Pelimaailman uutisia

Summarun sum:
Kulttipeli Beneath a Steel Sky vuodelta 1994 saa jatkoa ja mukana touhuamassa pääsuunnittelljia ja sarjakuva piirtäjä alkuperäisestä pelistä.

Henkohtaisesti alkuperäinen peli ei sano mitään mutta uskoisin että 1994 vuoden pc pelaajat voisivatkin muistaa.
 
Beneath a Steel Skyn on aina saanut GOGista ilmaiseksi. Pelasin joskus muutama vuosi sitten läpi ja oli kyllä hyvä.
 
Sega on tuomassa loppuvuodesta myyntiin MegaDrive minin, ja siinä tulee olemaan peräti 40 peliä. Ja tän laitteen tekee Sega itse, joten luotto on vahva että tästä voi tulla paras minikonsoli mitä on tähänmennessä julkaistu.



Toivottavasti, mutta myös PS classicin teki Sony itse ja lopputulos oli aivan täysi farssi.
 
Epic Games jatkaa maailman parantamista ostamalla Psyonixin, joka teki Rocket Leaguen. o_O



Saa nähdä hankkivatko jotain muutakin...

Edit: Lisää tietoa tuli The Vergen artikkelista:
As a result of the deal, Psyonix says it will have access to more resources to support Rocket League’s competitive e-sports league and, by late 2019, will bring the game to Epic’s PC storefront. After that, Rocket League will no longer be available on Valve’s competing Steam store. Terms of the deal, including how much money Epic paid to acquire Psyonix, were not made public.
Ensi vuonna ei voi enää ostaa Steamistä.
 
Viimeksi muokattu:
Lyhyt kommentti: "onkohan pelialan kilpailu mennyt jo liian pitkälle?"

Jos katsotte videolla näkyviä pelejä, jotka ovat kaikki tulossa niin pelien taso on valtavan korkealla. Lisäksi ne ovat massiivisia. Niihin laitetaan hullusti rahaa ja silti vaikka peli olisi hyvä, suorastaan erinomainen niin se ei välttämättä pärjää.

Listalla lukuisia pelejä, joita itse odotan. Huom! Omistan PC, Switch, XO. Noiden pelien lisäksi mitä videolla, niin hankinnassa HALO: The Master Chief Collection PC:lle.

 
Rankkaahan se kilpailu on ollut jo vuosikausia. Studioita on lakkautettu, kun ei tule tarpeeksi menestystä. Tästä syystä julkaisijat siirtyvät mielellään Epic Game Storeen, jotta saavat suuremman siivun tärkeistä ensimmäisten kuukausien myynneistä.

Noista videoiden peleistä olen hieman huolissani Controlista, jonka meinaan ostaa julkaisussa. Toisaalta budjetti on huomattavasti pienempi kuin Quantum Breakiä tehdessä, joten paljon paremmat mahdollisuudet päästä viivan yläpuolelle (plus nyt multiplatform). Skull & Bones näyttää minusta ylibudjetoidulta peliltä, mutta jos se on hyvä, niin löytää ehkä tarpeeksi ostajia.

Tulevaisuudessa tekee vaikeammaksi ja vaikeammaksi myydä näitä alemman budjettitason pelejä (kuten Control) 60 eurolla muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, kun suurimpien AAA-pelien budjetit kasvavat. Esim. Red Dead Redemption 2:n budjetti todennäköisesti kaksin- tai kolminkertaistui ykkösosasta, mikä näkyy pelin skaalassa/laadussa ja luo suuremman kuilun pienemmän budjetin peleihin verrattuna. Toki mahdollista myös se, että pelien hinnat kasvavat 10 eurolla.

Ja sitten tulee vielä lisää näitä kuukausimaksullisia pelipalveluita, jotka lisäävät oman haasteensa pelien tekemiselle -> miksi maksaa mid-tier-pelistä 60 euroa, kun palvelussa on tarjolla monia mid-tier-pelejä 10e/kk.
 
Juu, kilpailu on kovaa, mutta mielestäni mennyt jo ihan yli. Itse odotan seuraavia pelejä, mutta toivon että tulee joku yllättäjä, jonka hienoutta en ole huomannut:

  1. Cyberpunk 2077
  2. Halo Infinite
  3. Halo: The Master Chief Collection (PC)
  4. Doom Eternal (PC)
  5. Metroid Prime 4 (Switch)

Kahden ekan kohdalla vielä arvon konsolin ja pc:n väliltä.

Huom! Tänä vuonna olen pelannut ihan erityyppisiä pelejä: Zelda BotW, CIV6, Nex Machina, RIVE, mutta jotenkin alkoi tuo Halo kiinnostamaan ihan hullusti kun näki kampanjaa ja moninpeliä, kuinka niihin on panostettu, joten jatkossa (Halo Infinite) niin voi olla jo melkoinen meininki.
 
Sit myös indie-puolelta saattaa olla tulossa yllätyksiä, kesällä julkaistava Daymare 1998 kulkee RE2 Remaken vanavedessä ja tämän kehittäjät itseasiassa alunperin aloittivat tekemään RE2 Remakea, kunnes Capcom tuli ja sanoi että ''hommat seis, me jatketaan tästä''. Tiimi ei kuiteskaan hylännyt työtään ja päätti alkaa muuntaa jo tehtyä työtä toisenlaiseksi projektiksi, joka vaikuttaa myös hyvältä tapaukselta:


Hetkinen, näkyikö videolla Birkin (tai mr X) ajassa 1:03? :eek: Muistutti vähän G1:tä. Ihan hauska, että pystyivät lähteä tekemään oman pelinsä alkutyön pohjalta.

Ehkä muistuttaa enemmän X:ää.
 
Juu, kilpailu on kovaa, mutta mielestäni mennyt jo ihan yli. Itse odotan seuraavia pelejä, mutta toivon että tulee joku yllättäjä, jonka hienoutta en ole huomannut:

  1. Cyberpunk 2077
  2. Doom Eternal (PC)
Itestä taas tuntuu, että joo, pelattavaa on paljon, mutta semmosia uusia ihmetyksiä on edelleen niistä suhteellisen vähän. Monen pelin kohalla tietää tasan tarkkaan mitä peliä on seuraavaksi pelaamassa, koska ne on jotain jatko-osia tai remakeja. Tuossakin E3 videossa oli paljon pelejä, jotka päätynee wishlistille, mutta todennäköistä on, että osa niistä jää pelaamatta, koska ne on jo tavallaan "pelattu" joskus aiemmin, eikä ole aikaa eikä mielenkiintoa pelata jotain tiettyä tyyliä enää uudestaan.

Itelle ne mielenkiintosimmat tuosta joukosta oli siis:
Cyberpunk 2077
Control
Beyond Good and Evil(en oo alkuperäistä pelannut, en tiedä siitä oikeastaan mitään).

Toki Ori, Borderlands, Dying light on korkealla ostolistalla, mutta jostain syystä en odota näiden tarjoavan kovin kummosia yllätyksiä, lähinnä sitä samaa mistä on ennenkin nauttinut jollain pienellä twistillä.

"Indie"puolelta tulee enemmän sit niitä yllätyksiä, jotka jaksaa yllättää.
 
Viimeksi muokattu:
Itestä taas tuntuu, että joo, pelattavaa on paljon, mutta semmosia uusia ihmetyksiä on edelleen niistä suhteellisen vähän. Monen pelin kohalla tietää tasan tarkkaan mitä peliä on seuraavaksi pelaamassa, koska ne on jotain jatko-osia tai remakeja.

No en sano pahalla, mutta jonkun "ihan uuden" keksiminen on tänä päivänä vaikeaa. Olen viime vuoden aikana pelannut laajasti. Kun pelaat esim. CIV6 yhteensä 1184 tuntia, niin kummasti alkaa arvostamaan esim. perus FPS-pelejä. Uusin DOOM vaikkapa.

Nex Machina on myös hienosti tehty, vaikka alkuun en voinut sietää "muovista" ulkoasua. Itse pidän edelleen Halo 1, yhtenä, ellei jopa kaikkien aikojen parhaana FPS-pelinä. On kiinnostava palata sen maailmaan PC:llä, mutta toisaalta odotan Halo Infiniteä vieläkin enemmän.

Halo 5 multiplayeria on kehuttu. Siellä on ollut näitä esports kavereita kehittämässä mappeja. Eli ovat yhtä paljon heidän tekemiään kuin Halo-tiimin. Pointtini on se että kun pelaa alkuun laajasti ja sen jälkeen pitää joitakin kuukausia taukoa pelaamisesta, niin jotenkin kummasti alkaa näkemään joka pelin uudella tavalla.

Nyky pelimaailman kilpailu on ajanut siihen että kyllä noihin pelejen yksityiskohtiin laitetaan hullusti aikaa, rahaa ja työtä. Ehkä peliyleisöstä on tullut super vaativa. Vain täydellinen, jokin ihan uusi kelpaa...
 
No en sano pahalla, mutta jonkun "ihan uuden" keksiminen on tänä päivänä vaikeaa.

---

Nyky pelimaailman kilpailu on ajanut siihen että kyllä noihin pelejen yksityiskohtiin laitetaan hullusti aikaa, rahaa ja työtä. Ehkä peliyleisöstä on tullut super vaativa. Vain täydellinen, jokin ihan uusi kelpaa...
En vaadi jokaiselta peliltä upouutta ideaa, mutta pidän valtavirtaa vastaan käyvistä peleistä, olivat ideat uusia tai vanhoja. Esimerkiksi Obsidianilta tulossa oleva The Outer Worlds on hyvällä tavalla vanhanaikainen roolipeli. Mykkä päähenkilö, painopiste käsikirjoituksella, dialogisysteemi olettaa että pelaaja osaa ja jaksaa lukea! Ei toisiltaan kopioivissa AAA-peleissä sinällään mitään vikaa ole, mutta niissä harvemmin otetaan mielenkiintoisia riskejä.

E3:lta odotan eniten Cyberpunkia ja Outer Worldsia. Beyond Good and Evil on myös kiinnostava, vaikka vaikuttaakin totaalisen eri peliltä kuin erinomainen edeltäjänsä.
 
No en sano pahalla, mutta jonkun "ihan uuden" keksiminen on tänä päivänä vaikeaa. Olen viime vuoden aikana pelannut laajasti. Kun pelaat esim. CIV6 yhteensä 1184 tuntia, niin kummasti alkaa arvostamaan esim. perus FPS-pelejä. Uusin DOOM vaikkapa.
Ei sen tarvitse olla ihan uutta. Esimerkiksi Doom 2016 oli tarpeeksi uutta verrattuna muuten "vähän" eltaantuneeseen räiskintägenreen. Samalla tavalla Prey oli esimerkiksi periaatteessa sitä samaa mitä Deus Ex, Bioshock ja System Shock sitä ennen, mutta täysin uusi maailma ja kuitenkin omat kujeensa pelimekaniikassa.
 
En vaadi jokaiselta peliltä upouutta ideaa, mutta pidän valtavirtaa vastaan käyvistä peleistä, olivat ideat uusia tai vanhoja.
...
Ei toisiltaan kopioivissa AAA-peleissä sinällään mitään vikaa ole, mutta niissä harvemmin otetaan mielenkiintoisia riskejä.

Noniin... tulihan se sieltä. Melkoisia oletuksia. Sinuna tutustuisin Halo-sarjaan. Miten itse uudistaisit pelisarjaa tulevan Halo Infinite osalta? Entä mainitsemani moninpeli? Se on jo valtava juttu että tekijätiimi ottaa mukaan esports porukan, jonka kanssa yhdessä sitten luodaan mappeja moninpeliin. Tuli kokonaan uusi pelimuoto Warzone, joka oikeasti yrittää saada uutta sellaiseen tyylilajiin kuin Multiplayer Deathmatch. Ei helppo juttu.

Sitten tämä vanhojen pelien ylistäminen. Niin... tämä on vähän sama tilanne kun haukkuu kaikki vuoden 2000- jälkeen julkaistut elokuvat ja kertoo samalla kuinka hyviä leffoja tehtiin ennen, ei enää.

Valtavirta? Hmm... jos kelaat että on sellaisia megapelejä / yhteisöjä niiden ympärillä kuten:

Halo, CoD, BF, CS, OW, jne. niin pitää olla melko uniikkia ja erilaista että tuolla erottuu ja lyö itsensä läpi. Itseasiassa Blizzardin Overwatch oli tällainen peli, joka sitten löi itsensä heti läpi. Myös esports puolella.

...

Mielenkiinnolla kyllä odotan pystyykö Cyberpunk 2077 tuomaan mitään uutta ja erilaista pelimaailmaan. Vai näemmekö jonkun FPS / GTA sekoituksen, joka saa kaikkialla 85/100... Olen siitä kuitenkin samaa mieltä että esim GTA-sarja on tällainen joka ei ole merkittävästi muuttunut. Todellinen massojen peli. Huom! Itse olin niitä jotka kokeilivat GTA 1 peliä pc:llä, ikuisuuksia sitten, puskaradion kautta. Siinä mielessä sekin pelisarja on muuttunut paljon.
 
Noniin... tulihan se sieltä. Melkoisia oletuksia. Sinuna tutustuisin Halo-sarjaan. Miten itse uudistaisit pelisarjaa tulevan Halo Infinite osalta? Entä mainitsemani moninpeli? Se on jo valtava juttu että tekijätiimi ottaa mukaan esports porukan, jonka kanssa yhdessä sitten luodaan mappeja moninpeliin. Tuli kokonaan uusi pelimuoto Warzone, joka oikeasti yrittää saada uutta sellaiseen tyylilajiin kuin Multiplayer Deathmatch. Ei helppo juttu.

Sitten tämä vanhojen pelien ylistäminen. Niin... tämä on vähän sama tilanne kun haukkuu kaikki vuoden 2000- jälkeen julkaistut elokuvat ja kertoo samalla kuinka hyviä leffoja tehtiin ennen, ei enää.
Moninpelit eivät kiinnosta minua juuri ollenkaan. Olen samaa mieltä että Overwatch oli virkistävä uutuus, vaikka se kähvelsikin paljon TF2:sta. (Ja tämän jälkeen kaikki muut firmat alkoivat kopioimaan sitä kilpaa.)

Arvostan tosiaan vanhanaikaista pelisuunnittelua, mutta en ole kokonaan nostalgian sokaisema. Hyviä pelejä tehdään paljon nykyäänkin, joskin vähemmän AAA-puolella. Esimerkiksi Witcher 3 ja Prey 2016 olivat kyllä mestariteoksia. Odotan samaa Cyberpunkilta, mutta en usko että siinä on mitään isoja nerokkaita uudistuksia.
 
Ku miettii miten pelimaailma on muuttunu 90-luvulta nykypäivään, ni se on vakavoituneempi ja harmaampi. Loppupeleissä ku miettii ni koko 90-luku oli täynnä värikkäitä ja virkistäviä pelejä, ja oli paljon tarjontaa mistä valita, silti aina sait hyvää pelattavaa. Nykyään tuntuu siltä että joo, pelit näyttää ja tuntuu hienoilta, mutta ne on jotenki hirveen sieluttomia, jopa indie-pelit.

Ompas kova väite. Juurikin tuo mainitsemani Overwatch vaikka esimerkkinä? Doom on niin ikään uudistunut kovasti, vaikka siinä on vielä suuria puutteita. Nythän CoD ja BF -sarjat ovat kuolemassa, mikä on vain hyvä asia.

Myös Quake on tullut takaisin. Olisi kiva tietää mielipiteesi esim pelistä Ion Maiden kun puhut sieluttomuudesta. Entä uusin Zelda...?
 
No ehkä tässä kuiteski puhun omista mieltymyksistä ja siltäkantilta ku iän myötä mielenkiinto vähän hiipunu, et kiihtyä ei tarvi asiaata. En oo vaan viimevuosina enää löytäny niin paljoa semmossia pelejä mitkä sytyttää välittömästi, jos ollenkaan.

Luulen että kyse on siitä että useat pelit tehdään nuoremmalle yleisölle. Sitten jos esim CIV6 ei kiinnosta lainkaan niin ... hmm ... mietin mikä voisi olla peli joka tehty selkeästi vanhemmalle yleisölle.

Mites Heroes of Might and Magic 3, eikö se ole vielä hyvinkin pelattava ja kulttimaineessa. On totta että monikaan nykypeli ei ole suoraan "aikuisille". Tulee taas mieleen Cyberpunk 2077, se saattaa yllättää vielä. Itse olen niin "lapsellinen" että jokin Halo: The Master Chief Collection, joka tulee PC:lle, niin odotan todella innoissani.

Halo1 ihan hienoimpia koskaan tehtyjä pelejä.
 
Erittäin hyvä uutinen. Pelit rauhassa valmiiksi jos paalua on. Metroid Prime 4 kehitys aloitettiin kokonaan uusiksi. Nyt markkinoilla on esim tämä Rage 2. Keskeneräisenä julkaistu peli. Voin vain kuvitella uuden pelaajan kannalta, jolla vaikkapa uusi konsoli. Sitten ostetaan vaikkapa synttärilahjaksi peli joka ei toimi edes teknisesti.

Elokuva joka skippaa yhden kohtauksen kokonaan, biisi joka pätkii, sarjakuva josta puuttuu kannet, ei jatkoon.
 
Tämä oli odotettu uudistus, joita moni kovasti odotteli:


Valve’s Steam Link app is finally available for iOS and Apple TV





Ite jo tota käyttäny Android-puhelimilla ja töllössä, on joskus jees pelailla seikkailupelejä jossain muualla ku puuceen äärellä :tup:
Ihan hyvä uutinen ja odotettavissa kun Sonynkin remote play tuli IOS:lle pari kuukautta sitten. Harmi vain ettei IOS tue kovin suurta joukkoa bluetooth peliohjaimia vaan niissä pitää olla MFi-tuki.
 
With zero fanfare, the Epic Games store has released in China

According to Chinese news site Techweb (translated via Google) earlier this week “the Epic games store quietly unlocked” in China, allowing players in the region to purchase and play games. Customers aren’t able to use Chinese credit cards on the store, but two local payment methods, WeChat and AliPay are both being accepted on nearly all games available on the platform. China appears to be a low-cost region, and the prices of games like Borderlands 3 and Metro Exodus are both substantially lower than in North America.

:sdevil:
 
Muutamalle pelille nyt päivät koska tulee ulos

Heavy Rain PC: the demo is available on May 24, 2019
Beyond: Two Souls PC: the demo is available on June 27, 2019.
Detroit: Become Human PC: the demo is available later this summer.

Heavy Rain PC: the full game is available on June 24, 2019
Beyond: Two Souls PC: the full game is available on July 27, 2019
Detroit: Become Human PC: the full game will be available this fall.

 
Muutamalle pelille nyt päivät koska tulee ulos

Heavy Rain PC: the demo is available on May 24, 2019
Beyond: Two Souls PC: the demo is available on June 27, 2019.
Detroit: Become Human PC: the demo is available later this summer.

Heavy Rain PC: the full game is available on June 24, 2019
Beyond: Two Souls PC: the full game is available on July 27, 2019
Detroit: Become Human PC: the full game will be available this fall.


Onko nää jotain epic store excluja kun siellä mainostettiin, mut ei Steamissa esim näy.
 
Minecraft täytti tänään (17.5) 10 vuotta.

Ensimmäisen julkisen version julkaisu TIG Sourcen keskustelupalstalla: Minecraft (alpha) - TIGForums
Notch sanoi:
It's an alpha version, so there might be crashes. You can read some background and insight on my blog available from the game page.

The main inspiration for this game is Infiniminer, but it's going to move in a more Dwarf Fortress way, gameplay wise. =)

Pelin työnimi oli Cave Game, mutta se nimettiin uudelleen erään pelaajan ehdotuksesta: Minecraft (alpha) - TIGForums
ஒழுக்கின்மை sanoi:
i think i'm the person that named this game (in irc, we kept throwing out names and you liked minecraft)

Notch esittelee itsensä: The Obligatory Introduce Yourself Thread - TIGForums
Notch sanoi:
Good day!

My name is Markus Persson, and I make games.

I've been programming since I was 8. I'm 29 now (30 in a month!). I currently work full time as a flash game developer, but I'm quitting that job for a non-game-related job to be able to focus on game dev as a hobby as an art form in my free time.

Together with Rolf Jansson, I made Wurm Online, a java MMORPG. I also participate in game dev competitions, where I've managed to spit out games like Breaking the Tower, Left 4k Dead, and a bunch more.

My favorite games are Half-Life 2, Doom 2, Oblivion, ADOM, Diablo, Monkey Island, and Age of Wonders 2. Awesome games.

Another talented game dev suggested I should check this place out, so here I am.

Hi. =)
 
Steam julkaisi tämmöisen mielenkiintoinen blogin peliarvioinneista
Ite ku tota lueskelin ni kyllähän tossa oli monia hyviä pointteja, mitä nykypäivän pelimaailmassa tapahtuu hyvin usein. Eli jonkun homman seurauksena peli saa huonoja offtopic-arvioita, jotka vaikuttaa kokonaispisteytykseen, ja sitäkautta myös mahdollisesti myyntiin/suosioon. Mä toisaalta en pistäisi pahitteeksi, jos tuohon tehtäisiin joku radikaalimpi muutos. Ennenvanhaan jengi osti pelit ammattiarvostelijoiden arvioiden mukaan, ja kehittäjät tekivät pelejä, joita itse halusivat pelata ja tehdä. Nykyään ku tuntuu että pitää asiakasta kuunnella enemmän ku omaa sisintään, ni se on johtanut tämmöiseen ei-haluttuun ilmiöön.
No eiköhän tämä noudata sitä samaa kuin leffoillakin, että koska suurin osa ihmisistä haluaa jotain, niin tehdään niille sit jotain geneeristä keskiarvopeliä. Sit ne jotka kipuilee asian kanssa aikansa tuskailee, mutta pitkässä juoksussa löytävät omat niche-pelinsä ja ottavat lopulta sen enemmän ylpeytenä kuin tuskana että Hollywood tuottaa Hollywood elokuvia ihmisille jotka tykkää Hollywood elokuvista. Toisinaan sit tulee joku pelistudio joka tekee 'Hollywood-tason' pelejä mutta ne miellyttää sit myös näitä niche-porukoiden lievempiä laitoja.

Ainakin omasta mielestä peliala on aika nopeaa kehittynyt siihen, että tuolla on läjäpäin pelejä joihin en ikimaailmana koskis(olematta genreä jota en pelaa), mutta joilla on joku 'very positive' arvosana 100-200 arvostelijalta. Eli ne on osunut jonku porukan hermoon omalla tavallaan.

Omasta mielestä kuitenkin se tekijä ei ole kaikki kaikessa, kaikki tekijöiden ideat eivät ole lähtökohtaisesti hyviä. Toisaalta samaa mieltä siinä, että pelintekijöillä ehkä pitäs olla kuitenkin uskallusta pitää kiinni niistä omista ideoista jos ne palvelee kokonaisuutta. Ja minusta tätä on tehtykkin yhä enenevissä määrin.

Mutta edelleen peräänkuuluttaisin sitä, että peliprojekteilla olisi ohjaaja jonka persoona näkyisi jollain tavalla pelin lopputuloksessa. Eli vähän leffatyyliin, että ku pelaat pelin, niin tiedät kenen ohjaajan persoona siinä näkyy. Ja tämä sais olla just joku taiteellinen johtaja, ei mikään koodari tai bisneshai, joku jolla on visio, että tältä tämä nyt pitäs näyttää ja tuntua, ja joka uskaltais jättää sit puolet sisällöstä leikkuupöydälle kokonaisuuden takia, ei sen takia että se nyt vaan ei miellyttänyt yleisöä siinä kohtaa. Toki sitten tulisi näitä JJ Abramseja pelimaailmaankin jotka tekis pelkkää miellyttävää vaniljajäätelöä. Indiepeleissä ja pienen talon projekteissa tämä ehkä korostuu kun se on sen jonkun ihmisen lempilapsi.
 
Steam julkaisi tämmöisen mielenkiintoinen blogin peliarvioinneista

Steam Blog :: Positive "Review Bombs"




Ite ku tota lueskelin ni kyllähän tossa oli monia hyviä pointteja, mitä nykypäivän pelimaailmassa tapahtuu hyvin usein. Eli jonkun homman seurauksena peli saa huonoja offtopic-arvioita, jotka vaikuttaa kokonaispisteytykseen, ja sitäkautta myös mahdollisesti myyntiin/suosioon. Mä toisaalta en pistäisi pahitteeksi, jos tuohon tehtäisiin joku radikaalimpi muutos. Ennenvanhaan jengi osti pelit ammattiarvostelijoiden arvioiden mukaan, ja kehittäjät tekivät pelejä, joita itse halusivat pelata ja tehdä. Nykyään ku tuntuu että pitää asiakasta kuunnella enemmän ku omaa sisintään, ni se on johtanut tämmöiseen ei-haluttuun ilmiöön.

Imo Steamin pitäisi poistaa käyttäjäarviot kokonaan käytöstä ja jättää arvostelut niille ketkä sen osaa.
 
THQ Nordic ahmaisi jälleen yhden pelitalon. Tällä kertaa kyseessä on Piranha Bytes.

THQ Nordic acquires legendary game studio Piranha Bytes - THQ Nordic Investors
THQ Nordic sanoi:
THQ Nordic AB (publ) is today announcing the acquisition of the assets belonging to the group of companies doing business as Piranha Bytes (“Piranha”). Piranha is the developer behind the critically acclaimed game series Gothic ®, Risen® and ELEX® and is a long-term developing partner to THQ Nordic. Through the acquisition THQ Nordic adds a strong portfolio of existing intellectual properties (IPs) and an exciting new game pipeline.

The acquisition includes the development studio and all IP rights. The parties have agreed upon not disclosing the purchase price. However, the purchase price equals c. three years of what management’s estimated royalty payments to Piranha for upcoming titles would have been, if the acquisition had not occurred.

Lisäys: Pienimuotoinen UKK: Piranha Bytes acquired by THQ Nordic | THQ Nordic GmbH
THQ Nordic sanoi:
Employees/Staff
Q: Will there be any changes in personnel at Piranha Bytes (PB)?
A: No.

Q: Will PB change location and move to Vienna?
A: No, what happens in Ruhrpott, stays in Ruhrpott.

Company/legal technicalities
Q: What is the deal, why is there a new company being incorporated?
A: Technically speaking, Pluto 13 GmbH (the former company behind the Piranha Bytes brand) sold the trademarks “Piranha Bytes” and “Gothic” as well as the entire Gothic IP to THQ Nordic AB. The remaining rights of Risen and ELEX, which were in other entities of the Piranha Bytes folks, were also acquired by THQ Nordic AB. In the forefront of the closing of this deal, THQ Nordic GmbH set up a new entity (initially named “THQ Nordic Reserve 1 GmbH”; in the next days renamed to “Piranha Bytes GmbH”). This company is now stepping into the existing employment and service agreements with all personnel and has also acquired the existing office equipment (furniture, hardware, coffee machine).

Intellectual Properties
Q: What about ELEX 2?
A: Semi-official comment: Have a guess.

Q: What does this mean for potential remakes of Gothic and/or Risen?
A: Nothing to say at this stage.
 
Viimeksi muokattu:
THQ Nordic ahmaisi jälleen yhden pelitalon. Tällä kertaa kyseessä on Piranha Bytes.

THQ Nordic acquires legendary game studio Piranha Bytes - THQ Nordic Investors


Lisäys: Pienimuotoinen UKK: Piranha Bytes acquired by THQ Nordic | THQ Nordic GmbH


Piranha Bytes on yks lempparistudioistani. Hyvä että se meni THQ Nordicille joka on ainakin tähän mennessä hoitanut julkaisupuolta hyvin :D THQ Nordicil alkaa olee jo aika valtava portfolio ja se alkaa haastamaan jo isompia studioita
 
Mielenkiintoisia skenaarioita esportsista tosiaan. Itse olen omalta osaltani huomannut, että kiinnostus koko skeneä kohtaan loppui kuin seinään vajaa vuosi sitten. Joskus tulee katsottua, jos ihan sattumalta siihen törmää muttei tarkoituksellisesti ole enää tullut seurattua tuota. En tiedä, johtuneeko siitä et ikää alkaa olemaan jo pian 35 vai mistä mahtaa kiikastaa, mutta jotenkin se hohto on kadonnut.
 
Mielenkiintoisia skenaarioita esportsista tosiaan. Itse olen omalta osaltani huomannut, että kiinnostus koko skeneä kohtaan loppui kuin seinään vajaa vuosi sitten. Joskus tulee katsottua, jos ihan sattumalta siihen törmää muttei tarkoituksellisesti ole enää tullut seurattua tuota. En tiedä, johtuneeko siitä et ikää alkaa olemaan jo pian 35 vai mistä mahtaa kiikastaa, mutta jotenkin se hohto on kadonnut.

No en sano pahalla, mutta tuskin iästä kiinni. Ehkä Esports jotenkin toistaa itseään. Toisaalta pitäisi olla enemmän persoonia... ainakin suomalaisia tähtiä, joita muukin media seuraisi.

Toiseksi Esports pelit ovat pitkään olleet, liian pitkään: LoL, Dota, CS ... Hearthstone :/ huh huijaa... uusimpana super sekava OW, mutta en tosiaan vielä julistaisi mitään. Tulevaisuudessa osa peleistä tehdään suoraa Esports peleiksi kuten Halo 5, joten esim uusin voi olla suurikin juttu aikanaan.

Battle Royale tulee kuolemaan, tarvitaan jotain todella uutta ja ihmeellistä, mutta se on mahdollista. Pelaaminen ei suinkaan ole loppumassa, päinvastoin. Nythän vastaa kasvaa näitä tulevaisuuden E-urheilijoita, varsinkin jos palkkaus pysyy ennallaan.
 
Toiseksi Esports pelit ovat pitkään olleet, liian pitkään: LoL, Dota, CS ... Hearthstone :/ huh huijaa... uusimpana super sekava OW, mutta en tosiaan vielä julistaisi mitään. Tulevaisuudessa osa peleistä tehdään suoraa Esports peleiksi kuten Halo 5, joten esim uusin voi olla suurikin juttu aikanaan.

Oletko minä? :confused::D

Oikeasti tosin, itseäni ei kiinnosta Mobat ollenkaan, koska ne toistaa itseään ihan liian paljon. Heroes of the Storm oli ainoa jota aikoinaan seurasin, mutta Blizz/Acti meni sen esportsin lopettamaan kokonaan, joten se jäi käytännössä siihen se. Countteri on minulle lähinnä sitä samaa ja tiimit pitkälti samoja, mitä nyt ENCE on ollut ainoa oikea yllättäjä viime aikoina. Se vaan, että ne taktiikat ja muut toistaa itseään sen verran paljon, ettei niissä ole mitään hohtoa tai jännitystä. Se mikä oikeassa urheilussa on aina mukana, on se yllätyselementti ja tiimeissäkin uskomattomat soolosuoritukset - toki näitä voi sanoa että on vahvasti myöskin jokaisessa esports genressä, mutta ne on vaan kovin väkinäisiä ja "jo ennenkin nähtyjä".

Hearthstonesta itse pidin todella paljon, seurasin aikoinaan skeneä erittäin läheltä ja Blizzconia myöden tuli oltua livenä katsomassa finaaleja - kunnes koko homma rupesi toistamaan ihan liikaa itseään -> samat pakat -> samat hemmot -> samat turnaukset -> ei mielenkiintoa. Mielestäni suurin ongelma oli tuo tiheä 4kk välein tuleva uusien 130(?) kortin julkaisutahti. Tuutin täydeltä tuli uutuuksia, mutta silti kaikki pelasin toistensa deckikopioita turnauksesta toiseen vailla mitään mielenkiintoa. Overwatchiin en taas ikinä päässyt sisälle. Suomea oli toki kivaa kannustaa finaaleissa 2016 kun oli Ruotsi vastassa, mutta sen jälkeen meni maku siihenkin. Jotenkin tuntuu että OW "on liian nopea" tai liian sekava, eikä siitä saa mitään irti ellei itse pelaa vähintäänkin korkeahkolla rankedilla.

RTS on se mitä itse tykkään katsella vieläkin (tosin se ei ole esportsia se mitä itse seuraan) ja Grubbyn Warcraft 3 striimit on suorastaan kultaa. Siinä on microa ja macroa ja apm:ää, mutta kokonaiskuva pysyy hanskassa. Toivottavasti tämä War3 reforched puhaltaisi eloa tähänkin kuvioon.
 
Esport kaipais jotain semmossia pelejä missä ei vaan tapettais toisia. Ite kattoisin mielelläni jotain semmossia matseja missä pitäis vaikka Red Faction tyyliin tuhota rakennuksia maan tasalle ja kerryttää pisteitä.

No esimerkiksi tuo Overwatch, niin se tehtiin Esports mielessä, eli mm. katsoja ystävälliseksi. Kuten tiedämme sen seuraaminen on jopa OW pelaajalle haastavaa. Todellinen sekamelska.

Jos olisi Esportsissa esim tuo Warzone -pelimuoto, e-urheiluna, niin jotenkin siinä pitäisi saada näkymään taito. Pelimuodossa on paljon liikkuvia osia, sattumaa, ja pelikortteja. Mutta ideasi on oikea. Hommasi pitäisi olla muutakin kuin 5vs5 ahtaassa tilassa. Juonta, draamaa, tarinaa... uskon että suunta tulee olemaan erilainen kun aikanaan CS ja MOBA:t joutuvat väkisin väistymään.
 
Esportsissa pitää näkyä taito, huoh Hearthstone. Olen Kilpikonna kuten jokainen tietää. Testudo = kilpikonna (latinaa).
 
Konsoleilla kehuja kerännyt Spyro Reignited Trilogy nähtäneen jossain vaiheessa myös pc:llä.

Pc-versio bongattiin taiwanilaisen ikärajoja valvojan viraston sivuilta. Sittemmin kadonnut tuotesivu sisälsi myös Reignited Trilogyn kansitaiteen, mainiten samalla Iron Galaxy -studion hoitaneen pelin käännöstyön.

spyro.jpg


Ihanan nostalgiahuuruinen Spyro-kokoelma viihdyttää pian myös pc-pelaajia - Tilt
 
Ohhoh... yllätyin positiivisesti. Kiva nähdä peleissä aitoja näyttelijöitä suoraa James Bondista.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 566
Viestejä
4 477 222
Jäsenet
73 957
Uusin jäsen
helzinki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom