PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Tottakai Spencer nyt painottaa tappion syyksi yksinoikeuspelejä. Sanomattakin on selvää että helvetin moni asia meni perseelleen ja niitä lukuisia syitä on listailtu männävuosina riittämiin. Niitä hänen ei missään nimessä kannata enää nostella esille kun studioa on hankittu ja tavoite on saada enemmän pelejä kehiin, joten suunnataan yleisön katseet siihen.
 
Xbox-johtaja myöntää konsolin jääneen PlayStationin jalkoihin ja antaa asialle myös selityksen



Xbox-johtaja myöntää konsolin jääneen PlayStationin jalkoihin ja antaa asialle myös selityksen | Muropaketti.com

Tämänhän pelurit tiesivätkin jo ajat sitten. Pelit myyvät konsolia ja erityisesti ne laadukkaat yksinoikeuspelit.
Tuo on totta. Siksi PC on pysynyt, pleikka tullut seuraksi.

MS teki kyllä hyvää työtä game passin kanssa. Se voinee merkata joillakin, varsinkin kun samalla saa sekä pc:lle ja konsolille pelit.
 
Pakko sanoa että Xbox Onen käyttis on kyllä aika paska. Todella hidas ja kankea.

Rehellisesti paskin käyttöliittymä, jota olen konsolilla koskaan nähnyt. ~Kerran vuodessa tulee kaveriporukalla viikonloppu vietettyä konsolin ääressä, ja joka kerta tuntuu, että sekä konsolilla että peleissä UI on ihan järkyttävän kankea ja huonotoiminen, ja niinkin yksinkertaisest toimenpiteet kun kaikkien saaminen samaan peliin tai/ja äänichattiin on joskus ihan tuskallisen vaikeaa.

Eipä sillä. Ensimmäinen versio X360 käyttöliittymästä oli melko ruma. Toinen versio oli jo suhteellisen hyvä ja käytettävä, mitä nyt oli käytännössä kopio PS3 käyttöliittymästä, mutta horisontiaalinen lista käännetty vertikaaliseksi. Viimeisen päivitys X360 käyttöliittymään taas ennusti jo pahasti tulevaa. Silloinhan X360 tuli aivan totaalisesti konsolille sopimaton metrokäyttöliittymä erikokoisine laatikkoineen. 9 tabia, jossa jokaisessa oli se 1-2 käyttäjää kiinnostavaa nappia... ja 10 muuta nappia, jotka olivat mainoksia. Mainokset veivät valehtelematta 90% jokaisesta käyttöliittymäikkunasta, ihan kuin nettiä selaisi ilman adblockia. Ja jos X360 ei saanut nettiin yhteyttä, tämä 90% oli vain täytetty erikokoisilla "Join XBOX LIVE" -napeilla.

Ei siitä käyttöliittymästä oikeasti kiinnosta kuin about 5 nappia: Pelilevyn käynnistys (/asennus), pelikirjasto, kauppapaikka, kaverit ja asetukset.

Kaikki muu on ihan toissijaista. Ehkä tuohon voisin ottaa kuudenneksi suoratoistopalvelut ja seitsemänneksi somet, mutta ne pitäisi olla selkeästi omat osionsa ja pois hidastamasta sitä pihviä.
 
Tuo Microsoftin Game Pass Ultimate on todella hyvä jos omistaa PC+Xbox One, kun yhdellä kuukausimaksulla saa todella paljon pelattavaa kummallekin alustalle.
 
Tuo Microsoftin Game Pass Ultimate on todella hyvä jos omistaa PC+Xbox One, kun yhdellä kuukausimaksulla saa todella paljon pelattavaa kummallekin alustalle.
Itsehän innostuneena maksoin taalan PC game passista. Löysin kaksi tai kolme peliä jotka oli pelaamisen arvoisia. Aika paljon saa parantua valikoima että tuota kukaan täysjärkinen ottaisi vuokrapelien pelaamiseen.

Subscription cancelled.
 
Tuo Microsoftin Game Pass Ultimate on todella hyvä jos omistaa PC+Xbox One, kun yhdellä kuukausimaksulla saa todella paljon pelattavaa kummallekin alustalle.
Ihan kiva juttu tuolta kantilta mutta herää kysymys miksi kannattaisi hankkia 2 samanlaista laitetta, varsinkin kun tekniset erot ovat niin merkittäviä?
 
Itsehän innostuneena maksoin taalan PC game passista. Löysin kaksi tai kolme peliä jotka oli pelaamisen arvoisia. Aika paljon saa parantua valikoima että tuota kukaan täysjärkinen ottaisi vuokrapelien pelaamiseen.

Subscription cancelled.
Metro Exodus siellä lähinnä on houkuttimena nykytarjonnalla. Ei aiheuta jatkuvalle tilaukselle tarvetta.

Ihan kiva juttu tuolta kantilta mutta herää kysymys miksi kannattaisi hankkia 2 samanlaista laitetta, varsinkin kun tekniset erot ovat niin merkittäviä?
Hyvä pointti.
 
Tuo Microsoftin Game Pass Ultimate on todella hyvä jos omistaa PC+Xbox One, kun yhdellä kuukausimaksulla saa todella paljon pelattavaa kummallekin alustalle.

Vielä on Game Passin PC-puoli sen verran alkutekijöissään, että suuresti ihmettelen miksi kehtasivat tuosta ylipäätään rahaa pyytää. Suurinpiirtein puolet peleistä puuttuvat mitä löytyy Xboxilta ja kyseessä vielä multiplattarit, ei näin. :facepalm:
 
Vielä on Game Passin PC-puoli sen verran alkutekijöissään, että suuresti ihmettelen miksi kehtasivat tuosta ylipäätään rahaa pyytää. Suurinpiirtein puolet peleistä puuttuvat mitä löytyy Xboxilta ja kyseessä vielä multiplattarit, ei näin. :facepalm:
Kuukausihinta $5, ei paha. Tuon kai saa katkolle samalla tavalla kuin vaikka hbo nordicin jonka ottaa vain siksi aikaa että saa kiinnostavat sarjat katsottua? Pelkästään PC:lle Origin access taitaa tosin olla parempi. Originin Premier saisi kattaa kaikki Sims 4:n lisäosat niin olisi vielä houkuttelevampi.

Itsellä ei ole noita pelien tilauspalveluja vielä, johtuu siitä että moni noista löytyy kirjastosta valmiina ja pelattavaa riittää muutenkin. Pleikkarin tilauksen mukana tulevat pelit taas eivät ole kovin kummoisia
 
Kuukausihinta $5, ei paha. Tuon kai saa katkolle samalla tavalla kuin vaikka hbo nordicin jonka ottaa vain siksi aikaa että saa kiinnostavat sarjat katsottua? Pelkästään PC:lle Origin access taitaa tosin olla parempi. Originin Premier saisi kattaa kaikki Sims 4:n lisäosat niin olisi vielä houkuttelevampi.

Itsellä ei ole noita pelien tilauspalveluja vielä, johtuu siitä että moni noista löytyy kirjastosta valmiina ja pelattavaa riittää muutenkin. Pleikkarin tilauksen mukana tulevat pelit taas eivät ole kovin kummoisia

Tarjontakin puolet siitä mitä konsolipuolella niin sietääkin olla. Houkuttelevin piirrehän tuossa on Day 1 palveluun tulevat "MS yksinoikeudet", harmi vaan että viime aikoina näiden laatu on sitten ollut hyvinkin vaihtelevaa.

Uutisista bongattua:

Pelit ladataan uudella Xbox ohjelmalla, joka ei ainakaan nyt betassa ole sama kuin Windowsin mukana tuleva Xbox ohjelma.

Se asentaa pelit UWP paskeiksi, jolloin minkäänlainen modaaminen ei onnistu. Edes Metro Exoduksen ärsyttävän pitkää pakollista introvideota ei voinut estää uudelleennimeämällä tai poistamalla tiedostoa, koska tiedostot ovat täysin lukittuja. Pelin kaatuilun troubleshootaaminen oli tämän takia melko vittumaista. Steam ja Epic versioissa intron poisto olisi onnistunut.

MS yrittää siis tuoda PC-pelaamiseen konsolipelaamisen huonoja puolia. En kyllä mielelläni tue tällaista kehitystä jatkossa.

Joo ei todellakaan jatkoon mikäli moinen perus-kustomointi ei onnistu. Milloinkahan ne Spencerin lupaamat PC-puolen panostukset alkavat realisoitua käytännössä?
 
Tää X1 käyttöliittymähän on aivan loistava. Kaikki on nopeasti parin klikkauksen takana ja saa järjesteltyä mieleisekseen. Ehkä pari päivitystä sitten ollut look oli selkeämpi ja enemmän minun makuuni mutta kyllä tämä toimii.

Itse ainakin haluan, että heti aloitusruudussa on ikkuna, jossa ilmoitetaan jostain tarjouskampanjasta ym. Aktiviteetti-feed on kans must kun tykkään pelaamisen sosiaalisesta puolesta.

Mainokset kuitenkin liittyy pelaamiseen niin sehän sopii. Eri asia jos tuossa ruudulla pyörisi jotain Oulun Lasipalvelun bannereita.

Huono puoli on toki tuo että välillä valikot lataa hitaasti kun boxin lyö käyntiin.

Game pass boxin puolella on ollut loistava palvelu. Toivottavasti PC yltää joskus samaan.
 
Googlen ja Microsoftin pilvipelit eivät kuulosta kiinnostavan eurooppalaisia.

Alle 20 prosenttia eurooppalaisista pelaajista tuntee Google Stadian vetovoimaiseksi, kertoo uusi tutkimus. Siitä uutisoi Game Transfers -sivusto.

Tutkimuksessa tiedusteltiin Ison-Britannian, Espanjan, Ranskan ja Saksan peliharrastajilta mielipidettä Stadiasta ja Microsoftin xCloud-palvelusta.

15 prosenttia kyselyyn vastaajista ilmoitti, että Netflix-tyyppinen pelipalvelu on kiinnostava, kun 12 prosenttia pelaajista on sitä mieltä, ettei suoratoistopelaaminen ole juuri nyt paikallaan. Jälkimmäiset sanoivat käyttävänsä parhaillaan jotain Stadian kaltaista palvelua, kuten esimerkiksi markkinajohtaja PlayStation Now’ta.

Ainoastaan 3 prosenttia tutkimukseen osallistuneita olivat innoissaan Stadiasta ja xCloudista. Google Stadia ilmestyy Suomeen ensimmäisten maiden joukossa.

Ei näytä hyvältä: vain 15 prosenttia eurooppalaisista pelaajista on kiinnostunut Googlen Stadiasta ja Microsoftin xCloud -palvelusta | Muropaketti.com
 
Tuskin tässä vaiheessa kannattaa juuri painoarvoa antaa noille mielipidemittauksille. Ei varmaan kovin kauas menneisyyteen tartte mennä kun vastaava prosentti ollu kiinnostuneita ostamaan pelejä digitaalisina tai tilaavansa jotain game passeja tai PSnow:ta.

Eipä sillä, ei nuo streamaushommat nyt kiinnosta itseänikään vaan sen näkee sitten miten ne toimii.
 
Tuskin tässä vaiheessa kannattaa juuri painoarvoa antaa noille mielipidemittauksille. Ei varmaan kovin kauas menneisyyteen tartte mennä kun vastaava prosentti ollu kiinnostuneita ostamaan pelejä digitaalisina tai tilaavansa jotain game passeja tai PSnow:ta.

Eipä sillä, ei nuo streamaushommat nyt kiinnosta itseänikään vaan sen näkee sitten miten ne toimii.

Kyllähän ne osviittaa antaa early adopterien kiinnostuksesta. Itse näen että streamaus on hieman hankalasti kahden tulen välissä, se hoitaa kotona pelaamisen huonommin kuin tähän dedikoitu lokaali laitteisto ja "gaming on the go" on vahvasti mobiilipelaamisen alla. Näin ollen streamauksen tuoma lisäarvo käyttäjille on hyvinkin vaihteleva, ennenkuin se on esim. integroitu suoraan telkkareihin sovelluksena. Tälläiselle All in One -ratkaisulle olisikin selkeästi enemmän kysyntää, toisin kuin yhdelle lisäpurkille olkkarissa.
 
Sonyn tekee PlayStation 5 -konsolin HC-pelaajille ja AAA-peleille – indiet saavat jäädä Xboxille - Respawn.fi

Sonyn Kenichiro Yoshida antoi haastattelunsa Wall Street Journal -lehdelle, jossa jakoi ajatuksiaan Sonyn päästrategiasta koskien PlayStation 5 -konsolia ja sen tulevaa elinkaarta.

PS5 tulee keskittämään pelitarjontansa pääasiassa kaikkein hienoimpiin, suurimpiin ja laadukkaimpiin AAA-peleihin. Sen kohdeyleisöä ovat hardcore-pelaajat, jotka ovat uusimman ja kauneimman pelin perässä. Näin ollen indie-pelit jäävät suurimmaksi osaksi Xbox Scarlettille ja PC:lle, joista PS5 haluaa erottua. Indie-pelejä otetaan tietenkin mukaan PS Storeen, mutta ne ovat taka-alalla AAA-pelien ollessa ykköstarjontaa.

– Sony ei koe Xboxia uhkana, sillä heidän tarjonnassaan on valtavasti indie-pelejä. Nintendo ei myöskään ole varteenotettava uhka, sillä Nintendon pelit ovat suunnattuja pääasiassa lapsille, Yoshida tivaa.


Sony pitää myyntivalttinaan konsolinsa suorituskykyä ja kohderyhmänään “pc-pelaajia”, jotka haluavat pelata mukavasti sohvalla. Konsolin vetonaulana toimii suorituskyky, mm. ray-tracing-tuki, 8K-resoluutio, nopeat latausajat ja nopea ruudunpäivitys.

PS5-konsolin julkaisuajankohta ei ole vielä selvillä, mutta oletuksena on sama ajankohta kuin Xbox Scarlettilla, joka julkaistaan jouluna 2020.

Sony: Google Stadia ei tule olemaan vakavasti otettava kilpailija PlayStation 5:lle | Muropaketti.com

Sonylla ollaan vakuuttuneita siitä, että Google Stadia tulee olemaan pieni tekijä pelimarkkinoilla, eikä se kilpaile PlayStation 5:n kanssa.

Ei ole lainkaan harvinaista, että uuden konsolisukupolven ilmestyessä puhutaan siitä, kuinka pelikoneet tulevat olemaan historiaa – milloin mistäkin syystä.

Sanotaan, että nykyään pelikoneiden suurin uhka on erilainen pelien suoratoisto, kuten esimerkiksi Googlen Stadia -palvelu. Sen luvataan muuttavan pelaamista jopa historiallisesti, koska Stadialla voi pelata käytännössä mitä tahansa peliä ilman pelikonsolia.

Sonyn toimitusjohtaja Kenichiro Yoshid on lausunut, ettei Sony pidä Stadiaa minkäänlaisena uhkana. PlayStation 5 tulee olemaan aivan omassa luokassaan, sillä suoratoistopelien sulavaan toimintaan vaativia kunnollisia nettiyhteyksiä ei ole yleisesti saatavilla. Niinpä perinteiset pelikonsolit ovat tarpeellisia hyvin monelle pelaajalle-

Tämä ei tarkoita sitä, etteikö Google Stadia tule myöhemmin valtaamaan pelimarkkinoita – aivan kuten kävi Applen iPhonen tullessa saataville. Silloin Nokia toivotti Applen mukaan puhelinkilpailuun, jota Nokia tuohon aikaan dominoi.

ConstantIdenticalGallowaycow-max-1mb.gif
 
En ottaisi sonyn huutoja kovinkaan tosissaan :rofl: Katkeruus viimegenistä painaa edelleen päälle.
Miksi he olisivat katkeria? Kun eivät saaneet monopolia? Ei kai mikkisoftakaan ole katkera mäkille vaikka kilpailijoita ovat.

Yksinoikeuspelit ovat ne jotka saavat ostamaan eri konsoleita. Ilman niitä ei olisi tullut hankittua esimerkiksi switchiä. Mario ja Zelda eivät ole mielestäni lastenpelejä, muutoinkin nintendolla on vankja kannattajakunta. Xbox ja ps ovat liikaa toistensa kaltaisia. Omasta mielestäni pelit on suurin erottava tekijä, joillekin ohjain merkitsee. Vr on sonyn etu.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi he olisivat katkeria? Kun eivät saaneet monopolia? Ei kai mikkisoftakaan ole katkera mäkille vaikka kilpailijoita ovat.

Yksinoikeuspelit ovat ne jotka saavat ostamaan eri konsoleita. Ilman niitä ei olisi tullut hankittua esimerkiksi switchiä. Mario ja Zelda eivät ole mielestäni lastenpelejä, muutoinkin nintendolla on vankja kannattajakunta. Xbox ja ps ovat liikaa toistensa kaltaisia. Omasta mielestäni pelit on suurin erottava tekijä, joillekin ohjain merkitsee. Vr on sonyn etu.

Viime genissä sony otti takkiin microsoftilta, nyt kostetaan tilanne niin että koko maailma tietää. Juuri tuollaista turhanpäiväistä huutelua.
 
Lakatkoo nyt jo, ps3 oli floppi kokonaisuudessaan. Paska ohjain, paskimmat versiot peleistä ja paska online.

Vaikka sai myyneissä 360 kiinni, niin ms laite oli kokoneisauudessaan parempi ja taisihan se sony silloin kysästä crossplayta. Tilanne on nyt eri ja sen huomaa.
 
Lakatkoo nyt jo, ps3 oli floppi kokonaisuudessaan. Paska ohjain, paskimmat versiot peleistä ja paska online.

Vaikka sai myyneissä 360 kiinni, niin ms laite oli kokoneisauudessaan parempi ja taisihan se sony silloin kysästä crossplayta. Tilanne on nyt eri ja sen huomaa.
Jos olet tuota mieltä niin älä esitä sitä kuin olisi jokin fakta. Se on kyllä todettava, että osassa pelejä X360 oli etevämpi tekniseltä toteutukseltaan mutta ainahan se on ollut suuntaan tai toiseen.
 
Korjataan tuo paskempi sana huonommalla niin hyväksyn. Itsellä oli Xbox 360 ja PS3. Toisaalta noita Xboxeja lahosi omassa käytössä enemmän. Viimeksi kun kannoin Xbox Onen taloon, niin samana päivänä X360 lahosi :(
 
Lakatkoo nyt jo, ps3 oli floppi kokonaisuudessaan. Paska ohjain, paskimmat versiot peleistä ja paska online.

Vaikka sai myyneissä 360 kiinni, niin ms laite oli kokoneisauudessaan parempi ja taisihan se sony silloin kysästä crossplayta. Tilanne on nyt eri ja sen huomaa.
Sinulla on aivan oma määritelmä sanalle floppi.
 
Sinulla on aivan oma määritelmä sanalle floppi.

edelleen pysyn kannassani, ps3 floppi ja koko kausi oli sonylle yhtä suurta pettymystä.

cell, hinta, heikommat multiplatat, ohjain, tietoturva ja ylod. 360 meinasi kompastua rodiin mutta jatketulla kolmenvuoden takuulla homma taas toimi.

Muistan vielä kun tuttavat koodasi codeissa pleikkari kolmosella, kehuivat että kun bannia tulee niin uusi tunnus alle. Heitä harmitti kun tämä ei ollutkaan niin fiksua xboxilla.
 
edelleen pysyn kannassani, ps3 floppi ja koko kausi oli sonylle yhtä suurta pettymystä.

cell, hinta, heikommat multiplatat, ohjain, tietoturva ja ylod. 360 meinasi kompastua rodiin mutta jatketulla kolmenvuoden takuulla homma taas toimi.

Muistan vielä kun tuttavat koodasi codeissa pleikkari kolmosella, kehuivat että kun bannia tulee niin uusi tunnus alle. Heitä harmitti kun tämä ei ollutkaan niin fiksua xboxilla.
Saat sinä olla tuota mieltä mutta muut ei välttämättä jaa kokemuksia samoin kuten tuskin Sonykaan. RROD maksoi järkyttävät summat Microsoftille ja takuulla kävi maineen päälle josta johtuen oli pakko pitkittää takuuta. Olihan PS3:ssa myös vastaavanlaista lahoamista, tosin paljon pienemmässä mittakaavassa ja sielläkin takuun ulkopuolella korjattiin laitteita.
 
Ps3 oli floppi jos verrattaan edeltäjäänsä.
Tämä toisin oli hyvä näpäistys sonylle ettei kuluttajatkaan maksa ps brändistä mitä tahansa ja palasivat nelosen kohdalla mistä PlayStation brändissä on kyse.
 
Ps3 oli floppi jos verrattaan edeltäjäänsä.
Tämä toisin oli hyvä näpäistys sonylle ettei kuluttajatkaan maksa ps brändistä mitä tahansa ja palasivat nelosen kohdalla mistä PlayStation brändissä on kyse.
PS2 menestykseen verraten kaikki konsolit ovat floppeja enemmän tai vähemmän. Ainoastaan Nintendon käsikonsoli on kyennyt parempaan.

Microsofthan on jokaisessa sukupolvessa ottanut sen häviäjän roolin. Myynnit yhteensä ovat hädintuskin PS2 tasolla.
 
edelleen pysyn kannassani, ps3 floppi ja koko kausi oli sonylle yhtä suurta pettymystä.

cell, hinta, heikommat multiplatat, ohjain, tietoturva ja ylod. 360 meinasi kompastua rodiin mutta jatketulla kolmenvuoden takuulla homma taas toimi.

Muistan vielä kun tuttavat koodasi codeissa pleikkari kolmosella, kehuivat että kun bannia tulee niin uusi tunnus alle. Heitä harmitti kun tämä ei ollutkaan niin fiksua xboxilla.
Ps3 oli omassa käytössä hyvä. Meillä oli useampi, xboxista luovuttiin tuona aikana. Oli meiilä 360 ja kinect käytössä, kuten myös wii. Lopulta karsittiin muut kun huomattiin pleikkari parhaimmaksi. Blueray ja streemaus käytössä se oli pitkään nelosen hankinnan jälkeenkin. Kolmonen on yhä monella käytössä.
 
PS2 menestykseen verraten kaikki konsolit ovat floppeja enemmän tai vähemmän. Ainoastaan käsikonsoli NDS on kyennyt parempaan.
Joo mutta kaksi edellistä polvea suvereenisti hallinnelle se oli sen verta iso takaisku että PlayStationin isäkin joutui väistymään muihin tehtäviin aka täällä päin potkuiksi verrannollinen asia.

Mutta loppujen lopuksi vaikka auto ojaan rusahtikin mutta kovilla yksinoikeuksilla ja hinnan kehityksellä saatiin ps3 lopulta tielle ja ennen kalkkiviivoja jopa x360 ohi myyneissä mutta pääsääntöisesti huonomista 3rd peleistä joutui kärsimään loppuunsaakka.

Tällä genillä sitten sony palaskin omalle mukavuus alueelle ja tulos nähdään tässä.
 
PS3 oli Sonyn pahin moka kotikonsolipuolella, mutta aivan absurdia puhua jostain katkeruudesta yms. skeidasta kun tuon sukupolven päättymisestä on kohta vuosikymmen mennyt ja Sony on dominoinut sekä nykyisen että kaikki muutkin sukupolvet tuota lukuunottamatta. Ottaen huomioon kuinka vituiksi Sony pisti tuolloin homman ja kuinka väärille reiteille PS3 kanssa lähdettiin niin silti loppupeleissä myynnit olivat kuitenkin ihan kohtuulliset.
 
PS3 oli Sonyn pahin moka kotikonsolipuolella, mutta aivan absurdia puhua jostain katkeruudesta yms. skeidasta kun tuon sukupolven päättymisestä on kohta vuosikymmen mennyt ja Sony on dominoinut sekä nykyisen että kaikki muutkin sukupolvet tuota lukuunottamatta. Ottaen huomioon kuinka vituiksi Sony pisti tuolloin homman ja kuinka väärille reiteille PS3 kanssa lähdettiin niin silti loppupeleissä myynnit olivat kuitenkin ihan kohtuulliset.
Tuossakin sukupolvessa Sony pääsi myynneissä lopulta aika lähelle voittajaa eli Nipan Wiitä vaikka jossain vaiheessa näytti eron repeävän massiiviseksi. Selkeitä virheitähän siellä tehtiin alussa ja sitten vielä tuli se tietoturvamurto joka sotki asioita paljon. Pelaajan kannalta kuitenkin hyvää oli mainio pelivalikoima, BR-asema ja laitteen selkeä käyttöliittymä.
 
Katkeruutta tai ei niin kohtuu jonninjoutavaa uhoamista tuo on. Väistämättä tulee fiilis että viime gen jätti jälkensä ja kilpailevat konsolit ovat niille aivan varmasti uhka.

Peeärräähän tuo on toki. Aikaisemmin oli for the gamers ja nyt vaihde pykälää isommalle ja for the hardcore gamers. Irrottaudutaan muista konsoleista kilpailemaan PC:n kanssa ku tää on nii hc peliloota. Höpö höpö XD
 
Katkeruutta tai ei niin kohtuu jonninjoutavaa uhoamista tuo on. Väistämättä tulee fiilis että viime gen jätti jälkensä ja kilpailevat konsolit ovat niille aivan varmasti uhka.

Peeärräähän tuo on toki. Aikaisemmin oli for the gamers ja nyt vaihde pykälää isommalle ja for the hardcore gamers. Irrottaudutaan muista konsoleista kilpailemaan PC:n kanssa ku tää on nii hc peliloota. Höpö höpö XD
Kyllähän Pro mallikin tuotiin markkinoille nimenomaan "enthusiast" "hc" gaymereille. Kun mobiilipelit valtaavat markkinoita niin luonnollisesti muut kilpailijat ovat konsolivalmistajat että PC. Se että pitää ainoastaan PC:tä kilpailijana on vain vittuilua mäsälle.
 
Tuossakin sukupolvessa Sony pääsi myynneissä lopulta aika lähelle voittajaa eli Nipan Wiitä vaikka jossain vaiheessa näytti eron repeävän massiiviseksi. Selkeitä virheitähän siellä tehtiin alussa ja sitten vielä tuli se tietoturvamurto joka sotki asioita paljon. Pelaajan kannalta kuitenkin hyvää oli mainio pelivalikoima, BR-asema ja laitteen selkeä käyttöliittymä.
Juu, tässä kokonaismyynnit jotka kuitenkin kertovat nyt aika pitkälle sen menestyksen.
Clipboard01.jpg


PS2:een ei nyt voi verrata mitään, mutta tärkeää on kuitenkin kokonaismäärät. PS3:n katteet eivät olleet alkuun hääppöiset Cell-prossun, Blurayn yms takia, mutta en minä nyt tuota tulosta voisi flopiksi mennä sanomaan. Wii U oli floppi, ei PS3.
 
Nyt saatiin Zen2 prossutkin markkinoille. Lämmöntuoton perusteella voisi kuvitella että joku 2,2 - 2,8 GHz prossu voisi seuraavan sukupolven konsolissa olla. Nähtäväksi jää.

Eihän nuo Intelin perässä pysy mutta hyvällä mallilla verrattuna AMD:n aikaisempiin tuotoksiin.
 
Nyt saatiin Zen2 prossutkin markkinoille. Lämmöntuoton perusteella voisi kuvitella että joku 2,2 - 2,8 GHz prossu voisi seuraavan sukupolven konsolissa olla. Nähtäväksi jää.

Eihän nuo Intelin perässä pysy mutta hyvällä mallilla verrattuna AMD:n aikaisempiin tuotoksiin.
No jos lämmöstä puhutaan, niin eikös noi nyt nimenomaan pese Intelit mennen tulleen. Sähkönkulutus kautta linjan selvästi matalampaa kuin Intelin vastaavilla esim. AMD 8/16 3700X vie noin 90W täydellä kuormalla ja Intel 8/16 9900K 160W. Peleissä nopeusero on alle 10%. Ei tuossa tarvitse edes muumilaskimen tasoista matikkaa nähdäkseen kuinka paljon pätevämpi AMD sinne konsolin sydämeen on verrattuna Inteliin.
 
No jos lämmöstä puhutaan, niin eikös noi nyt nimenomaan pese Intelit mennen tulleen. Sähkönkulutus kautta linjan selvästi matalampaa kuin Intelin vastaavilla esim. AMD 8/16 3700X vie noin 90W täydellä kuormalla ja Intel 8/16 9900K 160W. Peleissä nopeusero on alle 10%. Ei tuossa tarvitse edes muumilaskimen tasoista matikkaa nähdäkseen kuinka paljon pätevämpi AMD sinne konsolin sydämeen on verrattuna Inteliin.
No miten sen nyt ottaa. CPU rajoitteisissa peleissä kuten Sampsan mittaamissa Witcher3 ja F1 oli erot jo >20%. F1:ssa ryzenin average fps on pienempi mitä intelin minimi-fps.

Ei siinä, hyvät prossut AMD julkaisi ja vaikuttaa hyvälle konsoleita ajatelle... Intelin perässä ei kuitenkaan pysytä.
 
No miten sen nyt ottaa. CPU rajoitteisissa peleissä kuten Sampsan mittaamissa Witcher3 ja F1 oli erot jo >20%. F1:ssa ryzenin average fps on pienempi mitä intelin minimi-fps.

Ei siinä, hyvät prossut AMD julkaisi ja vaikuttaa hyvälle konsoleita ajatelle... Intelin perässä ei kuitenkaan pysytä.

Eli lämmöntuottoa ajatellen, minkä Intelin prosessorin laittaisit, millä kellotaajuudella?
 
No tottakai parhaimman? Miksi kukaan edes enthusiast foorumilla koneeseensa muuta laittaisi? Kellotaajuutta niin paljon kuin irtoaa.

Konsoliin. Tämä keskusteluhan lähti tästä viestistä

Nyt saatiin Zen2 prossutkin markkinoille. Lämmöntuoton perusteella voisi kuvitella että joku 2,2 - 2,8 GHz prossu voisi seuraavan sukupolven konsolissa olla. Nähtäväksi jää.

Eihän nuo Intelin perässä pysy mutta hyvällä mallilla verrattuna AMD:n aikaisempiin tuotoksiin.
 
Lämmöntuotto lämpötilan perusteella? :D
Kelpaisiko kokoonpanon kulutus tähän paremmin?

power-gaming.png


Kun ottaa huomioon että sampsan testeissä 9900k oli jopa 20% nopeampi stockina mitä 3700x ja alkuperäinen kysymys huomioon ottaen minkä intelin prosessorin laittaisit tilalle lämmöntuoton huomioon ottaen sanoisin että 9900k.

MOT

Edelleenkin sanon että AMD julkaisi hyvät prosessorit. Lisätään vielä että jos renderöit blenderillä niin taitaa olla ihan top tuotteita. Pelaamiseen joutuu tosin edelleen valitsemaan intelin jos haluaa parasta.
 
Kelpaisiko kokoonpanon kulutus tähän paremmin?

power-gaming.png


Kun ottaa huomioon että sampsan testeissä 9900k oli jopa 20% nopeampi stockina mitä 3700x ja alkuperäinen kysymys huomioon ottaen minkä intelin prosessorin laittaisit tilalle lämmöntuoton huomioon ottaen sanoisin että 9900k.

MOT

Edelleenkin sanon että AMD julkaisi hyvät prosessorit. Lisätään vielä että jos renderöit blenderillä niin taitaa olla ihan top tuotteita. Pelaamiseen joutuu tosin edelleen valitsemaan intelin jos haluaa parasta.
No sille lienee syynsä miksi et ole konsoleita suunnittelemassa. 500€:n cpu ei oikein konsoliin sovi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 429
Viestejä
4 504 907
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom