• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Pelitietokoneen viimeistely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joneq
  • Aloitettu Aloitettu
Sattuuhan sitä. :D Joo tuli tosiaan ostettua tuo tarjousjäähy Proshopista. Ainut vaan, että postit tuli sitten päälle, kun olin jo tehnyt emolevytilauksen aiemmin eikä saanut siihen yhdistettyä.

Nyt on 6/8 osista kotiutettu ja kotelo noudettavissa Gigantista. Jos vielä jäähy sattuisi ehtimään tänään, niin voisi alkaa perehtyä kasaamiseen. Videoita onneksi löytyy. Sitten Windowsin hankinta ja asennus. Ja pitääköhän BIOS:lle tehdä jotain? On kyllä paljon kaikkea uutta, mutta mielenkiintoista. Tosiaan en ole pöytäkonetta ennen omistanut. Aiemmat pelaamiset ja työt nyt jo ikääntyneellä läppärillä ja PS4:llä...
Tarviitko kasaukseen neuvoja,bios usein pitää päivittää.Muista korokepalat.

Ihan hyviä ohjevideoita olen löytänyt, joten eiköhän niillä ainakin alkuun pääse (saa linkata jos on joku todella hyvä tiedossa). Varmaan tulee kyseltyä täällä taas jotakin tyhmää epävarmuuksien hetkellä. Mutta jos esim. jotain yleisiä kompastuskiviä tulee mieleen, niin saa kyllä vinkata jo näin etukäteen!

Sattuuhan sitä. :D Joo tuli tosiaan ostettua tuo tarjousjäähy Proshopista. Ainut vaan, että postit tuli sitten päälle, kun olin jo tehnyt emolevytilauksen aiemmin eikä saanut siihen yhdistettyä.

Nyt on 6/8 osista kotiutettu ja kotelo noudettavissa Gigantista. Jos vielä jäähy sattuisi ehtimään tänään, niin voisi alkaa perehtyä kasaamiseen. Videoita onneksi löytyy. Sitten Windowsin hankinta ja asennus. Ja pitääköhän BIOS:lle tehdä jotain? On kyllä paljon kaikkea uutta, mutta mielenkiintoista. Tosiaan en ole pöytäkonetta ennen omistanut. Aiemmat pelaamiset ja työt nyt jo ikääntyneellä läppärillä ja PS4:llä...

DDR5 juoksee oletuksena 4800 mhz, eli Biosista kannattaa Windowsin asentamisen jälkeen käydä kääntämässä Expo päälle. Ja nimenomaan jälkeen, niin on mukavampi ihmetellä, jos ilmenee kaatuilua ja tarvitsee säätää manuaalisesti.

Ihan hyviä ohjevideoita olen löytänyt, joten eiköhän niillä ainakin alkuun pääse (saa linkata jos on joku todella hyvä tiedossa). Varmaan tulee kyseltyä täällä taas jotakin tyhmää epävarmuuksien hetkellä. Mutta jos esim. jotain yleisiä kompastuskiviä tulee mieleen, niin saa kyllä vinkata jo näin etukäteen!

Asennusjärjestystä kannattaa pohtia, usein on helpompi laittaa prosessori, SSD, RAM ja jäähy emolevylle kotelon ulkopuolella ja nostaa valmiina elementtinä koteloon. Ja toki että tulee kaikki kotelon johdot kytkettyä (tuulettimet, virtanappi, USB-portit). Ja sitten tietysti, että kaikki naksahtaa paikoilleen ja klipsit menee kiinni - tuossa äskettäin tuli troubleshootattua erään jenkin kanssa Discordissa, kun hänellä ei ollut muistikammat pohjassa asti.

Eikä sitten unohdeta jäähyn pohjaan sitä muoviliuskaa prossua vasten tai lämmöt menee tappiin! :D

Statistiikka

Viestiketjuista
293 369
Jäsenet
80 483
Uusin jäsen
Mr. Worldwide

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom