tuoli+ristiseläntuki plussaa
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Tuolien uudistus niin

Mikä näistä Noblechair tuoleista olisi mukavin istuttava/pehmein.
ilman istuimen sivu tukia mieluiten.
Vai onko AK Racingillä mukavempia vaihtoehtoja?
Secretlabin titania kannattaa myös harkita. Leveä istuinosa, mutta sivutuki löytyy. Istuin on aluksi hieman kovahko, mutta muotoutuu hyvin istujansa muotoiseksi. Ristiseläntuki on mielestäni parempi vaihtoehto kuin se tyyny jonka voi asettaa selälle. Käsinojia voi liikutella joka suuntaan joten sieltäkin löytynee se mieluisin. Painava tuoli ja vankka rakenne, ei nitise ja natise. Helppo koota. Hinta taitaa olla edelleen se 400e ja postit taisi olla ilmaiset. Plussaa vielä, että voi valita keinonahan, kankaan tai oikean nahan väliltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
73
Secretlabin titania kannattaa myös harkita. Leveä istuinosa, mutta sivutuki löytyy. Istuin on aluksi hieman kovahko, mutta muotoutuu hyvin istujansa muotoiseksi. Ristiseläntuki on mielestäni parempi vaihtoehto kuin se tyyny jonka voi asettaa selälle. Käsinojia voi liikutella joka suuntaan joten sieltäkin löytynee se mieluisin. Painava tuoli ja vankka rakenne, ei nitise ja natise. Helppo koota. Hinta taitaa olla edelleen se 400e ja postit taisi olla ilmaiset. Plussaa vielä, että voi valita keinonahan, kankaan tai oikean nahan väliltä.
Onkos sulla toi titan? Kiinnostais tietää onko se oikeesti hyvä, koska jokaikinen foorumi sanoo että ne ois liian kovia ja että ainoat hyvät arvostelut olis sponsoroituja. Oon vähän ton hyperx stealthin ja titanin välillä, titanis ois se hyvä että sais kankaasta tehdyn niin ei hikeenny ihan niin paljon.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Noblechair hero nahkaisena+pun.tikkaukset meni tilaukseen kun nopsalla toimituksella sai.

Kovaksi kehuttuja mutta tuskin vetää vertoja omalle vanhalle tuolille jossa pehmustetta keskiosassa jäljellä 0.5cm, eli todella kova.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
779
Oliko nuo L33t Elite V3:t jo asiallisia penkkejä vai heikkoa tekoa? Joku 100-150€ tuoli kiikarissa.
Mietin samaa. Noista on varmaan joku ketju jo olemassa jossa asiasta löytyy keskustelua, mutta en nopealla haulla löytänyt. Kävin tuota tuolia testaamassa aiemmin ja se vaikutti tosi hyvältä istumatuntumaltaan, mutta kestävyydestä haluaisin mielipiteitä.
Täältä löytyy keskustelua :)
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 880
Onkos sulla toi titan? Kiinnostais tietää onko se oikeesti hyvä, koska jokaikinen foorumi sanoo että ne ois liian kovia ja että ainoat hyvät arvostelut olis sponsoroituja. Oon vähän ton hyperx stealthin ja titanin välillä, titanis ois se hyvä että sais kankaasta tehdyn niin ei hikeenny ihan niin paljon.
Joo nyt on pari kuukautta ollut perseen alla. Ei todellakaan ole kova, jos nyt verrataan vaikka puupenkkiin. Jos vertaa taas sohvaan niin ehkä oikea sana voisi olla jämäkkä. Kyllä pehmusteet painuu, kun kädellä painaa.

Aikaisemmin ollut joskus akracingin kangas tuoli ja se oli pehmeä ja siihen verrattuna tuo on tosiaan jämäkkä. Nyt kuitenkin pari kuukautta istuneena on tuo pehmentynyt siitä mitä se alussa oli ja alkaa se muoto olla oma :lol:

Kaiken kaikkiaan on tosi hyvä tuoli ainakin itselleni 180cm 73kg
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Ostin Hobbyhallista tarjouksesta 150€, Cittarissa tais olla vielä halvempi.

Leet Elite v3

Muuten oikein toimiva kampe, ainut että kiikku kaipais lukituksen, mutta sitä ei tainnu saada vasta ku kalliimmissa malleissa. Painotus on kanssa vähän niin ja näin, jos etureunaan istut ni meinaa kipata.

Tarjous hinnalla kuitenki ihan pätevä kampe.
Siis tässä ei ole mitään eteen taakse lukkoa? Meneekö se miten taakse jos yrittää olla rennossa asennossa taaksepäin?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Siis tässä ei ole mitään eteen taakse lukkoa? Meneekö se miten taakse jos yrittää olla rennossa asennossa taaksepäin?
20 asteen kallistus ilman kallistuksen lukitusta, mikä nyt kaikista halvimmistakin tuoleista löytyy.
Tuo kallistus on turhaakin turhempi kun yksi heppoinen jousi on vastavoimana, ja lukitusta ei ole että voisit lukita tuolin järkevään kallistuskulmaan. Toimii ehkä 50kg tateille mutta 100kg jantterit vain rikkoo koko mekanismin vuodessa (itse rikoin 2 tuolia ~4 vuodessa).
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
51
Koitin googletella niin en oikein mitään löytänyt, tietoja ja kokemuksia.
Noh kai mie olen nyt sitten koekaniini. Ohan tuossa ainakin komea painoraja luvattu, mikä lisää luotettavuutta.
Toki ajan kanssa selviää nuokin. Olen itse reilu 80kg kaveri, en tosin edes lähelle noita lukemia :D.
Itsellä hyvin samanoloisella selkänojalla ja istuimella varustettu, mutta paremmalla mekanismilla oleva Svive Phoenix tier3-tuoli Svive Phoenix Tier 3 Pelituoli Musta
Hiukan alle puolitoista vuotta istunut ja olen tyytyväinen ollut. Hinta oli 205€ kotiovelle tuotuna.
Näissä perus pelituoleissahan kaikki tulee käytännössä yhdeltä alihankkijalta rajatusta valikoimasta olevalla konfiguraatiolla, niin itse en näkisi järkevänä maksaa (100€ enemmän) tuosta huonosta mekanismista tähän verrattuna. Eli jonkunlaista tarjousta jöisin odottamaan vähäksi aikaa. Omat specsit siis 188cm ja paino vaihdellut 80-95 välillä tämän aikana.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Mikä olisi paras vaihtoehto kangaspäällystetiseksi pelituoliksi hintaluokassa alle 300e? Nykyinen keinonahkainen rapistui alle kahdessa vuodessa, kun itselläni käyttöä on melkoisesti. :D
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Olen ehkä aiemminkin tänne asiasta kirjoittanut, mutta mikä saa aikuisen ihmisen hankkiman kotiinsa jonkun helvatan PELITUOLIN? (Aivan todellinen kysymys.) 15-vuotiaalle tuo nyt saattaakin vielä olla reteä kapine, mutta että aikuisella. Minä en ymmärrä.
Jos pelijonne ehkä uskomattomalla onnenkantamoisella joskus saattaa tuoda naisen kotiinsa, kääntyy se saman tien takaisin kunhan on naurultaan ensin vähän toipunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Olen ehkä aiemminkin tänne asiasta kirjoittanut, mutta mikä saa aikuisen ihmisen hankkiman kotiinsa jonkun helvatan PELITUOLIN? (Aivan todellinen kysymys.) 15-vuotiaalle tuo nyt saattaakin vielä olla reteä kapine, mutta että aikuisella. Minä en ymmärrä.
Jos pelijonne ehkä uskomattomalla onnenkantamoisella joskus saattaa tuoda naisen kotiinsa, kääntyy se saman tien takaisin kunhan on naurultaan ensin vähän toipunut.
No mieleen tulee pari asiaa (mulla ei ole pelituolia vaan omat olleet Martela -> Isku -> Ikea ja seuraava luultavasti töissä valmiiksi piereskelty Martela):
- ne on naimisissa, ei ole mitään väliä miltä näyttää jos vaimo hyväksyy
- ne 200 eur pelituolit on halvempia kuin 600-700 eur toimistotuolit (juuri tilasin uuden ja 599 ALV 0% kirpaisisi jos kotiin tilaa)

Jotain 500-600 euron *peli*tuolia toki minäkään en ihan helpolla sulata... :D
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Itsellä töissä persuuksen alla nyt wanha Kinnarps 8000 Synchrone. Verhoilusta jo näkee että on tätä muutama vuosikymmen käytetty, mutta mekanismit ja kaasujousi täysin kunnossa.
Kotona sitten se perus nahkainen IKEA Markus.

Kinnarps on kyllä hyvillä säädöillä varustettu, eli tuoli kyllä sopii persuuksille kuin persuuksille. Ja kangas verhoilu hengittää mukavasti kesähelteillä.
Mutta eipä se säädötön Markuskaan kovin huono ole Kinnarpsiin verrattuna jos se oman persuuksen alle sattuu sopimaan ilman ongelmia. Itselle ei ainakaan enää koskaan tule nahkaista selkänojaa omaavaa tuolia, verkkoa tai kangasta sen olla pitää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Olen ehkä aiemminkin tänne asiasta kirjoittanut, mutta mikä saa aikuisen ihmisen hankkiman kotiinsa jonkun helvatan PELITUOLIN? (Aivan todellinen kysymys.) 15-vuotiaalle tuo nyt saattaakin vielä olla reteä kapine, mutta että aikuisella. Minä en ymmärrä.
Jos pelijonne ehkä uskomattomalla onnenkantamoisella joskus saattaa tuoda naisen kotiinsa, kääntyy se saman tien takaisin kunhan on naurultaan ensin vähän toipunut.
Näin keski-ikäisenä nyt toimisto/pelituolin omistajana voin sanoa että nyt pari kotonani vieraillutta vastakkaisen sukupolven edustajaa ole ihmetelleet millään tavoin omaa tuoliani (kuva ylhäällä).
Toisaalta tuolejakin on erinäköisiä, hillityimmistä joulukuusiin.

Enemmän ihmettelen aikuisen huolta muiden tekemisitä ja ostoksista, 15v sen vielä ymmärtää mutta tässä iässä sitä ostelee ja omistaa mitä haluaa.
Jatka ihmettelyäsi, maailmassa on monia asioita eri tavalla kuin itse haluaa :)

Itse jopa striimaan pelejä, huh kuinka lapsellista tähän ikään.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 410
Viestejä
4 160 102
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom